Gå til innhold

Hvem starter i oktober?

Anbefalte innlegg

Aldri kjekt med blødninger som varer :( Siste MAen min drøyde leeenge. Jeg hadde utskrapning i juni, slutta ikke å blø før i slutten av august.. Det var en festlig ferie...

Håper systemet fungerer litt bedre etterhvert, AkPa.

Er det noen som sprayer for tiden? Jeg er super trøtt.. Får ikke gjort noe av det jeg burde jo! Lurer på om noen har erfaringer med Synarela og nysing? :D Jeg nyser av den der og lurer på om jeg må ta en dose til i så fall.. Masse rart jeg lurer på når alt er helt nytt :)

Fortsetter under...

*ønskegull: jeg tar synarela nå.. Sover 2/3 av døgnet.. Verker i musklene (har myalgi lidelse i kroppen fra før)... Og jeg nyser.. Sykepleiern min sa at om jeg nøs med en gang måtte jeg ta ny. Men om det var etter et halvt min så gikk det fint.. Det tok vist bare sekunder før det var tatt opp i kroppen.. Men du kan jo sjekke opp.. Og der står vel noe i pakninhsvedlegget men jeg orker ikke reise meg for å finne det..

Orker ikke å finne pakningsvedlegget jeg heller haha.. Jeg begriper ikke hva som går av meg for tiden.. Kan vel ikke bare skyldes sprayen.. Jaja, de rundt meg får bare holde ut i denne ivf-tiden :D Mannen viser i hvert fall veldig forståelse. Mulig han ikke våre annet ;)

Langbrok: Gratulere som ruger :) Det går nok veldig fint! Trenger bare gullegget. Krysser for positiv test om 14 dager.

Annonse

Huff det gikk fint altså, Kjærepære? Jeg gruer meg utrolig til stikkingen begynner :(

Jeg gikk 5 uker på klexane i forrige sv.skap og det var voooondt.. Men så har jo jeg sprøyteskrekk også da! Jeg tenkte at mannen kunne stikke, men det enkleste hadde vel vært om jeg hadde gjort det selv :)

Tussi: Jeg ventet mensen torsdag eller fredag :) Krysser alt jeg har for at den kommer til rett tid. Skal du igang med kort eller lang regime?

Venter mens da jeg også! :D Da blir det kort regime. Hva med deg?

Lang regime her :( Evigheter til det evt blir innsett hos meg :(

Huff det gikk fint altså, Kjærepære? Jeg gruer meg utrolig til stikkingen begynner :(

Jeg gikk 5 uker på klexane i forrige sv.skap og det var voooondt.. Men så har jo jeg sprøyteskrekk også da! Jeg tenkte at mannen kunne stikke, men det enkleste hadde vel vært om jeg hadde gjort det selv :)

Jeg er også redd sprøyter, og da min kjære satte Ovitrelle på meg sist, så fikk jeg panikk og grein og greier :D MEEEEEN:::: det er jo ikke en veldig lang nål til Puregon, og jeg bare kneip til en fleskevalk og satte spissen rolig helt inn. Og.. dette er det beste.. jeg kjente det ikke! :D Så jeg kommer nok til å sette alle sprøyter selv.

Åh, kjedelig å vente på mens når den allerede skulle vært der. Stor sympati fra meg som også bruker å få tull med sykluser når det gjelder.

Flinke jenter som setter sprøyter selv. Utrolig hva vi gjør om resultatet og onskedrømmen er et lite barn. Stå på jenter, dette klarer vi

Langbrok gratulerer med vell overstått innsett. Det er en milepæl å komme dit og sjansene for å få oppfylt ønskedrømmen er der inne!

Har nå reist til København tre ganger for ultralydscanninger og satt stimuleringssprøyter i ti dager og kjenner jeg er lei alt sammen. De siste to scanningene har jeg nesten ikke hørt etter hva legene har sakt. Jeg har bare hørt bla, bla, bla? Gudskjelov var alt bra på scanningen i dag og nå blir det uttak på torsdag, hurra!

Uttak på torsdag og jeg tar ingen sjanser og har derfor installert meg på hotell i København. Mannen min kommer i morgen, onsdag så nå ligger alt til rette for uttaket og mannens avlevering.

I dette forsøket har de tenkt å gi meg Medrol istedenfor Prednisolon. Er det noen her inne som har prøvd eller som vet hvorfor de gir Medrol istedenfor?. ( I tillegg skal jeg gå på albyl, fragmin, Crinone og bruke Ovitrelle som hcg/støttemedisin). Hva vi ikke gjør?

Jeg synes det er best å sette sprøytene selv, da er det minst vondt. Men denne runden har det verken vært spray, sprøyter, tabletter eller vagitorier og det er veldig deilig. Men tiden går like sakte som ved alle de andre forsøkene. Rugedag 6 nå. Skal ikke teste før testedag denne gangen. Gjorde det sist da jeg tenkte at det var mer skånsomt, men det var faktisk verre.

God venting allesammen ;)

Annonse

Oi så sakte tiden går ;). Prøver å få tiden å gå fortere. Teller ned dager, 7 dager til testedag, 22 dager til jeg flytter hjem etter å ha ukependlet veldig lenge pga jobbsituasjonen min, 34 dager til jeg begynner i ny jobb :).

Hva gjør dere for å få tiden å gå? Er ikke så flink til å bake muffins som deg kjærepære og har lite bakeutstyr i pendlerleiligheten min. Men nå er det bare 2 dager igjen til helg og helgene går som regel veldig fort ;). Skravle skravle. Hehe, føler at jeg er litt rastløs... og nervøs. Kan jo egentlig begynne spotte om ikke alt for lenge. Uff, håper det klaffer denne gangen. For oss alle!

Når jeg tenker meg om så synes jeg det var mindre vondt å stikke selv.. Kanskje pga adrenalinsjokket haha! Eller emlakremen.. *flau* Kanskje jeg kan bruke samme krem under forsøkene? Eller bite i det sure eple og kaste meg utpå stikkingen..

Lykke til i morgen, Stjernemagnolia!!!!!!

Du virker litt rastløs, ja, Silja ;) Husk at du er omtrent halvveis!!!!! Masse utropstegn :P Hmm.. ikke muffins, altså... vel.. ellers så er jeg såpass sliten etter jobb at det er ikke mye fornuftig jeg driver med. Har vært spesielt sliten nå denne uka etter at jeg begynte på sprøyter.. kan være tilfeldig, er uansett slitsomt. Og får jo ikke lagt meg før jeg har tatt sprøytene klokka ti!!! I kveld må jeg stikke to ganger også, siden min dose ikke går helt opp med innholdet i ampullene.. sukk..

Stjernemagnolia: innmari mye medisin på deg :o

God morgen jenter!

Nok en ventedag er over ;).

Ønskegull: du skriver at du mistet 4 ganger. Var det etter assistert befruktning eller naturlig graviditet? Har legene funnet en forklaring til hvorfor du mistet? Det er virkelig tøffe saker vi må igjennom. Tenk at det finns de som bare har sex en gang og så er de ferdig med det.

Forrige forsøk testet jeg fra dag 8. Idiotisk. Så nå er jeg flink og venter. Passer meg veldig bra at det snart er helg da jeg trenger noe annet å fokusere på. Jeg og hunden bor "alene" i en liten pendlerleilighet uten tv. Tidligere brukte jeg fritiden på treningssenteret men nå tør jeg ikke trene noe særlig. Er veldig glad at jeg har Internett og bøker. Men kun 3 uker til vi flytter hjem til min kjære for godt.

Ha en fin dag!

Jeg har mistet i naturlige graviditeter. Dette er første ivf-en vår og vi håper det går bedre denne gangen :( Jeg har hatt fem utskrapninger og legene har ikke lyst at jeg går gjennom flere. Det viser seg at jeg blir sjeldnere og sjeldnere gravid etter hver gang jeg mister, så derfor får vi starte allerede nå. Forrige MA var i juni. Vi har prøvd siden 2009 nå, så håper inderlig at det går denne gangen. Jeg har vært utredet, men de fant ingenting som kunne tyde på at noe var galt. Sist lege på det lokale sykehuset mente det var helt normalt å miste 5 ganger.. Så sånn sett så hadde jeg ingenting å bekymre meg for, visstnok. Samme lege mente livmoren min så fin ut etter sist revisio, og det resulterte i at jeg gikk flere mnd med rester..

Forrige gang gikk jeg på klexane og albyl- e men denne gangen skal jeg gå på klexane og lutinus i tillegg. Hvis vi hadde forsøkt lengre uten ivf, så hadde jeg tatt albyl-e, klexane og crinone. Satser virkelig på at det er progesteronstøtte kroppen trenger. Men synes det er trist at jeg ikke fikk det v/ tidligere graviditeter..

Huff det ble litt langt :( Sorry!

Tidligere har jeg testet 9 dpo, men jeg er jo testoman :P Forhåpentligvis venter jeg til blodprøven gir svar hvis alt går etter planen.

Slija: blir nok godt for deg å kunne komme deg til din kjære snart!

Ønskegull: håper også at det kun er litt progesteron som trengs! HØrtes ikke bra ut med så slurvete lege :/ Ekkelt at man ikke kan stole på de som har medisinsk kunnskap. Har du byttet lege??

Det var en som var på poliklinikken på sykehuset. Jeg har jo truffet x antall leger og sykepleiere som gir meg forskjellige svar hele tiden siden vi startet dette i 2009. Sist svangerskap så gikk jeg kun til gynekologen min, og ikke fastlege. Gyn var fornuftig nok til å henvise meg videre hvis han var usikker.

Hvordan går det med stikkingen, Kjærepære?

Phew, bra det ikke var en fastlege, trodde det med det samme, jeg! Jeg har også en bra gynekolog, føles trygt og greit å ha i bakhånd :)

Hehe joda.. jeg stikker jo, men er ikke like gøy hver gang. I går måtte jeg stikke to ganger også pga måtte tømme en ampull og starte på en ny for å få rett dose. MEN gruer meg litt til Orgalutran, for det jeg stikker med nå er jo bare en sånn penn med en nål som liksom er så kort ( 12 mm er langt nok for meg!). Anyway: jeg klarer meg nok :D og skal på første UL i morgen for å se om det skjer noe spennende i eggstokkene ;)

Hva er Orgalutran? Det er ikke noe særlig kult å stikke, så forstår du gruer deg. Jeg skal ta Gonal-F, aner ikke hvordan den er men håper den er "snillere" enn Klexane..

Lykke til på ul i morgen :) Kjenner du at noe er på gang? Jeg husker sykepleier sa det kunne være ømt når det nærmet seg ul og at det kunne være ubehagelig med å gå i trapper bl.a.

Gjest Trulte med to små

Phew, bra det ikke var en fastlege, trodde det med det samme, jeg! Jeg har også en bra gynekolog, føles trygt og greit å ha i bakhånd :)

Hehe joda.. jeg stikker jo, men er ikke like gøy hver gang. I går måtte jeg stikke to ganger også pga måtte tømme en ampull og starte på en ny for å få rett dose. MEN gruer meg litt til Orgalutran, for det jeg stikker med nå er jo bare en sånn penn med en nål som liksom er så kort ( 12 mm er langt nok for meg!). Anyway: jeg klarer meg nok :D og skal på første UL i morgen for å se om det skjer noe spennende i eggstokkene ;)

Jeg skal også på første UL i morgen og se om det er noen fest i eggstokkene! Lykke til du også da ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...