Gå til innhold

IKM uke31


Ønsker3gull

Anbefalte innlegg

tusen takk for alle gratulasjoner :D Er akkurat kommen hjem igjen etter å ha fortalt nyheten til foreldrene mine. Kan altså ikke holde noe skjult for de. :P Satt i en hel time før jeg turte å si noe, men nyheten ble altså virkelig godt mottatt ;)

 

Krysser alle fingrene for dere som går inn i ny pp og fortsatt venter på en forhåpenligvis positiv test. ;)

 

Cayenne bare vent å se, går det ikke nå vil det nok skje saker og ting etterhvert;)

 

Bumblebee her synes jeg heller ikke testene er så veldig sterke at det gjør noe, men de har værtfall blitt sterkere i løpet av de siste dagene enn de var i begynnelsen. det var den usikkerheten som gjorde at jeg tok en digital clearblue i dag som viste at jeg var gravid. her kjenner jeg ingen symptomer utenom mensmurringer, litt trøttere, og litt stikkinger i brystene.

 

ønsker3gull, kommer etter i april klubben ;)

 

Det hørtes oppløftende ut - 'ser' du ting, eller? :)

Ønsker: Tror nok jeg venter og ser om tanta kommer i helga før jeg ev. tester igjen. Ellers er det jo flere igjen - har du testa Peppa Pig? Samme ikm som meg, du :)

Men nå er det natta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei kan nok ikke skryte på meg det. Men bruker å ha en del følelser på ting, noen ganger riktig, andre ganger ikke. Men bare tror at det kommer til å klaffe for deg en gang, så holder fingrene krysset ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig negativtest i dag, 12dpo. Men jeg er ikke overraska, har følt på meg at det her ikke går denne gangen. Jaja... da er det bare å vente på tr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testet idag.

Tok først en billig strips. En svak strek. Tok derfor en digital. Gravid 1-2 :D :D

Termin 15. April.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har du helt rett Cayenne! Flere som er igjen i gruppa som det fortsatt er uvisst med:) Det blir kjempespennende å se om noen av dere tester positivt!

 

Jeg følger med litt her enda, men drifter forsiktig videre til 1. tri også. Det er jo fortsatt tidlig med 4+2 idag men;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spotting i dag også, så da kommer nok tr i morgen... Da begynner snart en ny pp! Har imidlertid blitt spådd av to ulike her inne at jeg blir gravid i neste pp, og at det blir ei jente, så må innrømme jeg går inn i neste pp med spenning og litt større forhåpninger enn ellers. Håper de har rett!

 

Gratulerer så mye til alle dere som har blitt gravide denne pp, og lykke til videre alle dere som må jakte videre på en spire:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok den siste testen jeg hadde i dag, den var også negativ. Måtte opp og tisse i natt, så det er mulig den var litt utvannet. Men har masse stikninger og det kjennes ut som det strekker på siden :o Noen her som har testet negativt 13 dpo men vært gravid likevel?

 

Huff mammadrøm - håper det bare er falsk alarm!

Endret av **Cayenne**
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende da, Cayenne! Tisse på natta og stikninger høres jo lovende ut! Krysser fingrene for deg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder meg inn i klubben og tror jeg er gravid. Har testet idag 2 dager før ik og fikk knall positiv elstest og svakt positiv gtest. Dette er første pp etter SA i begynnelsen av juni, så gleden er stor. :)

 

Hvordan fører jeg meg inn på ukeslistene som er i denne tråden?

Endret av Gullblomst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ligger jeg her på sofaen med varmeflaske på magen etter at tr+ smertene kom på besøk:-(

Muggen og sur, og synes synd på meg selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å nei! Jeg var pÅ do isted og da tørket jeg litt friskt blod! :(

HÅper ikke dette er det jeg er redd det er!! :(

Kan man blø sÅ tidlig og ikke miste? kan det skje? hva med festeblødning? blør man mye da??

Huff, jeg er fortvilet nÅ:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok ikke festeblødning, den kommer vel når egget fester seg. Men man kan få veldig skjøre slimhinner når man er gravid, og blø lett. Jeg blødde jo friskt blod etter sex 3 dager før ikm. I dag er jeg en dag over ikm, og har ikke blødd noe mer. Jeg har litt tull med kroppen, utredning av autoimmun sykdom el noe, så jeg er jo redd for at kroppen kanskje ikke virker som den skal...så avventer jubelen til over helga iallfall.

 

Håper du ikke blør mer. Pleier mensen å begynne med friskt blod?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så ikke festebløding da med andre ord?! ok. Mensen hos meg begynner alltid med friskt blod. Dette var mer enn noen dråper liksom. Vi hadde sex onsdag, men har aldri hørt at det an være skadelig?!?

Har vært litt slim i trusa (sorry ekle detaljer), og har ikke helt skjønt hva det har vært, men..

Jeg opplever jo aldri slim, hverken under el eller ellers liksom.. men Nå? Nå skal det kommer!:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke fortelle deg at det ikke er festeblødning, jeg er ikke kvalifisert til det, men jeg ville tro en festeblødning kommer når egget fester seg, altså rundt regnet en uke etter el. Det er vel først når egget har festet seg til livmorveggen at hcg produseres, så i og med at du har positiv test så må jo egget være festet alt? Men siden du har testet positivt er det jo nærliggende å tro at denne lille blødningen skyldes lettblødende slimhinner? Når livmoren vokser er det ofte at et lite blodkar brister.

 

Jeg krysser fingrene for deg. Og for meg. Vi er vel i samme situasjon vi, med positiv test og liten blødning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar Bumblebee. Det hjelper med litt svar;) det høres logisk ut angående festeblødningen du nevner.

Hmm.. lettblødende slimhinner ja. Kanskje det. Synes det er litt mye for det, men;)

Har du noe peiling på hvor mye man skal/skal ikke blø da?

Det har ikke blitt noe mer murringer eller vondt i magen, ei heller mer blødning. Det er en stripe i truseinnlegget, men jeg blør tydelig litt hver gang jeg tisser nå og når jeg tørker meg.

Kan jeg spørre deg hvor mye du selv blør da, og om du har vondt/murringer i magen?

åh, kan jo bli gaaal av dette da!

 

Takk for at du krysser fingrene, jeg skal absolutt gjengjelde den!!

Skal tenke på oss i helgen:)

Tenker du å ta en test etterhvert, evt. når?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tester hele tiden jeg. Håpløs slik ;)

Jeg aner ikke hvor mye som er ok å blø, tror det varierer veldig. Ei venninne av meg har vært gravid 6 ganger, blødd alle gangene. Noen ganger mye, andre ganger lite. Med smerter og uten smerter. Hun har tre friske unger og hatt tre sa.

 

Forrige pp begynte jeg å blø 4+3. Håpet vel i et par timer at det bare var en blodkar som brast, men det blødde som mensen og temmelig raskt ble testen negativ. Det er derfor jeg er så usikker nå. Har mensmurringer, men har ikke blødd mer enn den ene kvelden etter sex. Har ikke turd å ha sex etter det heller, selv om et frisk svangerskap skal tåle sex... Jeg fikk ganske mye friskt blod på papiret, men det rant ikke ned i do. Dette var om kvelden, fikk blod på papiret resten av kvelden. Ikke noe neste morgen, og er nå en dag over ikm. Tror jeg. Hvis ikke ikm er lørdag/søndag. Det er iallefall 14 dager siden positiv el test.

 

Jeg skal håpe for deg og inn å lese hvordan det går med deg i helga. Satser på blødningsfri for oss begge de neste 8 mnd ;)

 

Har du forresten 2 gull fra før? (siden du ønsker 3 gull)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååååå nei Ønsker3gull så dumt med blødninger-:(

Krysser fingrene for deg at det går bra...

Men det har aldri gått bra med meg dessverre, har begynt sånn som deg ved hver spontanabort, faktisk rett etter sex eller dager etter...

Så nå etter råd fra legen skal jeg ikke ha sex de første 12 ukene, og jeg hadde ikke det med de 2 første svangerskapene heller pga mye smerter i underlivet... Legen sa også at mange tåler også mindre av sånn som sex etter flere svangerskap og pga høyere alder.

Så jeg skal ikke ha noe sex hvis det klaffer denne pp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bumblebee: ja jeg har to gull fra før:) to jenter:)

Jeg har nok heller mer trua på deg enn på meg denne pp altså. Dersom du ikke har blødd ned i do, og generelt høres ut som du heldigvis har blødd litt mindre. Men skjønner skepsisen din og at du vil vente før du jubler.

 

Joha99.. jeg tenker nok som deg når du sier at det var slik det begynte med deg også da du hadde SA.

Har aldri hørt at man bør avstå fra sex pga høyere alder og dersom man har hatt flere svangerskap, men det var jo interessant. Huff, hørtes ikke noe særlig ut.

 

Nå får jeg bare se hvordan dette går utover natten og dagen imorgen. Har lest meg frem på nettet til at det er flere kvinner som har blødd opptil 9 dager i sine svangerskap, men jeg tror nok at blør jeg mer enn til over helgen så kontakter jeg nok lege for en hcg. Bare det at jeg helst ikke ville dra på legekontoret så tidlig i svangerskapet. Hadde lyst til å vente litt. Kjenner flere der;) Men må jeg så må jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jo hatt en exu for 15 år siden også, hvor jeg blødde i uke7, men ingen smerter. Men kan ikke huske at det var så stor blødning da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å nei Ønsker, krysser fingre og tær for deg! Men siden blødningen ikke har blitt sterkere utover kvelden og du ikke har kramper er det ganske gode sjanser, så vidt jeg har forstått :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, da kom tanta her. Ingen tvil. Det blir andre gang på rad med positiv test og tanta kom likevel. Noe galt med meg, eller burde jeg bare slutte å teste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Man har hatt det som kalles en biokjemisk graviditet.

Dessverre er det imidlertid veldig vanlig at svangerskap går galt på et veldig tidlig stadium - gjerne rett før mensen egentlig er forventet. Det befruktede egget har allikevel rukket å produsere nok mengder hCG til at det kan oppfattes på de mest sensitive testene. Kvinner som tester tidlig risikerer derfor å få utslag fra noe som egentlig ikke var ment å bli"

 

Hentet fra lommelegen. Dette er meg i et nøtteskall. En meget god grunn for å vente med testing til etter at tanta har uteblitt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...