Gå til innhold

Babyer som er ca 4 mnd nå i februar?


Leelo

Anbefalte innlegg

Gjeeesp.... lurer på om snuppis startet et økedøgn i natt.... Fikk lagt henne 20.15:) Men så mat 23.15 og 2.30. Etter det fikk jeg hun ikke til å sovne skikkelig igjen....så fra kl 04.00-07.30 satt jeg halvsovende i sofaen med henne hengende på puppen mens hun spiste og sov om hverandre, så da jeg "våknet" skikkelig halv åtte var det nesten tomt for melk sammenliknet med hva det pleier å være om morgenen...så får forberede meg på mye amming neste døgnet eller lenger.....

Ja, de økedøgnene! Det er ikke noe kjekt. Syns det gikk greit første gangene for da varte økedøgnet kun ett døgn. Men det som begynte ved 3 mnd varte jo til 4 mnd og grøtstart! ;) hehe.. Håper ikke snuppa di trenger mer en ett døgn på å få opp produksjonen, så du ikke blir helt ødelagt ;) Håper ikke du har planer idag, da blir det iallefall ikke noe kjekt.

 

ja, har jo hatt noen fine uker i det siste...med en fantastisk natt m en amming mellom 20-7.30...tar gjerne imot fkere slike. Tror jeg skal våge meg ut med henne i vogn en tur i alle fall:)

Ja, en tur gjør bare godt :) Kanskje jeg og skal gå en tur idag. Trenger litt frisk luft i fjeset! God tur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi ga prinsen en flaske med mme og en skje grøtpulver i gå, og det gikk ned som bare det. Så sovnet han kl 21 og sov til 04. Så fikk han mat og sov til 07 igjen. Synes det var en fin natt jeg. Så det skal vi fortsette med! :-)

Wow! Det var jo kjempe flott! Håper det fortsetter slik for dere! Er det neste helg dere drar til syden?

 

Ja vi drar neste lørdag, så håper magen hans ikke reagerer så veldig. Har ikke merket noe i dag, så tror det går bra!

Nå sovnet han kl 19 etter vanlig amming, men tenkte å gi han flaske hvis han våkner i rimelig tid før vi legger oss etterpå... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ga prinsen en flaske med mme og en skje grøtpulver i gå, og det gikk ned som bare det. Så sovnet han kl 21 og sov til 04. Så fikk han mat og sov til 07 igjen. Synes det var en fin natt jeg. Så det skal vi fortsette med! :-)

Wow! Det var jo kjempe flott! Håper det fortsetter slik for dere! Er det neste helg dere drar til syden?

 

Ja vi drar neste lørdag, så håper magen hans ikke reagerer så veldig. Har ikke merket noe i dag, så tror det går bra!

Nå sovnet han kl 19 etter vanlig amming, men tenkte å gi han flaske hvis han våkner i rimelig tid før vi legger oss etterpå... :-)

Spennende. Vi drar til syden 8.mars. Så tar imot alt av tips når du kommer hjem om hva som er lurt å huske på fly osv ;) hehe..

Går nok fint med flasken med grøtpulver siden han ikke har reagert etter den han fikk igår?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ga prinsen en flaske med mme og en skje grøtpulver i gå, og det gikk ned som bare det. Så sovnet han kl 21 og sov til 04. Så fikk han mat og sov til 07 igjen. Synes det var en fin natt jeg. Så det skal vi fortsette med! :-)

Wow! Det var jo kjempe flott! Håper det fortsetter slik for dere! Er det neste helg dere drar til syden?

 

Ja vi drar neste lørdag, så håper magen hans ikke reagerer så veldig. Har ikke merket noe i dag, så tror det går bra!

Nå sovnet han kl 19 etter vanlig amming, men tenkte å gi han flaske hvis han våkner i rimelig tid før vi legger oss etterpå... :-)

Spennende. Vi drar til syden 8.mars. Så tar imot alt av tips når du kommer hjem om hva som er lurt å huske på fly osv ;) hehe..

Går nok fint med flasken med grøtpulver siden han ikke har reagert etter den han fikk igår?

 

Du mener kanskje at dere drar 8. april eller 8. mai? he he...

Jeg skal tipse jeg når jeg kommer hjem.

Han fikk en flaske til nå etter å ha sovet i 3 timer og han sovnet på fanget til pappaen med flasken i munnen, men spiste nesten alt i flasken. :-)

Nå sover han igjen og jeg håper han sover lenge.... Men da må jeg enten pumpe meg før jeg legger meg, eller stå opp i natt å pumpe.... eller begge deler.... Men så lenge han sover spiller det ingen rolle! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ga prinsen en flaske med mme og en skje grøtpulver i gå, og det gikk ned som bare det. Så sovnet han kl 21 og sov til 04. Så fikk han mat og sov til 07 igjen. Synes det var en fin natt jeg. Så det skal vi fortsette med! :-)

Wow! Det var jo kjempe flott! Håper det fortsetter slik for dere! Er det neste helg dere drar til syden?

 

Ja vi drar neste lørdag, så håper magen hans ikke reagerer så veldig. Har ikke merket noe i dag, så tror det går bra!

Nå sovnet han kl 19 etter vanlig amming, men tenkte å gi han flaske hvis han våkner i rimelig tid før vi legger oss etterpå... :-)

Spennende. Vi drar til syden 8.mars. Så tar imot alt av tips når du kommer hjem om hva som er lurt å huske på fly osv ;) hehe..

Går nok fint med flasken med grøtpulver siden han ikke har reagert etter den han fikk igår?

 

Du mener kanskje at dere drar 8. april eller 8. mai? he he...

Jeg skal tipse jeg når jeg kommer hjem.

Han fikk en flaske til nå etter å ha sovet i 3 timer og han sovnet på fanget til pappaen med flasken i munnen, men spiste nesten alt i flasken. :-)

Nå sover han igjen og jeg håper han sover lenge.... Men da må jeg enten pumpe meg før jeg legger meg, eller stå opp i natt å pumpe.... eller begge deler.... Men så lenge han sover spiller det ingen rolle! :-)

Hehe, ja mente 8.april. Ville pumpet før jeg la meg, så får du en god natts søvn ;) (Forhåpentligvis) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ga prinsen en flaske med mme og en skje grøtpulver i gå, og det gikk ned som bare det. Så sovnet han kl 21 og sov til 04. Så fikk han mat og sov til 07 igjen. Synes det var en fin natt jeg. Så det skal vi fortsette med! :-)

Wow! Det var jo kjempe flott! Håper det fortsetter slik for dere! Er det neste helg dere drar til syden?

 

Ja vi drar neste lørdag, så håper magen hans ikke reagerer så veldig. Har ikke merket noe i dag, så tror det går bra!

Nå sovnet han kl 19 etter vanlig amming, men tenkte å gi han flaske hvis han våkner i rimelig tid før vi legger oss etterpå... :-)

Spennende. Vi drar til syden 8.mars. Så tar imot alt av tips når du kommer hjem om hva som er lurt å huske på fly osv ;) hehe..

Går nok fint med flasken med grøtpulver siden han ikke har reagert etter den han fikk igår?

 

Du mener kanskje at dere drar 8. april eller 8. mai? he he...

Jeg skal tipse jeg når jeg kommer hjem.

Han fikk en flaske til nå etter å ha sovet i 3 timer og han sovnet på fanget til pappaen med flasken i munnen, men spiste nesten alt i flasken. :-)

Nå sover han igjen og jeg håper han sover lenge.... Men da må jeg enten pumpe meg før jeg legger meg, eller stå opp i natt å pumpe.... eller begge deler.... Men så lenge han sover spiller det ingen rolle! :-)

Hehe, ja mente 8.april. Ville pumpet før jeg la meg, så får du en god natts søvn ;) (Forhåpentligvis) ;)

 

Ja jeg tror jeg gjør det! Drøyer det så lenge jeg kan slik at sove så lenge som mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ble ofte amming i går, men var innstilt på det, og hun fikk seg 1 t og 45 min søvn i vogna på dagtid, så gikk supert. I tillegg klarte hun å rulle seg helt rundt fra rygg til mage for første gang og storkoste seg med det.Sovnet 20.30:) Mat 23 og 02.30 og 03.30. Sov til 07. Så ikke helt ille, men håper ikke nettene inneholder så mange måltider fremover...

Men tiden går altfor fort synes jeg.....:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah... godt å være nesten uthvilt! he he... (endelig)

I går sovnet han kl 19 og våknet kl 22. Da fikk han flaske med mme og grøtpulver og koste seg med pappa med det. Sovnet 2230 og sov til 0655, så jeg er fornøyd! :-)

Dette skal vi fortsette med! :-)

 

Kos dere i det fine været!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah... godt å være nesten uthvilt! he he... (endelig)

I går sovnet han kl 19 og våknet kl 22. Da fikk han flaske med mme og grøtpulver og koste seg med pappa med det. Sovnet 2230 og sov til 0655, så jeg er fornøyd! :-)

Dette skal vi fortsette med! :-)

 

Kos dere i det fine været!

åh...luksus:) Unner deg det!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mange her som har begynt med grøt?Og endret det på søvnmønsteret?Vi er inne i en ny økeperiode med 4 amminger per natt.Har bestemt meg for å holde ut så lenge Lillegutt er fornøyd,men er litt nysgjerrig på om der skjer en endring ang søvn ved innføring av grøt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men så snart Lillegutt viser tegn på å være misfornøyd skal vi hive oss over grøten.Lengter etter å sove!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi begynte å gi en flaske mme med en måleskje grøypulver i på kvelden. Da gikk vi fra amming hver 3. time på natten til at han sover 7-8 timer i strekk.

Har bare gjort det to kvelder, men håper det fortsetter sånn. Tenker å begynne å gi grøt om et par uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snuppa har også hatt et par bra netter nå! I går sovna hun på fanget rett før 20, jeg la henne, men hun våknet igjen fort, men da gikk jeg inn og puppa i søvn. Ca 20.30 slapp hun puppen og snudde hodet (noe som pleier å være et særs godt tegn på at hun sover godt en stund!), og da sov hun til midnatt omtrent. Fikk mat da og en gang midt på natta + kl 6. Dette er veldig bra for oss. Natta før fikk hun mat når jeg la henne 21.30 og hun spiste 01 og 04! Det er vel det aller beste noen gang. Da våkna jo selvsagt jeg og venta med melonharde pupper! haha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det mange her som har begynt med grøt?Og endret det på søvnmønsteret?

 

Starta litt i går vi. Ga guttungen litt grøt på dagtid, tenkte det kunne være greit å sjekke om magen hang med når vi var våkne i stedenfor å få slikt på natta. Så ut til at han likte det godt, så han fikk litt mer i dag. Tror kanskje han skal få litt til kvelds også! Kanskje han sover eeeenda lenger :)

 

Sliter litt med at han sutrer etter smokken vi, men dette gir seg kanskje når han får eget rom og vi ikke hører han så godt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var forresten på helsestasjonen i dag, og på en måned har han bare lagt på seg 400 gram. Litt lite?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var forresten på helsestasjonen i dag, og på en måned har han bare lagt på seg 400 gram. Litt lite?

Tror de vokser litt i rykk og napp, men det viktigste er at han følger sin kurve. Er han mer "aktiv" nå kanskje? Her vokste hun raskt de første 3 mnd, føler at det har jevnet seg ut litt, og nå bruker hun kroppen mer og mer også. Helsesøster ville sikkert gitt beskjed hvis det var noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var forresten på helsestasjonen i dag, og på en måned har han bare lagt på seg 400 gram. Litt lite?

Sikkert helt ok ift hans kurve. Hvis ikke hadde nok helsesøsteren sagt noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mange her som har begynt med grøt?Og endret det på søvnmønsteret?Vi er inne i en ny økeperiode med 4 amminger per natt.Har bestemt meg for å holde ut så lenge Lillegutt er fornøyd,men er litt nysgjerrig på om der skjer en endring ang søvn ved innføring av grøt...

Nja, med en gang vi begynte på grøten så skjedde det ingenting. Hun var ikke fornøyd med melken hun fikk av meg, spiste noen netter hver time! Men etter noen dager bedret det seg. Men våkner fremdeles til mat ca 3 timer etter grøten, og da sover hun i 3-5 timer før neste måltid også videre i 2-3 timer. Så fikk ikke "sove hele natten baby" av grøten nei :( Men men, overlever dette med tanke på hvor slitsomme uker vi hadde før grøtstart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snuppa er endelig helt frisk igjen og heldigvis tar hun flaske de gangen hun er ekstra sulten på dagtid! Hun legger seg for kvelden kl 20 Men våkner igjen kl 00, 2, 4 og 6! pleier å amme henne natten da hun nekter å ta mme. Hun er sikkelig sulten etter 2 timer bare. 6.30 er det tid for morgenstell, lek og mme. legger seg igjen 8.30 / 9.00 med pupp, står opp igjen 12.00, dupp kl 1500 og siste dupp 17.30! Det er økedager på gang her, men nå har hun vært sånn hele uken. Kanskje tiden er inne for å begynne med grøt?? Jeg hadde egentlig planer om å vente med fast føde etter som hun har vært sjuk en god stund, bare amme + mme frem til 5 mnd!blir 5 mnd 19 mars. Men burde jeg begynne allikevel? Jeg sover jo ike noe særlig i løpet av natten, og leser at det har hjulpet mange av dere på søvn etter dere begynte med grøt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har idag begynt å trene. Trente en halvtime styrke også gikk jeg på lang tur etterpå. Må stramme opp litt før syden om en mnd. Har heldigvis gått ned de 20!!!! kg jeg gikk opp i svangerskapet (takk til ammingen) ;) Men selve kroppen er jo blitt ganske så hengete &dvask her og der, så det må gjøres noe! Flere som trener? Trenger tips til gode øvelser som strammer godt ;-D

Huff, kjenner gangsperren allerede, kvir meg til imorgen :( Wæææ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har idag begynt å trene. Trente en halvtime styrke også gikk jeg på lang tur etterpå. Må stramme opp litt før syden om en mnd. Har heldigvis gått ned de 20!!!! kg jeg gikk opp i svangerskapet (takk til ammingen) ;) Men selve kroppen er jo blitt ganske så hengete &dvask her og der, så det må gjøres noe! Flere som trener? Trenger tips til gode øvelser som strammer godt ;-D

Huff, kjenner gangsperren allerede, kvir meg til imorgen :( Wæææ

 

Så flink du er! Er ikke kommet i gang jeg...var veldig godt trent før svangerskap, la på meg 10 kg og de er borte, men alt er SLAPT her også... Spørs hva du liker å trene? Jeg kom i fantastisk form med Jillian Michaels sine treningsdvd. Begynte med en som heter 30 days shred,hvor man trener 20 min hver dag i 30 dager. Etter 30 dager merket jeg STOR forskjell på både muskler og kondisjon, og det var treningsøkter jeg virkelig ble sliten og svett av. Og så passet det perfekt for meg med kun 20 min hjemme i egen stue:) Etter de 30 dagene utvidet jeg til andre dvd-er, og i løpet av et halvt år var jeg STRAM og fin alle steder faktisk...

tenkte jeg skulle begynne igjen når jeg var ferdig med fullammingen, tror det tar mye av energien min, så foreløpig går jeg bare lange turer:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var ikke veldig godt trent før svangerskapet og hadde vel et par kilo ekstra på kroppen. Jeg la ikke op meg mer enn 5 kg i svangerskapet, og etter fødselen har jeg gått ned 10kg. Dvs jeg har gått ned 5 kg fra vekten jeg hadde før jeg ble gravid, men som dere også sier så er ting så slapt. Magen var ikke flat før, men den var strammere... Går turer med vogn og hund og er flink til det, men det er i kostholdet jeg fint kan la noe gå... spiser så mye tull når jeg går hjemme hele tiden....

Har liksom alltid noe godt i skapet.. og det er bare min feil, for jeg kjøper det og da spiser jeg det....

Må Må Må bli flinkere.... Starter nå prosjekt "Sommerkroppen 2012"..... NOen som er med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynnte å trene for en mnd siden nå,JEg er 1 kilo mindre enn før svangerskapet så det er ikke at jeg har så mye fett, men denne rumpa henger som slør bak meg og prøver å "stappe" den nei buksa så blir den trykka sammen og forsvinner helt. og jeg vil bare ha den opp fra gulvet. Det blir kanskje 4 treningsøkter i uka men enn så lenge føler jeg svært liten forskjell. Jeg er nok ikke flink nok i kostholdet :P vanskelig å vite hvor mye man skal forandre i kostholdet når man fullammer synes jeg.

 

Jeg er gjerne med på prosjekt sommerkroppen 2012! trenger sårt motivasjon de dagene jeg ikke føler meg bra og tips når jeg ikke ser fremgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, her er også problemet matinntaket...Er sulten hele tiden, og putter i meg altfor mye SØTT.....har alltid vært glad i sØtt, men i denne ammeperioden er det helt ekstremt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leelo: helt enig. Sjokolade har ALDRI vært så godt! Jeg har imidlertid landa på at jeg ikke gidder å stresse for mye med det... Jeg koser meg nå mens jeg er i permisjon, så skal jeg heller ta kampen til høsten. Har vel en 5 kg igjen til vekta før graviditet og som dere andre også har observert er det litt dvaskere partier enn før (enda det ikke akkurat var vaskebrett da heller!!). Prøver imidlertid å ikke spise godteri i uka, men plutselig så er det en kakebit her og no annet godt der! haha. Takknemlig for at jeg er frisk og rask, så får det heller være at jeg har litt å strekke meg etter til drømmekroppen!

 

Går turer med vogna og det merker jeg det blir mer og mer av ettersom været blir bedre. Snuppa sover også desidert best da, så det er et godt spark for å komme seg ut, selv om det betyr at jeg får gjort minimalt hjemme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...