FruLS Skrevet 29. juli 2012 Forfatter #776 Del Skrevet 29. juli 2012 Her er endelig buksen felt av. Nå mangler bare seler og trådfesting. Første helgen av ferien nytesnpå hytten. Vi reiste fra 20grader og strålende som i Bergen, til 9grader og overskyet på fjellet.. Hvorfor? Ikke vet jeg. Idag har jeg nytt det late liv rundt hytten, mens mannen dro på todagers telttur på vidden, og mine foreldre dro på dagstur med 1000m stigning. Da liker jeg meg bedre her med en bok, OL og strikketøy. ikveld kommer storebror og samboeren også, det blir kjekt, har ikke sett dem siden 17.mai. Nå skal jeg begynne å strikke på lillestakken fra myk start bokeb tror jeg. Har fem ulike rosa/lilla nøster som jeg skal prøve å trikse til noe fint. Så får vi se da hva det blir til. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143913533-ny-strikketr%C3%A5d/page/32/#findComment-144423587 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk Hansen Skrevet 29. juli 2012 #777 Del Skrevet 29. juli 2012 Hei jenter, nå har jeg lenge tenkt å sende dere en "siste" hilsen her inne, men det har bare blitt utsatt gang på gang... Men nå nærmer det seg termin her, så da er det vel på tide å få ut fingeren. Babysyk, Lollo og Mami, dere var helt fantastiske i en ellers kjip prøveperiode, og jeg har dårlig samvittighet for at jeg ikke har klart å følge opp etter at det endelig gikk veien her. Jeg har likevel fulgt med dere her inne - selv om jeg ikke har orket å skrive her - og det virker som det går veldig bra med dere alle og det er jeg kjempeglad for! Jeg tror nok likevel jeg kommer til å følge mindre og mindre med her etterhvert. Det skal vel godt gjøres at våre veier krysses på nytt i nettverdenen, om det ikke blir her inne, men jeg har begynt å lukte litt på forumene hos strikkeverden, der er det litt lettere å diskutere strikking - men også annet. Og så er jeg ikke like paranoid ifht. å bli "oppdaget" der inne Så om noen av dere skulle dukke opp der - og være gjenkjennelige så gir jeg meg nok til kjenne Babysyk - deg kommer jeg nok til å savne ekstra mye! Jeg håper de siste ukene av svangerskapet går strålende! Og jeg stikker jo fortsatt innom bloggen din! Jeg gleder meg til å se hvordan hentesettet blir - jeg synes i hvert fall du gjorde et kjempegodt valg av mønster/tilpasninger! Jeg hadde også tenkt å vise denne til deg - det er mulig du allerede har sett den: www.ravelry.com/projects/hildemor/sommerdress. Jeg hadde egentlig tenkt å strikke den, med noen tilpasninger for å få den til å ligne litt mer på Rhino Romperen, men desverre har jeg ikke vært "strikkefør" de siste månedene Men det virker mye lettere å finne garn til denne enn til Rhino´en. Om du ikke vil bruke Lille Lerke (som oppskriften sier) så ser jeg for meg at det finnes flere andre tynne garn som inneholder bare bomull. Og så er den jo på norsk Uansett: synes jeg ikke du skal stresse med det om du ikke får strikket alt du har tenkt før babyen kommer! Du får alltids strikket noe senere også - og det er jo ingen vits til å presse seg til å strikke når en ikke har lyst Så: da ønsker jeg dere alle en fortsatt god sommer og mye fin strikketid til høsten Klem herfra Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143913533-ny-strikketr%C3%A5d/page/32/#findComment-144424640 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ønsker3gull Skrevet 30. juli 2012 #778 Del Skrevet 30. juli 2012 JIPPII... testen viste GRAVID imorges! ) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143913533-ny-strikketr%C3%A5d/page/32/#findComment-144425244 Del på andre sider Flere delingsvalg…
krølle... Skrevet 30. juli 2012 #779 Del Skrevet 30. juli 2012 HURRA og GRATULERER til deg Ønsker3gull!!! Nå ble jeg så glad at jeg fikk tårer i øynene og måtte unne meg rundstykke med nugatti til frokost!! Så utrolig gøy... gleder meg sånn til å følge deg fremover, og xxxxxer alle fingre for at du slipper unna kvalmen... Her skinner solen og jeg har tenkt meg på shopping. Gulvet er ferdig lagt og ble sååå fint I dag går vi for lister. Ikke helt bestemt om vi skal male dem i takfargen, eller kjøpe dem ferdig hvite... Senere i dag skal vi lagevavtrykk av keiserens fot og hånd, slik at vi kan få det støpt i glass. Gjorde det med prinsen da han var 11 uker, og nå er jammen keiseren like gammel!! Tiden flyr... Noen sutrer og vil ha mat... Sravles snart! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143913533-ny-strikketr%C3%A5d/page/32/#findComment-144425331 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ønsker3gull Skrevet 30. juli 2012 #780 Del Skrevet 30. juli 2012 Takk krølle:)) Jeg kan ikke helt tro det her. Er i lykkerus. Joda, vi skal gjennom noen tester og UL (har hatt en exu før og må få sjekket snart at fosteret ligger riktig)før vi vet sikkert, men det er fint å glede seg littebitt på veien også, eller hva? Det høres koselig ut med avtrykk i glass. Jeg har aldri gjort slike ting med jentene mine jeg, og skulle gjerne hatt noen slike minner. Men har noen planer for hele barneflokken likevel som jeg tror kan bli veldig fint. Må sjekke ut litt først med en fotograf;) Kos deg med shopping idag da krølle:) så morsomt at det begynner å ta form med rommet dere pusser opp! Her har jeg baderomsmøblene til det lille badet klare.. stående i stua akkurat nå..de skal bare pusses og males. Ikke så lite jobb det heller, men.. morsomt er det! Egentlig er alt klart i hodet, må bare få kjøpt det inn. Jeg har kanskje sagt det, men badet nede blir isblått/lyseblått og hvitt og litt gustaviansk/rokokko-preget. Badet oppe blir noe strammere.Stramt og elegant skal jeg prøve på. Fargene der skal gå i hvitt, olivengrønt og brunt. Men nå burde jeg jo kanskje begynne å strikke på babyklær også da?!? Hmm.. tar det etter UL i uke 8 tror jeg. Om en måneds tid. Så rekker jeg å kanskje bli ferdig med kåpa til vesla også åh.... lykkerus, lykkerus... er et eneste stort smiiiil her jeg går:)) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143913533-ny-strikketr%C3%A5d/page/32/#findComment-144425504 Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruLS Skrevet 31. juli 2012 Forfatter #781 Del Skrevet 31. juli 2012 HURRA!!!!! Har bare lyst å juble høyt, men da tror jeg resten av familien hadde sett rart på meg. Men jeg jubler og bobler inni meg! Utrolig kjekt Ønsker3gull! Her på fjellet koser vi oss, har hatt strålende vær frem til idag, ser ut til at dagen ikke blir så gale heller. Har strikket ferdig skjørtet på lillestakken, og begynt på bærestykket. Her går det unna! Det blr mørk lilla skjørt, med mørk gammelrosa midtparti/belte og lys rosa bærestykke, med mørk gammelrosa heklekant. Tror det blir bra! Kos deg på shopping Krølle, og ikke minst avstøpinger! Tenker jeg går får gips jeg, det er litt billigee. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143913533-ny-strikketr%C3%A5d/page/32/#findComment-144428170 Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruLS Skrevet 31. juli 2012 Forfatter #782 Del Skrevet 31. juli 2012 Og der er siste skulderen på kjolen felt av. Da mangler bare trådfesting og heklekant på bærestykket. Men heklenålen ligger hjemme, så det får bli imorgen kveld. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143913533-ny-strikketr%C3%A5d/page/32/#findComment-144430182 Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruLS Skrevet 2. august 2012 Forfatter #783 Del Skrevet 2. august 2012 Total meltdown i morges... Stakkar mannen skjønte ingenting. Satt på badet og hylgrein, "bare" fordi jeg ville ha en klem, og fordi det var deilig å grine...hehe... Nå er det frokost, så en dusj, så skal vi på shopping og kjøpe klær til meg så jeg kan føle meg fiiiin...hehe.. Greit med rådløse mannfolk Fikk festet tråder og heklet kant på kjolen igårkveld, så nå mangler bare knapper. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143913533-ny-strikketr%C3%A5d/page/32/#findComment-144433206 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ønsker3gull Skrevet 2. august 2012 #784 Del Skrevet 2. august 2012 Huff, stakkars deg FruLS.. hormonene herjer med deg nå Godt du får litt trøst og finner noe som kan glede deg igjen. Men oj, så flink du er med strikkingen! Er du FruLS og du Babysyk " i rute" med alt dere skulle strikke eller? husker det var DEN lange lista på en av dere ivertfall:D Så mye rekker nok ikke jeg, har så mange andre planer også.. og.. ikke til å glemme.. har andre barn å tenke på også. Nå koser vesla seg i badekaret etter en våt dag i barnehagen. Hører hun sitter og nynner på badet den lille god-jenta mi:) Snart kommer de andre inn døra her. Får starte på middag jeg da. Pølsegryte med ris og salat her. Helt ok Strikking på meg ikveld. Har fått Såååå mye energi idag!! Herlig:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143913533-ny-strikketr%C3%A5d/page/32/#findComment-144433752 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babysyk85 Skrevet 2. august 2012 #785 Del Skrevet 2. august 2012 Har forsøkt SÅÅ mange ganger og skrive her nÅ, men sÅ kommer samboer og forstyrrer og trenger hjelp til et eller annet. Føler ikke jeg kan si nei til Å hjelpe heller... Først, GRATULERER MED POSITIV TEST ønsker3gull!! SÅ utrolig morsomt at du testet sÅ tidlig positivt!! Tok jo ikke sÅ allerverst lang tid Å fÅ positiv test heller, sÅnn med tanke pÅ at dere ikke la sjela i det i noen mnd!! Du er fortsatt veldig fertil Du holder deg nok ung og sprek fortsatt!!! Fullt forstÅelig at du ikke har like mye tid som oss førstegangs. Men tipper du fÅr en fin haug med strikkaklær til denne lille spiren etterhvert!! Er nok ikke heeeelt i rute nei. Begynner Å bli litt stresset..... FÅr liksom aldri tid til Å sette meg ned Å strikke, men skal gjøre det etter at jeg har vært her inne nÅ. Tror jeg skal avslutte alt pÅbegynt (har maaaange trÅder Å feste og knapper og sy) før jeg begynner pÅ resten. Og ta det i minste størrelser først. Tror nok FruLS har mye bedre kontroll pÅ "lista si" enn meg!! hehe. Men, heldigvis kommer ungen ut uansett Frk Hansen. sÅ trist at du ikke skal være her inne mer. Men har forstÅtt at det har vært vanskelig for deg. Litt trist det, men hÅper du kan nyte tiden med den lille og mannen din SÅ pÅ dressen du ga link til, men tror nok det blir rhino´en - litt mindre trÅder Å feste tror jeg Men det blir nærmere sommmeren igjen tror jeg. Har vært pÅ litt pÅ strikkeverden før jeg ble aktiv her inne, veldig hyggelig forum, og man fÅr alltid masse tips og hjelp nÅr man spør Noen ivrige damer der inne ja! Tror du vil trives bra HÅper du gir deg til kjenne om vi "treffes" der Har ihvertfall vært supert Å bli kjent med deg og ønsker deg alt vel videre!!! Masse klemmer fra meg. (Snufs, jeg hater sÅnne "avskjeder"). FruLS, huff, ser det for meg, deg helt gjennomvÅt av tÅrer. Men sÅ deilig det er Å bare la tÅrene trille noen ganger. Føler alt blir sÅ mye bedre etterpÅ. Og med litt trøst blir det enda bedre Syns det virker som du ser veldig flott ut som gravid jeg At du er veldig flink til Å pynte deg og fremheve graviditeten. Jeg har vært veldig dÅrlig pÅ det, og kan føle meg litt som en hval med klærne jeg gÅr i. Hehe. Litt sløv med shoppingen..... Hehe, pÅ gjesterommet/kontoret/babyrommet vender vinduet ut mot inngangspartiet til naboen. Kom en mann/gjest til naboen nÅ som speilet seg i vinduet, og sÅ skvatt han til litt nÅr han sikkert sÅ at det var noen i rommet. Festlig. Samboer har sett at naboene ogsÅ speiler seg i det vinduet Krølle, nÅ nærmer barnedÅpen seg. Syns det hørtes ut som bordpynten blir riktig sÅ fin!!! Tror kanskje det er lettere Å pynte bord til jenter enn til gutter, sÅ du har gjort en god jobb!! HÅper dere har rukket og bli ferdig med oppussingen før gjestene kommer. Og hvis det er noen trøst sÅ er det søren meg ikke alltid rette vegger i nybygg heller!!!!! I gangen vÅr skiller det 7 cm i bredde mellom de to endene i gangen.... Vi har klaget og er veldig spent pÅ hva de sier. Det skal godt gjøres Å snakke seg unna det der. Vi har bestilt moseskurv som vi hentet idag. Har satt den i stua for Å prøve, og det ble kjempekoselig!! NÅ gleder vi oss bare enda mer!!! Tror magen har vokst endel i det siste, og endelig føler jeg at jeg ser gravid ut og ikke bare feit. Men har begynt Å bruke mest trange topper, for i vide topper kan man nok fortsatt være litt i tvil Naboen har nok vært veldig i tvil, for nÅr hun sÅ oss med moseskurven sa hun "ja, sÅ dere skal ha barn ja". Hun hadde visst brent seg pÅ det en gang før og nÅ kommenterte hun aldri før hun var 110% sikker. Nei, nÅ fÅr jeg finne fram monsterbuksa sÅ den blir ferdig. Ca halve ben nr 2 igjen..... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143913533-ny-strikketr%C3%A5d/page/32/#findComment-144434194 Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruLS Skrevet 2. august 2012 Forfatter #786 Del Skrevet 2. august 2012 Da er kofferten pakket, og vi er (nesten) klare for avreise. Det ble ny bukse på meg idag, shorts til mannen, og sko til oss begge to. Mannen ble fort utålmodig når jeg skulle kikke etter "bli fin"-antrekket, så det ble med den buksen. Hehe, han sier han skal aldri si han skal være med meg på shopping mer. Hihi.. Så ikveld har vi tuslet rundt og pakket koffertene, og med unntak av et par ting som henger igjen på tørkestativet, er alt klappet og klart til imorgen. Det blir tidlig opp, med avreise hjemmefra kl 04:00 flyet går 06:15..huff, men for noen deilige 9 dager det skal bli! Gleder meg ja!!! Har faktisk ikke pakket et eneste strikketøy i kofferten, men en bok har jeg sikret meg. Så får vi se om jeg overlever. Dere må kose dere masse her hjemme jenter, så kommer jeg sterkt tilbake med ny iver om halvannen uke! (Og da er det fysio! Spent på den) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143913533-ny-strikketr%C3%A5d/page/32/#findComment-144434837 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babysyk85 Skrevet 2. august 2012 #787 Del Skrevet 2. august 2012 God tur FruLS!! Så fort som du strikker, tar du fort igjen 9 dager med strikkepause! Nå må du kose deg masse sammen med mannen og nyte tiden dere har sammen, alene uten barn Håper også bekkenet ditt holder seg på turen og at du får ladet batteriene til siste innspurt før permisjon GOD TUR Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143913533-ny-strikketr%C3%A5d/page/32/#findComment-144434927 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ønsker3gull Skrevet 3. august 2012 #788 Del Skrevet 3. august 2012 Litt sent nå, nå sitter du vel på flyet.. men god tur FruLS! ) Tenker det går greit selv uten strikketøy jeg;) blir nok deilig å slappe av og kose dere uten barn som Babysyk også sa:) Tusen takk for gratulasjoner dere!! Dere har liksom blit "gjengen min", så ekstra morsomt å fortelle dere det:)) Hihi:) Rart hvordan et håndarbeidet som strikking kan binde mennesker sammen på denne måten dere?! tenker jo plutselig på at dere snart får baby, og nå har FrkHansen takket for seg (jeg ble liksom ikke "kjent" med henne jeg da), og jeg lurer jo på om Camillok, Lollo og MaMi også har driftet litt bort.. heldigivis er krølle litt her fortsatt, og jeg forstår jo helt klart at de jeg nevnte nå ikke er her lenger. Man har virkelig nok med baby og familie.. det skal gudene vite! Men det er liksom så rart når man har snakket sammen så lenge at de plutselig blir borte:( jeg blir jo det selv også en gang etter å ha fått nurket, men. Huh.. jaja.. sånn er det jo. Vet at du heller vil at vi ikke skal "finne" bloggen din Babysyk, men kunne ønsker jeg visste om den likevel. Når jeg begynner å blogge( forhåpentligvis snart har jeg tid til å sette igang), så hadde det vært koselig å følge hverandre med bilder. Men respekterer det altså Babysyk! Nei, får hoppe ut av pysjen her og gå i dusjen.æsj. Må ut på handling idag. Har IKKE lyst. Har mest lyst til å kose meg med strikketøy i sofaen i hele dag! Men likevel.. luksus. Idag har jeg bestilt privat UL i uke 8. Det blir veldig rart. Gleder meg liksom ikke helt enda, men av og til de siste dagene har jeg kjent at hjertet mitt bare svulmer opp av lykke Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143913533-ny-strikketr%C3%A5d/page/32/#findComment-144435325 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lollo83 <3 Skrevet 3. august 2012 #789 Del Skrevet 3. august 2012 Hei jenter! Nå har jeg vært fraværende en stund, og hadde et ordentlig maraton for å lese alle innleggene deres for et par dager siden. Fikk ikke tid til å skrive noe da, men nå sover lillemor og mannen er fortsatt på jobb så da har jeg litt tid til dere. Først og fremst: Gratulerer så mye med spire i magen, ønsker3gull! Endelig deres tur!! Jeg ble sååååå glad da jeg leste innlegget ditt om positiv test! Hurra hurra! :) Frk. Hansen, trist at du forlater oss helt, men skjønner deg. Håper tiden frem mot fødselen går strålende og at du får en herlig tid med babyen. Jeg har aldri funnet frem i strikkeforumer, så da blir det ofte til at jeg skriver innlegg på strikkesiden på Facebook om jeg lurer på noe. Huff da, FruLS, jeg får så vondt av deg og alle hormonene som herjer med deg. Det er nok ikke så lett for mannen din å vite hva han skal gjøre heller. Hehe, han høres forresten ut som min mann når det gjelder shopping. Jeg må alltid være med når han skal ha nye klær, men han gidder ikke å være med hvis jeg skal ha noe nytt... Da er han lei etter 4 minutter. Ha en superflott ferie forresten. Jeg trykket plutseligpå en knapp så nå får jeg ikke sett de andre innleggene lengre.... Krølle, hvordan går det med deg nå? Hjelpes så mye du og familien har vært gjennom i det siste. Godt å høre at keiseren spiser godt og legger bra på seg hvertfall. lykke til med dåpen! Jeg husker ikke om du har skrevet når den blir Huff, husker jeg også stresset litt med å få ferdig strikkeplaggene før lille kom til verden. Jeg ble ikke ferdig med dressen jeg holdt på med (den grønne som skulle være i str 3-6 mnd), men det gjorde liksom ikke så mye... Den ble jo kjempestor og er fortsatt litt for lang. Hehe Her er det full action hele dagen. Lille er superaktiv og er høyt og lavt hele tiden. Da vi var i syden begynte hun å reise seg opp selv (mens hun holdt i oss) og da vi kom hjem måtte vi legge ned bunnen i sengen hennes helt. Jeg våknet en morgen av at hun sto i sengen sin og var på vei over kanten mens hun lo... Nå reiser hun seg opp på tv-benken og har begynt å klatre i trappene. Mannen måtte innom Ikea på vei hjem fra skytebanen hin dagen og handle trappegrinder. ;) Lillemor både kryper og går nå (går når hun holdes i hendene) så det er liksom ikke så mye tid til å sette seg ned med pcen... Nå er det bare en uke til jeg begynner på jobb igjen (hjelp!) og jeg grugleder meg. Det blir nok godt å komme i gang med normal hverdag igjen, men jeg skulle gjerne vært lengre hjemme med gullet mitt. Det blir rart å ikke se henne hele dagen. Det går litt tregt med strikkingen også. Lite har blitt gjort i ferien, men jeg er snart ferdig med vesten til lillemor. Forstykket og vrangborder i hals og ermehull gjenstår. Prinseteppet vokser også, men siden jeg har måttet rekke det opp to ganger stikker jeg ikke på det mens jeg ser film... Og det har blitt litt film/serier på kvelden i det siste. Ble litt egoinnlegg det her. Jeg får svare bedre når jeg får sett alle innleggene deres. Ha en herlig helg, jenter! Jeg og mannen skal forresten på kinodate på søndag ettermiddag. Første gang siden i fjor sommer ca. Jeg gleder meg!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143913533-ny-strikketr%C3%A5d/page/32/#findComment-144436265 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ønsker3gull Skrevet 3. august 2012 #790 Del Skrevet 3. august 2012 .. takk Lollo.. men jeg blør litt nå jeg faktisk:( *sukk*, litt lei meg og bekymret jeg nå. Klart, er det noe galt, så er det noe galt.. og da er det jo bedre at det skjer nå, men. Huff. Håper ikke dette betyr hverken at det er noe galt med spiren eller at jeg mister nå dere! Sorry ego-innlegg. Kommer sterkere tilbake når jeg vet noe mer her. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143913533-ny-strikketr%C3%A5d/page/32/#findComment-144436481 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babysyk85 Skrevet 4. august 2012 #791 Del Skrevet 4. august 2012 Å nei Ønsker3gull! Dette var trist lesing!! Krysser alt jeg har for at det bare er et blodkar eller noe som er skyld i blØdningen! Hadde nok ikke klart Å tenke positivt om det var meg, men husk at FruLS hadde blØdninger i begynnelsen og har nÅ en frisk og fin jente i magen sin!! HÅper virkelig dette gÅr rette veien!!! Gir deg en stor trØsteklem jeg Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143913533-ny-strikketr%C3%A5d/page/32/#findComment-144437980 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ønsker3gull Skrevet 4. august 2012 #792 Del Skrevet 4. august 2012 Takk Babysyk. Jeg blør like mye som ved mens men uten smerter, så jeg tror nok som jordmor sier i sitt svar at dette mest sannsynlig er en veldig tidlig abort:( Jeg klarer å takle det helt greit kjenner jeg, bare kroppen ordner opp og jeg er klar for "nye runder" om et par uker og får eggløsning som normalt osv;) Det er verre dersom kroppen skal henge etter og bruke tid på dette. Jeg prøver å tenke positivt på akkurat det, og kommer til å vente spent på om jeg får en eggløsning om et par uker. Kommer ivertfall IKKE til å bygge opp til noen forventninger med å teste på graviditet før ikm lenger! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143913533-ny-strikketr%C3%A5d/page/32/#findComment-144439223 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babysyk85 Skrevet 5. august 2012 #793 Del Skrevet 5. august 2012 Så leit Ønsker3gull!!! Mange trØsteklemmer fra meg!!! Dette var jo virkelig ikke veien å gå, men når det fØrst gikk som det gikk var det kanskje greit at det skjedde såpass tidlig. Ja, får håpe kroppen går rett i normal syklus igjen uten noe tull. Jeg har lest flere steder at man lettere blir gravid etter en abort, så vi får bare krysse fingrene. Nei, nå får vi bare krysse fingrene for neste runde Ønsker3gull! Dette skal du/kroppen din klare!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143913533-ny-strikketr%C3%A5d/page/32/#findComment-144440118 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Camillok Skrevet 5. august 2012 #794 Del Skrevet 5. august 2012 <p>Heihei, etter langlang tid tittet jeg innom her for noen dager siden og ble så glad da jeg så du var blitt gravid ønsker3gull. Kjedelig å lese dette, håper det går bra med deg. Selv om du virker å ha hodet på rett plass er det lov til å være lei seg og skikkelig skuffet. Ser den med at du ikke har tenkt til å teste tidlig senere - hadde kanskje vært greiere om du bare tenkte mens var litt sen... Men på den positive siden så vet du jo nå at du blir lett gravid hvis dere timer hyggestundene rett husker jeg også var helt på styr før ikm, statistikken viser vel til omlag 20% aborter for de som er etter ikm, før dette er vel tallet langt høyere. 70% av alle befruktede egg (altså før implantasjonen) mener jeg å ha lest. Hjelpes! Ikke rart den første tiden er en påkjenning - selv om den er veldig fin også da Krysser fingre for at syklus kommer raskt i rute igjen </p> <p> </p> <p>Ellers: Lille løve har blitt stor gutt på over 4 mnd, vi startet med å smake grøt i går Han er virkelig en drømmeunge, blid som en sol (alle kommenterer at han er en usedvanlig blid unge, så det er vel ikke bare jeg som synes det ). Våken om dagen og sover om natten og lager i grunn lite krøll. Vil underholdes nå som tidligere, men har stadig lengere perioder hvor han greier å underholde seg selv - puh. Vippestolen fra Babybjørn har reddet skinnet mitt daglig Sist jeg skrev her så hadde vi måttet gi mme en stund, etter å ha fråtset i godteri i en ukes tid ordnet dette seg og jeg har fullammet frem til nå. Siste dagene har gullet begynt å ville ha mat hver 1,5-2 time og det orker jeg rett og slett ikke - så nå får han lære seg å spise! Han synes grøt er supergodt, skikkelig klineri og kjempegøy </p> <p> </p> <p>Vi har omsider kommet oss inn i nyhuset, jeg har jobbet som en villmann i hagen for å få så stort utbytte som mulig neste år - og jeg har rett og slett fått skikkelig rosedilla! Rosehekken som jeg ville ha viste seg å bli umulig (blåleiere og fjell 25 cm under torva), men roser har kommet ned i jorda så og si over hele tomta Det blir stakittgjerde ut mot veien i stedet, ikke noe dårlig bytte, særlig ikke når jeg har fått meg en liten rosehekk på ene siden av oppkjørselen </p> <p> </p> <p>Når det kommer til strikking har jeg ikke strikket så mye som en maske siden vi flyttet, men stolen min er rett og slett perfekt og der blir nok mang et plagg til etterhvert - men det får bli når været tvinger meg innendørs.</p> <p> </p> <p>Vi er så utrolig fornøyde med hus, hage og område - dette er virkelig et lite paradis! Mannen er fornøyd med jobben også, og siden det også er min fremtidige arbeidsplass lover jo det godt! Ellers ymter mannen frempå om at han ikke synes jeg bør begynne med prevensjon - han vil ha "en liten jente som deg". Kjenner at jeg overhodet ikke er klar for ny graviditet. Og jeg vil ha litt tid alene med Leon, er jo bare med første man kan nyte det. Så jeg tenker at jeg må bli ferdig med turnus og bli gravid igjen først etter det - altså om et par år. Da jeg gikk gravid prøvde jeg å se det positive i situasjonen, men nå i ettertid ser jeg hvor dårlig jeg egentlig var og kjenner at jeg må virkelig lengte og ønske inderlig å bli gravid for å holde ut. Selvsagt var mine plager minimale i forhold til f.eks deg Krølle, men i etterkant ser jeg at jeg aldri var ikke-kvalm i de 9 mnd, og nå har jeg nok med å nyte et ikke-kvalmt liv Har lyst til å gå ned i vekt også, tenker å begynne så smått med det når grøtspisingen er etablert skikkelig.</p> <p> </p> <p>ojoj, dette ble langt, håper jeg får tid til å komme innom her en del fremover, så trenger ikke ta alt nå! Spennende å lese om dere andre også, har savnet dere litt </p> <p> </p> <p>Stor klem til alle </p> <div id="myEventWatcherDiv" style="display:none;"> </div> Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143913533-ny-strikketr%C3%A5d/page/32/#findComment-144441292 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ønsker3gull Skrevet 6. august 2012 #795 Del Skrevet 6. august 2012 Så koselig å høre fra deg Camillok! .. og så morsomt at du er blitt hagegal.. eller nærmere bestemt rosegal:D Det høres ut som et paradis der du bor nå, slik som du beskriver det. Stakittgjerdet med rosehekk som bugner over ut mot veien er ikke å forakte. Ikke for de forbipasserende heller kan jeg love;) Kan veelledig godt forstå at du ikke har strikket en maske:D så mye nytt som har skjedd på din front nå Men da kan du som du sier heller trekke innendørs når været sier det.. med god samvittighet. Når det gjelder ny graviditet sånn med en gang så holder jeg litt med deg jeg da. Ikke det, jeg tror det kan være supert med barn som kommer tett, men det er også jammen tøft for både kropp og sinn, og det er jo som du sier.. mindre tid til hver og en av dem hvis barna kommer veldig tett. Fordelen som jeg ser det er at barna har mye større glede av hverandre og kanskje til og med får enda tettere bånd til hverandre ettersom de vokser opp. Men det er jo heller ikke gitt. Her har jo mannen to tette(bare 16 mnd. mellom dem) og jo, de er som tvillinger, men det er jammen de som krangler og "hater" hverandre mest også. Det er de som faktisk helt klart er mest bråkete og som f.eks ikke kan sitte ved siden av hverandre, gjøre de samme tingene osv. Ja, men det er vel greit å gi Leon litt grøt vel?! Er han sulten, så er han sulten. Man ser det jo på bleiene at de skifter fôr men;) det må skje en gang uansett. Jeg har da blødd i to dager og bare en liten stripe idag. Ingen mens-smerter men blødd ganske mye, men ikke så "levrete" som når vanlig mens(sorry ekle detaljer dere! ). Jeg tror likevel dette ikke har gått veien denne gangen, men kommer til å ta en ny test om en uke eller to (før eggløsning igjen)for bare å se om jeg tar feil. Men jeg er enig med deg Camillok, kan være greit å se på det etterhvert som man kan få forsinket mens, og heller vente noen ekstra dager for å se om syklusen kanskje har blitt noen dager ekstra. Selv om det jammen er vanskelig nok å vente "heeelt til" ikm-dagen uten å teste også da skal jeg innrømme. Er ganske sikker på at endel andre synes det også er ganske vanskelig. Man VIL jo gjerne at det skal være noe i magen liksom:) .. men denne gangen var det altså noe i magen min, men som mest sannsynlig ikke ville være der lenger. Så får jeg håpe og tro på de som sier at det er lettere å bli gravid igjen etter en abort(jordmor her inne mente faktisk det var det jeg hadde), og da håpe på en mai-spire;) Uansett, jeg er fortsatt ved LITT godt mot ivertfall. Verre med mannen som ikke klarer å venne seg til tanken på at vi kanskje har mistet. Nå får vi masse andre ting å tenke på, bygging og slikt, så Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143913533-ny-strikketr%C3%A5d/page/32/#findComment-144442403 Del på andre sider Flere delingsvalg…
MaMi Angel <3 Skrevet 6. august 2012 #796 Del Skrevet 6. august 2012 Hei jenter. Nå er det en god stund siden sist jeg var innom her. Må nok skylde på ferien, har vært travelt å reise bort med to små, og første del av ferien hadde vi heller ikke mye netttilgang. Men vi har kost oss og hatt en fin ferie. Var deilig å være opp i nord til tross for særdeles dårlig vær. Men så er det ikke været som lokker meg nodover da, så det spiller ikke så veldig stor rolle. Selv om det har vært en dårlig sommer, så kjenner jeg at jeg ikke bryr meg så mye. Får ikke sittet ute å solt meg slik jeg bruker, må jo være å passe på knøttene, og når de sover så er lista med gjøremål lang Så kjedelig at det ikke gikk denne gangen ønsker3gull. er spennende å følge deg og håper det klaffer for dere snart. Frk Hansen, full forståelse fra meg og. ønsker deg lykke til videre, har vært en glede å bli "kjent" med deg. Klem fra meg Er så moro å følge dere andre magedamer, jeg leser så ofte jeg kan. Camillok, roser er nydelige. i mitt lille bed så har jeg en del roser jeg og. Elsker dem og lukten, er så flott når de står i blomst Og lille Leon høres ut som han vokser og trives godt. Knøttene mine rakk såvidt å bli fire mnd før de fikk smake på grøt. Nå likte de ikke konsistensen i starten, men det gikk seg til Knøttene mine har forøvrig blitt 7 mnd. De spinner rundt på gulvet og er i fasen hvor de løfter på rumpen uten å skjønne helt hvordan de skal komme seg videre. Alt skal smakes på og utforskes, så nå må man passe på hva som ligger på gulvet Etter noen turbulente netter i ferien, så var det godt å komme hjem til egen seng. Nå klarer vi oss med en amming på natten. De spiser grøt og middag, og er blitt stor jenter nå Siden dette er min siste gang i fødselspermisjon passer jeg på å nyte det maks. Elsker å være hjemme og kose med mine nydelig småknøtt Vi får til at jeg skal være litt ekstra hjemme i høst, noe jeg synes er kjempeflott Er ikke så lysten på å komme meg tilbake i jobb før jeg absolutt må :/ Lollo, så moro å høre at lille har begynt å reise seg. Jeg er innom bloggen din med jevne mellomrom og titter litt. Spennende å se om du har kommet med nye prosjekter. Dere er alle så flinke til å strikke. Selv har jeg ikke strikket en maske på uendelige tider. Nå kjente jeg en dag i forrige uke at jeg gleder meg til høsten og strikkelysten skal komme tilbake. Begynte å kjenne savnet etter noe i hendene mens jeg tittet på tv'n. Da skal jeg pakke ferdig til mellomste som skal på sin årlige campingtur med farmor. Ha ei fin uke alle sammen. Klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143913533-ny-strikketr%C3%A5d/page/32/#findComment-144444027 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lollo83 <3 Skrevet 7. august 2012 #797 Del Skrevet 7. august 2012 Å nei, ønsker3gull, så kjedelig å høre oppdateringen din. Krysser fingrene for at det bare var en uskyldig blødning. En jeg kjenner blødde hver dag de første syv-åtte ukene da hun var gravid sist, men lillegutten klamrer seg fast og er snart 9mnd nå. Om det var en sa må dere ha masse masse lykke til med neste runde høres ut som om mannen din gledet seg til å få et lite nurk igjen. Camillok, så kjekt med oppdatering fra deg. Hagen deres høres helt nydelig ut! Husker litt hvordan det var fra bildene på finn.no, men med roser og stakittgjerde må det o rett og slett bli fantastisk! Morsomt at dere også får tilbakemeldinger om at lille er en blid liten skatt. Det får vi også hele tiden Hehe, ble litt oppstykket skriving her. Lille våknet fra luren sin og måtte få litt mat, men nå er jeg tilbake MaMi, så gøy å høre om knøttene dine. Husker lille her lå på magen lenge og løftet på rompen før hun knakk ålekoden. Og det gjorde hun selvfølgelig den dagen jeg ikke var hjemme... Vari ferien at hun lærte seg å reise seg og gå, så her er det full fres hele dagen. Haha, ja, det er lenge siden bloggen har blitt oppdatert. Skal fikse et innlegg så fort jeg er ferdig med vesten. Er ikke så mye igjen nå. Gleder meg til det. At jeg aldri lærer..... Synes detter noe drit å strikke med tynne pinner og tynt garn, men er hodet jeg gjør nå. Må bare bli ferdig så jeg får laget noen matchende sokker eller lue, og så er det stopp mtp tynne pinner. Mamma har sagt hun kan strikke lik jakke som hentesettet bare i stor jente-str til lille, så da slipper jeg det. Hun har faktisk nettopp vokst ut av hentesettjakken sin, og jeg synes mønsteret et så fint at jeg gjerne vil ha en sånn jakke hun kan bruke i vinter. og mamma tar på seg oppgaven. Prinseteppet går så det suser (begynte igjen på det for noen dager siden) og er ferdig med ene siden nå. Skal begynne på taggeborden, men måtte få litt hjelp til å skjønne oppskriften Nei, nå er det på tide å begynne på middagen. Vi snakkes, jenter! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143913533-ny-strikketr%C3%A5d/page/32/#findComment-144445820 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babysyk85 Skrevet 9. august 2012 #798 Del Skrevet 9. august 2012 Så hyggelig å høre fra deg Camillok! Høres ut som du har mer enn nok å henge fingrene i ja. Men så blir det jo så fint når det blir ferdig Rosehagen din høres kjempekoselig ut! Og lille Leon høres jo ut som en drøm! Sender en søknad inn i magen om at lillegutt også blir sånn Skjønner godt at du ikke har hatt tid til å strikke, men det kommer nok utover høsten. Da er du klar med masse spennende prosjekter vet du Lollo og MaMi, så store jentene deres har blitt!! Syns ikke det er lenge siden vi ventet på å høre om fødselen din var igang jeg Lollo. Og nå går vesle rundt med hjelp!! Og knøttene krabber snart.... Tiden flyr. Lollo, det blir vel ekstra spennende å begynne på jobb for deg, som har ny jobb og greier.... Er det pappan som skal være hjemme nå da eller? Hvordan var det med barnehageplass? Husker ikke helt om dere hadde fått eller hvordan det var. Så heldig du er som kan være litt lenger hjemme MaMi!! Er jo supert når man har råd til det!!! Jeg har også veeeldig lyst til det, men så var det de pengene da! Tror jeg har fått opp "strikketempo" de siste dagene. Har strikket et par sokker og votter til mini. Ja ok, så er de knøttsmå, men det er godt å få gjort det! De skal være del av sett til den dressen jeg har strikket (som enda har løse tråder og ingen knapper) Har også festet knapper i omslagsbodyen, strikket ferdig monsterbuksa - mangler trådfesting og brodering av monsteransikt. Og, det viktigste, jeg er godt igang med buksa til hentesettet. Har rotet bort den gode nålen min, den jeg har brukt er ikke noe særlig, og fester seg til alle tråder. Liker de butte nålene best.... Må syte litt også jeg; Sliter skikkelig med halsen. Bare hoster og hoster. Er 3 uker siden det begynte og jeg er DRITLEI!!! Var hos legen på mandag som mente det var en virusinfeksjon og at det ville gå over ila et par dager. Kjente jeg ble litt irritert, for jeg sa at jeg egentlig var blitt værre. Ingen tro på at det skulle bli bedre da. Kan ikke få noe for det siden jeg er gravid, så da er det bare å ta tiden til hjelp. Ekstra ille blir det når jeg skal sove, og legger meg. Da hoster jeg til jeg blir utslitt og enda litt til (det tar jo ikke så lang tid med stor mage, men) Når endelig hosten gir seg, så er leggene blitt så rastløse at jeg må opp å gå..... Og sånn går nå nettene. Gruer meg skikkelig til jobb på mandag, for det er jo ikke store mengder søvn jeg får når jeg må opp så tidlig.... Men nå skal siste del av ferien bare nytes Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143913533-ny-strikketr%C3%A5d/page/32/#findComment-144450734 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ønsker3gull Skrevet 9. august 2012 #799 Del Skrevet 9. august 2012 Du er nå flink da Babysyk:) fester tråder, strikker votter og sokker, ferdig med det andre og snart ferdig med det andre. Jeg er imponert!! Du også Lollo! Kjempeflinke. Det går virkelig unna:) Her går det ikke i like kjapt tempo, eller.. jeg strikker jo faktisk ganske mye, men synes jeg ikke blir ferdig med noen verdens ting! Jeg gjør vel det tilslutt da heldigvis. Står jo bare på meg.. åh, nå gleder jeg meg til middag. Hjemmelagede kjøttkaker. Nam. En av favorittene til alle og enhver her hjemme:) Ellers vil dere ikke tro det, men vi er ENDA ikke ferdig med tegningene på huset!! Grr:( Nå begynner jeg å bli littebitt rastløs. Det er badet oppe det er snakk om nå. Mye vi skal ha inn, og det er mye lave knevegger osv, slik at det blir vanskelig å møblere. Må jo selvsagt ha f.eks slik som badekar inn der hvor kneveggene er lavest, men akkurat nå om dagen virker det håpløst. Jeg VIL ha badekar, da firer jeg heller på vask. Det er helt ok med bare èn vask på det badet, Må ikke ha to. Jaja, trivielle problemer. Sukk, ble nesten litt lei etter sist måned med prøving og feiling jeg dere:( har aldri opplevd å miste en spire, men det tok liksom litt motet fra meg. Tenker at jeg muligens er for gammel osv, osv:( Jeg håper du blir kvitt både vondten i halsen, hosten og at leggene er så rastløse Babysyk! Vet ivertfall hvordan det er med rastløse legger. Det hjelper forresten med magnesium.. men det har jeg kanskje sagt før?!? Anyway.. hyper det bedrer seg raskt. Du må jo få i deg nok søvn kjære deg! Du kan ikke slepe deg rundt på jobb og så slepe deg selv hjem igjen! Hvor lenge er det igjen nå da forresten? Kan jo ikke være fryktelig lenge til du går ut i permisjon heller , eller.. ? Ha en fin ettermiddag/kveld da dere:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143913533-ny-strikketr%C3%A5d/page/32/#findComment-144451172 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babysyk85 Skrevet 9. august 2012 #800 Del Skrevet 9. august 2012 Kjenner igjen følelsen av å strikke og strikke og aldri komme i mål. Men plutselig en dag er du ferdig vet du Men kjedelig når det står på. Og da er det typisk at "alle" her inne blir ferdig med noe... Men snart vet du ønsker3gull. Vet ikke helt hva jeg skal si ang prøvingen. Er jo veldig lett og sitte her og si "ikke gi opp", for jeg er ganske sikker på at jeg hadde følt det samme som deg om jeg var i din situajson. Jeg følte også at jeg aldri kom til å bli gravid, men så vips så ble jeg det. Jeg tror ikke at aborten har noe med alderen din å gjøre. Tenk bare på hvor fort du faktisk ble gravid når dere faktisk prøvde Og ja, du er jo ikke 20 lenger, så sånn sett ble du jo veldig fort gravid også - om du skjønner. Håper du finner motet igjen til du får el! Og at du/dere prøver fortsatt. Håper også at vondtene blir borte, ihvertfall halsen. Leggene tror jeg blir til jeg har født, så de får jeg bare leve med. Spiser magnesium for harde livet, og bruker støttestrømper, for det skal visst også hjelpe, uten å merke særlig forskjell. Enkelte netter er det bare ingenting som hjelper. Men om jeg maserer, strekker/tøyer, går en runde og hever/senker helene og så sitter med leggene på det kalde badegulvet - så hjelper det på den værste rastløsheten. Men det er utrolig kjipt å gjøre alle disse tingene midt på natta Skal jobbe i ca 3,5 uker, så det er ikke lenge egentlig. Men samtidig lenge om jeg ikke får sove. I tillegg har jeg begynt å få vonde kynnere etter en halvtimes gåtur.... Min jobb består av mye gåing, så det kan jo bli spennende. Men der kan de heldigvis tilrettelegge, så det tror jeg de gjør for å ha meg på jobb. Det positive oppi dette er jo at bekkenet holder seg veldig bra!! Og det er jo veldig bra, for det er jo endel som fortsetter å slite med det etter fødsel. Mine plager blir jo borte når jeg ikke er gravid mer I kveld har jeg vært ute og spist med en god venninne. Superkoselig!!! Har blitt lite av det i det siste, så det var ekstra hyggelig!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143913533-ny-strikketr%C3%A5d/page/32/#findComment-144452238 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå