Gå til innhold

Babyer som er ca 4 mnd nå i februar?


Leelo

Anbefalte innlegg

Vi også går på babysvømming :) Kjempe gøy! Har akkurat begynt å dukke under, og det går strålende :) Hun liker seg kjempe godt i vannet. Eneste er etterpå i garderoben, er litt stress. Men det jeg gjør er å ha la henne sitte godt innpakket i håndkle i bilstolen mens jeg dusjer av meg kloren. Så kler jeg på henne pysj og sitter henne i bilstolen igjen, pleier som regel å sovne da ;)

 

Natten her har ikke vært god i det hele tatt. Snuppa la seg åtte. Sov til halv elve, og da begynte time- maraton med spising heeele natten igjennom.. Og i tillegg har jeg en syk samboer som snorker noe helt inn for Jæ.... hehe, så var passe irritert på han i natt ;) Snuppa ville opp klokken åtte, tross lite søvn. Og nå får jeg henne ikke til å blunde, hun nekter.. Får prøve å jukse med å amme henne i søvn, det pleier å funke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg blandet malt i grøten, og det hjalp masse. Endelig normal avføring igjen.

 

Ellers kan jeg si at her var det morgen 05.30...! Følte jeg ikke gjorde annet enn å amme i natt. Til slutt ble jeg så sliten at jeg la henne ved siden av meg og puttet puppen i munnen.

Samme her, amming hele tiden, men slapp å stå opp så tidlig! Er jo ikke menneskelig ;). Den grøten hjalp sannelig ikke mye asså! Hva som gjør dette da, er de inne i en ENORM vekstperiode eller?!! Min spiser jo porsjon grøt, uten å sukke engang. Og grøten er blandet med 170 ml mme. Og i tillegg spiser hun fra puppen før jeg legger henne. Syns det er mye mat. Burde holdt lengre en 2-3 timer! (Og slik fortsetter hun hele natten laang).

Ps: Takk for tips om malten, da blir det malt i grøten til kvelds, hvor mye blandet du i?

Jeg har tatt malt i grøten om morran, tilfelle hun skulle få en kjempebleie midt på natten. Ca. en t-skje, kanskje litt mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blandet malt i grøten, og det hjalp masse. Endelig normal avføring igjen.

 

Ellers kan jeg si at her var det morgen 05.30...! Følte jeg ikke gjorde annet enn å amme i natt. Til slutt ble jeg så sliten at jeg la henne ved siden av meg og puttet puppen i munnen.

Samme her, amming hele tiden, men slapp å stå opp så tidlig! Er jo ikke menneskelig ;). Den grøten hjalp sannelig ikke mye asså! Hva som gjør dette da, er de inne i en ENORM vekstperiode eller?!! Min spiser jo porsjon grøt, uten å sukke engang. Og grøten er blandet med 170 ml mme. Og i tillegg spiser hun fra puppen før jeg legger henne. Syns det er mye mat. Burde holdt lengre en 2-3 timer! (Og slik fortsetter hun hele natten laang).

Ps: Takk for tips om malten, da blir det malt i grøten til kvelds, hvor mye blandet du i?

Jeg har tatt malt i grøten om morran, tilfelle hun skulle få en kjempebleie midt på natten. Ca. en t-skje, kanskje litt mindre.

Hehe, mens jeg lagde grøten til kvelds igår med malt i (1 ts) så satt snuppa i vippestolen og trykte som bare det. Så da kom det til slutt, slapp heldigvis å få den bomben midt på natten! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy, gleder meg masse til babysvømminga!

Guttungen ble fire måneder i går, hurra hurra!

Her i huset går sovinga veldig greit.. han sovner mellom halv åtte og ti, og sover oftere og oftere i sju timer i slengen. I går sovna han ni, og sov til kvart over fem før han skulle ha mat. Herlig!

Er ikke alltid slik da, hender han våkner første gang i halv-to-tia, men er som regel ikke oppe mer enn tre ganger før vi står opp. I dag havna han sammen med meg i senga, og så sov vi videre til halv ti. Deilig!

Jeg fullammer ennå, har ikke prøvd grøt siden det tross alt går temmelig greit på natta. Har begynt å gi han smaksprøver, stort sett banan, som er rart, men godt. I går fikk han litt potet med en dråpe brunsaus (bare bittelitt av dette sia sausen sikkert er full av salt), og sjøl om det smakte veldig rart gikk det ned :)

Flinke gutten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syv!!!! timer :D AAAAhhhhhh så deilig! Gleder meg til den natten det er min tur til å sove så lenge. Nyyyt det! Jeg ville heller ikke begynt med grøt når han er så rolig om natten. Og som du sikkert har lest så hjalp ikke grøten her i huset! hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi.. "problemet" er jo bare at tre av de timene er når jeg er våken. Men du verden så godt med bittelitt voksentid igjen! :D Me like!

 

Hold ut, det er ikke lenge igjen med amming og sovevaner og tull. It's all in the past om bare noen (kanskje litt fler enn bare noen) måneder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her sovner hun ca kl 21 også ammer jeg henne når jeg legger med kl 23. Da pleier hun sove til kl 03 eller 04. Det er jeg veldig fornøyd med! Så er det annenhver time resten og natten og hele formiddagen. Nå kvelden kommer pleier jeg pumpe meg og gi henne en god dose mm på flaske. Som regel har jeg i 150ml, men hun spiser bare 120/130 ml. Syns dere det er litt lite eller, nå som de er 4mnd??

 

Vet dere hvor mange ml babyene deres spiser? Da tenker jeg på morsmelk og ikke mme....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her sovner hun ca kl 21 også ammer jeg henne når jeg legger med kl 23. Da pleier hun sove til kl 03 eller 04. Det er jeg veldig fornøyd med! Så er det annenhver time resten og natten og hele formiddagen. Nå kvelden kommer pleier jeg pumpe meg og gi henne en god dose mm på flaske. Som regel har jeg i 150ml, men hun spiser bare 120/130 ml. Syns dere det er litt lite eller, nå som de er 4mnd??

 

Vet dere hvor mange ml babyene deres spiser? Da tenker jeg på morsmelk og ikke mme....

 

Har ingen anelse hvor mye hun spiser, da hun ikke tar flaske, så har ikke pumpet siden hun var 5 uker... Lurte på å prøve igjen en dag og se om hun vil ha flaske, men tviler....

Ellers har vi hatt ok netter i det siste, sovnet sent i går 23, amming 04 og opp kl 08.20. Vanligvis sovner hun i 21-tiden, men har lært meg at livet med barn alltid vil være litt uforutsigbart:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi.. "problemet" er jo bare at tre av de timene er når jeg er våken. Men du verden så godt med bittelitt voksentid igjen! :D Me like!

 

Hold ut, det er ikke lenge igjen med amming og sovevaner og tull. It's all in the past om bare noen (kanskje litt fler enn bare noen) måneder!

Ja, jeg holder ut :) Er jo verdt alt strevet når jeg ser på lille gullet som gir meg VERDENS BESTE SMIL når hun ser meg komme :D Ingenting som varmer mer <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken klesstr bruker de små? Her går det i 68, startet i 50 nyfødt og svømte i de...brukte 56 en god stund, kort stund i 62, og nå 68 en stund. Merker at det er overkroppen som avgjør mest:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei alle sammen!

Her begynte vi med grøt for vel 2 uker siden og det har virkelig falt i smak hos lillegutt :) Roligere kvelder og lengre soveperioder på natta- jippi :) Hvor mye grøt får deres små? Her har vi sakte men sikkert økt mengden- blander med vann- og er nå oppe i 60-70 ml. Virker som om han gjerne vil ha mer... Ser at noen blander med mm.

Vi bruker Nestle Havregrøt- ris og hvete. Står der at vi skal blande med vann, men lurer på om det metter mer om jeg blander med mm.

 

Er tydelig inne i en vokseperiode nå, krever ofte mat og det virker som om han gulper noe mindre. Har alltid gulpet mye, men spiser godt, så der har aldri vært noe problem i forhold til vektøkning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker også 68. På forrige handletur syns jeg forskjellen på 68 og 74 var så liten på bodyer at jeg kjøpte det. Snuppa har på en i dag, og selv om den er litt stor, går det helt fint. Hun svømmer ikke i den. Da kan vi heller få brukt klærne litt lenger før vi må legge dem bort! Bukser blir for stort i 74.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken klesstr bruker de små? Her går det i 68, startet i 50 nyfødt og svømte i de...brukte 56 en god stund, kort stund i 62, og nå 68 en stund. Merker at det er overkroppen som avgjør mest:)

Brukte vel ca 50 i en ukes tid (glad jeg ikke hadde mye i denne str). Så brukte hun 56 ganske lenge. 62 brukte vi ikke så lenge, mens 68 som hun bruker nå tror jeg vi kan bruke en stund. Er så irriterende at de forskjellige kleskjedene er så forskjellig i str. Har iallefall lært meg at jeg må se på klærne før jeg kjøper dem, ikke bare se på str-lappen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei hei alle sammen!

Her begynte vi med grøt for vel 2 uker siden og det har virkelig falt i smak hos lillegutt :) Roligere kvelder og lengre soveperioder på natta- jippi :) Hvor mye grøt får deres små? Her har vi sakte men sikkert økt mengden- blander med vann- og er nå oppe i 60-70 ml. Virker som om han gjerne vil ha mer... Ser at noen blander med mm.

Vi bruker Nestle Havregrøt- ris og hvete. Står der at vi skal blande med vann, men lurer på om det metter mer om jeg blander med mm.

 

Er tydelig inne i en vokseperiode nå, krever ofte mat og det virker som om han gulper noe mindre. Har alltid gulpet mye, men spiser godt, så der har aldri vært noe problem i forhold til vektøkning!

Så deilig at grøten hjalp for dere :)

Jeg har holle sin risgrøt, den blander jeg med mme. Den kan blandes med både vann, mm og mme. Prøvde med vann, det likte hun ikke. Med mme elsket hun den. Den skal blandes med 170 ml mme, så det orker jeg ikke pumpe ut (mm). Så får hun heller pupp etterpå ;)

Brukte kun 4 dager på full porsjon, hun var helt vill etter grøten så jeg bare gav jeg ;) Fikk heller ingen reaksjoner, kun litt hard i magen.

Har en pakke med nestle sin grøt (sikkert samme som din) som jeg tenkte å prøve etterhvert, kanskje den metter mer en bare risgrøten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir henne Nestle sin grøt: havre/ris og blander den med morsmelk. Det står den skal blandes med vann, men får helt lik konsistens som jeg blander den med mm, så det gjør jeg. Hun liker det bedre nå enn i starten. Får ca 50ml blandet med grøt og ammer etterpå. Hun har ikke reagert på noen måter, magen fungerer som den skal. Jeg øker mengden litt hver dag.

 

Har lyst til å prøve avocado-mos. Noen som har prøvd det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir henne Nestle sin grøt: havre/ris og blander den med morsmelk. Det står den skal blandes med vann, men får helt lik konsistens som jeg blander den med mm, så det gjør jeg. Hun liker det bedre nå enn i starten. Får ca 50ml blandet med grøt og ammer etterpå. Hun har ikke reagert på noen måter, magen fungerer som den skal. Jeg øker mengden litt hver dag.

 

Har lyst til å prøve avocado-mos. Noen som har prøvd det?

 

Avokado-bananmos er en hitt her i gården. Snuppa får en liten smakeprøve "liten isterning" på dagtid. Jeg blader en avokado, halv banan og litt kokt vann i stavmixeren. Hiver dem i isterning former i frysen, da har jeg leeenge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har flytta inn i noen 74-klær, som sikkert er litt små i størrelsen. Litt store til guttungen, men ikke større enn at de er "brukanes". 62 begynte jeg med for seint og måtte slutte med for fort. "oops". Haha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy, gleder meg masse til babysvømminga!

Guttungen ble fire måneder i går, hurra hurra!

Her i huset går sovinga veldig greit.. han sovner mellom halv åtte og ti, og sover oftere og oftere i sju timer i slengen. I går sovna han ni, og sov til kvart over fem før han skulle ha mat. Herlig!

Er ikke alltid slik da, hender han våkner første gang i halv-to-tia, men er som regel ikke oppe mer enn tre ganger før vi står opp. I dag havna han sammen med meg i senga, og så sov vi videre til halv ti. Deilig!

Jeg fullammer ennå, har ikke prøvd grøt siden det tross alt går temmelig greit på natta. Har begynt å gi han smaksprøver, stort sett banan, som er rart, men godt. I går fikk han litt potet med en dråpe brunsaus (bare bittelitt av dette sia sausen sikkert er full av salt), og sjøl om det smakte veldig rart gikk det ned :)

Flinke gutten!

 

Vi går også på babysvømming og koser oss masse! Men en del babyer er litt skeptisk første gangene, så ikke gi opp om det ikke er full klaff fra første bad! Jeg bader babyen i en stor balje der han ligger på ryggen med bare et håndkle under hodet. Fyller bare vann så det når han opp til ørene da. Da kan han plaske fritt med armer og bein og storkoser seg! Bra "trening" før babysvømming det :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min store, fine gutt bruker allerede 74 i klær, han ligger godt over gjennomsnittsvekten og var 9,2 kg da han var 4 mnd. Veldig glad for at vi har fått mye arveklær :-) Enormt stor forskjell på merkene når det gjelder størrelser!

 

Ellers legger han seg 19-19.30 og står opp blid som en sol kl 8-8.30. Da tar jeg han opp og ammer kl 23 selv om han sover, og han våkner og får et måltid kl 4-5. Ser jeg slipper billig unna nattamming i forhold til mange andre! Til gjengjeld har han ca 6 besjebleier i døgnet, og gjerne noen store på natten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da krysser vi fingere for at det går mot bedre tider. Lillejenta sovnet på slaget 19.30 (samme tidspunkt de siste kveldene nå), våknet 00.30, 03.30, 05.30 og opp kl. 7. Det er amming kun 3!! ganger:) Jeg jinxer meg sikkert selv så det holder, men endelig føler jeg meg litt uthvilt.

 

Ellers har jeg kjøpt Holle Hirsegrøt. Gav henne det i går kveld, blandet med mme. Falt veldig i smak. Hun er ikke opp i fulle porsjoner enda, men blandet med 70ml. Hun har i grunn ikke spyttet ut noe jeg har gitt henne. Bortsett fra avokado, men da blandet jeg inn litt banan og så var ikke det så værst heller.

 

Jeg har også nå pakket vekk alt av str. 62. Har brukt 62/68 en god stund nå. Var på storshopping i går. Fant ut at vi ikke hadde et eneste plagg i 74 (selv om det ikke haster så veldig). Det er jo ikke store forskjellene på 68 og 74 heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min store, fine gutt bruker allerede 74 i klær, han ligger godt over gjennomsnittsvekten og var 9,2 kg da han var 4 mnd. Veldig glad for at vi har fått mye arveklær :-) Enormt stor forskjell på merkene når det gjelder størrelser!

 

Ellers legger han seg 19-19.30 og står opp blid som en sol kl 8-8.30. Da tar jeg han opp og ammer kl 23 selv om han sover, og han våkner og får et måltid kl 4-5. Ser jeg slipper billig unna nattamming i forhold til mange andre! Til gjengjeld har han ca 6 besjebleier i døgnet, og gjerne noen store på natten..

Takk for innlegget ditt :D

I går så la jeg snuppa ca.19.15. Da våknet hun til mat ca.21.30. Så når jeg gikk å la meg etter fruene ca 23.15 så plukket jeg henne opp å gav henne mat, slik som jeg leste at du gjør :) Og sannelig sov snuppa til 03.30!!! Og videre til 07.00!!!

Dette er jo himmelriket ift det jeg er vant med. Så dette skal jeg prøve inatt også, håååper og krysser alt for at det er dette som er løsningen på litt bedre nattesøvn! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alle sammen begynnt med fast føde til de små nå? Her i gården har vi en mage som med størst sansynlighet ikke kommer til å fungere helt normalt og vil derfor drøye det lengst mulig før vi begynner å prøve. vi skal vente til vi har tatt en MR undersøkelse om en mnd og ut i fra resultatet på den skal vi begynne forsiktig med grønnsaker i mos. Jeg vil ta det sakte og bruke god id til å venne oss til smaksprøver. Jeg har planer om å holde oss vekke fra grøter og poteter i begynnelsen.

 

Men merker jeg gledegruer meg til å begynne med fast føde. SKal bli spennende å se om hun takler det bra og kanskje får vi bedre nattesøvn hele gjengen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alle sammen begynnt med fast føde til de små nå? Her i gården har vi en mage som med størst sansynlighet ikke kommer til å fungere helt normalt og vil derfor drøye det lengst mulig før vi begynner å prøve. vi skal vente til vi har tatt en MR undersøkelse om en mnd og ut i fra resultatet på den skal vi begynne forsiktig med grønnsaker i mos. Jeg vil ta det sakte og bruke god id til å venne oss til smaksprøver. Jeg har planer om å holde oss vekke fra grøter og poteter i begynnelsen.

 

Men merker jeg gledegruer meg til å begynne med fast føde. SKal bli spennende å se om hun takler det bra og kanskje får vi bedre nattesøvn hele gjengen!

 

Har latt henne sutte på litt banan, og smakt 1/2 ts grøt, men tenkte vente med mer så lenge jeg kan. Syns bare det var artig å se om hun likte det, og det så slik ut. Hun sover fint om natten, oftest første strekk 5-7 timer før mat, så da venter jeg m fast føde en stund til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inatt sov snuppa fra 19.00-22.15, så videre til 03.00!! :D Og videre derfra til 07.30. Sovnet da videre en time!!! :D Og jeg er for en gangs skyld skikkelig uthvilt! Dette lover godt! Nå har jeg hatt to rolige netter, og det føles FANTASTISK! Hvordan går det med dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her sovnet jenta mi kl 20.30 og sov til 01, 03.30 og 06.30 Etter det var hun lys våken og klar for å stå opp. Syns nettene går helt greit, men husker når hun var mindre - da sov hun fra 10-07!!! Det var deilig. Det blir lite sammenhengende søvn, men men.... klarer hvertfall sovne fort igjen etter ammingene. Men det har skjedd noe merkelig.... hun har ikke tenner enda, men tygger/gnikker gommene sammen slik at hun lager en merkelig lyd med gommene. Noen som opplever lignende? Kan være hun klør i dem. Føler også hun har blitt mer sutrete om dagene, så kanskje det er en tann som er på vei?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...