Gå til innhold

~ IKM uke 10 ~ (ny 22.feb)


Fiemamma

Anbefalte innlegg

Oj. Det synes jeg hørtes ut som oppløftende nyehter for alle da kattungen! :) Fantastisk at du nå har 2 barn.

Håper det klaffer for deg med nr. 3 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oj. Det synes jeg hØrtes ut som opplØftende nyehter for alle da kattungen! :) Fantastisk at du nå har 2 barn.

Håper det klaffer for deg med nr. 3 :)

 

Jeg vet! Veldig fornØyd med at jeg har vært Så heldig, for var igjennom litt av en forberedelsesprosess- tenkte jo helt frem til adopsjon. Lykke til til deg også med nr 3!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dossa, så snilt. Jeg ser du er i 19pp, og tenker at det må være din tur denne mnd, lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk kattungen:) jeg håper det er et positivt tegn med stikninger i magen idag :)

Dossa.. du også stikninger?! Dette er jo riktig så lovende:)) Håper spiren sitter på deg nå!! Du skal IKKE over til 20 pp!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så søt og snill du er Kattungen og Ønsker :D

 

Hadde vært utrolig gøy om stikkingene i magen som av og til kommer skyldes en liten spire :D

Woho tenk om jeg slipper å skrive 20pp :wub: det hadde vært fantastisk *smiler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Wow! DET hørtes ille ut!! :o Du er mao skikkelig rammet! Det er helt rørende at du har klart å bli mamma fordi om. :wub: Nå er det kommet tilbake litt håp for meg og! Tusen takk for at delte din historie.

 

Jeg har fått beskjed om endo etter innvendig ul. Har aldri tatt lap. Går til landskjent gyn i kvinnesykdommer og barnløshet. Hun mente jeg har endo på eggstokkene og estimerte størrelsen på ca. 1,5 og 2,5 cm på henholdsvis venstre og høyre eggstokk. Jeg tar dobbel pergo pga syklustull. Er livredd for å ikke bli mamma. Og for at jeg har tette eggledere osv. Jeg er straks 28 år og prøver på min første.

 

Jeg føler meg skikkelig teit nå da dere :( Mannen kom hjem nettopp. Det første han sa var at vi er utnevnt som gudforeldre til nevøen hans <3 Det andre var at han har fått sms fra legekontoret om at hele datasystemet deres hadde krasjet og legene hadde holdt stengt i tre dager! De lovte time asap for svømmersjekk! Og dette sa han uten at jeg hadde sagt noe! Han imiterte hva han måtte gjøre og gjorde seg til med sammenrullet hånd som rundt selve kjeltringen, hahaaha! Vi er litt sprøe.. Jeg føler meg helt elendig som tvilte på han, og er samtidig utrolig glad! Da er det bare å legge frem pergo til neste syklus :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg båret med meg litjen min til sengen og vi har lagt oss :) i morgen skal vi reise ut til svigermor og han gleder seg til å dra hos farmor, hihhihi ;) Skal ha med kåpe, regnfrakk og blinkende refleksbånd for der ute er det mørkt! Det er på Ørland vi skal, hvis dere har fått med dere hoved-kampfly-base saken :)

 

Matmor er uggen :( Er helt ødelagt i magen og småkvalm. Usj! Ikke spist noe stygt heller. Håper jeg ikke får magasjau før avreise! Skal koke kaffe og ha på termos i bilen, det er så koselig det :wub:

 

Sov godt frøkner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble jeg skikkelig glad på dine vegne LilleFie!!! Dette var det du trengte nå, gjennom helgen, at mannen din har ordnet og fikset:)

Så deilig at du slapp å ha en preken for ham. Skjønner på en måte at du føler deg elendig over at du tvilte på ham, men på en måte så har han vel ikke snakket så mye om at han har gått til legen? .. ikke gitt deg så mye håp liksom?! Så du kunne jo faktisk ikke vite! Men nå er alt bra:) Det er godt! :)

 

Kos dere hos farmor, med lille søte vovva din:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre Lilefie :) Du skal se alt ordner seg for snille jenter :) Og krysser fingrene for at din kvalme skyldes en liten pøbelspire, hehe :)

 

Vi er mange her som opplever stikkninger om dagen, tenk om det kan være ett tegn da ,jenter :) :)

Men jeg tør nesten ikke håpe, har blitt skuffet så mange ganger før. Sikkert bare noe magesjuke som kommer.

 

Velkommen Kattungen :)

 

Her er det strålende solskinn, ikke gøy å jobbe inne på kontor nå... Prøve å snike meg ut en tur etterpå, hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg vet Julestrømpa. Håper det er noe i stikningene,

men blir ikke overrasket om det ikke er noen spire der.

Dette blir vel vår første reelle prøveperiode, og nå når jeg er 38 år så skulle det vel litt til om det skulle klaffe på 1 pp!!

 

Så jeg kjenner at det er helt ok om vi prøver noen måneder til før jeg begynner å få angst og lurer på om jeg nok er for gammel.

Selv om selvsagt er det super-hyggelig om det skjer nå!! :)

 

Da er sjokoladekake-langpannen bakt ferdig og bolledeigen som skal bli deilige sjokoladeboller, står til heving i ovnen.

Så er det bare å forberede seg på 15 tenåringsjenter på disco-bowlingbursdag ikveld med to voksne, meg og en annen mamma:D

Så overlater jeg de tre andre barna til mannen her hjemme i noen timer:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønskersnupp: nei, ikke nødvendigvis.. Man må ut med egenandel på 15 340 kr fra egen lomme først til eggløsnings medisiner og støttehormon osv. Etter det kan man få dekt 2-3 forsøk såvidt jeg forstår. Det koster altså oppimot 15 000 for hver syklus (hvert forsøk), kommer helt an på hvor mye medisin man må ha. Dersom det er dårlige svømmere kan man bruke ICSI som da koster 5000 i tillegg. Mekanisk fertilisiering av egg med syltynn sprøytespiss der de sprøyter inn en sædcelle. Problemet blir å ha så mye cash til overs at man bare kan dra på apoteket og cashe ut meisiner for opptil 10 000 eller mer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LilleFie.. uansett veldig dyrt! :(

Håper dere slipper det!!

 

Nå er ikke mine el-tester positive da.. så jeg får bare vente til ikm neste uke:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ønskersnupp: nei, ikke nØdvendigvis.. Man må ut med egenandel på 15 340 kr fra egen lomme fØrst til egglØsnings medisiner og stØttehormon osv. Etter det kan man få dekt 2-3 forsØk såvidt jeg forstår. Det koster altså oppimot 15 000 for hver syklus (hvert forsØk), kommer helt an på hvor mye medisin man må ha. Dersom det er dårlige svØmmere kan man bruke ICSI som da koster 5000 i tillegg. Mekanisk fertilisiering av egg med syltynn sprØytespiss der de sprØyter inn en sædcelle. Problemet blir å ha så mye cash til overs at man bare kan dra på apoteket og cashe ut meisiner for opptil 10 000 eller mer!

 

Stemmer det Lillefie må regne me medisner for ca 7000 til 15000 ved et ivf forsØk... Men jeg har hatt AIH(inseminering) oG FER (frysforsØk) og det kommer opp i 4000 i medisner så kommer ann på hvor mye stimulering en ska ha kort eller lang protokoll. Endo pasienter har alltid lang protokoll og det er det dyreste desverre .

 

Titter innom fra ikm uke 13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillefie, det hørtes veldig dyrt ut. Akkurat som man ikke har nok å tenke på i en slik situasjon, så skal man få økonomiske bekymringer på toppen....Håper du slipper IVF og kan bli gravid på naturlig vis denne pp:)

 

Jeg merker jeg blir revet med i syptomsnakket her. ømme bryster har jeg aldri lengre, men i går og i dag er de litt ømme. Pluss litt murring i går og unormal farget utflod (unnskyld detaljer) på dag 6dpo. Og når jeg leser her inne, er jeg helt med med en gang, he he! Fikk litt håp nå, og det er bra vi alle kan holde motet oppe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kattungen, det er det som er så bra her inne :)

Vi støtter hverandre og gir hverandre trøst når det trengs :)

Veit ikke hva jeg skulle gjort uten dere fantastiske jenter, dere lyser opp hverdagen og gir meg mot og styrke til å gå løs på pp etter pp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dossa; synes du er utrolig tøff, motet oppe etter så lang tid. Har du barn fra før? Jeg merker at det hjelper meg, og synes nesten at jeg ikke kan klage av den grunn. Unner virkelig alle som ønsker seg barn den opplevelsen.

 

Det som også er fint her inne, er at det ikke er noen som blir lei av å dikutere intrikate symptomer og tester- det er litt gøy egentlig- og støttende:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kattungen, ja jeg har barn fra før. En på 7, ei på 5 og ei frøken på 2 år :) Så jeg føler meg veldig heldig som har mine tre gullskatter :D

De hjelper til med å holde motet mitt oppe.

Ønsker veldig sterkt den siste spiren nå og synes ventetida er utrolig lang :( De tre satt alle på første forsøk :) og hadde ikke trodd det skulle ta så lang tid med nr 4 *huff*

Men jeg gir ikke opp!!!

Før eller seinere så skal det bli min tur til å juble ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner å miste troen på at det har skjedd noe denne pp jeg;)

.. har ikke ømme pupper.. og det synes jeg at "alle" har her inne når de har fått positiv g-test! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker, du får ikke lov av meg til å gi opp!! :)

Man trenger ikke ha noen symptomer for å være gravid, mange får det ikke fØr det har gått ei stund, og du er en av dei ;)

 

Jeg sitter på jobb og retter bØker og gjØr ferdig planer for neste uke. Gikk på do og merket at det var litt lyse rosa på papiret.....hmmmf#%#% hva er det som skjer med kroppen min??

Jeg er da bare 10 DPO og tanta kan da ikke dukke opp allerede nå vel.....hææææ......blir litt frustrert merker jeg *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neeeeida Dossa. Ta det helt med ro.. det er bare festeblødning du har!!! :)

 

Neida, gir ikke opp.. og håper du har rett. Jeg kan bare ikke huske NåR jeg fikk ømme pupper lenger i de to siste svangerskapene. Noe som jo irriterer meg litt, men.. jeg får bare smøre meg med tålmodighet til onsdag eller torsdag.. hmm.. kanskje fredag hadde vært bedre å teste??

.. nei, åH.. sukk.. blir gal jeg nå!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo jenter :) da er jeg på vei hjem ;) måtte bare innom å fortelle at tanta plutselig dukket opp i dag :( wtf???? Skjønner ikke noe jeg :(

Kommer innom å kommenterer litt mer i kveld :) ha en fin lørdag jenter :)

Kose på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida det er bare feste blødning dere har, dossa og tjohei :-)

Her har stikkingene blitt helt borte så har mistet helt trua på denne perioden.

 

Leste på en annen tråd at athinas verden har testet svakt positivt allerede! Krysser fingrene for henne og håper spiren sitter. Hun er kun 7 dpo, jeg er 10 dpo og fikk skikkelig teste abstinenser!! Bra gubben har gjemt testene mine, he he. Eller kanskje jeg skulle gått på skattejakt?

I dag har jeg vasket huset og pusset vinduer! For ett slit! Og innimellom slagene tente vi en engangs grill i hagen og koste oss med pølser, er utrolig digg i sola :-) håper dette været holder seg helt til høsten igjen :-P

Håper alle har en fin helg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stikningene mine er også blitt borte Julestrømpa. Håper det var festesmerter vi hadde da!!!:)

 

Håper det er festesmerter Tjohei!!!

Jeg krysser bein og armer for oss alle her.

... må innrømme at jeg krysser et ekstra bein for LilleFie.

 

... ja, for nå kan vi jo krysse dem damer.. el er jo over for lengst for denne gang:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...