Andreaa Skrevet 26. oktober 2011 #126 Skrevet 26. oktober 2011 Helt enig i at dette er et dustete og dømmende innlegg. Folk som faktisk jobber 100 prosent er ikke noe mindre glade i barna sine, og har selvfølgelig også my kjælighet å gi dem selv om de får litt mer tid i barnehagen. Tror ikke du skal trenge "å ha vondt av disse barna". Jeg begynner å tenke på sånne "perfekte" hjemmemammaer, som ser ned på karrierekvinner. Slutt med det, barna har det helt fint!
Andreaa Skrevet 26. oktober 2011 #127 Skrevet 26. oktober 2011 Om alle hadde jobbet redusert så hadde ikke Norge gått rundt! Og det er faktisk ikke bare noe jeg sier. Jens Stoltenberg sa jo faktisk det samme i nyttårstalen. Det er faktisk ikke mange nok i dette landet til at alle kvinner som er arbeidsføre skal gå i mindre prosentstillinger. Jo fler som arbeider, jo mer velferd. Selvfølgelig bra for dem som jobber redusert, og mange fordeler med det. Men alle kan faktisk ikke gjøre dette, og det hadde også vært til ulempe for samfunnet om alle gjorde det!!
Iiiiik Skrevet 26. oktober 2011 #129 Skrevet 26. oktober 2011 Hvor er det forskningsmessige belegget for at seks timer er helt OK og kanskje til og med gunstig, mens åtte eller ni timer er direkte skadelig? "Sier seg jo selv det kjære damer, det er ikke heldig for barnet" Sorry, det sier seg ikke selv for meg og det er ikke så enkelt å si at mer enn seks timer er helt forferdelig. Hva med sju timer da? Hvor er det på skalaen din? Er det relevant hva man gjør etter henting eller er det bare timene som spiller inn? Hva er den eneste grunnen til at du blir så bombastisk i dine påstander? Jeg har noen hypoteser, men dem er du kanskje ikke interessert i...
hoffalompen Skrevet 27. oktober 2011 #130 Skrevet 27. oktober 2011 Tenk hvis alle de som faktisk MÅ jobbe ikke kunne fått barn fordi de etter noen sine meninger (i dette tilfellet deg) ikke har tid nok til barna sine???? Hadde vært litt av et samfunn, du! Sett pris på at du er en av dem som har nok tid og penger til å ha barn uten å bli dømt av andre for måten du velger å leve livet ditt på!
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2011 #131 Skrevet 27. oktober 2011 Digger nicket ditt Hoffalompen:)
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2011 #132 Skrevet 27. oktober 2011 Jeg er i permisjon nå, og derfor leverer jeg klokken 9 og henter klokken 3. Og det er for min egen del! Jeg liker å være sammen med barna mine. Men jeg opplever ofte at når jeg henter klokken 3, så er eldste ikke ferdig med å leke ennå. Hun ville gjerne vært litt til. Om morgenen ser jeg at det er litt vanskeligere å komme inn i leken når hun kommer klokken 9 enn klokken halv 8 om morgenen. Så det er 2 sider av denne saken også. Heldigvis sier jeg, fordi jeg vet at hun ikke vil ha det vondt når jeg begynner å jobbe igjen. Jeg synes ikke synd på de små som leker i barnehagen sammen med vennene sine. De som blir hentet sent får litt rolig tid sammen med få unger og ansatte den siste tiden, og jeg vet i hvert fall at mine unger elsker å ha full oppmerksomhet fra de ansatte!! Jeg synes derimot litt synd på den eneste som ikke er i barnehagen og som er hjemme sammen med mor. Hun har ingen søsken og treffer sjelden noen på samme alder. Hun har problemer med å forholde seg til mange unger når vi en sjelden gang treffes. (Og hvis dere lurer på hvordan jeg vet det, så har moren hennes fortalt meg det.)
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2011 #133 Skrevet 27. oktober 2011 Jeg hadde skikkelig dårlig samvittighet når jeg begynte på skole. Da var jenta mi bare 8 måneder, og gikk tre lange dager (7-16). Vi hadde ikke mulighet til å hente henne før, men takk og pris for at besteforeldre/oldeforeldre kunne ha henne to dager i uken.
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2011 #134 Skrevet 31. oktober 2011 Jeg er så enig med hi, men plutselig ble jeg alenemor, og mat må jeg da ha på bordet... Så blir nok full bhg-plass, selv om hjertet mitt blør ved tanken:,(
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå