Prinsen og mamma`n :) Skrevet 6. mars 2012 #101 Skrevet 6. mars 2012 harfåttprinsen: Så bra at dere har gode koslige dager Det er nok tungt til nakke og rygg med all den bæringen og byssingen vi driver med.. Ja, takk til massasje Zazzy: Det er det samme her med leggingen for tiden, håper det bare er en periode.. Hååååper at det hjalp med mere mat i dag, så hun sover leeenge Joda, det var litt rart å dra fra prinsen, men det var egentlig godt å komme seg på jobb, snakke jobbsnakk og treffe alle kollegaene igjen Det var også såå godt å komme hjem til verdens beste smil Blir ingen senkveld her i huset eller, nå har jeg ryddet stuen og er har tenkt å få servert kveldsmat Ha en good natt, så skal alle små prinser og prinsesser sove hele natten
zassy☆ Skrevet 6. mars 2012 #102 Skrevet 6. mars 2012 Nå skal jeg komme meg i seng, men har ikke så stort håp for natten, bare siden hun la seg har hun vært våken 5!! ganger..bare for smokk da. Kanskje er det mye som skjer i lille kroppen disse dager, virker som hun har en uro i seg. Ha en god natt alle sammen! (er ikke flink å legge meg tidlig heller, null vett )
zassy☆ Skrevet 7. mars 2012 #103 Skrevet 7. mars 2012 Ble en bedre natt enn i går våknet og fikk mat kl 00, våknet så igjen kl 04, prøvde en stund å bare trøste/bysse men tilslutt fikk hun mat (da angret jeg at jeg ikke bare hadde gitt med en gang, hun var veldig sulten), våknet et par tre ganger etter dette for smokk som hun roet seg på med en gang, så var det opp 07.30 og frokost nå halv ni bare mat to ganger mellom 19 i går og nå halv ni, det er ikke verst! men mye mer uro på natt likevel, Gleder meg til helg for da har samboer lovet at han skal stå opp med henne begge dagene slik at jeg får hentet meg inn igjen, skal bli deilig, merker det på både kropp og sinn når det blir lite søvn. Har dere hatt en fin natt?
LanzaroteJenta Skrevet 7. mars 2012 #104 Skrevet 7. mars 2012 Puh! I natt har jeg ikke orket aa sjekke naar han vaaknet for mat eller noenting. Var saa trött at jeg tok han opp i sengen til meg den andre gangen han vaaknet, og rullet ut puppen hver gang etter det. Skjerpings i kveld! Det positive er at han naa har sovet snart en time(!) paa formiddagen! Hurra! Og saa fikk han smake bittelitte granne bröd i dag. Det var litt mystisk, men han protesterte ikke
Harfåttprinsen:) Skrevet 7. mars 2012 Forfatter #105 Skrevet 7. mars 2012 Her la jeg meg kl 21 igår og sov til 0130,prinsen fikk da vann og sov til kl 0630,fikk mat og sov til 0730 Enkelt og gjøre slik lanzarotejenta.. flink han er som har sovet en time da Vi har trillet tur og bare kost oss idag nå er det snart middagslaging Hvordan har natten til dere andre vert da??
Harfåttprinsen:) Skrevet 7. mars 2012 Forfatter #106 Skrevet 7. mars 2012 Ble en bedre natt enn i går våknet og fikk mat kl 00, våknet så igjen kl 04, prøvde en stund å bare trøste/bysse men tilslutt fikk hun mat (da angret jeg at jeg ikke bare hadde gitt med en gang, hun var veldig sulten), våknet et par tre ganger etter dette for smokk som hun roet seg på med en gang, så var det opp 07.30 og frokost nå halv ni bare mat to ganger mellom 19 i går og nå halv ni, det er ikke verst! men mye mer uro på natt likevel, Gleder meg til helg for da har samboer lovet at han skal stå opp med henne begge dagene slik at jeg får hentet meg inn igjen, skal bli deilig, merker det på både kropp og sinn når det blir lite søvn. Har dere hatt en fin natt? Ja man gleder seg på helg zazzy Ja enn merker det godt på kropp og sinn ja... også får jeg såå dårlig smvittighet for at jeg ikke har mer energi til og tøyse og leke med prinsen.... Håper natten i natt blir bedre da zazzy
1down Skrevet 7. mars 2012 #107 Skrevet 7. mars 2012 Hei jenter Nok en urolig natt på oss, og hun kastet opp noe enormt i går kveld Er nok min feil - proppet henne jo full med mat i går, det ble nok litt heftig for den lille kroppen. I dag kjører vi kun grøt og bittelitt gulrot til "middag". Hatt en kjip dag så langt! Det snør og blåser helt sinnsykt, og da er det IKKE gøy å ha en baby som kun sover ute i vogn skal jeg si dere I tillegg har hun sovet korte dupper, og vært veldig sutrete hele dagen. OG så dro samboeren på en 5 dagers jobbreise i dag morges, så er alene med kiden Har imidlertid sørget for å få besøk av venner/familie hver dag resten av uka he he Merker at dette ble et vedlig sytete innlegg! Satser på vårvær og godt humør igjen i morgen Har forøvrig kokt grønnsaker til den store gullmedaljen i dag, og fryst ned - fornøyd med det! Zassy: ja nicket betyr at jeg har 1 barn, hi hi
Prinsen og mamma`n :) Skrevet 7. mars 2012 #108 Skrevet 7. mars 2012 Hei Her har natten ikke vært så god, han våkner maaange ganger, men når vi roer ham så sovner han igjen ganske fort, kanskje etter 10-15 minutter.. Går å håper hver kveld på at dette skal bli en rolig natt med mye søvn, kjenner jeg trenger det nå.. sambo skal på guttetur i helgen, noe som har vært planlagt lenge, men kjenner jeg blir litt frustrert for at det er akkurat nå, jeg trenger SøVN! hehe, vet at det gjør ham veldig godt å dra.... Lanzarotejenta: Hvilket brød bruker du? samme som dere spiser? Håper alle får en god natt søvn, jeg tror jaggu jeg skal gå å legge meg nå....
zassy☆ Skrevet 7. mars 2012 #109 Skrevet 7. mars 2012 Håper vi alle mirakuløst får en kjempefin natt med masse søvn og rolige småtasser! prinsen og mamman kjenner til det der, er så typisk at det klaffer sånn hvis samboer skal på noe at hun er ekstra krevende, å det å være en hel helg alene er tungt synes jeg, da får man på en måte ikke hvilt ut til ny uke, du får bare passe på å slappe ekstra av og legge deg med bena opp når han tar duppene sine Harfåttprinsen jeg tror jeg tuller og tøyser enda mer her fordi jeg er så overtrøtt! haha, har deeen dårlige humoren neida skjønner hva du mener, man kan ikke være på topp alltid, er jo hvordan man er på det jevne som teller
Nimas Skrevet 7. mars 2012 #110 Skrevet 7. mars 2012 [quote name=Prinsen og mamma`n ' timestamp='1331147648' post='144060443] Går å håper hver kveld på at dette skal bli en rolig natt med mye søvn, kjenner jeg trenger det nå.. sambo skal på guttetur i helgen, noe som har vært planlagt lenge, men kjenner jeg blir litt frustrert for at det er akkurat nå, jeg trenger SøVN! hehe, vet at det gjør ham veldig godt å dra.... Det er sååå typisk, og de er som regel disse dagene de sover dårlig, er gretne og øvertrøtte og umulig å få til å ta dagdubbene:P Jeg sitter ellers i dette øyeblikk å skriver jobbsøknad.. Jeg HATER det. Er så lite flink å skrive om meg selv.. Dessuten har jeg rimelig panikk på tanken at jeg må begynne å jobbe en gang.. Men pause, skal se tv2 fortellinger om begynnelsen
Prinsen og mamma`n :) Skrevet 8. mars 2012 #111 Skrevet 8. mars 2012 Det er det, men får håpe det går bra For å toppe det hele er jeg på tur til å bli forkjølet... Æssj.. Kan noen fortelle meg hva det er vi gjør galt? Kan ikke den gutten sove litt snart???????????? Han legger seg rundt kl 19.. Sover da kanskje en time eller 2, før han våkner med hylskrik, bruker da 10-15 minutter på å roe ham ned, men begynner å hylskrike så fort vi legger ham i senga.. Når han sovner så holder han det gående med å vokne hver time eller oftere, og da er det samme styret.. Helt frem til 04, da sovner han og sover til 06 eller 07.. Vi har prøvd med mer lys, mindre lys, på samme rom som oss, eget rom, uten mat, med mat, legge ting i senga for at den skal bli mindre, ha han sammen med oss i senga vår.... Slik har han holdt på i godt over en måned nå, kjenner jeg er så sliten at jeg ikke vet hva jeg skal gjøre snart.. Men det som er bra i sutret mitt, er at gutten er heldigvis like blid om dagen selv om han sover lite.. Dagduppene er på maks 40 minutter for tiden.. Det var dagens sutter fra meg, håper dere andre har hatt en god natt
Prinsen og mamma`n :) Skrevet 8. mars 2012 #112 Skrevet 8. mars 2012 Jeg sitter ellers i dette øyeblikk å skriver jobbsøknad.. Jeg HATER det. Er så lite flink å skrive om meg selv.. Dessuten har jeg rimelig panikk på tanken at jeg må begynne å jobbe en gang.. Kjenner meg igjen idet ja, vanskelig å skrive om seg selv.. Men noen ganger så må man bare bite det i seg.. Lykke til
Harfåttprinsen:) Skrevet 8. mars 2012 Forfatter #113 Skrevet 8. mars 2012 Prinsen og mammaen har du startet med noe mat i løpe av denne måneden dette har startet?? Kan reagere på div disse små.... Har han tenner på vei?? Har han vondt i ørene? kan bli værre når de legges.. eller så kan det være så enkelt som at han har mareritt eller at han vokser mye fortiden.. Ikke enkelt dette altså, når de ikke kan snakke her var natten god sov fra 20-0330 mat og sov til kl 0645 Nå er det første dupp Jobbsøknad er ikke gøy nei.. hehe Men er jo nødvendig Håper alle får en fin dag Gratulerer med kvinnedagen damer
Prinsen og mamma`n :) Skrevet 8. mars 2012 #114 Skrevet 8. mars 2012 han har fått smaksprøver på div grønnsaker ganske lenge, men det er vel kanskje den siste måneden at vi har begynt å gi middagsmat.. Kanskje er det det som er grunnen? Kjenner ingen tegn til kuler i munnen, som kan minne om tenner, men hvem vet.. Jeg vet ikke jeg, de skulle snakket så vi kunne forstått det Så godt med en god natt da Ja, hurra for kvinnedagen
zassy☆ Skrevet 8. mars 2012 #115 Skrevet 8. mars 2012 Prinsen og mamman kan det være han rett og slett trenger mer mat? Her hadde vi en kjempefin natt nå som vi har økt porsjonene litt, men vet ikke enda om det er en sammenheng etter bare en natt da. Hun la seg 18,45, fikk mat igjen 20.30, og 01.30, sov til 06, fikk mat og sov til 09!! helt utrolig. Følte jeg hadde fått sovet litt ut da jeg våknet av meg selv før snuppa i morgest. Hun sov de siste tre timene i senga sammen med meg da, sover alltid bedre der hun.. Men hun er et mareritt å legge for tiden, virker veldig overtrøtt og sint og sliter med å finne søvnen, vet ikke hvordan jeg skal løse det om jeg skal legge tidligere eller ta en ekstra dupp litt sent eller hva. Ellers har vi kost oss på babysang i dag, fin dag Hun er kjempefornøyd og blid på dagtid og sover gode dupper for tiden, godt det da
Prinsen og mamma`n :) Skrevet 8. mars 2012 #116 Skrevet 8. mars 2012 Vi har prøvd å øke matmengden litt på dagtid, men da gulper han bare enormt mye.. Skal jaggu ikke være enkelt dette Men vi får fortsette å prøve Så godt å fått sovet litt da Zazzy Når har dere siste dupp, og når legges hun for kveld? Bra at dagen deres har vært fin Dagen her har også vært god, vanlige korte dupper, men masse kos Jeg har fortalt prinsen at i natt skal han sove hele natten, så da gjør han vel det da
zassy☆ Skrevet 8. mars 2012 #117 Skrevet 8. mars 2012 Hun legges stort sett rundt 18.45, siste dupp varierer men slutter ofte rundt kl 15, i dag sov hun til 15.30 la henne 18.45 men sovnet ikke før 19.30.. og våknet selvfølgelig etter en halvtime som hun alltid gjør, nå håper jeg det er natta her. Så slitsomt når leggingen drar sånn ut, og når vi sliter lenge for å legge henne første gang så vet jeg at hun kommer til å våkne igjen etter 30 min så vi må jo på en måte ta legginga to ganger! I kveld la hun seg heldigvis greit etter litt "smokking" ved legging nr to. Hehe ja jeg har visst glemt å fortelle prinsessa mi at hun skal sove, deeeeer har vi det!
Nimas Skrevet 8. mars 2012 #118 Skrevet 8. mars 2012 Vi er av dem så tar kvelden litt senere, natta vanligvis ca 20.00. Vi har starta med grøt til kvelds å det går veldig bra, han gaper og smatter i seg. Her våkner han stort sett bare 1 gang for mat (heldige meg:)), det er rundt 01-02. Han kan være noe urolig mot morningen, altså at han sover lett og kaver litt. Da må jeg opp av og til for å bre over dyne, flytte han opp i rett ende av senga eller tilby smokk, men jeg må si at vi er veldig heldige med nettene her. Hehe Zassy mulig det vettu, jeg tar meg selv i å fortelle prinsen at "nå er det natt, og nå skal du sove" på vei til soverommet. Spørst om det funker det da
Prinsen og mamma`n :) Skrevet 8. mars 2012 #119 Skrevet 8. mars 2012 Zazzy: Det er veldig slitsomt når leggingen strekker slik ut ja.. Sovner hun av seg selv? Tar ofte veldig lang tid før han sovner her også.. Noen ganger må han bysses, noen ganger sovner han av seg selv og andre ganger må vi stryke han i panna for at han skal sovne.. Håper det går seg til snart Nimas: Så gode netter dere har Heldiggriser
LanzaroteJenta Skrevet 8. mars 2012 #120 Skrevet 8. mars 2012 Hurra-meg-rundt! Takket väre naboens psycohund (jeg er glad i dyr altsaa, men denne er ikke god i hodet), vaaknet Leo 3 ganger fra 19.00-21.00 og det tok LITT lenger enn 10minutter aa faa han til aa sove igjen. Fölte at jeg löp inn og ut der hele kvelden. I August faar de barn selv, saa forhaapentligvis maa hunden ut paa "de evige jaktmarker". Den bjeffer paa alt som beveger seg, og hopper nesten over muren og glefser og staar i. Fetteren min driver med oppdrett og holder kurs for hunder/eiere og sier at denne hunden skal man passe seg for. Nice... Anyway... Vi har fartet litt rundt i dag. Etter fysioen dro vi paa et kjöpesenter og det synes han er moro. Da er det masse aa se paa og litt action Har pakket kofferen ogsaa, for i morgen reiser vi en tur til Tenerife. Det blir bare over helgen, men det blir deilig aa komme seg bort litt og gjöre noe annet. Regner med at Leo's dögnrytme blir helt paa tur, men det faar vi bare ta som det kommer. Ha en god helg alle!
Prinsen og mamma`n :) Skrevet 8. mars 2012 #121 Skrevet 8. mars 2012 ÅÅÅ, man blir sÅ glad nÅr slike ting skjer.. Det er sÅ irriterende.. Det hørtes helt greit ut Å bare dra en helgetur til Tenerif Har dere bodd pÅ Lanzarote lenge?
LanzaroteJenta Skrevet 8. mars 2012 #122 Skrevet 8. mars 2012 [quote name=Prinsen og mamma`n ' timestamp='1331237378' post='144063572] ÅÅÅ, man blir sÅ glad nÅr slike ting skjer.. Det er sÅ irriterende.. Det hørtes helt greit ut Å bare dra en helgetur til Tenerif Har dere bodd pÅ Lanzarote lenge? Jeg har värt her 7 aar naa i Mars. Kjärestemannen er fra Gran Canaria, men har bodd paa Lanzarote litt lenger enn meg. Vi möttes da vi jobbet sammen
zassy☆ Skrevet 8. mars 2012 #123 Skrevet 8. mars 2012 Prinsen og mamman nei akkurat nå for tiden så sovner hun ikke av seg selv, eller.. hun kan sovne alene ja, men vi må som regel inn og ut av rommet ørten ganger. Roer henne til hun blir stille, går ut..begynner å gråte/sutre og spytter ut smokk, går inn, roer osv. I blant må jeg bare roe henne helt til hun sovner og så liste meg ut. Før har hun vært flink å legge seg selv, måtte kanskje inn å putte inn smokk et par tre ganger, men ikke noe mer enn det. Det eeer nok noe i gjære eller noe som plager henne litt for tiden for ting er ikke helt som de pleier. Men hun har sovet godt hele kvelden nå og nå skal jeg hoppe i seng. Håper på en rolig natt Har dere planlagt noe ferie i sommer? hva er planene ellers, har dere søkt barnehageplass til høsten? Jeg er så spent på om vi får der vi har søkt, lurer på når vi får vite det. Ellers har vi bestilt sydentur til høsten, deilig å kunne se fram mot noe, men er litt spent på hvordan det skal gå å dra på reise med lillemor, særlig flyturen og varmen. Natta
zassy☆ Skrevet 8. mars 2012 #124 Skrevet 8. mars 2012 tihi leste nå at jeg skrev at hun før har vært flink å LEGGE seg selv veldig selvstendig baby vi har her i hus ja
1down Skrevet 9. mars 2012 #125 Skrevet 9. mars 2012 God morgen Her har natten vært fin, kun mat en gang kl 4 Hun var imildertid klar for dagen kl 6, men klarte å tyne den til 7 ved å ta henne opp i sengen I går var en travel dag - 6 mnd kontroll på helsestasjonen først, snuppa var nå 68 cm og veide 7,9 kg. Hvor store var deres på 6 mnd kontrollen? Så var vi og hentet passet hennes (skal ut og reise snart) og det var bare så vittig, skikkelig voksenpass med det kuleste bildet med tunga ute ha ha Så var det å trille ned til byen her, møte en venninne og tusle litt på senteret. Snuppa syns det er megagøy på ammerommet der, men det syns ikke mor! Håpløst å amme henne i offentlighet om dagen, for hun er så nysgjerrig på alt som er rundt. Så det ender som regel med at hun ikke spiser, og så blir hun jo sulten på turen hjem og begynner å gråte Noen andre som har samme problem? Vel hjemme var det bare å skifte og så rett på babysvømming. Vi tok bilder av barna under vann, gleder meg Så til å se bildene neste gang! Så var det hjem, fikk besøk av tante som lagde middag til oss Herlig med sånne dager! Hvordan har natten vært hos dere andre? Zassy: kjedelig at hun er blitt vanskelig å legge! Det er vel noe som plager henne ja, kanskje tenner på vei? Eller utviklingssprang? Det går jo så opp og ned med den sovinga Hva er planene for dagen da jenter?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå