Gå til innhold

Spør meg om barnevogn! Selverklært ekspert;)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei!!

 

tror at noen andre også har spurt om det samme, men spør deg (igjen) likevel. Jeg har en datter som blir to i august, og venter nr to i januar. Vi har et stykke til bhg, og jeg må kjøre kollektivt for å komme dit. Hvis jeg skulle fått barn om våren/sommeren hadde jeg nok ikke kjøpt søskenvogn, men nøyd meg med brett/sykkel el. Men om vinteren føler jeg at jeg trenger det.

 

Ønsker en søskenvogn som ikke er for stor (pga buss/trikk/bane), men som likevel er stor nok til eldste som er normalt stor ift alderen. Og som har store nok hjul at den er god å trille i snø og slaps...

 

Har sett til på BB Donkey, men tror sportsdelen vil bli noe liten for jenta vår. Noen tips??

 

Hei!

 

Da kan du se på phil and teds sine vogner, kjenner mange som er veldig fornøyd med disse.

 

Er også mange andre vognprodusenter som er kommet med slike "dobbeltdekkere" etterhvert, for eksempel: beemo 3 og 4, britax b-dual.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

 

Vet du forskjellen på Titanium Breeze og Titanium Baby? Trodde de kanskje var det samme :P

Skal ha en trille man kan klikke Maxi Cosi bilstolen på og har lest meg fram til Titanium Breeze siden den kan man justere ryggen på i forhold til Quinny Zapp.

 

Har nå mulighet å kjøpe en Titanium Baby, men de som selger tror ikke man kan ha adapter for bilstol på denne. de hadde ikke brukt det. De sier det ikke er en Breeze.

Klarer ikke google meg fram til dette :(

 

Hjelp hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg skrev et innlegg og spurte om forskjell på Titanium Baby og Breeze.

 

Her er en link av vognen jeg ser på nå.

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=41635816&searchQuery=titanium

 

Har svart deg i den andre tråden din også :) Men det der er en breeze, er nok bare selger som surrer for det fulgte med reisebag og adaptere til denne når den var ny.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg skrev et innlegg og spurte om forskjell på Titanium Baby og Breeze.

 

Her er en link av vognen jeg ser på nå.

http://www.finn.no/f...hQuery=titanium

 

Har svart deg i den andre tråden din også :) Men det der er en breeze, er nok bare selger som surrer for det fulgte med reisebag og adaptere til denne når den var ny.

 

 

Hmm, ja vet ikke. De sier de ikke fikk med adaptere når de kjøpte den, så vet ikke.

 

Har du prøvd denne typen? Hva vil du anbefale av denne og Quinny Zapp?

Har jo da litt lyst å kunne justere ryggen når den skal brukes som trille så ungen kan sove i den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg skrev et innlegg og spurte om forskjell på Titanium Baby og Breeze.

 

Her er en link av vognen jeg ser på nå.

http://www.finn.no/f...hQuery=titanium

 

Har svart deg i den andre tråden din også :) Men det der er en breeze, er nok bare selger som surrer for det fulgte med reisebag og adaptere til denne når den var ny.

 

 

Hmm, ja vet ikke. De sier de ikke fikk med adaptere når de kjøpte den, så vet ikke.

 

Har du prøvd denne typen? Hva vil du anbefale av denne og Quinny Zapp?

Har jo da litt lyst å kunne justere ryggen når den skal brukes som trille så ungen kan sove i den.

 

Jeg ville ikke hatt noen av de,liker ikke den type vogn rett og slett. Hadde heller kjøpt en av bedre kvalitet for eksempel babyjogger city mini (men den er jo dyrere da).

 

Jeg er 172 høy og både zapp og breeze er for lave i håndtakene for meg. Hjulene er ubrukelige på alt annet enn gulv og asfalt, ingen av de har spesielt god solskjerming så man bør helst ha en ekstra solskjerm i tillegg, de er veldig korte i ryggen så kan brukes veldig kort tid.

 

Men må du ha en av disse ville jeg valgt breeze eller evt. zapp med extra setet slik at man kan legge ned ryggen, trille uten reguleringen av ryggen er jo ubrukelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei

 

spør deg jeg da siden jeg hater å lese bruksanvisninger.

 

Ikke gravid enda men jobber med saken.

 

men ønsker en vogn man kan gå på greie skogsveier med. kanskje jogge litt... altså ikke bare asfalt og sentervogn....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

spør deg jeg da siden jeg hater å lese bruksanvisninger.

 

Ikke gravid enda men jobber med saken.

 

men ønsker en vogn man kan gå på greie skogsveier med. kanskje jogge litt... altså ikke bare asfalt og sentervogn....

 

Når jeg triller på skogsveier og litt ulendt terreng foretrekker jeg å trille en vogn med litt størrelse på hjulene samt lufthjul. Samtidig føler jeg det er lettere å manuvrere en vogn med tre hjul, vognen bør også være lett i vekt. Trehjulinger er også best å jogge med.

Bakdelene med disse trehjulingene er at sittedelen er vendt fra den som triller og bagene er ganske små. Tfk er derimot et unntak, den har stor bag (quickfix) og har en sittedel (multi-x bag, ekstrautstyr) som kan være vendt mot den som triller.

 

Jeg vil derfor råde deg til å titte på disse:

 

Tfk joggster twist

Easywaker sky

Bumbleride indie

Babyjogger city elite

Mountain Buggy urban jungle

Endret av EnBlå&ToRosa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helio14

Hei, jeg tenger litt råd og hjelp her! Per i dag bruker jeg Maxi Cosi Mura3 som bagvogn, og er strålende fornøyd. Problemet kommer derimot når vi skal bytte over til sportsdel til vinteren. Den er altfor åpen og lite egnet til vinterbruk her på vestlandet. Så, har du tips til ei god vogn jeg kan bruke om vinteren, hvor sportsdelen kan snues mot meg? Gjerne ei som er egnet som sovevogn senere.

 

Hvordan er ozone i skogen og på vinterføre? :)

 

 

 

Vil du ha svingbare hjul eller faste? Har vekten noe å si?

Helst vil jeg ha svingbare hjul som jeg har nå, det er veldig kjekt. Men må jeg klare meg uten, så skal det alltids gå. Jeg bærer henne endel og kan jo da gjøre det der jeg i dag nyter godt av svingbare hjul. Ang vekt trenger jeg ikke opp og ned trapper, men jeg bør kunne løfte den inn i stasjonsvogna. Jeg liker godt å gå turer og bruker vogna flere timer daglig.

Ok, jeg er litt av den oppfattningen at har man først vendt seg til svingbare hjul så er det kjipt å gå over til faste -blir veldig tungt. Jeg vil anbefale deg å titte på:

 

Emmaljunga ozone og nitro

Brio go og smile

Easywalker june

 

Selv har jeg emmaljunga ozone nå og digger den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helio14

Hei, jeg tenger litt råd og hjelp her! Per i dag bruker jeg Maxi Cosi Mura3 som bagvogn, og er strålende fornøyd. Problemet kommer derimot når vi skal bytte over til sportsdel til vinteren. Den er altfor åpen og lite egnet til vinterbruk her på vestlandet. Så, har du tips til ei god vogn jeg kan bruke om vinteren, hvor sportsdelen kan snues mot meg? Gjerne ei som er egnet som sovevogn senere.

 

Hvordan er ozone i skogen og på vinterføre? :)

 

 

 

Vil du ha svingbare hjul eller faste? Har vekten noe å si?

Helst vil jeg ha svingbare hjul som jeg har nå, det er veldig kjekt. Men må jeg klare meg uten, så skal det alltids gå. Jeg bærer henne endel og kan jo da gjøre det der jeg i dag nyter godt av svingbare hjul. Ang vekt trenger jeg ikke opp og ned trapper, men jeg bør kunne løfte den inn i stasjonsvogna. Jeg liker godt å gå turer og bruker vogna flere timer daglig.

Ok, jeg er litt av den oppfattningen at har man først vendt seg til svingbare hjul så er det kjipt å gå over til faste -blir veldig tungt. Jeg vil anbefale deg å titte på:

 

Emmaljunga ozone og nitro

Brio go og smile

Easywalker june

 

Selv har jeg emmaljunga ozone nå og digger den.

 

Hvordan er den på vinterføre og i skogen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg tenger litt råd og hjelp her! Per i dag bruker jeg Maxi Cosi Mura3 som bagvogn, og er strålende fornøyd. Problemet kommer derimot når vi skal bytte over til sportsdel til vinteren. Den er altfor åpen og lite egnet til vinterbruk her på vestlandet. Så, har du tips til ei god vogn jeg kan bruke om vinteren, hvor sportsdelen kan snues mot meg? Gjerne ei som er egnet som sovevogn senere.

 

Hvordan er ozone i skogen og på vinterføre? :)

 

 

 

Vil du ha svingbare hjul eller faste? Har vekten noe å si?

Helst vil jeg ha svingbare hjul som jeg har nå, det er veldig kjekt. Men må jeg klare meg uten, så skal det alltids gå. Jeg bærer henne endel og kan jo da gjøre det der jeg i dag nyter godt av svingbare hjul. Ang vekt trenger jeg ikke opp og ned trapper, men jeg bør kunne løfte den inn i stasjonsvogna. Jeg liker godt å gå turer og bruker vogna flere timer daglig.

Ok, jeg er litt av den oppfattningen at har man først vendt seg til svingbare hjul så er det kjipt å gå over til faste -blir veldig tungt. Jeg vil anbefale deg å titte på:

 

Emmaljunga ozone og nitro

Brio go og smile

Easywalker june

 

Selv har jeg emmaljunga ozone nå og digger den.

 

Hvordan er den på vinterføre og i skogen?

 

Jeg synes ikke den er noe god på annet enn asfalt og kjøpesenter, men der er det litt deltemeninger. Noen synes den funker helt greit. Jeg foretrekker vogn med bedre fjæring og større hjul med luft når jeg triller på ugjevnt underlag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helio14

Hei, jeg tenger litt råd og hjelp her! Per i dag bruker jeg Maxi Cosi Mura3 som bagvogn, og er strålende fornøyd. Problemet kommer derimot når vi skal bytte over til sportsdel til vinteren. Den er altfor åpen og lite egnet til vinterbruk her på vestlandet. Så, har du tips til ei god vogn jeg kan bruke om vinteren, hvor sportsdelen kan snues mot meg? Gjerne ei som er egnet som sovevogn senere.

 

Hvordan er ozone i skogen og på vinterføre? :)

 

 

 

Vil du ha svingbare hjul eller faste? Har vekten noe å si?

Helst vil jeg ha svingbare hjul som jeg har nå, det er veldig kjekt. Men må jeg klare meg uten, så skal det alltids gå. Jeg bærer henne endel og kan jo da gjøre det der jeg i dag nyter godt av svingbare hjul. Ang vekt trenger jeg ikke opp og ned trapper, men jeg bør kunne løfte den inn i stasjonsvogna. Jeg liker godt å gå turer og bruker vogna flere timer daglig.

Ok, jeg er litt av den oppfattningen at har man først vendt seg til svingbare hjul så er det kjipt å gå over til faste -blir veldig tungt. Jeg vil anbefale deg å titte på:

 

Emmaljunga ozone og nitro

Brio go og smile

Easywalker june

 

Selv har jeg emmaljunga ozone nå og digger den.

 

Hvordan er den på vinterføre og i skogen?

 

Jeg synes ikke den er noe god på annet enn asfalt og kjøpesenter, men der er det litt deltemeninger. Noen synes den funker helt greit. Jeg foretrekker vogn med bedre fjæring og større hjul med luft når jeg triller på ugjevnt underlag.

 

ok, takk for svar :) :) :) Hva med Emmaljunga Nitro?? Den ser super ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg tenger litt råd og hjelp her! Per i dag bruker jeg Maxi Cosi Mura3 som bagvogn, og er strålende fornøyd. Problemet kommer derimot når vi skal bytte over til sportsdel til vinteren. Den er altfor åpen og lite egnet til vinterbruk her på vestlandet. Så, har du tips til ei god vogn jeg kan bruke om vinteren, hvor sportsdelen kan snues mot meg? Gjerne ei som er egnet som sovevogn senere.

 

Hvordan er ozone i skogen og på vinterføre? :)

 

 

 

Vil du ha svingbare hjul eller faste? Har vekten noe å si?

Helst vil jeg ha svingbare hjul som jeg har nå, det er veldig kjekt. Men må jeg klare meg uten, så skal det alltids gå. Jeg bærer henne endel og kan jo da gjøre det der jeg i dag nyter godt av svingbare hjul. Ang vekt trenger jeg ikke opp og ned trapper, men jeg bør kunne løfte den inn i stasjonsvogna. Jeg liker godt å gå turer og bruker vogna flere timer daglig.

Ok, jeg er litt av den oppfattningen at har man først vendt seg til svingbare hjul så er det kjipt å gå over til faste -blir veldig tungt. Jeg vil anbefale deg å titte på:

 

Emmaljunga ozone og nitro

Brio go og smile

Easywalker june

 

Selv har jeg emmaljunga ozone nå og digger den.

 

Hvordan er den på vinterføre og i skogen?

 

Jeg synes ikke den er noe god på annet enn asfalt og kjøpesenter, men der er det litt deltemeninger. Noen synes den funker helt greit. Jeg foretrekker vogn med bedre fjæring og større hjul med luft når jeg triller på ugjevnt underlag.

 

ok, takk for svar :) :) :) Hva med Emmaljunga Nitro?? Den ser super ut :)

 

Nitro og ozone har samme understell :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 uker senere...

Har du noen erfaring med mountain buggy mini?

Er den god å trille?

Hvor stor plass er det i den?

Tenkte å bruke den som reisetrille og forhåpentligvis som sovevogn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noen erfaring med mountain buggy mini?

Er den god å trille?

Hvor stor plass er det i den?

Tenkte å bruke den som reisetrille og forhåpentligvis som sovevogn

 

Jeg har bare prøvd den i butikk, og min første tanke var at babyjogger city mini gt (som er samme type vogn) er en bedre vogn, bedre hjul, birker litt romsligere og blir mindre sammenlagt. MB mini blir ganske lang sammenlagt. Ingenav de er ideelle sovevogner siden de ikke har fotbrett, bena til barnet blir hengende nedover.

 

Så anbefaler deg å prøve begge disse før du bestemmer deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler bumbleride indie, fantastisk vogn som er i samme kategori som de to over, men som har det som de to andre "mangler". Virkelig verdt å se på, god til hverdags, sovevogn og ferievogn! Liten sammenlagt, gode hjul og kalesje, stor sittedel, fotbrett +++ Tommel opp! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noen forslag til reisetrille som også kan brukes som sovevogn i ca 6 mnd til?

Sjekker bumbleride indie, men blir litt dyr...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noen forslag til reisetrille som også kan brukes som sovevogn i ca 6 mnd til?

Sjekker bumbleride indie, men blir litt dyr...

 

Jeg hadde sett på Brio spinn og emmaljunga scooter s. Stabile vogner med god sovekomfort :) De fleste reisetriller er laget for å være kun i bruk på korte turer, de er derfor ikke like komfortable som andre vogner. Men disse to er fullverdige vogner men som samtidig er gode å ha med på ferietur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som  har emmaljunga edge duo 2013 modell, evt. noen som vet om det er bærehåndtak på bagen?

Ja, det er bærehåndtak på bagen. Er det på alle Emmaljungas bager ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei =)

Trenger en vogn som ikke er så innmari stor slått sammen, har ikke stasjonsvogn.. men bagasjerommet er helt ok str.

 

Har sett på både Emmaljunga Nitro city og Ozone city. Begge ville hatt city bagen først, og så sportsvogna.

Noen som har erfaring med disse to? Synes Ozone ser penere ut, men det virker veldig ubehagelig å skulle sove i den for eksempel i bhg når bena går rett ned, og ikke kan løftes opp. Da virker Nitro bedre.

Er de forresten såpass store at barna får plass til de er ca 3 år ?

 

Har sett litt på Brio Og også...

 

Også vet jeg at Bugaboo Cameleon også tar liten plass, men den er rett og slett ikke min smak, synes den ser rar ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...