Gå til innhold

Spør meg om barnevogn! Selverklært ekspert;)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

hei! Jeg er på utkikk etter en søskenvogn som blir liten sammenlagt da vi ikke har stasjonsvogn.

Vi har et barn på snart to og en til på vei og det er ingen sjanse for at eldste kommer til å ville gå overalt når mini kommer.

Har noen kriterier som må være i boks for at jeg skal kjøpe vogna da:

Separate sittedeler og kalesjer

mulighet for 1 bag og en sportsdel

helst trehjuling men ikke et must

god demping da vi bor landlig og har mye grus og skogsveier

må få plass til vinterpose i bagdelen

må sitte sideomside og ikke etter hverandre.

 

Er det noe på markedet som har dette?

 

Har tittet litt på mtb duet på nett men ingen har den i butikk så får ikke testet den ut.

Så tar imot alt av tips med store armer :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei! Jeg er på utkikk etter en søskenvogn som blir liten sammenlagt da vi ikke har stasjonsvogn.

Vi har et barn på snart to og en til på vei og det er ingen sjanse for at eldste kommer til å ville gå overalt når mini kommer.

Har noen kriterier som må være i boks for at jeg skal kjøpe vogna da:

Separate sittedeler og kalesjer

mulighet for 1 bag og en sportsdel

helst trehjuling men ikke et must

god demping da vi bor landlig og har mye grus og skogsveier

må få plass til vinterpose i bagdelen

må sitte sideomside og ikke etter hverandre.

 

Er det noe på markedet som har dette?

 

Har tittet litt på mtb duet på nett men ingen har den i butikk så får ikke testet den ut.

Så tar imot alt av tips med store armer :D

Mb duett, babyjogger city mini gt double og bumbleride indie twin hadde jeg tittet på da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Har du erfaringer med Stokke Crusi?

Ikke annet en at jeg har prøvd den (godt) i butikk :)

 

Jeg synes den er litt tung og stiv, som alle stokke vognene så er den veldig "plastikk", oser liksom ikke kvalitet -selvom veldig mange sier at de er veldig bra. Hjulene som er hardplast vil nok ikke egne seg på annet underlag enn typ kjøpesenter og by trilling, har heller ikke den beste fjæringen i understellet så vil nok være litt stiv. Bagen er veldig stor, dyp og lun, jeg liker den godt. Sittedelen er jo lik som på de andre stokke vognene, de er romslige og praktiske, ikke helt tradisjonelle men det er jo en smakssak.

 

Alt i alt så liker jeg den godt som en city-vogn, litt tung å løfte ut og inn av bil og ikke den vognen på markedet som blir minst sammenlagt, men dette er jo ting man må avgjøre selv om er viktig. Jeg vet om mange andre vogner i denne "klassen" som er mere funksjonelle. Men dette er jo bare min mening :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, synes ikke den er tung og stiv, og heller ikke tung å løfte, meeeen, folk er forskjellige! Hvilke andre vogner i denne klassen er mer funksjonelle da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, synes ikke den er tung og stiv, og heller ikke tung å løfte, meeeen, folk er forskjellige! Hvilke andre vogner i denne klassen er mer funksjonelle da? :)

Nei den veier jo bare 13kg, så sååå tung er dn ikke -men tyngre enn jeg er vant med da ;)

 

Jeg synes at for eksempel: brio go, bugaboo cameleon og buffalo, babyjogger city versa og emmaljunga super viking er mere funksjonelle vogner fordi de er gode å trille på de fleste underlag. For meg ville bruken av Crusi begrense seg veldig fordi jeg ikke ville kunne trillet tur på annet enn asfalt eller helt slett underlag.

 

Men igjen, dette er kun min mening :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva synes dere om Brio barnevogn :http://www.barnashus.no/brio-happy-harmony-duobag-brown.html (dette er en tilfeldig brio modell jeg vurderer)

 

Noen erfaringer (både gode og dårlige)?

Brio er gode vogner det, men de lager jo mange veldig ulike modeller da -ikke alle som er like gode synes jeg. Men det er brio Happy du skal ha?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hva synes dere om Brio barnevogn :http://www.barnashus.no/brio-happy-harmony-duobag-brown.html (dette er en tilfeldig brio modell jeg vurderer)

 

Noen erfaringer (både gode og dårlige)?

Brio er gode vogner det, men de lager jo mange veldig ulike modeller da -ikke alle som er like gode synes jeg. Men det er brio Happy du skal ha?

 

Kanskje... Jeg har ikke satt meg så godt inn i deres utvalg så litt usikker på hvilken modell jeg skal ha..

Synes dette med vogner er så utrolig vanskelig. Er det noen modeller du synes er bedre enn andre? Hva gjør dem bedre / dårligere? Hva er dine kriterier? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med emmaljunga super viking vs. Super nitro? Noen erfaringer?

Vi bor i 2.etg i blokk, og jeg vil derfor ha en vogn som ikke er for tung.. Har heller ikke god plass i bilen.

Har sett litt på brio go også, men tror jeg liker de større hjulene på super modellene til emmaljunga bedre ift snø og sånn! Men har iiiingen erfaringer med vogn, så tar gjerne i mot tips! :)

Kommer stort sett til å bli brukt til asfalt/bykjøring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Hva synes dere om Brio barnevogn :http://www.barnashus.no/brio-happy-harmony-duobag-brown.html (dette er en tilfeldig brio modell jeg vurderer)

 

Noen erfaringer (både gode og dårlige)?

Brio er gode vogner det, men de lager jo mange veldig ulike modeller da -ikke alle som er like gode synes jeg. Men det er brio Happy du skal ha?

Kanskje... Jeg har ikke satt meg så godt inn i deres utvalg så litt usikker på hvilken modell jeg skal ha..

Synes dette med vogner er så utrolig vanskelig. Er det noen modeller du synes er bedre enn andre? Hva gjør dem bedre / dårligere? Hva er dine kriterier?

Brio Go eller den nye Go Next som kommer for salg på nyåret er min favoritt. Den har romslig bag og sportsdel, kan ha både svivelhjul og faste fremhjul, fantastisk handlekurv og kjøre komfort, finnes i mange flotte farger, veier lite og er liten sammenslått.

 

Den fyller ihvertfall alle mine kriterier :)

 

 

Ps' nå selges 2013mod av brio go ut fra butikkene, sjekk ut jollyroom, kopbarnvagn og lekmer for svært gode priser :)

Endret av EnBlå&ToRosa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med emmaljunga super viking vs. Super nitro? Noen erfaringer?

Vi bor i 2.etg i blokk, og jeg vil derfor ha en vogn som ikke er for tung.. Har heller ikke god plass i bilen.

Har sett litt på brio go også, men tror jeg liker de større hjulene på super modellene til emmaljunga bedre ift snø og sånn! Men har iiiingen erfaringer med vogn, så tar gjerne i mot tips! :)

Kommer stort sett til å bli brukt til asfalt/bykjøring

Super viking og nitro har samme understellet, viking har en litt smal men lang sittedel, nitro har jo en klassisk sportsdel med ganske kort liggelengde. Bagene er ca de samme i str. Så her blir det vel egentlig sportsdelen som må avgjøre hvilken du liker best.

 

Brio Go har utskiftbare fremhjul, dvs at du kan ha faste store fremhjul dersom du ønsker det, det er ekstrautstyr. Sittedelen til Go er også svært romslig i forhold til nitro men på str med viking. Go blir litt mindre sammenlagt, og har jo den geniale handlekurven som ikke emmaljunga vognene har.

 

Beste rådet å gi er vel egentlig bare å dra i butikk å prøve ut alle vognene som er aktuelle godt, finne deres favoritt.

Bare spør om du lurer på noe mer :)

 

 

Ps' nå selges 2013mod av brio go ut fra butikkene, sjekk ut jollyroom, kopbarnvagn og lekmer for svært gode priser :)

Endret av EnBlå&ToRosa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hva med emmaljunga super viking vs. Super nitro? Noen erfaringer?

Vi bor i 2.etg i blokk, og jeg vil derfor ha en vogn som ikke er for tung.. Har heller ikke god plass i bilen.

Har sett litt på brio go også, men tror jeg liker de større hjulene på super modellene til emmaljunga bedre ift snø og sånn! Men har iiiingen erfaringer med vogn, så tar gjerne i mot tips! :)

Kommer stort sett til å bli brukt til asfalt/bykjøring

Super viking og nitro har samme understellet, viking har en litt smal men lang sittedel, nitro har jo en klassisk sportsdel med ganske kort liggelengde. Bagene er ca de samme i str. Så her blir det vel egentlig sportsdelen som må avgjøre hvilken du liker best.

 

Brio Go har utskiftbare fremhjul, dvs at du kan ha faste store fremhjul dersom du ønsker det, det er ekstrautstyr. Sittedelen til Go er også svært romslig i forhold til nitro men på str med viking. Go blir litt mindre sammenlagt, og har jo den geniale handlekurven som ikke emmaljunga vognene har.

 

Beste rådet å gi er vel egentlig bare å dra i butikk å prøve ut alle vognene som er aktuelle godt, finne deres favoritt.

Bare spør om du lurer på noe mer :)

 

 

Ps' nå selges 2013mod av brio go ut fra butikkene, sjekk ut jollyroom, kopbarnvagn og lekmer for svært gode priser :)

Takk for tips om salg! Drar til butikken i morgen for å prøve brio go :) den oppfyller alle kravene mine, bortsett fra det med større forhjul. Men men større vinterdekk fins det jo en løsning på det også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet du om hvordan det er med reklamasjon/garantisaker hvis man kjøper fra f.eks jollyroom?

Begynner å like go ganske godt, og det frister med 40% avslag! Men i følge hun på butikken er go en av de vognene med flest feil.. Litt kjipt å kjøpe på nett hvis ikke butikkene lokalt vil hjelpe dersomd et skulle skje noe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du om hvordan det er med reklamasjon/garantisaker hvis man kjøper fra f.eks jollyroom?

Begynner å like go ganske godt, og det frister med 40% avslag! Men i følge hun på butikken er go en av de vognene med flest feil.. Litt kjipt å kjøpe på nett hvis ikke butikkene lokalt vil hjelpe dersomd et skulle skje noe!

Hmm, så rart. Jeg har hatt to ulike Go vogner og aldri opplevd noe feil med de.

 

Men å kjøpe på nett er jo litt mere tungvindt i forhold til reklamasjon, man har de samme rettighetene men at alt må sendes pr post kan jo oppleves som litt tungvindt. Jeg har kjøpt en vogn fra jollyroom, der var ett av hjulene defekt når jeg fikk vognen, kontaktet de på e-post og de sendte meg ett nytt hjul som jeg fikk etter få dager. Så ikke noe i veien med servicen der, men er jo litt ergelig når man må vente noen dager før man får tatt i bruk en ny vogn, hadde den vært kjøpt i butikk kunne jeg jo ha byttet hjulet med en gang.

 

Men dette må du jo nesten bare veie for og imot og velge hva som passer dere best :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hei!


Jeg er førstegangs, og har gått meg litt vill i barnevognjungelen.. 


 


Vi er på utkikk etter en vogn som må leve opp til følgende kriterier: 


 


- Liten og lett. Vi har Toyota Auris, dvs begrenset med bagasjeplass. Drømmer om en vogn som gjør det mulig å pakke bilen full for en ukestur. Vet ikke om det er mulig men. I tillegg bor vi i 2. etasje, med mye trapper både opp fra veien til huset, og inne. Dvs at den må være lett å bære opp og ned og rundt om kring. 


 


-Jeg liker å gå på tur, så det må være en solid vogn som fungerer bra på grus, asfalt og av og til snø. 


 


- Vi bor på vestlandet, dvs mye vær og vind. Vet ikke om dette har noe å si men. 


 


- Det bør være mulighet til å ha en bilstol rett på vogna/understellet


 


Har noen en formening om hvor lenge en vogn skal vare? Vurderer å kjøpe brukt, men bør jeg være obs på at den blir "brukt opp" etter et visst antall år? Vil det lønne seg på sikt å kjøpe ny? vi skal nok ha 1-2 barn etter førstemann. 


Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hva med emmaljunga super viking vs. Super nitro? Noen erfaringer?

Vi bor i 2.etg i blokk, og jeg vil derfor ha en vogn som ikke er for tung.. Har heller ikke god plass i bilen.

Har sett litt på brio go også, men tror jeg liker de større hjulene på super modellene til emmaljunga bedre ift snø og sånn! Men har iiiingen erfaringer med vogn, så tar gjerne i mot tips! :)

Kommer stort sett til å bli brukt til asfalt/bykjøring

Super viking og nitro har samme understellet, viking har en litt smal men lang sittedel, nitro har jo en klassisk sportsdel med ganske kort liggelengde. Bagene er ca de samme i str. Så her blir det vel egentlig sportsdelen som må avgjøre hvilken du liker best.

Brio Go har utskiftbare fremhjul, dvs at du kan ha faste store fremhjul dersom du ønsker det, det er ekstrautstyr. Sittedelen til Go er også svært romslig i forhold til nitro men på str med viking. Go blir litt mindre sammenlagt, og har jo den geniale handlekurven som ikke emmaljunga vognene har.

Beste rådet å gi er vel egentlig bare å dra i butikk å prøve ut alle vognene som er aktuelle godt, finne deres favoritt.

Bare spør om du lurer på noe mer :)

Ps' nå selges 2013mod av brio go ut fra butikkene, sjekk ut jollyroom, kopbarnvagn og lekmer for svært gode priser :)

Vet du hvor lune go/super viking er? Bor på sørlandet og det blåser mye her.. Tror jeg heller mer og mer mot super viking. Liker godt go også, men for å få plass i bagasjerommet måtte jeg ta av alle 4 hjulene, super viking får plass som den er(utrolig nok;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Hva med emmaljunga super viking vs. Super nitro? Noen erfaringer?

Vi bor i 2.etg i blokk, og jeg vil derfor ha en vogn som ikke er for tung.. Har heller ikke god plass i bilen.

Har sett litt på brio go også, men tror jeg liker de større hjulene på super modellene til emmaljunga bedre ift snø og sånn! Men har iiiingen erfaringer med vogn, så tar gjerne i mot tips! :)

Kommer stort sett til å bli brukt til asfalt/bykjøring

Super viking og nitro har samme understellet, viking har en litt smal men lang sittedel, nitro har jo en klassisk sportsdel med ganske kort liggelengde. Bagene er ca de samme i str. Så her blir det vel egentlig sportsdelen som må avgjøre hvilken du liker best.

Brio Go har utskiftbare fremhjul, dvs at du kan ha faste store fremhjul dersom du ønsker det, det er ekstrautstyr. Sittedelen til Go er også svært romslig i forhold til nitro men på str med viking. Go blir litt mindre sammenlagt, og har jo den geniale handlekurven som ikke emmaljunga vognene har.

Beste rådet å gi er vel egentlig bare å dra i butikk å prøve ut alle vognene som er aktuelle godt, finne deres favoritt.

Bare spør om du lurer på noe mer :)

Ps' nå selges 2013mod av brio go ut fra butikkene, sjekk ut jollyroom, kopbarnvagn og lekmer for svært gode priser :)

Vet du hvor lune go/super viking er? Bor på sørlandet og det blåser mye her.. Tror jeg heller mer og mer mot super viking. Liker godt go også, men for å få plass i bagasjerommet måtte jeg ta av alle 4 hjulene, super viking får plass som den er(utrolig nok;))
Jeg vil si de er lune begge to, men liker kalesjen til Go best fordi den kan trekkes så langt frem. Jeg bruker en solskjerm fra teutonia på vogner som ikke har kalesjer som kan dras langt frem, den er universal og passer de fleste vogner. Denne:

 

http://www.kopbarnvagn.se/sv/artiklar/barnvagnar-barnvagn-kopa-pa-natet/parasoll_solskydd/solskarmar/teutonia-solskarm-svart.html

 

Er 4cm som skiller Go og Viking på bredden sammenlagt, så da var det vel de som utjorde om du fikk plass ;)

Endret av Vogndilla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som vet om Emmaljunga Cerox vil egne seg godt som barnehagevogn? Tenker fra 1-års alder. Ser at den kan legges helt ned i ryggen, og det må man nesten ha.. Vil ha City Crossen hjemme, for jeg regner med at det blir brukt mye vogn på hjemmebane også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som vet om Emmaljunga Cerox vil egne seg godt som barnehagevogn? Tenker fra 1-års alder. Ser at den kan legges helt ned i ryggen, og det må man nesten ha.. Vil ha City Crossen hjemme, for jeg regner med at det blir brukt mye vogn på hjemmebane også.

 

Den vil nok egne seg helt fint, men vær obs på at emmaljungas vogner kun har 90cm liggelengde i sine vogner så det er ikke sikkert den varer til barnet er ferdig med å sove på dagen. Vi måtte bytte ut vår Emm. Scooter når datteren min var 2år fordi hun var for lang til å sove i den, ergelig siden hun da bare sov på dagen et halv år til. Til minste skal jeg ha en simo sportstrille som sovevogn, den har over en meter liggelengde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet om det er mulig å kjøpe eldre emmaljungamodeller? I så fall hvor? Liker ingen av årets eller fjorårets modeller til edge duo supergodt, men har forelsket meg i de polar performancemodellene som var i ca. 2011-2012 (??). Sorte med striper i ulike farger. Som denne: http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?q=edge+duo&sort=5&ref=fas&finnkode=45566015

 

Dette er en av de få jeg har sett på finn.no, men det blir litt langt unna for meg, ddessverre. Noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Er det noen som vet om Emmaljunga Cerox vil egne seg godt som barnehagevogn? Tenker fra 1-års alder. Ser at den kan legges helt ned i ryggen, og det må man nesten ha.. Vil ha City Crossen hjemme, for jeg regner med at det blir brukt mye vogn på hjemmebane også.

Den vil nok egne seg helt fint, men vær obs på at emmaljungas vogner kun har 90cm liggelengde i sine vogner så det er ikke sikkert den varer til barnet er ferdig med å sove på dagen. Vi måtte bytte ut vår Emm. Scooter når datteren min var 2år fordi hun var for lang til å sove i den, ergelig siden hun da bare sov på dagen et halv år til. Til minste skal jeg ha en simo sportstrille som sovevogn, den har over en meter liggelengde.

 

Ok, takk for svar :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet om det er mulig å kjøpe eldre emmaljungamodeller? I så fall hvor? Liker ingen av årets eller fjorårets modeller til edge duo supergodt, men har forelsket meg i de polar performancemodellene som var i ca. 2011-2012 (??). Sorte med striper i ulike farger. Som denne: http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?q=edge+duo&sort=5&ref=fas&finnkode=45566015

Dette er en av de få jeg har sett på finn.no, men det blir litt langt unna for meg, ddessverre. Noen tips?

Du må nok bare få kjøpt deg en brukt. Du kan jo sjekke de ulike barneutstyr salg sidene på facebook også, legge inn at du ønsker å kjøpe en slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Noen som vet om det er mulig å kjøpe eldre emmaljungamodeller? I så fall hvor? Liker ingen av årets eller fjorårets modeller til edge duo supergodt, men har forelsket meg i de polar performancemodellene som var i ca. 2011-2012 (??). Sorte med striper i ulike farger. Som denne: http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?q=edge+duo&sort=5&ref=fas&finnkode=45566015

Dette er en av de få jeg har sett på finn.no, men det blir litt langt unna for meg, ddessverre. Noen tips?

Du må nok bare få kjøpt deg en brukt. Du kan jo sjekke de ulike barneutstyr salg sidene på facebook også, legge inn at du ønsker å kjøpe en slik.

 

Får prøve det. Takk for svar :) Har funnet en jeg liker av årets modeller også, så da blir det evt. den hvis ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Hei experten! 

 

Jeg venter et august barn! 

Da tenker jeg meg en god vogn over vinteren som tåler all slags vær og terrenger! Jeg bor i byen, men hadde vært godt med en vogn også tåler terrenger/snø. Gode hjul. 4 hjulings. Ønsker en duo bag som er vendbar.

God liggestilling og sittestilling sportsdel. Justebar håndtak. Svingbare hjul. Romslig vogn.

 

Jeg har kikket litt på Emmaljunga.....Mondial...Lurer på om viking blir for smal?

Hvordan er Bugaboo Buffalo og Brio Go NEXT. Kommer jeg på riktig felt med de vognene, eller har du noe til å tilføye eller fortelle om de?

 

Tusen takk ! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...