Gå til innhold

***oss over 30***


Tigerlise&Anton prøver igjen

Anbefalte innlegg

Ååh, gode dere! ❤ Tusen takk for heiing! Trenger nok det... Tør ikke teste, får bare vente på det forhatte tantebesøket! Fertilitetsmonitoren var helt rar denne måneden, med høy fertilitet i 18(!) dager, men ingen full fertilitet! Heldigvis tok jeg eggløsningstester i tillegg, og dro en halv dag etter at de begynte å slå ut, så jeg HÅPER, men er usikker... Hadde jeg ventet på monitoren så hadde det jo ikke blitt noe reising, for testene var negative igjen neste dag! Hun som insiminerte meg beskrev hvor gode "forhold" der var der nede, "et skolebokeksempel på hvordan det skal se ut ved inseminering!" Detaljene hun kom med gjorde at jeg lå der på benken og lo så jeg rista! Litt av et syn tenker jeg... Hehe...

 

Cayenne: Krysser fingre for deg, og håper det er noen ivrige svømmere som kjemper seg fram til gullegget!

 

Vinterblomst og Anonymsuperbruker: Vin er den beste trøsta når uønska tante kommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

et stort hurra for de positive testene  :bolledeig:

følger med dere med lille frøkna liggende ved puppen her, selv om det ikke blir så mye kommentarer. Kunne hun velge selv ville hun nok ligget der hele dagen! 

 

ha en fin dag og lykke til for de som venter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så kjekt med mange positive tester og at terminlisten tar seg opp her inne :)

Jeg krysser fingrene for at jeg fortsatt henger med på listen jeg også. Fikk ganske mye rød/brun utflod i truseinnlegget og på tørkepapiret etter et toalettbesøket i går kveld, min første tanke var at det var en begynnende sa, selv om at jeg ikke hadde smerter! Det har heldigvis ikke kommet noe mer Ila natten og morgentimene, men nå har bekymringene tatt helt overhånd så jeg har fått meg en time hos legen i ettermiddag, det får briste eller bære, orker ikke denne usikkerheten lengre :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så kjekt med mange positive tester og at terminlisten tar seg opp her inne :)

Jeg krysser fingrene for at jeg fortsatt henger med på listen jeg også. Fikk ganske mye rød/brun utflod i truseinnlegget og på tørkepapiret etter et toalettbesøket i går kveld, min første tanke var at det var en begynnende sa, selv om at jeg ikke hadde smerter! Det har heldigvis ikke kommet noe mer Ila natten og morgentimene, men nå har bekymringene tatt helt overhånd så jeg har fått meg en time hos legen i ettermiddag, det får briste eller bære, orker ikke denne usikkerheten lengre :(

Dette skjedde meg også i forrige svangerskap. Jeg ringte til privat jordmor med UL, og fikk time på dagen. Det letta 1000 kg av skuldrene mine da jeg så et bankene hjerte - så det anbefales!!

 

Slimhinnene er forresten sårbare og har lett for å blø når man er gravid, så hvis du har f. eks hatt sex, så er blødning veldig vanlig :)

 

Lykke til hos legen!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prøver1984

Er så kjekt med mange positive tester og at terminlisten tar seg opp her inne :)

Jeg krysser fingrene for at jeg fortsatt henger med på listen jeg også. Fikk ganske mye rød/brun utflod i truseinnlegget og på tørkepapiret etter et toalettbesøket i går kveld, min første tanke var at det var en begynnende sa, selv om at jeg ikke hadde smerter! Det har heldigvis ikke kommet noe mer Ila natten og morgentimene, men nå har bekymringene tatt helt overhånd så jeg har fått meg en time hos legen i ettermiddag, det får briste eller bære, orker ikke denne usikkerheten lengre :(

Lykke til :) og slimhinnene er veldig skjøre når man er gravid så de kan lett blø.

Viktigste er at du ikke har smerter og klumper i blødningen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingrene, Fru Mille, håper du får ul så du får et sikkert svar.

IKM er vel i mårra for min del, så det er første milepæl. Har ingen symptomer annet enn ømme pupper. Klarer ikke å bare tenke at det går bra, sånn er det jo dessverre når man har mistet flere ganger før. Men får jo tidlig ul iallfall, det er det eneste som er bra med å ha vært så uheldig som meg..;-) Det verste er at jeg var hos legen og fikk henvisning til utredning på mandag, har planlagt det lenge. Og dagen etter var testen positiv! Skal ringe på mandag og be henne om å henvise til ul isteden, tenkte bare å vente til etter IKM for å være sikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest prøver1984

Endelig, nå har min wild yam og bidronninggele ankommet hjemme så da lurer jeg... Kan jeg starte med bidronninggele idag på cd9 og wild yam to til tre dager etter el er over? Tester etter el så vet nøyaktig når den er og når den er over så om jeg da venter en ekstra dag el to etter el er over så går det bra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prøver1984

Ehee etter et tisse do besøk nå så kom det 2 dråper med blod :0 jeg er på cd9 og venter ikke el før til mandag, har heller ikke el slim så hva i alle dager var det?!?

 

Seriøst aldri kommet blod dråper sånn før. Skal syklusen bare kødde med meg nå eller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for beroligende ord dere! Jeg har ikke hatt mer av den skummel utfloden! Har vært hos legen nå og fått henvisning til ul. Så jeg får ta en ringerunde i morgen og håpe at noen tar meg inn Ila noen dager! Hun brukte "doktorkalkulatoren" sin på pc'en og satte meg fram til 6+6, men jeg forbeholder meg til 6+3 siden jeg vet nøyaktig korti EL fant sted ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye til Krumelur, Utolmodig82

Og så gøy og spennende med tvillinger chloe

Ser ut som det har regnet babystøv her inne . ;)

Grønne,Vinterblomst og Cayenne har troen på dere også . ;)

Sier at etter over 3 års prøving for oss, kan det klaffe for andre også . ;)

Strør det baby støvet jeg kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig, nå har min wild yam og bidronninggele ankommet hjemme så da lurer jeg... Kan jeg starte med bidronninggele idag på cd9 og wild yam to til tre dager etter el er over? Tester etter el så vet nøyaktig når den er og når den er over så om jeg da venter en ekstra dag el to etter el er over så går det bra?

Bidronninggele tar du fra dag en i syklusen til eggløsning.Wild yam er fra eggløsning til menstrasjon.

Lykke til . ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så kjekt med mange positive tester og at terminlisten tar seg opp her inne :)

Jeg krysser fingrene for at jeg fortsatt henger med på listen jeg også. Fikk ganske mye rød/brun utflod i truseinnlegget og på tørkepapiret etter et toalettbesøket i går kveld, min første tanke var at det var en begynnende sa, selv om at jeg ikke hadde smerter! Det har heldigvis ikke kommet noe mer Ila natten og morgentimene, men nå har bekymringene tatt helt overhånd så jeg har fått meg en time hos legen i ettermiddag, det får briste eller bære, orker ikke denne usikkerheten lengre :(

Jeg gikk med brun utflod, og noen dager med brun gammelt blod, i ca 2,5 uker. Fra ca uke 6 til uke 8. Så det trenger ikke å bety at du mister ;) sitter her nå med 2 i magen :P sender dobbel opp med babystøv din vei ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Er så kjekt med mange positive tester og at terminlisten tar seg opp her inne :)

Jeg krysser fingrene for at jeg fortsatt henger med på listen jeg også. Fikk ganske mye rød/brun utflod i truseinnlegget og på tørkepapiret etter et toalettbesøket i går kveld, min første tanke var at det var en begynnende sa, selv om at jeg ikke hadde smerter! Det har heldigvis ikke kommet noe mer Ila natten og morgentimene, men nå har bekymringene tatt helt overhånd så jeg har fått meg en time hos legen i ettermiddag, det får briste eller bære, orker ikke denne usikkerheten lengre :(

Jeg gikk med brun utflod, og noen dager med brun gammelt blod, i ca 2,5 uker. Fra ca uke 6 til uke 8. Så det trenger ikke å bety at du mister ;) sitter her nå med 2 i magen :P sender dobbel opp med babystøv din vei ;)
ja tenk at du har to stykk i magen,det må jo bare være helt overveldende,GRTAULERER så masse igjen :) det er betryggende å høre slike historier og jeg håper at jeg faller innunder der hvor det ender godt tilslutt ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest prøver1984

 

Endelig, nå har min wild yam og bidronninggele ankommet hjemme så da lurer jeg... Kan jeg starte med bidronninggele idag på cd9 og wild yam to til tre dager etter el er over? Tester etter el så vet nøyaktig når den er og når den er over så om jeg da venter en ekstra dag el to etter el er over så går det bra?

Bidronninggele tar du fra dag en i syklusen til eggløsning.Wild yam er fra eggløsning til menstrasjon.

Lykke til . ;)

Ok, da avventer jeg med den :) takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye Krumelur!!

 

Her pøsregner det og jeg har idag krøllet meg sammen på sofaen med pusemor og begynt å se første sesong av Game of Thrones igjen. Begynte å lese bøkene og fikk så lyst til å se serien igjen også. Herregud så mye mer jeg får meg med denne gangen.. 

 

Til mandag har jeg kontroll hos legen igjen og er da hele 10 uker på vei. Vi har bestemt oss for å ta blodprøven som forteller oss om det blir gutt eller jente. Prøvesvarene får vi mest sannsynlig uka etter, og da er vi såpass nærme andre trimester at vi tar sjansen på det. I mitt første svangerskap mistet jeg i uke 18, og vi visste ikke da hvilket kjønn det var, selv etter post mortem de tok på fosteret. Jeg har tenkt mye på det i det siste og føler på at det egentlig hadde vært litt godt å vite om det var gutt eller jente vi mistet. Men, men - gjort er gjort og jeg dveler ikke ved fortiden. Disse tankene har uansett ført til at vi vil vite denne gangen selv om det er tidlig. 

 

Jeg sprer babystøv til alle som venter på både el, ikm og positive tester! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru Mille, korleis har det gått med deg? Forstod eg det rett om du skulle til legen i dag?

Håpar du fekk dei rette svara!!

 

Kjekt å høyra frå deg Girasol :) koseleg med puppejente, sjølv om det kan bli i overkant innimellom.

 

Heiar på deg Duangdaw, så flott at det var gode forhold ved innsett :)

 

Happy humping Cayenne - no er det vår tur!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru Mille, korleis har det gått med deg? Forstod eg det rett om du skulle til legen i dag?

Håpar du fekk dei rette svara!!

 

Kjekt å høyra frå deg Girasol :) koseleg med puppejente, sjølv om det kan bli i overkant innimellom.

 

Heiar på deg Duangdaw, så flott at det var gode forhold ved innsett :)

 

Happy humping Cayenne - no er det vår tur!!

jo takk som spør! Fått henvisning til ul, så får ringe rundt i morgen! Blødningene gikk like fort som de kom heldigvis :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, Chloe!! Gratulerer med tvillinger!! 

 

Og gratulerer så masse med liten spire, Krumelur!!

 

Heier masse på deg, Duangdaw - blir såååå spennende :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare takke alle søte damer her inne . ;) Hadde aldri drømt om at jeg skulle sitte her jeg sitter her nå 12 uker på vei. Trodde lenge at Forumet var for de gravide. Var så vidt innom for 5 år siden da jeg var gravid med sønnen min. Men etter en tilfeldig titt fant jeg ut at det var mange i samme situasjon som meg.

Så etter pergokurer, kikhullsopperasjon,Bidronning gele,Wild yam, og div homopati og behandlinger hos Frøya klinikken ble jeg til slutt gravid. Må innrømme at det ikke har vært fritt for manglende håp,frustrasjoner og tårer.

Hadde en ma juli 2013. Det har vært en vond opplevelse som har sittet i lenge.

Har nå vært på to ultralyder ( siste nå i uke 12 ) Og alt ser bra ut og utifra blodprøven er det også lav risiko for trisomi 13,18,21. Fikk termin 17 mai som kan bli spennende . ;)

Vi har bestemt oss for og vente å fortelle det til sønnen vår en stund til.

6 mnd kan føles lenge for en 5 åring. Selv om han allerede har klart å komentere at buksene mine er litt trange .

Det er vel av barn og fulle folk en skal høre det . ;) Prøver nå bare og venne meg til tanken på at jeg faktisk er gravid. Og at det nå bare kan gå bra. Har t.o.m kjøpt meg nytt strikketøy.Ble mye tanker , men ville bare si at uten dere hadde jeg mistet håpet for godt .....! Håper jeg kan være med på og muntre dere andre de siste mnd ,sånn som jeg er blitt.

Har akkurat sett Lillyhammer og er snart klar for drømmeland . ;)

Ønsker alle en god natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk det, søteste Great, at du allerede er i uke 12! :duskedame: Det er helt fantastisk - synes det har gått fort med deg også fra vi jublet over positiv test!! Å, så du har trange bukser.. ;) Herlige barn som skravler filterløst!!!

 

Ligger her våken midt i natten og får ikke sove. Blir vel bare mer og mer av det fremover, selv om jeg er så inderlig glad når jeg våkner om morgenen en og annen dag etter en all-nighter.. med søvn altså! :D Skjønner ikke hvordan den magen min skal kunne bli særlig større nå, den er enorm føles det ut som, og det gjør faktisk fysisk vondt når jeg legger meg på sida uten støtte under den. (Minner meg selv på at jeg er heldig, dette er midlertidig og alt det der..)

Har hatt en drittdag bekkenmessig - så nå skal jeg få tak i krykker for litt avlastning når jeg beveger meg utenfor huset.. Undervurderte avstanden fra A til B her tidligere i dag og endte opp GRYNTENDE og STØNNENDE før jeg var framme på busstoppet. Takker høyere makter for sammenfall med snødrev og sur vind i lufta samtidig, så mitt publikum var begrenset, heldigvis!! ;) jaja - det var dagens Apex! Ville bare gi et lite livstegn her jeg ligger og sender gode tanker til dere alle. Spesielt til dere som nå har ventet så tålmodig så lenge.. håper det snart løser seg for dere ♡ Klem

Endret av Apex
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våken med deg Apex, men har ikke like stor mage og håper på tur til drømmeland igjen straks. Ser deg for meg gryntende - stakkars, ikke så morsomt for deg som det høres ut for oss! Ikke lenge igjen nå heldigvis. Blir kjempespennende, har du følelse på jente eller gutt? Klem til deg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er fler som er våkne ;) ligger og er kvalm og uggen og venter på Jon Blund.. Er 10+5 i dag og har hatt noen dager uten symptomer, så er faktisk glad for å kjenne litt på kvalmen igjen. Selv om litt mer søvn hadde gjort seg nå ;) ny ul neste onsdag, så er nok mye tankene som holder meg våken også.

 

God natt, Cayenne og Apex, håper dere for sove snart ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sovnet igjen utpå morgenen, men måtte opp tidlig for å vente på innleid handyman. Sitter nå og strikker mens han gjør seg ferdig med sitt - så får jeg starte med ei langpannekake etterpå. Dobbelt prosjekt; donerer kake til "Divers night" hvor meningen er at dykkere skal være i vannet til samme tid, landet og verden rundt. Og så legger jeg evt rester i fryseren så vi har til evt barselbesøkende som tar seg tid til å komme innom når jeg forhåpentligvis har bedre ting å gjøre enn å bake! ;) Håper dagen blir bedre enn natten har vært for dere andre.. Nyt kvalmen, Siri83 - det er betryggende med de dagene hvor symptomene er skikkelig tilstede! ♡

Endret av Apex
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apex: har du prøvd bekkenbelte? Jeg synes det har hjulpet litt når jeg har vært på mitt værste. Og så har jeg gått til manuell terapeut som også har hjulpet litt.

 

Så snålt at dere nygravide allerede er 10-12 uker! Wow! Synes akkurat testene var positive. Men så herlig. Da er dere veldig snart i 2. Tri. Selv fatter jeg nesten ikke at det er under 30 dager igjen til termin! 😍

 

Kjenner igjen den søvnløsheten altså. Sover dårlig pga graviditeten + at jeg har en fireåring som våkner hele tiden (mareritt, lyst til å være i vår seng, tett i nesa osv). Snork! Vi er helt gående!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...