Gå til innhold

Spør meg om barnevogn! Selverklært ekspert;)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

hei =)

Trenger en vogn som ikke er så innmari stor slått sammen, har ikke stasjonsvogn.. men bagasjerommet er helt ok str.

 

Har sett på både Emmaljunga Nitro city og Ozone city. Begge ville hatt city bagen først, og så sportsvogna.

Noen som har erfaring med disse to? Synes Ozone ser penere ut, men det virker veldig ubehagelig å skulle sove i den for eksempel i bhg når bena går rett ned, og ikke kan løftes opp. Da virker Nitro bedre.

Er de forresten såpass store at barna får plass til de er ca 3 år ?

 

Har sett litt på Brio Og også...

 

Også vet jeg at Bugaboo Cameleon også tar liten plass, men den er rett og slett ikke min smak, synes den ser rar ut...

Jeg har hatt Ozone, valgte den fremfor nitro fordi den har bedre sittedel. Den har også hevbart fotbrett foresten, så barnet får ikke hengende ben ;) Ozone har lang sittedel, hele 15cm lenger liggelengde enn nitro.

 

Har brio go nå og den er mindre sammenslått enn ozone, den er også bedre å trille på alt slags føre. Ozonen funket bare på slette flater som asfalt og lignende, mens go funker supert på grusvei også. Den har bedre fjæring i understellet, ozonen er mere stiv. Go har også lang sittedel slik som ozone, over 1meter. Og handlekurven er helt genial.

 

Så jeg anbefaler Brio Go :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

okei, da skal jeg sjekke den ut nærmere =) vet du hvilke butikker som selger den vogna ?

De fleste barneutstyrsbutikker fører Brio, så regner med at alle babycare, barnas hus og babyshop har den. Samt at du får den ganske billig her: www.kopbarnvagn.se og enda billigere herifra: www.kiddies24.de :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Leter etter den perfekte sportsvogna til mej å gutten, virkelig ikkje lett. Må ha en som e lang i liggedelen då jeg har en stor gutt( 6 mnd og 75cm og 11 kilo) og må vær luftdekk og god demping, justertbart handtak, helst med 4 hjul og så klart ei vogn som e god å sove i å sitte i:) bruker no sportsdelen på simo kombi, men liker ikkje den måten han ligger på + de er litt småfeil på vogna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leter etter den perfekte sportsvogna til mej å gutten, virkelig ikkje lett. Må ha en som e lang i liggedelen då jeg har en stor gutt( 6 mnd og 75cm og 11 kilo) og må vær luftdekk og god demping, justertbart handtak, helst med 4 hjul og så klart ei vogn som e god å sove i å sitte i:) bruker no sportsdelen på simo kombi, men liker ikkje den måten han ligger på + de er litt småfeil på vogna.

Nei vognjungelen er virkelig ikke lett, enig i det ;) Og det dumme er at man som oftest ikke får tak i en vogn som har alle kriterier man ønsker seg.

 

Hvor triller du mest? På hva slags underlag? Er du sikker på at du MÅ ha lufthjul? Det begrenser nemlig utvalget veldig, og ihvertfall hvis du MÅ ha fire hjul. Du kan jo selvfølgelig bytte til en omtrent lik type sportsvogn som du alt har bare annet merke, men da vil jo ikke gutten ligge/sitte noe bedre.

 

Jeg vil anbefale deg å titte på brio go, jeg digger den vogna og av alt jeg har prøvd og hatt så er det den vogna som har overasket meg mest. Den er knall god å trille på både asfalt og grusvei og jenta mi sitter/ligger veldig godt i den, veldig romslig og har en unik fjæring i understellet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er joggere, bør vi kjøpe både joggevogn og en "vanlig" (eks emmaljunga)? Det holder vel ikke med kun en joggevogn? Den er vel ikke så gre i bruke til vanlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi er joggere, bør vi kjøpe både joggevogn og en "vanlig" (eks emmaljunga)? Det holder vel ikke med kun en joggevogn? Den er vel ikke så gre i bruke til vanlig?

Kommer litt ann på hvor "ekstrem" joggevogn du må ha da. Vet at mange jogger med vogner som mountain buggy urban jungle og terrain, tfk joggster twist, babyjogger city elite, easywalker sky, bumbleride indie. Alle disse vognene er veldig gode til vanlig bruk også. Du får prøve litt og finne ut om du kan jogge med en slik, må du ha en proff joggevogn hadde jeg nok kjøpt en annen vanlig vogn i tillegg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, trenger en god sove vogn til storesøster. Kan du anbefale meg en vogn som er god til å sove i for lange barn? Hun er 22 mnd og ca 92 cm.. Så følger hun kurven er hun over meteren før det blir slutt på dag kvilen. For øyeblikket kviler hun 3 timer på dagtid, så regner med at det blir en stund før hun er ferdig med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, trenger en god sove vogn til storesøster. Kan du anbefale meg en vogn som er god til å sove i for lange barn? Hun er 22 mnd og ca 92 cm.. Så følger hun kurven er hun over meteren før det blir slutt på dag kvilen. For øyeblikket kviler hun 3 timer på dagtid, så regner med at det blir en stund før hun er ferdig med det.

De desidert romsligste sovevognene på markedet er simo's sportsvogner eller også kalt sportstriller, altså ikke de som brukes som duo og kombi vogner, nå heter den simo 130, men den har hatt mange andre navn de siste årene: 123,124, champion, flode, basic 100, osv...). :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg trenger vognråd! :) Mulig det allerede er sagt noe om, men blir veldig forvirret i jakten på den perfekte søskenvogn. Har en snupp på 9mnd og en gutt på 2,5 år. Han er veldig lang, men liker godt å sitte i vogn. Jeg ønsker derfor en søskenvogn med lang rygg. Altså, det jeg lurer på er hvilken søskenvogn har lengst rygg? Tenker ikke på liggelengde. Men håper på å finne en vogn som vi kan bruke til gutten er 4-5 år eller lei av vogn. Må derfor også tåle litt vekt..

 

Har sett på baby jogger city mini gt dobbel, og synes den var super. Eneste minus er kanskje at den kan fort bli for kort i ryggen? Passet nå, men redd den blir liten neste sommer. Finnes lengre? Har sett mange innlegg hvor det diskuteres lang rygg, men finner ikke ut hvem som er lengst, og samtidig en god vogn selvsagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg trenger vognråd! :) Mulig det allerede er sagt noe om, men blir veldig forvirret i jakten på den perfekte søskenvogn. Har en snupp på 9mnd og en gutt på 2,5 år. Han er veldig lang, men liker godt å sitte i vogn. Jeg ønsker derfor en søskenvogn med lang rygg. Altså, det jeg lurer på er hvilken søskenvogn har lengst rygg? Tenker ikke på liggelengde. Men håper på å finne en vogn som vi kan bruke til gutten er 4-5 år eller lei av vogn. Må derfor også tåle litt vekt..

Har sett på baby jogger city mini gt dobbel, og synes den var super. Eneste minus er kanskje at den kan fort bli for kort i ryggen? Passet nå, men redd den blir liten neste sommer. Finnes lengre? Har sett mange innlegg hvor det diskuteres lang rygg, men finner ikke ut hvem som er lengst, og samtidig en god vogn selvsagt.

Tfk twinner twist duo er den med lengst liggelengde (dette er betegnelsen som brukes på lengden på ryggen :) ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hei, jeg trenger vognråd! :) Mulig det allerede er sagt noe om, men blir veldig forvirret i jakten på den perfekte søskenvogn. Har en snupp på 9mnd og en gutt på 2,5 år. Han er veldig lang, men liker godt å sitte i vogn. Jeg ønsker derfor en søskenvogn med lang rygg. Altså, det jeg lurer på er hvilken søskenvogn har lengst rygg? Tenker ikke på liggelengde. Men håper på å finne en vogn som vi kan bruke til gutten er 4-5 år eller lei av vogn. Må derfor også tåle litt vekt..

Har sett på baby jogger city mini gt dobbel, og synes den var super. Eneste minus er kanskje at den kan fort bli for kort i ryggen? Passet nå, men redd den blir liten neste sommer. Finnes lengre? Har sett mange innlegg hvor det diskuteres lang rygg, men finner ikke ut hvem som er lengst, og samtidig en god vogn selvsagt.

Tfk twinner twist duo er den med lengst liggelengde (dette er betegnelsen som brukes på lengden på ryggen :) ).

Tusen takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Hei. Du har tidligere her nevnt TFK sin multi x hardbag. Har du peiling på hvor lang den er i rygglengde på sportsvogn-funksjonen? Sammenlignet med f.eks sportsvogndelen til Brio Go?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei. Du har tidligere her nevnt TFK sin multi x hardbag. Har du peiling på hvor lang den er i rygglengde på sportsvogn-funksjonen? Sammenlignet med f.eks sportsvogndelen til Brio Go?

Multi-x bagen har et madrassmål på 77x33cm, men vet den har en liten kant il å felle ned når man bruker den som sittedel så da blir den litt lenger. Yttermålet på bagen er 83x43cm.

 

Så den er ikke veldig romslig. Brio Go er jo en av de vognene som har lengst liggelengde i sportsdelen så den er nok ganske mye kortere enn den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal få en liten gutt i desember og trenger derfor hjelp til valg av vogn. Den må være god å bruke på vinterføre, i byen, lett å slå sammen, ha plass i bilen(touran) og kunne brukes til barnet er 3-4 år. Noen som har forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal få en liten gutt i desember og trenger derfor hjelp til valg av vogn. Den må være god å bruke på vinterføre, i byen, lett å slå sammen, ha plass i bilen(touran) og kunne brukes til barnet er 3-4 år. Noen som har forslag?

Vil anbefale deg å titte på brio go med country wheels, en knall god vogn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Hei!

Jeg skal på ferie med baby på 3 mnd. Jeg ønsker ei trille til 1000-2000 kr som kan legges flatt. Har du noen ideer til hva som er best? :) har kikket på chicco liteway, er den god?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg skal på ferie med baby på 3 mnd. Jeg ønsker ei trille til 1000-2000 kr som kan legges flatt. Har du noen ideer til hva som er best? :) har kikket på chicco liteway, er den god?

Jeg bille valgt en mere skjermende ogn til en så liten baby, helst en som er vendt mot den som triller også. Liteway og lignende blir for åpne med for dårlig solskjerming. Husk at det viktig å skjerme så små babyer mot for mye inntrykk og for mye sol.

 

Noen rimelige varianter:

 

Akta graco evo (på tilbud her: www.kopbarnvagn.se)

 

Chipolina pooky (får mye skryt her: http://www.vognverden.no/default.asp?menu=537&product=1292 )

 

Min favoritt er Bugaboo bee, den er ganske dyr ny men du kan jo se etter den brukt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Hei!

 

Er en deal ute på lets deal nå, hvor en kan kjøpe easywalker barnevogn, med bag og sportsdel samt masse ekstrautstyr til 3999 kr. Gutten min er snart 1 år og skal ha med seg vognen han har brukt til nå i barnehagen. Tror du det er er godt kjøp. Håper å få en baby til så tenker at nestemann kan arve denne evt... Har du evt bedre forslag? Ps vi liker å gå turer i by og land... Tusen takk for svar!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Er en deal ute på lets deal nå, hvor en kan kjøpe easywalker barnevogn, med bag og sportsdel samt masse ekstrautstyr til 3999 kr. Gutten min er snart 1 år og skal ha med seg vognen han har brukt til nå i barnehagen. Tror du det er er godt kjøp. Håper å få en baby til så tenker at nestemann kan arve denne evt... Har du evt bedre forslag? Ps vi liker å gå turer i by og land... Tusen takk for svar!!!

Easywalker er gode vogner det, men vær obs på at sittedelen ikke er vendbar -så om du ønsker å ha barnet vendt mot deg så er det et dårlig valg. Ellers er den god å trille og har en av de største bagene på markedet, var jo en god pris også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg tenker på en Emmaljunga city cross til neste mann. Forrige gang hadde vi en eldre Edge duo, og jeg er godt fornøyd med Emmaljunga. Så at du skrev tidligere i tråden at man burde styre unna sportsunderstellet. Da lurer jeg på hvorfor? Jeg ønsker meg lufthjul, sportsunderstell (på grunn av den "metallkurven" under, synes de i stoff blir så slarkete) og et håndtak som kan "knekkes". Hadde pilot sist, og det  likte jeg ikke så godt. City crossen er litt mindre i bagen enn Edge duo ja?  

 

Er det evt.andre modeller jeg bør se på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest novembertretten

Hei vogneksperten  :D

 

Venter baby i november, og bor sentralt på østlandet. Kommer ikke til å trille i skogen i en halvmeter snø, og har ikke det største bagasjerommet i bilen.....

 

Hadde bestemt meg for Simo kombi, kun fordi jeg hadde det til de to første (de er da 18 og 12 så hadde ikke det store utvalget som er nå). Nå tror jeg ikke det blir noe av pga. praktiske ting, vet ikke om det er plass til den i bilen og den er jo STOR...

 

Har kikket på Mountain Buggy, og er litt forelska i den, selv om dama i butikken heller ville gått for TFK.... Jeg syntes TFK er "mindre pen", liker ikke at den har så mye greier på seg og den ruver noe voldsomt.

Har også kikket på Brio og hadde et håp om at man fikk Brio Go i lilla, DA hadde jeg vært solgt! Men...det finnes visst ikke, da må man gå for Brio Smile og den er jeg mer skeptisk til pga. de små hjula bl.a.......

 

Kjenner jeg håper du anbefaler Montain Buggy, for det er nok den jeg har fallt mest for, men vil gjerne høre din mening og erfaring med disse vognene!

Tusen takk!!!  :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg tenker på en Emmaljunga city cross til neste mann. Forrige gang hadde vi en eldre Edge duo, og jeg er godt fornøyd med Emmaljunga. Så at du skrev tidligere i tråden at man burde styre unna sportsunderstellet. Da lurer jeg på hvorfor? Jeg ønsker meg lufthjul, sportsunderstell (på grunn av den "metallkurven" under, synes de i stoff blir så slarkete) og et håndtak som kan "knekkes". Hadde pilot sist, og det likte jeg ikke så godt. City crossen er litt mindre i bagen enn Edge duo ja?

 

Er det evt.andre modeller jeg bør se på?

. Om du ser på Edge/mondial så er det metallkurv på classic understellet. Vi er iallfall godt fornøyd med vår :) vi valgte bort cc fordi vi ville ha metallkurv under.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg tenker på en Emmaljunga city cross til neste mann. Forrige gang hadde vi en eldre Edge duo, og jeg er godt fornøyd med Emmaljunga. Så at du skrev tidligere i tråden at man burde styre unna sportsunderstellet. Da lurer jeg på hvorfor? Jeg ønsker meg lufthjul, sportsunderstell (på grunn av den "metallkurven" under, synes de i stoff blir så slarkete) og et håndtak som kan "knekkes". Hadde pilot sist, og det  likte jeg ikke så godt. City crossen er litt mindre i bagen enn Edge duo ja?  

 

Er det evt.andre modeller jeg bør se på?

Skal du ha city cross så er det kun et understell du kan ha, det har plast hjul, tekstil kurv og knekk håndtak. Til edge og mondial kan du velge understell selv, er dette sportsunderstellet jeg ikke er spesielt fan av. Det har teleskop håndtak, lufthjul og tekstil kurv.

 

Citybagen som brukes på city cross er 4cm kortere enn edge/mondial bagen.

 

Skal du ha emmaljunga vogn de egenskapene du nevner må du kjøpe edge eller mondial med classic understell :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vogneksperten  :D

 

Venter baby i november, og bor sentralt på østlandet. Kommer ikke til å trille i skogen i en halvmeter snø, og har ikke det største bagasjerommet i bilen.....

 

Hadde bestemt meg for Simo kombi, kun fordi jeg hadde det til de to første (de er da 18 og 12 så hadde ikke det store utvalget som er nå). Nå tror jeg ikke det blir noe av pga. praktiske ting, vet ikke om det er plass til den i bilen og den er jo STOR...

 

Har kikket på Mountain Buggy, og er litt forelska i den, selv om dama i butikken heller ville gått for TFK.... Jeg syntes TFK er "mindre pen", liker ikke at den har så mye greier på seg og den ruver noe voldsomt.

Har også kikket på Brio og hadde et håp om at man fikk Brio Go i lilla, DA hadde jeg vært solgt! Men...det finnes visst ikke, da må man gå for Brio Smile og den er jeg mer skeptisk til pga. de små hjula bl.a.......

 

Kjenner jeg håper du anbefaler Montain Buggy, for det er nok den jeg har fallt mest for, men vil gjerne høre din mening og erfaring med disse vognene!

Tusen takk!!!  :lol:

Hei :)

 

Her skal du få noen av mine meninger ;)

 

Mountain buggy er en knall god vogn, ingen tvil om det. Men den er veldiglang sammenlagt, bagen er liten og upraktisk, sittedelen er ikke vendbar, den har ikke hevbart fotbrett, den er ganske bred over bakhjulene og jeg irriterte meg over at den dultet borti ting hele tiden (sikkert bare en bagatell for mange ;) .

 

Tfk kan jeg styre min begeistring for utseendet på, men dn er mere praktisk enn MB fordi den har en stor, lun og god bag, har hevbart fotbrett, man kan kjøpe en sittedel til den som er vendbar (heter multi-x bag og er ekstrautsyr).

 

Brio Go er en utrolig god, anvendelig og funksjonell vogn. Det kommer en ny utgave av den nå i 2014 som heter brio go next, og gjett hva.... Brio lanserer go og go next i en ny farge som heter wine (plommelilla)!! ;)

Hadde definitivt prøvd ut den nye go next om jeg var deg, den virker helt suveren! Men nyhetene kommer ikke på markedet før til våren da, kan du ikke vente til det så burde du uansett prøve ut en Go!

 

Brio smile er ikke god sammenlignet med Go, mye stivere å trille samt at den har en bitteliten sittedel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...