Gå til innhold

Serumtråd 2012 :-)


Diddi72

Anbefalte innlegg

Håpefull: Takk takk :-) Litt uvant å tenke at det er ei lita jente imagen ja, har hele tiden (dog vinglet litt den siste uka før ord.ul)trodd at det var en gutt. Herlig å endelig kunne si "jenta" istedet for "den lille".

Da er det jammen ikke lenge til det er din tur, blir veldig spennende å høre om det er 2 gutter som gjemmer seg der imagen. lykke til! Må si du har utrolig uheldig ang kvalmen, kan ikke være morro det nei.

 

Måne66: Jeg hadde polsk eggdonor og dansk sæddonor (bestilte selv fra cryos).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Et forsiktig "yeah" fra meg :-)

Så et aller så lite hjerteblink på en veldig tidlig ul i dag. Klarte ikke vente lenger da jeg bl.a fortsatt har en liten blødning. Det har jeg hatt siden positiv test.....og liker det ikke! Scannen viste to fostersekker som hadde festa seg, men et som ikke så ut til å utvikle seg. Håper nå at det ene fortsetter å "klore seg fast" og at den andre ikke skaper problemer ;-)

Og så må man som alltid vente tålmodig på neste "etappe".....

 

Hyggelig å høre at det er en jente som gjemmer seg der inne enna!!

Venter spent på hva du får vite Håpefull38.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oh så hyggelig Diddi :-). Gratulerer med ett blinkinde hjerte i hvert fall!! Dette skal nok gå bra.

 

Gratulerer med en jente i magen enna :-)

 

Jeg teller av dagene til å kunne prøve igjen. I hvert fall 6 uker til, men satser på at det går fort! Utålmodig nå!

Skal pusse opp kjøkkenet fra i morgen. Uff, mye penger som går, men har hatt lyst på nytt kjøkken i 10 år. Bytter bare ut dørene, så det blir litt billigere, men nytt alikavel.

Må fornye meg og mine omgivelse litt også, kan ikke bare bruke alle penger på babyprojekte. Tenker positivt og regner på full klaff neste forsøk.

 

Måne 66: Jeg har brukt Dansk donor i mine 2 tidligere forsøk. Har hatt mail kontakt med Penny i dag for å høre om de har noe sæd som kan "matche" meg på Serum. Det blir gresk donor neste gang. En med brunt hår og bå øyne. Har tro på at det blir like bra :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diddi72: Gratulerer så mye med et bankende hjerte, dette skal gå bra :-D *Hurra*

Håper blødningene dine stopper opp, lite morro med blødninger.

 

Klar39: Kos deg med oppussingen av kjøkkenet ditt, kjekt med forandring. Håper de neste 6 ukene flyr avgårde for deg :-)

 

ønsker Ninna68 og Pippi9 riktig godt tur og lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg endelig fått sett hvem som gjemmer seg i magen

:)

Det var en uten tut og en med tut, så alle hadde rett-bare ikke jeg!

;)

 

Det ble plutselig enda mer virkelig nå som man kunne se kjønn! Jordmora tittet etter kjønn på den som lå lengst ned og hun viste de tre strekene som indikerer kjønnsleppene. Har lest om det, så før hun sa noe, så sa jeg at det var en jente og tårene bare trillet! Ble helt rørt! Og gutten var det ikke tvil om, det vistes veldig tydelig. Da jeg kom i bilen igjen rant tårene i strie strømmer. Gled dere:-) Måtte på babybutikk å kjøpe en liten body og ei bukse til hver av dem

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer så mye med flott ultralyd håpefull. Tenk en av hver i magen,det er full uttelling det !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig lesning Håpefull!! Gratulerer så mye med en gutt og en jente i magen :-D *Hurra*

 

(Jeg fikk også terminen flyttet med 2 dager)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig Håpefull - perfekt med en av hver - det ønsker jeg meg også (ruger på de nå;-)

Gratulerer med hjerteblink Diddi - det høres veldig lovende ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter, en kjempehyggelig tråd dette for tiden :-) Både potensielle babyer med eller uten tut (håpefull og dere andre!) og voksne damer med planer og egne meninger og masse kunnskap. Takk for innspill til mitt snevre, men ærlige, syn på utseende. Pr nå står valget mellom AVA Peter og Zlin, Tjekkia.

 

Planer om et treff igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måne:

Angående egg donor er min mørkblond med grønne øyne,mannlig donor blond med blå øyne. Så min Serum baby blir nordisk av utseende...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alt har gått som smurt. Penny var veldig nøye med hvor i livmora hun skulle sette blastocystene - fikk ul-bilde. På CFC satte de embryoene alltid veldig høyt opp, men nå havnet de mer midt på etter det jeg kunne se. Ble etterpå trillet ut på et hvilerom for å slappe av - veldig forskjellig fra CFC kan du si.......

Min donor er polsk og veldig vakker på alle måter hørtes det ut som (som de fleste unge damer så hun vel ikke så verst ut vil jeg tro) Speilbilde av meg selv iflg Penny - så da krysser jeg fingrene for at matchen ble god.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til Pippi - jeg tror du har gjort et bbra valg ved å gå for ED eller EA eller hva det nå heter :) (har ikke helt fått med meg forskjellen). I følge min gynekolog så har CFC ord på seg innad i gynekolog miljøet for at de prøver og oppmuntrer damer til å fortsette med IVF på damer som helt klart bør gå for eggdonasjon for å bli gravid. Og det stemmer jo godt med det inntrykket jeg sitter med etter å ha hengt på dette forumet noen år.

 

Håpefull - kan tenke meg det var stort å få se gutten og jenten. :) Kos deg masse fremover nå, jeg syntes det var herlig å gå gravid. Veldig spennende tid. Håper kvalmen har gitt seg!?

 

Gutten min har begynt å bli mer våken og mer med. Smiler og ler innimellom og har såvidt begynt med babling. Han vokser som bare det, og det er bra siden han har litt å ta igjen i og med han kom litt tidligere enn han skulle. Han er så god, griner lite, men liker ikke å legge seg om kvelden. Det kan bli en kamp i nær fremtid - gruer meg til det. Det er veldig spennende å følge med utviklingen hans. Føler meg heldig som har fått sjansen til å få et barn.

 

Lykke til alle sammen - både rugere og gravide damer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så moro at det er en av hver Håpefull! Hvem kunne tro at det skulle bli full uttelling når vi satt nede i Athen og "filulerte" over hva resultatet kunne bli ;-) Utrolig hyggelig. Klem :-)

 

Håper ruginga går bra Pippi. Krysser fingre :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippi: Så flott at du ruger nå:-) Hvor mange blastocyster har du satt inn?

 

Tingeling: Så bra at gutten din vokser og at dere har det bra. Gleder meg veldig til jeg får møte mine to:-) Kvalmen har ikke gitt seg helt enda. Er litt på og av. Har veldig lyst å begynne å strikke babytøy nå. Har kjøpt garn for flere uker siden, men ikke klart å strikke.

 

Diddi: Hvordan går det med deg? Tenk at alle vi 4 jentene som var i Athen ble gravide ganske kjapt! Bare så synd Klar39 mistet. Men neste gang sitter den/de hos henne også!

 

Var på kontroll hos fastlegen i går. Regnet med at siden jeg var på ultralyd på torsdag, så kom det ikke til å bli noe UL hos legen. Men da vi var ferdige med alt annet sa han: Skal vi ikke ta en Ul bare for moro skyld? Så gliste han bare:-) Så da fikk jeg se dem i går også:-) Tror han synes det er veldig morsomt å ta ultralyd!

 

Fikk en mail fra Barnas Hus i dag. Hvis jeg kjøper vogna jeg skal ha(TFK Twinner Twist- 12.200 kr!) så får jeg et gavekort på 2000 kr. Blir nok å bestille den derfra, og også en del annet utstyr. 2000 er jo ganske mye penger, og det kommer til å gå mye penger til utstyr til tvillingene. Tilbudet gjelder ut uka. Så jeg tenker veldig på om jeg skal bestille vogna nå, eller om det er for tidlig. Er 20 uker. Hadde egentlig tenkt å vente 1-1 1/2 mnd til. Hva synes dere?

Endret av Håpefull38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei håpefull. Skjønner godt at du har begynt å tenke utstyr. Mye som skal kjøpes inn til 2, og det er greit å spre utgiftene litt.

Har du vurdert å kjøpe vogn fra utlandet ? Barnevogn er tollfri så du betaler bare tollgebyr. Det er en del penger å spare. De har vogna du ønsker deg på www.kiddies24.de hvor du sparer mer enn de 2000 på barnas hus.

Kos deg med forberedelser,gleder meg til jeg selv kommer så langt.

 

Hilsen Vilsågjerne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle dere erfarne damer:)

 

Lenge siden jeg har vært innom her, så GRATULERER alle som har lykkes og lykke til dere som er igang!

 

Jeg fikk ENDELIG en positiv test, og blodprøven på Riksen igår viste hcg 112 på ikm. Satte inn 2 egg, så spent på om det er 1 eller 2 stk.

 

Det jeg lurer på er: jeg har gått på medrol (selv om riksen sa at det ikke var nødvendig)...begynte ved sprøytestart og tok 4 mg daglig...og rundt innsett tok jeg 8 mg et par dager før jeg gikk ned til 4 mg igjen. Hvor lenge burde jeg gå på medrol- når sluttet dere? Jeg er da 4+1 idag!! Hva tenker dere????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips, Vilsågjerne! Har vært inne å sett. Av det jeg finner ut så kommer vogna på 7.200 inkl. frakt. Sparer da 5.000:-) Vet ikke hva tollgebyret er på da. Så da venter jeg nok litt og bestiller vogna derfra.

 

Januarjenta: Gratulerer med positiv test! Av hcg-nivået vil jeg si at det er en, men hvem vet. Tror jeg gikk på medrol til uke 10.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med positivt test januar jente :-) Det var en hyggelig nyhet! Vanskelig å si hvor lenge du skal ta medrol. Ved serum så vil de at du skal ta Medrol frem til uke 10, men det er viktig at en halvere i sistie uke.

Lykke til med vognkjøp Håpefull, det må være hyggelig å begynne å tenke på utstyr. Jeg er fortsatt veldig utålmodig....Har så lyst til å prøve igjen snart. Nå er det ca 5 uker igjen......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle Serum farere.

Da har også jeg hevet meg på denne tråden etter 2 år med mislykkede inseminasjoner og IVFs.

Har grublet og tenkt, følt, vurdert og analysert, og gått fra å være helt fremmed og ukomfortabel med tanken på eggdodasjon til nå å kjenne at tanken ikke er så skremmende, skummel og feil likevel.

 

Har lest alle gamle Serum-tråder, og blir jo glad og motivert av så mange hyggelige resultater, og håper også de som ikke har lykkes så langt snart får en gla'melding.

Mail er sendt til Penny i dag, og så får jeg se om jeg finner litt tålmodighet et sted.... God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til Serum tråden Lille Smurf :-). Det er en prosess før en tørr å satse på ED. Penny svarer som regel veldig raskt så da vet du sikkert snart litt mer hvor du står. Spennende! :-) Er sikkert på du blir fornøyd med valg av klinikk.

Leser på profilen din at du akkurat har fjernet en skillevegg i livmoren og har hatt SA.. Jeg har akkurat gjort det samme i Desember. Penny mener den var grunnen til min SA i høst. Da er du sikkert fort klar til å starte :-) Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig at du henger deg på lille smurf!! Håper du også blir like fornøyde med valg av klinikk som oss andre her inne, og at det raskt kan gi positive resultater :-) Svar fra Penny kan du regne med at ikke tar lange tiden!

Masse lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...