Gå til innhold

7-9 MND (gammle 5-6)


Harfåttprinsen:)

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

 

Etter uker med masse besøk, og 5 ukers ferie i Norge er jeg endelig tilbake i "virkeligheten".

Det har skjedd kjempemye siden jeg var innom her sist. Leo fyller 10mnd den 15. og i Norge lærte han å krabbe, reise seg, klappe, vinke, spise brødskiver (små biter) og jeg vet ikke hva :)

 

Det er ikke bare positivt med så lang ferie hvor han har blitt skjemt bort av besteforeldre og Gud og hvermann. Nå har vi begynt legge-krigen igjen.

Han har blitt veldig mammadalt, og så fort jeg går ut av rommet (om han er i sengen) er det hyl og skrik. Vi har brukt forrige uke på å venne han til å sovne selv igjen, og jeg kan nå sitte på sengen ved siden av til han sovner. Men det er gjerne alt fra 10-45 minutter med turning og opp-og-ned i sengen først.

 

Han får fortsatt komme opp i sengen til meg i løpet av natten, og det er vi ok med. Etter å ha spurt venner og familie hva de synes er det mange som mener det er helt ok å samsove. Selvfølgelig er det opp til oss hvordan vi vil gjøre det, men man er jo alltid litt interessert i hva andre mener. Vel, jeg er iallefall det.. Det er vel til syvende og sist viktigst at vi alle får sove, og det får vi når vi gjør det på denne måten.

Noe nytt han har begynt med er å surre rundt i sengen midt på natten. Han er litt i "ørska", men ruller rundt hit og dit, mens han innimellom kommer å koser på meg. Helt merkelig.

Det er vel mye nye inntrykk og han lærer jo noe nytt nesten hver dag, så det har vel innvirkning på søvnen det også.

 

Ellers så har vi det veldig bra. Jeg er også i ferd med å trappe ned ammingen, og trappe opp slankingen :)

Har 2mnd på meg til å komme inn i kjolen til bryllupet til kjærestens bror, så det er bare å henge i.

Mye grønnsaker, supper, salater og kylling om dagen, men det går veldig bra. Skal prøve å komme meg på Zumba igjen i kveld.

 

Hadet bra så lenge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vel, siden jeg får lov å klage her: Jeg er Så lei av å sove 4 timer per natt! Det er morgen klokken 4 her, ingen bønn. Har prøvd stryking, byssing, amming, ignorering og samsoving, og har faktisk prøvd alle de tingene samtidig også. Ingenting hjelper. Han kan sovne igjen etter en laaaang stund hvis jeg sitter med han på fanget og ammer, men våkner igjen i det øyeblikket jeg reiser meg opp for å legge han i sengen. Får ikke lagt meg tidligere enn ca midnatt selv heller, for fram til da våkner han HELE tiden...

 

Hadde han enda vært uthvilt klokken 4, så kunne jeg levd med å få lite søvn selv en periode... det begynner jeg jo å bli rimelig vant til. Men han er trøtt og sur og grinete fra ca en halvtime etter at vi har stått opp, og det er tydelig at han ikke har sovet nok. Da blir morgenene innmari tunge når man går i ørska selv også. Føles så unødvendig å være oppe når vi er trøtte begge to!

 

Har prøvd å google problemet, men det rådet som går igjen mest er å gå ned til en dupp, og det føler jeg absolutt ikke passer her. Bare en dupp mellom 4 og 19 virker rimelig umulig. Jeg har mer enn nok med å prøvd å holde han våken lenge nok til at det holder med 2 dupper...

 

Ellers er det en del råd om å legge senere eller tidligere, og jeg har prøvd 18.30 og 19.30 uten at det har endret noe... kan ikke se for meg at det gir noen mening å legge han senere enn det, han har jo som regel vært stuptrøtt lenge allerede når han legger seg... Men har vært inne på tanken å prøve 18. Er bare redd jeg da må opp klokka 3...!

 

Sukk jaja, nå skal jeg gå og legge meg igjen litt. Beklager negatviteten. Er bare sååå trøtt.

Endret av Hannah-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff Hannah, jeg føler med deg!! Du må ha det utrolig tungt om dagen om den lille holder på sånn! Når min lille holder på sånn er det tenner. Men det hjelper jo ikke på hvor slitsomt det er! Her går det i perioder, men hver gang jeg ser en klump eller jeg vet noe er på vei så blir hun sånn på natta. Og det er jo ingenting å gjøre med det;( Jeg går inn og ut, av og til tar jeg på dentinox. Min lille sliter ofte med en tann opptil flere uker så jeg kan ikke styre å bysse etc. Jeg er alene såpass mye med henne at da hadde jeg slitt meg ut. Hun tar ikke smokk og jeg ammer ikke heller. når jeg har bysset og styret med henne våkner hun mye oftere og som du sier, hun hyyyler om hun ikke sover tungt når jeg legger henne ned. Så jeg må nesten la henne klage litt (ofte ved legging eller en halvtime etter legging). Da holder hun på opptil en time. Og våkner hun etter det venter jeg alltid litt med å gå inn og da har hun roet seg igjen veldig kjapt! Tror det blir bare verre når hun ser meg. hun er såpass stor nå så hun kan snu seg osv så om det er en rap el lign ordner hun det selv.

 

Dette er bare en metode jeg har brukt når hun har tullet sånn. Jeg har gjort samme på natta. Ikke tatt henne opp. lite søvn på deg uansett, men det er bedre at han da sovner igjen etter en time halvannen og sover 2-3 timer til.. Da blir det hvertfall litt søvn på deg.. og mer søvn på han så ikke dagene blir så lange.

 

Jeg er ingen ekspert, dette er bare sånn jeg har taklet det! Håper ting blir bedre for dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅÅ Hannah jeg føler sÅ med deg, her er det lov Å klage.

 

Finnes vel tusen rÅd ja, her er jeg ogsÅ pÅ tynn is for jeg klarte ikke løse sovegreiene før han regulerte det selv. Høres jo utrolig slitsomt ut for dere begge Å være trøtte og slitne. Har han skikkelig kvalitetssøvn nÅr han først sover da?

 

Vi har nÅ 2 dubber, men ser jo at avogtil avhengig av nÅr han vÅkner osv sÅ mÅ vi ha 3, om det da blir 3 korte sÅ mÅ det bare bli slik. Her er han utrolig lett Å "tippe over" altsÅ han takler ikke være trøtt og blir værre Å legge. Du kjenner han jo best sÅ blir jo vanskelig egentlig Å si . Har helsesøster noen tanker om situasjonen da ?

 

Hvordan er situasjonen nÅr han faktisk sover pÅ dag da, har dere "gode leggesituasjoner" eller er det en kamp hele tiden ?

 

Her er mini bedre etter forkjølelsen, men han spiser fortsatt mindre. Han har vært skikkelig storspiser sÅ det er vel bare uvant for oss at han vil ha mindre. Samtidig bæsjer han mer enn noen gang !! :P

 

Vi har ellers vært i infomøte pÅ barnehagen og det var veldig greit, virker som han kommer til Å fÅ fine dager. Ble sÅ virkelig nÅr en var der at mini skal begynne i barnehagen snart !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for råd og sympati! Dessverre virker det ikke som noe av det som fungerer for andre gjelder her... eller det er kanskje bare jeg som ikke har ork til å prøve hardt nok. å ikke ta han opp lar seg nok ikke gjennomføre. Han reiser seg i sengen, og reagerer jeg ikke med en gang han "sier fra", så hylskriker han. Og vi har nabo med soverom rett over vårt. :/ Virker ikke som han klarer å legge seg ned igjen selv, og han spretter opp igjen med en gang jeg har lagt han ned. Prøvde en gang å legge han ned igjen og igjen, og da holdt vi på over en time før jeg kapitulerte. å holde på sånn har jeg dessverre ikke rygg til. :(

 

Det har hendt jeg har fått han til å sovne ordentlig igjen etter ca halvannen time (sånn at han ikke har våknet når jeg har lagt han ned), men da har han bare sovet en halvtime. Så 2-3 timer til med søvn er nok en utopi her...

 

Om han har kvalitetssøvn når han sover er jeg litt usikker på... mellom midnatt og 4 så virker det jo sånn, for da våkner han som oftest ikke. Men før det våkner han OFTE. Duppene på dagen virker det som han sover godt som regel, de varer rundt 1,5 time hver. Er lett å legge han både til dagdupper og på kvelden for tiden, han er jo kjempetrøtt når han har våknet så tidlig.

 

På kvelden ammer jeg han i søvn fortsatt. Har vært inne på tanken at det kanskje er litt av problemet? Men han KAN jo sovne selv også. Når det kommer et skrik på kvelden, så venter jeg alltid litt med å gå inn, og noen ganger hender det faktisk at det blir stille igjen. Grunnen til at jeg har fortsatt å amme han i søvn er at ammingen på kvelden er nesten det eneste vi har igjen, og da er det umulig å holde han våken. Ammer på morgenen også, men det er ikke alltid han har tid da. Kunne jo sluttet helt å amme nå, men er redd han ikke får i seg det han trenger da, for han nekter å drikke MME.

 

Helsesøster er det ingen hjelp i, alt er normalt, og han må få styre søvnen selv... I min desperate søken etter svar på nett, kom jeg også over en barnelege som skrev at det er ingenting å bekymre seg over, for barna tar den søvnen de trenger....! Jaaaavel ja, derfor han har vært trøtt og sutrete absolutt HELE dagen.

 

Ja, det kan vel hende det er tenner, han sitter med fingrene i munnen hele tiden når jeg prøver å gi han mat også, så det kan jo virke sånn. Men da håper jeg virkelig de kommer frem snart, jeg synes det er noe hele tiden. Da vi trodde vi hadde begynt å få sånn noenlunde skikk på sovingen etter nattavvenning, så hadde vi vel omtrent en uke med gode netter før det begynte igjen, enda verre enn før.

 

Sukk... *sliten*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hannah: Jeg skjønner det er tungt for deg hvis du må slutte med ammingen, men jeg tror kanskje det at du ammer han i søvn kan skape problemer for deg? Hvis jeg legger snuppa her når hun har sovnet til flaska våkner hun iigjen og styrer i flere timer. Mye bedre om jeg legger henne våkenog at hun styrer litt før hun sovner. Da er hun så trøtt at hun orker ikke og hun sovner alene. Hvis hun våkner plutselig uten at hun er i mine armer er det som hun får panikk og da har hun jo også fått en "powernap" som hjelper godt på energi og utholdenhet! Huff.. Jeg styrer mye med det selv, fordi snuppa har så lett for å sovne til flaska. Og det er umulig å vekke henne igjen! Ho er jo helt skutt stakkars.. Du har sikkert prøvd alt, men bare deler min erfaring:)

 

Nå har vi gått over til 1 dupp!! Og det har vært stor suksess for min lille som har vært et mareritt når det kommer til soving på dagtid alltid.. Herlig å kunne legge henne 11.30-12 og hun sover til 13.30-14. Da passer det fint med legging uansett når hun våkner og hun får en lang dupp uten rugging hvert 10 min eller bare 30minutters dupper.. Ahh!

 

I dag har jeg laget hjemmelaget middag og smoothie til henne også. Hun vil helt sikkert ikke ha middagen, men nå skal jeg gi henne litt hver dag så hun kan bli vant til litt andre smaker enn det ENE middagsglasset hun spiser fra butikken.. Brød spiser hun også nå med pølse på!

 

Zassy: Hvordan laget du den grøten din? Med vanlig havregryn og frosne bringebær? Hvordan koker du det?

 

Ha en strålende dag videre folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm tja det er kanskje ikke bare negativt å kutte ut ammingen, da kan jeg jo begynne med p-piller igjen. Så lite klar som jeg er for en til nå, så synes jeg liksom ikke minipiller virker sikkert nok, og kondomer er noe herk. :P Ikke at man har så mye overskudd til den slags aktiviteter heller for tiden da men...

 

Men jeg kom til å tenke på at jeg kan kanskje bare snike inn litt ekstra MME i grøten for å få i han nok melk? Han spiser jo ikke nok grøt til at det alene er nok... Også kan han jo få litt yoghurt også.. Så det går kanskje bra å slutte å amme selv om han ikke vil drikke MME?

 

Gruer meg litt til avvenning med å amme i søvn, men det kan jo nesten bare gå en vei nå synes jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter! Full fart her om dagen, så rekker bare å skumlese det som er skrevet. Er ikke like mye trafikk inne på tråden vår lenger seg jeg. Jeg har vært første dag på jobb idag, men hadde med meg prinsen! Puh, glad jeg ikke skal ha han med hver dag! ;) Nå har jeg fri sammen med mannen frem til tirsdag og på onsdag er jeg offisielt i full jobb igjen! Grugleder meg!

 

Ellers går alt veldig bra her om dagen, kan jo hende jeg synes alt går bra fordi det eneste jeg klarer å tenke på er å kose og klemme på gutten min hele dagen. Vil nyyyte de siste dagene vi har her hjemme alene sammen til det fulle!

 

I dag har han flyttet inn på rommet sitt, han har sovet på vårt rom og vi på hans i noen netter og nå var det på tide å flytte han slik at jeg og gubben slipper å dele på 1,20 m.

 

Zazzy: Så du skrev om utålmodig under spising. Her er han som regel ikke så begeistret for middagsglass (som han får til lunsj), derfor gir jeg han en fullkorns-kavring som han biter i mens jeg gir mat. Da har han full fokus på kavringen mens jeg får dyttet inn noen skjeer med mat innimellom ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan fantastiske mammaer ;) Her flyr dagene og det skjer mye nå..

 

Prinsen elsker og gå (jeg holder han) Slipper seg og går 4-5 skritt selv, setter seg opp selv,åler seg og er svert aktiv å utforskende :)

 

Har vert på 9mnd kontroll, han var 9860 g og 72cm :) Her er han veldig glad i fast føde, men ikke noe gira på mme.. tok dette opp med HS og hun sa at så lenge han fikk brødkive med ost,yougurth eller andre melkeprodukter, trengte han ikke så mye mme, men kunne godt blande grøten i det :) Så her stresser jeg ikke med denne melken lengre :) Netterne våre er gode :)

 

Prinsen og mammaen :) flott at legging og soving går bra for dere :) så morro når det skjer nye ting med disse små ;)

Ja han gikk 4skritt alene ;)

 

Lanzarotejenta :) Godt og komme tilbake til hverdagen igjen ja :) Samsoving er da greit vist man ønsker det,jeg synes alle skal gjøre det de føler fungerer for seg :)

 

Niamas:) høres ut som det kommer tenner ja, slik var det her også... og nattesøvn var oppskrytt..

 

Hannah:) Uff dette hørtes utrolig slitsomt ut.. Men spiser han nåkk på dagtid? spiser han for lite? er det noe han kan reagere på`? er det bare kos han vil ha?? Her sover prinsen ca 1,5 t tilsammen iløpet av dagen.. Første dupp fra ca 09-10 og 2dupp fra 14-1430... og det fungerer veldig bra for natten.. Vi hadde en natt der han kun sov 4t, og jeg må si at det fort kan bli en vond sirkel... man blir jo desperat etter søvn, og barna merker godt at foreldrene er slitene og higer etter søvn.. Men det er jo helt natulig.. Menhar du evt prøvd en dag der han bare får sove en dupp,slik at han er såå sliten til natten at han ikke makter og være våken? Skjønner du ikke orker og prøve hardt nåkk,når du mangler såå mye søvn... Men det hadde kanskje vert et forsøk?!!

 

Håpe alle har det bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hannah: Jeg har en venninne som har slitt endel med snuppa si med spising så hun er ikke særlig interessert i melk. Hun får heller yoghurt og mme i grøten. Går nok veldig fint:)

 

I dag var første kveld på en godt stund jeg ikke har gitt mat inne på rommet hennes. Hun sovner så lett til flaska så i dag skulle jeg klare å holde henne våken, pusse tennene og gå inn å legge rett i senga. Og vet der hva?? Ikke et pip!!! Hun har våknet HVER kveld 30 min etter leggetid og skreket opptil flere timer. Helt sikkert fordi hun har vært i halvsøvne når jeg har lagt henne.. I dag la jeg henne helt våken og hun protesterte ikke engang!

 

Jeg kan ikke fatte det. Og det endrer seg vel kjenner jeg min lille rett. nå får jeg bare nyte denne gode perioden, med lang økt med soving på dagtid OG suksess med legging. Nå som mannen drar ut igjen på jobb er det en stoor lettelse. Håper det kan være slik en liten stund til hvertfall.. pliis:)

 

Hannah: Blir nok ikke verre enn du har det nå nei...:( Jeg hadde virkelig trodd det skulle bli en kamp å legge henne så våken i kveld, for det har det vært før. Men når jeg har tatt den kampen har jeg vært bestemt på å ikke ta henne opp, bare gå inn og ut å roe i senga også gå ut igjen. Etter et par kvelder har hun alltid lagt seg som en drøm. Til tennene eller andre uvaner plutselig dukker opp..;) Skjønner det ikke er så lett med nabo over soverommet heller.. Men jeg føler litt med min hvertfall at starter jeg med byssing så må jeg ta den harde veien for å ikke bysse alltid. Og jeg syntes det er bedre at barnet får søvn og ikke er avhengig av meg for å sove.

 

Sikkert lurt å ta en tur til legen også bare for å dobbelt sjekke at hun er i fin form med ører osv.. Jeg går ofte til barnelegen på helsestasjonen:) Vet ikke om dere har det.

 

Harfåttprinsen: Så flink din er som går selv! Min har akkurat begynt å reise seg helt opp.. Hun er veeldig forsiktig av seg:)

 

Ha en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hannah: Har ingen råd å komme med, men håper at det går seg til snart :) Vi hadde helt forferdelige netter rimelig lenge, sov maks 3 timer sammenhengende.. Men plutselig snudde det.. Ikke vet jeg hva vi har gjort for å få det til men,.. håper det skjer hos dere også :)

 

Pix: husker ikke helt målene som Zazzy brukte når hun lagde havregrøt, men jeg bruker bare målene bak på havregryn pakken.. Lager da til både meg og prinsen.. Han får med noe bær i, enten blåbær eller bringebær..

 

Harfåttprinsen: Så flink han er til å gå :) Her går han rundt bordet, men har ikke gått uten støtte enda.. Ser prinsen min er litt større enn din.. Var 9950 gram og 75 cm lang på 9mnds kontrollen..

 

Mamma i lykkerus: Lykke til med jobbstart :) Hva jobber du som?

 

Hvilken youghurt gir dere? Trodde ikke de kunne få det før de var ett år, men da har jeg visst tatt feil :)

 

Vi har det bare bra, og er veldig klar for helg, pappaen jobber overtid hele tiden, så skal bli godt å få litt tid sammen med ham :)

 

 

Good helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei!

 

Først Hannah synes så synd i deg som har det så tungt nå! Ville absolutt prøvd å fått snakket med en annen helsesøster, evt ringt noen for råd?? Skjønner at du blir desperat. Stor klem til deg!

 

Pix har ikke fått kokt grøt på en stund nå så husker nesten ikke målene selv :P men ja bare på store havregryn og vann og så tok jeg i litt bringebær på slutten, de er egentlig geniale for å gi rett temp. på grøten før servering :) Har også hatt god suksess med å skjære pære i små biter å ha oppi grøten, da ble de myke og hun likte det godt :) Jeg tilsetter også en skvett morsmelk.

 

Mamma i lykkerus ja vi har prøvd å gi henne ting å holde på med/spise på, men hun kaster bare alt på gulvet, tørkepapir kan hun holde på med en stund da og rive i tusen biter..... :P Synes måltidene er veldig slitsomme for tiden fordi hun må avledes hele tiden, ikke mye ro :/

 

I natt prøvde vi på nytt å avvenne med amminga, jeg og sambo la oss på gjesterommet så fikk hun sove alene på vårt rom (nei vi har ikke fått somla oss til å flytte henne enda, det blir snaaart nå!!) Utpå natta våknet hun som vanlig, pappaen gikk inn og sovnet der sammen med henne, hun var helt grei å roe sa han og de sov til kl 06 da var det morgen så hun fikk morsmelk da :) Håper trenden fortsetter i natt også, når jeg har prøvd å roe henne uten å amme har det vært umulig, men med pappaen gikk det bra, så satser på at hun bare har villet ha fordi hun lukter melk av meg, eller vet hun kan få.

 

Ellers.... jeg er så sliiiiten for tiden.. greier aldri å hente meg inn igjen føles det som :/ Har jobbet langt over 100 % i nyjobben, masse overtid, flere dager jeg så og si ikke har sett snuppa :/ og når jeg har noen kveldstimer med henne så er jeg så sliten så sliten at jeg nesten bare gleder meg til hun har lagt seg, uff..skal jobbe i morgen også så tenker å finne senga snart. Får kanskje tenke på å ta vitaminer eller noe også? føler meg totalt utslitt og at jeg aldri kommer meg ovenpå, til og med i natt da jeg faktisk fikk sove fordi sambo tok henne så er jeg bare sliten når jeg våkner. Flere som har det sånn??

 

Ha en fin helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God kveld i stua!

 

Her går det opp og ned, folkens...

 

I går hadde vi en dritslitsom kveld hvor han våknet etter å ha sovet i 15 minutter, for så å roe han ned i en halvtime, og så gikk nå kvelden...

 

I dag har det gått veldig bra (så langt). Jeg lot han med vilje få den siste luren litt senere enn vanlig og forskjøv både bading og kveldsmat en time.

Han surret rundt i sengen i ca 15-20minutter, sovnet og hadde en oppvåkning etter ca 45 minutter (som vanlig takket være vår kjære nabohund). Etter det har han sovet fint.

Da er jeg fornøyd. Så får vi ta resten av kvelden som det kommer.

 

Har en følelse av at det er flere tenner på gang, så jeg får smøre meg med tålmodighet når han har vondt. Stakar lille gutten min!

 

Ha en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei! Her har vi en gretten dame om dagen! Hun får hjørnetenner og har det ikke godt stakkar! Men leggingen gikk fint i dag igjen heldigvis., så nå får vi bare se hvordan natta blir! Nå skal jeg nyte litt "fri" tid mens mannen er på fest! Zassy: Jeg er og veldig sliten til tider. Men skjønner det ekstra godt når du jobber så mye! Rart for deg også tenker jeg.. Blir plutselig enda mer ansvar mens den lille fortsatt er liten.. Vi må bare nyyyte de gode øyeblikkene og prøve å slappe godt av når vi kan!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er sant Pix, prøver å nyte tiden, de er jo små så kort tid også, var ikke helt planlagt at jeg skulle jobbe så mye, hadde egentlig håpet på deltid mens hun var lita, men så får man tilbudet da..og så trenger man pengene ++

 

Men nå har pappaen tatt henne to netter så jeg kunne sove på det andre rommet, og i natt sov jeg 10!! timer, bare avbrutt med at hun skulle ammes en gang i morgest. Og jeg føler meg uthvilt, fikk ryggmassasje av kjæresten i går også, jeg har hatt utrolig vondt i ryggen i det siste, så føler meg som et nytt menneske i dag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På grunn av fornyet energi i dag så har vi flyttet senga hennes over i eget rom og ryddet rommet så nå har jeg brukt opp all energi igjen :P

 

Men trenget det jammen også i dag for hun har vært sååå sutrete, helt utrolig, tror hun har bodd i armene våre hele dagen altså. Ser en liten kul som stikker opp i munnen så tenker at det er tenner hun plages med, men trodde det var vanlig å få overtennene etter de to nede? der det stikker opp nå er også nede.

 

Første natt på eget rom, spent på hvordan det blir, håper hun får sove godt :) Men ser jo for meg at hun våkner på natta som hun alltid gjør, så spørs om ikke jeg eller pappaen blir liggende der inne sammen med henne halve natta :P men skal prøve å få henne tilbake i sin seng så langt det går i hvert fall!

 

Hvordan er det med dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen :)

 

Leeenge siden jeg har skrevet her inne! Har så lite tid til det, bruker mesteparten av dagen på å fly etter en veldig aktiv jente :)

 

Her har jeg sluttet å amme, da hun for ca 3 uker siden plutselig mistet helt interessen. Litt trist men samtidig litt deilig og. Hun får flaske 2-3 ganger om dagen så regner med hun får det hun trenger. Grøt er ikke populært lenger, så det går mye i brødskive. Hun har fått 4 tenner, 2 oppe og 2 nede, og en hjørnetann er også på vei. Seperasjonsangsten er helt ekstrem om dagen så det er litt slitsomt, men er vel en periode som alt annet :)

 

Vi har fått barnehageplass (endelig!), men i en veldig stor barnehage med over 50 ettåringer. Kjenner jeg er veldig skeptisk men vi står fortsatt på venteliste på 2 andre barnehager så håper vi får plass der i stedet.

 

Vi har kjøpt ny vogn, regner med vi får den i dag. Er sååå lei av å drasse på emmaljungaen min, ikke minst tar den veldig stor plass i bilen og vi har hund så hadde vært ok å få plass til både hundebur og vogn baki. Det ble en easywalker qtro, en helt fantastisk god vogn - gleder meg stort :) Har også byttet bilsete, det ble et britax maxway, som jeg ser mange her inne også har. Veldig fornøyd!

 

Nettene her er helt utrolig bra om dagen! Sover 19-6.30 stort sett :)

 

Hvordan går det med dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei mødre :-)

Noen som hat noen tips til meg?

 

Har en sønn på 9 mnd som nekter å spise mme , så vi har lagt opp dagen slik:

 

Frokost - drikki m/ ris og banan

Lunsj - risgrøt

Middag - moser bare det samme som jeg spiser, sundt og godt

Kveld - natta grøt med ris

 

Han tåler ikke havre som gjør det litt vanskligere , men uansett hva han får utenom mme så blir han helt rabiat når det er tomt for mat. Han spiser til han kaster opp og skal ha mer. Har prøvd å kutte ned til normale porsjoner, tydlig at han ikke har noe magemål, men hjelper ikke. måltidene er et mareritt alle sammen . Har prøvd å fortelle han at det snart er tomt, før det er tomt, men han reagerer sterkt på det også. Har holdt på slik et par mnd nå og tålmodigheten til mor begynner å ta slutt. Han kan skrike opptil et par timer etter at det er tomt for mat og aner ikke hva jeg skal gjøre.

 

Ellers er han bare snill og grei, men som enslig 21 år gammel mor begynner dette å bli veldig slitsomt . Hadde hvert veldig takknemmelig hvis noen har det omtrendt på samme måte eller har noen ideer om hva jeg kan gjøre :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zazzy: Hvordan går det med prinsessen på eget rom? Så snill kjæresten din er, så godt at du får sovet ut og hentet deg inn :) Godt for dere alle 3 det :) Jeg kjenner meg også veldig igjen av at man blir sliten.. Jeg jobber jo ikke nå, så er bare hjemme.. Men han henger i føttene mine stort sett hele dagen.. Men som pix sier, vi får nyte de gode stundene :)

 

1down: Jeg har også sluttet å amme. sluttet nå på lørdag.. Det er litt vemodig, var veldig enkelt med den puppen ;) Men det går helt greit med flaske og.. Her får han stort sett 3-4 flasker hver dag.. Hadde du mye melkespreng etterpå? Håper dere får plass i den barnehagen dere ønsker :) Virket litt stor den barnehagen ja.. Her er det 9 små 1 og 2 åringer i barnehagen, så vi har fått plass i en liten :)

Hvilken vogn har dere kjøpt?

 

Krievy: Jeg har desverre ingen råd til deg.. HAr du prøvd med brødskive? Slitsomt når det er et styr rundt måltidene.. Hva sier HS om dette da? Kanskje hun har noen råd? Håepr det går seg til snart :)

 

Her er dagene gode.. Det merkes godt at han nesten ikke har truffet pappaen i det siste pga mye overtid, så han er skikkelig mammadalt blitt.. Men heldigvis gikk det seg til iløpet av helgen, men nå er det en ny uke med mye overtid igjen... Den ene tannen nede har kommet opp såvidt, og en annen er på tur, men ikke kommet igjennom enda.. Har sluttet å amme, og det går greit.. Han ble veldig skuffet dag 2 da han letet etter puppen for å finne seg melk, og han ikke fikk ;)

Leggingen i dag drøyde virkelig ut.. La han 19.00 som vanlig, men sovnet ikke før 21.. Siste duppen ble bare tull i dag, så den ble fra 14.50 til 15.20, så da ble han rett og slett ikke trøtt før 21.. Så vet ikke helt hvordan vi skal gjøre dette, om vi skal kjøre en eller to dupper.. Er nesten ikke tid til to, men vi får se når han våkner i morgen tidlig.. Nettene er ganske så gode for tiden, våkner 3-4 ganger.. mildt sagt en bedring :)

 

Håper dere har det bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damer! :)

Her går det unna, gullet har begynt å stå selv!! :D Jippi! Fått to tenner oppe og er bare blid og snill om dagen! Imorgen er dagen!! Da begynner jeg å jobbe! Oh!

 

Prinsen og mamman: Jeg jobber som assisterende ferskvaresjef på Meny :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prinsen og mamman, vel det går vel greit på eget rom, er akkurat som før, hun våkner til samme tider og vi samsover osv, bare at nå må vi gå til hennes rom når hun våkner istedet for å bare bøye oss en meter bort :P

 

Mistenker tenner på gang og er derfor ikke så streng med henne.. (akkurat som jeg noen gang har vært streng med henne, haha, jeg er en bløtfiskmor)

 

Kjedelig når leggingen drøyer, er så slitsomt, her ble det også en time senere enn vanlig, men det er akseptabelt da. Men skulle ønske hun kunne ha faste tider på dupper og legging på kveld, blir så variert hele tiden.

 

Ellers er vel det meste bra, blir rart med bhgstart i august, det er jammen ikke lenge til, og da heller ikke lenge til hun allerede er et år!! Syyyykt ;)

 

Håper også alle har det fint <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp!

 

Her går det bedre med leggingen, og det er vi veldig glade for :)

I natt sov han for første gang i sin egen seng HELE natten! Jippiii! Håper det er noe han fortsetter med.

Det var nok værst for meg for jeg hadde nemlig mareritt om at han ble borte på en båttur (angst!), så jeg merket nok at han ikke lå ved siden av meg.

 

Når det gjelder mat kjører vi den samme tralten som før med:

 

Frokost: Grøt

Lunsj: Fruktglass og brødskive

Middag: Middagsglass /evt halvt middagsglass og en yoghurt

Kvelds: Grøt

 

Jeg begynte å la han spise brød (i små terninger) selv for en stund siden, Det gikk bra en stund, men så begynte han bare å grise, og ingenting kom i munnen. Har tatt en liten pause og begynner med det om et par dager igjen tenker jeg.

Han er veldig opptatt å holde skjeen selv også. Jeg lar han få bruke den med litt styringshjelp på slutten av grøten, men med middagsglass og fruktmos går det ikke, da det renner av skjeen før det treffer munnen.

 

Har tenkt at han snart skal få samme mat som vi spiser, men er litt treg i avtrekkern. Hva gjør dere? Spiser dere middag på samme tid som barnet?

Greia her er at Pappan kommer ikke hjem før nærmere 17.30, og vi spiser sjelden middag før kl 20.00.

Jeg vil gjerne at vi lager en rutine på at middagen spiser vi alltid sammen (som vi gjorde hjemme hos oss), men det kan kanskje vente til han blir litt eldre? Noen tanker om det?

 

God kveld til dere alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan damer :) her går dagene og jeg starter i jobb om 2uker :/ :) Prinsen har stor utvikling og ting skjer fort :) Har fårr to nye tenner også :) ellers er rutinene og nettene gode :)

 

Her får han middag litt før oss, vist jeg lager noe som egner seg til han,får han det :)

 

idag venter vi besøk av bebiser og mammaer :)Blir kos :)

 

Jobber dere andre stor stilling? Hva jobber dere som?

 

Her har jeg en halvstilling og jobber turnus som hjelpepleier :)

 

Håper alle får en fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliten!

 

Må bare få klage litt.

Leo har på dagen i dag bare sovet 2x 30 min og vært et lite h¨¨¨¨ å legge nå i kveld.

Han var så overtrøtt stakkar at han visste ikke hvor han skulle gjøre av seg. Har i tillegg våknet nå 3-4 ganger den siste timen og jeg er bare dødssliten.

For første gang på 10 mnd kom sliten-mamma-tårene (Det er jo ikke så galt at det tok så lang tid. Jeg er vanligvis ganske "lettgrått" av meg.)

 

Nå har jeg driti i hele slankinga for i kveld og trykket i meg en hel sjokoladeplate og føler meg mye bedre. Tror rett og slett jeg går å legger meg snart for jeg er alene hjemme uansett.

 

Takk for at jeg fikk lette på trykket!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...