Gå til innhold

~ IKM uke 10 ~ (ny 22.feb)


Fiemamma

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

De fleste av oss har vel nå hatt EL :) da blir det to laaaaange uker å vente. Men godt vi har hverandre å skravle med :D tida flyr da :)

 

Mannen har fått influensa og ligger rett ut *blæ* syke mannfolk er virkelig syke :P hehe. Takk og pris for at han hadde vett til å bli dårlig etter at de nødvendigste aksjene var på plass :P hahaha

 

Snuppa er hos en kamerat. Vesla ser på Snehvit og gullet bygger lego ennå :) Sola skinner og det er 8 varmegrader *digg digg*

Får skikkelig vår følelse, så hvis det skulle komme mye snø nå så blir jeg skuffa :)

 

Får komme meg litt ut i sola.

Er att mer snø på terrassen som skal måkes vekk :)

 

Ha en fin fredag snupper <3<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld i stuggu jenter :)

 

Er helt pumpa! Ligger på sofaen og skal snart krype oppi senga hos mannen min. Han er utslitt etter overtid og jeg har vært nede i byen i 7 timer på cafe med venninne og skravling med gamlekollegaene, puuuh! Mye å ta igjen!

 

Ble pølser i brød og nybakt brownieskake her i kveld. Litjen vår (hunden) er utslitt etter å ha vært med pappan på jobb i hele dag. Hihi, ''ungen'' vår han<3 Vi har mer eller mindre overtatt han nå.

 

Vi la aksjer helt til i går så skal en del til å misse en evt el tror jeg, men jeg aner rett og slett ikke om jeg har hatt el denne syklusen. Nyter virkelig uforpliktet sex med mannen min uten å være bevisst over el. Forhåpningene er derfor nada og, som er deilig! Kan garantere at det om 14 dager står pp 10 hos meg, bare vet at det ikke har gått nå heller, og samma kan det være ;) Kanskje jeg blir tante en dag istedet :)

 

Hihi Dossami :wub: denne manneinfluensaen er virkelig ille ja :-P Får håpe han klarer seg, hihihihi ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig fie:) elsker å sitte på cafe og skravle:)

Enig med at sexen er bedre når man ikke har el hengende over seg.

Jeg fikk jo som sakt i går slimpropp så trodde el var over, men i dag var det tynt og masse slim, så er kanskje ikke over allikevel? Også får jeg ikke sex siden jeg er på jobb i natt:( så håper mannen min er keen på litt morgensex i morgen tidlig, selv om jeg vet at han er B menneske og ikke fungerer før 12. At det skal være så vanskelig??!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaa :D Cafe er magisk!

 

Uff, tell me about it! Noen blir gravid når de hadde sex 6 dager før el, mens andre ikke blir det samme faen hvor mye sex de har i døgnene før egget slipper. Er møkklei hele greia!

 

Ville ha satsa på sex noen dager til hvertfall hvis jeg var deg ettersom du har slim. Jeg tror(?) el hos meg var en gang i løpet av mandag/tirsdag/onsdag. Men har ikke peiling siden jeg droppa og faktisk glemte å teste denne gangen. Det funker jo ikke uansett, hehe :) Og om jeg hadde hatt pos el test, er det ikke sikkert egg blir slupper for det, så er egentlig litt bortkasta å teste har jeg funnet ut. Vi hadde iallefall sex frem til i går, og nå sover'n så blir ikke noe i kveld.

 

Vet jeg høres negativ ut ift meg selv, men magefølelsen har aldri slått feil før her, og noen av oss får faktisk aldri barn, så det kan like gjerne og like naturlig være meg som noen andre. Jeg er veldig uortodoks hva gjelder morsrollen. Sikker på jeg kunen blitt brent på bålet av å si noe sånt på et nettsted som dette, men jeg tror jeg er en ettbarnsforelder. Jeg er ikke sååååå glad i unger at jeg kan fostre en hel flokk og vie hele mitt liv til å oppdra og forsørke disse. Jeg er veldig glad i mitt eget liv også, og vil veldig gjerne ha tilbake det livet så fort som mulig hvis jeg får barn en gang :) Venninnen min er akkurat likens. Vi er type ettbarnspersoner. Vi måtte begge smile og le da en ettåring spiste middagsglass og nektet å spise fordi han gliste og så på oss på cafeen i dag da, han var litt søt, men ellers er jeg ikke videre begeistret for andres barn, misforstå meg rett. Noen er jo så flåsete at alle de 400 vennene deres på facebook vet hvordan bleia så ut og hvor mange ganger ungen har spydd pga. gjevnlige sttusoppdateringer. æsj. Jeg blir kvalm av det. Ei jeg kjenner har lagt ut bilder av jenta si naken og skrevende på en platt om sommeren.. Jises christ! Takler ikke det maset der, som om alle andre synes andres barn er hele verden. Sorry, men sånn funker det ikke, hehe :)

 

Jeg hadde isåfall blitt en som ikke briefer med magebilder og gnål om hvor fælt jeg har det om dagene på face. Folk skulle ha fått funnet ut om det og spørre meg selv hvis de lurer på om jeg er på tjukka. Aner ikke hvorfor jeg skriver en gigantisk avhandling om dette nå, men tror det er fordi jeg kjenner jeg kan ha det fint uten mange barn :) Ett hadde vært koselig, og hvis alt går noenlunde smertefritt så kanskje vi kunne ha gidda å prøvd på nr.2, men sånn som det er nå så er jeg møkklei og lite motivert lenger.

 

Har planer om å droppe bim en stund etter 12 pp, som da vil markere et år med nedturer og slit til ingen nytte for oss. Det er ikke moro å være på "Bli gravid" i mer enn ett år som sliter, da hele tittelen på forumet er noe som ikke hører hjemme i vår hverdag, for jeg blir jo ikke gravid. Om 14 dager er jeg inne i pp 10, så da er det kun et par pp igjen før det første ekle året med nedturer er fullført :( Førstegangsprøver og får det faen ikke til..

 

Vi har blitt spurt om å være fôrverter for hunden nå, og vi har takket ja. Det vil jo på en finere måte si at vi har overtatt han. Jeg sa ja fordi vi ikke har noe annet "barn" å gi omsorg til, og synes det hadde vært forderdelig for han å få enda noen nye folk i livet sitt dersom vi måtte sagt nei. Han er dokka og tjokkebærta mi og jeg steller og duller med han som det lille hjertet han er :) Hihi! Livet er ikke så vært after all :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig god du er fie:) *smiler godt etter innlegget ditt* godt å få en liten utblåsning:) snakket med en venninne på tlf i nesten to timer der vi snakket om hvor urettferdig alt er og folk som blir gravide bare de ser på en mann og sier at man bare ikke må stresse sånn så går det!!grr det jeg mener er at man trenger litt utblåsning:)

Vi har jo prøvd i 12mnd nå og kjenner at jeg er på vei og gi opp, hvorfor skal det plutselig gå nå?!

Jeg er også overirritert over mange statusoppdateringer på fb, men synes det er flest fra alenemødrene som legger ut alt.

Men hallo man legger ikke ut nakenbilde av barnet, det bilde kommer jo alltid til å svirre rundt der.. Uff..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God morgen søtinger :)

 

Vesla og jeg sov til kl 0830 *digg* De to eldste sto opp tidligere og gikk ned i stua for å se på tv. Utrolig deilig når de eldste kan ordne seg litt sjøl :)

 

Vi skal i bursdag idag så nå er ungene ferdig badet og pyntet :) Så fine atte :) :) Mannen er dårlig så han setter vi att hjemme :P

Krysser fingra for at de to eldste og jeg ikke blir smitta men det er vel å håpe for mye :P

 

Jeg er kommet i DPO land og på en måte er det litt deilig for da kan jeg senke skuldrene og ikke bekymre meg for EL :)

Er bare 3 DPO idag og akkurat nå sitter jeg med en godfølelse men jeg veit at den vil forandre seg jo nærmere IKM jeg kommer *bah*

Men nå har jeg håp og tro på denne pp :D

 

Sola skinner og det er deilige 6 pluss grader *juhu*

Er sååå klar for vår og varme :)

 

Fiesnupp, du skriver så godt :) Digger deg :wub:

Synes det er leit at du møter så mye motgang, det fortjener du ikke søta. Jeg har stor tro på at du i løpet av dette året vil få en positiv test ;) Så gøy at dere har fått ansvaret for hunden. Den kunne ikke fått et bede hjem :wub:

Klem klem klem

 

Ariel, har du fri idag eller er det nok en jobbedag?

Ha en fin dag søta :) :)

 

Nyt lørdagen søtinger <3<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har testet etter eggløsning siden fredag i forrige uke uten hell. Det skjedde i den tidligere pp også, men trodde at jeg hadde gått glipp av eggløsning selv om jeg testet dagen før, eggløsningsdagen og de 4 neste dagene etterpå.

Legen forslå pergotime med en gang.

Så jeg skal starte neste pp.

 

Noen som kan fortelle meg hvordan det virker? Han sa at jeg kan starte fra dag 3 i syklusen, mens på bruksangvisning står det at man skal starte fra dag 5. Er i tillegg redd for å ta medisiner, jeg er den typen som nesten aldri tar medisiner selv om jeg er veldig syk.

 

Skal jeg høre på legens anbefaling eller skal jeg vente å se om jeg får eggløsning de neste mnd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter:)

Ble så ekstra forelsket i mannen min i dag da jeg kom hjem fra jobb:) jeg hadde sakt på tlf kvelden før at jeg ville legge aksjer, men vet at han er sykt trøtt om morgningen. Men han hadde stått opp en liten stund før og tent masse stearinlys <3 tihi:)

 

Dossa: ja jobber hele helgen, men egentlig greit:) mannen min må uansett jobbe med skolearbeid i helgen. Så lite selskap i han:)

Så spennende å være i dpo:) håper virkelig du får spiren nå:)

 

Gutt04: jeg vet dessverre ingenting om pergo:)

 

Kose dere masse i dag girls:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo jenter :)

Lillefie gratulerer med hunden :) er så herlig med dyr ;) ha ha så flott at du får ut litt frustrasjon :)

 

Dossa håper dere har hatt en fin dag i bursdag :) hmm jeg er vel også i dpo land hvis det stemmer at jeg har hatt en pos el test :) håper mannen din blir fort frisk :)

 

Åh Ariel så snill mann du har da som tenner stearinlys og gjør aksjelegging Selv om det okke passer helt :)

 

Hmm pergo kan jeg fint lite om:(

 

Jeg har mått kaste inn håndkle og holder meg hjemme fra jobb i natt :( har feber og tett i nesa og hals tror det er en heftig influensa på gang :( var på jobb i natt og det var drit slitsomt hode vondt og svimmel kald og varm osv... Men sjefen min sa at hun hadde regnet med at jeg kom til å ringe etter at hun hørte hvor dårlig jeg var i går :) nå har jeg i hvertfall stått opp og holder på å sulte i hjel... Har ikkje spist siden i går :( kjæresten har bestilt en god Hamburger til sjuklingen :)

Kose på dere alle :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse god bedring Tjohei :)

Håper du kommer deg fort på beina igjen *smiler*

 

Da har gullet fått influensa. Kom hjem fra bursdagen nå ikveld og han klaga på vondt i halsen og varm i topplokket :)

Målte feberen og den viste 39 *bah*

Så da er det bare att meg og snuppa. Håper vi slipper unna men det er vel å håpe for mye :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring tjohei:) bra du ble hjemme, man har ingenting å gjøre på jobb når man er syk:)

 

Får håpe gullet og mannen din Dossa blir friske snart:)

 

Sove godt jenter<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei jenter :)

 

Har dere en fin søndag? Jeg og mannen og "sønnen" vår har vært på en søndagstur med bilen :) Kjørt litt rundt og sett alt det nye som bygges overalt og orientert oss, hehe. Så stakk vi innom Shell og kjøpte oss burgere og brus. Har vært og hentet utstyret og klærne til Cookie i dag så nå er vi en liten familie :)

 

Ellers er jeg så trøtt såååååå trøtt :o Skjønner ingen ting. Jeg gikk og la meg kl. 00:30 i gårkveld, seriøst! På en lørdag! Har sovet 8-10 timer så mangel på søvn er det i allefall ikke! Våknet kl 10 i dag og måtte tisse, så ikke en dritt forran meg og var seriøst kroppsklein fordi jeg var så stupe trøtt! Slengte meg ned i senga igjen etterpå og sovnet før jeg visste ordet av det. Ikke sjans i havet at jeg hadde greid å stå opp og fikle med kontaktlinser kl 10! Nå sitter jeg med øyenbrynene opp i hårfestet og prøver å holde øynene åpne igjen.

 

*gjeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeesp* :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen snupper :)

 

Tror dere ikke at alle ungene er dårlige *baah* Feber og hoster, var visst ingen som skulle slippe unna denne influensa :(

 

Jeg hangler litt sjøl men denne uka og neste uke så har jeg fri de tre første timene så idag skal jeg på jobb fra kl 1150-1320.

Burde nok holdt meg hjemme, halsen verker og det samme gjør kroppen. Kjenner at feberen kommer *blæ* men tar paracet før jeg stikker på jobb.

Det er mer slitsomt å ha vikar enn å være små dårlig.

 

Jentene har badet og lekt med Dora dukkene sine. Er herlig å høre at de leker og koser seg :D

Nå ser snuppa på en barbiefilm mens vesla ville se mikkes klubbhus. Sitter og gjør de samme øvelsene som mikke sier de må hjelpe til med :) Søta jenta mi *smelt*

 

Våknet idag tidlig og da kom det fra vesla "mamma jeg er fastisk syk og da må je få is vel" :) Så da gikk ho i fryseskapet og hentet seg en is ;)

 

Hvordan ligger dere jenter an i løypa når det gjelder DPO og symptomer?

 

Jeg er 5 DPO idag, merker ikke noe *baah*

Men det er ikke uvanlig så jeg gidder ikke å stresse :)

 

Ha en superduper fin mandag :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God mandag formiddag alle sammen!

 

Litt stille fra meg om dagen, men er her inne hver dag bare for å holde meg oppdatert, men prøver å minske stresset rundt baby prosjektet.

 

Jeg hadde positive EL- tester onsdag og torsdag sist uke så er vel 4 dpo i dag. Føler heller ingenting, men røver å ikke "lete" etter symptomene.

 

Etter samtaler med sambo har vi blitt enige om å skippe neste mnd hvis det ikke klaffer denne runden, blir litt rart med en pp-pause. For oss føler vi at dette blir riktig.

 

I helgen var vi i Oslo og nøt årets første utepils, hehe. Var nesten sommervær ute :)

 

Håper alle har det fint og at denne uken raser avsted. :)

Jeg vil lese om MANGE positive tester neste uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julestrømpa hmm håper det skjer denne pp da så slipper du å hoppe over en pp ;) men er helt enig i at hvis dere føler at det er riktig så skal dere stå for det ;)

Dossa 5DPO ja hmm spennende :)

Hvis mange dager er jeg dpo da?? Hvis testen sist mandag ikke lurte meg?? Er jeg da 7 dpo?? Hmm merker ingenting jeg heller... Men har vært fint lite aksjelegging dah... Ble en del før mandag pluss mandag og tirsdag og stopp etter det... Men men man kan jo ikke bare knulle her i livet skal jo tjene penger og sove og spise også :) ha ha huff nei går å sover litt jeg assa ;) tror det trengs :)

kose på ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har testet etter eggløsning siden fredag i forrige uke uten hell. Det skjedde i den tidligere pp også, men trodde at jeg hadde gått glipp av eggløsning selv om jeg testet dagen før, eggløsningsdagen og de 4 neste dagene etterpå.

Legen forslå pergotime med en gang.

Så jeg skal starte neste pp.

 

Noen som kan fortelle meg hvordan det virker? Han sa at jeg kan starte fra dag 3 i syklusen, mens på bruksangvisning står det at man skal starte fra dag 5. Er i tillegg redd for å ta medisiner, jeg er den typen som nesten aldri tar medisiner selv om jeg er veldig syk.

 

Skal jeg høre på legens anbefaling eller skal jeg vente å se om jeg får eggløsning de neste mnd?

 

Du skal alltid ta medisinene som legen har fortalt :) Det er mange måter å starte en pergokur på, men vet ikke hva de legger til grunn for hvilken oppstartsdag som er best egnet. Jeg tar f.eks dobbel fra dag 4-8, men andre igjen tar fra dag 3-7. Hvor mange dager har du i hver syklus? Jeg har alt fra 24-45, men normalt er 28. Har fått stabil syklus etter jeg begynte med pergo. Dette fordi jeg mest sans får eggløsning når jeg tar pergo.

 

Man skal imidlertid ta el-testing med en klype salt. Ja, det kan indikere at man har eggløsning, men det kan også gi falskt resultat. Jeg leste på spør jordmødrene i går at en positiv el-test ikke trenger å bety eggløsning, og motsatt - en negativ el-test kan likevel bety eggløsning. Det er med andre ord usikkert om man faktisk slipper egg. Har selv begynt å gi blaffen i å el-teste, og heller ha sex ofte uten noe el-press. Det har vi hatt kjempestor glede av denne pp'n både jeg og han :) Jeg fikk positive el-tester fra 8-10 dpo forrige syklus, og aner ikke hvorfor, så for meg blir det mest forvirring og spekulasjoner å el-teste har jeg funnet ut. Hvis man har sex annenhver dag eller oftere så skal det være vanskelig å bomme på en evt eggløsning hvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 27-28 dagers syklus, verken mer eller mindre. Jeg har alltid fått positive EL-tester når jeg tester til riktig tid, men har ikke fått det de 2 siste mnd. Vi hadde sex nesten hverdag denne pp så håper på en positiv resultat når ikm kommer.

 

Kysser alt jeg har får at det klaffer for deg og alle uke10 jentene denne gangen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du ganske sikkert el hver syklus snuppa :) Lik sykluslengde er den beste indikatoren på det!

 

Krysser fingrene for dere alle for at eggene graver seg ned i disse dager!

 

Her er leiligheten støvsugd og rundvasket med grønnsåpe i dag og jeg har gjort om litt på gardiner osv. Vaska alle vegger og listverk, gulv, vinduer, oppvask, to maskiner klær og tekstiler til interiør, og nå skal jeg skure dusjkabinettet.

 

Lurer på om vi må skaffe ny kaffetrakter for kaffen smaker plutselig dritt i dag, vet det er et typisk gravidtegn for mange, men hallo, det må seriøst være noe galt med trakteren, og jeg som er så avhengig av kaffe! *sørge litt* hehe :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ojojojo så utrolig flink du har vært idag Fiesnupp :D

Hvis du har tid og lyst så kom gjerne ned til meg og slik at jeg også får et strøkent hus ;)

Synd at kaffemaskina ikke virker som den skal, men kan det være et tegn da snuppa ;) vi ligger likt i løypa *spennende*

Når har du tenkt å svi av en test? Jeg har mest lyst til å vente til dagen etter IKM hvis det blir nødvendig da.

Men frister litt å ta en test til helga ;)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, bare gi meg god kaffe og no middag du så kommer jeg og vasker snuppa :P:wub:

 

Neeeeeiii da:D Dette er ikke symptomer på noe annet enn velbrukt kaffetrakter og siste rest med mørketidstrøtthet, garantert ass. Kommer ikke til å teste Dossa, er så støgglei av blendahvite tester fra test til test både for el og g nå at jeg har mest lyst å tenne på hele pakken. Er vel igjen ca.6 el tester og en g oppi den tror jeg. Brukte 1 el test denne pp som ble negativ. Det er lettere for de som har vært gravid før å holde motet oppe for de vet at de kan bli gravid, men jeg har aldri vært gravid noensinne, og har prøvd hardt i straks ett år, med de to. siste pp på DOBBEL pergo, og still nothing.. Har seriøst rett fra hjertet ikke noe håp og trua lenger, og har begynt å tenke at det kan bli et fint liv uten arving og. Klarer ikke å se for meg at min kropp skal bli gravid heller helt ærlig. Tanken på diger mage og gravidplager er så fjærnt og uvirkelig. Dagens sukk:)

 

Skal ut å handle slankemat nå :D Jeg skal ha sprekeste kroppen på stranda i sommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff Lilliefie ikke mist motet da :( jeg vet jo fortsatt ikke om jeg har el eller hvordan disse hormon prøvene på sykehuset gikk men prøver å holde motet oppe :) runder et år son prøvere i april og tenker det kommer det kommer selv om tvilen gnager en del her også :( hmm kansje du kan få gubben til å smake på kaffen så får du høre hva han syns?? Jeg elsker kaffe så kommer gjerne å sjekker jeg assa ;) knis

Kose på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får ikke lov av meg å gi opp håpet Fiesnupp :) jeg veit at du i løpet av dette året vil få en positiv test :D

Men jeg skjønner godt at dere som ikke har barn tenker ekstra mye på at det skal ta så lang tid. Men stå på søta :wub:

Du er fin snuppa <3

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...