Gå til innhold

Spør meg om barnevogn! Selverklært ekspert;)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

denne tråden likte jeg=) Hva anbefales av emmaljunga nitro og ozone? Og buggaboo cameleon. blir vel helst en av de to første==

 

Jeg vil helt klart anbefale deg Ozone, den har en mye bedre sittedel med mye lenger liggelengde enn nitro og disse har det samme gode understellet.

 

Jeg har hatt bugaboo cam to ganger og digget den... -helt til jeg prøvde ozone!!

 

Ozone har de samme kvalitetene som buggisen men den er MYE bedre å trille. Så nå har jeg fått meg en ny favoritt vogn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bugaboo Cameleon 3 er faktisk blitt en del bedre enn sin forgjenger :)

 

Hmm, ja det er jo gjort noen endringer. Men den er fortsatt stiv å trille og har lite fjæring + at den er ikke størst i setet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Hvilken sportsvogn er best av Simo og Emmaljunga, spesielt med tanke på vinteren (vær, vind og føre).

 

Disse to er ganske gjevn gode iforhold til det du lurer på, men simo har romsligere sportssete enn emmaljunga og kan derfor brukes lenger. Det er jo verdt å tenke litt over :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en brukt Brio vogn, småtten er 8 mnd og litt for stor til pose i bagen så jeg vil bytte til sportsdelen. Men jeg får den ikke helt flat, er det helt riktig? En fordel med helt flat når de skal ligge og sove, i tillegg kan ikke småtten sitte selv enda. Som sagt er vogna kjøpt brukt så usikker på akkurat hva den heter, men bildene ligner på happy duo, men kanskje bare en duo?

 

Til eldstemann hadde vi en Simo vogn, der kunne også sportsdelen bli helt flat. Dessverre stinket vogna mugg da vi pakket den fram igjen, virkelig lei meg for det for jeg likte den vogna mye bedre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For en super tråd!! :D Jeg får to barn med 24 mnd i mellom og nå lurer jeg på hvor mange vogner vi faktisk trenger?? Har 1 stk Emmaljunga citycross som vi er kjempefornøyde med (bortsett fra at stroppen i skrittet burde vært mulig å justere; nå må vi putte en bylt med tøy der for at gutten ikke skal skli nedover). Denne bruker vi til absolutt alt, inkl soving i bhg. Komforten er jo milevis foran de små sportstrillene så vi syns det er vel verdt størrelsen på kjøpesenter osv.

 

MEN - må nå få kjøpt en liten, lett trille kun til litt småfrakting hit og dit (mest fordi jeg ikke får bære noe særlig i denne graviditeten).. Eller burde vi kjøpe en stødigere og mer "all round" modell, f eks MacLaren sin sportstrille? Er det en trille man har mye mer bruk for når barna blir 1,5-2 år og oppover?

 

Og så må vi jo ha søskenvogn? Er ikke glad i de fra Phil & Ted, kan aldri tenke meg at en av ungene vil ta til takke med å ligge i underetasjen og ikke se noen ting?

 

Beklager for mange spørsmål :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en brukt Brio vogn, småtten er 8 mnd og litt for stor til pose i bagen så jeg vil bytte til sportsdelen. Men jeg får den ikke helt flat, er det helt riktig? En fordel med helt flat når de skal ligge og sove, i tillegg kan ikke småtten sitte selv enda. Som sagt er vogna kjøpt brukt så usikker på akkurat hva den heter, men bildene ligner på happy duo, men kanskje bare en duo?

 

Til eldstemann hadde vi en Simo vogn, der kunne også sportsdelen bli helt flat. Dessverre stinket vogna mugg da vi pakket den fram igjen, virkelig lei meg for det for jeg likte den vogna mye bedre

 

Litt vanskelig å være skråsikker når jeg ikke vet sikkert hvilken vogn det er, men er det en happy eller duo så skal den kunne legges flatt. Ta den med til en barnebutikk og få de til å hjelpe deg. Eneste brio vogn som ikke kan legges flatt er brio go :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en super tråd!! :D Jeg får to barn med 24 mnd i mellom og nå lurer jeg på hvor mange vogner vi faktisk trenger?? Har 1 stk Emmaljunga citycross som vi er kjempefornøyde med (bortsett fra at stroppen i skrittet burde vært mulig å justere; nå må vi putte en bylt med tøy der for at gutten ikke skal skli nedover). Denne bruker vi til absolutt alt, inkl soving i bhg. Komforten er jo milevis foran de små sportstrillene så vi syns det er vel verdt størrelsen på kjøpesenter osv.

 

MEN - må nå få kjøpt en liten, lett trille kun til litt småfrakting hit og dit (mest fordi jeg ikke får bære noe særlig i denne graviditeten).. Eller burde vi kjøpe en stødigere og mer "all round" modell, f eks MacLaren sin sportstrille? Er det en trille man har mye mer bruk for når barna blir 1,5-2 år og oppover?

 

Og så må vi jo ha søskenvogn? Er ikke glad i de fra Phil & Ted, kan aldri tenke meg at en av ungene vil ta til takke med å ligge i underetasjen og ikke se noen ting?

 

Beklager for mange spørsmål :)

 

Jeg ville solgt city crossen og kjøpt en billig sovevogn til bhg som kan stå der fast samt en søskenvogn som kan gjøres om til singelvogn når du bare har med et barn. Se på bugaboo donkey, mountain buggy duett med joey bag og babyjogger city select.

 

I tillegg ville jeg hatt en solid men liten og lett trille, ta en titt på babyjogger city mini. En suveren trille som selv min lange fem åring kan sitte i :)

Endret av EnBlå&ToRosa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpe meg... Jeg er førstegangs barnevognkjøper og ANTE virkelig ikke at utvalget er så enormt. Jeg trenger helt klart råd fra noen av dere med doktorgrad i barnevogn:-). Jeg har termin i månedskifte jan/feb, og innser at jeg først får konsentrere meg om å finne DEN BESTE VOGNEN for første leveår! Stikkord er:

- Lett, enkel å legge sammen og putte i en ganske liten bil - håper å være mye på farten til sommeren (optimist!)

- Nett og enkel å manøvrere/trille (bor nokså sentralt oslo og vi snakker 1 millioner fortauskanter pr trilletur, fulle busser og trikker og trangt på fortauene)

- Sittedel mot meg (også sportsdelen)

- Om det er mulig å klikke på et bilsete er det en fordel, men ikke absolutt nødvendig

Ser for meg å skaffe sovevogn/barnehagevogn når den tid kommer, og kanskje bytte ut denne første vognen med en enklere/ennå lettere sportvogn når det har gått ett års tid? Synes det virker nærmest umulig å finne den perfekte vognen som kan funke helt til gutten er "voksen":-) Lur plan eller?

Tar imot ALLE råd med stor takk!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpe meg... Jeg er førstegangs barnevognkjøper og ANTE virkelig ikke at utvalget er så enormt. Jeg trenger helt klart råd fra noen av dere med doktorgrad i barnevogn:-). Jeg har termin i månedskifte jan/feb, og innser at jeg først får konsentrere meg om å finne DEN BESTE VOGNEN for første leveår! Stikkord er:

- Lett, enkel å legge sammen og putte i en ganske liten bil - håper å være mye på farten til sommeren (optimist!)

- Nett og enkel å manøvrere/trille (bor nokså sentralt oslo og vi snakker 1 millioner fortauskanter pr trilletur, fulle busser og trikker og trangt på fortauene)

- Sittedel mot meg (også sportsdelen)

- Om det er mulig å klikke på et bilsete er det en fordel, men ikke absolutt nødvendig

Ser for meg å skaffe sovevogn/barnehagevogn når den tid kommer, og kanskje bytte ut denne første vognen med en enklere/ennå lettere sportvogn når det har gått ett års tid? Synes det virker nærmest umulig å finne den perfekte vognen som kan funke helt til gutten er "voksen":-) Lur plan eller?

Tar imot ALLE råd med stor takk!! :-)

 

Planen din høres lur ut, så da har jeg noen forslag til deg vettu ;)

 

-bugaboo cameleon

-emmaljuga ozone eller nitro

-brio go eller smile

-easywalker june

 

Alle disse er smidige og lette men allikevel fullverdige bogner med god plass i bag og sete. Er nok mye mulig at du kun trenger en barnehagevogn i tillegg :)

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville solgt city crossen og kjøpt en billig sovevogn til bhg som kan stå der fast samt en søskenvogn som kan gjøres om til singelvogn når du bare har med et barn. Se på bugaboo donkey, mountain buggy duett med joey bag og babyjogger city select. I tillegg ville jeg hatt en solid men liten og lett trille, ta en titt på babyjogger city mini. En suveren trille som selv min lange fem åring kan sitte i :)

 

Takk for masse gode tips!! Nå skal det googles etter søskenvogn som kan gjøres om til singelvogn :)

 

edit: etter litt googling ser jeg jo at slike vogner kommer opp i 10-12 000 kroner nye og at det er få brukte som selges, så vi får nå se.. :) hehe!

Endret av Madolyn&Muffin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville solgt city crossen og kjøpt en billig sovevogn til bhg som kan stå der fast samt en søskenvogn som kan gjøres om til singelvogn når du bare har med et barn. Se på bugaboo donkey, mountain buggy duett med joey bag og babyjogger city select. I tillegg ville jeg hatt en solid men liten og lett trille, ta en titt på babyjogger city mini. En suveren trille som selv min lange fem åring kan sitte i :)

 

Takk for masse gode tips!! Nå skal det googles etter søskenvogn som kan gjøres om til singelvogn :)

 

edit: etter litt googling ser jeg jo at slike vogner kommer opp i 10-12 000 kroner nye og at det er få brukte som selges, så vi får nå se.. :) hehe!

 

Ja det er nok desverre sånn at man får det man betaler for og at de bra tingene generellt er svært overpriset :(

 

Skal du ha billig søskenvogn som kan gjøres om til singel må du nok fire på kravene og gå for en brukt phil and teds. Men er også mulig å få tak i babyjogger city select brukt. Et annet tips er å handle vogn fra utlandet, kopbarnvagn.se pleier å ha gode priser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er nok desverre sånn at man får det man betaler for og at de bra tingene generellt er svært overpriset :( Skal du ha billig søskenvogn som kan gjøres om til singel må du nok fire på kravene og gå for en brukt phil and teds. Men er også mulig å få tak i babyjogger city select brukt. Et annet tips er å handle vogn fra utlandet, kopbarnvagn.se pleier å ha gode priser.

 

Kan godt hende det blir til at vi beholder city crossen og kjøper en brukt søskenvogn i stedet, er jo en del greie for 2-3000 kr på finn. Hadde jo vært superlekkert med en tvillingvogn som kunne gjøres til singel, men spørs jo helt hvor mye penger man vi legge i det ja :) Moren min har en god sportsvogn vi kan få som hun kjøpte for 50 kr på loppis, så den kan jo bli topp i bhg som sovevogn. Har heldigvis noen mnd på å bestemme oss ennå!

Endret av Madolyn&Muffin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg tenger litt råd og hjelp her! Per i dag bruker jeg Maxi Cosi Mura3 som bagvogn, og er strålende fornøyd. Problemet kommer derimot når vi skal bytte over til sportsdel til vinteren. Den er altfor åpen og lite egnet til vinterbruk her på vestlandet. Så, har du tips til ei god vogn jeg kan bruke om vinteren, hvor sportsdelen kan snues mot meg? Gjerne ei som er egnet som sovevogn senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg tenger litt råd og hjelp her! Per i dag bruker jeg Maxi Cosi Mura3 som bagvogn, og er strålende fornøyd. Problemet kommer derimot når vi skal bytte over til sportsdel til vinteren. Den er altfor åpen og lite egnet til vinterbruk her på vestlandet. Så, har du tips til ei god vogn jeg kan bruke om vinteren, hvor sportsdelen kan snues mot meg? Gjerne ei som er egnet som sovevogn senere.

 

Vil du ha svingbare hjul eller faste? Har vekten noe å si?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg tenger litt råd og hjelp her! Per i dag bruker jeg Maxi Cosi Mura3 som bagvogn, og er strålende fornøyd. Problemet kommer derimot når vi skal bytte over til sportsdel til vinteren. Den er altfor åpen og lite egnet til vinterbruk her på vestlandet. Så, har du tips til ei god vogn jeg kan bruke om vinteren, hvor sportsdelen kan snues mot meg? Gjerne ei som er egnet som sovevogn senere.

 

Vil du ha svingbare hjul eller faste? Har vekten noe å si?

Helst vil jeg ha svingbare hjul som jeg har nå, det er veldig kjekt. Men må jeg klare meg uten, så skal det alltids gå. Jeg bærer henne endel og kan jo da gjøre det der jeg i dag nyter godt av svingbare hjul. Ang vekt trenger jeg ikke opp og ned trapper, men jeg bør kunne løfte den inn i stasjonsvogna. Jeg liker godt å gå turer og bruker vogna flere timer daglig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg tenger litt råd og hjelp her! Per i dag bruker jeg Maxi Cosi Mura3 som bagvogn, og er strålende fornøyd. Problemet kommer derimot når vi skal bytte over til sportsdel til vinteren. Den er altfor åpen og lite egnet til vinterbruk her på vestlandet. Så, har du tips til ei god vogn jeg kan bruke om vinteren, hvor sportsdelen kan snues mot meg? Gjerne ei som er egnet som sovevogn senere.

 

 

 

 

Vil du ha svingbare hjul eller faste? Har vekten noe å si?

Helst vil jeg ha svingbare hjul som jeg har nå, det er veldig kjekt. Men må jeg klare meg uten, så skal det alltids gå. Jeg bærer henne endel og kan jo da gjøre det der jeg i dag nyter godt av svingbare hjul. Ang vekt trenger jeg ikke opp og ned trapper, men jeg bør kunne løfte den inn i stasjonsvogna. Jeg liker godt å gå turer og bruker vogna flere timer daglig.

Ok, jeg er litt av den oppfattningen at har man først vendt seg til svingbare hjul så er det kjipt å gå over til faste -blir veldig tungt. Jeg vil anbefale deg å titte på:

 

Emmaljunga ozone og nitro

Brio go og smile

Easywalker june

 

Selv har jeg emmaljunga ozone nå og digger den.

 

 

Endret av EnBlå&ToRosa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Hei!

 

Jeg har per dags dato en easywalker qtro som jeg er veldig fornøyd med, men kunne ha tenkt meg en vogn der jeg kan ha babyen vendt mot meg i sportsdelen når den tid kommer. Synes det er svært vanskelig å velge da det er så utrolig mye vogner på markedet..

 

Det jeg ser etter i en sportsvogn er

- svingbare hjul

- barnet vendt mot deg

- lett og tar liten plass i bil

- god sittestilling + full liggestilling

- lun

- veldig greit om det er håndbremser, men ikke et must

- mulighet for softbag, evt en duo.

 

Håper noen kan komme med noen gode tips! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg har per dags dato en easywalker qtro som jeg er veldig fornøyd med, men kunne ha tenkt meg en vogn der jeg kan ha babyen vendt mot meg i sportsdelen når den tid kommer. Synes det er svært vanskelig å velge da det er så utrolig mye vogner på markedet..

 

Det jeg ser etter i en sportsvogn er

- svingbare hjul

- barnet vendt mot deg

- lett og tar liten plass i bil

- god sittestilling + full liggestilling

- lun

- veldig greit om det er håndbremser, men ikke et must

- mulighet for softbag, evt en duo.

 

Håper noen kan komme med noen gode tips! :)

 

Bugaboo cameleon

Emmaljunga nitro

Brio smile

 

Disse ville jeg tittet på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver meg med ett spørsmål her jeg, tror jeg har bestemt meg fortel twinner twist duo som søskenvogn. Den er ikke pen, men tror denne skal ha plass nok til mine stor barn :) og fungere på vinterføret her.

 

Men, skulle gjerne visst hvor lang liggedelen er i sportsdelen? Dumt å kjøpe en vogn spm storesøster vokser utav med en gang.

 

Storesøster er en 15 mnd og 85 cm, er tre mnd til lillesøster kommer,,

 

Takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver meg med ett spørsmål her jeg, tror jeg har bestemt meg fortel twinner twist duo som søskenvogn. Den er ikke pen, men tror denne skal ha plass nok til mine stor barn :) og fungere på vinterføret her.

 

Men, skulle gjerne visst hvor lang liggedelen er i sportsdelen? Dumt å kjøpe en vogn spm storesøster vokser utav med en gang.

 

Storesøster er en 15 mnd og 85 cm, er tre mnd til lillesøster kommer,,

 

Takk for hjelpen!

 

Hei!

 

Tfk er en av de vognene med størst sete og bag, setet er hele 100cm langt så her har jenta di mye plass å vokse på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...