Gå til innhold

Stakkars små


Anbefalte innlegg

Skrevet

sånn som meg jobbet som prostituert i mange år for å finansiere livet vi lever i dag.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke lest alle innleggene, men noen.

 

Noen skriver at dagens samfunn er lagt opp til at begge må jobbe......

 

Er vel heller det at man vil ha 2 biler, fint hus, hytte på fjellet/sjøen, båt osv..

 

Jeg er alene og jobber¨å klarer meg bra.

Vi i Norge er så matriallistiske at det er flaut.

Bodde hjemme hos en familie i cairo i en uke. Har aldri sett en familie som var mere lykkelig enn de...

 

Her kjøper vi en dress til ungene som er 2 mnd lønninger der nede...

Det er bare det ytre som betyr noe her i landet. Man må jobbe så mye for å få døde ting i livet sitt, men unger skal man ha å sette bort.

Så blir man sure for at besteforelde osv ikke stiller opp. Det er ikke de som har valgt å få en unge og bruke masse tid, penger og energi. dagens besteforelde generasjon har nok med seg og sitt... desverre

Skrevet

Å seriøøst, 14:53 - det er vitenskapelig bevist at folk i Norden bruker mye mer penger til vinterklær, isolerte hus, oppvarming osv enn folk i Afrika. Det er fordi det er kaldt her!! Kjøper du en dritt-dress til ungen som ikke er vanntett eller varm fordi den er billig? Synes synd på ungen din i så fall.

 

"Fint hus" som du skriver bør man ha når man har unger - har man hus som er rasfarlig, har muggskader og sopp (det er vanligvis slike hus som er billige), egner det seg ikke for barn. Vil man kvitte seg med bilen, må man bo sentralt - ergo betale atskillig mer for hus. Vi har ingen båt eller hytte på fjellet. To biler må vi ha fordi vi jobber i forskjellige retninger fra hjemmet, pluss at ungene må kjøres i barnehage/skole (nei, jeg lar ikke min 7 åring sykle 15 kilometer til barnehagen etter en traffikert veg med 80-sone for at han ikke skal bli feit og bortskjemt ved å bli kjørt).

 

Likevel må vi ha to lønninger, siden vi har husleie, forsikringer (også barneforsikring til begge barna), biler, der den ene er litt dyr og trygg for barn, strøm, dyre vinterklær til ungene siden vi bor i nord. Så leier vi en båt innimellom, og ungene går på aktiviteter som koster penger. Jeg klarte det fint før jeg traff samboer på en lønning MED barnebidrag, utvida barnetrygd osv. Men folk som er to har ikke utvidet barnetrygd eller barnebidrag på en lønning, ergo de har MINDRE å rutte med enn aleneforeldre, også med en voksen person mer i husholdningen.

Skrevet

Ok her kommer dagen barn har det bedre når mor og far IKKE jobber fulltid!

Så har dere dårlig samvittighet så ikke la det gå utover meg.

Skrevet

Jeg kan iallefall med god samvittighet si at jeg alltid har satt barna først og jeg slipper å angre på dyrbar tid.

 

Skrevet

Jeg kan heldigvis si det samme som deg 15:43! :)

 

Hilsen ressurssterk, fulltidsarbeidende mor som alltid setter barna først og som takler både å jobbe og å være mamma:)

 

Skrevet

Enig med hi jeg.

De FLESTE foreldre har faktisk et valg.

Sier ikke at barna skal være hjemme hele tiden, men jeg tror hvis man ikke tenker så mye på matrielle ting, så har man et valg. Selvfølgelig er det noen som ikke har det valget. Men det fleste tror jeg kunne kutte 20-30 % i stillingen sin hvis begge foreldrene jobbet.

Skrevet

Hvorfor skulle vi jobbe mindre?

Vi har lykkelige, harmoniske barn som storkoser seg i barnehagen. Så har vi masse penger, med den tryggheten det fører med seg for nåtiden og fremtiden.

 

Det er mange måter å prioritere barna på. Vi gjør det på den måten vi vet er best for våre barn.

 

Noen har ressurser til både å jobbe fullt, samt å tilbringe masse kvalitetstid med de unge håpefulle:)

Skrevet

Jeg er eneforsørger med 100% omsorg for min datter, har bra stilling og god økonomi. Jenta er i bhg 7-8 timer hver dag (21 mnd). Det er ingen stress ved levering og henting siden bgh er rett ved boligen. Hun stortrives i bhg og vil som regel ikke hjem når jeg kommer for å hente. Hun vil vise meg lekene, bilder tatt på tur, noe de har laget e.l i ca 5-10 min før vi drar derfra. Hun forteller ivrig om ting i bhg og det tar jeg som en godt tegn. Jeg er alltid hjemme når hun er syk, vi i Norge er heldig som har velferdsordning som lar oss være hjemme med lønn (aleneforsørger får maks 20 dager). Virker hun sliten/dårlig form (og det er sjelden), blir vi hjemme. Jeg er utrolig heldig som har en arbeidsgiver som er utrolig fleksibel. Da tar jeg hjemmekontor på kveldstid når hun tar duppen og har lagt seg.

 

Jenta er kvikk, blid og har enormt språkutvikling (bhg har fokus på bøker). Samtidig har vi det godt, vi har hytte og reiser ofte dit, drar også til utlandet på ferie og ellers tilbringer vi masse kvalitetstid i helger: da prioterer jeg jentas favorittaktiviteter :-) Jeg elsker jobben min, men jeg elsker også å tilbringe kvalitetstid med jenta mi.

 

Så om jeg har dårlig samvithet, nei :-) Jenta stortrives og det er motiverende i seg selv :-)

Skrevet

Trude vet ikke hva hun snakker om. Hun har hus til 17 millioner og au pair. Men, det som er ganske stigmatiserende er at hun retter skytsen mot mødrer. . . . hva med fedrene, de kan jo også være hjemme med barna. Heldigvis har flere og flere menn tatt ansvaret der ifm pappaperm :-) Herlig!!!

Skrevet

Så feil så feil.....

Helt enig med hi.

Barn har IKKE godt av å være i barnehagen 8 timer hver dag!

Hvem i all Iversen ser ikke det?

Har dere ikke tid til å få barn så dropp det!

Skrevet

Og,,,hvem i all gården synes det er til det beste for barnet at man tilbringer 3-4 timer pr døgn med barnet sitt?

Dette er ren matematikk!

Skrevet

For noe tull! Han enser ikke pappaen sin fordi han har det gøy. Leik er viktig og moro. Hvis pappaen hadde gått igjen så tror jeg nok at gutten hadde reagert.

 

Barn ser ikke på barnehagen som sitt hjem, men som et sted der de leker og lærer og har det moro. Foreldrene er ikke perifere men det aller viktigste.

Skrevet

Nei 22:14 , du tar helt feil.

Barn har IKKE godt av gå hjemme i skjørtene til mor hele dagen, mens alle de andre barna leker og lærer i barnehagen.

Hvem i all verden ser ikke det?

Hvis du ikke vil ha barn i barnehagen, så dropp å få barn!

 

Ser du selv hvor dum debatten blir når man ikke argumenterer?

Hadde du vært i jobb og brukt hodet ditt litt så hadde du sett det selv.

Skrevet

Herregud, for et latterlig innlegg, HI!

Skrevet

Dere jobber deltid og tjener like bra som to normale stillinger. Altså godt betalt. Veldig bra for dere (og det mener jeg - er ikke sjalu)

 

Men da er dere heldige. Ikke alle kan gjøre som dere, de må jobbe fullt for å tjene like mye som dere og få ting til å gå rundt.

 

I mange jobber må man også jobbe full dag - det nytter ikke å gå før vakta er over når man er sykepleier, feks.

Skrevet

Poenget er at barna mine ER i barnehagen 5-6 timer hver dag.

Grunnen til at jeg ikke har dem i barnehagen lenger er fordi barn IKKI har godt av å være borte så mange timer hver dag!

 

Skrevet

he he, jeg lurer på om ikke det er samme personen som starter tråder med dette temaet støtt og stadig...

Skrevet

Jenta vår er hjemme sammen med meg og ligge langt fremme på alle områder...

Får høre av barnelege og helsesøster at hun er en veldig harmonisk og trygg unge og at hun kan mer enn alderen skulle tilsi. Hun leker ikke med andre barn 8 timer hver dag, men leker med andre barn flere ganger i uka.

Jeg tar meg av oppdragelsen av henne og mener at jeg gjør en veldig god jobb!!

Jeg møter dessverre mye fordommer fra andre mødre som har barnehagebarn....så dette går begge veier.

Vi lever ikke som alle andre, vi klarer oss med lite, men vi er fornøyd med vårt valg og det er det viktigste...

 

Det bør være viktigst for alle at de føler at sin hverdag er god uansett om man velger det ene eller andre.

Skrevet

For hjemmeværende og deltidsarbeidende har jeg sett at det kan være utfordrende når pensjonstiden nærmer seg, og mange må jobbe lengre enn de trodde eller klare seg med svært lite. Det er ikke alltid at det godt lønnede mannen fremdeles er en del av livet, og de må klare seg alene.

 

Selvfølgelig er dette en prioriteringssak for den enkelte, men ser at mange hjemmeværende og deltidsarbeidende har angret i disse situasjonene.

 

 

Skrevet

bla-bla-bla-bla-bla

 

 

 

Blir dere ALDRI ferdig med dette temaet?

 

Barn har det godt hjemme.

Barn har det godt i barnehagen.

Selv om man jobber fullt så prioriterer man barna sine like mye som det alle andre gjør.

 

Punktum.

Skrevet

Ja stakkars.. Håper ikke folkene i bhg tenker slik som det. I vår bhg vet de at folk må jobbe heldigvis. Er man alene, så er man alene. Og har man jobb, så er det vel bedre det enn at ungene vokser opp og ikke har mat eller klær. De har det kjempekjekt i bhg. Slike ting som dette provoserer meg! Tenk å gi mødre som jobber seg i hjel for å gi ungene et godt liv, enda dårligere samvittighet.. Stakkars deg heller enn ungene.

Skrevet

Herregud, Tror du alle barn er planlagt eller? Eller er du en av dem som mener at man bare kan gå og ta abort? Man må jo forsørge barna sine! Det er sikkert kjempefint å sitte på RÆVEN hjemme å motta trygd, men vi har ikke alle muligheten til det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...