Gå til innhold

Serumtråd 2012 :-)


Diddi72

Anbefalte innlegg

Hei Loven1976

På Serum ser de på flere ting enn bare eggets kvalitet, også ved eggdonasjon, da de mener fler faktorer spiller inn. Det stemmer i mitt tilfelle, alt har sett bra ut på ultralyd på i Danmark og Norge inntil jeg tok en hysteroskopi via Serum (etter enn MA etter første forsøk der). Fant masse grums som ikke syns på ultralyd (arrvev) og det ble klaff på neste forsøk. Poenget med Serum er at de etter min erfaring ser på hele kroppen og på flere årsaker - også infeksjonstilstander som skjult klamydia - mange av pasientene der har slitt lenge og jamen er det mange av oss som lykkes tilslutt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Utålmodig 11

Den testen er det såvidt jeg vet kun Penny og en infeksjonsorientert lege i new york som tar og det er noe annet enn den vanlige her hjemme. Høres kanskje rart ut, men hun har strålende resultater med å behandle dette. Det er en egen link på FF som handler om bare den testen: http://www.fertilityfriends.co.uk/forum/index.php?topic=167399.0

 

Skjønner godt at du lurer, lurte selv jeg! Jeg ville stolt på Penny. Hun har lykkes med de umuligste tilfeller, inkludert hennes egen sykepleier fra England, Sharon. Sharon er 46 og hadde prøvd i 24 år og fikk tvillinger for noen mnd siden - møtte henne på to av våre turer :-) Den syklusen jeg lykkes var første etter en hysteroskopi og på fuøø pakke av antibiotika, blodfortynnende, høydose folsyre etc. Og nå ligger resultatet og sover :-) Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for link Cathy, her var det jammen mye informasjon! Tror jeg har sittet en time og bare lest, å enda er det mer...

 

Hvor fikk du utført hysteroskopi? Jeg ser ikke for meg at jeg har lyst til å reise helt til Hellas for å gjøre det.

Hadde du vannscanning først? Det er mitt neste steg, hørtes ikke ut som en omfattende undersøkelse, så håper jeg ikke må vente lenge/langt av gårde for å få gjort det. Skulle til legen for å diskutere dette i morgen, men så ble timen avlyst, så da må jeg prøve å smøre meg med den tålmodigheten jeg ikke har...

 

Hvor mange forsøk måtte til før du fikk mirakelgutten din?

 

Jeg er fortsatt litt i tvil ang ivf eller EA, men med AMH på 2, har jeg neppe gode utsikter med egne egg :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg har gjennomført hysteroskopi både i Norge og i Athen. Hysteroskopien som du får gjort her er i første omgang kun en vanlig kikkhullsundersøkelse med lokalbedøvelse. De gjør ikke noe der og da. Tror også det kun er fokus på "større ting" som muskelknuter ol. Hysteroskopien i Athen foregår under full anestesi og som Cathy skriver så fjernes det "grums" o,l samtidig. I følge mannen til Sharon (nevnt av Cathy) kommer det kvinner fra England for kun å gjennomføre hysteroskopi. (gjøres ikke på Serum, men ved et sykehus i nærheten). Får håpe at vannskanningen viser at alt ser greit ut og at du slipper hysteroskopi, og dermed ekstra utgifter!

Har du diskutert AMH verdien din med Penny?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei utålmodig 11

Jeg tok min i Hellas. Jeg insisterte på å ta et forsøk først og Penny sa ok men ikke to uten hysteroskopi. Tok ingen vannscan først, gikk rett på forsøk og så hysteroskopi da jeg mistet. Det kostet meg litt menraly å gjøre det i Hellas siden jeg hadde intens sykehusskrekk, men det var ikke noe å være redd for. tok min på Gaia Sykehus like ved Serum og hadde en veldig god opplevelse der. Etter det gikk jeg løs på et forsøk til og da satt den. Så to EA før vi lykkes, men et titalls med egne egg før det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må dessverre meddele negativt resultat nok en gang... Selv om jeg har tatt hysteroskopi m.m. Jeg er vel en god bekreftelse på at det slettes ikke er bare eggene det kommer an på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var virkelig leit å lese, pippi :-( Syns det var fryktelig urettferdig at det ble negativt igjen. Men det er jo ikke akkurat rettferdigheten som råder i dette gamet. Vet ikke hva jeg kan si til trøst. Håper det går noenlunde bra med deg. Og at du orker å prøve igjen etterhvert. Evt. etter å ha sjekket enda mer, hvis det finnes så mye mer å sjekke. Klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var trist Pippi :-(

Sender over noen klemmer herfra!

 

Så nettopp noe på FBI ang. operasjoner i utlandet, og ble litt småredd :-/

Noen som vet hvordan det er med forsikring hvis noe skulle gå galt under en hysteroskopi el.l.?

Jeg har Europeiskes helårs reiseforsikring, lurer på om jeg må til å lese vilkårene. (Er kanskje det som skal til for å få sove for tiden...!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Serum bruker ett privat, fancy og meget moderne sykehus. Vil si at det ikke er noe å frykte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hvor mange forsøk har dere hatt med EA/ED før dere evt. lykkes?

Hva slags "ekstratiltak" har dere gjort eller fått anbefalt? (f.eks. antibiotika, ekstra folat eller andre ting?)

Er det noen som har fått utført akupunktur i forbindelse med innsett?

Hvor lang tid tok det for Penny å finne en passende donor? Hva la dere vekt på ved valg av donor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei

Jeg har nettopp gjennomført mitt 2. forsøk etter negativ på forsøk nr 1. Noen har lykkes med en gang mens andre har hatt 2-3 forsøk.

Man bruker antibiotika ( doxycyclin og arytromycin), østrogen, folsyre, aspirin, medrol samt klexane og progesteron (de siste dagene før insett). Med andre ord en god del! Jeg har hatt akupunktur, men om det har noen effekt vet kan diskuteres.

Sæd donor finner du selv om du ønsker det. Da kan du velge utvidet profil og se hvilke egenskaper som du ønsker deg. Hår og øyefarge, vekt, lengde, utdannelse osv. Donor må være anonym.

Når det gjelder eggdonor, så velger Penny en donor som ligner mest deg selv. Tror ikke det tar lang tid for henne å finne donor, men det kan sikkert variere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk mail av Penny i dag med spørsmål om hvor jeg er i syklusen. Da jeg svarte at jeg har eggløsning omtrent i disse tider, sa hun at jeg kan komme om noen dager, inseminasjon i naturlig syklus :-)

Hjelp! Er litt i sjokk, men kanskje like greit å hoppe i det?!

Selv om resultat av chlamydiatesten ikke er kommet - skrev tilbake og spurte om det. Er litt redd for å haste i det, hvis ikke alt er i orden, men samtidig dumt hvis jeg sier nei nå, og det tar lang tid før det passer neste gang.

 

Og så kom jeg på at jeg ikke har gyldig pass :-(

Hadde tenkt å ordne det i disse dager, men planla en tur til frisøren først. Lurer på om jeg kan få nødpass uten å måtte forklare akkurat hva det er jeg skal?

 

Nå ble det mye å tenke på og ordne, mva-oppgaven med leveringsfrist i morgen ligger tynt an nå, he-he.

 

En klinikk i Danmark, tror det var Triangln (?), har fått signifikant forskjell med og uten akupunktur like før og etter innsett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar sats og hopper!

Har bestilt pass, fly og hotell og holder på å børste støvet av kofferten. Dette blir spennende, jøye meg! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du bare ha inseminasjon eller skal du ha det og EA? Hadde begge deler i naturlig syklus. Full klaff med en gang. Men regner med det var donoreggene som festet seg. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg tror vi går for Serum, men lurer på om alle må nedover på to "besøk". Hadde vært greit å bare reist nedover for selve ED. Og for dere som har vært der. Hvilke flyselskap lønner seg og hvor bor dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pippi9

Lykke til Utålmodig! Når skal du nedover?

 

YamYam: om du må nedover på forhånd kommer an på hva de anbefaler for deg gitt din historikk. Serum har en oversikt over hoteller i nærheten av klinikken som deres pasienter benytter. Fly kommer jo an på hvor du reiser fra, sjekk finn.no

 

Selv så hiver jeg meg på en runde i naturlig syklus denne uka xxx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle lykkeønskinger, dette er jammen spennende!

Jeg skal ha EA på torsdag. Har ikke vært på Serum før, har bare mailet og snakket med Penny på telefonen.

Skal bo på Hotel Elizabeth, et av hotellene jeg fikk info om av Serum (Athinais hadde ikke ledig).

Reiser i morgen med KLM, og hjem igjen lørdag ettermiddag. Da får jeg litt tid i Athen (Akropolis here I come!), og kommer likevel hjem i god tid før gullet mitt er tilbake fra helgesamvær med pappaen.

Så nå må jeg vel komme meg i seng - men det spørs om jeg får sove... ;-D

 

Pippi: sender deg en pm, kanskje vi kan møtes der nede?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg tror vi går for Serum, men lurer på om alle må nedover på to "besøk". Hadde vært greit å bare reist nedover for selve ED. Og for dere som har vært der. Hvilke flyselskap lønner seg og hvor bor dere?

 

Penny kommer sikkert til å anbefale at du tar klamydiatesten som skal sendes til dem og hysteroskopi. Jeg tok ikke noen av delene. Sa jeg ville prøve en gang først. Var kun nede til EA. Bodde på President Hotel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter i Athen med 3 embyo i magen nå, håper ett eller to av de blir værende :-)

Chlamydiatesten var positiv, så jeg fikk en heavy dose antibiotika. Magen likte visst ikke det noe særlig, så det har ikke blitt noe sightseeing enda. Men nå gidder jeg ikke sitte på hotellet lengre, så jeg tar meg en rusletur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Er det noen som har bodd på President i det siste?

Når jeg bodde der i januar var hotellet fullt av Libyiske krigsveteraner, så stemningen var til tider litt spesiell. Vet ikke helt om jeg ønsker å bo der igjen alene, da jeg følte meg litt utrygg. Man vet jo aldri hva disse stakkarene har måttet gjennomgå og hvordan de reagerer på ting i ettertid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...