Gå til innhold

Hvem starter i oktober?


Kjærepære

Anbefalte innlegg

Kjærepære: Jeg har fått beskjed om å bare teste morgen. Hvis du skulle fått positiv test på kvelden når blir du da inseminert, dagen etter eller 2 dager etter? Begynner bli nervøs for at testen skal bli negativ imorgen og. Vil bare bli ferdig for å dra til Danmark.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om jeg fikk positivt på kvelden, så ble jeg inseminert neste dag, gjerne tidlig. Om jeg fikk positivt på morgenen, ble jeg inseminert senere den dagen, og evt dagen etter i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, jeg skal jo insemineres dagen etter positiv test og skal kun teste morgen. Hvis det blir negativ test imorgen skal jeg teste senere på dagen igjen ;). Må uansett jobbe til kl 20 og dra til Danmark etter det. Blir en lang natt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulere med positiv el- test og lykke til i Danmark!

 

Masse lykke til, Stjernemagnolia! Jeg har vært gjennom 4 MA så jeg trenger nok også det som finnes av tilleggsmedisiner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi endelig inne i oktober jenter :). Jeg fikk negativ test idag og. Ja, ønskegull, jeg synes i hvert fall at testen ser sterkere ut idag enn igår. Det er ikke uvanlig for meg å få positiv test dag 16. Rekorden er dag 17 (brukt eltester siden 2009 så har lang erfaring, hehe). Hvis jeg skal se noe positivt i all denne venting så får slimhinnen lenger tid på seg å vokse seg tykk og fin :). Jeg tester bare en gang i døgnet og det på morgonen. Siden jeg skal til Danmark skal jeg ringe dem samme morgen som jeg får positiv test og da er det litt bortkastet å teste kvelden før og. Kjærepære: fint å høre at hunden din er litt bedre! Jeg har sendt hunden min til hundepasseren da jeg trodde jeg skulle dra til Danmark idag. Veldig tomt her nå. Men han har det veldig bra hos hundepasseren :). Lille Ru: kan jeg spørre hva som regnes som lav AMH? Når jeg spør får jeg bare vite at min er lav men at den er brukbar ved ivf/icsi. Den danske legen ved CFC sa at han synes det er alt for mye fokus på AMH. Han sa videre at så lenge man har regelmessig menstruasjonssyklus så kan man nesten bortse fra AMH. Men ja, den sier noe om hvor lang tid man har igjen som prøver... Jeg har AMH på 6 by the way. Ha en fin mandag!

 

Hei!

Tror det er amh under 3, men er ikke helt sikker. Da får du ihvertfall ikke gjennomføre IVF i det offentlige. Jeg har en regelmessig menstruasjon (ca 25 dager) men har en amh på 0,3.

Lykke til Silja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Takk for alle lykkeønskninger!

Gjennomførte uttak hos Klinikk Hausken i går. Fikk ut 5 egg. I dag fikk vi tlf om at 3 av de er blitt befruktet :-) I morgen blir det innsett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅ, sÅ bra med fem egg, da, Lille Ru! Hvordan var det Å gjennomføre uttak? Blir en spennende dag for dere begge i morgen da, Silja og Ru :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅ, sÅ bra med fem egg, da, Lille Ru! Hvordan var det Å gjennomføre uttak? Blir en spennende dag for dere begge i morgen da, Silja og Ru :)

 

Hei!

Uttaket gikk greit. Jeg fikk 1 paracet og 1 nesespray (smertestillende som jeg ikke vet navnet pÅ) like før. Lokalbedøvelsen kjente jeg ingenting til. Selve uttaket kjente jeg litt mot slutten, slags trykk/stikking, litt vanskelig Å beskrive. Jeg laget noen grimaser i følge samboeren, som satt og holdt meg i hÅnden :-) For min del var uttaket bedre enn bivirkningene av medisinen, jeg ble sÅ kvalm :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så flott, Lille Ru! Masse lykke til i morgen :) Skal du sette inn et eller to egg?

 

Masse lykke til i morgen Silja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott, Lille Ru! Masse lykke til i morgen :) Skal du sette inn et eller to egg? Masse lykke til i morgen Silja!

 

Jeg håper på å få sette inn 2 egg, men det får jeg vite først i morgen. Før innsett blir det en samtale med legen, kor han forteller hvordan eggene har delt seg (2-delt, 3-delt, 4-delt osv). På 1.-IVF førsøk hadde jeg 2 egg som var befruktet, det ene var 3-delt og det andre 4-delt. Da fikk jeg bare innsett av det som var 4-delt, de mente at det som var 3-delt ikke var godt nok. Håper på 2 egg, krysser fingrene :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.sprøytedag i dag, og reduksjon av nesespray. Noe sliten og trett i kroppen merker jeg...

Nå teller vi virkelig dager til ultralyd 11.10!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk bare satt inn 1 egg. Det egget var 4-delt og såg veldig bra ut i følge legen. De 2 andre eggene var 5-delt og ikke gode nok for innsett.

Men skulle så gjerne ha fått satt inn 2 egg.

Vet at det ene egget kan være gullegget, men er likevel litt deppa...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppstart i oktober her også, dvs. hvis syklusen min vil. Den er litt uforutsigbar for tiden, så det kan jo drøye over til november også. Men planlagt første syklusdag er 27. oktober, kort regime og sprøyter fra dag 3, uttak og innsett i uke 45 (som jo er i november, men ett sted må jeg jo henge mens jeg venter :))

 

Det blir forsøk nummer 11 hvis vi teller inseminasjoner, ferskforsøk og frys, og jeg synes vel snart kroppen min kan holde litt bedre fast på gavene Rikshospitalet skjenker den. Fasit så langt er 2 SA, en kjemisk og ellers blendahvitt, blendahvitt og atter blendahvitt i testrekka.

 

Vi har hatt pause (helt frivillig) siden desember i fjor, og gud bedre, det har vært deilig, men nå er det på tide å prøve igjen. Lykke til alle dere som er i gang og skal i gang, måtte det være deres (og vår) tur nå! :D

 

Lille Ru: Det er bare ett egg som skal til, det er nok av dem som bare har fått ut ett, og som har fått full klaff! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Melder meg inn her jeg. :) Etter et mislykket forsøk, og en MA i uke 9 i sommer, er vi nå i gang med vårt tredje forsøk. Fikk satt inn to fine åttedelte embryoer 1. oktober. Rugedag to og tiden går sååå sakte... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, her var det liv! Det er tydelig at vi er kommet inn i oktober nå, ja :D Lille Ru: jeg må si meg enig i Lillie Vanillie i at det er bare ett embryo som trengs! Det er jo vanligst å sette inn kun ett, det fikk også jeg beskjed om under samtale. Skal likevel prøve å sjarmere meg til to, men :P forstår at du hadde håpet på to da, av en eller annen grunn føles det som man har mye større sjanse til graviditet da, men det stemmer jo ikke. Er en temmelig liten økning i sjansene. Og de vil jo unngå for mange flerlingfødsler :)

Lillie Vanillie: Det høres definitivt ut som det bør bli deres tur nå!! Vi her inne har jo alt bestemt at oktober er lykkemåneden, så krysser fingene for deg :)

Velkommen, McBride! Så spennende at du alt har hatt innsett!!! Det blir nok et par trege uker, håper du har en jobb å henge fingrene i ;)

Her har jeg ikke fått mensen enda, vil tro det skjer i helga, og så har vi sånn ganske bestemt oss for at hunden må få slippe på fredag... urk.. så de fleste tankene kretser rundt dyrene :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter :)

 

Velkommen Lillie Vanillie og McBride :) Jeg venter på mensen min som skal da etter planen komme neste fredag. Men nå føler jeg at kroppen driver å tulle, jeg er sikker på at jeg allerede har hatt el, men nå har jeg fått el-slim igjen :( Sukk....den mensen bør komme når den skal så jeg får endelig begynne med forsøket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk Kjærepære! :) Joda, jobber hver dag, men tankene handler skremmende lite om nettopp jobb, av en eller annen merkelig grunn. ;) Skal krysse alt for at tantene deres dukker opp når de skal! :) Det er forferdelig å gå og vente sånn. Huff! Leste om hunden deres Kjærepære... Rett og slett hjerteskjærende! Man får prøve å rette fokuset mot at hun ikke skal ha det vondt mer, men det er neimen ikke lett. Man blir jo så ufattelig glad i de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...