Gå til innhold

~ IKM uke 10 ~ (ny 22.feb)


Fiemamma

Anbefalte innlegg

[quote name=Dossa :)' timestamp='1330940238' post='144052686]

Amedillo, sender deg en god klem :) Så kjipt av denne tanta å besøke deg, det var jo overhodet ikke planen vår!

Neste pp blir din ;) mange som får det til når man går mot lysere tider og vår *smiler*

 

Jeg har en følelse av at jeg kommer til å følge etter deg til IKM uke 14 :( Men enn så lenge så lever jeg i håpet :wub:

 

 

Jeg klarte jo å ta en test forrige mandag!!! siden jeg var overbevist om at jeg var full i gravide symptomer. Tok også en på torsdag tror jeg. Så neste pp håper jeg på INGEN symptomer, for det må være et godt tegn :)

Tenker også på at det ikke kommer til å komme noe spire pga den ustabile psyken min. Sliter en del med meg selv og det går altfor mye utover forholdet våres.

Har neste IKM i uke 13 (31.03.) og da er vi akkurat kommet hjem fra sydligere strøk, så håper jeg "glemmer" å kjenne etter symptomer og bare slapper av :)

 

Masse babylykke ønskes til alle dere i denne uka. Må dere teste frem mange positive tester!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så synd Amedillo :( Helsikes at det aldri skal gå! Sender en god klem jeg og.

 

Jeg måtte bare kapitulere i gårkveld pga INTENSE mensmurringer. Gikk å la meg for ble for urolig av å sitte å kjenne på det. Det kjennes i dag og med svie/knip og stikk. Tr er like rundt hjørnet her og, så MASSE lykke til dere andre :D :D Tror jeg hører til TR uke 14 neste, men melder meg ikke inn før rosa papir!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen g-tester i hus, og skal prøve å la vær å kjøpe heller før torsdag;)

 

Når tester dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shit! Tok en test før ikm (har aldri gjort det før), men har hang-up i at jeg har ømme bryster, og alle tester her inne!!! Det var litt dumt, for jeg vet ikke om den ble helt korrekt gjennomført, tok ikke tiden eksakt. Men fikk på billigstrimmel svak strek......Herregud, blir dritstressa. Må teste igjen i morgen, ikm fredag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅÅÅ.. sÅ heldig du er kattungen! :) SÅ gøy for deg:)

Det blir jo kjempespennende imorgen da!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tør ikke akkurat stole på den testen, ønsker, men takk for at du heier på meg:) Leste akkurat inne på formumet her at det var noen som hadde fått svak strek og senere testet negativt på billigstrimmel. I morgen skal jeg ta to forskjellige tester og følge med på tiden. Men veeeeeldig spennende, tenk om, liksom!

 

Kanskje er det du som tester positivt på torsdag? Heia!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det er rart med disse billigstrimlene jeg. Når du sier det, så er det mange som får opp mye rart på dem.

Kanskje like greit å bruke de dyre.. og heller vente;)

 

Jeg heier på deg imorgen kattungen:) følger spent med her inne nå. Utrolig mange som fikk positive tester uke 9, og håper vi her inne får en like god uke:))

 

Lykke til damer:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, har ikke begynt prøving enda, men er inne og sniker litt (unnskyld...) fordi mannen og jeg har begynt å leke med tanken om nummer to. Så det var en av dere som tok Ibux og tenkte det var verdt å nevne at forskning viser at Ibux (Ibuprofen) kan gjøre det vanskelig å bli gravid. En venninne av meg, som riktignok tok Ibux ganske ofte, fikk beskjed av legen sin om at dette fungerte nesten like godt som P-piller. Husker jeg fikk ganske sjokk da jeg fikk vite det... Uansett, lykke til med prøvingen alle sammen!

http://www.kk.no/877802/viktig-melding-til-kvinner-som-tar-ibux

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sikkert meg du sikter til anonym? Jeg skrev iallefall at jeg tok to Ibux i går :) Isåfall vet jeg "alt" om NSAID's og bivirkninger av det, og at det er bedre å bruke medikamenter som funker på sentralnervesystemet, slik som paracetamol når det kommer til å prøve å bli gravid. Smertestillende for sentralnervesystem har ingen virkning på meg, så derfor har jeg kun spist Ibux, og vært Ibuxjunkie frem til jeg leste om virkningene av det. Har ikke rørt Ibux på mange mnd nå. Men tok to i går fordi jeg skulle reise og holdt på å få migrene. Jeg blir heller ikke gravid med det første, så tar heller to Ibux i nøden enn å pines unødig :)

 

Bra at du tok deg tid til å skrive om det uansett! :) Lykke til du også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blæh! Vondt i magen og ryggen, så her er løpet garantert kjørt. Sitter nå å bare venter på frøken rød. Kjenner fortsatt at det er litt sårt at vi ikke har blitt gravide enda, men jeg må bare prøve å senke skuldrene og ikke tenke så mye på dette. Hver måned lover jeg meg selv at denne gangen, ja denne gangen, skal jeg holde hodet kaldt, men på kommer dpo land og jeg går som ett nervevrak. Helt grusomt og jeg blir så sliten, både fysisk og psykisk. Jeg vet vi bare har prøvd i seks mnd, men for meg føles det som flere år. Samtidig vet jeg at det er flere her inne som sliter mye mer enn meg, og at jeg ikke har rett til å føle slik jeg gjør, men føler det likevel.

I dag lukket jeg øynene i noen minutter å ba til de høyere makter. Har aldri hjulpet før, he he, men kanskje vårherre forbarmer seg over oss.

Føler jeg klager veldig nå, beklager!

Noen flere som har testet?? Håper på mange positive tester!

Gratulerer til dere med positivt, og store klemmer til dere som går over i ny pp.

Lillefie og dossa, dere får ikke gi opp, jeg krysser fingrene for dere! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk strømpesnupp :) Du skal ikke gi opp du heller! Det ER tøft å prøve å lage barn, samme hvilke forutsetninger man har når det tar på tiden.. Leste om ei der spiren satt på første forsøk, men nummer to har hun prøvd på i to år nå! Det er ikke gitt at det skal gå like kjapt for de ''ekstremt fruktbare'', eller like lang tid for slitere. Naturen er en annen dimensjon enn vi rår over.

 

Jeg har fått meg spisestuggu av modern i kveld så har vært og hentet den og pynta opp med stor hvit duk og hvite stoltrekk! Det ble såååå koselig! Masse levende lys og en liten kjøkkenradio på bordet. Hihi! Endelig et sted å spise mat på.. Vi har bare spist på sofabordet før og det er pyyyton!

 

Det er 3 gangen jeg går på do i dag nå i kveld, tydeligvis har forstoppelsen løsna! Da er det bare å vente på tr det nærmeste døgnet. Bombesikkert tr-tegn.. Kiwi har innført ny avtale da, har dere hørt den? Hver 4 pakke bind eller tamponger får man gratis, weeee! Big news for meg som bruker en hundrelapp i tamponger hver mnd!

 

Ellers håper jeg dere har hatt en fin start på uka i dag, og håper jeg slipper å ta med meg dere i ny uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hei! To nye tester i dag morges viste to svake streker. Da tror jeg jammen jeg er gravid:) Mot alle odds! Og legen som har sagt begge gangene jeg har hatt keisersnitt at alt inni der er så ødelagt at de ikke kan skjønne hvordan det er mulig. Og nå, med masse påvist endomertiose, smerter....Jeg forsstår det nesten ikke selv. Hadde nesten regnet med at jeg ikke kunne få flere barn. Har egentlig ikm fredag, så venter litt men den lista, vil ha en sterk strek først:)

 

Masse lykke til til dere andre! Håper alle blir med videre, hadde vært så fint med den bra gjengen her inne! LilleFie, dritt med TR-tegn!!!Kanskje du bør spørre om en operasjon for å få bort endometriose? Det er ikke før de åpner opp kirurgisk at de kan påvise eksakt hvor mye/lite det er av denne drittsykdommen....Heier på deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende kattungen :) Gratulerer så mye :)

Er så spent på alle med IKM denne uka. Heier på dere!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åååå gratulerer kattungen :D :D :D Det iler ekstra i kroppen av ''medglede'' når noen som har diagnose blir gravid! Særlig personlig blir det når det gjelder endo! Er så sykt glad på dive vegne!! Du er herved forbildet mitt her inne og kommer aldri til å glemme deg, for du har gitt meg trua nå, og det har jeg ikke hatt på evigheter! Kos deg med spiren og nyt at du seiret over endo-faenskapet!

 

Kommer til å be om lap hvis svømmertesten til mannen er bra. Men gyn sa det ikke var nødvendig med lap ennå hos meg, og at vi skulle kontrollere meg av og til? Er redd jeg har tette eggledere nå da siden hun mener eggstokkene skal greie å slippe egg selv om de har flekker med endo. Tenk hvis driten blokkerer egglederne.. Jeg blir jo ALDRI gravid! Er like før tr kommer nå.. Våknet tidlig og ligger i senga med menssmerter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer kattungen:)

 

Der er jeg faktisk veldig enig med kattungen LilleFie. Ta en lapraskopi og finn det ut! Jeg vet det ikke er bare, bare med en operasjon.. så synes det er lurt av deg å vente til mannens svømmetestresultat kommer.

Men 9 pp for deg som er så ung er merkelig dersom svømmetesten hans er fin. Endometriose kan virkelig stoppe mye!! :(

.. så tenker jeg på at selv om du nå er ung, og er super-happy for å kunne få ett barn, så vil du sikkert ha et søsken til om noen år. Og tiden går jo bare, og etter 35 år så er det jo ikke lettere å blir gravid liksom.. det er det mange som er bevis på her inne:(

 

Så jeg hadde nok bestilt/krevd lapraskopi ganske raskt jeg da, viser svømmerne til mannen din å være kjappe og fine:)

 

Her har jeg ingen symptomer. Bare syk :(

men er såå spennende å høre om resten av gjengen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søta :)

 

Vel, jeg blir 28 om to måneder så ser på meg selv som aldrende hva babylaging angår. Er jo tre år over anbefalt alder. :( Man er mest fruktbar frem til man er 25 år. Lurer virkelig på hva som drøyer hvis svømmerne er gode ja! Jeg får garantert tr i dag. Mensensvir i magen nå. Jeg er enda 27 da.. Noe slingringsmonn er det garantert. Hadde aldri trodd jeg skulle slite sånn, selv om jeg alltid har sagt at det ikke er gitt at jeg kan få barn noen gang, så det har jeg vært bevisst over i mange år. Tror rett og slett det aldri blir å skje, føler det veldig sterkt at jeg ikke blir biologisk forelder noensinne. Det er skremmende for når jeg enser ting så stemmer det alltid.. Jeg føler det.

 

Operasjon fikser jeg lett :D Har gjennomgått en mildt sagt forjævlig 8 timers klipsligatur i hodet for 2.5 år siden så har vært ute ei vinternatt før, og brokkoperasjon i tarm som lita :) jeg strøyk nesten med under hjerneoperasjonen og ingenting kommer noensinne til å bli like ille som den var. Prøver de to siste pergokurene og så drar jeg tilbake hos gyn. Har avtale på det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅÅÅÅÅÅ nÅ ble jeg kjempe glad Kattungen :) :) :)

Gratulerer sÅ masse med positive tester *jippi* Kjempe glad pÅ dine vegne snuppa <3

Du er første man ut med en positiv test, hÅper det er flere av disse herlige jentene som snart følger etter deg :D

 

Fiesnupp, du er ei sterk jente som klarer alt du blir utsatt for :wub:

Jeg har full forstÅelse for dine tanker, men jeg veit innerst inne at du skal oppleve Å fÅ en positiv test, du skal fÅ kjenne liv i magen og holde din etterlengta baby :D

Det unner jeg deg virkelig søta!

 

Blææææææ jeg kjenner at det murrer godt i magen :(

forbereder meg pÅ at den forbanna tanta dukker opp imorra, og da mÅ jeg skrive nok et nytt tall foran pp *huff*

 

Første dagen er alltid litt trist og tung, men sÅ mÅ man bare brette opp arma og gÅ løs pÅ en ny pp med nytt mot :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kjære deg LilleFie!! Det var en grusom historie:(

Jeg hÅper virkelig ikke det stemmer det du sier at du føler du ikke blir mor. Jeg tenker det er fordi du er sÅ nedfor nÅ nÅr du prøver og prøver og at det ikke skjer noe. Men sÅ synes jeg heller ikke du fÅr den hjelpen du burde fÅtt hos helsevesenet! .. og jeg lurer pÅ om det kan være fordi du er ung, og fordi alderen pÅ førstegangsfødende har gÅtt betydelig opp, sÅ tar de ikke unge barnløse mennesker nok pÅ alvor?! Nei, ikke vet jeg.. men jeg synes du skulle ha fÅtt henvisning til en spesialist innen endo, eller ivertfall barnløshet, og gjennomgÅtt omfattende tester.

 

Jeg og mannen har et vennepar hvor hun var pÅ din alder. Han var noen År eldre. De prøvde og prøvde Å bli gravide, men klarte det ikke. Tilslutt, etter Å ha vært hos spesialist og godt fulgt opp av hennes gynokolog, viste det seg at mannens inntak av sterke magemedisiner var Årsaken til at hans svømmere ikke fungerte skikkelig.

Da han byttet medisin, ble hun gravid den 2.mÅneden.

De ble foreldre igjen pÅ nytt med gutt nr.2 bare to År etter:)

 

SÅ, det kan være andre Årsaker enn det vi tenker over ogsÅ.

StÅ pÅ Fiemor. Dette skal ordne seg! :)

God klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LilleFie, jeg var bombe sikker på at jeg ikke kunne få barn selv og hadde akkurat den følelsen du bekriver. Fikk satt i gang med operasjoner og hormoner ved 29-års-alder, gravid 30:) Og nå er det håp at jeg kanskje får 3! Jeg fikk tom tvunget mannen min til at vi skulle gifte oss, for det må man jo hvis vi skulle adoptere...skjønner? Så ikke mist håpet!

 

HEIA!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har tanta banket på døra :( Ho begynner i det lille men øker på etterhvert *blæææ*

 

Jeg måtte skrive 20 pp nå og det var ikke en behagelig følelse.

Kjenner det kommer en liten tåre mens jeg skriver :( Veit at jeg vil føle meg bedre imorra. Da satser jeg på en desemberbaby, kanskje det går denne gangen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser jeg får IKM på bryllupsdagen vår. Det hadde vært en fantastisk gave om jeg på den dagen fikk en positiv test :D

Krysser det jeg har, men spriker med beina :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å Dossa:( det var leit:(

Jeg hÅper du fÅr en desember-baby, en ordentlig julegave-baby istedet:)

 

Jeg klarte ikke Å vente mer. Ba mannen kjøpe med CB etter jobben idag;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker, Dossa, kattungen :wub: Så snille snille snille dere er som håper og tror for meg :) Setter så uendelig pris på å bli backa opp når trynet ligger i gjØrma.. Dere er alle gode eksempler for at det kan gå! Jeg henger i en usynlig tråd som sier "ett år prØving fØr du får lov å gi helt opp på egen hånd". Mange trenger faktisk et år, det er helt normalt. Problemet er jo at jeg har diagnose, så legger all skyld og tvil på den. Hadde jeg vært frisk der nede så hadde jeg jo aldri tvilt. Men det er mye hjelp å få. Om vi må skrape sammen penger til IVF så få vi bare gjØre det da. Om jeg må ta lap så blir jeg glad, få svidd vekk og spylt og åpna ting hvis det er tett i beste fall. Gir dere alle en god klem for at dere er dere, og min gode trØst og stØtte når alt virker håplØst :D:wub:

 

Har til min store lykke funnet igjen mn8 magneten min :wub: :wub: Rakk bare å bruke den to måneder fØr den "forsvant" for to år siden, og nå leser jeg på infoen at den kan hjelpe mot endometriose og! Den lå i ei lukket lomme i ei gammel Marilyn Monroe veske som lillevovven har utstyret sitt oppi!

 

Dossami: Øynene fyltes med tårer når jeg leste at tr har kommet. Har aldri sett deg så nedfor og synes jeg ante at du var negativ, og det stakk i hjertet, du som ALLTID er positiv og går på med nytt friskt mot snuppa! SkjØnner du hva jeg mener nå? Det gjØr vondt at til og med du skriver at det er vanskelig nå. Men vet du hva? Jeg går inn i pp 10, du har 20 pp! Vi har IKM samme dag og samme syklus generelt! Vi har mye felles vakre deg :) Derfor skal vi naile denne prØvingen sammen og! Det skal bli spire på oss alle her inne om jeg så personlig må gå til verks hos dere :D

 

Jeg går med bind og bare venter på fØrste dråpene her. Skifter over til o.b når blodkjærringa kommer på besØk. Stakk noe helt jævlig i et belte langs magen på tur med bustebarten min i sted. Aldri kjent noe sånt fØr. Gikk med Øynene lukket noen meter og lot solen skinne rett inn i sjela. Det er jaggu godt med vår. Tror det hjelper på fruktbarheten og. Vi spiser litt annen mat og det begynner å bli gode grØnnsaker og frukter i butikken igjen nå. Fregnedryss på kinnene og hud som dufter vårsol. Deilige spaserturer og yrende fugleliv. Det er bare å glede seg! :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kom det rosa dråper i bindet, så da takker jeg for meg her i uke 10 :) Lykke til videre dere andre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...