Gå til innhold

7-9 MND (gammle 5-6)


Harfåttprinsen:)

Anbefalte innlegg

Her har vi hatt noen fine dager og nytt sommerværet. Det er jo ikke sikkert det kommer igjen;). De har sovet bra, og vært mer tålmodig i vognen enn vanlig. Deilig å gå med lite klær;). I dag kom regnet her igjen. Kjedelig!

 

Peac: det er så typisk at når noe først ryker så skal det skje samtidig. Tidligere i høst røk vaskemaskin og komfyr her. Hehe. Men som du sier da er det lenge til neste gang. Det er jo deilig med nytt også da;).

 

Vi var også en tur på besøk hos oldeforeldrene i helgen. De er mye i Spania, så de hadde ikke sett dem en stund. Kjempe koselig. Jentene er ikke så redd for "fremmede" lengre. Det er deilig. Bare sunt skeptisk;). Håper dere har hatt en fin natt, og får en fin dag:).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det har forresten brutt gjennom tre tenner oppe nå. På begge to. Det er ikke like mye sutring og klaging denne gangen. Kanskje fordi de har to fine tenner nede de driver og klør seg med;). Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vi også kosa oss med oldemor og bestemor i helga, vi dro på overnattingstur til hytta med strålende vær. Fikk testa reisesenga, som forøvrig var super på dagtid også, som minilekegring i skyggen. Var veeeldig varmt og mini fikk varmeutslett på søndagen før vi fikk flerra av skjorta. Han sov bare i bleia første natten da det var varmt i rommet han sov i. Legginga gikk greit, men litt uro pga varme og ukjent sted. Alt i alt vellykket helg borte.

 

Ellers har han begynt å sette seg litt opp i krabbestilling her (bedre sent enn aldri). Men ellers er det åling bakover som gjelder. Holder på å bli smågærn av den rulle over på magen om natta da, for han sutrer når han ikke helt får til å snu seg igjen. Er det jeg egentlig bedriver kvelden/natta til. Snu mini over, men innen minuttet er han på magen igjen :P Hehe

 

Ikveld har gubben ordna med barnevakt, svigermor gleder seg sikkert vilt :) Hun skal få ta hele kveldsrutinen med grøt/flaske og legging. Mannebeinet mente vi fortjente og trengte en datekveld :)

 

Blir første kveld vi begge skal ut samtidig og overlate mini til andre, går sikkert veldig fint, men kjenner jeg smågruer meg litt :P

 

Ingen tenner her ennå :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest peacock

Harfåttprinsen, så deilig å få sove hele natten da! Her har han også blitt kjempeflink - i natt var det helt stille fra 1930 til 7 :-)

 

Mamma i Lykkerus, flink gutt! Bare å fortsette rutinen, så går det nok av seg selv uten hjelp snart :-) Her har vi fortsatt en enkelt oppvåkning her og der (den klassiske etter en halv time) og da må han ligge i vår seng til vi legger oss, men det er heldigvis ikke hver dag :-) Og så bra å få et godt inntrykk av barnehagen! Vi skal også gå en tur til barnehagen vår før sommeren starter (tror de har en lang sommerferie siden det er en studentbarnehage).

 

Beccis'en, så deilig når seperasjonsangsten gir seg, og ungene er blide! Da er det jo plutselig ingen sak å vøre mamma ;-) Her har han aldri vært særlig skeptisk, men merker godt at han smiler ekstra til jeg og pappaen - litt koselig, det!

 

Nå har vi fått vaskemaskinen på plass og i ettermiddag skal vi hente kjøleskapet i Sandvika. De hadde bare to igjen av modellen vi hadde utsett oss i butikkjeden siden skapet ikke produseres mer, så vi fikk en fin rabatt :-) Dessverre kunne de ikke få det transportert det til vår side av byen før fredag og så lenge klarer vi oss ikke uten kjøleskap og fryser,gitt. Godt samboeren har fri idag så vi kan få hentet det :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Go kveld damer :) Her var natten fin :) han drømte endel,men ellers ikke mat eller noe... Godt med gode netter :)

 

Mamma i lykkerus : Snill samboer du har :) og godt å høre at nettene er fine :) ja det er godt og få tilbake rutinene når det har vert litt turbulent med de... Flink han er som sovnet av seg selv :)

 

beccis'en : Flott og høre at dere har det bra og at jentene er blide og fornøyde :) Ingenting som er bedre enn det :)

 

Nimas : Så morro når de gjør nye ting :) her krabber han ikke ennå heller, er 9mnd 11juni... Men står i krabbestilling og er snart på farten :)

 

peacock :Godt og få marskinen i hus da :) Tullete at de ikke leverer da.. dårlig service....

 

Her har vi hatt besøk :) litt sutrete prins innimellom,men han strever med tann nr 4... :/ er jo så synn på disse små...

 

Håper alle har hatt en fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her flyr dagene avgårde, og gutten blir bare større og større :) Nettene er så som så, men dagene er så fantastiske så det går bra :) Gutten er høyt og lavt til en hver tid, og han elsker å herje :)

Her har vi ikke fått en eneste tann enda, men de kommer vel :)

 

Harfåttprinsen: Så flink gutten er blitt til å sove :) Det er sikkert ikke noe godt når han strever med tennene nei.. De har så vondt, men så lite man kan gjøre.. De må jo nesten komme opp og...

 

Peacock: Det meste ryker som oftest samtidig ja.. Men som du sier, nå er det en stund til neste gang :) Godt å få de nye tingene i hus, men rart de ikke leverte varene ja..

 

Nimas: å, så godt med en kjæreste kveld :) GLeder meg til vi skal ha det og, håepr det blir snart :) Regner med gutten hadde det fint sammen med bestemor, det er nok værst for oss mammaene ;)

 

Beccis`en : Så godt at de ikke er så redde fremmede lengre.. Det er litt slitsomt det.. åjj, så mange tenner de har fått da :) Har begge jentene fått like mange tenner? Fikk de tenner samtidig?

 

Mamma i lykkerus: Så snill mann du har :) Godt til deg å få sovet litt :) Bra at barnehagen nådde opp til forventningene dine :) Men håper dere får plass i en som er nærme dere, det er så mye mer lettvindt :)

 

Håepr alle har det bra :) Det er blitt så stille her nå, alle har vel sitt å holde på med om dagene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Virker som vi alle har mye og henge fingrene i nå ja, prinsen og mammen :P barna våre er vell mye mere aktive enn tidligere :)

 

Her har vi hatt en urolig natt, tann,snørr og gørr i nesen¨å masse drømming... stakkar liten :( har vert våken flere runder nå også etter han sovnet til kvelds.. så her håper vi at natten blir grei ;)hehe

 

Hvordan har dagen deres vert??

 

ønsker alle en fin natt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye trøbbel rundt legging her og. Tror det er etter varme kvelder med tannfrembrudd, skriking og da at hun stod opp igjen med oss. Så har vært helt umulig å roe henne uansett hva vi har gjort. Hun vil opp og ut:) Så det har vært tøft. Vi får bare se hvordan det går videre.. Men dagene er fine, hun er superaktiv og er blitt en skikkelig luring!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye trøbbel rundt legging her og. Tror det er etter varme kvelder med tannfrembrudd, skriking og da at hun stod opp igjen med oss. Så har vært helt umulig å roe henne uansett hva vi har gjort. Hun vil opp og ut:) Så det har vært tøft. Vi får bare se hvordan det går videre.. Men dagene er fine, hun er superaktiv og er blitt en skikkelig luring!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye trøbbel rundt legging her og. Tror det er etter varme kvelder med tannfrembrudd, skriking og da at hun stod opp igjen med oss. Så har vært helt umulig å roe henne uansett hva vi har gjort. Hun vil opp og ut:) Så det har vært tøft. Vi får bare se hvordan det går videre.. Men dagene er fine, hun er superaktiv og er blitt en skikkelig luring!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damer! :)

Her har vi kommet inn i gamle rutiner og inatt satt gutten vår ny rekord! :) Sov fra 18.30-04.30! :D Jess! Ser ut som om han kan lære seg å sove hele natten innen jeg skal begynne å jobbe.

 

Gullet fylte 8 mnd for to dager siden og igår prøvde vi 8-mnd-glass. Jeg fikk sjokk, det var jo kjempestore biter i maten! Men tror dere ikke mini svelget ned alt som var! Uten problemer! :) Så flink, stor gutt!

 

Det har også kommet to bittesmå hull i tannkjøttet i overkjeven. Så nå kommer vel tennene snart ut! Det blir bra, kanskje det er det som mangler for at han skal få en hel natts søvn.

 

Idag skal vi kjøpe ny vogn! Jeg gleder meg til å bytte ut det skvipet vi har hjemme med en helt ny Mountain Buggy! Bare synd det ikke er så lenge til permisjonen min er ferdig. Tipper jeg hadde vært mye mer sporty hele permisjonen om jeg hadde hatt en så sprek vogn hele tiden! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prinsen og mamma'n: ja, de får tenner helt samtidig;). Rart det der. Hvis jeg har sett det har brutt gjennom på hun ene, sjekket jeg nr 2, da har hun enten fått hun også eller så kommer det dagen etter. Hehe. Tenkte det kom til å være noenlunde samtidig siden de er eneggede, men ikke på dagen omtrendt;). Hehe.

 

Mamma i lykkerus: så spennende med ny vogn da:). Vi har også en mountain buggy, men i tvilling da. Vi har kjøpt to vogner, men den ene går ikke inn heisen så den står stort sett i boden:/. Veldig kjedelig.

 

Ser ut som det er mye tenner på gang hos mange nå:). De tre oppe har kommet fort ut her. Nå er de halvveis ute alle tre:). De to nede tok lengre tid. Kanskje det er tannpussen som framskynder det litt:).

 

Hvilken str i klær bruker deres små? Her bruker de 68 ennå. Føler de har vært i den str i evigheter. Gleder meg til å bytte til 74 klærne nå. Har så mye fint i den str:).

 

Jeg fikk forresten en gave til jentene forrige dagen. I str 98! Er ikke så god på str men er ikke det sånn 3år?!? Var ikke byttelapp med, så fikk ikke byttet. Får vel bare pakke det ned, og håpe det er like fint når de kan bruke det:p.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har de siste nettene vert urolige :/ men i natt ble han forkjølet,sikkerlig tett stakkar :/ Så er sikkert pga det.... Håper tann 4 spretter samtidlig nå :)

 

Jeg skal på jentetur til helgen, og syns det blir vanskelig og dra når han har blitt forkjølet.. men kjenner jeg virkelig har godt av en tur og en nattssøvn... :/ ikke enkelt dette...

 

Her bruker vi str 74 og må snart bytte til 80 i body.... lang rygg og korte ben denne gutten :P

 

Mamma i lykkerus hvor flink prins du har da :) Her hadde vi laaange netter nå før han ble forkjølet og det var fantastisk med søvn :D Men det blir vell igjen :)

Gøy med ny vogn da :) jeg og vil ha det ;)

 

Hva tenker dere om og la de små sove i vognen ute når de er forkjølet???

 

Håper alle får en fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest peacock

Mamma i Lykkerus, kanskje vi skal trille tur med nye vogna? Må passe på å få rett unge med hjem, hehe :-) Så bra han likte 8mnd glassene, her gikk det ikke like enkelt... Han tygger nå, men veldig mye klumper = oppkast. Må vist ta det gradvis :-)

 

Beccis'en: morsomt er det er såpass synkront, hehe! Vi bruker 74, skal til 9 mnd kontroll neste uke :-) Er fint å ha noe i større størrelser, så kan man jo bare håpe de passer i det på rett årstid :-)

 

Pix og Harfåttprinsen, håper på gode netter hos dere igjen snart, utrolig så fort man blir vant med å sove hele natten!

 

Nå skal vi straks ut å gå tur med et par venninner. Mini er begynt å trekke seg fremover med en arm og kommer også frem som en larve. Ser usannsynlig morsomt ut nå han løfter baken og skyter seg fremover, haha! :-D :-D Nok ikke lenge til han begynner å krabbe, han trener konstant på å trekke benene inn under seg, mest med albuene i gulvet, men også med strake armer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Harfåttprinsen: MIni her sov ute når han var forkjølet, men hadde helst sett at han sov i senga si inne. Men han nekter å sove på dagen uten trilling...! :o Så da pakket jeg han godt inn og hadde han i vogna.

 

Peacock: Ja, det må vi få til! Nå har vi fullt opp denne uken, men neste uke er vi med vetdu!

 

Beccisen: Vi har endelig begynt å bruke strl 74! :D Vokser fort i disse dager! :)

 

Pix: Kjedelig med slike netter, får håpe natten blir bedre idag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg har pakket han godt inn jeg også.. skal han sove inn på han bæres i søvn:/ og jeg har ikke hender til dette lenger :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest peacock

forkjølelse er ikke farlig å være ute med, så lenge almentilstanden er bra. Nå er det jo i tillegg varmt og fint, så det går helt sikkert bra. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damer, her var dagen i går slitsom. Han sutra og småklaget hele dagen så sant han var på gulvet. Fant liksom ikke ut hva som var feil og at jeg ble sliten og furten hjalp vel sikkert ikke. Han hadde 3 dubber så var ikke fordi han var trøtt, men han er vel kanskje frustrert over å ikke få til det han vil der nede. Idag er det mye bedre :)

 

Kjærestekvelden var veldig bra, søteste ved hele kvelden var sambo sin bekymring før vi dro ut døra. Svigermor fikk allverdens instrukser og tusen spørsmål. Han var værre enn meg !! De to hadde selvfølgelig kosa seg masse og legginga gikk kjempe fint.

 

Ellers brukte vi halve kvelden inne på babyutstyrsforetning :P Det var vel mest min glede. Men vi fikk da noe ut av det. Vi skal gå for Maxway setet som bilstol 2.

 

Idag skal vi bare kose oss og ut en tur å trille tenker jeg :D

Sikkert deilig med ny vogn da mamma i lykkerus. Jeg har en simo som jeg trives med, men såklart den begynner å bli tung. Ellers har jeg ei lita skranglevogn som vi har med oss i bilen. Får se om jeg oppgraderer etterhvert :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Harfåttprinsen: Får håpe den tannen kommer opp ja, har plaget dere lenge nå.. Kjenner selv til den følelsen av å dra bort når han er ltit syk, men pappaen og gutten klarer seg godt alene, og jeg vil tro at du har veldig godt av en jentetur :) Da er du ladet med nye batterier til du kommer hjem til guttene :) Her soverh an ute selv om han er forkjølt, han er godt påkledd og ligger ikke i trekken..

 

Pix: Håper nettene blir bedre snart :)

 

Mamma i lykkerus: Gratulerer med rekord soving :) Så bra :D å, ny vogn skulle jeg og ønske at jeg hadde.. Har vår Simo vogn og er godt fornøyd med den, men skulle hatt en liten snedig sak for å bare bruke når vi skal på butikken ol.

 

Beccisen: Så morsomt :) Det visste ikke jeg at det var så samstemte fordi om de var tvillinger.. Er alt annet motorisk o.l kommet samtidig og? Morsomt :) Her brukes det alt fra 74-86.. Noen klær er så små i str.. De bodyene i 74 fra cubus, med knapping i halsen, får han nesten ikke over hodet.. Han har nok litt stort hode tror jeg..

 

Peacock: Kan tro han er morsom der han "krabber" på sitt vis ;)

 

Nimas: så godt at kjærestekvelden var vellykket :) Hehe, de er litt søte de fedrene som liksom skal være så tøffe, men er små hønefedre de og ;)

 

Her har natten vært veldig god, sovnet 20, sov hele natten :D Var våken noen runder men da sovnet han igjen med en gang.. Sov til 06. :D Så kan trygt si jeg er fornøyd :) Har et lite håp om at det skal skje til natten og, men har mine tvil...

 

Vi har hatt en fin dag, vært på besøk til en venninne :) Håepr dere har det bra og at dere får en god natt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Go kveld :) en fin dag:) Bare inne og rolig aktivitet... Begynte og tenke på om det kan være pollenallergi prinsen har, rennede nese,øyne og rød rundt øynene... Hmm, står på nettet at de har lettere for og få dette de med atopisk eksem, og det har jo guttebassen.... Må gi det litt tid nå da,og evt kontakte HS eller legen... :)

 

Ellers har jeg pakket til jenteturen :) gru gleder meg,men har bestemt meg for og dra nå da :)

 

Håper alle har hatt en fin fin dag...

 

Prinsen og mammaen flott at nettene deres er bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan jeg trygt anbefale www.vognimport.no! :D Billig og bra! :) Er såååå fornøyd med vogna, veldig godt å trille noe som føles som en vogn og ikke et vogntog! :P

 

Her går nettene veldig bra, sovner 18.30, ammer 04.30 og står opp mellom 06 og 07. Og sånn går nå dagan! ;)

 

Hvordan går det hos dere damer? Nå er det bare noen uker til jeg begynner å jobbe igjen, vil vel si jeg gru-gleder meg. Blir både godt og vondt. Men tror pappa og gutten kommer til å storkose seg sammen! :) Nå er det barnetimetid her på morgenen, mini spiser brødskive i stolen sin og er helt oppslukt av tven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest peacock

Godmorgen! Her i huset var det morgen kl 6, men da er det godt man kan ligge med en blid liten gutt å kose og prate en times tid under dynen :-) Den siste uken har han sovet rundt, deilig det! Igår var vi en tur i barnehagen for å hilse på, viste seg at de har endret konseptet så det bare er et-åringer der! 14 av 18 barn skulle da sammen flytte videre til den store barnehagen ved siden av for 2-5 åringer etter sommerferien. Blid start med andre ord! Både personalet, huset og hagen var så utrolig koselige, og ikke et eneste barn som gråt - godt å få litt ro i sjelen!

 

Mamma i Lykkerus, hørtes koselig ut å få litt tid for seg selv på morgenkvisten :-) Her leker også gutten på gulvet, og pappaen er på nattevakt. Hvilken vogn endte du med å kjøpe?

 

Nimas, så bra at det gikk bra med barnevakt! Vi skal teste snart også men blir nok på dagtid til å begynne med... Vi har også bestemt oss for maxway, skal gå å kjøpe det idag. Vi får ikke prøvd det i bilen siden pappaen sover i hele butikkens åpningstid idag, men det går vel an å returnere om det slett ikke passer tenker jeg.

 

Harfåttprinsen, huff allergi er ikke noe gøy! Du kan jo se an litt, også om det blir bedre når det regner, men legene tar jo en blodprøve for å se om det er noe man reagerer på så du trenger ikke vente alt for lenge for å få svar :-) Håper det bare er en forkjølelse da! God jentetur til deg, hørtes deilig ut! :-)

 

Jaja, nå er det grøttid og så tid for første dupp etterhvert. Ha en fin fin lørdag, dere! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere, her var det skrevet en del :)

 

I natt sov hun uten mat fra tolv til sju, har vært litt til og fra med den nattmaten i det siste nemlig. Så jeg ammet henne rundt tolv før jeg la meg og det var like greit :)

 

Bare glad hun sov helt til sju, selv om hun er i vår seng mestparten av natta som vanlig!

 

Ellers er jeg kjempeforkjølet selv så det er såå slitsomt for tiden, samboer tar jo mye, men man får likevel ikke hvilt slik man pleide før man fikk barn. Håper jeg blir bedre snart, er tungt når alt blir ekstra slit (som om det ikke er slitsomt nok fra før! ;)

 

Håper det er fint med dere alle :) Ha en fin lørdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahhh! Internett forsvant her før jeg fikk postet det jeg hadde skrevet i formiddag. Men vi prøver igjen...

 

Harfåttprinsen: Det er visstnok "det store pollenåret" i år, så det kan jo være derfor? Jeg er allergisk selv, men det har aldri vært så ille som det er nå. God tur!! :D

 

Zazzy: Håper du blir raskt frisk, det blir litt ekstra når man ikke kan tenke på seg selv i førsterekke! Her hjalp det at minsten og pappaen dro ut og jeg fikk hvile meg ordentlig en dag.

 

Peacock: Så bra du var fornøyd med barnehagen! :D Vi kjøpte Urban Jungle! Så nå er vi klare for trilletur! :D

Forresten har dere uv-trekket? Har dere brukt det mye? Vurderer å kjøpe det.

 

Håper alle har en fin helg! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest peacock

Mamma i Lykkerus, vi har UV-trekket og har brukt det en del. Veldig bra når solen står på forfra, da kan du har det lukket men åpne kalesjen i stedet :-) Er jo også det eneste myggenett som finnes til vogna, så anbefaler å kjøpe det.

 

zazzy, god bedring til deg, blir deilig når barna sover 12 timer hver natt så blir det enklere å få hvilt seg ordentlig!

 

Nå har vi kjøpt bilsete! Butikken var helt tom, de hadde ikke engang en utstillingsmodell, men vi håper på det beste! Ble britax max-way, deilig å slippe å lete mer :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...