Lykke - mamma til 3 Skrevet 23. november 2014 #10851 Del Skrevet 23. november 2014 Tusen takk alle sammen! Blir nok hengende her fremover også, er en ivrig leser på tråden Usikker på når termindato er jeg, siste mens startet 20 oktober, så i følge den er jeg 4+6. Men det er andre måned etter p-pilleslutt, og det gikk 8 uker fra jeg sluttet på p-pillene til mensen kom, så jeg tviler på at syklusen er på stell.. Forrige søndag fikk jeg blendahvit test, og siden uka har vært supertravel har jeg ikke testet igjen før i dag, og da med positivt resultat. Så jeg velger å tenke at jeg er 4 uker, og så får det heller bli justert på OUL. Symptomene mine er da litt halsbrann og litt stivt bekken, noe jeg har hatt i begge tidligere svangerskap som har gått bra, samt 2 morgener med kvalme som heldigvis gir seg raskt. Hadde en SA mellom de 2 barna mine, og da hadde jeg ingen symptomer, så jeg hilser alle plager velkommen (til en viss grad:)) Nå gleder jeg meg til 2015 :) Ulvinne83: du er nå ved godt mot i det minste! Klem til deg! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/435/#findComment-146826312 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Corneliuss Skrevet 23. november 2014 #10852 Del Skrevet 23. november 2014 Uff, ja det ble litt av en runde i går... Jeg kom inn kl 1030 og fikk to nydelige jordmødre (i motsetning til den "kua" som bare maste om blodtrykket som var så bra kvelden i forveien). Jeg var veldig sliten når jeg kom etter at jeg ikke sovnet før kl seks (Pga hodepine og kvalme og kynnere i ryggen) så det ble ikke mer enn to eller tre timer med søvn. Men når den ene jordmoren ønsket meg "velkommen" og den andre var så lydhør og oppmerksom så ble alt veldig bra. Fin ctg og babyen har det nok bra. Selv hadde jeg litt høyere blodtrykk (130/85), fremdeles like mye hodepine og Kvalme og L+4. Men de mistenker ikke svangerskapsforgiftning, fettlever eller HELLP så er jeg helt ok med å dra hjem til svigerfars 70 årsfeiring. Leverprøvene var utenfor men de var ikke så urovekkende at det var kritisk enda. Og jeg skal jo tilbake til sjekk neste fredag så da kan det vente. Så da var jeg egentlig klar for å dra og feire svigerfar (med hodepine og kvalme). Men legen ville imidlertid ikke at jeg skulle dra hjem uten å få sjekket om det var en annen grunn til at jeg har hatt så mye hodepine. Jeg prøvde meg først med å slippe Pga svigerfar og følte det var litt sånn "dersom atte hvisomatte test". Men ble sendt til akuttmottaket for å se nevrolog. Klokka ble fem før jeg snakke med nevrolog og da var hodepinen og kvalmen værre enn noengang Pga ikke fått spist og drukket på så lang tid. Da stakk jeg faktisk av (og fant en Narvesen). Var helt på gråten når legen kom, for da var jeg så gåen. Og lurte på å bare dra. Men da gjorde han noen tester og konkluderte med at jeg burde ta bilde av hode for å utelukke blodpropp i hjernen (vi gravide er visst mer utsatte for sånt). Da var kl 18 - og det jeg trodde var en kort tur innom for å sikre at leverprøvene ikke var kritiske og dobbelsjekket den hodepinen var blitt et helt dagsprosjekt. Spurte igjen legen om det var bare for å sikre seg eller om det var nødvendig. Men både han og overlegen sto på sitt. Ble lagt inn på nevrologisk og fikk MR av hode, men hadde flaks så det gikk ganske raskt. Var egentlig satt opp neste dag men de hadde kapasitet så fikk lov å komme samme kveld og det gikk raskt da det ikke var andre i kø. Lå en stund etterpå å ventet på resultatene og fikk litt å spise og drikke. Og da sovnet jeg en halvtime og det var utrolig godt! Legen kom til slutt og avkreftet blodpropp (som jeg forventet), men da ba jeg pent om å få dra hjem og han sa det var ok selv om han egentlig tenkte jeg skulle bli til dagen etter :-) så satt jeg i bilen kl 21 i går, og fikk i alle fall sagt grattis til han og gitt barna en nattaklem før jeg krøp til sengs igjen. Har jo like mye hodepine, men tenker at det bare kan være kroppen som er sliten. Så lenge leverprøvene ikke blir værre så tenker jeg at dette skal ordne seg. Får jo sikkert igangsettelse om jeg insisterer på det nå i alle fall. :-) så får vi se hvor lenge jeg holder på egen maskin. MR var foresten selsom opplevelse. Følte at lilleputt ble redd og at han la seg med sprikende armer og ben. He he. Holdt godt over magen, men det ble nok et veldig bråk for han til tross for at han lå i fostervannet. Selv lå jeg meg ørepropper og vatt rundt hele hode. Jaja, nå vet jeg at hode er i orden i alle fall (ingen svulster eller propper eller andre ting). Aldri så galt at det er godt for noe. ;-) Er nå på plass i sofaen med familien. Mannen har laget pizza og barna ser på legofilm. Mor har like vondt i hode som før, men skal holde ut litt til! :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/435/#findComment-146826489 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. november 2014 #10853 Del Skrevet 23. november 2014 Uff, ja det ble litt av en runde i går... Jeg kom inn kl 1030 og fikk to nydelige jordmødre (i motsetning til den "kua" som bare maste om blodtrykket som var så bra kvelden i forveien). Jeg var veldig sliten når jeg kom etter at jeg ikke sovnet før kl seks (Pga hodepine og kvalme og kynnere i ryggen) så det ble ikke mer enn to eller tre timer med søvn. Men når den ene jordmoren ønsket meg "velkommen" og den andre var så lydhør og oppmerksom så ble alt veldig bra. Fin ctg og babyen har det nok bra. Selv hadde jeg litt høyere blodtrykk (130/85), fremdeles like mye hodepine og Kvalme og L+4. Men de mistenker ikke svangerskapsforgiftning, fettlever eller HELLP så er jeg helt ok med å dra hjem til svigerfars 70 årsfeiring. Leverprøvene var utenfor men de var ikke så urovekkende at det var kritisk enda. Og jeg skal jo tilbake til sjekk neste fredag så da kan det vente. Så da var jeg egentlig klar for å dra og feire svigerfar (med hodepine og kvalme). Men legen ville imidlertid ikke at jeg skulle dra hjem uten å få sjekket om det var en annen grunn til at jeg har hatt så mye hodepine. Jeg prøvde meg først med å slippe Pga svigerfar og følte det var litt sånn "dersom atte hvisomatte test". Men ble sendt til akuttmottaket for å se nevrolog. Klokka ble fem før jeg snakke med nevrolog og da var hodepinen og kvalmen værre enn noengang Pga ikke fått spist og drukket på så lang tid. Da stakk jeg faktisk av (og fant en Narvesen). Var helt på gråten når legen kom, for da var jeg så gåen. Og lurte på å bare dra. Men da gjorde han noen tester og konkluderte med at jeg burde ta bilde av hode for å utelukke blodpropp i hjernen (vi gravide er visst mer utsatte for sånt). Da var kl 18 - og det jeg trodde var en kort tur innom for å sikre at leverprøvene ikke var kritiske og dobbelsjekket den hodepinen var blitt et helt dagsprosjekt. Spurte igjen legen om det var bare for å sikre seg eller om det var nødvendig. Men både han og overlegen sto på sitt. Ble lagt inn på nevrologisk og fikk MR av hode, men hadde flaks så det gikk ganske raskt. Var egentlig satt opp neste dag men de hadde kapasitet så fikk lov å komme samme kveld og det gikk raskt da det ikke var andre i kø. Lå en stund etterpå å ventet på resultatene og fikk litt å spise og drikke. Og da sovnet jeg en halvtime og det var utrolig godt! Legen kom til slutt og avkreftet blodpropp (som jeg forventet), men da ba jeg pent om å få dra hjem og han sa det var ok selv om han egentlig tenkte jeg skulle bli til dagen etter :-) så satt jeg i bilen kl 21 i går, og fikk i alle fall sagt grattis til han og gitt barna en nattaklem før jeg krøp til sengs igjen. Har jo like mye hodepine, men tenker at det bare kan være kroppen som er sliten. Så lenge leverprøvene ikke blir værre så tenker jeg at dette skal ordne seg. Får jo sikkert igangsettelse om jeg insisterer på det nå i alle fall. :-) så får vi se hvor lenge jeg holder på egen maskin. MR var foresten selsom opplevelse. Følte at lilleputt ble redd og at han la seg med sprikende armer og ben. He he. Holdt godt over magen, men det ble nok et veldig bråk for han til tross for at han lå i fostervannet. Selv lå jeg meg ørepropper og vatt rundt hele hode. Jaja, nå vet jeg at hode er i orden i alle fall (ingen svulster eller propper eller andre ting). Aldri så galt at det er godt for noe. ;-) Er nå på plass i sofaen med familien. Mannen har laget pizza og barna ser på legofilm. Mor har like vondt i hode som før, men skal holde ut litt til! :-) Beklager altså, men du skriver litt uinteressant.. Nei, får bare la være å lese neste gang ja...!!!! Anonymous poster hash: 191ae...ee0 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/435/#findComment-146826587 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykke - mamma til 3 Skrevet 23. november 2014 #10854 Del Skrevet 23. november 2014 Uff, ja det ble litt av en runde i går... Jeg kom inn kl 1030 og fikk to nydelige jordmødre (i motsetning til den "kua" som bare maste om blodtrykket som var så bra kvelden i forveien). Jeg var veldig sliten når jeg kom etter at jeg ikke sovnet før kl seks (Pga hodepine og kvalme og kynnere i ryggen) så det ble ikke mer enn to eller tre timer med søvn. Men når den ene jordmoren ønsket meg "velkommen" og den andre var så lydhør og oppmerksom så ble alt veldig bra. Fin ctg og babyen har det nok bra. Selv hadde jeg litt høyere blodtrykk (130/85), fremdeles like mye hodepine og Kvalme og L+4. Men de mistenker ikke svangerskapsforgiftning, fettlever eller HELLP så er jeg helt ok med å dra hjem til svigerfars 70 årsfeiring. Leverprøvene var utenfor men de var ikke så urovekkende at det var kritisk enda. Og jeg skal jo tilbake til sjekk neste fredag så da kan det vente. Så da var jeg egentlig klar for å dra og feire svigerfar (med hodepine og kvalme). Men legen ville imidlertid ikke at jeg skulle dra hjem uten å få sjekket om det var en annen grunn til at jeg har hatt så mye hodepine. Jeg prøvde meg først med å slippe Pga svigerfar og følte det var litt sånn "dersom atte hvisomatte test". Men ble sendt til akuttmottaket for å se nevrolog. Klokka ble fem før jeg snakke med nevrolog og da var hodepinen og kvalmen værre enn noengang Pga ikke fått spist og drukket på så lang tid. Da stakk jeg faktisk av (og fant en Narvesen). Var helt på gråten når legen kom, for da var jeg så gåen. Og lurte på å bare dra. Men da gjorde han noen tester og konkluderte med at jeg burde ta bilde av hode for å utelukke blodpropp i hjernen (vi gravide er visst mer utsatte for sånt). Da var kl 18 - og det jeg trodde var en kort tur innom for å sikre at leverprøvene ikke var kritiske og dobbelsjekket den hodepinen var blitt et helt dagsprosjekt. Spurte igjen legen om det var bare for å sikre seg eller om det var nødvendig. Men både han og overlegen sto på sitt. Ble lagt inn på nevrologisk og fikk MR av hode, men hadde flaks så det gikk ganske raskt. Var egentlig satt opp neste dag men de hadde kapasitet så fikk lov å komme samme kveld og det gikk raskt da det ikke var andre i kø. Lå en stund etterpå å ventet på resultatene og fikk litt å spise og drikke. Og da sovnet jeg en halvtime og det var utrolig godt! Legen kom til slutt og avkreftet blodpropp (som jeg forventet), men da ba jeg pent om å få dra hjem og han sa det var ok selv om han egentlig tenkte jeg skulle bli til dagen etter :-) så satt jeg i bilen kl 21 i går, og fikk i alle fall sagt grattis til han og gitt barna en nattaklem før jeg krøp til sengs igjen. Har jo like mye hodepine, men tenker at det bare kan være kroppen som er sliten. Så lenge leverprøvene ikke blir værre så tenker jeg at dette skal ordne seg. Får jo sikkert igangsettelse om jeg insisterer på det nå i alle fall. :-) så får vi se hvor lenge jeg holder på egen maskin. MR var foresten selsom opplevelse. Følte at lilleputt ble redd og at han la seg med sprikende armer og ben. He he. Holdt godt over magen, men det ble nok et veldig bråk for han til tross for at han lå i fostervannet. Selv lå jeg meg ørepropper og vatt rundt hele hode. Jaja, nå vet jeg at hode er i orden i alle fall (ingen svulster eller propper eller andre ting). Aldri så galt at det er godt for noe. ;-) Er nå på plass i sofaen med familien. Mannen har laget pizza og barna ser på legofilm. Mor har like vondt i hode som før, men skal holde ut litt til! :-) Beklager altså, men du skriver litt uinteressant.. Nei, får bare la være å lese neste gang ja...!!!!Anonymous poster hash: 191ae...ee0 Du Anonyme! Når du skriver noe slikt, bør du være tøff nok til å signere med nick! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/435/#findComment-146826609 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykke - mamma til 3 Skrevet 23. november 2014 #10855 Del Skrevet 23. november 2014 Corneliuss: så bra at de sjekket deg skikkelig! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/435/#findComment-146826612 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krumelur Skrevet 23. november 2014 #10856 Del Skrevet 23. november 2014 Uff, ja det ble litt av en runde i går... Jeg kom inn kl 1030 og fikk to nydelige jordmødre (i motsetning til den "kua" som bare maste om blodtrykket som var så bra kvelden i forveien). Jeg var veldig sliten når jeg kom etter at jeg ikke sovnet før kl seks (Pga hodepine og kvalme og kynnere i ryggen) så det ble ikke mer enn to eller tre timer med søvn. Men når den ene jordmoren ønsket meg "velkommen" og den andre var så lydhør og oppmerksom så ble alt veldig bra. Fin ctg og babyen har det nok bra. Selv hadde jeg litt høyere blodtrykk (130/85), fremdeles like mye hodepine og Kvalme og L+4. Men de mistenker ikke svangerskapsforgiftning, fettlever eller HELLP så er jeg helt ok med å dra hjem til svigerfars 70 årsfeiring. Leverprøvene var utenfor men de var ikke så urovekkende at det var kritisk enda. Og jeg skal jo tilbake til sjekk neste fredag så da kan det vente. Så da var jeg egentlig klar for å dra og feire svigerfar (med hodepine og kvalme). Men legen ville imidlertid ikke at jeg skulle dra hjem uten å få sjekket om det var en annen grunn til at jeg har hatt så mye hodepine. Jeg prøvde meg først med å slippe Pga svigerfar og følte det var litt sånn "dersom atte hvisomatte test". Men ble sendt til akuttmottaket for å se nevrolog. Klokka ble fem før jeg snakke med nevrolog og da var hodepinen og kvalmen værre enn noengang Pga ikke fått spist og drukket på så lang tid. Da stakk jeg faktisk av (og fant en Narvesen). Var helt på gråten når legen kom, for da var jeg så gåen. Og lurte på å bare dra. Men da gjorde han noen tester og konkluderte med at jeg burde ta bilde av hode for å utelukke blodpropp i hjernen (vi gravide er visst mer utsatte for sånt). Da var kl 18 - og det jeg trodde var en kort tur innom for å sikre at leverprøvene ikke var kritiske og dobbelsjekket den hodepinen var blitt et helt dagsprosjekt. Spurte igjen legen om det var bare for å sikre seg eller om det var nødvendig. Men både han og overlegen sto på sitt. Ble lagt inn på nevrologisk og fikk MR av hode, men hadde flaks så det gikk ganske raskt. Var egentlig satt opp neste dag men de hadde kapasitet så fikk lov å komme samme kveld og det gikk raskt da det ikke var andre i kø. Lå en stund etterpå å ventet på resultatene og fikk litt å spise og drikke. Og da sovnet jeg en halvtime og det var utrolig godt! Legen kom til slutt og avkreftet blodpropp (som jeg forventet), men da ba jeg pent om å få dra hjem og han sa det var ok selv om han egentlig tenkte jeg skulle bli til dagen etter :-) så satt jeg i bilen kl 21 i går, og fikk i alle fall sagt grattis til han og gitt barna en nattaklem før jeg krøp til sengs igjen. Har jo like mye hodepine, men tenker at det bare kan være kroppen som er sliten. Så lenge leverprøvene ikke blir værre så tenker jeg at dette skal ordne seg. Får jo sikkert igangsettelse om jeg insisterer på det nå i alle fall. :-) så får vi se hvor lenge jeg holder på egen maskin. MR var foresten selsom opplevelse. Følte at lilleputt ble redd og at han la seg med sprikende armer og ben. He he. Holdt godt over magen, men det ble nok et veldig bråk for han til tross for at han lå i fostervannet. Selv lå jeg meg ørepropper og vatt rundt hele hode. Jaja, nå vet jeg at hode er i orden i alle fall (ingen svulster eller propper eller andre ting). Aldri så galt at det er godt for noe. ;-) Er nå på plass i sofaen med familien. Mannen har laget pizza og barna ser på legofilm. Mor har like vondt i hode som før, men skal holde ut litt til! :-) Beklager altså, men du skriver litt uinteressant.. Nei, får bare la være å lese neste gang ja...!!!! Anonymous poster hash: 191ae...ee0 Du er kanskje ikke akkurat i målgruppen for innlegget heller?!? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/435/#findComment-146826615 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prøver1984 Skrevet 23. november 2014 #10857 Del Skrevet 23. november 2014 Haha jøss, enda en anonym av det "hyggelige"slaget syntes så utrolig synd på deg anonyme som ikke engang tør å bruke nick :) tøft gjort Hadde en fin anonym på en ikm gruppe forrige dagen som også virket like bitter kanskje det er samme anonym Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/435/#findComment-146826638 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prøver1984 Skrevet 23. november 2014 #10858 Del Skrevet 23. november 2014 PS til anonym: fint om du unngår å lese slikt neste gang, du fortjener nemlig ikke å få lese slike flotte historier Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/435/#findComment-146826643 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulvinne83 Skrevet 23. november 2014 #10859 Del Skrevet 23. november 2014 Uff, ja det ble litt av en runde i går... Jeg kom inn kl 1030 og fikk to nydelige jordmødre (i motsetning til den "kua" som bare maste om blodtrykket som var så bra kvelden i forveien). Jeg var veldig sliten når jeg kom etter at jeg ikke sovnet før kl seks (Pga hodepine og kvalme og kynnere i ryggen) så det ble ikke mer enn to eller tre timer med søvn. Men når den ene jordmoren ønsket meg "velkommen" og den andre var så lydhør og oppmerksom så ble alt veldig bra. Fin ctg og babyen har det nok bra. Selv hadde jeg litt høyere blodtrykk (130/85), fremdeles like mye hodepine og Kvalme og L+4. Men de mistenker ikke svangerskapsforgiftning, fettlever eller HELLP så er jeg helt ok med å dra hjem til svigerfars 70 årsfeiring. Leverprøvene var utenfor men de var ikke så urovekkende at det var kritisk enda. Og jeg skal jo tilbake til sjekk neste fredag så da kan det vente. Så da var jeg egentlig klar for å dra og feire svigerfar (med hodepine og kvalme). Men legen ville imidlertid ikke at jeg skulle dra hjem uten å få sjekket om det var en annen grunn til at jeg har hatt så mye hodepine. Jeg prøvde meg først med å slippe Pga svigerfar og følte det var litt sånn "dersom atte hvisomatte test". Men ble sendt til akuttmottaket for å se nevrolog. Klokka ble fem før jeg snakke med nevrolog og da var hodepinen og kvalmen værre enn noengang Pga ikke fått spist og drukket på så lang tid. Da stakk jeg faktisk av (og fant en Narvesen). Var helt på gråten når legen kom, for da var jeg så gåen. Og lurte på å bare dra. Men da gjorde han noen tester og konkluderte med at jeg burde ta bilde av hode for å utelukke blodpropp i hjernen (vi gravide er visst mer utsatte for sånt). Da var kl 18 - og det jeg trodde var en kort tur innom for å sikre at leverprøvene ikke var kritiske og dobbelsjekket den hodepinen var blitt et helt dagsprosjekt. Spurte igjen legen om det var bare for å sikre seg eller om det var nødvendig. Men både han og overlegen sto på sitt. Ble lagt inn på nevrologisk og fikk MR av hode, men hadde flaks så det gikk ganske raskt. Var egentlig satt opp neste dag men de hadde kapasitet så fikk lov å komme samme kveld og det gikk raskt da det ikke var andre i kø. Lå en stund etterpå å ventet på resultatene og fikk litt å spise og drikke. Og da sovnet jeg en halvtime og det var utrolig godt! Legen kom til slutt og avkreftet blodpropp (som jeg forventet), men da ba jeg pent om å få dra hjem og han sa det var ok selv om han egentlig tenkte jeg skulle bli til dagen etter :-) så satt jeg i bilen kl 21 i går, og fikk i alle fall sagt grattis til han og gitt barna en nattaklem før jeg krøp til sengs igjen. Har jo like mye hodepine, men tenker at det bare kan være kroppen som er sliten. Så lenge leverprøvene ikke blir værre så tenker jeg at dette skal ordne seg. Får jo sikkert igangsettelse om jeg insisterer på det nå i alle fall. :-) så får vi se hvor lenge jeg holder på egen maskin. MR var foresten selsom opplevelse. Følte at lilleputt ble redd og at han la seg med sprikende armer og ben. He he. Holdt godt over magen, men det ble nok et veldig bråk for han til tross for at han lå i fostervannet. Selv lå jeg meg ørepropper og vatt rundt hele hode. Jaja, nå vet jeg at hode er i orden i alle fall (ingen svulster eller propper eller andre ting). Aldri så galt at det er godt for noe. ;-) Er nå på plass i sofaen med familien. Mannen har laget pizza og barna ser på legofilm. Mor har like vondt i hode som før, men skal holde ut litt til! :-) Beklager altså, men du skriver litt uinteressant.. Nei, får bare la være å lese neste gang ja...!!!! Anonymous poster hash: 191ae...ee0 Ha deg ut av gruppa vår! Sånn oppfører vi oss ikke her!! Husk at det står "oss over 30" i emnefeltet, ikke "oss under 13". Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/435/#findComment-146826733 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Peiskos Skrevet 23. november 2014 #10860 Del Skrevet 23. november 2014 Ikke gi noe mer oppmerksomhet til denne kjipe damen! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/435/#findComment-146826794 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krumelur Skrevet 23. november 2014 #10861 Del Skrevet 23. november 2014 Så bra du fikk tatt en grundig sjekk da, Corneliuss! Får håpe det blir fødsel snart så du slipper å plages så lenge. I dag har jeg vært kvalm heeele dagen, urk! Og helt tom for energi, bare lyst til å sove. Noe som passer dårlig, i og med at eksamen er om fire dager.. skal ikke klage, vet mange er veldig mye dårligere, og i tillegg er det jo et godt tegn med litt kvalme. Men litt slitsomt er det jo, må jeg bare si! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/435/#findComment-146826903 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grøne Skrevet 23. november 2014 #10862 Del Skrevet 23. november 2014 Gratulerer så mykje lykke Og til oss som nettopp har helst på tanta, vi rekk det endå før jul!!! Her er endeleg den velkjende tanta tilbake etter SA i august, dei to rundane imellom har vore heilt annleis enn eg har vore van med dei siste 25? åra..så eg tenkte mitt om no er det for seint og overgangsalder og alt det der. Men no trur eg meir på at det er tilbake til normalen Så håpar på ei suuuper julegåve i år. Apex- jammen er du sprek trass alt!! Corneliuss - for ein dag!! Himmel og hav, ein skal ha god helse for å verta sjuk eller noko i den duren. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/435/#findComment-146827037 Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruMille Skrevet 23. november 2014 #10863 Del Skrevet 23. november 2014 Men i alle dager da, du anonym Trodde ikke det fantes slike sure megger i denne tråden her, skulle ikke tro du er over 30 hvertfall! Huff det var no litt av en lang dag det ble for deg corneliuss, men så godt å høre at alt sto bra til med prøvene, men misunner deg virkelig ikke den hodepinen, høres ikke noe særlig ut! Her er helgen straks over, kvelden har vært særdeles nervepirrende da Brann har spilt kvalikkamp i kveld, og ikke en god kamp heller,bah, men men sånn er det i helgen har jeg hatt lite symptomer, ingen ulvehunger og dermed ingen kvalme, og de nattlige dobesøkene har jeg ikke hatt på 4 netter nå. Så jeg er litt nervøs nå kjenner jeg, men puppene er no ømme! Jeg rundet 9 uker i dag, regner med at det vil være litt av og på med symptomene! Eller så skal jeg faktisk ha meg 1 uke på hytta til fjells sammen med foreldrene mine neste uke, og jeg gleder meg vilt, har kommet masse snø Håper dere har hatt en fin fin helg damer Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/435/#findComment-146827150 Del på andre sider Flere delingsvalg…
**Cayenne** Skrevet 23. november 2014 #10864 Del Skrevet 23. november 2014 Er ganske sikker på at denne anonym ikke er en av oss over 30 i alle fall Håper du snart blir kvitt hodepinen din, Corneliuss! Så synd at tanta kom, Grøne. Skal ikke være lett dette, men du får nok premien din til slutt Har vært en travel dag med mye husarbeid i regnet, har til og med tørket støv oppå garderobeskapene til barna Så nå er det rett i seng! Nattaklem til alle Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/435/#findComment-146827427 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apex Skrevet 23. november 2014 #10865 Del Skrevet 23. november 2014 Grøne: Sprek og sprek.. Det er i alle fall godt for humøret å komme seg litt ut blant folk.. Så får det være at det snart bare er samboerens fjellsko som går på elefantføtterne mine! Har fått gjort mye i dag, bare på trass.. Lista over things to do vokste seg stor og lang i løpet av uka som gikk, og sambo viste fram den irriterende mannesida hvor fotball en hel j**la søndag var lur prioritering (men var med på hytta da, det skal han ha for!) - så det endte med at jeg tok fatt på ting selv. Og nå er det bare småoppdrag igjen der som jeg kan ta i morgen.. Veldig sliten nå, selv etter timer i sofaen med handarbeid og høy benføring.. Håper virkelig jeg ikke kjeder vår anonyme venninne her nå! Corneliuss - håper du husker på hvorfor det innimellom er så vanskelig å ta de anonyme seriøst... Vi som er her, bryr oss - om dem som bidrar på den konstruktive, positive fronten. Skitprat havner i det andre filteret! God mandag til alle dere søtsnupper - håper den nye uka bringer med seg to gode eksamener, og kanskje også en baby eller to og gjerne enda flere positive tester! Klem! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/435/#findComment-146827576 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krumelur Skrevet 24. november 2014 #10866 Del Skrevet 24. november 2014 Nå er det bare en og en halv time til jeg skal på ultralyd, og nervene begynner å melde seg kraftig! Har helt vondt i magen, her jeg sitter og prøver å fokusere på studier.... Kryss fingrene for meg! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/435/#findComment-146827841 Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruMille Skrevet 24. november 2014 #10867 Del Skrevet 24. november 2014 Nå er det bare en og en halv time til jeg skal på ultralyd, og nervene begynner å melde seg kraftig! Har helt vondt i magen, her jeg sitter og prøver å fokusere på studier.... Kryss fingrene for meg!krysser krysser Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/435/#findComment-146827903 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dossa :) Skrevet 24. november 2014 #10868 Del Skrevet 24. november 2014 Krysser alt jeg har for deg Krumelur♡ Har en god magefølelse for deg og din spire prøv å senke skuldra og tenk positivt vennen♡ Apex♡ ekstra god klem, tenk snart har du den lille i armene dine Corneliuss godt det endte bra med kontrollen, håper hodepinen gir seg. Er fryktelig vondt å gå med slike smerter. Snart i mål du også Spennende tid!! Ny uke med nye muligheter! Håper på alt godt for dere herlige jenter♡ Min lille gull sover ennå Men så sovna han ikke før 23 igår kveld. Han tar som regel kvelden en gang mellom kl 22-23, sover til 06, får pupp og sover til ca 10 Digg!!!! Men skulle gjerne ønske han sovna tidligere.....20-07 med pupp det er jo lov å håpe og drømme seg bort litt hehehehe. Ha en flotters mandag jenter!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/435/#findComment-146827956 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leirha Skrevet 24. november 2014 #10869 Del Skrevet 24. november 2014 Da må jeg nesten bekrefte det her at jeg venter mitt 4de barn i slutten av juli begynnelsen av august neste år Selv om vi har vært prøvere, så ventet jeg ikke noe resultat akkurat denne syklusen, men joda, det var nettopp denne sykusen det skulle sitte.Nå krysser jeg fingrene for at det går bra.Skal til gynekolog om 1 uke, , er da 6 uker.Har slitt sånn med enorme smerter og blødninger hver dag ade 3 månedene vi har forsøkt å bli gravide.Så jeg skulle opprinnelig inn å undersøke hva det kunne være, det kom brått kastet på meg, har vært helt lammet av smerter.Aldri hatt det tidligere.Men nå har både blødninger og smerter forsvunnet.Jeg blødde en del fram til 16 DPO, men nå er det stoppet.Regner egentlig med å blø litt innimellom nå også, så kommer ikke til åå få den store panikken om jeg begynner å blø uten å ha spesielt vondt.Jeg småblødde en del i forrige svangeskap også. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/435/#findComment-146828048 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ØYNE Skrevet 24. november 2014 #10870 Del Skrevet 24. november 2014 Da må jeg nesten bekrefte det her at jeg venter mitt 4de barn i slutten av juli begynnelsen av august neste år Selv om vi har vært prøvere, så ventet jeg ikke noe resultat akkurat denne syklusen, men joda, det var nettopp denne sykusen det skulle sitte. Nå krysser jeg fingrene for at det går bra. Skal til gynekolog om 1 uke, , er da 6 uker. Har slitt sånn med enorme smerter og blødninger hver dag ade 3 månedene vi har forsøkt å bli gravide. Så jeg skulle opprinnelig inn å undersøke hva det kunne være, det kom brått kastet på meg, har vært helt lammet av smerter. Aldri hatt det tidligere. Men nå har både blødninger og smerter forsvunnet. Jeg blødde en del fram til 16 DPO, men nå er det stoppet. Regner egentlig med å blø litt innimellom nå også, så kommer ikke til åå få den store panikken om jeg begynner å blø uten å ha spesielt vondt. Jeg småblødde en del i forrige svangeskap også. Gratulerer og velkommen til 1. tri. Så gøy at det begynner å fylles opp Jøsses, fjerde barnet!!! Så utrolig spennende Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/435/#findComment-146828120 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Corneliuss Skrevet 24. november 2014 #10871 Del Skrevet 24. november 2014 Krumelur; her krysser alt jeg har for deg! Men tror ikke du trenger det! Nå er det jo gode tegn rundt deg! Gleder meg til å høre! ❤️Stor klem vennen! Leirha: så fantastiske nyheter! Og så en liten løveunge som skal komme i august da! Herlig! 😍 godt å høre at det ikke er blod eller smerter mer. Og om det fulgte forrige svangerskap så er jo det kanskje en normal for deg (morkaken over åpning kanskje også?). Blir spennende med oppdatering fra legen. Ta det med ro og være god mot degselv! 😊 Dossa: godt at lillemann sover. Og om han hadde sovnet før kl 22-23 så skal du se at du hadde vært våken mer av natten... 😉 så veldig godt at du koser deg! Føler at du virkelig fortjener det med alt annet som har skjedd det siste året. ❤️ Var så tappet for energi i går og ble bare enda mer sliten etter kommentaren fra min anonyme venn. Men takk alle dere "over 30 søtsnupper" som er så fine. Gidder egentlig ikke svare på kommentaren hennes utenom å si en ting: du er ei ku! Sikker på at dine innlegg er veldig "interessante" 😉 for her inne er man jo privat og deler hva som skjer (og om det var for detaljert så skum over eller dropp å les). F... Off! Apex; håper formen er stabil. Kanskje vi får babyen samme dag? Du er så flink med alle prosjektene dine! Men pass på at du ikke er helt utslitt til fødsel nå da. Du skal jo være ekstra forsiktig med tanke på svangerskapsforgiftningen! Mange menn som som er litt for opptatt av fotball... Hvor er prioriteringene liksom! 😤 heia du! 😘 Ajaj! Blir sprø av hodepinen. Skal fikse meg til på stuen med litt mat og en ny serie fra hbo. Noen tips? Bestilte forresten siste del av kjærestetur/ bryllup i Madrid i sommer! Gleder meg! ❤️ Noe nytte har jeg da av søvnløse hodepinenetter! 😉 har til og med funnet steder for svigerinnen som har for mye å gjøre på jobb og er superstresset så nå kan hun bare booke og betale uten å måtte bruke tid på søk. Og ferien til Italia i 4-5 uker i juli/ august er er også i boks! Mangler bare et par dager med hotell så er vi helt klare til portofino, santa margherita og cinque terre! Godt å ha noe å glede seg til! ❤️🏊☀️🍷👪👫❤️ Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/435/#findComment-146828142 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krumelur Skrevet 24. november 2014 #10872 Del Skrevet 24. november 2014 Da er jeg hjemme igjen, legen var selvsagt 50 min forsinka så fikk sitte der ekstra lenge med nervene mine... Der var det jaggu en liten prikk med blinkende hjerte, på riktig sted og med fin plommesekk (sa legen da)!!! Turte ikke å se på skjermen før hun sa noe, var så redd! Jeg kan nesten ikke tro det! Erten ble målt til å være 6+4, som er helt riktig i forhold til mine beregninger, er 6+3 i forhold til mens, men er rimelig sikker på at el var en dag tidligere. Det var også en supersnill og forståelsesfull lege, hun sa at med min forhistorie så skulle jeg få tilbud om ul annenhver uke frem til jeg er 12 uker, det er jo fantastisk for en urolig sjel. Så skal tilbake om to uker:) Noen kilo lettere nå ja Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/435/#findComment-146828401 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krumelur Skrevet 24. november 2014 #10873 Del Skrevet 24. november 2014 Snart gravide:Peiskos: 31 år, gift og har en sønn på 10 mnd. Prøver oss nå på et søsken til lillegutt LykkeLi1978: 36 år, gift og har to gutter på 8 og 13 år, prøver på en attpåkladd.Minnimusa: 33 år, har ei Tullehøne født jan 14.Utålmodigemeg: 36 år. Fjernet spiral 25 sept. Har 2 barn fra før på 18 og 20 år.Sensitiv har en etterlengtet sønn. Ønsker inderlig et barn til.Cayenne: 42 år, har to herlige, ganske store troll, og håper det siste kommer i 2015.Nybegynner1, straks 32 år, prøver igjen for første gang etter SA i 4. mnd i mars 14, og krysser fingre for en liten 2015-baby. Ingen barn fra før.Grøne, 38 år, har vesla f. mai 2013, SA april 2014, MA august 2014Klarforbarn75 39 år, ingen barn, exu feb-14Unilon 34 år, gift og har en datter født aug 2012. Ikm 31. Mai.Svimmla: 37 år, tok siste pille 17.mai og håper systemet er raskt oppe igjen så man kan prøve på en spire.Fisken 2012: 38 år, to barn fra før, har hatt 1 SA og 2 MA, prøver igjen i slutten av juni.Duangdaw: 42 år og prøver med donor. 1 avbrutt svangerskap 30. april (uke 16+2) pga for tidlig vannavgang.Jodi: 38 år, samboer, ett barn på 11 år fra før, begynte prøving i juni.Love my kidz: gift, 1sønn på snart 7 år, pp1 etter MA i påsken, IKM 27.juniOvidia håper på førstefødte i 2015.Aussiemama: 36 år, samboer, ett barn fra før, sluttet med p-sprøyte for 2 år siden, venter i spenningPrøver1984: 30år, samboer, 2 barn på 9 og 6 år fra tidligere forhold. Sluttet på p-pillen aug-14Ancear: 34 år, samboer, prøver på Nr1, prøvd siden juli 2014prøver30: 30 år, samboer, ingen barn. MA 14.08.2014.Lykke *prøver på nummer 3*: 32 år, 2 barn fra før, prøver på en attpåklatt:)Leirha: 35år, samboer, har 3 gutter, 17år, 6år og 2 år, Startet prøving i september. IKM 22/9Vinterblomst - 43, har ei lita snelle ♡ ønsker en til ☆Adenomyose: 36 år, bor i Oslo. Samboer. Ingen barn, 5 stebarn. Prøver i ca 10 år. 1 MA mars 2012.IVF-innsatt 1 egg 19/10-14.Susa84: 30 år. Sønn fra før 2003. 1.ivf okt 2014, fryseforsøk jan 20151.trimesterUnilon. 35 år. Gift, en datter på 2 år. Termin ca. 28. Mai 2015PeppaPig: 36år, gift, datter på 5år. Termin 8.juni 2015Siri83: 30 år, gift, ingen barn fra før, MA 13.08.14, prøver på ny spire!FruMille:30 år,gift, termin ca 29 juniØYNE: 33 år, samboer, prinsesse født januar 2014, termin med nr. 2, ca 7. juliUtålmodig 82: 32 år, gravid med første. Termin ca 13. juliUlvinne83: 31 år, gift, ingen barn fra før, termin 30. juli 2015 Krumelur: har en gutt fra før. Endelig gravid med nr to, termin 19/72.trimester:Mama foodie: 33 år, har en gullgutt, er nå gravid med nummer 2 <3 Termin ca 17 februar.Sidney - 33 år fra Sandnes. Gravid med første. Termin ca 10 januar.Cornetta: 31 år, gift, to jenter på 2 og 3,5 fra før. Termin ca. 30.mars -15.Chloe30: 35, gift, jente og gutt, 8 og 5 år, termin ca 5. eller 7. April 2015Tussemor5: 36 år, gift, tre gutter, 7,5 og 1 år...Termin, tja, den som vet, mars/april en gang :-PBonanza: 36 år, 3 barn, termin 13 mai 2015Great 42 samboer og en sønn på 5. Endelig gravid etter 3.5 prøving. Termin 17 mai 20153 trimester:Sjøgress (33 år, to barn) termin 20.09.14.Apex 39år, 1 voksen sønn, termin 03.12.14, lykkelig uvitende om kjønn.Mamma-til-Emma: 31 år, jente på snart 4 fra tidligere forhold. Vi ønsker oss to nurk til. <3Corneliuss 36 år. To barn på 3 og 6 år. Fra Oslo. Ønsker et tredje lille nurk. Termin 5.desFødt:Supersnusken (termin 25.des), født 1/1-14HH80 (termin 4.januar)En til,please. (38 og fjerdegangs. termin 04.03.2014).bittelille vakre Signe som ble født på tampen av uke 32 12 januarMissAlma (31 år, ingen barn, termin 27.02-02.03 (?))Mrs Rose(30 år, ingen barn, termin 18. mars).Løve2012 (31 år, gutt født i juli 2012 fra før, termin ca 20. mai)Barn nr 3 2014(10pp), (33 år, 2 barn på snart 2 og 4, termin 25 mai)Katta82 (31år, ingen barn. Venter en gutt 1. juni 2014)Kjærepære (35 år, Hønefoss, ingen barn, 5 ins, 4 ivf, termin 4. juli -14, småpærene kom 28.juni)Dossa (38 år, har to jenter og en gutt. Etter en EXU og SA så er nå spira på plass! Termin ca 29. juli 2014SpirenMin (33 år, Oslo, ingen barn, MA mars '12, termin 1. juli 2014, fødte en gutt 2.juli)Mamma&storebror(35år, 1 barn, termin 29 juli-14) Fødte en velskapt gutt 15Linda1976 (37 år, ingen barn fra før, venter jente, termin 15 juli)ini (30 år. Har en nydelig fin gutt på 2. Termin 17.08.14 )Jmar (termin ca 26 august. 3 gutter på 4,9 og 15 fra før ;-) Bor i østfoldSharmi81(termin 8.9)Girasol (32år, ingen barn fra før. Termin 28.09.14) Fødte en liten jente 21.09Kjøttmeis (30 år, fikk en perfekt liten jente 21.09.14) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/435/#findComment-146828489 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krumelur Skrevet 24. november 2014 #10874 Del Skrevet 24. november 2014 Tok sjansen på å flytte meg til 1. trimester nå Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/435/#findComment-146828491 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siri83 Skrevet 24. november 2014 #10875 Del Skrevet 24. november 2014 (endret) Herlig, Krumelur!! Sånne nyheter liker vi! Og det fortjente du etter lang tid med bekymringer. Så flott at du får så god oppfølging!! Kjenner jeg gjerne skulle sett min lille spire annenhver uke selv, selv om jeg er i uke 14 selv (tiden flyr). Men må nok vente til oul 29.des. Ønsker deg en goood dag med lave skuldre og deilig lykkefølelse Endret 24. november 2014 av Siri83 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/435/#findComment-146828507 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå