Gå til innhold

Babyer som er ca 4 mnd nå i februar?


Leelo

Anbefalte innlegg

Hvordan har vekt og lengde utviklingen vært hos deres småtroll i forhold til fødselen? Har ikke tenkt å samenligne våre barn, men den enkelte i forhold til seg sjøl liksom. Alle barn er jo veldig forskjellige og vokser individuelt. Er bare litt nysgjerrig ;) Lille jenta mi var bitte liten da hu ble født bare 44cm og veide 2271. Hun kom også 16 dager før termin. Var på 5 mnd kontroll for en uke siden da ble hun 60, 5 cm og veide 6.795. Synes hu har gjort en god jobb her, husker jeg var så fortvilt fordi hun datt ned i alle klærne j hadde kjøpt + det som var å finne av små størrelser på sykehuset. Men nå er hun rund, blid og vokser ut av det meste:) Så yah tiden flyr...

Del gjerne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lille damen blir 5 mnd imorra, hurra:), Hu har mistet rutinen helt idag. Etter siste dupp kl 16.50 prøvde jeg å holde henne våken, så hun kunne legge seg litt tidliger ikveld. Grøt kl 18.30, så litt kos, stell og i senga kl 19.30. Stod opp igjen kl 20.00, prøvde å gi pupp og hun la seg igjen. Stod opp enda engang kl 21.20 og er lys våken enda! Lurer på hvor lenge hun har tenkt å holde på med sånt....de siste nettene har hun våknet hver 2. time! syns det litt for mye våkenhet her i huset.

Ja, hver 2.time er slitsomt! Har vært der selv for ikke lenge siden. Fullammer du enda eller har du begynt med grøt?

 

 

Grøt morgen og kveld, men alikevel våkner hun så ofte! Trodde det å begynne med grøt fikk henne til å sove noe lenger, men ikke idet hele tatt, hun vil bare henge på puppen hele natta.

 

å sove i egen seng har også blitt noe helt annet de siste nettene. Om hun ikke ligger inn til meg sover hun ikke noe særlig. Vil jo helst slippe at hun lærer seg min seng. Men jeg gir litt etter når jeg ikke har gjort annet enn å bytte på min seng og hennes hele natta. nå har hun vært sånn hele uka.Tok det lang tid hos deg? dette med hver 2. time? Eller ble det bedre på kort tid?

Det tok ikke lang tid før hun sluttet å våkne hver 2.time etter grøtstart. Og nå når jeg gir ca en halv porsjon fruktmos/grønnsaksmos på dagtid så føler jeg at det er det som har gjort at hun kan slå til med 4-6 timer sammenhengende om natten :D Så nå blir det snart full porsjon der også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan har vekt og lengde utviklingen vært hos deres småtroll i forhold til fødselen? Har ikke tenkt å samenligne våre barn, men den enkelte i forhold til seg sjøl liksom. Alle barn er jo veldig forskjellige og vokser individuelt. Er bare litt nysgjerrig ;) Lille jenta mi var bitte liten da hu ble født bare 44cm og veide 2271. Hun kom også 16 dager før termin. Var på 5 mnd kontroll for en uke siden da ble hun 60, 5 cm og veide 6.795. Synes hu har gjort en god jobb her, husker jeg var så fortvilt fordi hun datt ned i alle klærne j hadde kjøpt + det som var å finne av små størrelser på sykehuset. Men nå er hun rund, blid og vokser ut av det meste:) Så yah tiden flyr...

Del gjerne :)

Min godklump veide 3860 ved fødsel og var 53 cm lang. (12 dager over). På 4mnd kontrollen var hun 7330 og var 65,5 cm lang. Imorgen er jeg veldig spent på kontrollen. Hun har virkelig lagt masse på seg og strekt seg godt. Er jo ikke så rart med tanke på hvor mye jeg fortsatt ammer henne i tillegg til lunch og grøt til kvelds ;)

Kommer med de nye tallene imorgen etter kontrollen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan har vekt og lengde utviklingen vært hos deres småtroll i forhold til fødselen? Har ikke tenkt å samenligne våre barn, men den enkelte i forhold til seg sjøl liksom. Alle barn er jo veldig forskjellige og vokser individuelt. Er bare litt nysgjerrig ;) Lille jenta mi var bitte liten da hu ble født bare 44cm og veide 2271. Hun kom også 16 dager før termin. Var på 5 mnd kontroll for en uke siden da ble hun 60, 5 cm og veide 6.795. Synes hu har gjort en god jobb her, husker jeg var så fortvilt fordi hun datt ned i alle klærne j hadde kjøpt + det som var å finne av små størrelser på sykehuset. Men nå er hun rund, blid og vokser ut av det meste:) Så yah tiden flyr...

Del gjerne :)

 

Hei, var 2800 og 47 ved fødsel, er nå 7100 og 64cm. Masse gode valker på lårene:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første de sa da jenta mi kom ved keisersnitt var : oj for noen kraftige lår!! Mannen mener det er fordi jeg syklet så veldig mye i hele svangerskapet. haha! Hun var 3740 gram og lengden ble ikke målt i og med at hun satt med rompa ned i hele svangerskapet. Hun har vokst jevnt på alle kontroller, men alle har bemerket hvor stor hun er. Ikke tykk, men kraftig. hehe. Nå på siste, 5 mnd kontroll var hun 67 cm og 7,6 kilo. Jeg synes hun er akuratt passe til sin kropp <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første de sa da jenta mi kom ved keisersnitt var : oj for noen kraftige lår!! Mannen mener det er fordi jeg syklet så veldig mye i hele svangerskapet. haha! Hun var 3740 gram og lengden ble ikke målt i og med at hun satt med rompa ned i hele svangerskapet. Hun har vokst jevnt på alle kontroller, men alle har bemerket hvor stor hun er. Ikke tykk, men kraftig. hehe. Nå på siste, 5 mnd kontroll var hun 67 cm og 7,6 kilo. Jeg synes hun er akuratt passe til sin kropp <3

 

Njåååå ser dt for meg, Hun må være helt nydelig :) Syns småbarnskropp ser helt fantastisk ut ;) ( Tenk at alle vi har vært sånn en gang). Jeg kan helt ærlig få tårer av å se på en liten unge. De er så søte og uskyldige <3<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lille damen blir 5 mnd imorra, hurra:), Hu har mistet rutinen helt idag. Etter siste dupp kl 16.50 prøvde jeg å holde henne våken, så hun kunne legge seg litt tidliger ikveld. Grøt kl 18.30, så litt kos, stell og i senga kl 19.30. Stod opp igjen kl 20.00, prøvde å gi pupp og hun la seg igjen. Stod opp enda engang kl 21.20 og er lys våken enda! Lurer på hvor lenge hun har tenkt å holde på med sånt....de siste nettene har hun våknet hver 2. time! syns det litt for mye våkenhet her i huset.

Ja, hver 2.time er slitsomt! Har vært der selv for ikke lenge siden. Fullammer du enda eller har du begynt med grøt?

 

 

Grøt morgen og kveld, men alikevel våkner hun så ofte! Trodde det å begynne med grøt fikk henne til å sove noe lenger, men ikke idet hele tatt, hun vil bare henge på puppen hele natta.

 

å sove i egen seng har også blitt noe helt annet de siste nettene. Om hun ikke ligger inn til meg sover hun ikke noe særlig. Vil jo helst slippe at hun lærer seg min seng. Men jeg gir litt etter når jeg ikke har gjort annet enn å bytte på min seng og hennes hele natta. nå har hun vært sånn hele uka.Tok det lang tid hos deg? dette med hver 2. time? Eller ble det bedre på kort tid?

Det tok ikke lang tid før hun sluttet å våkne hver 2.time etter grøtstart. Og nå når jeg gir ca en halv porsjon fruktmos/grønnsaksmos på dagtid så føler jeg at det er det som har gjort at hun kan slå til med 4-6 timer sammenhengende om natten :D Så nå blir det snart full porsjon der også ;)

 

Her ble det smaksprøve på fruktmos idag, skar noen grimaser til å begynne med men hun likte det. Hu virka vedig ivrig og ville ha, så jg ga henne dt hun orket ;). Men hadde pb med å sove på dagtid. vanligvis har hun sovet godt på dagen, stod opp 7, og sov i underkant av 3 timer i hele dag. Hun la seg kl 19 virka veldig sliten og forvirret, så tror hun sover godt i natt. Får håpe på dt da. Gleder meg veldig til hun begyner å sove 6-7 timer sammenhengende:) Det blir deilig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt usikker på hvor mye på overtid guttungen kom (jeg er en av dem man har hørt om, men ikke visst om, som oppdaga svangerskapet "litt" seint..), men i forhold til mulig termin kom han 11 dager på overtid. 4030g og 52 lang. På firemndkontroll var han 68cm og 6995g.. Lang og tynn ting han her!

 

liggi og jodla i en times tid..

Humre humre! Godt sagt!

 

Skal på femmndkontroll tirsdag etter påske, men da er han jo fem og en halv! Flere som har kommet veldig skjevt ut på slikt? Vurderer å be om at 6mnd blir så nære 6mnd som mulig. Er vel et poeng, siden det er satt opp slik?

 

Hvilke påskeplaner har dere da, damer? Flere som gleder seg til å være to om omsorgen på dagtid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, lille (store) snuppa veide 8770 gram og var blitt 67,5 cm lang på kontrollen igår :D Men fortsatt innenfor kurven hennes. Men med ett lite hopp fra forrige gang. Hun er så god, og bare elsker lårvalkene henner ;) Ser ut som det er her vekten ligger samlet, hihi.

 

Men stakkars lille gull har hatt høy feber i natt og idag (etter vaksinen). Ikke noe kjekt å se de små når de har vondt :( Men går nok over til morgendagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her lurer vi på om tann nr 2 er på vei. Samme symptomer. Han var oppe hver time i natt og sover kun korte lurer på dagen. Litt sliten mamma i dag. ;)

 

Vi skal også på 5 mnd kontroll når han er 5 1/2 mnd.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kom tann nr 2 i løpet av natta. Endelig en god natts søvn igjen. :) (nettene før har vært slitsomme for baby og foreldre...)

 

I dag skal vi gå en lang tur i godværet! :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kom tann nr 2 i løpet av natta. Endelig en god natts søvn igjen. :) (nettene før har vært slitsomme for baby og foreldre...)

 

I dag skal vi gå en lang tur i godværet! :) :)

Gratulerer med 2.tann:) Her i gården ingen tenner:) Kos dere på tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir gal av de tennene. Her virker det som at alle skal gjennom på en gang, men ingen er helt ute enda. Rett før jeg tror de skal gjennom tannkjøttet, går de litt tilbake. Veldig ubehagelig for lillejenta, og det er mye småsutring om dagene (og mellom 3-8 bæsjebleier). Stakkars:(

 

Hun har også vært flink til å ligge for seg selv på teppe eller i grind, men nå skal de ikke lang tid før hun vil opp. Skal underholdes hele tiden. Om dagene er vi oppe kl. 06.00 (våkner da, blid som en sol), etter varierende netter. Skal ha mat 3-4 ganger hver natt, og hun ender alltid i vår seng. Håper at ved å stille klokka til helga skal komme oss til gode (virker som hun våkner når sola står opp, selv om jeg prøver å ha det mørkt på rommet).

 

Til uka skal hun få vaksine igjen. Hvordan har det gått med dere som allerede har vært gjennom det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var på 5 mndrs kontroll på tirsdag og prinsen veier 8000 g og er 67 cm. :-)

 

Jeg kan kjenne en tann også, så ammingen blir kos fremover... he he...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir gal av de tennene. Her virker det som at alle skal gjennom på en gang, men ingen er helt ute enda. Rett før jeg tror de skal gjennom tannkjøttet, går de litt tilbake. Veldig ubehagelig for lillejenta, og det er mye småsutring om dagene (og mellom 3-8 bæsjebleier). Stakkars:(

 

Hun har også vært flink til å ligge for seg selv på teppe eller i grind, men nå skal de ikke lang tid før hun vil opp. Skal underholdes hele tiden. Om dagene er vi oppe kl. 06.00 (våkner da, blid som en sol), etter varierende netter. Skal ha mat 3-4 ganger hver natt, og hun ender alltid i vår seng. Håper at ved å stille klokka til helga skal komme oss til gode (virker som hun våkner når sola står opp, selv om jeg prøver å ha det mørkt på rommet).

 

Til uka skal hun få vaksine igjen. Hvordan har det gått med dere som allerede har vært gjennom det?

 

Vaksinene har gått helt fint her i huset, såvidt hun sutret på det andre stikket, ingen grining. Hadde litt lett feber dagen etterpå, men det plaget henne ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken grøt gir dere...

Har gitt henne havre,ris og hvete grøten fra nestle. I starten virket det som om hun likte det, men de to siste dagene har hun ikke virket lysten på grøt når jeg har prøvd å gi henne, så lurte på å prøve en som er tilsatt litt frukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har den som smaker av banan fra Nestle. Skulle kjøpe mer av den i dag, men siden det var tomt i butikken ble det Hipp(o??) sin som smaker bringebær og fersken. Tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, jeg var nett på butikken og kjøpte den med ris-mais og banan, den likte hun. Men hun spiser foreløpig bare noen skjeer. Gir litt vann på tutekopp og, ser ikke ut til at det virker avskrekkende, men hun er fremdeles mest glad i mm da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir gal av de tennene. Her virker det som at alle skal gjennom på en gang, men ingen er helt ute enda. Rett før jeg tror de skal gjennom tannkjøttet, går de litt tilbake. Veldig ubehagelig for lillejenta, og det er mye småsutring om dagene (og mellom 3-8 bæsjebleier). Stakkars:(

 

Hun har også vært flink til å ligge for seg selv på teppe eller i grind, men nå skal de ikke lang tid før hun vil opp. Skal underholdes hele tiden. Om dagene er vi oppe kl. 06.00 (våkner da, blid som en sol), etter varierende netter. Skal ha mat 3-4 ganger hver natt, og hun ender alltid i vår seng. Håper at ved å stille klokka til helga skal komme oss til gode (virker som hun våkner når sola står opp, selv om jeg prøver å ha det mørkt på rommet).

 

Til uka skal hun få vaksine igjen. Hvordan har det gått med dere som allerede har vært gjennom det?

Snuppa fikk vaksinen på tirsdag og fikk feber på kvelden, over 39. Hun fikk ikke sove pga feberubehaget så gav en parasett og masse mammakos så sovnet hun til slutt i armene mine ca 01.15. Men var mye urolig om natten. Hadde fremdeles høy feber når hun våknet om morgenen og hadde det veldig ubehagelig. Så fikk en ny parasett. Men nektet å sove i sengen sin, ville kun sove inntil mammaen sin, og det fikk hun lov til <3 Skal få så mye kos hun bare vil når hun er dårlig. Natt til idag våknet hun hver 2. time. Roet seg kun til puppen. Trengte ikke parasett da feberen ikke var så høy lengre. Men i dag er hun blid som en sol igjen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken grøt gir dere...

Har gitt henne havre,ris og hvete grøten fra nestle. I starten virket det som om hun likte det, men de to siste dagene har hun ikke virket lysten på grøt når jeg har prøvd å gi henne, så lurte på å prøve en som er tilsatt litt frukt.

Jeg gir den samme som deg. Men tilsetter enten 2 isbit-terninger med aprikosmos eller to terninger med sviskemos som jeg har laget. Da får hun variasjon på grøten i tillegg til å holde magen i sjakk ;))

Tenkte å begynne på den 6 mnd grøten (god natt tror jeg den heter) når den siste pakken er tom selv om hun ikke er 6 mnd enda. Kanskje den metter mer og hun sover lengre? Er jo lov å håpe! hehehe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

What would you do?

 

Snuppa mi vil ikke ha puppen på morran lengre. Nå ligger hun riktig nok for tiden veldig ofte ved siden av meg fra 04.00 på natta med "åpen bar", men når jeg skal gi henne pupp etter vi har stått opp (opp til 2 timer etterpå), er det ikke så interessant. Men grøt derimot, det går ned på høykant. Siden hun sover et par timer etter hun har stått opp, så har jeg også forskjøvet grøtmåltidet til før hun skal sove den første duppen.

 

Så da sitter jeg her med en kjempesprengt venstre pupp. De siste dagene har jeg pumpet, for jeg er livredd for å miste melka. Burde jeg bare gå rett på grøten når dagen starter? Jeg prøver å amme før grøten på kvelden også, men det er akkurat som at hun vet hun skal få grøt så da gidder hun ikke å drikke seg mett på melk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj.. spreng er ONDT!

Det viktigste er jo at hu får i seg mat, og hvis grøt og vann er det hu vil ha på morran, så er det dønn vanskelig å tvinge hu og..

Merker at produksjonen min har gått ned nå som ungen spiser litt mer grøt, men så lenge han får nå og da vil ikke melka forsvinne helt, håper jeg ;-)

Pump deg, men pump litt mindre hver dag, så retter produksjonen seg etter hvert. Kanskje er det bare en fase og?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leoliten:

Har du noen praktiske tips å komme med ift sydenturen? Flyreisen osv?

 

Nå er det 2 uker og en dag til vi drar og kjenner jeg begynner å bli nervøøøs for flyreisen!!! Snuppa er ikke akkurat av typen som sovner i mors armer, må sovne i sengen sin eller vognen, så dette kan bli spennende :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det to bittesmå porsjoner grøt hver dag, men syns hun våkner oftere nå enn før, og er sulten når hun våkner... Sovner jo greit etterpå, men...

Ellers drar hun seg fremover innimellom når det er noe spennende lenger fremme, går som regel mest rundt sin egen akse. Blir litt utålmodig når hun ikke får tak i det hun vil alltid:)

Flere som er begynt med sportsdel? Tenkte begynne rundt påske, nå når det er så fint vær hadde det vært kjekt å ta henne med ut i vogna i våken tilstand og så hun får se litt:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...