Gå til innhold

***oss over 30***


Tigerlise&Anton prøver igjen

Anbefalte innlegg

Gratulerer, krumelur! Så flink du er! 😊

 

Siden ikke apex har vært her i dag så tipper jeg hun har et nyfødt lite gull i armene. Er helt uvirkelig å tenke at det bare er norm dager igjen for meg også. Så et lite gull på en film i går. Han lå og sov med armene i været som de ofte gjør. Ble jo helt babysyk og kan liksom ikke forstå at jeg har en sånn en i magen. Han er jo foreløpig bare et slags spøkelse! 😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ER og spent på oppdatering frå Apex, håpar alt er vel med dei alle.

 

Gratulerer med vel gjennomført Krumelur :)

 

Og gratulerer Peppapig med jente på veg, så kjekt å vita litt meir om vidunderet som veks der inne.

 

Her er siste rest av tanta på veg vekk, så då er det berre å gle seg til neste prøverunde, håpar på verdas beste julegåve :) Litt urfordring å vera i 75-årslag hjå svigers neste helg midt i el. Men det får vi vel sjå på som ei ekstra utfordring?..haha, må berre flire av at det er mogleg å alltid skulla noko eller vera vekke når tida er der. Men vi satsar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grøne: Haha, skjønner problemstillingen! Men dere får låse dere inn på rommet til natta ;)

 

PeppaPig: Glemte helt å gratulere med jente!! Så gøy å vite kjønn!! Jeg var på ul i går, men foster nektet å vise oss, krysset til og med beina i det jeg nevnte det😂 Så vi får holde ut til oul 29.des.

 

Jeg gikk skikkelig på tryne på glatta i dag! Lands heldigvis på ryggen, men fikk meg en støkk. Skal kjøpe brodder i morgen, ogoppfordrer alle andre med spire (og snart spire) å gjøre det samme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk skikkelig på tryne på glatta i dag! Lands heldigvis på ryggen, men fikk meg en støkk. Skal kjøpe brodder i morgen, ogoppfordrer alle andre med spire (og snart spire) å gjøre det samme!

 

Det må de med spire gjera!!

 

Ei barndomsvenninne av meg har nett vore gjennom noko heilt grusomt. (Ikkje for å skremma vettet av nokon) Men ho opplevde at då det var ein mnd att av graviditeten så løsna morkaka. Guten ho bar på mista dei, og ho og heldt på å mista livet- ho blødde så masse. Heilt grusomt. Så ein må vera forsiktig med slike støt som når ein dett, i allefall om ein er kome eit stykke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med jente i vente, Peppa! Blir nok stas for storesøster! :D

 

Kjempespent på Apex ja, du må oppdatere oss så snart du orker! :lol: tror det blir en gutt til jeg, Apex ;)

 

Nå er det å vaske kjøkkenet, så er det natta. El om få dager her, kanskje...

 

Fin kveld, alle! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja guri, gratulerer med jente i magen, Peppa, kjempestas :)

 

Grøne, da det endelig klaffa for oss var moren min på besøk under el. Vi bor i en liten leilighet så det ble et par musestille runder, men det gjorde susen:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer så masse med ei lita jente i magen, PeppaPig!

 

Er så spent på oppdatering fra Apex altså! <3

 

Her er vi straks klare for pp4! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prøver1984

Gratulerer med jente i magen peppapig :):)

 

Bare en dag igjen med tr så er det pp4 her også med nytt og bedre mot :) tar en rolig pp denne gang hehe.. Orker ikke styre så mye..

 

Suger til meg masse babystøv og håper på en julespire

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn gromjenter - nå er det masse deilig babystøv frigjort fra nord - bare forsyn dere!! ♡

 

Det ble en lang dag, var innstilt på opr etter kl 12 så jeg kortet ned ventetida med å takke ja til å hjelpe en av "doktorungene" (Ass. Legene) med et par studenter som han hadde med seg og som trengte noen å snakke med, og kjenne på magehuset til.. De var som tomme kar, stakkars - visste ikke hva de skulle spørre om men kom seg tilslutt igjennom det meste og fant ut hvorfor jeg var innlagt.

Videre ble det forberedelser og deretter ventetid.. hadde i løpet av natta som gikk drømt at jeg var ferdig med forløsningen, og at vi hadde fått jente - så jeg var veldig spent på om det var sant! (Og totalt forvirra når jeg våknet opp og hun var borte!)

 

Gikk greit å få spinalbedøvelse selv om han stakk et par ganger før den satt helt riktig. Lå og kikka på ei klokke på veggen bak meg, og sa for moroskyld til sambo at jeg tror ungen blir født 13.37 - greit å flytte nervene hans også litt bort fra det som skulle skje foran forhenget! ;) 13.37 kom og gikk mens jeg kjente at de romsterte med kroppen min, helt smertelindra.. og endelig hørte vi gråt noen minutter etter. Skikkelig kraftig protest etter å ha blitt dratt med rompa først ut i verden. "13.37" sa anestesisykepleieren.. Klokka jeg hadde sett på, gikk feil!! For en tilfeldighet!

 

Etter en liten evighet (føltes det som) fikk vi se babyen som hadde mye talg på kroppen, men lange negler. Og vi fikk selv se hva det var: jente!! Gikk fint og fort å få bedøvelsen ut av beina, smertene er til å leve med og ammingen har også gått rimelig greit. Så jeg nyter barseldagene her og har allerede skiftet den første bleia nå i natt. Håper de fjerner kateteret når morgenen kommer. :) Takk for alle gode tanker - det her er bare magisk! Har et par navn som vi står mellom så vi får finne ut av det i løpet av de nærmeste dagene. ♡ Frøkna var forresten vel 3700g.

 

Da er stafettpinnen sendt videre, Corneliuss! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååå, gratulerer så med med en liten frøken, Apex!!! Blir helt varm når jeg leser! Må være fantastisk å endelig ha henne i armene :)

Morsomt at du spådde både kjønn og tidspunkt!

Nå må dere bare nyyyyyyyte den lille!

 

Stor klem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååååå gratulere så masse med ei prinsesse♡

Fantastisk å lese din historie, ble skikkelig rørt :wub:

Nå må du kose deg masse!!!

Endelig har du jenta di hos deg♡ spent på navnet :)

Kjempe glad på dine vegne snuppa :D

Varm klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet, apex! Så fantastisk!!! Kos deg masse med gulljenta di! ❤️❤️❤️ Jeg sender masse gode tanker til dere, og tar med skrekkblandet fryd over stafettpinnen! 😳😜😄 god klem og takk for følget! 😘

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer sååå mye med en liten jente, Apex, snufs snufs  :hjerter_rundt:  Blir så rørt selv, det er jo så utrolig det øyeblikket når du får se den lille perfekte babyen for første gang!!! Så fint at du er i gang med amming også, det er jo helt klart mest lettvint når man får det til å fungere. Kos deg masse med det lille miraklet, du blir vel en dag eller to ekstra på sykehuset når du har hatt ks? Hvordan går det med den nybakte far, det er vel første gang for han? Sukk....

 

Hvordan går det med deg, Corneliuss? Blir spennende å se når lillemannen din kommer:) (Det var gutt, ikke sant?)

 

Sitter med en kaffekopp og manner meg opp til å ta litt husarbeid, som har blitt en smule forsømt i det siste. Er jo koselig å få pynta litt til advent i helga. Så er det frihelg for oss alle tre, det skal bli helt nydelig! 

 

Ønsker alle en fin fredag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta deg en veldig fortjent kaffekopp du, krumelur! 😊 etter ukens strabaser både med skole og bekymringer. Og ikke slit deg ut. Aldri noen som har dødd av en støvdott heller. Her i huset har vi prioritert vaskehjelp i alle former så slipper heldigvis godt unna de bekymringene selv. ☕️

 

Og peppa - glemte å si grattis med jenta. Hadde du to gutter fra før? 👑

 

Vi venter på alle mulige detaljer om hverdagen om og når du orker, apex! ❤️

 

Er på vei bort til Ullevål for sjekken min nå. Lurte på om jeg skulle dra litt tidlig og ta en kaffekopp på nespresso house der borte. ☕️❤️ Blir helt sprø av hodepinen men pleier ikke reagere på kaffe egentlig så tror det går bra uten forværring (drikker mest kakaokaffe likevel så er vel ikke mye koffein i den likevel).

 

Ha en super dag, søtsnupper! Nå er det snart helg! Og snart adventstid! ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg kommet hjem fra Ullevål.

 

Blodstrøm og hjerte ser bra ut på ultralyd. Blir lagt inn for igangsettelse neste fredag om jeg ikke har født før. Hodepinen har de ikke noe godt råd for hva jeg skal gjøre med, og de vet ikke hvorfor den er sterk. Litt høyere blodtrykk og leucocytter men ikke noe alarmerende enda visstnok (L +3 og 136/82). Deilig å ha en plan å forholde seg til. Hun spurte om jeg holdt ut en uke til så kunne nok pushet det om jeg ville, men skal klare den siste uken bare jeg vet at noe skjer etter det. Ha en fin fredag! 😘

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Corneliuss: så bra at kontrollen gikk fint, og så spennende fremover de neste dagene! Har du noe følelse på når den lille kommer? Når er egentlig termin?

 

Jeg har vært på juleshopping i dag. Følte jeg virkelig svei kortet og omtrent var ferdig med gavene, men neida... Halvparten igjen... Sånn er det med stor familie-både hos meg og mannen😉 nå er det sofa, reker og avslapning på menyen resten av kvelden..er så hormonell om dagen, så er bare deilig med litt alenetid😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse med jenta, Apex! :D:wub: Så heldig du er, kos dere masse - så tar jeg over en bra dose av babystøvet ditt ;)

 

Måtte bare inn og sjekke, er alene med en gjeng unger mens mannen er på julebord. Så vi får snakkes en annen gang, jenter.

 

God helg! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig å være i gang med pakkene i det minste, Siri. Kortet kan gå en smule varmt i juletider ja... Men de fleste nettbutikker har jo minst 20% avslag i dag om du ikke føler deg ferdig... ;) godt å få litt sofatid nå. Sender en styrkeklem i hormonene.

 

Jeg har hele tiden sagt at han kommer 5. så det kan jo hende jeg får rett. Eldste er født 7., datteren 6. Og nå tenkte jeg det ble 5. (Det er fredag som jeg skal bli igangsatt på). Egentlig ultralyd termin er 7. Des, men jeg har fått lov til å holde på 5. Des som var min egen termin av gaiajordmoren i forhold til event overtid. De andre har jeg faktisk klart å forutse datoen til med en smule flaks. Sa både 7. Og 6. Men siden dette er en rampete lillebror så kan det jo hende at han spiller meg et lite pek. :-) vi får se...

 

Hvordan har dere det, Apex? Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Corneliuss: ja, jeg var tidlig ute og trodde jeg skulle gjøre de røverkjøpene, men ingenting av det jeg skulle ha var på tilbud😥

 

Guri, da har du ca bare én uke igjen før du har nurket i armene dine da! Må føles uvirkelig! Jeg har vært mye engstelig pga at jeg har mistet tidligere (og sikkert andre episoder i livet mitt som spiller inn) og ble fortalt om gaiajordmor i dag. Hvilken erfaring har du med det? Og hvordan fungerer det? Synes jeg har fått vanvittig dårlig oppfølging både hos legen og bydelen, må virkelig kjempe for en kontroll eller sjekk og det blir litt slitsomt i lengden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Corneliuss: ja, jeg var tidlig ute og trodde jeg skulle gjøre de røverkjøpene, men ingenting av det jeg skulle ha var på tilbud😥

 

Guri, da har du ca bare én uke igjen før du har nurket i armene dine da! Må føles uvirkelig! Jeg har vært mye engstelig pga at jeg har mistet tidligere (og sikkert andre episoder i livet mitt som spiller inn) og ble fortalt om gaiajordmor i dag. Hvilken erfaring har du med det? Og hvordan fungerer det? Synes jeg har fått vanvittig dårlig oppfølging både hos legen og bydelen, må virkelig kjempe for en kontroll eller sjekk og det blir litt slitsomt i lengden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...