Gå til innhold

~ IKM uke 10 ~ (ny 22.feb)


Fiemamma

Anbefalte innlegg

Hei jenter, nå trenger jeg litt råd. Trente igjen i dag, og opplever samme stikkninger som i går, samt mens murring, er hjemme igjen nå, men har fortsatt murringer i magen. Jeg føler meg ikke gravid og tror egentlig ikke jeg er det heller, men.... Hvis jeg nå er det, er det da farlig av meg å trene så hardt som jeg gjør? Føler selv jeg trener ganske hardt og er redd den belastningen kan provosere fram en abort... Hva tror dere? Har jo ikke lyst til å stoppe treningen 2 av 4 uker... Spesielt når man ikke vet om det er spire i magen eller ei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ønsker tre gull : ja opplever stikk i magen når jeg trener. Merkelig men har sikkert en naturlig forklaring, men det er jo lov å håpe. Både jeg og samboeren ønsker oss en liten spire.

 

Utrolig søt hund lillefie! Deilig med dyr i huset. Her har vi to katter og to kaniner, kaninene bor inne med oss nå på vinteren, men på sommeren har de stor innheining å boltre seg i :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julestrømpa, synes disse stikingene du opplever virker spennende :) skulle jo nesten tro at du er gravid snuppa ;)

Trening skader ikke fosteret, så det er bare å trene som før snuppa :) Når har du tenkt å svi av en test.....nysgjerrig jeg.....haha :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dossa : jeg er jo ikke mer enn 6 dpo, så syns det er utrolig tidlig med symptomer. Og jeg er negativ til det motsatte er bevist! He he.

Jeg har fått gubben til å gjemme testene, ellers svir jeg av alle lenge før ikm. Så her blir det ikke noe testing før tidligst tirsdag neste uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julestrømpa- forsteret tar ingen skade av at du trener! Ikke hardt engang. Mange (bortsett fra oss på BIM da.. haha) vet ikke at de er gravid engang før de er ivertfall en eller to uker etter ikm.. fordi de ikke tenker så mye over det som vi gjør f.eks. Og da lever man jo som vanlig. De sier at til og med alkohol helt, helt i begynnelsen ikke skal være skadelig. Det er kanskje en sannhet med modifikasjoner, men siden fosteret ikke får mat gjennom morkaka før etter noen uker.. når "alt har satt seg", så spiller det kanskje ikke så stor rolle.

Jeg lever som vanlig frem til positiv test selv. Går på ski, deler en flaske rødvin med mannen hver lørdags kveld, spiser mer enn gjerne litt spekemat... når jeg nå kan gjøre det. For det blir tidsnok jeg hverken kan drikke eller spise spekemat! Men gå på ski eller trene slutter jeg ikke med.

Det sies at de tilfellene man ikke skal belaste kroppen med trening er: hvis man får smerter i magen, blødninger og helt på slutten av svangerskapet hvor man kan sette igang fødsel for tidlig.

Jeg tror det er så enkelt at dersom det ikke er "meant to be", så mister man uansett. Da er det noe annet som er galt.. og det er ikke kvinnens skyld for å si det slik.

 

Jeg innrømmer at her lager vi faktisk litt vel ofte spekemat nå om dagen, siden det er Så godt, og det er forhåpentligvis noe som jeg må slutte med om en ukes tid:) Da har jeg kanskje fått nok av det, og angrer ikke på at jeg ikke spiste mer:D

 

Det blir spennende neste uke da. Stikningene mine har gitt seg idag, men når jeg har lest litt.. så kan man få litt vondt i magen når spiren graver seg ned i livmoren.. sånn ca nå:)

.. og stikninger husker jeg at jeg fikk sånn ca ved 4-5 uker de to andre gangene.. for da utvider livmoren seg. Men det er jo litt tdlig for oss enda da;)

Lurer litt på jeg kommer til å få en festeblødning imorgen eller fredag jeg nå da ;)

Spennende.. :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da fortsetter jeg å trene med god samvittighet :-) har fortsatt litt sånn rar følelse i magen, men i kveld har gubben klaget på magen og flydd på dass, så det er helt sikkert noe magesjuke som er i anmarsj. I kveld er det premiere på en serie på tv2, som handler om gravide og nyfødte, gleder meg til å se :-) flere som skal se på det? Begynner 21.30 hvis jeg ikke husker feil. Håper alle har en fin kveld :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sitter å ser på tv2. Tårene renner, vet ikke helt hva jeg griner for engang... Blir så mange følelser rundt dette med barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihii :) Ja, et liv uten dyr er meningsløst for meg, jeg elsker dyr! Min kjære hund døde for et år siden og hun ble 16 år og ei uke. Savner henne hele tiden, så godt at jeg kan få trøst av tjokkebærta litjen min :) De er to stikk motsatte hunder og ingen vil noensinne ta hennes plass, men Cookie har egen plass i hjertet mitt. Hørtes kjempedigg ut for kaninene deres da :D Synes de skal få være ute når de kan disse dyra våre som er skapt for det. Hadde et marsvin som var ute med oss om sommeren når det var fin temperaaturr og lite vind. Ellers hadde vi burdøra hennes inne åpen så hu hoppa inn og ut som hu ville og lekte og koste med hunden opp i hele andreetasjen + veranda :)

 

Jeg har lest litt andre ting om trening og graviditet sånn btw.. Det står at man bør trappe ned og ikke trene så hardt som før når man prøver å bli gravid, men om det handler om å risikere sa eller risikere å måtte prøve lenger å bli gravid vet jeg ikke. Men jeg tenker ganske gammeldags. De greide det før i tiden og, med tungt arbeid og lange arbeidsdager uten arbeidsmiljøloven, og gjerne mange unger fra før. Tror kroppen tåler mer enn man leser om. Spennende er det iallefall :D

 

Vi har akkurat kommet hjem! Måtte på spontanreise til hjembygden hans for å hente sim-kort til mobilen. Har kjørt 17 mil. Ludo ble til Chess så han fikk nytt sim da vetti. Jeg liker bilturer da :)

 

What else.. JOO, vanskelig å huske alle innleggene med mobilversjonen! Nå må dere se til å bli friske da Dossa miiii :wub: Bank i bordet at vi ikke er smitta, enda.... Heldig du er som har snille svigers og mammis som kan trå til litt. Tenker kidsa er glad for besøk og. Det er noe helt spesielt med besteforeldre. Vi fikk ikke tid til å besøke mormoren hans i kveld og det ble jeg lei meg for.. Hun disker alltid opp med hjemmebakt gardsbrød og pålegg <3

 

Babyen min knurra på pappan som kom for å legge seg i senga og dermed forstyrra soveplassen hans nå, haha! Snakk om kravstor hund med liten selvinnsikt ;)

 

Vi snakkes snupper, god natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm.. Kanskje jeg skal roe ned trenings intensiteten littegranne, bare for sikkerhets skyld. Blir usikker igjen jeg nå, hehe. Skal ikke være lett :)

 

I dag opplever jeg ingen murringer eller stikkinger i magen, men nå sitter jeg som på nåler og føler på meg selv hele tiden. Prøver å senke skuldrene og lede tankene over på noe annet, men så romler det i magen, eller jeg klør på kneet eller noe annet teit, så er jeg på vakt igjen. I skrivende stund syns jeg det murrer litt nederst til høyre i magen, der hvor eggledern ligger.

Utrolig slitsomt egentlig, føler jeg ikke har helt kontroll på meg selv og følelsene mine. Jeg har aldri vært særlig tålmodig av meg, og dette tar virkelig på motivasjon og krefter.

 

Jeg har ikke sagt noe til gubben om "symptomene" mine, for det er garantert bare innbilning, og jeg vet han blir like trist som meg når mensen kommer. Så sparer han for disse opp og nedturene.

 

Nå skinner sola her i Aurskog og de siste tåkeskyene er på vei bort :) Tenk om vi får tidlig vår i år, det hadde vært supert :)

 

Håper alle har en fin fin dag!!!!! *klemme på*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo damer :) sender en liten klem til dere alle her fra solveggen på hytta :) super digg vær og alt er bare velstand ;)

Dossa så bra at dere er på bedringens vei ;)

Lillefie oj ja det var langt for å hente et simkort :) jeg elsker også å kjøre bil :)

Julestrømpa så flink du er som trener :)

Glemte resten jeg skulle kommentere men fikk sikkert solstikk ;)

Meeeen hva skjer med at jeg hadde noe som lignet på elslim i stad a?? Var bare litt på papiret men.. Hmm er jo ikke stort og gjøre med det her jeg sitter uten mann og el tester ;)

Er sikkert bare et graviditets tegn :) ha ha sitter og kjenner etter men finner ingen tegn jeg :(siste tablett med provera inntas i morgen så får se hva som skjer :) kose på :)

Endret av Tjo hei<3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg på her jeg :)

Jeg har også hatt stikninger i magen i flere dager nå, og et skikkelig tak så jeg ikke klarte å reise meg opp på tirsdag. rart..

 

****IKM UKE 10****

 

**********

Mandag, 05.03

Amedillo

ingunn1504

Marend

**********

Tirsdag, 06.03

 

**********

Onsdag, 07.03

-ønsker3gull

-Julestrømpa, 6PP

**********

Torsdag, 08.03

-Dossa 19pp, dobbel pergo denne runden

-Tjohei <3 7pp andre runde med provera

-Severine

- Minimikro

**********

Fredag, 09.03

- LilleMeto 14 pp pergo runde 5!(!!!!)

-Nora-Pernille 2.pp

-Betta prøver igjen, dobbel pergo..

**********

Lørdag, 10.03

-Athina 35 pp

-Guroen

-Pernille26

**********

Søndag, 11.03

 

*********

Gravid

 

************************

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen Pernille :)

 

Spennende med stikkingen deres da!! Har virkelig trua på dere :D

 

Her er det ingenting. Eller, jo! Jeg har de samme gamle mensmurringene :) Ikke gravid, løpet er kjørt, vi greide det ikke nå heller. Bare å handle inn to dobbelpakker grønn o.b og forberede seg på ny fossblødning. Jeg iallefall en søt "baby" oppi sofaen her med meg nå, med lange sorte værhår, overdimensjonerte ører og vakre øyne som blunker :wub: hihihih :wub:

 

Krysser fingrene for dere jenter! Dette får dere til bedre enn meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Velkommen Pernille :)

 

Trist at du føler håpet er ute Fiesnupp :( da hadde det vært utrolig gøy om du nå fikk en positiv test snart :D

Jeg er 8 DPO idag og magefølelsen min er ikke god lengre :(

Forventer at tanta kommer med et smell på tirs/ons *blææææææ*

Men frem til IKM så lever det er ør lite håp ;)

 

Vesla har fått feber igjen, er det mulig skal vi ikke bli kvitt denne elendigheta :( mamma skal passe på vesla imorra.

Formen min er noe bedre *på tide* Skal bli godt med helg kjenner jeg :)

 

Håper vi på denne tråden blir like heldige som jentene i uke 9 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn er livet.. Sitter og leser om endo og hvor mange som har blitt gravide likevel og på hvilken måte på ulike forum nå.. De fleste skriver at det ikke er noe problem og at de har fått både en og to unger og venter nr.3, som er MAGISK FLOTT UTROLIG BRA, men de samme som sier det ble gravid med IVF og ICSI, som koster en formue og er en STOR belastning på kroppen! Vi har ikke 17- 20 000 å bruke på IVF, og 5000 kr per ICSI hvis nødvendig.

 

Tror det er lettere for han å gå under gruppen "ufrivillig barnløse" i mai måned, enn meg, og faktisk godta at vi kanskje aldri får kids. Vi kvinner har jo morsinnstinkt som river og drar i sinnet vårt. Vi har normalt behov for å gi omsorg og alt som hører unger til. Stakkars Cookie da, det neste mamman hans gjør er å stikke å kjøpe barnevogn, og hvem må sitte oppi og bli med på trilletur tror dere? *kniiiiis* :D

 

Jeg er bitter. Sykt bitter, og det innrømmer jeg gjerne. Synes det er sinnssykt at folk blir gravid når de bruker p-piller og mannen er sterilisert, hvordan i H går det egentlig an? Hva med underernærte tunge rusmisbrukere? De blir gravid og fullfører svangerskap de! Altså folk med så KLARE og sterke odds imot seg, stikk motsatt av det som anbefales! Så sitter vi her og er sunne og provoserer og provoserer og provoserer med sex på de rette tidspunktene, og hver jævla syklus ender i starten på en ny, med blødning rett i dass. Alle de andre i min familie produserer barn på barn på barn, bare ikke jeg.

 

Hvordan finansierer folk IVF og ICSI da? Lån? Fytti grisen så dritt det blir å måtte pumpe kroppen full av hormoner i sprøyter og nesespray og gud vet hva, uttak av egg, innsett og Crinone og det ene med det andre. Jeg vet rett og slett ikke om jeg klarer det i skrivende stund.

 

Sånn! Dette var dagens ego frustrasjonsinnlegg %"#¤%¤"#¤%¤ :D H

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår veldig godt tankene dine. Men jeg er helt sikker på at dere får oppleve graviditet. Jeg unner dere dette. Virkelig.

Helt utrolig hvordan noen blir gravide bare de har vasket trusene i samme maskin som mannens, det er totalt urettferdig!

 

Skulle ønske jeg kunne gjøre noe for deg, lillefie, sender mange varme tanker til deg.

Har gubben fått testet svømmere da?

 

Håper alle har en fin kveld! Syns det er veldig stille her inne om dagen, men folk har vel mye å gjøre :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk Julestrømpa mi :)

 

Ja, det er virkelig tøft for meg dette. Jeg har bare følt det så håpløst en gang før og det var når jeg lå med ubehandlet aneurysme i hjernen. Man føler seg maktesløs og har lyst å rive av seg håret i ren frustrasjon over at helsa setter en stopper for de største drømmene i livet. Det hadde vært lettere å takle å ikke få til nummer 2, og dermed vært heldig å ha fått et barn fra før. Bare ett barn hadde vært nok! Jeg kan ikke be om mer, men den vil ikke komme til oss denne storken.

 

Mannen har ikke sagt noe mer om spermtest, så da blir det ikke tatt noen pergo neste syklus her i huset. Det kan være det samme for pergo funker jo ikke det heller tydligvis. Samtidig tenker jeg på å bli fortest mulig ferdig med de 4 kurene jeg fikk for så å få samtale til vidre utredning fortest mulig. Gyn sa nemlig at vi måtte komme tilbake dersom spira ikke sitter på de 4 kurene, og da blir det sikkert lap på meg og evt. Ivf på oss neste tenker jeg. Bare skjønner ikke hvor jeg skal få 20 000 fra.. Ååååååh!

 

Hva ville du ha gjort? Spist de sure pergotabbisene og kommet kjapt videre eller tatt pause i ren protest mot mannen og latt tiden gå? Det er ikke lurt av meg å drøye så lenge med prøving heller fikk jeg beskjed om.

 

Lurer på om jeg syter egentlig.. Det har jo faktisk enda ikke gått et år. Jeg har igjen to sykluser før året er rundet. De første 3-4 mnd hadde vi oss mye i dusjen for jeg fikk litt nella med hygiene og sæd osv. Vann som pumpes inn med penisen hans ødelegger jo miljøet for svømmerne. Alle vet at svømmere som blir utsatt for vann blir tyggis... Så kanskje jeg burde trekke ifra noen pp'er sånn rent teoretisk. Kanskje jeg er innenfor statistikken likevel. Det sies jo at 90 prosent greier å bli gravid første prøveår. Nei jeg analyserer til den store gullmedalje nå. Trøster meg selv ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner deg godt LilleFie, og jeg synes det er trist. Trist at man skal ha det så vondt i vente- og prøvetiden:(

Jeg synes absolutt at mannen din burde sjekke seg..om han ikke vet eller skjønner det selv nå, så kommer han til å forstå hvor mye det betyr for DEG at han sjekker og prøver! om ikke annet!!

Jeg håper inderlig for din del at du blir gravid LilleFie!! Hvis du nå har to prøveperioder igjen før du når 1 år, som du sier, så vet du at dere kan få hjelp.

Nå spør jeg kanskje dumt, men får man ikke sånt på statens regning? Altså utredning, prøverør osv?

 

Jeg har MYE stikninger idag. Vi snakker konstant siden i ettermiddag, men også flere ganger på formiddagen.

Jeg skal ta en EL-test etterpå og se om det kan være el på gang. Ellers så håper jeg det kan være spiren som borer seg fast ned i livmoren:)

Men jeg har ellers overhodet ingen symptomer.

Blir spennende å se hva en el-test sier ikveld da.. ;)

Håper jo den er negativ.

 

Når skal dere g-teste? jeg lurer på om jeg klarer å vente helt til onsdag.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke hoppet over en runde med pergo, dette fordi jeg ville vært redd for mer krøll på en ellers merkelig kropp med tanke på hormoner osv. Men jeg hadde gjort det helt klart for gubben, at det må være to for å danse tango! Hvorfor skal du sitte med alt dette? Tenk om det er han problemet ligger hos? Men må han ned dit personlig eller kan du levere det for han? I såfall er det jo bare å ta saken i egne hender, he he ;-)

Nei, seriøst hadde jeg tatt en alvorlig samtale med han om hva han vil, og at han også må bistå, selv med slike ting som ikke er så gøy. Han kan bistå med mer enn å pule!

Endret av Julestrømpa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er trist å lese dine beskrivelser Fiesnupp :( Blir lei meg når du har det så tungt og vanskelig. Skulle gjort hva som helst for å glede deg søta :wub: Sender deg en kjempe god klem :) :) :)

Mannen din må sjekke seg ut, ikke rettferdig at du skal proppe i deg pergo som gir deg smerter hvis det skulle være noe galt med hans svømmere.....krysser fingra for at alt er bra :)

 

Jeg kjenner det stikker litt i magen....mmmmmm......men er sikkert bare noe jeg innbiller meg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

****IKM UKE 10****

 

**********

Mandag, 05.03

Amedillo

ingunn1504

Marend

**********

Tirsdag, 06.03

 

**********

Onsdag, 07.03

-ønsker3gull

-Julestrømpa, 6PP

**********

Torsdag, 08.03

-Dossa 19pp, dobbel pergo denne runden

-Tjohei <3 7pp andre runde med provera

-Severine

- Minimikro

**********

Fredag, 09.03

- LilleMeto 14 pp pergo runde 5!(!!!!)

-Nora-Pernille 2.pp

-Betta prøver igjen, dobbel pergo..

-Kattungen (prøver på nr 3)

**********

Lørdag, 10.03

-Athina 35 pp

-Guroen

-Pernille26

**********

Søndag, 11.03

 

*********

Gravid

 

************************

 

Hei! I 4. pp og med lite håp denne pp, men henger meg på likevel og ønsker alle lykke til! Har egentlig fått beskjed om at jeg ikke kunne få barn på grunn av endometriose/operasjoner og diverse, men har da fått 2 flotte barn til alles overraskelse, så kan jo ha flaks igjen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gode dere er :):wub:

 

Jeg skal ta det skikkelig med han når vi legger oss i kveld. Har vært ganske streng noen ganger fra før og.. Skjønner ikke hva han nøler sånn for, han kan ta testen hjemme på badet og vi kan kjøre sammen og levere den. Er han redd for resultatet? Javel, DET var jaggu jeg og når jeg lå i GU stolen og ble undersøkt med både utskraping og UL og det som er! Jeg fikk jo dommen der og da også! Han må jo skjønne hva det signaliserer når han nøler sånn.

 

Hihi! Er så spent så spent på dere nå! Det er jo mange med stikk og tak og murringer! IKM uke 9 har 9 gravide nå.. SJUKT!

 

Jeg har også litt småirritasjon der nede, men her er det nok ingen spire :) Er oppblåst også, men dette har jeg kjent såååå mange ganger før i PMS uka :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kattungen! :D Du er jo akkurat hva jeg leter etter i kveld :D Velkommen inn til oss! Jeg har også fått beskjed om endo, og klarer ikke å bli gravid! Hvor har du det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her stikker det ivertfall!! Ikke noen gode stikninger.

Tipper at det er to spirer som graver og graver seg dypt ned her jeg:))

 

Nei altså, spøk tilside;) jeg tok en el-test selv om dette er langt fra el-symtpmer. Men vil ikke gå glipp av noe, sant?! :D

Men den var negativ.

 

Jeg har forresten littebitt mer utflod også.. det var også en grunn til at jeg tenkte kanskje el.

Har dere noen erfaringer med at økt utflod kan være noe svangerskaps-symtpm??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kattungen! :D Du er jo akkurat hva jeg leter etter i kveld :D Velkommen inn til oss! Jeg har også fått beskjed om endo, og klarer ikke å bli gravid! Hvor har du det?

 

Hei Lillefie!

Jeg har det egentlig overalt og rundtomkring. Eggsokker, tarm osv. Knekte eggstokker ødelaget av endo. Nå har jeg mange cyster på eggstokkene i tillegg:( Har operert 2x, skulle settes rett på prøverør, men ble da gravid med nr 1 med en gang. Gikk rett på nr 2 som snart er 4. Sykdommen har herjet i mellomtiden og jeg har blitt eldre. Derfor er jeg veldig i tvil om dette går, men har fått beskjed om at jeg bør fjerne alt, og da vil jeg prøve først. Håper det klaffer for deg, og når det var mulig for meg.....da er det vel håp for alle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...