Gå til innhold

Serumtråd 2012 :-)


Diddi72

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Takk for støtten alle sammen :-) jeg var veldig lei meg og motløs på torsdag, men føler meg bedre nå.

Jeg har snakket med Penny og hun mener at det er immunforsvaret mitt som er problemet. Jeg har to ypperlige blastocyster i fryseren, og da skal vi prøve litt sterkere lut slik at kroppen ikke forkaster embryoene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er så bra at Penny hele tiden prøver å optimalisere behandlingen. Det er noe annet enn på CFC. Fint du har noen eskimoer som ligger å venter på deg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har mensen endelig kommet i dag, etter laaaang ventetid. Blir liett stresset med tanken på nytt forsøk, men samtidig gleder jeg meg i tillegg. Avventer nå beskjed av Penny om når jeg kan starte på programmet. Er vel klar til reise til Athen i begynnelse av uke 8. God helg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter:)

Jeg/vi hører til på AVA-peter og skal ha embryoadopsjon på mandag.

Hvilke restriksjoner får dere av Penny med tanke på rugetiden?? Tenker spesielt i forhold til løfting/bæring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk ikke noe restriksjoner fra Penny, men legen min og gynekologen min anbefalte meg å være forsiktig med løfting. De anbefalte også sykemelding. Men nå har jeg en stor muskelknute på livmora som de er litt redde for skal skape komplikasjoner. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens, litt stille her? Håper pippi er "back on the horse". Hvis ikke så forstår jeg det veldig godt....pippi, håper det går bra med deg?

 

Klar39, under to uker igjen, det går fort :-)

 

For dere som har fulgt meg; jeg har valgt AVA Peter. Hovedmomentene var; garanti for egg, utseende hos donor, mulighet for gentesting, samarbeid med min gyn. Det var ikke et lett valg. Jeg har startet medisiner i dag og planlagt innsett er uke 12, dvs. rundt 21. mars. Jeg er i skrekkblandet frydsangst. Skal stikke innom her jevnlig men ser at det er mer aktivitet for AVA Peter-damer på onskebarn.no, egen tråd. Håper å finne deg der Endelig Mamma, nicket mitt der inneholder deler av nicket mitt her :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til Måne66! Jeg tror Ava Peter er et godt valgt - det er nok den klinikken flest nordmenn bruker og med stor suksess. Håper inderlig du lykkes nå - selvfølgelig er det skrekkblandet fryd:-) Tvi tvi!.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja nå lader jeg opp til fryseforsøk. Skal ha transfer om en uke om eskimoene overlever opptiningen. Skal også få en kortinsonsprøyte med noe lignende som medrol/prednisolon men sterkere og intralipid infusion (drypp), dette så ikke immunforsvaret lager krøll igjen.

 

Lykke til hos Ava Måne66!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måne66 og Pippi9, masse lykke til :)

 

Kjære Serum-jenter, håper dere kan svare på noen spørsmål?

Jeg har hatt min første negative inseminasjon, og det er jo forsåvidt ikke så mye. Men jeg tenker at jeg har ikke lyst å bruke et år eller to på inseminasjoner og heller tidligere gå over på ivf (etter kanskje 4 negative inseminasjoner) er det tidlig? for tidlig?

 

Nå har jeg en åpen donor som som sædbanken har valgt til meg ut ifra bilder jeg har sendt av meg og sønnen min. Hvis det blir til at jeg går videre til serum, kan jeg ha denne donoren "med" meg? kan man ha åpen donor ?

 

Tusen takk for svar :) Heier på dere her inne :) dere er modige :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Travelbug,

Du kan ikke bruke åpen sæddonor hverken ved IVF i Danmark eller hos Serum, den må være anonym. Forøvrig kan man bestille sæd selv ved forsøk hos Serum om man ønsker særdonor med nordisk utseende. Å vurdere IVF etter ca. fire negative inseminasjoner høres lurt ut. Men håper du lykkes før det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Travelbug; hvis du kun har hatt en inseminasjon vil jeg nok prøvd 3-4 ganger til. Det er iallefall det legene ved CFC anbefaler. Flere av oss som nå bruker Serum har vært der tidligere og har gjennomgått IVF forsøk der etter overgang fra inseminering.

Det er tross alt mye enklerer og billigere med inseminering. Det er mulig å reise ned påfølgende månded. Da bruker du ikke mye tid på dette totalt sett om det ikke lykkes. Hvis du ikke lykkes med ett eller to IVF forsøk med egne egg, kan du kanskje tenke på bruk av donor egg. Det kommer an på alder og hvor stor sannsynligheten er. Det må du selvfølgelig diskutere med legene på klinikken du bruker. Eggdonasjon koster en del mer enn IVF forsøk, men om man lykkes med det istedet for å bruke mange penger på flere IVF-forsøk er det en god invistering!

Det virker som man må bruke anonym sæddonor på Serum. Det samme gjaldt for CFC.

Man kan selv bestille sæd fra Cryso med utvidet profil.

Dette var min mening, men kanskje andre her mener noe annet.

Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eskimoene klarte seg fint og hatchet allerede ved innsett (dag 6 blastocyster). Krysser fingrene for at ekstratiltakene virker og at kroppen min tar de vel i mot!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg må bare si at jeg er imponert over dere som står på her inne!

Det ser ut som jeg går mot EA. Holder på å skrive mail til Serum, men er det noen som kan hjelpe meg med mailadressen? Jeg bruker nemlig ikke Outlook, som åpner seg når man trykker der det står "Email Serum".

Kommer nok snart innom her igjen med flere spørsmål!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært i kontakt med Penny, hun svarte raskt :-)

Jeg ble bl.a. anbefalt aqua scan - hva er korrekt uttrykk for dette på norsk? Vannscanning hørtes liksom litt rart ut, men...?

 

Ble også anbefalt en spesiell clamydiatest. Må innrømme at varselklokkene mine ringer når jeg blir anbefalt noe jeg aldri har hørt om før, som kun anbefales hos akkurat dem som tjener penger på det. Er det noen av dere som har fått positiv test på denne prøven, tross negativ test tidligere? Har dere i så fall blitt gravide etter å ha tatt antibiotikakuren?

 

I Norge er vel både testing og behandling av dette gratis (eller gjelder dette bare hvis man er ung?). Er det noen av dere som har fått antibiotika av fastlegen etter positiv test fra Serum? Eller spurt om å få utført en molekylær PCR clamydia dna test i Norge?

 

Lurer også om noen vet på hvilken måte man kan bli smittet utenom seksuell kontakt? Har nemlig ikke hatt sex på veeeldig lenge (har nesten glemt hva det er, ha-ha!).

 

Dere som testet, testet dere kun for clamydia, eller også for det andre de tilbyr? Synes 100-270 euro er forholdsvis dyrt for en blodprøve, selv om det er lite sammenlignet med alle de andre kostnadene. Man vil jo gjerne prøve ALT som kanskje kan hjelpe i denne prosessen, og det ville egentlig vært rart om ikke noen så sjansen til å utnytte det.

 

Jeg håper ingen blir fornærmet på Pennys vegne av spørsmålene mine...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært i kontakt med Penny, hun svarte raskt :-)

Jeg ble bl.a. anbefalt aqua scan - hva er korrekt uttrykk for dette på norsk? Vannscanning hørtes liksom litt rart ut, men...?

 

Ble også anbefalt en spesiell clamydiatest. Må innrømme at varselklokkene mine ringer når jeg blir anbefalt noe jeg aldri har hørt om før, som kun anbefales hos akkurat dem som tjener penger på det. Er det noen av dere som har fått positiv test på denne prøven, tross negativ test tidligere? Har dere i så fall blitt gravide etter å ha tatt antibiotikakuren?

 

I Norge er vel både testing og behandling av dette gratis (eller gjelder dette bare hvis man er ung?). Er det noen av dere som har fått antibiotika av fastlegen etter positiv test fra Serum? Eller spurt om å få utført en molekylær PCR clamydia dna test i Norge?

 

Lurer også om noen vet på hvilken måte man kan bli smittet utenom seksuell kontakt? Har nemlig ikke hatt sex på veeeldig lenge (har nesten glemt hva det er, ha-ha!).

 

Dere som testet, testet dere kun for clamydia, eller også for det andre de tilbyr? Synes 100-270 euro er forholdsvis dyrt for en blodprøve, selv om det er lite sammenlignet med alle de andre kostnadene. Man vil jo gjerne prøve ALT som kanskje kan hjelpe i denne prosessen, og det ville egentlig vært rart om ikke noen så sjansen til å utnytte det.

 

Jeg håper ingen blir fornærmet på Pennys vegne av spørsmålene mine...

 

Hva er aqua scan for noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

aqua scan eller vannskanning er ultralyd etter at livmorhulen er fylt med saltvann. Det er en ganske enkel undersøkelse. Sjekker om eggleder og eggstokker er åpne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...