Gå til innhold

Serumtråd 2012 :-)


Diddi72

Anbefalte innlegg

Gjest Pippi9

Til alle dere Anonym bruker her inne på denne tråden - kan dere være snill å bruke nicket deres? Umulig å vite om det er en eller flere vi kommuniserer med, det blir litt uryddig det hele.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sorry, visste ikke at jeg postet som anonym.

 

Ninna68; jeg venter en måned eller to for er ikke helt klar for ny runde. Ble gravid sist (første forsøk), men hadde to runder inn på Ahus grunnet graviditet i eggleder. Endte opp med operasjon og sykmelding i 3 uker.

Har ikke tid til ny runde nå for er midt i flytting. Penny er usikker på om de har donor til meg neste måned grunnet påsken, så om de ikke har må jeg vente en ekstra måned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pippi9

Graviditet i eggleder høres guffent ut - fikk du det etter innsett av embryo, dvs. "krøp" de opp i egglederen av seg selv?

Lykke til med neste forsøk! Jeg liker også Athinais hotell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Graviditet i eggleder høres guffent ut - fikk du det etter innsett av embryo, dvs. "krøp" de opp i egglederen av seg selv?

Lykke til med neste forsøk! Jeg liker også Athinais hotell.

 

Ja, det ene egget ruslet feil vei etter innsett. Det var ganske guffent når det sto på - og ikke minst smertefullt - men satser på at det går bedre neste gang.

 

Da sjekker jeg ut Athinais:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha lest hele tråden; gratulerer til dere som har spire på gang.

 

Nå er jeg igang med EA på serum. Bruker bacup donor program.

Er det noen flere som skal nedover snart?

Jeg har ikke fått noe tid, men iløpet av 1-2 uker. Blir i denne syklus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Så spennende at du er i gang! Det er flere av oss som har vært i Athen nylig, og med stor suksess! Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Pippi9

Lykke til timiane! Penny som driver klinikken er en fantastisk og dyktig dame.

Jeg har nettopp testet positivt og håper ikke at det vil være behov for noen flere turer :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til timiane! Penny som driver klinikken er en fantastisk og dyktig dame.

Jeg har nettopp testet positivt og håper ikke at det vil være behov for noen flere turer :-)

 

Gratulerer så mye med positiv test, Pippi! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med oppstart, Timiane!

Og gratulerer med positiv test, Pippi!! Lykke hele veien nå!

Jeg håper også å være i gang med EA, enten rett etter påske, eller i mai.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En oppdatering fra meg :-). Jeg er i dag 7+0 og på ultralyd i dag så jeg en spire som var ca 1 cm med ett hjert som banket. Alt så bra ut og fikk med meg bildene som bevis. Det er fortsatt uvirkelig men er såååå glad nå!!

 

Anbefaler Penny og klinikken til dere som skal reise snart, eller lurer på om Serum er neste skritt. Det klaffet ikke med en gang hos meg, men takket Penny, som virkellig gjør alt for deg så at du lykkes, har jeg kommet så langt i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sender mange gratulasjoner til både Pippi og Klar39. Nå er det deres tur. Krysser fingre for at alt går bra med både dere og spiren deres :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hcg 450 på 15 dpo - jeg er GRAVID!!

Og sola skinner - en nyyydelig dag :-D

 

GRATULERER, og mått sola skinne lenge!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hcg 1285 i dag, nesten 3-dobling på 2 døgn!

Overskyet vær, og jeg ble stoppet av up og fikk fartsbot :-/

Men hva gjør vel det - jeg er jo GRAVID!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt riktig, utålmodig, det gjelder å sette ting i perspektiv :-) Gøy med fin stigning! Du ligger vel omtrent en uke foran meg i løypa og skal innrømme at jeg er litt missunnelig, blir ikke blodprøver før mandag (17dpo) og onsdag på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hcg 1285 i dag, nesten 3-dobling på 2 døgn!

Overskyet vær, og jeg ble stoppet av up og fikk fartsbot :-/

Men hva gjør vel det - jeg er jo GRAVID!!

 

Du må kjøre pent nå, du har dyrebar last ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har blitt litt mer obs på speedometeret nå ;-p Satt i egne tanker og fulgte bilen foran. Enda godt det var en bil der, ellers kunne det blitt mye dyrere! Lillesøster kommenterte her om dagen at jeg antageligvis ikke burde kjøre bil i det hele tatt, jeg sitter ikke på setet - jeg svever!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,hei.

 

Jeg skal til Serum-klinikken, forhåpentligvis første konsultasjon og hysteroskopi i mai. Har hørt utrolig mye bra om Penny og Serum :) Jeg har hatt maaaaaange negative forsøk i løpet av de siste 4 årene, og håper nå at kanskje en hysteroskopi og nye fremgangsmåter kan hjelpe oss.

 

Er det noen som kan fortelle litt om hvilke erfaringer dere har fra Serum? Dere som har tatt hysteroskopi der; hvordan var det? Hvilke andre undersøkelser tok dere? Hvilke medisiner måtte dere bruke? Vi skal ha eggdonasjonsforsøk.

 

Veldig takknemlig for svar :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fått klarsignal fra Penny. Innsett på skjærtorsdag. Nå er det bare å hoppe i det. Må inrømme at jeg er litt spent, Tar med en dag ekstra i Athen, får å se litt på byen.

Er det noen andre som skal dit på den tiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,hei.

 

Jeg skal til Serum-klinikken, forhåpentligvis første konsultasjon og hysteroskopi i mai. Har hørt utrolig mye bra om Penny og Serum :) Jeg har hatt maaaaaange negative forsøk i løpet av de siste 4 årene, og håper nå at kanskje en hysteroskopi og nye fremgangsmåter kan hjelpe oss.

 

Er det noen som kan fortelle litt om hvilke erfaringer dere har fra Serum? Dere som har tatt hysteroskopi der; hvordan var det? Hvilke andre undersøkelser tok dere? Hvilke medisiner måtte dere bruke? Vi skal ha eggdonasjonsforsøk.

 

Veldig takknemlig for svar :-)

 

Hei

 

Dro til Serum først for en sjekk fordi Penny mente det var nødvendig siden jeg hadde hatt en SA. Først tok hun vannscanning og ut i fra det mente hun jeg burde ta hysteroskopi. Det gjøres på et moderne sykehus i nærheten. Først dro jeg for en sjekk av blodtrykk, hjerte og det ble tatt div blodprøver. Vet ikke nøyaktig hvilke, men jeg har ikke tatt noen prøver i Norge. Morgene etter dro jeg tilbake. Da fikk jeg full anestesi og hysteroskopien ble gjennomført. "Grums" og andre ting blir fjernet. Litt rart å våkne opp etterpå! Jeg har gjort hysteroskopi i Norge, men da under lokal anestesi. Men, det gjøres ikke noe annet enn å se. Etter hysteroskopien tok jeg antibiotika og østrogen. Medisiner kjøper du der. Når man starter opp med forsøk, tar du østrogen, antibiotika, medrol, albyl, folsyre og progesteron. ca 1 uke før tar man også Klexane, blodfortynnende. Hvis du får innsett i naturlig syklus, blir det litt færre medisiner.

 

Ellers så har du sikkert lest her at det er mange positive ord om Penny. Hun virkelig bryr seg og gjør det beste for deg. Hun svarer raskt på e-post og det er veldig betryggende i denne prosessen. Når det gjelder donorvalg, er hun også opptatt av å matche. (hvis du velger dedikert donor). Håper dette ga deg noen svar. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære alle Serum-jenter:-)

 

Etter å ha fulgt denne tråden en liten stund vet jeg at det er mye erfaring og kunnskap her inne.

Også med framgangsmåter og undersøkelser som synes å brukes mindre her i Norge.

Spesielt har jeg lagt merke til at Serum synes å benytte seg mye av hysteroskopi.

 

Og her kommer mitt spørsmål:

Kunne dere som har gjennomgått denne undersøkelsen være så snille å fortelle litt om bakgrunnen for den, med hvilken indikasjon den ble foretatt, hva dere hadde av problemer i forkant og hva som eventuelt ble funnet under undersøkelsen?

Og ikke minst, om dere føler at hysteroskopien gjorde en forskjell?

 

Selv skal jeg snart i gang med mitt andre ivf-forsøk på cfc.

Ble gravid på tredje iuid-forsøk i høst, men mistet i 6+1, og har ikke lykkes i å bli gravid siden.

Alt ser bra ut på blodprøver og ultralyd, men lurer på om det allikevel kan være problemer med livmoren?

 

Er ganske fortvilet etter at første ivf-forsøk mislykkes.

Det er jo ikke noe vits i å gå rett på ennå et forsøk hvis det fremdeles ligger foster-rester etter sa'en der inne, mener jeg eller hvis det er noe annet galt.

Håper inderlig dere kan hjelpe meg.

 

Gratulerer forresten til alle som har lykkes på Serum.:-)Det gir håp til meg som fremdeles driver og tukler med egne egg.;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Dytter opp denne jeg, mye grei info for nye brukere selv om aktiviteten her har vært laber i det siste :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Er det noen her som har link til prislisten til Serum? Leter opp og ned og finner ikke noe om kostnader og det er jo viktig :-) Tenker på IVF og sperm donor(gresk), og det hadde vært supert å hørt hva de ekstra kostnadene ved medisiner og reise/opphold har vært slik at jeg kan plusse på det :-) Og kjøper dere 3 pack eller single runder? Jeg vet jo ikke engang hva de tilbyr sånn sett siden jeg ikke har sett prislisten :-)

 

Og gratulerer så mye til alle dere som sitter der med Serum bebiser i magen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...