Gå til innhold

Babyer som er ca 4 mnd nå i februar?


Leelo

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

I går begynte prinsen med litt fruktmos. Fikk bare en eller to teskjeer. Det meste gikk ned, så ikke helt fornøyd ut, men svelget som sagt det meste.

I natt la han seg kl 22 og sov til 00, så våknet han igjen 0045 og SKREK. Det har han aldri gjort før. Han gråt og gråt. Gikk til stellebordet og han gråt så han ble helt rød i ansiktet og mistet pusten. Tror rett og slett at han hadde vondt i magen. Gikk litt rundt i stua med han og vugget han litt og holdt bena mot magen hans. Etter en liten stund satt vi oss i stolen og da sovnet han i armene mine.

Men da jeg la han ca 0115 sov han helt til 0645, så det var jo helt utrolig.

Har gitt han litt frukt i dag også, og i dag likte han det godt og åpnet munnen når skjeen nærmet seg. Fikk ikke noe mer i dag, men likte det bedre.

Får se hvordan magen hans utarter seg i dag. Fikk frukten litt tidligere i dag, slik at han kan ta støyten før han har lagt seg...

 

Kan jeg prøve å gi han middagsglass også i dag eller bør jeg kun gi han en ny ting av gangen? Ev. når kan jeg prøve å gi noe annet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Natten ble slik: Sovnet 19.00. Mat 01.00 og 04.30! Voknet igjen etter 20 min, og da la jeg henne i sengen min. Sov videre til 07.00. Det er definitivt bedre tider. Virker som at nettene dine også er bedret seg Min engel:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

I går begynte prinsen med litt fruktmos. Fikk bare en eller to teskjeer. Det meste gikk ned, så ikke helt fornøyd ut, men svelget som sagt det meste.

I natt la han seg kl 22 og sov til 00, så våknet han igjen 0045 og SKREK. Det har han aldri gjort før. Han gråt og gråt. Gikk til stellebordet og han gråt så han ble helt rød i ansiktet og mistet pusten. Tror rett og slett at han hadde vondt i magen. Gikk litt rundt i stua med han og vugget han litt og holdt bena mot magen hans. Etter en liten stund satt vi oss i stolen og da sovnet han i armene mine.

Men da jeg la han ca 0115 sov han helt til 0645, så det var jo helt utrolig.

Har gitt han litt frukt i dag også, og i dag likte han det godt og åpnet munnen når skjeen nærmet seg. Fikk ikke noe mer i dag, men likte det bedre.

Får se hvordan magen hans utarter seg i dag. Fikk frukten litt tidligere i dag, slik at han kan ta støyten før han har lagt seg...

 

Kan jeg prøve å gi han middagsglass også i dag eller bør jeg kun gi han en ny ting av gangen? Ev. når kan jeg prøve å gi noe annet?

 

Jeg ville nok ha prøvd med bare en ting om gangen, spesielt hvis det kan være den nye maten han reagerte på om natten. Skal ikke så store mengder til før det kan gi reaksjoner. Etter et par dager med fruktmos uten dårlige reaksjoner kan du kanskje prøve middagsglass i tillegg?

 

Jeg vil forresten ikke anbefale mos av kokte gulrøtter, brokkoli og blomkål som jeg prøvde meg med, stakkaren holdt på å spy og snudde seg vekk i stor misnøye! Banan -og avocadomos slår derimot bra an :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En deilig natt her... Sovnet for første gang på snart 5 mnd kl 20.15...(tidlliigste før har vært 21). Sov til 01.30, fikk mat, og sto opp 07.30, hadde vært supert med flere slike netter:) I dag skalvi bare nyte sooooooooooooolen ute!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VI hadde også en fin natt i natt. Han sovnet første gangen 1850, men våknet igjen 1930, men da var det bare litt mat og så var han i seng igjen før kl var 20. Da sov han til ville ha mer mat rundt midnatt. Så sov han fra 0030 til 0550 og så til 0745.

 

Ellers så går det veldig bra med fruktmos. Trodde han reagerte forrige natten, men han fikk et par teskjeer ved to måltider i går og ingen reaksjon. Så dette skal vi fortsette med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det seng 19.00 og sov til 2.30! Jeg våknet såklart tidligere og måtte inn å se om snuppa pustet:) Amming kl. 04.30 og opp 06.30. Syns morgenen starter vel tidlig, men jeg er så uthvilt at det gjør meg ingen ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg lagt snuppa rundt klokken syv i 4 dager. Hun begynner allerede å bli trøtt i sekstiden. Gir grøten klokken seks, så stelles hun. Så tar vi litt sofakos før jeg ammer henne på sengen før jeg legger henne. Har prøvd å avslutte siste lur før fire-halv fem. Ser ut til at det har funket. Nå sover hun jo mer, uten de stadige oppvåkningene. Våkner nå rundt 22.00, 03.00 og 07.30. :D

 

Var ute på tur i det deilige vårværet idag, og sannelig slo hun til med over en times dupp!! Det skjer sjeldent. Hun holder seg som regel til en halvtime, nøyaktig ;) Var så deilig med sol i fjeset. Gikk å drømte om vår og sommer. Lettere klær på både meg og snuppa. Masse utekos å se frem til har vi iallefall :D

 

Ellers så fikk snuppa smake på søtpotetmos, og det elsket hun! Hun var helt vill etterpå, ville ha mer. Men begynner med to skjeer. Så skal hun heller få mer når jeg ser at hun ikke reagerer på det. Fikk laget masse små porsjoner til å fryse.

 

Har slete litt med hard mage de siste dagene etter grøt starten for snart 2 uker siden. Men gav henne 3 isterning biter (tinte dem først) ;) med aprikosmos. Det gikk kun 10 min så sa det PANG i bleien. Og det fortsatte å komme selv etter jeg hadde tatt av bleien :-P hehehe

 

Kose dere masse i helgen jenter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, jeg leser og er litt misunnelig! Guttungen, som har sovet kjempebra helt siden han ble født, har lissom gÅtt i helt motsatt retning av dere den siste lille uka. Jeg tror han er litt smÅforkjøla, at det kan ha noe med saken Å gjøre. I tillegg har han kasta helt rundt pÅ sovinga si pÅ dagtid, har sovna veldig seint. (Rett og slett nekta Å sove tidligere, hjelper ikke med trilling eller noe..)

 

Kanskje jeg mÅ hoppe i dette med grøt jeg og.

Er det ingen som bruker nestle sin? Jeg aner ikke hva som skal brukes, men ser jo at den er i butikken uten at det virker som om noen bruker den.. Hva anbefales for tiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg lagt snuppa rundt klokken syv i 4 dager. Hun begynner allerede å bli trøtt i sekstiden. Gir grøten klokken seks, så stelles hun. Så tar vi litt sofakos før jeg ammer henne på sengen før jeg legger henne. Har prøvd å avslutte siste lur før fire-halv fem. Ser ut til at det har funket. Nå sover hun jo mer, uten de stadige oppvåkningene. Våkner nå rundt 22.00, 03.00 og 07.30. :D

 

Var ute på tur i det deilige vårværet idag, og sannelig slo hun til med over en times dupp!! Det skjer sjeldent. Hun holder seg som regel til en halvtime, nøyaktig ;) Var så deilig med sol i fjeset. Gikk å drømte om vår og sommer. Lettere klær på både meg og snuppa. Masse utekos å se frem til har vi iallefall :D

 

Ellers så fikk snuppa smake på søtpotetmos, og det elsket hun! Hun var helt vill etterpå, ville ha mer. Men begynner med to skjeer. Så skal hun heller få mer når jeg ser at hun ikke reagerer på det. Fikk laget masse små porsjoner til å fryse.

 

Har slete litt med hard mage de siste dagene etter grøt starten for snart 2 uker siden. Men gav henne 3 isterning biter (tinte dem først) ;) med aprikosmos. Det gikk kun 10 min så sa det PANG i bleien. Og det fortsatte å komme selv etter jeg hadde tatt av bleien :-P hehehe

 

Kose dere masse i helgen jenter :)

 

Hvordan laget du søtpotetmosen, og hvordan tiner du det du har fryst ned? kjøleskap eller vannbad?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, jeg leser og er litt misunnelig! Guttungen, som har sovet kjempebra helt siden han ble født, har lissom gÅtt i helt motsatt retning av dere den siste lille uka. Jeg tror han er litt smÅforkjøla, at det kan ha noe med saken Å gjøre. I tillegg har han kasta helt rundt pÅ sovinga si pÅ dagtid, har sovna veldig seint. (Rett og slett nekta Å sove tidligere, hjelper ikke med trilling eller noe..)

 

Kanskje jeg mÅ hoppe i dette med grøt jeg og.

Er det ingen som bruker nestle sin? Jeg aner ikke hva som skal brukes, men ser jo at den er i butikken uten at det virker som om noen bruker den.. Hva anbefales for tiden?

 

Ikke enkelt Å vite om man skal begynne m grøt nei...vært i tvil oen ganger her og. Har nestle sin havre-hvete i skapet(det er ok m gluten pga sÅ liten mengde).

Her er hun ikke sovnet enda, midt i siste amming. I gÅr gikk det jo sÅ grei 20.15, men men. FÅr regne med litt variasjoner enda tror jeg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LIlle Loppe her er også våken enda gitt... Hun var sååå flink et par tre dager og sovna på fanget rundt 20 og jeg fikk lagt henne 21 (riktignok ved å puppe i seng...). Men i går prøvde vi å holde henne oppe lenge etter siste lur, med håp om at hun tok kvelden da, men det virka dårlig... Våkna igjen gang på gang, og natten ble noe urolig...I dag sov hun også først til nærmere 17, før hun sov en god halvtime igjen fra 18.30-19, så det er kanskje ikke så rart...

Menmen - humøret er i alle fall bra, så får vi håpe at hun kanskje sovner for kvelden nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går ble det natt 2145, men det var vår skyld da vi var ute en tur. Prinsen sovnet i bilen, så han tok egentlig kveldenfør, men vi måtte jo da ta kveldsstellet og sånt.

Men fra 2145 sov han til 0400, så det var jo bra. Så sov han til 0730.

Vi har begynt med fruktmos og kjøpte grøt i går og tenkte å å begynne i dag i håp om at magen hans har vendt seg til det innen vi drar på ferie om en uke. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

to skritt fram, og et tilbake.... gjeeesp.. Opp fire ganger i natt. Nå skal det sies at snuppa har en tann på vei. Den har ikke brytt helt igjennom enda. Kanskje det er årsaken?

 

Noen av bebisene som har fått tenner enda?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen tann her i gården enda.

Natt 21.30, mat 23.45 og 5.30...opp kl 07. Litt trøtt i dag...gjesp. egentlig litt trøtt og sliten for tiden, selv om nettene ikke er noe stort problem. Men man er jo "påslått" hele dagen med disse små, så kanskje derfor...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, her er en tann på vei. Han har en hvit klump i tannkjøttet i underkjeven og har grått mye mer enn normalt. Våknet i går 1 time etter at han hadde sovnet for natta, noe han aldri gjør. Han gråt utrøstelig stakkar og sovnet ikke igjen før halvannen time etterpå. Noen som har erfaring med utbryting av tenner og tips til lindring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vi også begynt med tenner, en oppe og en nede som såvidt har sett dagens lys! Var et par døgn med mye sutring og mye våken på nettene for hver tann, samt mange besjebleier! Med siste tanna fikk han vaksine omtrent samtidig, hadde lett feber, men mest sannsynlig pga vaksina..

 

Han nektet å bruke bitering, men vet noen lindres av den typen bitering som er vann i og man avkjøler i kjøleskap.

 

Finnes noe på apoteket som er bedøvende som man kan smøre på gommene, men det er ikke anbefalt å bruke lenger siden studier har vist at det kan gi pustevansker! Men det er nok ved større doser enn man vanligvis bruker, så en kan jo ty til dette om det blir for ille..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, jeg leser og er litt misunnelig! Guttungen, som har sovet kjempebra helt siden han ble født, har lissom gÅtt i helt motsatt retning av dere den siste lille uka. Jeg tror han er litt smÅforkjøla, at det kan ha noe med saken Å gjøre. I tillegg har han kasta helt rundt pÅ sovinga si pÅ dagtid, har sovna veldig seint. (Rett og slett nekta Å sove tidligere, hjelper ikke med trilling eller noe..)

 

Kanskje jeg mÅ hoppe i dette med grøt jeg og.

Er det ingen som bruker nestle sin? Jeg aner ikke hva som skal brukes, men ser jo at den er i butikken uten at det virker som om noen bruker den.. Hva anbefales for tiden?

Jeg har gÅtt over pÅ nestle sin nÅ, ris og havre. Jeg syns det blir sÅ tungvint med den andre jeg hadde. Men nestle sin bare koker jeg vannet og blander :) Hun liker den godt ogsÅ :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg lagt snuppa rundt klokken syv i 4 dager. Hun begynner allerede å bli trøtt i sekstiden. Gir grøten klokken seks, så stelles hun. Så tar vi litt sofakos før jeg ammer henne på sengen før jeg legger henne. Har prøvd å avslutte siste lur før fire-halv fem. Ser ut til at det har funket. Nå sover hun jo mer, uten de stadige oppvåkningene. Våkner nå rundt 22.00, 03.00 og 07.30. :D

 

Var ute på tur i det deilige vårværet idag, og sannelig slo hun til med over en times dupp!! Det skjer sjeldent. Hun holder seg som regel til en halvtime, nøyaktig ;) Var så deilig med sol i fjeset. Gikk å drømte om vår og sommer. Lettere klær på både meg og snuppa. Masse utekos å se frem til har vi iallefall :D

 

Ellers så fikk snuppa smake på søtpotetmos, og det elsket hun! Hun var helt vill etterpå, ville ha mer. Men begynner med to skjeer. Så skal hun heller få mer når jeg ser at hun ikke reagerer på det. Fikk laget masse små porsjoner til å fryse.

 

Har slete litt med hard mage de siste dagene etter grøt starten for snart 2 uker siden. Men gav henne 3 isterning biter (tinte dem først) ;) med aprikosmos. Det gikk kun 10 min så sa det PANG i bleien. Og det fortsatte å komme selv etter jeg hadde tatt av bleien :-P hehehe

 

Kose dere masse i helgen jenter :)

 

Hvordan laget du søtpotetmosen, og hvordan tiner du det du har fryst ned? kjøleskap eller vannbad?

Jeg skrelte 3 middels store søtpoteter. Så delte jeg dem i litt mindre biter. Dampet dem til de ble mør. Tok ikke så lang tid. Moste med stavmixeren. Så en oppskrift på nettet hvor de tilsatte kardemomme, så det prøvde jeg. Hadde også i ca 2-3 ss rapsolje og litt av dampevannet. Ble kjempegodt :)

Jeg har tint i kjøleskapet, så tar jeg den i mikroen ett par sek til jeg får den lunken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen tenner på vei her, ser ingen klumper heller. Igår fikk jeg lagt snuppa 19.00. Våknet kl.22.45, 02.30, 05.30 også sto vi opp 08.30. Idag fikk jeg slettes ikke lagt henne til første lur, hun nektet! Så ble hyling og skriking, skikkelig overtrøtt ble hun! Sovnet til slutt, håper hun sover mer en en halvtime. Ellers blir hun overtrøtt igjen med en gang :-/

 

Nå skal jeg drikke mine etterlengtede kaffekopper! ;) NAMMMMM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjeeesp.... lurer på om snuppis startet et økedøgn i natt.... Fikk lagt henne 20.15:) Men så mat 23.15 og 2.30. Etter det fikk jeg hun ikke til å sovne skikkelig igjen....så fra kl 04.00-07.30 satt jeg halvsovende i sofaen med henne hengende på puppen mens hun spiste og sov om hverandre, så da jeg "våknet" skikkelig halv åtte var det nesten tomt for melk sammenliknet med hva det pleier å være om morgenen...så får forberede meg på mye amming neste døgnet eller lenger.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ga prinsen en flaske med mme og en skje grøtpulver i gå, og det gikk ned som bare det. Så sovnet han kl 21 og sov til 04. Så fikk han mat og sov til 07 igjen. Synes det var en fin natt jeg. Så det skal vi fortsette med! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjeeesp.... lurer på om snuppis startet et økedøgn i natt.... Fikk lagt henne 20.15:) Men så mat 23.15 og 2.30. Etter det fikk jeg hun ikke til å sovne skikkelig igjen....så fra kl 04.00-07.30 satt jeg halvsovende i sofaen med henne hengende på puppen mens hun spiste og sov om hverandre, så da jeg "våknet" skikkelig halv åtte var det nesten tomt for melk sammenliknet med hva det pleier å være om morgenen...så får forberede meg på mye amming neste døgnet eller lenger.....

Ja, de økedøgnene! Det er ikke noe kjekt. Syns det gikk greit første gangene for da varte økedøgnet kun ett døgn. Men det som begynte ved 3 mnd varte jo til 4 mnd og grøtstart! ;) hehe.. Håper ikke snuppa di trenger mer en ett døgn på å få opp produksjonen, så du ikke blir helt ødelagt ;) Håper ikke du har planer idag, da blir det iallefall ikke noe kjekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si meg fornøyd med utviklingen. Nå våkner snuppa kun en gang om natten, natten for meg er mellom tolv og seks ;)

 

Flere som merker at babyen sover veldig lett frem til ca 23.00? Da "våkner" hun av at smokken har falt ut kanskje 3 ganger før elvetiden. Men om natten så sover hun så tung at hun ikke merker det i det hele tatt.

 

Og flaskenekt har hun også begynt med, har fått i henne vann fra flaske lenge. Men ikke nå lenger plutselig! :( Men har fått fatt i en tutekopp fra 4mnd på boots apotek, den drikker hun av, samtidig som hun tygger på tuten, hun syns visst tuten er veldig godt for kløende gommer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ga prinsen en flaske med mme og en skje grøtpulver i gå, og det gikk ned som bare det. Så sovnet han kl 21 og sov til 04. Så fikk han mat og sov til 07 igjen. Synes det var en fin natt jeg. Så det skal vi fortsette med! :-)

Wow! Det var jo kjempe flott! Håper det fortsetter slik for dere! Er det neste helg dere drar til syden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjeeesp.... lurer på om snuppis startet et økedøgn i natt.... Fikk lagt henne 20.15:) Men så mat 23.15 og 2.30. Etter det fikk jeg hun ikke til å sovne skikkelig igjen....så fra kl 04.00-07.30 satt jeg halvsovende i sofaen med henne hengende på puppen mens hun spiste og sov om hverandre, så da jeg "våknet" skikkelig halv åtte var det nesten tomt for melk sammenliknet med hva det pleier å være om morgenen...så får forberede meg på mye amming neste døgnet eller lenger.....

Ja, de økedøgnene! Det er ikke noe kjekt. Syns det gikk greit første gangene for da varte økedøgnet kun ett døgn. Men det som begynte ved 3 mnd varte jo til 4 mnd og grøtstart! ;) hehe.. Håper ikke snuppa di trenger mer en ett døgn på å få opp produksjonen, så du ikke blir helt ødelagt ;) Håper ikke du har planer idag, da blir det iallefall ikke noe kjekt.

 

ja, har jo hatt noen fine uker i det siste...med en fantastisk natt m en amming mellom 20-7.30...tar gjerne imot fkere slike. Tror jeg skal våge meg ut med henne i vogn en tur i alle fall:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...