Gå til innhold

Spør meg om barnevogn! Selverklært ekspert;)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvilken type vogn passr best der hvor det er kaldt og mye snø?

 

Skal du trille mye ute i snø og kulde ville jeg valgt en vogn med fire store lufthjul som er romslig, stødig og stor, hvor du har plass til en god pose, har et lunt stormtrekk og en god kalesje. Min favoritt da er simo duo eldre enn 2011 modell. Emmaljunga edge/mondial eller smart duo og Brio happy funker også, men er mindre i bag og sittedel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Hei!

I april kommer vår lille spire og vi er i gang med å kikke på vogner. Foreløpig har jeg ingen favoritter,men er åpen for alle typer.. Vi bor på gård,har mange grove veier og ikke minst massssse snø! I tillegg er det en viss sjanse for at barnet må ligge med pute så vi trenger stor bag og ønsker oss lufthjul..

Vogna vil bli mest brukt utendørs,veldig lite kjøpesentre på oss :P

 

Pris spiller ingen rolle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

I april kommer vår lille spire og vi er i gang med å kikke på vogner. Foreløpig har jeg ingen favoritter,men er åpen for alle typer.. Vi bor på gård,har mange grove veier og ikke minst massssse snø! I tillegg er det en viss sjanse for at barnet må ligge med pute så vi trenger stor bag og ønsker oss lufthjul..

Vogna vil bli mest brukt utendørs,veldig lite kjøpesentre på oss :P

 

Pris spiller ingen rolle!

 

Beste og romsligste vognen på markedet er simo duo 2011 modell eller eldre, designet ble endret i 2012 så den vognen er mye mindre.

Skal du ha tak i eldre modell må du kjøpe brukt :)

 

Tfk twinner twist kommer på andre plass med tanke på romslighet, men denne har desverre ikke vendbar sittedel.

 

Emmaljungas duo vogner kommer på tredje plass, smart duo, mondial duo og edge duo.

 

Evt. så kan du vurdere å kjøpe en dansk bagvogn, de ligger av og til på finn og vognverden.no har solgt de, ellers tror jeg du må kjøpe fra danmark. De har over 90cm liggelengde og kan brukes til barnet er over to år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Venter første barn i begynnelsen av mai, og har begynt å se på vogn.

Jeg håper å gå mye, både på asfalt og skogs-/grusveier.

Vi har en mellomstor hund, så vogna bør ta liten plass når slått sammen, slik at jeg klarer å få plass til både barnesete, vogn og hundebur i bilen (jobber med å overbevise sambo om at vi må ha bil med større bagasjerom).

Leste et innlegg fra 2011 hvor en del av de samme tingene jeg ser etter er dekket, og der anbefales City Cross og Easy Walker:

 

http://www.klikk.no/forum/dinbaby/index.php/topic/143868774-sp%C3%B8r-meg-om-barnevogn-selverkl%C3%A6rt-ekspert/page__st__20#entry143882137

 

Er det kommet noen andre alternativer til disse i dag, som kan være bedre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Venter første barn i begynnelsen av mai, og har begynt å se på vogn.

Jeg håper å gå mye, både på asfalt og skogs-/grusveier.

Vi har en mellomstor hund, så vogna bør ta liten plass når slått sammen, slik at jeg klarer å få plass til både barnesete, vogn og hundebur i bilen (jobber med å overbevise sambo om at vi må ha bil med større bagasjerom).

Leste et innlegg fra 2011 hvor en del av de samme tingene jeg ser etter er dekket, og der anbefales City Cross og Easy Walker:

 

http://www.klikk.no/forum/dinbaby/index.php/topic/143868774-sp%C3%B8r-meg-om-barnevogn-selverkl%C3%A6rt-ekspert/page__st__20#entry143882137

 

Er det kommet noen andre alternativer til disse i dag, som kan være bedre?

 

Nå er jo disse to du nevner to veldig forskjellige vogner, så vil råde deg til å bestemme deg for om du liker de med fire hjul eller de med tre hjul best. Og om du kan leve med at barnet er vendt fra deg når det vokser ut av bagen, easywalker er nemlig ikke vendbar og det er heller ikke de fleste tre hjulinger. Har du noen konkrete ønsker om egenskaper så er det lettere for meg å anbefale deg en vogn :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Vi skal ha vårt første barn i slutten av mai og jeg er blank på vognfronten.

 

Jeg trenger en vogn med stor og lun bag - mye vind og blest, og vil gjerne at babyen kan ligge i bagen så lenge som mulig.

 

Kommer nok mest til å trille på grus og ujevn underlag - minimalt i by og kjøpesenter, så må ha 4 stødige hjul. Vognen skal heller ikke bæres opp og ned i blokk og trapper til vanlig, men trenger jo ikke være større og tyngre enn nødvendig.

 

Har du noe å anbefale meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Vi skal ha vårt første barn i slutten av mai og jeg er blank på vognfronten.

 

Jeg trenger en vogn med stor og lun bag - mye vind og blest, og vil gjerne at babyen kan ligge i bagen så lenge som mulig.

 

Kommer nok mest til å trille på grus og ujevn underlag - minimalt i by og kjøpesenter, så må ha 4 stødige hjul. Vognen skal heller ikke bæres opp og ned i blokk og trapper til vanlig, men trenger jo ikke være større og tyngre enn nødvendig.

 

Har du noe å anbefale meg?

 

Jeg ville prøvd å finne en simo duo brukt på finn som er 2011mod. eller eldre, det kom en ny utgave i 2012 og den er ikke like romslig i bagen. Ellers så kan du titte på:

 

-Emmaljunga smart duo, edge duo og mondial duo.

-Trille Hippa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann :) så flott å ha noen å spørre om vogner... Jeg har ikke peiling og trenger hjelp. Om noen uker reiser vi til USA, og vi trenger en lett og bra tvillingvogn på turen. Mine to små er 18 mnd og fram til nå har vi klart oss greit med en teutonia tvillingvogn. Den er det uaktuelt å ta med, for det føles som om den veier 100kg.. :-) så en type paraplytralle hadde vært greit, men vil også at de skal kunne sove i den, og at den tåler litt røff håndtering. Har hørt om en tvillingvogn av den typen som det går an å gjøre om til to vogner, og koble sammen igjen ved behov... Har du hørt om den? Og er den bra? Pris spiller jo også en rolle?.. Setter pris på alle innspill ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann :) så flott å ha noen å spørre om vogner... Jeg har ikke peiling og trenger hjelp. Om noen uker reiser vi til USA, og vi trenger en lett og bra tvillingvogn på turen. Mine to små er 18 mnd og fram til nå har vi klart oss greit med en teutonia tvillingvogn. Den er det uaktuelt å ta med, for det føles som om den veier 100kg.. :-) så en type paraplytralle hadde vært greit, men vil også at de skal kunne sove i den, og at den tåler litt røff håndtering. Har hørt om en tvillingvogn av den typen som det går an å gjøre om til to vogner, og koble sammen igjen ved behov... Har du hørt om den? Og er den bra? Pris spiller jo også en rolle?.. Setter pris på alle innspill ;)

 

Jeg ville kjøpt maclaren tvillingtrille i Usa, kjempe bra trille som er dyr her, men billig i usa....jeg bestillte min maclaren på nett og fikk den levert på adressen vi skulle til i usa...

 

Den har tilnærmet full liggestilling, er lett og og tåler en trøkk (selv om det ikke ser sånn ut)

 

det går an å kjøpe to enkle triller og kjøpe en sånn clips som kobler dem sammen..det er jo veldig praktisk, da kan dere ta en trille hver...slipper å draske på dobbeltrille på ferie...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann :) så flott å ha noen å spørre om vogner... Jeg har ikke peiling og trenger hjelp. Om noen uker reiser vi til USA, og vi trenger en lett og bra tvillingvogn på turen. Mine to små er 18 mnd og fram til nå har vi klart oss greit med en teutonia tvillingvogn. Den er det uaktuelt å ta med, for det føles som om den veier 100kg.. :-) så en type paraplytralle hadde vært greit, men vil også at de skal kunne sove i den, og at den tåler litt røff håndtering. Har hørt om en tvillingvogn av den typen som det går an å gjøre om til to vogner, og koble sammen igjen ved behov... Har du hørt om den? Og er den bra? Pris spiller jo også en rolle?.. Setter pris på alle innspill ;)

 

Jeg ville kjøpt maclaren tvillingtrille i Usa, kjempe bra trille som er dyr her, men billig i usa....jeg bestillte min maclaren på nett og fikk den levert på adressen vi skulle til i usa...

 

Den har tilnærmet full liggestilling, er lett og og tåler en trøkk (selv om det ikke ser sånn ut)

 

det går an å kjøpe to enkle triller og kjøpe en sånn clips som kobler dem sammen..det er jo veldig praktisk, da kan dere ta en trille hver...slipper å draske på dobbeltrille på ferie...

 

Takk for tips, men jeg må ha ei vogn på reisa... Så den må kjøpes i Norge :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann :) så flott å ha noen å spørre om vogner... Jeg har ikke peiling og trenger hjelp. Om noen uker reiser vi til USA, og vi trenger en lett og bra tvillingvogn på turen. Mine to små er 18 mnd og fram til nå har vi klart oss greit med en teutonia tvillingvogn. Den er det uaktuelt å ta med, for det føles som om den veier 100kg.. :-) så en type paraplytralle hadde vært greit, men vil også at de skal kunne sove i den, og at den tåler litt røff håndtering. Har hørt om en tvillingvogn av den typen som det går an å gjøre om til to vogner, og koble sammen igjen ved behov... Har du hørt om den? Og er den bra? Pris spiller jo også en rolle?.. Setter pris på alle innspill ;)

 

Da vil jeg anbefale deg å ta en titt på babyjogger city mini double, alle tvillingmammaers yndling ;)

 

Synd du må ha den på reisen (du vet man får låne trillevogner på gardermoen?) for den er myyye billigere i usa, vi snakker halve prosen omtrent. Kjenner noen som fant den på nett, bestillte den og fikk den levert i resepsjonen på hotellet så de hadde den når de kom dit.

Meen city mini doubble er lett, har en genial sammenslåingsmekanisme, er utrolig god å kjøre, har god plass i sete til selv store tre åringer og blir akkurat passe stor sammenlagt.

 

Se video på babyjogger.com

 

Maclaren triller har grusomme hjul (synes jeg) så den hadde jeg ikke ofret en tanke ;)

 

Har faktisk aldri hørt om en trille man kan koble fra også har man to. Men vet det finnes et produkt hvor du kan koble to vanlige triller sammen til en, men aner ikke hvordan det funker. Har sett de har det på babyshop, stroller connectors tror jeg det heter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann :) så flott å ha noen å spørre om vogner... Jeg har ikke peiling og trenger hjelp. Om noen uker reiser vi til USA, og vi trenger en lett og bra tvillingvogn på turen. Mine to små er 18 mnd og fram til nå har vi klart oss greit med en teutonia tvillingvogn. Den er det uaktuelt å ta med, for det føles som om den veier 100kg.. :-) så en type paraplytralle hadde vært greit, men vil også at de skal kunne sove i den, og at den tåler litt røff håndtering. Har hørt om en tvillingvogn av den typen som det går an å gjøre om til to vogner, og koble sammen igjen ved behov... Har du hørt om den? Og er den bra? Pris spiller jo også en rolle?.. Setter pris på alle innspill ;)

 

http://www.babyshop.no/vogner/tvillingvogn/prince-lionhart-tvillingkobling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann :) så flott å ha noen å spørre om vogner... Jeg har ikke peiling og trenger hjelp. Om noen uker reiser vi til USA, og vi trenger en lett og bra tvillingvogn på turen. Mine to små er 18 mnd og fram til nå har vi klart oss greit med en teutonia tvillingvogn. Den er det uaktuelt å ta med, for det føles som om den veier 100kg.. :-) så en type paraplytralle hadde vært greit, men vil også at de skal kunne sove i den, og at den tåler litt røff håndtering. Har hørt om en tvillingvogn av den typen som det går an å gjøre om til to vogner, og koble sammen igjen ved behov... Har du hørt om den? Og er den bra? Pris spiller jo også en rolle?.. Setter pris på alle innspill ;)

 

Da vil jeg anbefale deg å ta en titt på babyjogger city mini double, alle tvillingmammaers yndling ;)

 

Synd du må ha den på reisen (du vet man får låne trillevogner på gardermoen?) for den er myyye billigere i usa, vi snakker halve prosen omtrent. Kjenner noen som fant den på nett, bestillte den og fikk den levert i resepsjonen på hotellet så de hadde den når de kom dit.

Meen city mini doubble er lett, har en genial sammenslåingsmekanisme, er utrolig god å kjøre, har god plass i sete til selv store tre åringer og blir akkurat passe stor sammenlagt.

 

Se video på babyjogger.com

 

Maclaren triller har grusomme hjul (synes jeg) så den hadde jeg ikke ofret en tanke ;)

 

Har faktisk aldri hørt om en trille man kan koble fra også har man to. Men vet det finnes et produkt hvor du kan koble to vanlige triller sammen til en, men aner ikke hvordan det funker. Har sett de har det på babyshop, stroller connectors tror jeg det heter :)

 

Hei, og takk for tips!

Jeg gjorde en del research i går, og har falt pladask for akkurat denne modellen babyjogger city mini gt double, som du nevner. Så jeg sjekket priser i USA og Norge. I Norge ca 6500,- men i USA ca 3250,- så nå satser jeg på å kjøpe den på nett, og levert til adr i US. For så mange penger er det verdt litt ekstra arbeid på flyplassen! Vi drar fra Sola og jeg har ikke sett traller til lånes der før, men kan jo være at de har for det... Jeg skal i alle fall spør.

Tuusen takk for hjelp:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Har hatt barnevognsdilla så det holder, og har prøvd de fleste av de mest populære og kjente vognene. Jeg er litt nerd, så jeg leser bruksanvisninger og googler masse når det kommer til vogn, så vil si jeg har litt peiling;)Så spør gjerne om det er noe du lurer på! Noe tidsfordriv må man jo finne på ;)

HAr du prøvd Brio Smile? :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei.. kanskje jeg kan få noen gode råd her? :)

 

Er på leting etter en trille som er enkel og grei. Den må aller helst ha 4 hjul med de første må gjerne være svingbare. Vi vil helst ikke ha sånne små hjul.. Den bør ta lite plass og ikke veie alt for mye. Full liggestilling er viktig.

Den skal brukes på ferier/shopping.

 

Har lett rundt på nettet og sett på mange forskjellige - er jo en jungel av vogner der ute! Så på Brio Go (den har sånne hjul vi gjerne vil ha), men sambo likte den ikke, og i utgangspunktet vil vi ha en mindre vogn.

 

Finnes det noen sånn vogn? Den bør helst ikke koste alt for mye heller.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei.. kanskje jeg kan få noen gode råd her? :)

 

Er på leting etter en trille som er enkel og grei. Den må aller helst ha 4 hjul med de første må gjerne være svingbare. Vi vil helst ikke ha sånne små hjul.. Den bør ta lite plass og ikke veie alt for mye. Full liggestilling er viktig.

Den skal brukes på ferier/shopping.

 

Har lett rundt på nettet og sett på mange forskjellige - er jo en jungel av vogner der ute! Så på Brio Go (den har sånne hjul vi gjerne vil ha), men sambo likte den ikke, og i utgangspunktet vil vi ha en mindre vogn.

 

Finnes det noen sånn vogn? Den bør helst ikke koste alt for mye heller.. :)

 

Her kommer noen forslag fra meg :)

 

Easywalker quatro

Easywalker june

Emmaljunga ozone

Britax b agile

Babyjogger city mini 4wheel

Babyjogger city versa

Bugaboo cameleon

Brio smile

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei.. kanskje jeg kan få noen gode råd her? :)

 

Er på leting etter en trille som er enkel og grei. Den må aller helst ha 4 hjul med de første må gjerne være svingbare. Vi vil helst ikke ha sånne små hjul.. Den bør ta lite plass og ikke veie alt for mye. Full liggestilling er viktig.

Den skal brukes på ferier/shopping.

 

Har lett rundt på nettet og sett på mange forskjellige - er jo en jungel av vogner der ute! Så på Brio Go (den har sånne hjul vi gjerne vil ha), men sambo likte den ikke, og i utgangspunktet vil vi ha en mindre vogn.

 

Finnes det noen sånn vogn? Den bør helst ikke koste alt for mye heller.. :)

 

Her kommer noen forslag fra meg :)

 

Easywalker quatro

Easywalker june

Emmaljunga ozone

Britax b agile

Babyjogger city mini 4wheel

Babyjogger city versa

Bugaboo cameleon

Brio smile

 

Takk takk!

Skal sjekke de ut alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Har du noe greie på ABC Design Zoom? Hvor man evnt kan få tak i en sånn her i Norge, evnt nettsider?

Blir veldig glad for svar ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Helio14

Hvilken vogn anbefaler du innenfor Mountain Buggy? Ønsker en som kan brukes fra nyfødt til ca 4 år. Urban Jungle eller den nye Cosmo vognen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Har du noe greie på ABC Design Zoom? Hvor man evnt kan få tak i en sånn her i Norge, evnt nettsider?

Blir veldig glad for svar ;)

 

Ingen kunnskap om denne desverre. Eneste jeg kan bidra med er at blant oss "vogngale" ;) så har abc design litt dårlig rykte på seg for å være billige, plastikk vogner av dårlig kvalitet. Men jeg har ingen personlig erfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken vogn anbefaler du innenfor Mountain Buggy? Ønsker en som kan brukes fra nyfødt til ca 4 år. Urban Jungle eller den nye Cosmo vognen?

 

Den nye Cosmo vognen har et veldig lite sete, så denne kan nok ikke brukes lenger enn maks 2-2,5år. Vil du ha en mountain buggy som varer til fire år må du nok kjøpe en urban jungle :)

 

http://www.barnvagnsblogg.com/mountain-buggy-cosmopolitan-en-forsta-titt/#more-3109

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...