Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hahaha.. måtte le godt her nå da jeg leste innlegget ditt Babysyk:D "sikkert veldig lurt, for nå blir vel hverken teppe eller sokkene ferdige.. " :D heldigvis er vi flere om å ha flere prosjekter gående samtidig sier nå jeg. Jeg tror jeg er mesteren av oss alle der altså! Jeg er enda ikke ferdig med "den grønne jakke" om dere husker som jeg startet på sist høst???! Ok, nå legger jeg alle kortene på bordet. Jeg har heller ikke fått heeelt ferdig alpakka-dressen til veslemor, ei heller dressen til babyen som skal gis bort til jul... OG jeg holder på med kåpa til vesla som hun skal få neste år faktisk. Ok, ikke mye igjen på noen av disse tingene, men likevel da:D jeg må nok ta meg en periode hvor jeg ferdigstiller alt:) Jaja, jeg bekymrer meg ikke altså. Men tenk, å sy en tunika med flere detaljer på èn dag.. nei, se DET er da iiiingen problemer?!? :D

Jaja, nok om det. Venter fortsatt på tanta da. Hun kom ikke inatt. Men dette er jo selve dagen hun skal komme er jeg ganske sikkert på, så det er bare å stålsette seg og rigge seg ordentlig på sofaen med varmeflaske på magen ikveld;)

Nei, venter ikke at du oppdaterer rett etter fødsel Babysyk:) men vi ble nok litt bortskjemte med Camillok tror jeg:D nesten så vi fikk en "midt i fødsel"-historie. Det var utrolig spennende lesning Camillok !.. og jammen er jeg imponert over at du orket å skrive her inne for å fortelle oss! Jeg tror ikke jeg selv heller kommer til å være så flink;)

Når har samboeren din eksamen da Babysyk? kan tenke meg at han har vanskeligeter med fokus nå om dagen?!? sikkert ikke veldig lett å vite at du kan føde når som helst. Tenker gleden hans blir ekstra stor og skuldrene senker seg jeg, når han er ferdig med eksamen og han blir pappa til et lite vidunder:)

Nei.. dere.. ikke jobbdag idag for meg, og lurer på om jeg skal strikke på kåpa eller sy en kjole til vesla jeg. Huff.. jeg er uhelbredelig.. velger vel det letteste som blir raskest ferdig;)

Fortsetter under...

Hehe, godt du også lider av ufo-samler!! Det positive er at når du først stålsetter deg og gjør ferdig alle prosjektene, så blir det veldig mange ting ferdig på kort tid. Det opplevde jo jeg nå. Og det er jo morsomt!! Har en sparkebukse liggende som ble påbegynt før jul og en vest, men de er i litt større størrelser, så det er ingen akutt hast. Selv om jeg burde ha fått de ferdige, for det blir jo kanskje lite med strikking etter at mini har kommet.

Samboer har eksamen nå. Hjemmeeksamen, begynte igår tidlig og varer til sent i kveld. Så her er det gooood stemning ja.... eller ikke.

Har vært hos legen på kontroll. Ingen ting å gjøre med leggene. Så jeg må vel bare innfinne meg med dårlige netter. Alt bra med lillegutt da :) Hodet hadde ikke festet seg, men sånn jeg har forstått er det ikke alle hodene som fester seg før fødsel er igang. Samboer var veldig spent på hvordan det var med lillegutt etter kontrollen, og om han hadde vokst som han skulle, så da sporet han litt av fra eksamen. Men nå er han i full fokus igjen,.

Snart bare 3 uker igjen. Igår slo det meg virkelig at snart er hele livet mitt forandret. Snart er det ikke bare "meg" (og samboer da, men han klarer seg jo fint selv). Ja, jeg bryr meg jo om familie og venner, men det blir jo på en annen måte enn lillegutt. Trenger ikke passe på de :)

Og fødselen da, begynner å grue meg ganske mye til den ja. Til smerten, men aller mest til å ikke ha helt kontroll. Vet jo ikke hvordan jeg reagerer på en fødsel, oppførselen f.eks. Har hørt om stille jenter som plutselig glefser til jordmor og blir de krapylene.

Manner meg opp til bytterunden her nå. Kjenner at det ikke frister!!

Skal forresten til frisøren og klippe meg i morgen. Egentlig gleder jeg meg ikke så mye, for jeg har litt ettervekst som jeg burde stripe, men har ikke råd til å gjøre det hos frisør denne gang. Vet de kommer til å kommentere det. Sist jeg var hos frisøren så hun "oj, ja her var det virkelig krise" Da følte jeg meg passe bra!!! Det værste var at jeg egentlig ikke syns håret mitt var så ille da.... Skal til ny frisør rett borti gata her, så håper de er flinke (og ikke alt for dyre!!!)

Hjelpes, her går skravla!!! Ble mye jabbing herfra nå!

Og sokkene, måtte rakne opp halvparten igår for de ble ALT for vide!! Greit at de ikke skal sitte som pølseskinn men det får være måte på! Syns enda de er litt vide, men nå får de bare være sånn. Sokkeprosjektet kommer nok til å ta lenger tid enn planlagt!!!

Ha en fin mandag jenter!

Og vi krysser fingrene for deg ønsker3gull!! Når tester du neste gang?

Hvis ikke mensen kommer idag.. siste mulige ikm-dag, så tester jeg ikveld eller imorgen. Jeg burde vente til imorgen tidlig... men hvis mannen kommer hjem med test fra apoteket og mensen ikke har kommet til da så er jeg redd jeg ryker på toalettet for å teste da altså:D for mer stålvilje har jeg ikke kan jeg nok si;)

Jeg stemmer for at du venter til i morgen! For om den blir negativ i kveld, er du like langt egentlig. Jeg har tro på at du klarer å vente :)

Blir spennende dette! Hadde vært så morsomt!!! Og koselig!

Ble sittende på nettet jeg, men nå må jeg virkelig få ræva opp av sofaen før alle skal hjem fra jobb!

Var på apoteket selv. Holdt på å bli gal av å fly på do for å sjekke hele tiden. Testen var selvsagt negativ;)

Jeg har ikke fått tanta på besøk enda. Men jeg kjøpte en dobbel-test. Kommer ikke mensen før lenger ut i uka, så tester jeg igjen en av de dagene;)

Annonse

<p>Ajaj, ikke lett å holde seg i skinnet nei... Vi får se, om tanta ikke kommer er det jo duket for ny testing om et par dager. Du ønsker3gull jeg har et interiørspm til deg: Skal bestille opplegg til liftgardinene på kjøkkenet og lurer nå litt på om jeg skal ha dem inni eller utenpå. Og går det an å eventuelt kappe stengene? 100 cm blir for smalt og 120 blir bredt nok til at det dekker vinduskarmene på hver side... Dere andre er selvsagt også fri til å kommentere på dette altså ;) Er forresten litt enig med ønsker om at det er mindre tiltak med sying siden det blir ferdig så fort :) Men det er ikke kos på samme måte som strikking da...</p>

<p> </p>

<p>Lollo; har du sydd pose? Det skulle jeg likt å se. Du kan ikke poste et bilde her da siden du ikke har lyst til å spre bloggen din til alle på anonymforum (har forståelse for den altså)? Jeg har fått arvet sånne brette voksi-poser, blir sikkert supre de altså, men synes de er litt kjedelige. Mye kulere de nye med dun oppå (urban).</p>

<p> </p>

<p>Jeg har blakket meg helt på klær til lillegull i dag. Name it hadde fått inn masse ull, ante ikke at de hadde ull jeg, kjentes veldig godt ut. Ser ut til at str 74 går fort på Name it, så jeg måtte nesten benytte sjansen nå... Så da ble det to sett med body og longs (longs i 80, de var så smale i modellen, og lillegull er ganske lang) og en kosedress i ullvelour. Så de hadde ullpysjer også, blir nok et par sånne etterhvert også kan jeg tenke meg om de fortsatt har str igjen. Håper vi kan bruke str 74 og 80 lenge nå, 68 brukte vi lenge, ellers synes jeg 50, 56 og 62 gikk som en vind. Tror faktisk det var rimelig nøyaktig en mnd på hver av de str ;)</p>

<p> </p>

<p>Så spennende med fødsel Babysyk, det går fint vettu - alle greier det ;) Men ser bekymringen for å miste kontrollen, jeg hadde 2 rier i den perioden jeg var sendt hjem hvor jeg trodde jeg skulle miste kontrollen og det var helt klaustrofobisk. En tur i dusjen rettet imidlertid på det, og på sykehuset var det helt greit hele tiden. Tror ikke alle opplever det som det vondeste de noen gang har opplevd, jeg gjorde i hvertfall ikke det. Urinveisinfeksjon etter fødsel var faktisk verre. Det var i hvertfall rimelig surrealistisk, og på en måte et kick. Og det er sant det alle sier: når trykkefasen starter gjør det av en eller annen merkelig grunn ikke vondt lenger :) Vær på lag med kroppen din så går dette supert! Hvil alt du kan på forhånd og gjerne mellom riene når det starter (og jeg skulle gjerne ha prøvd å herde brystvortene mine litt på forhånd innser jeg i ettertid...).</p>

<p> </p>

<p>Merkelig med det, men det var veldig fint å dele fødselen med dere. Tok jo lang tid med latensfasen (den som liksom ikke er fødsel engang ;) ) så da var det jo greit å ha noe å gjøre. Man kan jo ikke fokusere på noe annet likevel ;) I tiden etterpå hadde jeg også mye tid på sykehuset fordi jeg ikke hadde noe særlig besøk, og lillegull sov store deler av tiden. Blir nok litt mer travelt med nestemann ;) Det gleder jeg meg til.</p>

<p> </p>

<p>Nei, nå skal jeg ha litt kvelds, og kanskje kanskje kanskje starte å male litt...</p>

<div id="myEventWatcherDiv" style="display:none;"> </div>

Selvkontrollen er på topp skjønner jeg ønsker3gull :) hihi, skjønner veldig godt at du ikke klarte å holde deg! Man blir gal ja og av en eller annen merkelig grunn må man oftere på do for å sjekke.... Jeg er der nå, men jeg sjekker etter slimproppen da. Som sikkert aldri kommer til å gå allikevel, men må liksom sjekke.

Prøver å se for meg liftgardinene i vinduet ditt Camillok. Jeg hadde mine inni et sted vi bodde. Om du har pyntegjenstander i vinduskarmen vil de fortsatt synes om du har de inni da. Og med planter kan det jo være lettere mtp store blader og sånn. Men om du vet at du aldri kommer til å ha de nede så ville jeg kanskje hadde de utenpå. Overlater til ønsker å komme med den store konklusjonen :)

Trodde alle hadde fått bloggadr til Lollo på mail jeg? Sjekk mailen din Camillok, det er ganske lenge siden vi fikk den :)

Brukte du str 50 i en mnd? Og så 56 etter det? Jeg har vel kanskje 2 plagg i størrelse 50, for jeg trodde man kunne risikere at babyen aldri passet den størrelsen.... Hvor stor var Leon når han ble født? Trodde han var nok så midt på treet jeg. Kanskje jeg må ut å kjøpe litt :)

Jeg har valgt å ha str 56 og 62 framme jeg da, men kanskje jeg egentlig kan rydde bort 62 hvis det uansett ikke kan brukes på en god stund. Egentlig syns jeg det er stor forskjell på hvordan størrelsene er. Har to pysjer i str 56, den ene er MYE større en den andre!

Har man forresten med pysj til babyen på sykehuset? Ser ut som det er mest vanlig å bruke sykehusklær til babyene, men syns nå det virker litt koselig å bruke private klær. Har såvidt begynt å tenke på fødebaggen :) Hadde dere med nettingtruser og bind eller får man det på sykehuset? Og hårføner, ser det er anbefalt ved såre underliv....

Takk for oppmintrende ord Camillok, skal huske på de når jeg ligger der og har det som verst :) Er jo en utrolig premie man får, så jeg må nok fokusere på premien fremfor fødselen nå når jeg gruer meg.

Har strikket litt på sokken og heklet to blomster. Litt paralellkjøring går jo an :)

Håper virkelig tanta holder seg borte i natt ønsker!!!

Nå må jeg forte meg å svare. Skal være på jobben klokka ti:)

Så da får dere unnskylde at jeg ikke kommenterer så fælt:D

Camillok- jeg tror du kan kappe stengene, med en baufil eller lignende, men det er litt styr. Hadde jeg vært deg så hadde jeg bestilt gardinene MED oppheng ferdigsydd. Da får du dem på mål. Behøver ikke være så fryktelig dyrt. De koster alt fra 3000-5000 pr. stk. i mange butikker(grusomt dyrt spør du meg!), men f.eks. Stoff og Stil syr dem for ca 1000 kr.( inklusive oppheng). Det kommer an på hvor mye du skal heise dem opp og ned. Dersom du skal ha dem på et soverom, så hadde jeg gått for noen litt dyre, for de skal heises mye opp og ned tenker jeg.

Men jeg har hele kjøkken/spisestue fullt av dem fra Stoff og Stil, og de går opp og ned hele tiden og det år helt supert! Jeg er kjempefornøyd med dem rett og slett. Men nå skal jeg få sydd en til eldstemor sitt soverom og da blir det en litt annen pris, samme som jeg skal få sydd til de to vinduene til master- bedroom her.

Så.. inni eller utenpå? Hmm.. det er veldig forskjellig hva folk liker rett og slett. Jeg er helt enig med Babysyk angående pynt i vinduskarmen, hvor praktisk det er om gardinen skal være nede dersom noe kan velte i vinduskarmen liksom;) men selv har jeg brede vindusposter så alt står ganske støtt der. Dessuten synes jeg personlig det er penest med liften inni vinduet.

Huff ... nei nå må jeg løpe. Oj. Hunden må luftes:D

Snakkes siden... by the way.. tanta har ikke kommet enda. Men tenker hun kommer i løpet av dagen. Viljestyrke? meg? nei, fremmedord det :D

Jeg har ikke sjans til å huske alt dere har skrevet, så det blir litt ego denne gangen..

Likevel: Krysser fingrene for at tanta holder seg vekke Ønsker, og at du får en positiv test mot helgen! :)

Var inne å så på posen din Lollo, den var jo supertØff!! Flinke deg!

Camillok, så gØy med shopping! Selv om det fort forsvinner mer penger enn man hadde tenkt... Jeg venter selv en stor koffert fra oslo idag, stakkars stefar får overvekt på flyet pga meg og lillesnuppa :D

Babysyk jeg er så spent på dine vegne. Kollegaen har termin imorgen, så jeg venter spent på oppdatering både fra deg og fra henne! Og du har jo vært en racer på de blomstene da! Heia deg! Du blir nok ferdig på et blunk!

Igår var jeg på fargehandelen og hentet med meg tre svære bØker med barnetapeter. Tungt ja! (Og jeg som liksom ikke skal bære) Men det var så koselig å sitte å bla og se for seg jenterommet. Jeg som skulle ha et fargerikt, sprekt, morsomt, lekent barnerom, og ikke et dust, sukkersØtt, rosa rom som passer i interiØrbladene, jeg har nå gått fra denne tapeten (som ble litt voldsom travel):

217100_large.jpg

via disse:

259605_large.jpg214604_large.jpg

til denne tapeten:

JUL13044113.jpg

Var litt vanskelig å se fargene, men de er lime, lys grå og rosa (og litt cappucino innimellom).

med lysere grå striemalte vegger i resten av rommet. Har funnet ut at det vil koste totalt ca 2500kr, så nå må jeg bare bestemme meg om jeg vil gjØre det, og om jeg er fornØyd med tapetvalget. Obs'en hadde mye tilbud på utstyr og maling denne uken, så har ikke så god tid å bestemme meg på.

Hva tror dere? Jeg fØler kanskje at med den lyse tapeten så blir jeg "tvunget" inn i en sukkersØt stil, og at knæsje farger vil kræsje totalt! (Hadde for eksempel tenkt meg en bie-uro over sengen, men den er jo knall gul og sort). Og en lampe fra Living med jungeldyr på. Men det blir jo heeelt feil...!? What to do???

Jeg synes helt fint du kan ha en knallgul og sort lampe til den tapetet FruLS:) da tar du jo opp det som er gult i den. Hihi... må jo le litt.. skjønner vi har forskjellig smak!:)

Jeg eeelsker det sukkersøte! Men det er mye mindre av det i interiørmagasinene nå, mer retro, noe jeg selv ikke liker.. så derfor er det lettere å ikke kjøpe så mange magasiner nå lenger. Industri-stil er det jo mye av også, og det passer kanskje ikke alltid så godt på et barnerom.. kanskje mer et litt mer begynner-å-bli-stor-gutterom synes jeg da.

Selv har jeg aldri vært veldig glad i sterke knæsjfarger, synes det blir litt for urolig. Men synes f.eks. et hjem hvor det er mye hvitt kan bli fint med f.eks. knallrødt som accentfarge. Et knallrødt kjøkken f.eks. Men da må liksom ikke veggene være gule og bordet blått om dere skjønner?!:)

Nei, nå har vi puttet på en femmer på meg her. Hahaha :D

Forresten.. fikk tanta på besøk midt under trening ikveld. Uuuæææ.. ikke Så moro det kanskje, men supert at hun kom nå. Denne gangen er jeg ikke deppa. Bare lettet. Nå blir det å se fremover:)

Babysyk.. angående klær på sykehuset. Husk bare å ta med tøy som er myke til deg selv!! Du orker garantert ikke å ta på deg tøy du brukte før svangerskapet.. ta med deg gode joggebukser og bukser du brukte under svangerskapet er mitt råd.

Klær til babyen hadde jeg ikke så mye av, men noe. Men kunne ønske jeg hadde gjort det. Det er sååå kos å stelle den lille, ta på eget tøy osv. Jeg hadde dog med meg en body i str. 56 til vesla på sykehuset.. en som eldstemor hadde fått og som jeg satte på henne den gangen på sykehuset også. Det var utrolig koselig å se vesla i samme body, i samme situasjon:) rørende, kos og minnene kom strømmende på:)

det er utrolig koselig å la klær gå i arv synes jeg:)

Guri malla så støl jeg ble etter trening idag!! Lurer på hvordan dette kommer til å gå imorgen gitt!!:D

Hei dere.

En snar tur innom her før jeg kryper til køys. Er ganske trett, så jeg tror ikke jeg skal forsøke å kommentere så mye ;)

Så synd at tanta kom ønsker3gull, spesielt midt i treningen. Men er godt å lese at du er ved godt mot likevel.

FruLS: jeg synes tapet nr 2 var veldig søt, men jeg ville nok selv valgt den siste. Jeg er veldig glad i rosa og søtt jeg da :)

Babysyk, stiller meg bak ønsker når det gjelder klær med på sykehuset. Husk amme-BH, store og myke bukser. Har du amme-topper, så ta de med, viss ikke ta store t-skjorter/gensere. Og husk ammeinnlegg. :)

Jeg hadde kun med klær til hjemreise til mine, alle fire :) Brukte bare sykehuset sine klær. Skiftet ikke så mye den første tiden, ville ikke kle så mye av og risikere at de frøs :) Siden sykehuset var litt unntakstilstand for meg, så hadde jeg ikke pysj og rutiner for noe spesielt kveldsstell. Tok det når jeg kom hjem i stedet :) Nå har jeg fått babyer på 2,8-3,7 kg, og samtlige har svømt i str 50 den første tiden. Selv søsteren min som fikk en gutt på 4,7 syntes 50 var stort første ukene.

Uansett, du har så mye å glede deg til og jeg gleder meg til å følge deg på veien, dog litt på sidelinjen her ;)

Nå skal fruen i huset her legge seg :) God natt jenter :)

Klem

Ett spørsmål til dere som har gjort det, for det har jeg aldri gjort, men skulle ABSOLUTT ha gjort det før fødsel.. hvordan herder man brystvortene????!! Husker at det gjør ganske vondt de første ukene å amme.Husker jeg brukte en salve, hmm..het den lanolin tro?! på selve brystvorten etter amming fordi det gjorde vondt. Jeg brukte ammeinnlegg i ull fra dag èn, (fikk jo begge jentene på vinteren også og ville helst unngå trekk på boobs`ene;) )og brukte nesten ikke noe annet. Prøvde noen små hvite pads-lignende som jo var mye nettere, men gikk raskt tilbake til ullinnleggene.

Jeg hadde som sagt heller ikke så mye klær. Helt enig med MaMi.. rutiner fikk være rutiner på sykehuset. Tenkte overhodet ikke på det da gitt, og det hadde nok ikke falt meg inn heller. Kveldsstell?? hva er det på sykehus?? hehe, nei.. de dagene vi var på sykehus var det nok bare kos, sove, amme, kos, sove, amme i en salig deilig boble hele tiden. De beste øyeblikkene er de dagene på sykehuset, å oppdage babyen sin.. synes jeg da:) Ikke det, jeg gikk lei av sykehuset etter et par, tre dager jeg også og ville hjem, men det å våkne dagen etter fødselen og se på nurket sitt som ligger der så nydelig som bare en kunne drømme om.. DET er lykke det! :)

Enig dere andre? :)

Vet dere, èn ting jeg aldri gjorde.. det var å kjøpe ny amme-bh etter å ha fåt melk etter fødsel. Jeg skjønte aldri at puppene var blitt større tror jeg, så jeg brukte de samme hele tiden. DET er en ting jeg skulle ha endret på nå! :D

Vet dere.. jeg har fått forespørsel på å ha noen ting jeg syr til salgs i butikk jeg! Hva tror dere? Nå har jeg ikke vist dere noe av det jeg syr, så det er vel kanskje vanskelig for dere å svare på, men. Hadde jo vært gøy? :)

Annonse

Ett spØrsmål til dere som har gjort det, for det har jeg aldri gjort, men skulle ABSOLUTT ha gjort det fØr fØdsel.. hvordan herder man brystvortene????!! Husker at det gjØr ganske vondt de fØrste ukene å amme.Husker jeg brukte en salve, hmm..het den lanolin tro?! på selve brystvorten etter amming fordi det gjorde vondt. Jeg brukte ammeinnlegg i ull fra dag èn, (fikk jo begge jentene på vinteren også og ville helst unngå trekk på boobs`ene;) )og brukte nesten ikke noe annet.

Herding av brystvorter er omstridt, da en del metoder (grove håndduker på brystvortene etc) kan gjØre at huden blir hardere - og dermed sprekker lettere. Les litt ned på siden her: http://mammanett.no/graviditet/slik_forandrer_brystene_seg

Noen "napper" i brystvortene en stund fØr fØdsel, og mener det hjelper - jeg vet ikke. Men vær oppmerksom på at dette kan stimulere rier!

Min erfaring er at lanolin er et must, og jeg har begynt med den litt fØr fØdsel. Når babyen kommer, er kombinasjonen av lanolin og lufttØrking når jeg har mulighet for det, det som har funket best.

Jaja jenter, da er det gjort! Den siste tapeten er bestilt, og kommer neste uke. Etter en runde på Obs'en var også strie, lim, maling og diverse annet nødvendig kjøpt inn. Så igårkveld satt mannen igang med å sparkle hull i veggene på gjesterommet. Planen er å bli ferdig ila helgen, med ikke bare jenterommet, men også vårt eget rom!!! :o

Så nå blir det sommerfugltapet og lys grå (Skumring) på jenterommet, og "Fjærlett" og "New York" (beige og mørk brun) på vårt rom. Så håper jeg at jeg vi blir fornøyd! :)

Nå er jeg kommet hjem fra jobb og ligger flatt på sofaen en liten stund, må fikse middag selv for mannen er på reise, og senere må jeg pusse på sparkelet som han gjorde igår...hvis jeg finner pussepapir en plass da...det har vi glemt å kjøpe..

Hehe, satt med fargekartet jeg, så det passet bra :) tror det blir veldig fint :) selv er jeg veeeldig svak for lillatonene fra lys syrin til mørk aubergine - hadde jeg skullet make soverommet så hadde det nok blitt fjær. Men den rosafargen som er der er pen og meget behagelig. Er igrunn veldig fornøyd med soverommet etter at svanene kom i hus :)

Lurer på rommet til gullet da, vil ha det lyseblått med lys grått skap. Har vurdert alladin, pilasterblå og kilden. Noen synspunkt?

Ellers har jeg ikke hatt tid til å skrive her på en stund fordi jeg har strikket ;) monsterbuksen har straks ett ben ferdig... Har så lyst på et heklet koseteppe til gullet - det som er på forsiden av Sandnesgarn heftet som heter det første leveåret. Så da måtte jeg jo lære meg å hekle :) har fått sånn nogenlunde dreisen på det nå :) veldig kjekt å ta med rundt på besøk - de søte små lappene er så kjekke :) fikk lyst på et teppe til som hekles, i drops Nepal tykkelse, et med bølger. Vet dere hvilket jeg mener? Og vet noen hvor det finnes oppskrift?

Har forresten oljet terrassen i dag :) ble veldig bra. Og vekta er på full fart nedover - har gått ned 3 kg så langt :) føles fortsatt mye med 8-9 kg til, men i hvertfall så er det under 10!

Babysyk: jeg tok med meg litt privattøy til gullet, samt eget teppe. Syntes det var mye koseligere enn sykehusklærne som var alt for store. Brukte 50 i ca en mnd, Leon var 3555 da han ble født, 50 cm. Tapte litt vekt første dagene og vokste litt sent i starten siden melken kom så sent. Ellers stemmer jeg for vide bukser, ammetopper og ammebher til deg. Så spennende, kjenner jeg er ørlite misunnelig på deg :)

Tror det blir veldig fint med den tapeten jeg FruLS. Ser for meg at du blir mindre lei den duse enn de med mye farger. Og at det er lettere å kombinere farger med den duse, som ikke er så sterk. Tror det kan bli fint med litt sterke farger. ikke knæsje, men klare - på noen detaljer., Et teppe på gulvet eller pledd i en stol (hvis dere skal ha det) eller over sengen.

Dere har litt å gjøre i helgen ser jeg. Misunner deg også egentlig!! Vi skal jo ikke gjøre noen ting med babyrommet, siden det skal være kontor også. Begrenset med plass til pynt. Vi har "voksen"-lampe fordi samboer må ha godt leselys :( Men jeg får kose meg med å finne gardiner, det blir nok blå barnegardiner :)

Kjipt med tanta ønker! :( Men bra at kroppen er i rute ihvertfall! Og at du er ved godt mot! Nå er det bare å spare energi til neste runde og satse skikkelig da :)

Utrolig gøy at du kan stille ut noe av det du har laget i butikken!! Jeg sier go for it!! Uten tvil! Har jo ikke sett noe, men når du blir spurt så er det jo ikke amatørproduksjon med tråklesting vi snakker om :) (Ikke at jeg hadde trodd det uansett altså). Er det forresten butikken du jobber i det er snakk om? Du burde jo nesten få ordnet deg et navn eller en logo og merkelapper sånn at du får merket det du skal selge. Var det ikke du som ville starte din egen nettbutikk med egetprodusert, dette er jo en flott begynnelse!!!

Leste et sted om herding, at før klippet man hull i BH*en før fødsel så nipplene skulle herdes, men at dette ikke var anbefalt lenger. Tror jeg dropper herding, kjedelig om jeg begynner og ikke rekker bli ferdig til fødsel, så starter jeg ammingen med såre uherdede nippler. Nå er de ihvertfall ikke såre. Huff, au au, gruer meg litt jeg :)

Camillok, får se på fargene du foreslår senere, skal snart begynne med middag.

Jeg driver også med hekling om dagen. Men det er mer pynte enn koseteppe. Ble litt misunnelig på deg nå, som nok får mer nytte av teppe og igjen for strevet. Du får nok fort deisen på hekling :) Og ihvertfall når du er ferdig med alle blomstene! Vet ikke om noe teppe med bølger, men med sikksakk, kan det være det du mener? http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=b16&d_id=24〈=no

Takk for tips til fødebag. Løse mørke bukser er notert, og alt av ammeutstyr. Planen er å kjøpe ammeinnlegg i ull, men venter til jeg ser om jeg får det til.

Skjønner at vi burde ha litt mer i str 50 ja. Stakkars, han kommer til å svømme i alle klærne han har. Har kjøpt en body i størrelse 50. Får ta en runde etter helgen da. Tenkte å finne et antrekk som alle babyene kan ha på på sykehuset. Egentlig hadde det vært koselig å hatt på de det første plagget vi kjøpte. En stripete grå og hvit sparkebukse. Får se. Blir nok mye inn og utpakking av fødebagen før jeg blir fornøyd.

Vi hentet stellebordet hos mamma og pappa igår. Så etter middag skal jeg sette det sammen og gjøre klart bleier og stelleutstyr i hyllen under. Gleder meg :) Kooooos!!! Har fått masse gratisprøver fra apotek og andre steder, så det skal jeg også pakke ut. Har sett oppi eskene før, er jo så spennende men latt det ligge i esken sin.

å, igår fikk jeg hentelapp på knappene!!! Jippi! MEN, det var noe feil med verdien, så jeg må fortolle de...... KJIPT!! 200 kr! Så jeg har ringt posten for å ordne opp i det. Kan ikke hente pakken før det er ordnet, så nå må jeg bare vente til det blir ordnet. Men nå vet jeg ihvertfall at de kommer :) Er skikkelig spent.

Har forresten funnet knapper til hentesettet. Vil ha fra Snella og Petronella, med teksten "Mamma og pappas lille prins". Har ikke kjøpt de enda, men drar i morgen. Blir 150 kr, så det er ikke akkurat billige knapper, men jeg kjøpte jo garnet på tilbud, og brukte gratis oppskrift, så da er det lov :)

Jeg også så på de lilla-tonene, men fant ut at jeg heller ville gå for litt mer brun, men helt brun ble litt feil igjen, så da var valget enkelt. Håper fargene har en liten "knekk", at de ikke er helt beige og brun.

Har desverre ikke fargekart her, så får ikke sett på fargene dine. :(

Så flink du har vært med både strikking, hekling og beising da, og enda gøyere når kiloene raser av samtidig! Heia deg Camillok!!

Idag har mannen fått malt begge takene, og skal rekke ett til senere ikveld. Så nå flytter jeg hjem til mamma til søndag, så jeg ikke trenger å være i malingslukten. Mannen skal ha fri imorgen og få hengt opp all strien :D Gleder meg til å komme hjem i helgen og se hva han har fått gjort! Blir litt sånn som disse oppussingsprogrammene "While he/she was out", bare at jeg vet hva han gjør..hehe.. Spent!

Imorgen er det ny behandling hos fysio. Spent på hva hun sier. Har fremdeles ganske vondt i halebeinet, og litt murringer i hoften. Håper bare ikke jeg har fått ny låsning.

I tillegg har jeg fått pakket ut en svær koffert med barneklær fra oslo-venninnen. Aner ikke hvor jeg skal gjøre av alt, men finner vel ut av det tilslutt. Akkurat nå står alt på hodet likevel.

Så spennende at knappene er kommet da Babysyk, men kjedelig med toll. Håper det ordner seg. Snella og Petronella har masse tøffe knapper, men jeg har ikke funnet råd til å kjøpe dem ennå.. :) Kanskje jeg må ta en ekstra titt..

Har ikke fått strikket så mye i det siste, skal snart begynne på beina på sparkebuksen. Men nå skal jeg pakke med meg toalettsaker, litt klær og strikketøy, og flytte hjem til mamma. :)

Ble dårlig med fiksing her i kveld. Sovnet i noen timer. Det var utrolig deilig og absolutt noe jeg trengte. Sover jo bare rundt 3-4 timer hver natt så jeg er skikkelig overtrøtt!!!

Så bra dere er godt i gang FruLS :) Spennende å komme hjem da ja, og se hvordan det blir ikke bare i hodet. Bra du flytter til mammaen din, så ikke babyen blir "forgiftet" :) Tror det blir et kjempefint babyrom. Har dere kjøpt hvit seng?

Glemte jo å skryte av kiloene som har forsvunnet Camillok! Kjempeflink! Så gøy å være under 10 kg, da er det bare ett tall :) Hjelper litt på motivasjonen. Og om ikke lenge er jeg med også! Spent på hvor mye det blir til slutt....

Er skikkelig groggy nå etter at jeg sov, så tviler på at jeg får gjort noe fornuftig i kveld. Kanskje strikket/heklet litt og så dumper jeg ned i senga :)

Går og kjenner etter rier stadig. Vet det er tidlig, men klarer liksom ikke la vær.

Hihi, du må nok sikkert være litt tålmodig etter de riene babysyk. Hvor lenge er det igjen til termin nå da?

Nei, vi har ikke hvit seng, den er gråbrun.. Men tror den passer fint inn. Nå har jeg vært hos fysio. Heldigvis ingen ny låsning, så hun sa at det er nok bare leddbåndene mine som strekkes når det er vondt. Så å forebygge med kniping og trening er det beste. Fikk prøve "tense" idag da. altså strømelektroder..spennende det. :)

Nå er jeg akkurat kommet hjemtil mannen som er i full gang med strien. Får vel hjelpe til litt før jeg rømmer huset igjen.. :)

Hjelp, vi har jo kommet helt på side 2, det kan vi ikke ha noe av!!

Idag har vært en lite produktiv dag, både når det gjelder det ene og det andre :( Har hatt skikkelig mensmurringer og etterhvert kom kvalmen (sikkert pga mensmurringene). Ble liksom bare liggende på sofaen og slappe av. Men nå er jeg bedre og har fått gjort bittelitt :)

Igår fikk jeg forresten kjøpt knapper. Brukte ganske lang tid, for de hadde utsolgt første stedet, og knappefabrikken var flyttet ut på landet- fant vi ut når vi kom dit.... Så da ble det å stå i rushtrafikken til Sandvika og kjøpe de der. Men nå er de sydd på :) Ble ikke superfornøyd, men det ble greit nok. Har ikke klart å lage avstanden mellom knappehullene helt jevn. Men men. Skal prøve å få tatt bilde i morgen.

De andre knappene fikk jeg også hentet igår. Joho!!! Kjempespent! Var mest røde/rosa knapper, men det var endel jeg kunne bruke til mini også, så jeg er fornøyd! Kan jo ha de til diverse barselgaver etterhvert.

Nå skrur samboer sammen stellebordet så skal jeg fikse i hyllen under i morgen :)

Har også pakket litt til fødebaggen, men er ikke helt ferdig. Tror baggen blir ganske full... :)

Ble litt ego dette, men men.

Håper det skjer noe her snart, for jeg er skikkelig lei av disse nettene med dårlig søvn!!!!!!!

Noen som har noen oppskrift på tovet liggeunderlag til vogn :) Sånn ca maskeantall og mål :)

Det kommer jo litt an på hvor tjukt du vil ha det. Og om det skal passe i bag eller sportsvogn. Men hva med å "doble" oppskriften på et vanlig sitteunderlag. Vil tro det da vil bli ca rett størrelse. Vær likevel obs på at strikketøy tover mer i "høyden" enn i "bredden" når du dobler oppskriften.

http://www.sandnesgarn.no/-gratisoppskrifter/diverse/322469f5-d575-41ff-b5a8-41cec75c4feb/1

På denne linken er to ulike oppskrifter. Lykke til!

Som dere skravler... og så kommer jeg innom sent på kvelden rett før leggetid. Skal være på jobb 07.45 i morgen så må snart stupe i bingen.. Jeg holder meg oppdatert på det dere skriver, men har ikke fått tid til å svare for her går dagene i ett. Denne uken er ikke bedre... Svømming i dag, tupperwaredemo hos en venninne i morgen, foreldremøte på skolen onsdag og bursdagsfeiring for min farmor på torsdag, så her er det ikke pause før til helgen. Puh! Blir helt utslitt av å tenke på det... hehe..

Babysyk: tusen takk for kommentaren om vognposen! Jeg ble ganske fornøyd, men har sett noen småjusteringer jeg må ta til neste skal syes ;) Skal se om jeg klarer å legge ut bilde av den her etterhvert også. Oppskrift fant jeg på nettet. Hvis du googler "sy vognpose selv" og går inn på bilder kommer det opp en fin oppskrift. Jeg byttet om målene på lengden på den du vipper opp og de man bretter inn (om noen skjønte hva jeg mente...).

Egoinnlegg fra meg i kveld, men skal komme sterkere tilbake til helgen!

Det hørtes ut som en sliten uke Lollo! Men masse hyggelige ting også da :)

Søkte litt rundt på vognpose og var på nippet til å kjøpe inn stoff, men fant ut at det blir for slitsom med magen. Føler ikke jeg er så "bevegelig" nå med denne magen :)

Hvordan gikk forresten tupperwaredemoen? Det var du som skulle holde den var det ikke?

Vi var på svangerskapskurs igår. Er veldig glad for at vi bestemte oss for å bli med på det. Hun som holdt kurset var veldig flink. Og samboer har fått et annet syn på fødsel, at det ikke bare er au au og plopp ut med babyen. Han sa at han nesten fikk vondt selv av å se noen kvinner føde på film. Syns det er bra at han også er litt forberedt på det som skal skje. Men jeg gruer meg jo ikke akkurat mindre etter det kurset da :)

Føler ikke at jeg får gjort så mye fornuftig om dagen, samtidig så syns jeg dagene går sakte. Litt rart men. Jaja.

Idag har jeg laget sjokoladefondant røre, fordelt det i former og frøset ned rå. Enkelt å ha når vi får besøk :) Litt fordi samboer ikke tåler gluten, så er det ikke lett for andre og bare ta med en kake. Og jeg liker ikke servere uten at han får noe. Så tenkte jeg å kjøpe inn noen ekser med is, enkelt og greit!

Jeg har kommet til helen på sokk nr. 2. Og er ferdig med 45 blomster. Venter med de 5 siste til teppet nærmer seg ferdig, kanskje det blir stort nok uten de. Har heklet firkant rundt 3 blomster, så det går jo fremover med prosjektene min, bare ikke så fort som jeg skulle håpe.

Alt er klart for at mini skal komme. Det eneste er at jeg skal få et litt bedre system i klærne hans. Mangler noen kurver, men tar det etterhvert når jeg ser hva som er mest praktisk. Og så må jeg kjøpe noen kurver til å ha under stellebordet så det blir litt mer orden der.... Vi har dette stellebordet http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/20045205/ og det ser fort rotete uten kurver.

Nå maser samboer om å få plassen sin tilbake, så da får jeg avslutte. Tenker jeg skal steke noen sjokoladefondant - må jo kvalitetssjekke de :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...