Gå til innhold

IKM uke31


Ønsker3gull

Anbefalte innlegg

Skjønner godt du ikke informerer mannen om når du har el PeppaPig;) de blir nok kanskje litt stressa dersom de vet for mye stakkars.

Mannen min er ganske fornøyd om dagen. Jeg sa jo til ham at vi kanskje burde prøve å ha sex annenhver dag for å se om det hjalp. Han likte det. Gleder seg hver gang han:D

Ja, litt dumt at ferien er over.. men så jobber jeg bare noen dager i uka da, så jeg kan jo gjøre litt som jeg vil de andre dagene:)

Snart tar mannen seg noen ekstra dager fri og så reiser vi med ungene bort noen dager. Ikke så ille å ha det sånn heller;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje jeg skal foreslå annenhver dag til mannen også.. hmmm. God ide!

 

Par dager på jobb og par dager bortreist høres slettes ikke ille ut.

Jeg syns det egentlig er ganske greit å ha litt langweekender her og der jeg. Det korter jo ned ukene og det er deilig å komme seg litt vekk avogtil selv om det bare er for et par dager :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PeppaPig det er bare å starte med jogging :) Start rolig og gå mellom øktene. Jeg er bare mosjonsjogger selv, det er litt tungt å gå dørstokkmila, men det er såå deilig etterpå!

Hva om vi oppdaterer hverandre på trening her, så kanskje det gir litt motivasjon? Jeg har f.eks planlangt en liten løpetur i morgen på 3km.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, PeppaPig.. da har vi ivertfall forsøkt annenhver dag da, så ;) om DET ikke funker heller.. ja, jeg vet neimen om så mange andre oppskrifter. Bare å fortsette annenhver dag her da tenker jeg;)

Skal prøve å ikke lete etter symptomer og tegn de to ukene mellom el og mens denne gangen.. men jammen ikke Så lett heller da! :( blir jo litt opphengt i det kan man jo si.

 

Ja, vi skulle nesten ha oppdatert hverandre på trening mei87. Men jeg har helt klart langt til å jogge 3 km jeg altså om jeg skal få være helt ærlig. Det er en god stund siden(les år) siden jeg var på joggetur. Men løpeskoene og løpetightsen ligger og ser ganske spreke ut der på puffen i gangen uten meg inni :D

Man kan jo rent ut tro jeg er sprek:D Hahaha.

Nei, spøk tilside. Det hadde nok gjort meg godt det gitt!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, bare å starte - ta det gjerne rolig i begynnelsen. Pleier i grunn å sykle for det meste (tur/retur jobb = 18 km), men har ikke sykkel med på ferie, så da blir det løping. Er ikke glad i å jogge, så tar heller en del spurtintervaller og går innimellom. Må forsøke å holde alle kakene til mor og svigermor unna mageregionen ;) Ellers har jeg blitt ganske avhengig av å trene igjen siste halvår og det er utrolig deilig å merke at kroppen funker igjen etter litt for mange slappe år :D

Ellers er vi godt i gang med aksjeleggingen - rakk en runde i går også, så da er vi inntil videre med på annenhver dag her også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da tar jeg deg opp på det og starter med en liten joggerunde imorgen... Siden jeg har satt det svart på hvitt nå så er det ingen vei utenom.EEEEKKKK

 

Jeg var ganske flink til å jogge for en god del mnd siden, men så dabbet det av og nå så blir jeg andpusten bare jeg går opp en etasje :o

På tide å starte igjen tror jeg!!

 

Og her er ikke mannen hjemme fra jobb enda så null askjelegging på oss idag tror jeg.. Men kvelden er enda ung så det kan jo kanskje hende :D (og ikke se på tidspunktet det tikker inn at jeg har lagt inn denne posten her.. Jeg befinner meg 7 timer unna Norge...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner ikke helt dette med IKM. Betyr ikke IKM ikke kommet mens eller noe sånt. Så da er vel ikke IKM noe man venter på skal komme før man skulle hatt mensen, men at det er IKM hvis ikke mensen kom når den skulle.

Skjønte noen dette, for det gjorde jeg nesten ikke selv nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IKM står for ikke kommende menstruasjon. Det menes den dagen du normalt ville fått mensen, men du håper ikke skal komme fordi du prøver å bli gravid.

Så når vi venter på ikm så venter vi egentlig bare på mensen (som vi håper ikke kommer, derav navnet ikke kommende mens/IKM)

 

Hmmm forvirret jeg deg kanskje mer nå? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker jeg blir litt misunnelig på dere damer som har deres kjære tilgjengelig, siden jeg ikke får startet med aksjer før torsdagen selv. Håper bare at el holder seg unna slik at det ikke blir for sent.

 

Kjempebra innstilling PeppaPig! Bedre å bare starte enn å tenke så masse på hva man burde gjøre, også ende opp med dårlig samvittighet i stedet.

Sleng deg gjerne med du også ønsker3gull :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

krysser fingrene for at du ikke får el før til helgen mei87!

 

Jeg hadde store planer om å jogge i dag tidlig, men jeg skrudde av vekkerklokka i søvne så istedenfor en joggetur ute på morgenkvisten endte jeg opp med å løpe rundt huset for å rekke alt før vi måtte komme oss avgårde. Joggingen er derved utsatt til ikveld ;)

Jeg har sjekket de gamle rundetidene mine på 5km og de løp jeg på 29minutter. Men det er kanskje annerledes å løpe når det er varmt ute enn når det er kaldt? Snakker rundt 35grader her når jeg skal jogge :/ Jeg har ikke lyst til å dø av et heteslag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh.. jenter! Dere er umulige! :D Jeg hadde da IKKE tenkt Å bli med pÅ noe jogge-opplegg !

... men ok da. Jeg skal være med jeg. Det blir pust og pes, blod, svette og tÅrer. Jeg peser jo normalt sett som en hval nÅr jeg gÅr NED en trapp jeg. Kan da tenke dere hvordan det er nÅr jeg skal gÅ OPP en liksom :D hahahaha..:))

 

Vel, vel.. jeg begynner imorgen. Har funnet et opplegg jeg skal følge. Men jeg jogger ikke noe kilomtervis her i gÅrden nei!! Glem det! :D men det blir noe lignende dette: gÅ 3 minutter, løpe 2, gÅ 3 minutter, løpe 2... sÅnn i 20 minutter. osv, osv.

Annenhver dag. Mandag, onsdag og fredag. No more, no less! ;)

 

Dere altsÅ... mye rart jeg skal være med pÅ inne pÅ Bim da gitt:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knallbra! Så artig at dere plukka opp og er gira på å bli med :)

 

Jeg kan melde om et times gåtur i marka med søstra mi, når hun tok bilen hjemover droppa jeg skyss, og løp heller. Avslutta runden med bakkeintervaller. Deilig etterpå :)

 

Jeg starta med samme opplegg som deg, ønsker3gull, da jeg startet å jogge for to år siden. Er på samme nivå som PeppaPig nå, 5km på 28-29min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sjekket de gamle rundetidene mine på 5km og de løp jeg på 29minutter. Men det er kanskje annerledes å løpe når det er varmt ute enn når det er kaldt? Snakker rundt 35grader her når jeg skal jogge :/ Jeg har ikke lyst til å dø av et heteslag ;)

 

Mye tyngre å løpe i varmen, ja. Husk masse væske :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så flott at det er flere som blir med på jogging!! Dette er jo kjempemotiverende syns jeg!

 

Jeg har slengt på meg joggeskoene og skal ta meg den første joggeturen av forhåpentligvis mange :D

Wish me luck!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at det er flere som blir med på jogging!! Dette er jo kjempemotiverende syns jeg! Jeg har slengt på meg joggeskoene og skal ta meg den første joggeturen av forhåpentligvis mange :D Wish me luck!

 

God tur! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig så spreke dere er da?? Jeg har følt meg så ødelagt i det siste, at jogging er helt fjernt for meg. Er så trøtt og sliten og stiv og støl. Er i veldig dårlig form, det skal sies, så bør nok komme igang med noe trening, selv. Skal finne meg yogakurs til høsten; det er tingen for meg!

Så her er ståa mi: hadde positiv el-test lørdag og søndag. Nesten positiv på fredag. La inn aksjer lørdag morgen og kveld, og i går kveld. Føler meg helt mørbanka innvendig (og utvendig, faktisk), og i ettermiddag hadde jeg friskt blod i utflod som jeg oppdaget på toalettbesøk. Det var kansler mye, og jeg så det tydelig skilt fra utfloden, altså at blodet ikke var blanda sammen med slimet, om dere forstår. Nå er det nesten borte. Kan det rett og slett være at livmortappen har blitt irritert, eller noe? Noen festeblødning kan det vel ikke være snakk om, det er jo alt for tidlig. Egget slapp vel ikke før tidligst i går.

Opplevde forresten at det kom klar og tidvis hvit væske fra brystvortene i helga. Er dette vanlig under el? Har brukt p-piller i 15 år, så husker ikke hvordan noe var...

 

Har forøvrig hatt en fin dag i Sommarland i Bø sammen men min søster, svoger og niese :-) Koselig! Mye babyer, da... Blir noen tanker av det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg hatt min første joggetur på aldri så lenge og snakk om bånn form!

Ser at det er en laaaang vei til å kunne løpe 5km uten å dø halvveis!

 

Oj sann da er el igang allerede for deg elijbo! Nei, jeg tviler på at det var festeblødning for det er det vel litt for tidlig til som du sier. Det høres nok mer ut som det var noe som ble litt irritert "oppi der" og at det var derfor du blødde litt.

Har ikke opplevd væske fra brystene før så aner ikke hva det kan ha vært for noe. Kanskje et tegn på at du er ekstra fruktbar?

 

Koselig det høres ut med en tur på Sommarland i Bø. Jeg har aldri vært i den parken, men har hørt den er ganske bra.

Jeg hadde blitt ganske babysyk av å tilbringe en hel dag med masse babyer hehehe. Skal gudskjelov på ferie med litt eldre unger denne gangen (niesene mine) samt min egen 3åring, så jeg skal nok ikke trenge å tenke så mye på babyer nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig så spreke dere er da?? Jeg har følt meg så ødelagt i det siste, at jogging er helt fjernt for meg. Er så trøtt og sliten og stiv og støl. Er i veldig dårlig form, det skal sies, så bør nok komme igang med noe trening, selv. Skal finne meg yogakurs til høsten; det er tingen for meg! Så her er ståa mi: hadde positiv el-test lørdag og søndag. Nesten positiv på fredag. La inn aksjer lørdag morgen og kveld, og i går kveld. Føler meg helt mørbanka innvendig (og utvendig, faktisk), og i ettermiddag hadde jeg friskt blod i utflod som jeg oppdaget på toalettbesøk. Det var kansler mye, og jeg så det tydelig skilt fra utfloden, altså at blodet ikke var blanda sammen med slimet, om dere forstår. Nå er det nesten borte. Kan det rett og slett være at livmortappen har blitt irritert, eller noe? Noen festeblødning kan det vel ikke være snakk om, det er jo alt for tidlig. Egget slapp vel ikke før tidligst i går. Opplevde forresten at det kom klar og tidvis hvit væske fra brystvortene i helga. Er dette vanlig under el? Har brukt p-piller i 15 år, så husker ikke hvordan noe var... Har forøvrig hatt en fin dag i Sommarland i Bø sammen men min søster, svoger og niese :-) Koselig! Mye babyer, da... Blir noen tanker av det:)

 

Vi ER ikke nødvendigvis så spreke, selv om vi prøver å være det ;) Det er som sagt dørstokkmila som er værst, og veldig deilig etterpå.

 

Jeg får blank/hvitaktig væske fra brystvortene innimellom. Nå tester ikke jeg etter el, men det kan nok stemme at væska kommer rundt el.

 

Ja, jeg møter også en del babyer for tida. Det er litt tungt, siden jeg var gravid, men mista. Men det blir da vår tur etter hvert også :) Kanskje gravid igjen om et par uker! Det er i hvert fall lov å håpe på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg hatt min første joggetur på aldri så lenge og snakk om bånn form! Ser at det er en laaaang vei til å kunne løpe 5km uten å dø halvveis!

 

Kjempebra PeppaPig! Ingen som sier du må løpe 5km vettu, det viktigste er at vi rører på oss :)

Endret av mei87
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår tur snart, får satse alt på det, ja :-) Bør vel faktisk gå og få lagt inn noen aksjer, men er så ødelagt at jeg vet ikke om jeg orker! Men det har kanskje ikke noe for seg å vente til i morra, heller. Da et det kanskje for seint. Men det skal jo være en god opplevelse også, ikke vondt, så kanskje jeg skal stå over... Får høre hva mannen sier. Er han motivert, så får vi benytte oss av det;)

 

Ja, Peppa Pig, el kom en uke tidligere emn jeg hadde regna med, iallfall i følge tester. Har ikke hatt temp-stigning enda, så er ikke bekreftet. Men tenker uansett jeg holder meg i denne ikm-gruppen; dere er så koselige :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, det må ikke gå på helsa løs, elibjo! Du får prøve, og hvis det blir for vondt, så får du heller vente. Som du sier, det skal jo være en god opplevelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, er jo ikke gøy når det gjør vondt! Får ta det pent :-)

 

Da er det bare å komme seg ut en tur med bikkja, før vi kryper i seng;) God natt, jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens dilemma, vente til samboer kommer hjem fra jobb i tolv-halvettida for å legge aksjer, eller ikke... Må opp kvart på seks, så kommer til å være dautrøtt, men jeg er litt stressa for å miste el.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

elijbo: Samme om el kom tidlig - Hold deg her inne hos oss du! Og det skal absolutt være en god opplevelse. Blir det for vondt så er det bare å stoppe :)

 

mei87: Hopp i det! haha Sove kan du gjøre en annen dag :D

Jeg får jobbe meg opp til 5 kilometeren tror jeg. Sette meg et mål.. Om 3 mnd skal jeg klare å jogge 5km uten å falle om i krampetrekninger foran inngangsdøra :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, ja, jeg gjør det! Håper han er på vei hjem nå.

 

Bra mål du har satt deg, PeppaPig! Overkommelig er det og. Mange lurer seg selv og setter uoppnåelige mål. Hvor i verden er du forresten, mtp tidsforskjellen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...