Gå til innhold

Babyer som er ca 4 mnd nå i februar?


Leelo

Anbefalte innlegg

Har idag begynt å trene. Trente en halvtime styrke også gikk jeg på lang tur etterpå. Må stramme opp litt før syden om en mnd. Har heldigvis gått ned de 20!!!! kg jeg gikk opp i svangerskapet (takk til ammingen) ;) Men selve kroppen er jo blitt ganske så hengete &dvask her og der, så det må gjøres noe! Flere som trener? Trenger tips til gode øvelser som strammer godt ;-D

Huff, kjenner gangsperren allerede, kvir meg til imorgen :( Wæææ

 

Så flink du er! Er ikke kommet i gang jeg...var veldig godt trent før svangerskap, la på meg 10 kg og de er borte, men alt er SLAPT her også... Spørs hva du liker å trene? Jeg kom i fantastisk form med Jillian Michaels sine treningsdvd. Begynte med en som heter 30 days shred,hvor man trener 20 min hver dag i 30 dager. Etter 30 dager merket jeg STOR forskjell på både muskler og kondisjon, og det var treningsøkter jeg virkelig ble sliten og svett av. Og så passet det perfekt for meg med kun 20 min hjemme i egen stue:) Etter de 30 dagene utvidet jeg til andre dvd-er, og i løpet av et halvt år var jeg STRAM og fin alle steder faktisk...

tenkte jeg skulle begynne igjen når jeg var ferdig med fullammingen, tror det tar mye av energien min, så foreløpig går jeg bare lange turer:)

Ja, denne videoen har jeg hørt om før. Hvor kjøper man den? Takk for tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var ikke veldig godt trent før svangerskapet og hadde vel et par kilo ekstra på kroppen. Jeg la ikke op meg mer enn 5 kg i svangerskapet, og etter fødselen har jeg gått ned 10kg. Dvs jeg har gått ned 5 kg fra vekten jeg hadde før jeg ble gravid, men som dere også sier så er ting så slapt. Magen var ikke flat før, men den var strammere... Går turer med vogn og hund og er flink til det, men det er i kostholdet jeg fint kan la noe gå... spiser så mye tull når jeg går hjemme hele tiden....

Har liksom alltid noe godt i skapet.. og det er bare min feil, for jeg kjøper det og da spiser jeg det....

Må Må Må bli flinkere.... Starter nå prosjekt "Sommerkroppen 2012"..... NOen som er med?

Ja, er lett med på sommerkroppen 2012! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er dette kostholdet som er vanskelig. Frister jo sånn med sjokolade på kveldene når man kjenner søtsuget melder seg. Men har sluttet helt med å gi meg lov til å spise sjokolade i ukene, holder meg til fredag og lørdag. Prøver alltid å ha masse frukt, grønt, youghurt og cottage cheese liggende. Dette fungerer godt for meg som mellommåltider når søtsuget melder seg ;)

Også spiser jeg mye knekkebrød, har forskjellige typer liggende, så blir jeg ikke lei. Er blitt ganske brødlei, så det spiser jeg kun av og til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

By the way: Gjett om jeg verker i ALLE muskler idag etter treningsøkten i går. AU!!! Men det positive er at da var jeg igang! :D Får ta meg en roolig gå/joggetur ikveld når snuppa er lagt, så kanskje det ikke blir enda verre imorgen :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte treningen for fullt for ca. en måned siden. Formen og kroppen er allerede 100 ganger bedre! Sommerkropp 2012 er jeg absolutt med på. Har gått ned 10 cm rundt midje til nå. Det er en kjempemotivasjon, Trener intervall + styrke på treningsstudio. Søtsuget har jeg fått kontroll på ved å lage smoothies med frukt/bær, youghurt og juice.

 

Fra det ene til det andre. Snuppa våknet da vi gikk og la oss kl. 22.00 i går. Tror hun kvakk av noe, og våknet ikke fordi hun var sulten. Uansett tok jeg henne opp og ammet. Sov helt til 03.00, og jeg fikk mange timer med sammenhengende søvn. Vurderer kanskje å ta henne opp og amme før jeg legger meg hver kveld, men er litt usikker. Hva gjøre dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har idag begynt å trene. Trente en halvtime styrke også gikk jeg på lang tur etterpå. Må stramme opp litt før syden om en mnd. Har heldigvis gått ned de 20!!!! kg jeg gikk opp i svangerskapet (takk til ammingen) ;) Men selve kroppen er jo blitt ganske så hengete &dvask her og der, så det må gjøres noe! Flere som trener? Trenger tips til gode øvelser som strammer godt ;-D

Huff, kjenner gangsperren allerede, kvir meg til imorgen :( Wæææ

 

Så flink du er! Er ikke kommet i gang jeg...var veldig godt trent før svangerskap, la på meg 10 kg og de er borte, men alt er SLAPT her også... Spørs hva du liker å trene? Jeg kom i fantastisk form med Jillian Michaels sine treningsdvd. Begynte med en som heter 30 days shred,hvor man trener 20 min hver dag i 30 dager. Etter 30 dager merket jeg STOR forskjell på både muskler og kondisjon, og det var treningsøkter jeg virkelig ble sliten og svett av. Og så passet det perfekt for meg med kun 20 min hjemme i egen stue:) Etter de 30 dagene utvidet jeg til andre dvd-er, og i løpet av et halvt år var jeg STRAM og fin alle steder faktisk...

tenkte jeg skulle begynne igjen når jeg var ferdig med fullammingen, tror det tar mye av energien min, så foreløpig går jeg bare lange turer:)

Ja, denne videoen har jeg hørt om før. Hvor kjøper man den? Takk for tips :)

 

99 kr på cdon.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for tips. Jeg ble så inspirert av dere at jeg bestilte treningsvideoen. Ser frem til "Sommerkroppen 2012". :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk ned til et par kilo mindre enn før graviditet ganske med en gang etter fødselen, jeg.. Men etter det har jeg spist det jeg har kommet over av julekaker og julegodteri, og etter det, sjokolade. Dermed bestemte jeg meg for (fordi jeg ser at amminga går på hell, har starta så vidt med grøt..) at i hele mars skal jeg bare spise snop i helgene, og jeg skal ha en times aktivitet hver dag.

 

Har gått veldig bra så langt, heldigvis var første mars på en torsdag! :D

 

Er forholdsvis gåen i dag, guttungen våkna tre og sovna ikke igjen før fem, og våkna halv sju.. nå sover han ute i vogna si, trøttisen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk ned til et par kilo mindre enn før graviditet ganske med en gang etter fødselen, jeg.. Men etter det har jeg spist det jeg har kommet over av julekaker og julegodteri, og etter det, sjokolade. Dermed bestemte jeg meg for (fordi jeg ser at amminga går på hell, har starta så vidt med grøt..) at i hele mars skal jeg bare spise snop i helgene, og jeg skal ha en times aktivitet hver dag.

 

Har gått veldig bra så langt, heldigvis var første mars på en torsdag! :D

 

Er forholdsvis gåen i dag, guttungen våkna tre og sovna ikke igjen før fem, og våkna halv sju.. nå sover han ute i vogna si, trøttisen. :)

Flink du er:) Håper han sover en stund da. Mye våking i natt her og, pleier aldri være sånn, men men. Får satse på en bedre natt i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag måtte jeg krype til korset og gi gutten litt grøt. Når jeg spiste forkost tigget han like mye som bikkja på maten min.

Så da lagde jeg en smaksprøve og det gikk rett ned, han smattet og åpnet munnen som en fugleunge, så da har vi også begynt med skikkelig grøt... he he..

 

Håper bare magen hans tåler det i og med at vi reiser på tur på lørdag.

Skal han ha flere måltider med grøt til å begynne med? Hvor lang tid tar det før han spiser en full prosjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag måtte jeg krype til korset og gi gutten litt grøt. Når jeg spiste forkost tigget han like mye som bikkja på maten min.

Så da lagde jeg en smaksprøve og det gikk rett ned, han smattet og åpnet munnen som en fugleunge, så da har vi også begynt med skikkelig grøt... he he..

 

Håper bare magen hans tåler det i og med at vi reiser på tur på lørdag.

Skal han ha flere måltider med grøt til å begynne med? Hvor lang tid tar det før han spiser en full prosjon?

Hihihi! Jeg ser for meg bikkjer og unger. Sjøl har vi en katt som er i overkant sjalu og skal ligge på fanget samtidig med ungen. Dårlig plass ingen hindring, jeg har KLøR! (Au au au)

 

Hvor lang tid det tar før han får full porsjon er vel opp til deg? Han kan jo få som supplement enn så lenge, litt på morran og litt på kvelden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag måtte jeg krype til korset og gi gutten litt grøt. Når jeg spiste forkost tigget han like mye som bikkja på maten min.

Så da lagde jeg en smaksprøve og det gikk rett ned, han smattet og åpnet munnen som en fugleunge, så da har vi også begynt med skikkelig grøt... he he..

 

Håper bare magen hans tåler det i og med at vi reiser på tur på lørdag.

Skal han ha flere måltider med grøt til å begynne med? Hvor lang tid tar det før han spiser en full prosjon?

Hihihi! Jeg ser for meg bikkjer og unger. Sjøl har vi en katt som er i overkant sjalu og skal ligge på fanget samtidig med ungen. Dårlig plass ingen hindring, jeg har KLøR! (Au au au)

 

Hvor lang tid det tar før han får full porsjon er vel opp til deg? Han kan jo få som supplement enn så lenge, litt på morran og litt på kvelden?

 

Ja bikkja skal også sitte på fanget sammen med prinsen. Heldigvis er det en liten hund, så det går greit. Men han spretter fort ned når prinsen tar tak i labber og ører og "klør" litt hardt på han.. he he...

 

Jeg bare ser hvordan han tåler grøten jeg, også gir jeg han det han vil ha. Han spiste ikke en hel smaksprøve porsjon i dag, så da får han bare det han vil. Tenker meg at når han spiser hele smaksprøven og skriker etter mer, tåler han mer også... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere noen forslag til hvordan jeg kan aktivisere prinsen på dagtid?

Han sover veldig lite på dagtid. Jeg ligger på gulvet med han (nå skal jeg jo begynne å trene med han på matten også), men jeg orker ikke ligge på gulvet hele tiden pga ryggen min. Vi går litt rundt i leiligheten, men er ikke store plassen og mange rommene å gå i...

Været som er i Oslo i dag er ikke akkurat innbydende til en trilletur, men jeg må vel kanskje krype til korset og gå ut i blåst og snø... sukk... he he...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har dere noen forslag til hvordan jeg kan aktivisere prinsen på dagtid?

Han sover veldig lite på dagtid. Jeg ligger på gulvet med han (nå skal jeg jo begynne å trene med han på matten også), men jeg orker ikke ligge på gulvet hele tiden pga ryggen min. Vi går litt rundt i leiligheten, men er ikke store plassen og mange rommene å gå i...

Været som er i Oslo i dag er ikke akkurat innbydende til en trilletur, men jeg må vel kanskje krype til korset og gå ut i blåst og snø... sukk... he he...

 

Vet ikke hva han liker jeg...her i huset liker hun å være med når jeg er på kjøkkenet, badet osv. Pleier koseseg da, ligger bare på gulvet, men nå har hun knekt rullekoden, så da ruller hun seg opp og kikker rundt og flytter seg litt rundt omkring, men så blir ho trøtt og lei etter en stund. Har henne litt på fanget og tøyser ol. Ellers er det ikke så mye mer spennende å gjøre, tror hun blir mer fornøyd når hun begynner å åle skikkelig, og når tiden kommer at hun kan sitte:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte treningen for fullt for ca. en måned siden. Formen og kroppen er allerede 100 ganger bedre! Sommerkropp 2012 er jeg absolutt med på. Har gått ned 10 cm rundt midje til nå. Det er en kjempemotivasjon, Trener intervall + styrke på treningsstudio. Søtsuget har jeg fått kontroll på ved å lage smoothies med frukt/bær, youghurt og juice.

 

Fra det ene til det andre. Snuppa våknet da vi gikk og la oss kl. 22.00 i går. Tror hun kvakk av noe, og våknet ikke fordi hun var sulten. Uansett tok jeg henne opp og ammet. Sov helt til 03.00, og jeg fikk mange timer med sammenhengende søvn. Vurderer kanskje å ta henne opp og amme før jeg legger meg hver kveld, men er litt usikker. Hva gjøre dere?

Flink du er :) Ser frem til at kroppen min også ser litt strammere ut :)

Jeg har noen ganger tatt opp snuppa å gitt henne mat når jeg legger meg. (etter tips fra mammaen til håvard,her inne) Da kan jeg legge meg til å sove, å ikke ligge å "vente" på at snuppa skal ha mat :) Syns det funker helt supert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har idag begynt å trene. Trente en halvtime styrke også gikk jeg på lang tur etterpå. Må stramme opp litt før syden om en mnd. Har heldigvis gått ned de 20!!!! kg jeg gikk opp i svangerskapet (takk til ammingen) ;) Men selve kroppen er jo blitt ganske så hengete &dvask her og der, så det må gjøres noe! Flere som trener? Trenger tips til gode øvelser som strammer godt ;-D

Huff, kjenner gangsperren allerede, kvir meg til imorgen :( Wæææ

 

Så flink du er! Er ikke kommet i gang jeg...var veldig godt trent før svangerskap, la på meg 10 kg og de er borte, men alt er SLAPT her også... Spørs hva du liker å trene? Jeg kom i fantastisk form med Jillian Michaels sine treningsdvd. Begynte med en som heter 30 days shred,hvor man trener 20 min hver dag i 30 dager. Etter 30 dager merket jeg STOR forskjell på både muskler og kondisjon, og det var treningsøkter jeg virkelig ble sliten og svett av. Og så passet det perfekt for meg med kun 20 min hjemme i egen stue:) Etter de 30 dagene utvidet jeg til andre dvd-er, og i løpet av et halvt år var jeg STRAM og fin alle steder faktisk...

tenkte jeg skulle begynne igjen når jeg var ferdig med fullammingen, tror det tar mye av energien min, så foreløpig går jeg bare lange turer:)

Ja, denne videoen har jeg hørt om før. Hvor kjøper man den? Takk for tips :)

 

99 kr på cdon.no

BESTILLT :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag måtte jeg krype til korset og gi gutten litt grøt. Når jeg spiste forkost tigget han like mye som bikkja på maten min.

Så da lagde jeg en smaksprøve og det gikk rett ned, han smattet og åpnet munnen som en fugleunge, så da har vi også begynt med skikkelig grøt... he he..

 

Håper bare magen hans tåler det i og med at vi reiser på tur på lørdag.

Skal han ha flere måltider med grøt til å begynne med? Hvor lang tid tar det før han spiser en full prosjon?

Vi brukte 4 dager på å komme opp i full porsjon. Snuppa som bestemte tempoet. Har ett lite matvrak, hehe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ammer alltid rett før jeg legger meg. Da tar hun puppen og sover videre. Men det er fordi hun ofte vokner mens jeg gjør meg klar til sengs, eller i det jeg kommer inn på rommer. Da ammer jeg, slipper å stå opp med engang jeg har klart å få søvn. Det funker bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag måtte jeg krype til korset og gi gutten litt grøt. Når jeg spiste forkost tigget han like mye som bikkja på maten min.

Så da lagde jeg en smaksprøve og det gikk rett ned, han smattet og åpnet munnen som en fugleunge, så da har vi også begynt med skikkelig grøt... he he..

 

Håper bare magen hans tåler det i og med at vi reiser på tur på lørdag.

Skal han ha flere måltider med grøt til å begynne med? Hvor lang tid tar det før han spiser en full prosjon?

 

 

 

Håper det går fint! Du har noen dager til å se ann;)

 

Begynt med grøt her oxo:). Første smaksprøve gikk veldig fint ikveld. Snuppa tok alt! Får se om hun sover noe bedre i natt enn hva hun har gjort tidligere. Gleder meg sånn til imorgen, spent på hva hun orker da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trente litt i svangerskapet frem til 8. mnd, så det gikk greit å komme igang med trening igjen ca 6 uker etter fødsel. Trives med å gå på treningsstudio, mest spinning og styrke. Går stort sett greit å ha småen i barnepark på treningssenteret. Man må vel finne en treningsform som passer for en selv...Fortsatt ganske slapt her og der, men mest irriterende med magen som ser litt små-gravid ut.. Gikk ned i vekt kjapt etter fødselen, er nok mest p.g.a. ammingen, god-klumpen var jo 9.2 kg på 4 mnd kontroll på bare mm :-). Avventer grøt siden han virker fornøyd med mm og er så stor.. Men han setter pris på smaksprøver av fruktmos :-)

 

Men matlysten min er ganske ekstrem, samboeren blir helt forskrekket hehe. Og veldig søtsug, lyst på sjokolade hver dag.. Skal prøve å lage meg smoothies i steden eller ta en frukt:-)

 

Forresten, de som har tilbud i nærheten bør prøve babysang! Man synger og leker med babyene, sosialt for liten og stor :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere noen forslag til hvordan jeg kan aktivisere prinsen på dagtid?

Han sover veldig lite på dagtid. Jeg ligger på gulvet med han (nå skal jeg jo begynne å trene med han på matten også), men jeg orker ikke ligge på gulvet hele tiden pga ryggen min. Vi går litt rundt i leiligheten, men er ikke store plassen og mange rommene å gå i...

Været som er i Oslo i dag er ikke akkurat innbydende til en trilletur, men jeg må vel kanskje krype til korset og gå ut i blåst og snø... sukk... he he...

 

Vet ikke hva han liker jeg...her i huset liker hun å være med når jeg er på kjøkkenet, badet osv. Pleier koseseg da, ligger bare på gulvet, men nå har hun knekt rullekoden, så da ruller hun seg opp og kikker rundt og flytter seg litt rundt omkring, men så blir ho trøtt og lei etter en stund. Har henne litt på fanget og tøyser ol. Ellers er det ikke så mye mer spennende å gjøre, tror hun blir mer fornøyd når hun begynner å åle skikkelig, og når tiden kommer at hun kan sitte:)

 

Jeg fikk en del like ting til dåpen, og bytta noe inn i bøker for de aller minste, slike som er skikkelig harde vet dere.. Min første traktor, og en bok om Ole brum. La meg på gulvet ved siden av Håvard, leste og pekte og prata.. hadde full oppmerksomhet lenge!

 

Ellers er guttungen noe av en tv-slave, så litt dagtids-såpe har han fått med seg.. *kremt*

Men kjenner problemet, tenker noen ganger at jeg er en "dårlig" mor som ikke er flinkere til å leke med ungen. Huff.

Men han trives veldig godt på gulvet under babygymmen ei stund, og så ruller han av gårde til han blir lei av det. Dagene går, helt plutselig.

Jo, og så synger jeg en del til han. Det er stas :)

 

Gleder meg til han blir *hakket* større og vi kan gå ut og leke i sandkassa. Livet står for meg som litt enklere da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående trimming forresten..

Noen som blir med å være inspirasjon for hverandre? Nesten som å trene sammen, at det blir vanskeligere å droppe hvis man har lovt å komme?

 

Sette oss et mål (kilo, centimeter) med det vi gjør og "rapportere" framgang?

 

Var på zumba i dag, kjempemoro! Kjenner framgang i kondis'n min, hurra hurra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ja... jeg fikk no hvertfall to netter med litt søvn.

De to siste nettene har han våknet OFTE igjen... i dag startet dagen kl 0530, etter at han sovnet 1930, våknet 1945, sovnet 2030, våkent 0130..... så nå er jeg TRøTT....

 

Begynte med litt grøt i går, og da droppet vi flasken med grøtpulver, men tror vi skal gi han det i tillegg jeg.... Nå trenger jeg søvn, men heldigivis drar vi på ferie på lørdag og da kan mannen ta han litt om natten...

Er det forresten flere enn meg som har problemer med at mannen deres ikke våkner av at ungen våkner?

Min mann kan sove og snorke over at prinsen griner og skriker i sengen... det er sykt irriterende, for jeg våkner jo av hvert minste pip... Spesielt når vi er enige om at han skal ta han, også sover han godt gjennom alt, så jeg våkner og må dulte borti far for å få han til å ta ungen.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, ja her har hun ogsp våknet ofte på natten og er sulten de siste dagene...kjenner jeg er litt lei nå. Fra 5-7 timer tidligere kan det nå gå kun 2-3....

 

Her er det kun jeg som står opp om natten siden pappan skal på jobb, så jeg er jo glad at han ikke våkner! Men tror vi mammaer sover lettere på innstinkt uansett...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I natt har det skjedd noe mirakuløst! TUlla mi sovna for kvelden kl 19:30 (det har ALDRI skjed før) og sov til 22:00 da hun ville ha pupp. og da sov hun helt til kl 03:00 (!!) og neste pupp var ikke før kl 07:30. For første gang har hun velvillig ligget i sin egen seng uten mammas pupp å sutte på. Jeg er helt målløs. Og så full av energi! : D håper dette ikke bare var et engangstilfelle :P

Men det var litt rart. er så vant til at hun ligger ved siden av meg i sengen at jeg begynnte å lete etter henne da jeg våknet for å sjekke om hun har det bra, før jeg kom på at ååhh hun ligger jo i sengen sin... hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...