Gå til innhold

Stakkars små

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som blir levert i barnehagen ca kl 07 hver morgen og blir hentet mellom 16 og 17 hver dag.

Får så vondt av disse barna som alltid må tilbringe så mange timer borte fra familien.

Setter så pris på å kunne gi barna mine en rolig og fin morgen da jeg leverer rundt kl 09, Henter rundt 15 så vi har heller ikke noe stress de siste timene før kvelden kommer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi slipper heldigvis dette problemet siden jeg gladelig valgte å jobbe 60 prosent og med litt dårligere råd, slik at jeg kan prioritere de barna jeg faktisk har valgt å få:)

Ja takk til barn:)

Skrevet

Hff og huff.. Det er jo selvfølgelig dumt for de barna, men mange foreldre har faktisk ikke noe valg. Samfunnet er lagt opp til at begge må jobbe, og da må ungene være så lenge i barnehagen. De fleste har jo en 8timers arbeidsdag og da kanskje litt reisetid, kanskje i rushen, og da går det fort en time ekstra.

Skrevet

Ja for alle disse foreldrene gjør det jo selvfølgelig fordi de ønsker det selv. De fleste er sikkert hjemme og ligger på sofaen mellom 7 og 17 også.....

For et dustete innlegg....

Skrevet

Ja, for folk som jobber 100 % prioriterer selvsagt ikke barna sine.

For et utrolig dustete og dømmende innlegg.

Skrevet

Det er ikke et ' dustete' innlegg.

Dette er jo rett og slett feil holdninger hos de voksne.

Du kan sikkert velge å jobbe redusert du også slik at du har tid til barna dine.

Har selv jobbet lenge i barnehage og sier som de over, det er vel ikke så veldig bra for et lite barn å være i barnehagen så mange timer!

Skrevet

VI har felles morgenstell og froskost fra 0545 til vi drar 0645 vi...Ikke noe stress, barna er lys våkne da. Legger seg 1900 (barnehagebarnet) og 2000 (3.klassingen)...

Så leverer vi, er med inn og hjelper de på plass, hilser på personalet, hadekos og drar. Så henter vi 1500, og drar hjem. Voksen begynner med middag, eldste går gennom leksene (som er gjort på leksehjelp) og leser i leseøveboka og minste spiller DS eller tegner..Dette skjer ved kjøkkenbordet, så vi er salmet.:SÅ kommer pappa hjem og vi spiser i 1600. Samlet...Så er det mulige aktiviteter til barna eller vi tar fatt på div forefallende husarbeid. Barna er med ut om en av oss gjør noe ute, eller de hjelper til/får se på TV/leke på rommet VI er på....Jeg spiser kveldsmat med minsten rett før 1900, det samme gjør storesøster. Da har vi noen gang sett barneTV andre ikke,- også er det kveldsstell og i seng for minste, så trener jeg en times tid, og mens det så legger største seg og jeg har nattaopplegg med henne når jeg er ferdigdusja.....

VI jobber begge 100%, men begynner 0700 og 0730 på jobb og har bare 2min og 10min kjøring til jobben, og 7,5t dag, da vi ikke har egne spiserom på jobbene noen av oss... Så får mye ut av dagen vil jeg si. Og vi er nok både mer og mer riktig sammen med barna enn mange av de som reduserer sin stilling, eller blir hjemme "for barna" sin del..Hadde vi jobbet lenger unna slik at ungene måtte være en time ekstra i barnehagen, hadde vi nok taklet det også. Ungene lider ingen nød, men så er vi veldig bevisst på og gjøre mye felles HELE familien flere gang i uka, ha faste måltid sammen (vi har to måltid HVER dag, sammen,- alle fire!!!!) og er med barna på deres aktiviteter og gjør en innsats for å bli kjent med foreldrene til de barna de er venner med.

SYnes synd på barna som holdes hjemme for lenge jeg. Og som "henger etter" i sosial forståelse når de begynner på skolen. Den må nemmelig læres ved samvær og fri lek med andre barn, ikek BARE av mamma og pappa. Barn har andre måter og være sammen med andre barn på enn hva vi lærer de når vi som foreldre ALLTID er til stede.:

Skrevet

Ja 0921, og mannen din kan sikkert jobbe redusert han også, så kan barna deres få enda kortere tid i barnehagen. Dere har helt sikkert råd til det om dere bare prioriterer barna deres fremfor materielle goder.

Skrevet

Så Hi , du syns vel det er tull at barnehage i det hele tatt finnes du da?

Skrevet

Det blir så teite svar. Si meg den som virkelig mener at det er godt for et barn å være i barnehagen 8 eller 9 timer daglig.

Sier seg jo selv det kjære damer, det er ikke heldig for barnet.

Selv er mine barn i barnehagen 6 timer hver dag.

Klart det er bra å ha noen timer i barnehagen, men 8 timer?... 9 timer?... Sorry men det ER drøyt.

Og eneste grunnen til at noen reagerer så veldig er ene og alene dårlig samvittighet!

Skrevet

Skal vi virkelig ta opp dette igjen??? Ja, stakkars små som er i barnehagen med gode voksne og noen å leke med hele dagen lang.

Sånn som samfunnet er lagt opp i dag så kreves det to lønninger for å kunne sitte med et hus.

Håpløst innlegg.

Skrevet

Nei det synes jeg ikke.

Veldig bra med barnehage, men jeg synes det holder med ca 6 timer daglig.

Vi snakker tross alt om små barn her som trenger annet enn en barnehage tante til å oppdra seg.

Sånn er det!

Skrevet

Kanskje jeg tar feil men trodde de fleste jobbet til 16?? Ellers må man vel jobbe turnus av noe slag? Tror personlig(altså ikke på bakgrunn av vitenskap) at det ikke er så fææælt som du skal ha det til....

Noen er heldige og har større valgmuligheter når det kommer til arbeid og sånn er det. Uansett så kunne ikke alle sluttet kl 14.30 på jobb, da hadde sikkert ikke samfunnet/økonomien vi er så glad i gått rundt... Merker jeg er lei denne type innlegg.. Husmødre vs arbeidende, Amme vs flaske osv... Alle kan ikke velge det samme, er variasjoner som gjør at ting fungerer.

Skrevet

Det ene barnet mitt er i barnehagen fra 7.30-16.00 hver dag, da både mannen og jeg jobber 100%. Han stortrives i barnehagen og gleder seg til å gå dit, sånn har det alltid vært. Vi stresser heller aldri på morningen, står opp 6.45 og drar rett før 7.30, og da spiser han forkost i barnehagen. ( han er ikke en som klarer å spise med en gang han har fått opp øynene) Vi er en familie som gjør mye sammen, vi går på svømming en gang i uken og i helgene gjør vi alltid noe sammen hele familien. Så jeg er veldig enig med en over her som skriver at det heller kommer ann på kvaliteten av det man gjør når man er sammen med barna.

Jeg vil heller ha god råd og bra kvalitet på hvordan vi er som familie enn å ha dårlig råd, men kan hente barne mitt 2 timer tidligere i barnehagen....

Skrevet

Det som er så teit med sånne innlegg, er at den eneste grunnen til at folk skriver dem, er for å skryte over hvor gode foreldre de er (som om antall timer i barnehagen har noe som helst å si for det...).

Hvorfor er det så viktig for noen at andre foreldre skal få dårlig samvittighet? De aller færreste ønsker å ha barna sine i barnehagen så lange dager, MEN DE FLESTE HAR IKKE NOE VALG! Hvorfor så viktig å gni det inn?

Det som også er litt artig er at disse innleggene alltid kommer fra damer som blir forsørget i større eller mindre grad. Selv jobber mannen deres 100 % og vel så det, men det ville ikke falt dem inn å si at deres egne menn ikke " prioriterer barna sine". Og det kunne heller ikke falt disse damene inn og jobbet litt mer slik at FAR kunne være mer hjemme med barna.

Skrevet

Hærregud for et dømmende innlegg... Ikke alle som har en 9-15 jobb vettu. Også er du feig at du attpåtil på være anonym. Hvilken rett har du til og dømme andre mødrer, du vet da ikke hvordan vi lever våres liv?? Nei nå ble jeg jævlig profosert,men var vel det som var meningen men hele opplegget også!!!!!!!

Skrevet

Veldig mange har faktisk ikke mulighet til å jobbe redusert for å få ting til å gå rundt uansett hvordan man prioriterer det. Vi får ikke barnehageplass før august neste år og da har vi gått over et halvt år uten min lønn. Det går greit for en kort tid, men det blir da jammen godt med skikkelig inntekt igjen da ja!

Jeg er vel et skikkelig monster her inne: Jobbe skal jeg, amme fikk jeg aldri til og jammen har jeg barnevakt i ny og ne ;D

Skrevet

Lurer på hvorfor du egentlig har barna dine i barnehage, hvis du selv går hjemme HI?

Skrevet

Lurte jeg på også, 09.46!

Ikke det at folk ikke kan velge selv, men når man først skal være fordømmende ovenfor andre, burde man kanskje se litt på seg selv først?

Her er jeg hjemme med ei på 8 mnd, mens min 4 åring er i bhg hele dagen. Hvorfor? Jo fordi jeg ikke har bil til å hente han og mannen jobber fra 8-16.

Når jeg begynner å jobbe igjen, blir begge ungene værende i bhg fra 07.30 til 16.15. Ja, sånn er det. For i min jobb kan man ikke jobbe mindre enn 100%, og det samme med mannen. Så da skal vi bare slutte å jobbe, og leve på AAP mener du HI?

Skrevet

Jeg synes synd i alle som ikke gjør som meg og har ungen hjemme en dag eller 2 i uka hele dagen og blir levert 8.00 og hentet 15.00 de andre dagene. Hører du selv hvor tåpeligt det høres ut HI? Bare fordi du gjør det slik betyr det ikke at ungene har det bedre eller verre enn dine.

Skrevet

Det som plager meg i denne debatten er at det alltid er et spørsmål om mors samvittighet. Det er alltid mor som må ofre lønn og pensjonspoeng for å hente ungene tidlig og dessuten være gratis hushjelp for mannen sin som dermed får både i pose og sekk. Jeg mener, jeg kjenner til en del menn som går hjemme fordi de er uføre eller sykemeldt, men kjenner faktisk ikke EN som jobber deltid.

Skrevet

Alle må få gjøre som de vil. Men jeg personlig kunne aldri levd med at ungene skulle vært over 8 timer i barnehagen hver dag. Nå har jeg en sånn jobb at de kan leveres 9.30 og hentes mellom 15-16. Jeg ville ALDRI satt meg i den situasjonen at barna skulle hatt lengre dager.

Både jeg og min mann er enig at jeg jobber litt redusert så lenge barna er små. Nå er de 3 og 5 og har aldrisjelden hatt lengre dag en 7 timer. Og sånn blir det for alltid. Husker selv hvor trist det var å være i barnehage i timesvis.

Men jeg kan godt sette ungene i barnehagen en dag jeg har fri også jeg da. Men aldri mer enn kjernetid. Så barnahage syns jeg er flott. Men får vår del: Alt med måte:)

Skrevet

Jobber ikke HI siden hun kan levere så sent og hente så tidlig? jeg synes mer synd på deg som lever i en egen boble og tror alle kan jobbe redusert eller begynne kl 9 på jobb.

Skrevet

For at våre døtre skal bli like mye verdt i arbeidslivet som våre sønner, så mener jeg at for hver 1% KVINNEN reduserer sin stilling, så MÅ mannen også redusere sin like mye...Det er nesten uten unntak KVINNEN som jobber redusert, og dermed er med på og bygge oppunder arbeidsgiveres syn på at en kvinne er MER borte etter hun får barn enn en mann, og dermed MYE dyrere og ha ansatt,- til tross for evt lavere lønn..

HVORFOR tar kvinnen ut permisjon, jo fordi hun tjener dårligere...Hvorfor tror dere det er slik?

Kvinner for et par generasjoner siden ofret liv, helse, familie og tid med egne barn for og tvinge frem den likestilling vi har i dag.I dag har vi det så bra at ingen vil ofre den lønn som går tapt om mannen tar ut like mye permisjon som kvinnen, eller jobber redusert i STEDET for kvinnen. Men desverre så er det det man bør gjøre. Siden det ikek skjer frivillig, så synes jeg det er viktig og tvinge det frem. Helt til det blir naturlig at arbeidsgiver ser på alle foreldre som "Like dyre"/stabile uansett kjønn...

Nei, kom ikke her og si "for barnas del" jobber jeg redusert, når du på sikt faktisk er med på og gjøre dine døtre mindre verdt som arbeidstaker..Kom og si at DERE jobber like mye redusert eller at MANNEN jobber redusert,- til tross for at han bedre lønn,- DA gjør dere noe for barnas beste i dag og i morgen.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...