Gå til innhold

Spør meg om barnevogn! Selverklært ekspert;)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Trenger hjelp til en endelig avgjørelse: mountain buggy urban jungle eller babyjogger city elite?

 

Hmm, husker ikke om jeg har svart deg på dette før, men svarer ihvertfall igjen ;)

 

Jeg hadde valgt babyjogger, fordi den er minst sammenlagt, har flest finesser og har lengst liggelengde...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trenger hjelp til en endelig avgjørelse: mountain buggy urban jungle eller babyjogger city elite?

 

Hmm, husker ikke om jeg har svart deg på dette før, men svarer ihvertfall igjen ;)

 

Jeg hadde valgt babyjogger, fordi den er minst sammenlagt, har flest finesser og har lengst liggelengde...

 

Så langt er jeg helt enig, men MB har lufthjul med noe bedre demping (?), og langt færre plastikkfester enn hva BJ har. Er jo (som alle andre vogner skjønner jeg) pluss og minus med begge :-p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja er sant det, lufthjul er jo en fordel selvfølgelig. Jeg er nok litt farget av at jeg har hatt MB og at jeg irriterte meg grønn over at den var så lang sammenlagt samt at den er veldig bred over bakhjulene så man skumper borti alt mulig hele tiden (mulig det er sånn med BJ også assa, men easywalker var ikke det.)

 

Men vognvalg er vanskelig, selv så har jeg bestemt meg for at jeg skal ha en trehjuling igjen nå, titter på Easywalker, MB swift og UJ, BJ city mini gt og city elite og bumbleride. Har vel så og si bestemt meg for bumbleride nå, tror jeg... Fordi jeg synes den ser penest ut, er ok i pris og det følger med bumperbar ig regntrekk (det burde fulgt med til alle vogner syns jeg). + At jeg er veldig sugen på å ha hevbart fotbrett ;)

 

Men må si at det er vanskelig å velge bort den enkle sammenlegginen som BJ vognene har.... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja er sant det, lufthjul er jo en fordel selvfølgelig. Jeg er nok litt farget av at jeg har hatt MB og at jeg irriterte meg grønn over at den var så lang sammenlagt samt at den er veldig bred over bakhjulene så man skumper borti alt mulig hele tiden (mulig det er sånn med BJ også assa, men easywalker var ikke det.)

 

Men vognvalg er vanskelig, selv så har jeg bestemt meg for at jeg skal ha en trehjuling igjen nå, titter på Easywalker, MB swift og UJ, BJ city mini gt og city elite og bumbleride. Har vel så og si bestemt meg for bumbleride nå, tror jeg... Fordi jeg synes den ser penest ut, er ok i pris og det følger med bumperbar ig regntrekk (det burde fulgt med til alle vogner syns jeg). + At jeg er veldig sugen på å ha hevbart fotbrett ;)

 

Men må si at det er vanskelig å velge bort den enkle sammenlegginen som BJ vognene har.... :P

 

Er enig i alt du sier egentlig :) Og jeg er nok litt farget av at jeg alltid har hatt lyst på UJ, så jeg bestilte den for en mnd siden, fikk feil farge og returnerte den, og i mellomtida oppdaga jeg BJ. Har som sagt city mini som trille og er veldig fornøyd med den, men det er jo ei trille. Og jeg rakk også å irritere meg over hvor lang UJ blir sammenlagt den lille tida jeg hadde den. Men tenker at hvis jeg i perioder må veldig mye ut og inn av bil tar jeg bare med minien, og at jeg ellers bruker UJ. Men mulig det bare er ønsketenkning :-p Tror de er like breie. Jeg liker også bumbleride, men savner litt ved kallesjen, synes den er kort. Hvilken farge skal du ha? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kalesjen på bumbleride er veldig god og kan trekkes langt framover. Har selv hatt UJ, EW og TFK - liker ikke glidelåsregulering i ryggen, håndtak som er håpløse å regulere, at man må ligge under vogna for å låse forhjulet osv... Liker heller ikke vogner med fotbrett som ikke kan reguleres.

 

Bumbleride er så nett og lettkjørt. Selene er lette å tilpasse, lett å legge sammen, lett å regulere fotbrett, lett å låse/låse opp forhjulet. Stor handlekurv under. Veldig lett vogn 9 kg. Liten sammenlagt. Anbefales

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja jeg gjorde litt nødvendig research nå nettopp og har mer eller mindre gått helt over til denne! Jeg har bare stoppa når jeg har sett kallesjen og tenkt "for liten!" Men nå har jeg blitt klokere ;) Bare et par ting: er ryggen kort? BJ har så lang rygg nemlig. Er den mye smalere enn de to andre? Eller er det bare sånn et par cm liksom? Leste noe om at hjulene var smalere og tålte ikke så godt f.eks grusvei. Og til slutt, hvor får man kjøpt/evt prøvd denne?? Liker den skikkelig godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryggen er ikke kort, og jeg opplevde den ikke som smal. Passer godt til eldre barn. Synes den likner en krysning av EW sky og UJ. Har ikke opplevd problemer med hjulene, som er ganske smale og store. Synes brede hjul er tyngre å trille. Går mye i skogen, og bumbleride er strålende på alle underlag. Jeg kjøpte via kopbarnvagn.se, men ser at de "vanlige" butikkene har begynt å ta inn. Babycare bl.a. Hvis du kjøper via kopbarnvagn, tror jeg du har mulighet til å montere og prøvetrille hjemme, før du bestemmer deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok takk for svar! Har plutselig endra mening totalt :-P Høres jo veldig bra ut, og jeg syns jo det er et pluss hvis den er noe smalere enn de andre ;-) Men er det bare på nettbutikk den blir solgt? Så i et annet forum at folk hadde vært og prøvd den ut i butikk. Ser jo også at FB-klubben har den til en fin pris, men det er kun den helt svarte tror jeg. Og de få nettbutikkene jeg har sjekket har bare noen få farger :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok takk for svar! Har plutselig endra mening totalt :-P Høres jo veldig bra ut, og jeg syns jo det er et pluss hvis den er noe smalere enn de andre ;-) Men er det bare på nettbutikk den blir solgt? Så i et annet forum at folk hadde vært og prøvd den ut i butikk. Ser jo også at FB-klubben har den til en fin pris, men det er kun den helt svarte tror jeg. Og de få nettbutikkene jeg har sjekket har bare noen få farger :-(

 

Haha, så komisk! Dette vogn valget er jammen ikke bare bare...

 

Jeg ønsker meg brun jeg (walnut), og da må jeg kjøpe 2012mod for den fargen er vist slutt... Skal jeg har 2013mod blir det mørke blå tror jeg, litt allergisk mot sorte vogner....

 

Vognverden.no har vognen utstillt i oslo men har også nettbutikk. Hun som driver butikken har også en blogg:

 

http://www.vognverden.blogspot.no/2012/08/utfyllende-brukeromtale-og.html

Endret av EnBlå&ToRosa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok takk for svar! Har plutselig endra mening totalt :-P Høres jo veldig bra ut, og jeg syns jo det er et pluss hvis den er noe smalere enn de andre ;-) Men er det bare på nettbutikk den blir solgt? Så i et annet forum at folk hadde vært og prøvd den ut i butikk. Ser jo også at FB-klubben har den til en fin pris, men det er kun den helt svarte tror jeg. Og de få nettbutikkene jeg har sjekket har bare noen få farger :-(

 

Haha, så komisk! Dette vogn valget er jammen ikke bare bare...

 

Jeg ønsker meg brun jeg (walnut), og da må jeg kjøpe 2012mod for den fargen er vist slutt... Skal jeg har 2013mod blir det mørke blå tror jeg, litt allergisk mot sorte vogner....

 

Vognverden.no har vognen utstillt i oslo men har også nettbutikk. Hun som driver butikken har også en blogg:

 

http://www.vognverden.blogspot.no/2012/08/utfyllende-brukeromtale-og.html

 

Ja nå har jeg brukt store deler av dagen på bloggen til vognverden allerede, og bestemt meg for blå eller turkis, OG skal til å legge inn bestilling :-P Snakk om helomvending!

Bare dumt å ikke få sett den, bor i Bergen og her er det ingen som har den..

 

Men TAKK for tips, hadde nok ikke sett tilbake på denne vogna hvis ikke du hadde sagt det ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok takk for svar! Har plutselig endra mening totalt :-P Høres jo veldig bra ut, og jeg syns jo det er et pluss hvis den er noe smalere enn de andre ;-) Men er det bare på nettbutikk den blir solgt? Så i et annet forum at folk hadde vært og prøvd den ut i butikk. Ser jo også at FB-klubben har den til en fin pris, men det er kun den helt svarte tror jeg. Og de få nettbutikkene jeg har sjekket har bare noen få farger :-(

 

Haha, så komisk! Dette vogn valget er jammen ikke bare bare...

 

Jeg ønsker meg brun jeg (walnut), og da må jeg kjøpe 2012mod for den fargen er vist slutt... Skal jeg har 2013mod blir det mørke blå tror jeg, litt allergisk mot sorte vogner....

 

Vognverden.no har vognen utstillt i oslo men har også nettbutikk. Hun som driver butikken har også en blogg:

 

http://www.vognverden.blogspot.no/2012/08/utfyllende-brukeromtale-og.html

 

Mørkeblå er ikke blandt 2013 modellene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok takk for svar! Har plutselig endra mening totalt :-P Høres jo veldig bra ut, og jeg syns jo det er et pluss hvis den er noe smalere enn de andre ;-) Men er det bare på nettbutikk den blir solgt? Så i et annet forum at folk hadde vært og prøvd den ut i butikk. Ser jo også at FB-klubben har den til en fin pris, men det er kun den helt svarte tror jeg. Og de få nettbutikkene jeg har sjekket har bare noen få farger :-(

 

Haha, så komisk! Dette vogn valget er jammen ikke bare bare...

 

Jeg ønsker meg brun jeg (walnut), og da må jeg kjøpe 2012mod for den fargen er vist slutt... Skal jeg har 2013mod blir det mørke blå tror jeg, litt allergisk mot sorte vogner....

 

Vognverden.no har vognen utstillt i oslo men har også nettbutikk. Hun som driver butikken har også en blogg:

 

http://www.vognverden.blogspot.no/2012/08/utfyllende-brukeromtale-og.html

 

Mørkeblå er ikke blandt 2013 modellene.

 

Nei jeg så det jeg også, både brun og mørkeblå er 2012 kolleksjonen. Men de selges enda da, bare ikke med de nyeste endringene. Jeg er litt der at hvis jeg føst skal ha ei ny vogn så skal den være NY ;) men argevalg er ikke enkelt det heller :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok takk for svar! Har plutselig endra mening totalt :-P Høres jo veldig bra ut, og jeg syns jo det er et pluss hvis den er noe smalere enn de andre ;-) Men er det bare på nettbutikk den blir solgt? Så i et annet forum at folk hadde vært og prøvd den ut i butikk. Ser jo også at FB-klubben har den til en fin pris, men det er kun den helt svarte tror jeg. Og de få nettbutikkene jeg har sjekket har bare noen få farger :-(

 

Haha, så komisk! Dette vogn valget er jammen ikke bare bare...

 

Jeg ønsker meg brun jeg (walnut), og da må jeg kjøpe 2012mod for den fargen er vist slutt... Skal jeg har 2013mod blir det mørke blå tror jeg, litt allergisk mot sorte vogner....

 

Vognverden.no har vognen utstillt i oslo men har også nettbutikk. Hun som driver butikken har også en blogg:

 

http://www.vognverden.blogspot.no/2012/08/utfyllende-brukeromtale-og.html

 

Mørkeblå er ikke blandt 2013 modellene.

Ok takk for svar! Har plutselig endra mening totalt :-P Høres jo veldig bra ut, og jeg syns jo det er et pluss hvis den er noe smalere enn de andre ;-) Men er det bare på nettbutikk den blir solgt? Så i et annet forum at folk hadde vært og prøvd den ut i butikk. Ser jo også at FB-klubben har den til en fin pris, men det er kun den helt svarte tror jeg. Og de få nettbutikkene jeg har sjekket har bare noen få farger :-(

 

Haha, så komisk! Dette vogn valget er jammen ikke bare bare...

 

Jeg ønsker meg brun jeg (walnut), og da må jeg kjøpe 2012mod for den fargen er vist slutt... Skal jeg har 2013mod blir det mørke blå tror jeg, litt allergisk mot sorte vogner....

 

Vognverden.no har vognen utstillt i oslo men har også nettbutikk. Hun som driver butikken har også en blogg:

 

http://www.vognverden.blogspot.no/2012/08/utfyllende-brukeromtale-og.html

 

Mørkeblå er ikke blandt 2013 modellene.

 

Nei jeg så det jeg også, både brun og mørkeblå er 2012 kolleksjonen. Men de selges enda da, bare ikke med de nyeste endringene. Jeg er litt der at hvis jeg føst skal ha ei ny vogn så skal den være NY ;) men argevalg er ikke enkelt det heller :-P

 

Åhh, søren... Da må jeg ha 2012mod da.

 

Hvilken farge valgte du mamma-marie og fra hvor?

Endret av EnBlå&ToRosa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok takk for svar! Har plutselig endra mening totalt :-P Høres jo veldig bra ut, og jeg syns jo det er et pluss hvis den er noe smalere enn de andre ;-) Men er det bare på nettbutikk den blir solgt? Så i et annet forum at folk hadde vært og prøvd den ut i butikk. Ser jo også at FB-klubben har den til en fin pris, men det er kun den helt svarte tror jeg. Og de få nettbutikkene jeg har sjekket har bare noen få farger :-(

 

Haha, så komisk! Dette vogn valget er jammen ikke bare bare...

 

Jeg ønsker meg brun jeg (walnut), og da må jeg kjøpe 2012mod for den fargen er vist slutt... Skal jeg har 2013mod blir det mørke blå tror jeg, litt allergisk mot sorte vogner....

 

Vognverden.no har vognen utstillt i oslo men har også nettbutikk. Hun som driver butikken har også en blogg:

 

http://www.vognverden.blogspot.no/2012/08/utfyllende-brukeromtale-og.html

 

Mørkeblå er ikke blandt 2013 modellene.

Ok takk for svar! Har plutselig endra mening totalt :-P Høres jo veldig bra ut, og jeg syns jo det er et pluss hvis den er noe smalere enn de andre ;-) Men er det bare på nettbutikk den blir solgt? Så i et annet forum at folk hadde vært og prøvd den ut i butikk. Ser jo også at FB-klubben har den til en fin pris, men det er kun den helt svarte tror jeg. Og de få nettbutikkene jeg har sjekket har bare noen få farger :-(

 

Haha, så komisk! Dette vogn valget er jammen ikke bare bare...

 

Jeg ønsker meg brun jeg (walnut), og da må jeg kjøpe 2012mod for den fargen er vist slutt... Skal jeg har 2013mod blir det mørke blå tror jeg, litt allergisk mot sorte vogner....

 

Vognverden.no har vognen utstillt i oslo men har også nettbutikk. Hun som driver butikken har også en blogg:

 

http://www.vognverden.blogspot.no/2012/08/utfyllende-brukeromtale-og.html

 

Mørkeblå er ikke blandt 2013 modellene.

 

Nei jeg så det jeg også, både brun og mørkeblå er 2012 kolleksjonen. Men de selges enda da, bare ikke med de nyeste endringene. Jeg er litt der at hvis jeg føst skal ha ei ny vogn så skal den være NY ;) men argevalg er ikke enkelt det heller :-P

 

Åhh, søren... Da må jeg ha 2012mod da.

 

Hvilken farge valgte du mamma-marie og fra hvor?

 

Ja jeg og ble litt usikker da jeg så det. Stod litt mellom svart og den aquafargen, men samme som deg så liker jeg ikke så godt svarte vogner. Endte derfor med den turkise, digger egentlig fargen, men blir nok litt blikkfang :-P den er ikke kommet inn til butikken enda så kan fortsatt endre bestillingen, men foreløpig er det den jeg har bestilt :-) bestilte hos vognverden, fine priser, og de satte sammen en god pakke til meg med bra avslag :-)

Men dager er jo ganske knall :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skulle altså stå FARGEN, ikke dager ;) hva syns du om den EnBlå&ToRosa ?

 

Skjønte det, vant med disse ordliste feilene ;)

 

Jeg synes den er litt for flashy, men så er jeg litt konservativ da, hehe ;) Synes det er kult at andre velger farger på vogner, hadde vært kjedelig hvis alle hadde sort eller brun. Men jeg liker å ha fargene på tilbehøret sånn at jeg kan mixe og matche litt. Samt at vogner i knall farger er litt vanskeligere å få solgt igjen...

 

Nå har jeg forresten blitt tvunget til å ta en avgjørelse i forhold til vogn, fant ut i går at Gransens barn på Nordby i sverige har 30% avslag på alt i butikken denne helgen. Så da ringte jeg å hørte hva de hadde inne, de hadde igjen sort babyjogger city mini gt, bestillte en sånn, var så billig så kan leve med at den er sort -hihi ;) Skal hente den i dag og den kommer på 2800kr, me like!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg er for så vidt enig. Har like el falt litt for denne ;-) Det blir bra med en GT, har city mini selv som reisetrille, og er veldig fornøyd med den :) Og GT har jo bedre hjul enn den også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt barnevognsdilla så det holder, og har prøvd de fleste av de mest populære og kjente vognene. Jeg er litt nerd, så jeg leser bruksanvisninger og googler masse når det kommer til vogn, så vil si jeg har litt peiling;)Så spør gjerne om det er noe du lurer på! Noe tidsfordriv må man jo finne på ;)

Hva med Baby Jogger City Versa gt? :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt barnevognsdilla så det holder, og har prøvd de fleste av de mest populære og kjente vognene. Jeg er litt nerd, så jeg leser bruksanvisninger og googler masse når det kommer til vogn, så vil si jeg har litt peiling;)Så spør gjerne om det er noe du lurer på! Noe tidsfordriv må man jo finne på ;)

Hva med Baby Jogger City Versa gt? :)

 

Nå er ikke jeg den anonyme som du siterer fra her, men kan jo komme med et svar for det ;)

 

Versa er en knall god vogn om man vil ha en vendbar vogn med små svivel hjul foran, den er dsverre litt dyrere enn de andre babyjoggerne men det sies at den er verdt det. Den er voldsomt populær i sverige, og der er de vogngale så det holder -så regner med at de vet hva de snakker om hehe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Sniker meg inn og gir deg et svar. Stod også mellom disse vognene, og valgte smile. Synes den var lettere å trille, hadde bedre hjul, veldig god kalesje og ikke minst bedre pris. Men... Hadde bare smile en ukes tid, før den ble solgt. Synes sittedelen var noe kort, dårlig fjæring, og den kan ikke legges sammen med sittedel vendt bakover. Tungvint inn og ut av bil. Go kan legges sammen uansett retning, har god fjæring og er kul å se på, men har ikke full liggestilling og er litt tung å trille/svinge.

 

Vet ikke om du ble mye klokere, men jeg ville ikke valgt noen av dem. Skal du ha brio, så velg heller happy. Den er lettere å legge sammen og bedre å trille. Ta deg uansett god tid til å prøve i butikk. Lykke til:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg prøver meg her jeg og.

Jeg har en bugaboo donkey twin som har vært god så langt. Men da jeg byttet til sportsvognen ser jeg at den største tvillingen på bare 8 mnd, har minimalt å gå på før han treffer kalesjen. Pluss at den mangler stormtrekk/ fotpose.

Nå vurderer jeg Basson Duo twin, da jeg har hørt at denne er mer romslig og har høyere og større kalesjer.

Noen med erfaringer fra denne vognen?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei!!

 

tror at noen andre også har spurt om det samme, men spør deg (igjen) likevel. Jeg har en datter som blir to i august, og venter nr to i januar. Vi har et stykke til bhg, og jeg må kjøre kollektivt for å komme dit. Hvis jeg skulle fått barn om våren/sommeren hadde jeg nok ikke kjøpt søskenvogn, men nøyd meg med brett/sykkel el. Men om vinteren føler jeg at jeg trenger det.

 

Ønsker en søskenvogn som ikke er for stor (pga buss/trikk/bane), men som likevel er stor nok til eldste som er normalt stor ift alderen. Og som har store nok hjul at den er god å trille i snø og slaps...

 

Har sett til på BB Donkey, men tror sportsdelen vil bli noe liten for jenta vår. Noen tips??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ene tvillingvogna til oth er ikke bredere enn en singelvogn, kan være verdt å sjekke ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...