Gå til innhold

7-9 MND (gammle 5-6)


Harfåttprinsen:)

Anbefalte innlegg

Gjest peacock

Mamma i lykkerus, hørtes deilig ut at pappaen kunne stå opp da :-) Her var han også snill til å hjelpe, heldigvis! Han har jobbet mye overtid i det siste, så har vært mye alene med mini - tror han begynner å skjønne hvorfor jeg er sliten :-)

 

Haha, mini sovna igjen 7.45 i vippestolen - ikke helt uthvilt etter 7,5 timers natt med flere oppvåkninger, gitt! :-D

 

God dag til dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff... Denne sovingen altså. Føler med dere, og vet akkurat hvordan det er. Har selv felt noen tårer i desperasjon mang en gang. Jeg hadde heller ikke trodd på forhånd at det skulle være så vanskelig. MEN det betyr ikke at du er en dårlig mor. Dere gjør det som dere kan, og gjør det beste for deres barn. Dere er flinke!

 

Det er vanskelig å snu vaner. Når de er vant til å bli bysset i søvn ol så vil de ha det på den måten. De har så mye vilje de små nå. Vi hat hatt gode leggingen en stund nå. (selvfølgelig med unntak), og håper det holder seg slik. Jeg er ingen ekspert, og har ikke noen tips dere sikkert har prøvd før. En må nok bare holde ut, så snur det nok til slutt. Men jeg tror det er viktig å bestemme seg for en ting, og holde seg til den. For hvis de merker at hvis de bare holder på lenge nok så blir de bysset i søvn, kommer opp i sengen osv så holder de det gående til de får det som de vil.

 

Jeg er i mot gråtekurer, men jeg tror ikke det er skadelig at de gråter litt. Man hører fort på gråten om det bare er "vilje" eller om det er noe annet. Så lenge man er der, trøster. Tar dem opp hvis de gråter mye, og legger ned igjen når de har roet seg. Det hjalp her, men alle barn er jo forskjellige. Dere kjenner barna deres best, og vet hva som er best for dem. Forstår så godt frustrasjonen. Det er ikke lett. Håper dere har hatt en fin natt i natt, og får en strålende dag i fineværet:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jenten min er mye bedre og spiser mer mot "normalt" igjen. Min kvalmen er nesten borte også så sikkert en sammenheng.

 

Pix:Hun har ca 3 timer våkentid før første økt.

 

Jenten min sover med sovepose så nå sover hun med body under. Men hvis det blir veldig varmt så lar jeg henne sove hun i pysj men er usikker på det da hun har mer frihet og snu seg.

 

Natten er bra men siste ukene har hun sovet 19- ca 5...da vil hun opp:( Så det gjør at hun må ha tre soveøkter på dagen. Noen tips? Har andre det sånn at baby våkner tidlig. Hun sover ikke i sengen da borte men det startet før vi kom hit også.

 

 

Permisjonen går ut mot slutten av juli og da jeg har hatt 7 uker ferie + noen dager ulønnet da faren har alt tatt 12 uker perm. Men starter først på jobb når hun starter i barnehage den 15 august. Kommer til å jobb litt redusert da min samboer jobb offshore 2 uker så jeg må hente tidlig i barnehagen, dvs dra jobbe til kl 14 og hente 15. Da blir det 8 timer i barnehagen som er veldig lenge men vi for se. De ukene han er hjemme 4 uker, så henter og leverer han så jeg jobber 8-16 da.

Andre som reduserer stillingen?

Vil opp i 100% stilling før 6 mnd ved en ny fødelspermisjon når den kommer.

 

Zassy: blir nok et barn igjen i løpet av høst/vinter, men akkurat nå skal jeg kose meg i sommer og nyte tiden med jenten min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neen: så godt å høre at matlysten er på plass

 

Kjedelig å høre at leggingen og natten har vært vanskelig for mange, det blir forhåpentligvis bedre. Ser at vi har vært veldig heldige med den biten. Her hadde han en veldig kort 2.dubb i går så jeg var spent på kvelden. Ble senga kl 19 og han sovna etter kort tid. Her gjorde vi bare en forandring igår, begge var utslitt etter en laaang dag og la oss kl 22. Jeg var spent for jeg har sovet så dårlig, men etter ikke så altforlang tid sovna jeg også Deilig, spørst om søvn avler søvn ja :) Mini våkna 0600 men fikk henta han i senga min og klarte å få han til smådubb og bare kos til 0700 :D Idag kommer bestemor på besøk så jeg får vel rydde litt før den tid :) Ellers har vi knall vær her fortiden. Etterlengtet.

 

Ellers er jeg fortiden arbeidsledig, vikariatet mitt var ferdig midt i permisjonen. Så nå er jeg arbeidssøker for første gang i mitt liv :) Har litt god til med jobbsøkingen kjenner jeg, men får håpe jeg får napp snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1down: takk for trøstende ord :) Ja, det er ikke så lett denne varmen.. Hvordan gikk det i natt?

 

Pix: det er ikke noe særlig når det blir så mye styr nei.. Håper jenta de blir fort frisk :) Hvordan har natten vært?

 

Mamma i lykkerus: Så godt at pappaen trør til når han kan :) Godt med alle minuttene med ekstra søvn man kan få :) Håper det går bedre med dagduppene i dag :)

 

Peacock: Det er ikke så lett når de blir syke nei.. Får håpe det går over snart :) hehe, var nok litt utslitt da ja, når man klarer å sovne i vippestolen ;) Ble det en lang dupp?

 

Beccisen: Det er nok vanskelig å snu vaner ja, men får bare bite tennene sammen, om noen måneder kanskje det går bedre ;) det er ganske lett å høre om han gråter på trass eller om han er lei seg, så gråter han på trass får han bare holde på litt før vi går inn..

 

Neen: Så bra at hun blir bedre :) Jeg har ikke redusert stillingen min, men jobber i helsevesenet, og der er de ikke så rause på store stillinger ;) Så har bare 50 % stilling, og skal jobbe det pluss litt ekstra når det passer seg slik :)

 

Nimas: Det er lurt å legge seg tidlig noen ganger ja :) Lykke til med jobbsøking :)

 

Prinsen vår var nok helt utslitt etter leggingen i går, så han sov jammen meg hele natten uten en lyd :D Våknet kl 06 og da var det morgen :) Så nå har jeg nesten glemt hvor vanskelig det er å legge ham ;) Men kommer nok på det i kveld..

 

Håper dere får en fin dag, vi skal bare kose oss i finværet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Go dag damer :) Her var natten fantastisk og leggingen igår :)Men han trodde d var morgen kl 05,men den gikk jeg ikke med på :P var våken til 06 og sovnet igjen til 0730 :D Men idag har vi hatt en kamp :P Prøvde og trille han etter 3t våken tid,men NEI! endte med mange forsøk men lyktes ikke...prøvde igjen 12 og da sovnet han etter en litenstund :P hehe

 

Hva har dere på de små nå når det er 15grader i skyggen??

 

Uff slitsomt at dere strever slik med leggingen til kvelds.. Her har vi også hadd en slik periode :( blir jo helt utslitt.. Men vi tok kampen en gang til og nå er det bedre :D

Håper dere får en enkel legging idag ;)

 

her sov han jo bare en dupp i går også,så kanskje det er det nye? !!!

 

Håper dere koser dere :) skal lage middag jeg nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åjsann. Her var mykje spennande lesestoff! Rekk ikkje lese igjennom alt no, så sristar meg til å spørje om noko som det kanskje allereie står mykje om. Når må barnet dekas vakne frå siste lur for å sovne ok att til kvelden? Lånte Karin Naphaug si bok "Sov godt" då lisjegullet var tre mnd. Då sto der at ein baby på 3-6 mnd. bør vakne seinast 16.15, det har funka fint for oss, men merker no at det byrjar bli litt trøblete. Lisjen er no 8 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heihei:)

 

Her har vi hatt en fin dag i dag. Det var 20grader i skyggen her kl 9.30 i dag tidlig, så i dag har det vært veldig varmt. Jeg hadde bare et teppe i bunn av vognen, og body og tynn bukse på. Smurte med solkrem i ansikt og tær (fikk lufte tærene litt). Var ikke lenge vi var ute i dag. Det ble litt varmt for dem etterhvert.

 

Har vært på 8mnd kontroll i dag. Jentene var blitt 7100g og 7600g, og er 70cm og 71,5 cm lange. Hvor store er deres? Hva kan de nå?

 

Her ruller de i stor fart bortover, åler seg litt men ikke mye, snurrer rundt og rundt. klarer å trekke beina oppunder seg, men da faller de bare med hodet rett på matten. hehe.

 

siden vi var på helsestasjonen i dag ble det tull med dagduppene. De sov ikke før kl. 11.30-13.00, og tenkte jeg skulle prøve å holde dem våken til natten, men det gikk ikke. De sovnet kl. 16-17:/. Så lurer på når det blir natta her i kveld:P.

 

håper dere har kost dere masse. Har en travle dager framfor meg nå med mange planer, men det er jo bare koselig i dette fine været:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vi hatt et par trøblete netter nå, etter at jeg trodde det endelig hadde begynt å gå seg til. Men men, sånn er det vel bare. Det har enda ikke vært så ille som det kunne være enkelte netter før nattavvenningen, så jeg angrer ikke på den i allefall. Også er det utrolig hvor mye ekstra krefter jeg får til å takle problemene når jeg har kunnet låne han bort en natt av og til. :)

 

Jeg måtte legge han 18.30 i dag fordi vi ikke får dagen helt til å gå opp med 2 dupper siden han våkner 5.30 eller tidligere. Hvis en av duppene bare blir en halvtime så blir det bare rot. Men vi får ikke plass til 3 dupper lenger heller, så vi må jo bare prøve å holde han våken litt ekstra når det blir sånn. Er litt skeptisk til å legge han så tidlig, er redd han skal våkne enda tidligere om morgenen, det trenger vi ikke akkurat. :P

 

Her har det også vært veldig varmt i dag, sånn helt plutselig. Ble veldig usikker på hvor mye jeg skulle kle på han, og endte med at det ble litt for mye. Var litt klam, men ikke glovarm, så det var jo ikke Så ille. Men kanskje derfor han ikke sov så lenge som han burde... Nå ligger han i allefall i pysj med et tynt teppe over og vinduet åpent, så da håper jeg det blir mer passe. Får kjenne etter innimellom...

 

Han snudde seg over på magen med en gang jeg la han i dag, ble jo mye friere uten nattposen. Jeg lar han bare ligge sånn jeg, de som skal ha greie på det sier jo at det ikke er farlig når de snur seg selv. Også sover han mye bedre på magen virker det som. :)

Endret av Hannah-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :) her ble det bare en dupp på 1,5t idag også..og det ser ut til og være greit... Uff ja jeg synes det er utrolig vanskelig med denne påkledningen, er redd for og kle av for mye for tidlig...:/

 

Her har vi ikke vert på 8mnd kontroll.. skal ikke på kontrol før han er 9mnd.. men på 7mnd var han endel tyngre en dine beccis'en ... han var 9250 og 71lang... så han er litt av en plugg.. :P hehe

her ruller,sitter,går opp på alle 4,klapper,snakker,åler han seg....

 

her får han ikke sove etter 15.30.. han er 8mnd....

 

Har dere på småttisen lue nå? jeg har en tynn lue...

Her er d trøblete og bruke pledd i vogn, spenner den av seg og styrer bare... har dere begynt og bruke seler??

 

Håper alle har hatt en fin dag :) det har vi :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må kjøpe en tynn lue her men har ikke funnet noen i smak ennå.

 

Min kan sove til 16, men det kommer ann på hvor lenge hun sover. Sover hun kun 30 min så kan hun sove til 16 men sover mot 11/2 time- 2 så bør hun ikke sove lengre en til 1530. Alt kommer ann på første økt og når vi står opp etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er de omsider i seg. Det gikk fort og greit i dag også. Måtte utsette den litt, slik at de rakk å bli trøtte. Her sover de helst ikke etter 15.30 heller for at de skal legge seg 19, men nå ble det slik i dag. pappan jobber seint, og da er det så vanskelig å holde dem våkne alene:P

 

harfåttprinsen: Kun en dupp? her har vi to dupper som er ganske lange, men merker at det begynner å bli vanskeligere å få tid til dem. Men de blir så utrolig sutrete hvis de ikke får denne søvnen sin, så de er kanskje ikke klare for å kutte ned mer ennå.

 

synes også det er vanskelig med påkledning. Tok på for mye i dag, men tok av etterhvert. Hadde til og med mer klær tilfelle de skulle fryse. hehe. jeg bruker også en tynn lue, men tydelig at det var veldig varmt å ha på i dag, så jeg tok den av. Når det er så varmt som nå tror jeg vi må ta på en solhatt (heter det det?).

 

rart hvor mye det varierer på hva de kan:) Har prøvd å vise dem klapping feks, men de bare ser rart på meg og ler når jeg gjør det. Største jenta ha imidlertid funnet ut at det er utrolig morsomt å riste på hodet. Ordet nei er også det morsomste ordet som finnes. Hvordan setter han seg opp? trodde de krabbet før de satt? men det er sikkert forskjellig, men klarer ikke å se for meg hvordan de skal klare å sette seg opp:P. sier han mange ord? Her er det ikke noe som ligner på ord engang. hehe.

 

jeg har et pledd under dem, så det ikke blir så hardt. Hadde ingenting over dem i dag. Kunne heller aldri hatt pledd over dem i vogn. Vi bruker seler, men fester dem bare rundt livet, ikke overkroppen. De kan ikke sette seg opp ennå, men merker at det snart er på tide å bruke dem også:).

 

Når senket dere grindsengen ned? Vi har ikke gjort det ennå, men lurer på om jeg skal gjøre det nå. De kan jo like godt sette seg opp/reise seg første gang i sengen som i stuen.. hm..

 

det blir alltid så langt når jeg skriver. dere får unnskylde skravlingen min, og svare på det dere gidder:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en utrolig herlig vær vi har da :) Ser vi er flere som har hatt fint vær rundt om.

 

Her ble det store skrittet tatt idag, mini har flytta inn på eget rom. Er så spent på hvordan det går. Det liksom slo meg hvor stor han har blitt når jeg la han ikveld. Har ikke senka bunnen i senga hans ennå.

 

Han sov andre dubben til 1600 idag, det fungerer fint det her ennå ihvertfall, vi legger mellom 19-20 alt avhengig av hvordan dubbene har vært. Har det jo på samme måte, noenganger 30min dubb så kan han slå til med 1,5-2t.

 

Det er noen uker siden vi var på helsesstasjonen men da var han 9150 g (9260g målingen før det !!) og 71,5 cm. God og rund i kjakene :) Akkurat slik det skal være :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei damer :) Har tatt med meg dataen på rommet til gutten og sitter på siden av senga.. Han sovnet når han fikk pupp kl 19.15 og sov en halvtime.. Siden har han vært våken.. Gråter veldig lite idag, og koser seg bare i sengen.. og der ble det stilt :) Skjønner ikke hvordan jeg skal få han til å sovne før 21.30? Men i allefall en mye bedre legging i dag enn i går.. Han er jo så trøtt, men skal absolutt ikke sove..

 

Vi har vært å kjøpt inn tynne luer og solhatt idag.. Synes det er litt vanskelig å vite, hva man skal ha når, men idag var det litt vind så hadde på han lue.. Får dere barna til å bruke solbriller? Det er full nekt her, river de av med en gang..

 

Beccisen: Her var han 8750 gram og 71 cm lang ved 6 mnds kontroll.. Vi har ikke vært på kontroll siden da.. Så han er nok litt større enn dine ja ;) Her krabber han og reiser seg overalt, sitter som en prest ;) Klapping og vinking har også kommet de siste ukene.. Men her er det heller ingen forståelige ord.. Vi senket ned sengen for en stund siden, kanskje 1,5 mnd.. Når han begynte å bli veldig aktiv.. Her satt han før han krabbet ordentlig..

 

Bambi : Tror han må våkne senest 14.30, men aner egentlig ikke.. for han sovner ikke før rundt 21 uansett virker det som..

 

Hannah: Får håpe han sover lenge i morgen :)

 

Harfåttprinsen: Når har du den ene duppen? Blir han ikke fryktelig trett før og etter? Er han grei å legge da, både dag og kveld?

Vi må bruke seler ja, har brukt de en stund og.. Om vi ikke har de så henger han over kanten, er jo så nysgjerrig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest peacock

Her ble det litt tull med duppene idag siden første duppen var allerede kl 7.45. Sov til 9.30, igjen fra 12-14 og var stuptrøtt kl 1730. Siden han fortsatt er godt forkjølet fikk han lov å sove en time til - synes det var i tidligste laget for legging. La han i sengen kl 21, han skravla litt men sovna selv. Han har heldigvis blitt bedre i løpet av dagen, så imorgen er vi tilbake til normalen med to dupper tenker jeg :-) Han ville ikke ha pupp på kvelden idag, han blir nok litt for mett av grøten sin tenker jeg. I løpet av dagen har han også for travelt til å spise fra puppen... Lurer på hva som ble av lille babyen min? Skal prøve å lure han ved at han får puppen først imorgen :-)

 

Vi har ikke senket sengebunnen enda, venter til han begynner å reise seg opp etter ting - så sparer vi ryggene våre mest mulig så lenge det er mulig. Gutten vår ruller rundt, åler seg i rundt i sirkler, og er kommet så langt som til å sette seg på alle fire (kneer + albuer). Ellers er han litt av en skravlekopp, og blid som dagen er lang. Ler masse og er flink til å underholde seg selv på gulvet. Var og veide han på helsestasjonen på 8 mnd dagen for knapt to uker siden, da var han 69,5 cm, 8250 gram og 44,5 cm rundt hodet. Han ligger akkurat på den grønne kurven så alt er som det skal være :-)

 

Når det gjelder luer bruker vi solhatt/caps med klapp for ørene nå som det er så varmt. Synes det er bra å la hatten skygge for øynene fremfor å bruke solbriller hele tiden (selv om han ikke har noe imot de). Vil heller kle han av andre steder enn på hodet, for de blir jo lett syke om det blåser inn i ørene...

 

ønsker dere en god natt alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen jenter! Her er vi igang med hvil nr 1 for dagen, eller jeg mener kamp nr 1 for dagen....! Har allerede hylt seg ut av vogna en gang. Han blir så sint og vrir seg rundt på magen i vogna, og setter seg opp på alle fire og skal ut..! Så nå har vi måttet ta ut babybaggen fra vogn 2 (som står på terrassen) og må låse han fast i liggende...! :o Men det er eneste muligheten for at han skal ligge der, men han NEKTER å sove. Så da bare venter vi da, og ser når han vil sove. Vi tenker å sjekke hvor langt han orker å strekke seg idag. Kan jo hende han ønsker å droppe første hvilen og klarer seg med en hvil på dagen. Han sov hele natten inatt :D Vi får se!

Haha, nå står han på andre siden av bordet her, og presser så han blir lilla i fjeset. Han har tydeligvis skjønt at det er bedre å bæsje i stående :P Herregud, som han presser! :P:D

 

Her veide vi for to dager siden, da veide han nesten 8 kg og var 69 lang, akkurat på sin kurve. Så det er bra! :D

Her reiser han seg i alt som er, går langs bordet og etter bilen sin. Dytter også vippestolen sin rundt. Det siste er at han flytter seg mellom sofaenkanten og bordkanten.

 

Nå kan vi se en liten hvil prikk i overkjeven! :D Kanskje det kan komme en tann så han klarer å ta seg en hvil uten ramaskrik!

 

Her er været like deilig som igår! :D Blir terrassekos på oss idag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har blitt syke igjen, og hatt en forferdelig natt. Snørr og tårer renner på alle sammen, og både den store og den lille gutten klager til meg, så nå må jeg klage litt her. :P Skulle ønske vi var syke hver vår gang i stedet, det er jammen tungt å skulle trøste og ta seg av et sykt og krevende barn når man er syk selv. Før vi fikk han så hadde jeg jo nok med å overleve når formen var sånn. :P

 

Dette er tredje gangen på tre måneder vi er syke, og jeg som egentlig aldri er syk... Får dårlig samvittighet, tenk om det er noe jeg gjør feil som gjør at han blir syk? Kan det være fordi han sov uten lue i går? Det var 23 grader i skyggen og helt vindstille, så det kan vel ikke være det? Eller at han gikk i bare bleia et par timer før leggetid? Han var fortsatt varm, så jeg synes det virker ulogisk det og. Var kjempevarm i natt og, jeg trodde han hadde høy feber, men måleren viste bare 37,7...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hannah: Jeg tror ikke det har noe med litt lite klær igår å gjøre. Vi gjorde det samme, lot han tilogmed plaske med vann på terrassen. De blir fort syke, de har jo ikke mer antistoffer enn det vi har gitt de til nå. (En av grunnene til at jeg ikke vil slutte å amme med det første).

Vi har vært syke to ganger, og er ikke helt ferdige enda. Fortsatt mye snørr og hoste. Men man må bare følge med de, blir de kalde, ta på tøy. Men jeg tenker litt det at hvis de blir svette og så kalde er det bedre å heller ha på litt mindre tøy så de slipper å bli våte. Min gutt er veldig varm av seg og er kliss våt i nakken av svette bare han sitter i bleie og solhatt.

Du kan jo høre med helsesøster om det er noe du kan gi han for at han skal få bedre immunforsvar fort? Jeg aner ikke! Også kan jo du og pappaen ta litt vitaminer og gjøre det dere kan for å ikke bringe smitte hjem?

Tror nok ikke det er så mye mer å gjøre enn å passe på og følge mammahjertet, kjipt svar, men det er jo litt sånn er det ikke?

 

Jeg har et annet spm: Vi har fått tilbud om plass i en familiebarnehage et lite stykke unna. Den er ikke en av barnehagene vi hadde søkt på, men de har tilbudt oss plass fordi de hadde ledig kapasitet og har derfor sendt oss brev. Jeg er jo selvfølgelig kjempeskeptisk! :o For jeg hadde vel kanskje egentlig sett for meg kommunal barnehage.

Jeg skal ringe senere og spørre om vi kan få komme og hilse på og se litt hvordan det er der.

MEN, i brevet står det: ""Takker du nei til søkt tilbud, beholdes kun 1. ønske. Ved nei til ikke søkt tilbud, opprettholdes alle ønsker, men vi gjør oppmerksom på at Oslo kommune ved dette tilbud har oppfylt sin forpliktelse iht den nye forskriften ved at barnet ha fått et barnehagetilbud i Oslo."

Vil det si at siden de har tilbudt oss denne barnehagen, hvis vi sier nei så har ikke lenger noen garanti for barnehageplass selv ved neste opptak!?? :o :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig da Hannah- ihvertfall når man aldri blir ferdig, ikke noe som er så slitsomt som å hangle. Og du, det er nok ikke noe du gjør feil, det er jo lettere å bli syk når man akkurat har vært syk. Ikke mye som skal til da. Dere får ha en fin innedag da, håper været ikke er som her.

 

Første natt på eget rom her i hus, fullført med glans. Jeg har sovet bedre og jeg tror mini har sovet bedre. Jeg var inne å snudde han en gang i natt, ellers har jeg kikka inn ett par ganger bare for å se om han pusta :P Spratt opp klokka 07 for da bråvåknet jeg av at det var stille. Han sov, la seg 2000 i går så hadde håpa på at han sov til da, jeg pitla meg i seng og våkna av pludring og latter kl 0830 !! Herres for en lykke :D Han har vært superblid og jeg gleder meg til dagen. Vi skal ut å nyte været, men må nok som flere her ut å handle solhatt og solkrem :D

 

 

Mamma i lykkerus, så flink liten kar du har da. Her har han begynt å åle (bakover) ellers ruller han seg rund hit og dit. Sterk i beina, men ikke noe tegn til å reise seg ennå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma i lykkerus; det var en kronglete ordlyd, her ville jeg ringt å sjekka slik at du ihvertfall ikke gjør noe du kan angre på. Uannsett er det sikkert lurt å sjekke ut familiebarnehagen å se om dere kan trives der. Vi fikk plass på 3.valget vårt, der kunne vi takke ja, men fortsatt stå på venteliste på 1.valget. Det gjorde vi og fikk plass :) Ring inntakskontoret å hør hva de egentlig mener. Vil tro at om du sier nei så står du i fare for å ikke få noe tilbud slik som det står her. Oslo har vel litt mangel på barnehageplasser ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest peacock

Hannah, forkølelse er et virus, ikke noe man får fordi man er kald. Men om man er kald er man mer mottakelig for slike ting da... Ikke så mye å gjøre ved at de små blir syke, her har vi vært igjennom både omgangssyke og forkjølelse. Tenk hellere at det er bra at de får styrket immunsystemet før de begynner i barnehage, for der blir de i hvert fall syke :-)

 

Mamma i lykkerus, familiebarnehage er vel ikke så ille? De må jo være godkjent de og, og den som driver det må samarbeide med en førskolelærer og det pedagogiske opplegget... Kjenner mange som har fått plass i en stor base barnehage (Lopperud), så tror du skal være fornøyd, jeg (i hvert fall frem til du har sett barnehagen!).

 

Nimas, gratulerer med eget rom! Hørtes deilig ut med god søvn til både deg og mini :-)

 

Her skal vi ut i solen med en fra barselsgruppen idag, gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, jeg sjekket litt på oslo kommune sine nettsider og skjønte hva de mente. Vi skal dit på fredag og se, det er kun 4 barn i hele barnehagen. Jeg skal være åpen, så får vi se hvordan det er der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver ikke å trille eller la henne sove inn først så trille. Hun sov fra 845-1045 i dag:) hadde våken tid ca 3 1/2 time fra hun var våken. Men så sov kun 1430 til 15 så la henne 1830 i dag. Da var hun trøtt og sover stille nå:)

 

Hadde 8 mnd kontroll og er 70 cm og 6640 g.

 

Vi har flyttet den bunnen når hun var ca 8 mnd. Jeg sover bedre nå. Hun har startet å dra seg opp på knærne og klatre på ting. Så nå er det blåmerker overalt:( Men hun sitter ikke ennå og det skulle jeg ønske.

 

Lykke til barnehagestyr, så jeg er glad vi flytter fra storbyen. Er kun 1 barnehage i den kommunen hvor vi skal flytte til.

 

Kjøpt solhatt i dag og shorts til henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peacock: Den lille babyen min savner jeg og.. Hvor er den babyen jeg kunne legge på gulvet på matten sin, så jeg kunne gå på do selv? Den ligger i allefall ikke på matten lengre, men skal være med overalt ;)

 

Mamma i lykkerus: Hvordan har duppene gått i dag? Lykke til med barnehageplassen.. Håper du blir fornøyd :) Vi har fått plass 5 minutter unna her, så vi er fornøyde :)

 

hannah: De blir nok veldig fort dårlige i disse tider, og ja, det blir vel ikke bedre i barnehagen... Får håpe det gir seg fort :)

 

Nimas: Så bra det gikk bra med eget rom :) Så godt at dere alle får sove, da blir dagene så mye bedre:)

 

Neen: Her er det også blåflekker og kuler overalt.. Gutten tror han kan løpe, og det stemmer ikke helt ;) Reiser seg opp etter alt, og plutselig så slipper han taket, og da faller han...

 

 

Her har vi hatt en fin dag, vi har kost oss i sola :) Vi har prøvd oss med bare en dupp idag.. Drøyde duppen til kl 11.30 og han sov bare en halvtime da... Han var litt trøtt og sutrete på kvelden nå, men ikke så veldig mye heller.. Sovnet ved puppen 18.30, og sover enda.. *Bank i bordet*

Mannen jobber overtid i kveld og, kjenner jeg gleder meg til at han kommer hjem igjen, det er slotsomt å være alene hele dagen..

 

Håper dere får en fin kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...