Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jaja, damer.

På ultralyd så alt greit ut for en normal setefødsel. De fikk ikke målt vekt skikkelig for hun lå litt gjemt. Men de sa hun nok var litt under gjennomsnittet for jenter. Men ingen rolle spiller det, for om kort tid får vi fasiten. Planen videre var å slappe av og vente. Men det varte ikke lenge.

Klokken kvart over fem gikk vannet!!!!!! Så nå bærer det inn på KK for å vente på rier.

Utrolig morsomt, for senest igårkveld snakket jeg og mannen om forventninger og hvor lenge vi måtte komme til å vente osv.

Vet ikke om jeg får oppdatert noe mer før etterpå, det kommer an på hva tid dette tar. Men før helgen er vi foreldre! Hjelp!

Fortsetter under...

Så morsomt FruLS. Heier på deg. :)

Jeg sitter her i bilen og gråter mine modige tårer. Første dag på jobb og helt forferdelig å dra fra knøttene. Hjalp ikke at de bare gråt og gråt hjemme etter en utrolig slitsom natt. :'( glad når denne dagen er over..

Håper dere kan sende meg også noen tanker idag.

Klem

Å kjære deg MaMi!! :( Sender deg massevis av gode tanker.. sÅ mange at du ikke orker Å dra pÅ dem alle..

Skjønner deg sÅ godt! Men prøv Å tenke pÅ at dette er ikke annet enn bare uvant for dere. Jentene er vant til Å ha deg hjemme, du er vant til Å være hjemme,men husk at mannen din er flink og du kan stole pÅ at han gjør en god jobb han ogsÅ:)

Tenker de ligger og ruller og koser seg pÅ gulvet alle tre nÅ:)

ÅÅÅÅ.. sÅ spennende FruLS!:) venter spent pÅ oppdateringen din!

Camillok.. da mener du to fler enn Leon? Vel, tre barn er jo litt det da (tenker pÅ meg selv i juni som da har tre). Jeg har litt dÅrlig samvittighet for eldstemor. Jeg er ganske uttafor i form om dagen, kvalm pÅ morgenen og trøtt og legger meg klokka Åtte pÅ kvelden liksom;) hun fÅr ikke nok kjærlighet og omsorg av meg om dagen:( Jeg har sett at hun har blitt litt innesluttet i det siste liksom. Jeg vil ikke fortelle nyheten om babyen til barna før om en mÅned.. og det kan være en mÅned i samme tralt i form av trøtthet og kvalme. Hun er alltid sÅ snill, stiller opp, lager middag et par ganger i uka, leser eventyr for vesla osv, osv. Hun klager aldri hun. Jeg har aldri hørt henne klage.. jeg mener det! Huff, min dÅrlige samvittighet knager. Jeg tenker at jeg fÅr ta henne med pÅ en mor/datter-dag pÅ julegaveshopping snart. Ja, og sÅ skal vi pÅ ballett snart.

Hvem spurte hvordan det gikk pÅ tyskprøven hennes? vel, hun sa de fikk maaange ark, og hun rakk ikke svare pÅ alt. Men er ganske sikker pÅ at det hun svarte pÅ ble bra da, sÅ.

Vel, hun var ivertfall flink til Å lese/pugge. SÅ jeg er fornøyd med det.. og sÅ hÅper jeg det gÅr bra. FÅr tenke sÅnn pÅ det. Uvant Å a barn som gÅr pÅ ungdomsskolen og fÅr karakterer kjenner jeg. Blir vel vant til det;)

Idag er jeg ikke sÅnn skikkelig kvalm, bare uggen. Men sÅ har nesten litt krampe øverst i magen liksom.. som at jeg har strukket en muskel nesten oppe ved mellomgulvet?!

Vel, ubehagelig ivertfall;)

NÅ er jeg sÅÅÅ spent pÅ FruLS altsÅ.. :)

Jada, jeg sitter no her jeg da. Er innlagt på obsposten i vente på at riene skal komme/ta seg opp. De kommer og går litt, så kan nok ta litt tid. Stakkar mannen er med meg, han er utålmodig allerede. Får jo ikke lov å være på rommet, så vi sitter i dagligstuen. Han og spiller på iPoden og jeg strikker på Little sisters dress. Takk gud for at jeg husket å pakke strikketøyet!

Så nå er jeg spent på hvor lang tid dette tar..blir ikke satt igang før imorgen tidlig hvis ikke noe skjer.

Menmen, skal holde dere oppdatert så godt jeg klarer!

Så bra du tok med strikketøyet da FruLS!!:) hehe... jeg regnet med egentlig at nå når vannet hadde gått så kom riene med en gang jeg da. Vannet mitt gikk da jeg akkurat hadde blitt klargjort til fødsel med vesla mi i november for 5 år siden. Vannet gikk og riene kom med en gang, først ganske svakt, men de tok seg opp ganske så kraftig før de rakk å få meg ned på operasjonsalen hvor jeg skulle ha planlagt keisersnitt.

Men da er det vel bare å vente for deg da. Tror det kanskje kan gå raskere om dere går dere en tur. Vil tro riene tar seg opp da:)

Annonse

Sååå spennende FruLS! Jeg skal heie på deg utover ettermiddagen! Ikke lenge igjen nå... Skulle nesten bedt deg hilse til de på obsposten, men de vet nok ikke hvem Krølle... er :) i disse dager er det akkurat ett år siden jeg ble innlagt pga kvalme. Feirer dagen med kakao og en stabel med brødskiver ;)

Våknet i morges til 2 cm snø/slaps på verandaen, i gata og på bilen. Hørte elleville barn på vei til skolen som sang "det snør, det snør". Alltid morsomt med den første snøen, selv om den neppe blir liggende mer enn et par timer... Her i huset har vi en merkelig tradisjon med å invitere til "juleselskap" når den første snøen faller. Vi pynter stuen til jul, serverer gløgg og pepperkaker, spiller julemusikk og ser på juletegnefilm sammen med venner og naboer... Så nå er det bare å hive seg rundt! B)

Ojoj, så spennende :) nå er hun her snart :) skal tenke på deg og sende masse godt fødestøv :) jeg hadde ca 5 min mellom lenge uten at det skjedde stort med åpningen. Men så plutselig åpnet det seg - men riene var aldri supertette hos meg - god tid til å ta seg inn mellom riene :) 2 t og tre kvarter fra 3 cm til lillegull var vel ute :) krysser fingre for at det går like greit for deg!

Migrene i dag... Er lenket til sofaen, hodet føles som om det skal sprenges når jeg beveger meg :( namma er her og hjelper med Leon - greier jo ikke å ta meg skikkelig av han... :(

Forresten, hva slags bilstol har dere fra 9-18 kg?

Å, herregud sÅ spennende!!! Selv om det gjør vondt, sÅ nyt øyeblikkene :) Jeg fikk beskjed om at latter hjalp pÅ, sÅ du og mannen fÅr prøve Å tulle litt :)

Kjenner jeg nesten misunner deg, for nÅ er du inne i noen utrolig spennende og magiske timer.

En tur hjelper nok pÅ ja.

Skal tenke masse pÅ deg FruLS.

ÅÅÅÅÅ, fÅr nesten tÅrer i øynene her jeg sitter :)

Det var det jeg rakk Å skrive, har ikke rukket Å lest innleggene til dere andre, fÅr besøk om 15 min og det er litt som skal ryddes. Og en trøtt gutt som skulle ha sovet. Ligger bare i vognen og koser seg.... :)

Vi venter fremdeles. Fikk epidural litt over to, og var da 7-8cm.. Nå har jeg fått litt energidrikk og står på prekestol og prøver å få ting litt igang til siste innspurt. Får ikke lov å spise pga setefødsel, har ikke spist siden kl ni, så det merkes. Men håper det ikke er lenge igjen nå..

Må bare si, epidural er fantastisk! Og riene frem til jeg fikk den var også tolererbare, så dette kan jeg gjerne gjøre igjen. Spent på hvordan innspurten blir med pressingen da.. Lille ligger i skredderstilling, så kommer nok med fot først virker det som. Men nå tror jeg at jeg skal prioritere og slappe av før pressingen, så med mindre det tar lang tid og jeg blir utålmodig, så kommer det ikke flere oppdateringer før etterpå.

Wow, du er helt utrolig fruLS. Oppdatering på 8 cm??? Så kjedelig å holdes fastende - det fikk ikke jeg instrukser om... Fot på deg også? Jøss, fikk beskjed om at det var veldig sjelden ! Pressinga kommer til å gå supert - de fleste mener det er den letteste selen av fødselen (meg selv inkludert), så har du snart - eller allerede??? - lille prinsesse i armene :)

Enig med deg Camillok, helt utrolig med oppdatering på 7-8 cm. Blir til at jeg mimrer litt tilbake til min egen fødsel. På 8 cm byttet jeg avd for å få epidural (de hadde ikke sjekket åpningen på en stund, så jeg fikk ikke allikevel når de fikk sjekket den). Hadde mer enn nok med bare meg selv og lystgassen jeg da!!

Pressinga går nok fint ja! Jeg kjente faktisk ikke riene da. Var mellom riene det gjorde vondt, når hodet presset på. Men du har jo en fot/rumpe der, så vi får håpe det presser mindre på. Eneste var at jeg ble utrolig sliten, skulle presse 3 ganger per rie, og siste presset hadde jeg ingen krefter igjen på! Note to self - trene mer før neste fødsel.

Tenk. så er lille snuppa her! Og dere har en fantastisk tid forran dere! Bare å nyte tiden, for den går utrolig fort!

Stakkars MaMi :( Har tenkt på deg også idag! Kan skjønne at det ikke er lett. Men nå er vel første arbeidsdag over og du kan kose deg med knøttene resten av kvelden. Håper morgendagen blir litt bedre :)

God bedring til deg Camillok. Hørtes ikke godt ut med migrene! Men veldig bra din mr kan steppe inn og hjelpe.

Nå er det en som gråter og trenger litt trøst her. Vi snakkes.

Annonse

Overlevde første dag. :) var en travel dag med mye fravær. Veldig slitsomt. Uvant med så mange og bråkete unger , knøttene blir jo rene englebarna :) fikk veldig hodepine og var helt utslitt, men er glad dagen er over. Of det var to jenter som ble veldig glad for å se igjen mamman sin :) som igjen utløste en tåreflom :)

Men de har hatt en fin dag, og mannen har kost seg, så jeg sjal prøve å ikke klage for mye ;) Jeg lå rett ut på gulvet og koste og lekte når jeg kom hjem i over en time. Det var godt det. :)

Jeg tar av meg hatten FruLS. At du orker å oppdatere. Jeg er imponert. Kanskje sitter du å koser deg med et lite nurk i fanget. Jeg sier som Babysyk, du har mye kos i vente :)

Huff Camillok, migrene høres så vondt ut. God bedring :)

Klem

Oj, så spennende dette er! :)

Må si meg enig med de andre.. du er helt utrolig flink FruLS.. oppdaterer på 7-8 cm! Imponerende!

Siden det var klokka halv fire i ettermiddag, så regner jeg egentlig med at du har fått lille prinsessa di til nå:)

Da håper jeg du koser deg masse, og at fødselen har gått strålende!:)

Nå skal jeg og mannen ta med oss begge jentene opp i foreldresenga og rigge til en film. Alle i pysj og under dynene. Det blir kos. Det er skikkelig ruskevær, vi har vært ute og kjøpt take-away og kom hjem nå og fyrte i peisen. Så dette blir skikkelig kose-dag for familien:)

Gleder meg til å komme inn hit igjen. Tror det blir først imorgen, men dette er jo så spennende at jeg til og med måtte logge meg inn og lese på tråden "vår" på jobben om FruLS hadde kommet noe lenger:D

Er så spent på å høre fra den nybakte mor :) Hun nyter sikkert tiden med ferske snuppa og mannen din. Får nesten en tåre i øyekroken her :)

Har sett litt etter oppskrift på strikket bunad til lillegutt. Men ikke funnet noen, så hvis noen har forslag tar jeg de med glede imot. Sandnesgarn hadde bare fra 1/2 år og oppover. Eneste jeg har funnet som jeg kanskje kunne brukt med litt fargeforandringer er denne http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=b16&d_id=23〈=no men vet ikke helt jeg.

Nå skal jeg finne sengen, er trøt som en dupp. Håper lillegutt sovner fort også!

Den buksa så jeg på igår også Babysyk. Lurte litt på om jeg skulle strikke den i hvit så den passet både til jente og gutt. Men eeegentlig.. hvis det blir gutt ivertfall.. da har jeg lyst til å strikke den i lyseblått. Jentefarger har jeg på en måte nok av:D

Jeg husker jeg strikket en bunad til eldste i str.1 år. Hun hadde den på seg på julaften.. men bare en times tid.. det ble så varmt. Så etter det travet hun rundt i hvit bluse, sort strømpebukse og sorte lakksko:)

Den samme bunaden brukte jeg på vesla da hun fylte to også. Det samme skjedde der. Bunaden røk av etter en time og hun travet rundt i sin hvite bluse, sorte strømpebukse og sorte lakksko.

Men nå er bunaden spist opp av mus i kjelleren!!! :( Så dersom jeg får ei jente til så tror jeg jeg dropper bunaden.

Julaftener har jeg alltid hatt på jentene enten matroskjoler(sånne ordentlige gammeldagse fine mørkeblå fra Fru Lyng i Oslo.. ikke billigvariantene som det er mange "billige" av) eller bunad.

Jaja. Her sitter jeg og tvinger i meg et nytt knekkebrød igjen da dere;) kvalmen var, om mulig, enda mer intens idag! :( (jeg vet det er mulig å være mer kvalm krølle!)

Men må hjelpe til på kjøkkenet her. Mannen og vesla roter i alel skuffene for å finne matboks og termos. Vesla har turdag i barnehagen og skal ha med alt mulig rart fra klementiner til Ritz-kjeks her... hun tvinner lett pappaen sin rundt lillefingeren. Må stoppe dette jeg.. snakkes:)

Da er jeg endelig blitt mamma. Halv åtte igårkveld kom vår lille prinsesse til verden. Hun var 3410g og ca 48-49cm, en herlig tulle!

Selv om det tok litt tid med siste cm kom hun fort når hun først kom. Fire press og hun var ute.

Nå har vi fått oss litt søvn og er klare til å utforske verden sammen.

Aaaawww:) Så herlig den siste setningen din! Blir helt rørt her jeg. Gratulerer masse FruLS!:)

Du holdt på en stund, men hørtes ut som du hele veien var ved godt mot. Også FOR en fantastisk premie da gitt?!:)

Kos deg med prinsessa og mannen din, og nyt stundene:)

En liten tåre i øyekroken min :) Gratulerer så mye med mammarollen FruLS! Så flink du har vært! Håper alt er bra med deg også :)

Første natt med prinsessa, må ha vært en utrolig spesiell natt :)

Nå skal jeg spise frokost, så skal vi gå tur til butikken. Tar en halvtime en vei, så det blir en passe lang tur. Litt småbakker og sånn :) Skal hente kaffen jeg har bestilt fra Nespresso.

Får besøk av svigers etterpå, så jeg håper jeg får tid til å rydde litt også.

Håper du fikk kontroll på mannen og vesla ønsker :) hehe. og kvalmen! Huff, misunner deg ikke!

Hørte et brak i kurven, så nå må jeg løpe å skifte bleie før det sprer seg til klærne. Oj, enda et brak..... :)

Men dere.. hvordan er det på sykehusene dere tilhører? jeg og Babysyk tilhører vel A-hus(jeg fødte på Kongsvinger sykehus sist med vesla.. og siden det var keisersnitt, og Kongsvinger ikke har så voldsomt trøkk på fødeavdelingen så fødte jeg på en tirsdag og dro hjem en lørdag), krølle og FruLS KK i Bergen?, MaMi... A-hus og Lollo.. ? Camillok? husker ikke alle jeg altså. Men ivertfall, på A-hus må man kjapt hjem etter fødsel.. hva er det igjen Babysyk. to døgn?

Når "må" man reise fra KK dere som kjenner til det?

Altså.. husker jeg begynte å bli skikkelig lei og ville hjem på torsdag kveld jeg altså, men det var vel mest fordi den andre god-jenta mi ventet på oss hjemme:)

Vet ikke hvordan det er til vanlig på KK, men lille keiser kom på lørdag morgen, og vi reiste hjem på eget ansvar på torsdag. Da var jeg drittlei av sykehus og veeeeldig klar for å dra hjem. Ble forespeilet at jeg burde være til over helgen, men nå hadde jeg jo ikke akkurat standard historie. I hvertfall var det ikke noe press på å måtte dra hjem, snarere tvert imot. :)

Jeg fødte i Kristiansund - han kom natt til tirsdag og jeg fikk ikke dra hjem før fredag. Førstegangs måtte være minimum 3 dager tror jeg. Skulle egentlig få dra hjem torsdag ettermiddag, men fikk ikke likevel fordi lillegull var litt gul. Da rant tårene da - skrek meg til enerom :P

Hvordan går det fruLS? Lilleprinsesse er helt perfekt? Mye besøk? Ble det fotfødsel eller ikke? Hos meg var dag 3 og 4 mest slitsomme, de klippet ganske mye og stingene var skikkelig vonde de dagene... Så det var kanskje ok å være på sykehuset likevel ;) Angående lang slutt på åpningsfasen - det var nettopp derfor jeg ville unngå epidural om jeg kunne, det virker som om det alltid stopper opp når den er satt... Gynekologene var helt enige (i Kristiansund i hvertfall), og da jordmor rett etter fødsel uttykte overraskelse over at det hadde gått så fort og greit sa gynekologen "det slike fine fødsler vi får uten epidural". Synes igrunn det er litt pussig at epidural stort sett er obligatorisk under setefødsel hvis dette er tilfelle. Jeg gjorde litt research i forkant og tenkte kanskje at de ville ha den inne for å kunne bruke den ved et eventuelt hastesnitt - men anestesien sa at de uansett satt ny spinal. Spora litt av her, men det hørtes jo ut som en relativt grei fødsel da FruLS :) Du er ikke skremt fra å få flere barn?

Lurer litt på om slike nettforum tiltrekker de som opplever komplikasjoner; her er vi tre som har hatt setefødsler, en tvillingfødsel og en med alvorlig svangerskapskvalme. Hva er sannsynligheten for det???

Nå skal vi spise sashimi - namnam :)

Gleder meg forresten til å legge gulv i morgen!

Endret av Camillok

Ja, epidural kan stoppe opp fødselen. Det skjedde med meg da jeg skulle ha første. ødela egentlig veldig mye i grunn. Jeg burde ha lest meg opp litt i forkant og vært inne på slike forum som dette. Da hadde jeg fått mye informasjon som jeg ellers ikke tenkte på i det hele tatt der jeg lå og ventet.

Jeg skulle ha gått mye mer, fått mer fart i sakene. Jeg skulle ivertfall ikke hørt på jordmødrene som sa jeg skulle legge meg i senga på ryggen. Begge de to tingene gjør jo at fødselen tar lenger tid. Det å gå å la barnet drive seg nedover leser jeg alle steder at skal hjelpe;)

Jaja..sånn var det.

Febervarm og kald om hverandre her jeg. Har i grunnen vært slik siden mandag, dog ikke så sliten og verkende i kroppen som jeg føler meg nå;)

Puhh.. leste at influensa og lignende tar lenger tid å kurere når man er gravid. Det kan jeg skrive under på gitt;) Ikke noe særlig nei!

Huff. Syteinnlegg fra meg. Sorry.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...