Gå til innhold

7-9 MND (gammle 5-6)


Harfåttprinsen:)

Anbefalte innlegg

Go kveld damer :) her haddde vi en super natt i natt også.. og har hatt en travel dag idag med besøk og vert på besøk :) prinsen sov 1,5t tilsammen på dagen i dag også :P Ellers har vi kost oss ute :) NYDELIG VÆR :)

 

Hannah, jeg tror heller ikke at disse små blir forkjølte av og ha forlite klÆr,men at de er mer motakelige for det da... :)

Men kjedelig når det blir såå ofte..

 

Mamma i lykkerus jeg har ikke kjentskap til familiebarnehage selv,men har hørt mye bra om det :) Håper dagduppingen har gått bra idag.. jeg vet hvordan det er når de ikke skal sove..her trommler han rundt i vognen vist han ikke er trøtt nåkk.. :/ idag lå han bare direkte i vognen med selene på uten teppe under eller noe.... Og han sov ;)

 

Nimas, flott at natten på eget rom gikk så fint :) Håper det fortsetter hos dere :)

 

Prinsen og mammen en halvtime dupp er lite, men her merker jeg at han trenger tydeligvis ikke mere en 1,5t nå som han har sovet så godt på natten.. og leggingen går mye bedre nå som han sover mindre på dagen.. Overtid til disse mennene er slitsome iblant ja.. men blir penger da :)

 

Håper dere får en fin kveld og natt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prinsen og mamman: Duppene idag har gått veldig bra, men det har vært en veldig rar dag! Han ville ikke sove i vogna etter 2 t våkentid (pleier alltid å sove etter 2 timer)

Jeg skrev jo at han ikke ville sove i vogna her i morges, rett etter det prøvde vi vogna en gang til siden har gnei seg i øynene og virket trøtt. Ville ikke og skreik og skreik.

Til slutt bar jeg ham inn i senga og ga han pupp, da sovnet han. Løftet han over i sengen hans og gikk ut og satt meg i sola. Og? Han sov i TRE TIMER!! :D :D Og etter det var han våken til legging. Dagen gikk slik: Våknet 06.25, sov 09.00 - 12.00, og la seg 18.30. :D Ikke så aller verst det! :)

Håper mannen snart kommer hjem, er alltid slitsomt med en hel dag alene.

Her har vi akkurat avsluttet en såkalt permisjons-diskusjon. Diskusjon om ting man ikke bryr seg om med mindre man har gått hjemme litt for lenge.

Jaja, nå er det natta her! Håper på en god natt :D Men tviler litt, for det ble litt lite kveldsmat i magen til lilleskatten før han traff puta ikveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lurt litt på å legge henne i senga istedenfor vogna! Er mye kjøligere på rommet hennes. Hmm.. Er verdt et forsøk! Her har det vært et HEL.. å legge de siste kveldene. Hun har vært forkjølet og så ekstremt varm. Så hun har stått opp igjen med oss og ikke sovnet før 23-24. Men i kveld flyttet jeg henne ned på et rom i kjelleren og da har hun sovet som en drøm!! Mye kjøligere og hun kan ha dyna på igjen å kose med:) Er kjellerstuen men jeg gjorde det koslig rundt sengen og det er også mye mindre lys som kommer inn. Håper dette fortsetter da mannen igjen måtte på jobb i dag. Vært hjemme 5 dager de siste 4 ukene:( Snuppa kan forresten sitte og krabbe nå og det er såååå stas!:) Blid som ei sol! Håper sykdom og soving hjelper seg for alle. Skriver alltid på mobilen så får ikke sett hvem som har skrevet hva når jeg svarer her. Men takk for støttende ord!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest peacock

Hei dere! Her har vi hatt en strålende natt! Siste dupp slutta kl 17, så mini ble lagt i sengen sin etter å ha spist bare en pupp og et par skjeer grøt - han nekta å spise mer. jeg var meget skeptisk til hvordan natten ville bli, men han lå så fint å prata med seg selv til kl 22 og sov uten en lyd til kl 6.30! Byttet bleie på han rett før vi la han, så bleien var helt tør i morges, men ungen er i superform... Rart, gitt! Skal man være bekymret da? Har gitt han koppen sin med vann i, og det smattes godt nå. Han sov forresten på lammeskinnet sitt med en pysj som går til ca mitt på kneerne og bare et helseteppe i ull/silke over seg. Fin temperatur i morges, han var ikke kald eller varm. Var 22,5 grader på soverommet med vinduet helt åpent.

 

Ellers var vi ute å leke på gresset for første gang igår, og senere var vi på balkonen, deilig! Tror vi skal gjenta suksessen idag, jeg, mini synes det var kjempe stas, og mamma fikk litt farge på armene :-)

 

ønsker dere en fin dag :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma i lykkerus: satser på at han kjører lik dagdupping idag da :D Det hørtes ihvertfall deeeilig ut.

 

Her legger jeg han stort sett ut i sengen på dagtid, til nå har jeg lagt han i vår seng, men han begynner å bli så aktiv at det nok ikke er ett alternativ om ikke vi også trenger en dubb. Sover dere når baby sover avogtil eller ? Kjelleren hørtes ut som rette løsningen Pix :)

 

Jeg var piskusen rosa i ansiktet og armene igår jeg :) Er det ikke deilig med den fargen, betyr sol. Her sov han 1t40 min tilsammen på dagdubbene, helt klart for lite for min lille kar, men det gikk greit. Legginga var litt uvanlig, han gråt i 40 min før han sovna, tror han var overtrøtt. Men natta har vært fin, har hatt ett par runder inn mot morgenkvisten. Han lager fortsatt veldig mye lyd i søvne/halvsøvne så sånn er det vel bare, må bare skille mellom det som er "krever reaksjon"lyder og "tulle"lyder.

 

Idag skal vi kose oss, får besøk på ettermiddag. Gubben skal få sove så lenge han vil, for han har jobbet omtrent hele døgnet hele uka. Eneste prosjektet for dagen er male påbygget/barnerommet ute før han reiser på jobb.

 

Og... fint vær idag også. Bra at bestemødrene shoppa til mini igår, sommerklær og solhatt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pix: Så flink du er som klarer deg så mye alene. Tror det er godt for de å ha det litt kaldt ja! Vi vurderer å dra ut og kjøpe vifte idag, for det er utrolig varmt her (bor i blokk med varme fra alle kanter og sola rett på på morgenen.

 

Peacock: Som legen sier hvis du ringer: Er allmenntilstanden hans bra? Da er det nok normalt ... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Morgen :) her har vi hatt en fin natt :) Varmt da, men skal ikke klage :) Idag satser vi på en super dag for oss alle som sliter med dagduppingen :D

Nå er det sol så vi må ute og kose oss idag :D Håper alle får en fin dag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Harfåttprinsen: Når sover gutten din på dagtid? I dag sov han fra 11.30 til 13.. Han har vært litt sutrete og trett til kvelds i dag og, men det blir jo ikke bedre av denne varmen..

 

Mamma i lykkerus: Så godt med en lang dupp da :) Hvordan har duppene gått idag?

 

Pix: All ære til deg som klarer deg så mye alene.. Jeg har vært alene noen dager nå, og synes veldig synd på meg selv.. Du er flink :)

 

Peacock: Har formen til prinsen kommet seg?

 

Nimas: Håper dagduppene har vært bedre i dag :) de er ikke så enkle å legge om de blir overtrøtte nei.. Jeg nytter på og sover noen ganger når han sover ja.. Men det er også veldig godt å bare slappe av, eller få gjort unna litt husarbeid mens han sover.. Er ikke like enkelt å gjøre det lengre med en som henger i beina..

 

Natten her var grei, våken for smokk 2 ganger og sto opp kl 07.. Han sov bare en dupp i dag og fra 11.30 til 13.00.. resten av dagen har vi kost oss ute.. Vi gjør oss en bjørnetjeneste ang. leggingen nå da.. Han er så trett at han sovner når han får pupp før senga, etter at vi begynte med bare en dupp.. Men skjønner ikke hvor vi skal få inn den andre duppen.. Så da får det bare bli sånn en stund, kanskje blir han mer våken etterhvert, eller så bare lurer jeg meg selv og må amme han i søvn til han blir 14 ;)

 

Håper dere har hatt en fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vi kost oss ut i hele dag ;) GODT :) nå er det vaffel steking til kjæresten kommer hjem, og jeg nyter ett glass vin :)

Idag sov han fra 0930-10 og 14-15, så ble 1,5t idag også :P

La seg 18.45 og sovnet 19.15 :)

 

Prinsen og mammaen det varierer når han sover egentlig :) Ja her sovner han raskt også når han sover lite på dagtid :)

 

Håper alle har hatt en fin dag :) Og at dagduppene har vert greie :)

håper formen til gutten din er bedre peacock :)

 

pix :) ja all ære til deg :) her har jeg vert noen ganger alene med han en hel dag og er sliten etter det :P hehe

 

Håper alle får en fin natt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle dere:) de siste dagene har vært kjempe fine. Storkoser oss i solen. Jentene elsker å gå lettkledd og vifte med tærne;). De er egentlig ikke så tolmodige i vogn, men de siste dagene har de kost seg. Gikk tur i fire timer forrige dagen, og det gikk strålende. Gikk lang tur i går også, og vi koooste oss. Ellers sovnet ikke jentene før nærmere 22 i går. Vi skulle hente en bæremeis vi skulle kjøpe, og det tok litt lengre tid å kjøre dit enn jeg trodde. Ca 2timer til sammen. Akk, og jentene sov selvfølgelig hele veien... Endte med at de ikke ble trøtte før i 21.30 tiden. Tenkte de da ville sove lengre i dag, men neida. 6 var det morgen i dag;). Hehe.

 

Skal kose oss i solen i dag også. Må nyte det mens vi kan. Vet jo aldri om vi får sånt vær flere ganger i sommer. Jeg ble forresten kjempe solbrent i forgårs-den tomaten. Smører jentene som bare det (sikkert oftere enn nødvendig), men glemmer meg selv. Hehe. Blir lettere solbrent etter graviditeten føler jeg også, noen som har merket det samme?

 

Håper dere får en fin dag i solen, og at natten hat vært fin:).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beccis`en: Det er slikt som skjer noen ganger det ja.. Blir litt feilberegning noen ganger.. Hehe, vi har også trodd at ettersom han sovnet så sent, så sover han sikkert litt lengre, men den gang ei ;)

Jeg er også blitt solbrent, jeg har forøvrig rødt hår, fregner og gjennomsiktig hudfarge, så jeg har aldri tålt så mye sol ;) Men ja, gutten får på seg solkrem, men ikke jeg... Er veldig redd for at han skal bli solbrent...

 

Her var natten kort kan man si.. Han sov fra 18.30 til 23.. Da var han våken i 40 minutter, helt sikkert pga varmen.. Så sovnet han og sov til 04, da var det morgen! Det er tidlig det... Jeg var våken med han til 05.30 da sovnet han i 30 minutter, før jeg gav han til pappaen slik at jeg kunne få sovet litt..

Han har hatt en dupp på 40 minutter nå, så vi får se hvordan det blir med soving i dag..

 

Her øsregner det, men vi gleder oss på helg, vi skal kjøre i 6 timer for å besøke oldeforeldrene til prinsen på pappaen sin side.. Han har ikke truffet de før, så det blir koslig :) Ha en findag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan :) jeg er også sol brent :P hehe slik kan det gå :P jeg ble det lett før lillemann kom også :)

 

Her var natten grei, våken fra 03-0330 da, fikk melk og sovnet etterpå... Morgen 0730...

 

Prinsen og mammaen uff det hørtes ut som en kjip natt ja, morgen 04?!! du får ikke til og bare la han ligge i sin egen seng da? å gå inn og ut når han skriker??

 

Beccis`en Uff ja det er noe med det når de sover for sent også...

 

Håper alle har hatt en fin dag :) Nå er det taco her :)

 

Ha en fin kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damer :) Dagen har susa avgårde idag også. Dagdubbene var så bra igår at jeg rakk å bli solbrent (jepps jeg også) :P

 

Ellers var legginga litt kronglete, hadde besøk så han fikk nok ikke en rolig nok avslutning på dagen. Natta var derimot super, oppe kl 05 for å gi smokk, dagen starta 0700. Dubbene idag har gått fint også :)

 

Han fikk ett bad i kveldinga og da ble han sliten, han nekta å spise grøten så jeg er litt bekymra for natta. Flaska tok han 180 ml av da, men vi får se. Imorgen er det min tur til å sove ut og jeg gleder meg.

 

Nå skal jeg fortsette å hekle på ett babyteppe, min venninne venter ei jente i juli så det skal hekles i litt råååsa ikveld :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest peacock

Vi har også vært ute i hele dag - og igår og dagen før. Har vært flink med solkremen på både jeg og mini, så jeg har fått fin brunfarge mens mini er hvit som før :-)

 

Skjønner ikke hva som skjer med puppeinteressen her nå, ikke vil han amme morgen eller kveld. Kanskje han vil en gang eller to i løpet av dagen, men det er jo ikke mye da. Han har blitt flink til å drikke av flasken, men skal han fortsette å bare drikke av den ser det litt svart ut for ammingen, gitt. Har pumpet så langt, men er litt vanskelig å opprettholde mengden. Jaja, ellers spiser han bra og drikker vann i løpet av dagen, men lurer på om han får veske nok... Hva gjør man om de nekter? For de må vel kunne regulere litt selv?

 

Ellers har vi kjøpt ny vaskemaskin idag - ikke hentet den enda, men den er fin! Gleder meg til å få tøy som er sentrifugert mer en ved 600 omdreininger (som den 40 år gamle maskinen som endelig tok kvelden), hehe!

 

Nimas, vi har også hatt kvelder der han nekter grøten og melken, men han har sovet helt fint for det. Bare ikke sulten tror jeg :-)

 

Prinsen og mamma'n, huff morgen kl 4 er ikke noe bra, la oss håpe det ikke fortsetter :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi hatt en herlig dag! Først en tur på stranda, så vimsa rundt i byen, på brygga en tur og satt der og kosa oss på grasset med litt mat:) Og nå har jeg tantebarna på besøk som leker i sprederen, mens jeg ligger kaputt på sofaen på verandaen etter å ha lagt snuppis. Hun hadde 2 dupper på tilsammen 3 timer i dag:):) Beste dagdupper på lenge! Her blir det vel grand prix og snop til kveld med de søte små!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan :) her var natten grei og i dag har vi kost oss ute,i bursdag og nå slapper jeg og sambo av før det blir kveld ;)

I går var vi på shopping :) masse sommer klær :)

 

Håper alle får en fin kveld og natt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen, håper dere koser dere i pinsa og i finværet :) Her har det vært travle dager og mer travelt skal det bli, har plutselig fått meg 100% jobb så nå begynner hardkjøret fra neste uke, det blir raaart! Men godt også med litt mer penger i kassa ;)

 

Ellers spiser snuppa lite i varmen, går mest i grøt morgen og kveld, men mindre mengder der også. merker dere noe til dette? pupp går det mindre i også, hun biter når hun ikke er sulten så da avsluttes det ganske raskt.. men satser på at hun regulerer dette selv, passer på å tilby vann ofte da.

 

Ellers er søvn ganske fint for tiden, og hun har begynt å drøye morgenen til kl 07 noe som er veldig deilig! Hender hun våkner 5ish enda, men får henne til å sove videre ved å bare legge henne ned igjen gang på gang. Men i natt sov hun sammenhengende fra 23 til 07 :D

 

Harfåttprinsen jeg var også på shopping i går! Helt alene og fikk kjøpt meg sommerklær til både meg og snupsi! Evigheter siden jeg var på shopping sist så det var herlig.

 

Ellers blir det grilling her i dag, bare kose oss! Ha en fin dag alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hjelp! hun er sååå aktiv...torsdag satte hun seg opp selv samt opp i høyden på knærne. I dag opp på føttende. Har hatt barnevakt i to dager og det har vært mye grining så lurer hvordan det går i natt. Leggingen gikk bra med bare litt suttring før jeg la henne ned.Det har vært veldig varmt inne å rommet og tror det sammen med en tann oppe plager henne:(

 

Tilbake hjem til vestlandet i morgen så håper temp og situasjonen endrer seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Go kveld :)

 

Gratulerer med 100% jobb zazzy :) det blir sikkert en ny tilværelse da ja :) Men penger trenger man jo :) flott at dere får sove litt lengre om morgenen :)

 

Her har vi vert i konfirmasjon i dag :) koslig :)

en overtrøtt pode til kvelds da.. og i går var vi i bursdah og da var han ikke i seng før 21.30.. så han var litt urolig natten som var,sikkert pga mange inntrykk og mennesker...

 

neen håper det endrer seg for deg :) og det gjør somregel det :)

 

Her regner det nå.. :/ Poden skal til tante og onkelen sin noen timer i morgen.. så jeg får slappe av og kose meg med husarbeid :P så skal vi besøke mammen min etterpå :D

 

håper alle får en fin kveld og natt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter! For en helg! :) Vi har hatt STRÅLENDE vær og en veldig fin utendørs navnefest! :) :) :) Guttebassen var storfornøyd med Å hoppe fra fang til fang og lo av oss nÅr vi sang og klappet etter talene ;)

Ellers sover han veldig dÅrlig nÅ i varmen, er meldt dÅrligere vær imorgen da! Nesten litt godt :P Men kanskje det blir stranda pÅ oss imorgen. Blir sÅ godt Å ha kjæresten hjemme en ekstra dag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :) Da er vi kommet tilbake fra en fin helg hos guttens oldeforelde :) Han sjarmerte de totalt, og han har kost seg masse :) Nettene her er stort sett vanlige, heldigvis har han ikke skulle stått opp kl 04 flere ganger.. Står opp mellom 06 og 07.. Er våken 3-4 ganger imellom, men det kommer seg vel :)

 

Harfåttprinsen: Når han våkner og det er morgen står han og hopper i senga si og er virkelig klar for å stå opp, så da er det ingen vits å la han ligge i senga.. Men får håpe det bare var et engangstilfelle at han sto opp så tidlig :)

 

Zazzy: GRatulere med masse jobb :)

 

 

Mamma i lykkrus: Gratulere med overstått navnefesten, godt at den ble vellykket :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er har vi hatt fire vonde netter plutselig:( gråter men tar henne opp ser hun rundt og vil leke..legger ned gråter etc. holdt på i 2 timer i går natt og nesten like lenge andre nettene å. tips?

hun fikk en ny tann oppe i dag og veldig varmt på rommet.

ellers fersken jeg henne å reise seg opp på føttene...skjer fort ting her nå. kun 3 dager igjen til samboer kommer hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest peacock

Hei! Her går det så bra så bra, gutten har sovet rundt i 4 dager i strekk :-) :-) :-) Fra ca 20-21 til 6, og idag sov han helt til 7.45. Det var deilig det! Ellers har vi vært masse ute i finværet, og samboeren har fri fra jobb også imorgen :-) Her røyk både vaskemaskin og kjøleskap i helgen, så blir en shoppingrunde imorgen, gitt... Jaja, det får nu ordne seg, da er det lenge til neste gang.

 

Zazzy, gratulerer med jobb! Blir sikker kjempebra!

 

Mamma i Lykkerus, så bra at dere hadde en fin navnefest - godt å få slike ting overstått :-)

 

Prinsen og mamma'n, så hyggelig med besteforeldrehelg, deilig å slappe litt av på dagen mens de storkoser seg :-)

 

Neen, tipper det kanskje var tannen som var problemet? Varmt på rommet har vi hatt problemer med tidligere, men ble bedre når gutten fikk sove med bare en pysj som går til knærne og et alpakka/silke luftig helseteppe (var litt bekymret for han skulle bli kald, men det gikk kjempebra!).

 

ønsker dere alle en riktig fin kveld og natt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Go kveld :) inat sov prinsen fra 20-0730 uten en lyd :D spp glad mamma i dag :)

 

Mamma i lykkerus ;) gratulerer med overstått navnfest :) godt og være ferdig med slikt også :)

 

Prinsen og mammen :) det er bare så kos og se oldeforeldre/besteforeldre og disse skjarmtrollenen :) Bra han ikke tar morgen kl 04 da :) Ja da skjønner jeg at det er bare og stå opp :)

 

Neen :) slik ble vår prins også når tennene kom :/ slitsomt.. Ikke enkelt med denne varmen :/ her ligger han i body og sommerdyne :)

 

peacock :) flinke gutten :) Uff både kjøleskap og vaskemaskin ja :( kjipt.. Men er nytt og få tak i da... :)

 

ønsker alle en fin kveld og natt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De siste nettene har vært ganske bra for oss, jeg sover på eget rom og gutta sover sammen. Minsten våkner som regel en gang per natt i 03-tiden og vil ha pupp. Så vi regner med at natt-avvenningen går ganske greit frem mot at jeg skal begynne å jobbe 20.juni. :) :)

 

Idag stod gutta opp kl 07 og jeg fikk sove så lenge jeg ville! :D LYKKE!

Og ikveld sovnet gullet alene i senga, han er endelig helt snørrfri og blid som ei sol dagen lang. Vi måtte inn til han et par ganger for å gi ham smokken og vise at vi var der, men han sovnet til slutt helt selv! :D Tok 20 min tilsammen. Så deilig å se at vi kanskje kan komme litt inn i rutiner igjen! :D

 

Ellers var på besøk i barnehagen vi har fått plass i på fredag, det var veldig koselig der! Så vi takket ja, men opprettholdt alle ønskene våre, ettersom vi helst vil ha plass litt nærmere her vi bor.

 

Neen: Håper det bare var tennene. Vi har også litt trøbbel om natten noen ganger, han vil bare krype rundt i senga. Men han er ikke helt våken, bare ligger og er urolig. Han sover som regel bedre når han spiser ordentlig godt på kvelden. Kanskje det kan være et tips?

 

Huffda, Peacock! Håper dere får ordnet opp! ;) Finnes jo mye bra på finn og da! ;)

 

Så koselig med en helg med oldeforeldrene da, Prinsen og mamman! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...