Gå til innhold

-:: Tråd for oss som bruker CB Fertilitetsmonitor ::-


-:MyLife:- Gravid

Anbefalte innlegg

Ja her er den :)

Har hatt en dårlig test mnd. Glemt helt å teste to dager, men fikk likevel Max og er nå 3dpo.

Ikm i uke 22, blei en lengere periode enn antatt. Så her blir det en ny 30 dagers syklus :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 DPO =)

Fortsatt ingen tegn til noe som helst..

Bare litt lys rosa utflod innimellom, så har vel egentlig tenkt at tanta kommer ganske snart.

Skal ha varetelling i skuffen, sjekke om det er nokk pinner til neste runde :) Haha

 

Hvordag går det med dere, flere fom venter i spenning nå?

Kanskje noen har begynt å teste :P

 

Lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, jenter!

 

Vet dere noe om hvor stor sannsynlighet det er for å få el når monitoren går opp på max? Jeg hadde max på dag 12 og 13 denne perioden, men har ikke hatt et eneste pms symptom, ikke en gang ømme pupper og det pleier jeg å ha + murringer og stikkinger i underlivet. Denne gangen er det ingenting! Kan det være at egget ikke har sluppet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er på dag 5, så i morgen starter testinga etter el igjen.

Sååå klar for at alt skal klaffe i pp5 :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Så nå ser det slik ut, sykluser på 25 - 26 dager:

 

1 PP = 6 - 9 L, 10 - 24 H, 25 L (testet morgen)

2 PP = 6 - 25 L (testet morgen)

3 PP = 6 - 10 L, 11 -24 H, 25 L (testet morgen)

Mellom her hadde jeg en syklus på 45(!) dager, aldri vært over 26 - 28 i hele mitt liv, men det var ufattelig mye stress denne mnd.

4 PP = 6 - 11 L, 12 - 24 H, 25 L (testet kveld)

5 PP = 6 - 8 L, 9 - 10 H, 11-12 MAX, 13 H, 14 L (testet morgen)

6 PP = 6 - 11 L, 12 - 13 MAX, 14 H, 15 L (testet morgen)

7 PP = 6 - 9 L, 10 -11 MAX, 12 H, 13 L (testet morgen)

 

Har visst eggløsning på forskjellige dager, så dete r lett å skjønne at man kan gå glipp av dem hvis man tror at de er på samme dag ja :-)

 

OG jeg sverger nå til Vitex, for etternesten 2 mnd på dem så fikk jeg MAX og får det fortsatt, før Vitex fikk jeg kun HØY eller hele LAVE serier :-)

 

Selv om jeg ikk er prøver lengre, så blr jeg SÅ hæppi når jeg ser egget på monitoren hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 2 måneder senere...

Nå skjønner jeg ingenting, 2 siste periodene så har den vist MAX på siste dag, når den skal vise lav. Strekene på pinnen indikerer heller ikke at jeg har el i dag, og det er noe man ser godt på dem. Har også blitt vant til å bruke 10 pinner, men denne perioden ville den ha 20 med siste pinne i dag som da sa MAX... skjønner ikkeno jeg :-/

 

Her er mine perioder så langt iallefall:

 

1 PP = 6 - 9 L, 10 - 24 H, 25 L (testet morgen)

2 PP = 6 - 25 L (testet morgen)

3 PP = 6 - 10 L, 11 -24 H, 25 L (testet morgen)

Mellom her hadde jeg en syklus på 45(!) dager, aldri vært over 26 - 28 i hele mitt liv, men det var ufattelig mye stress denne mnd.

4 PP = 6 - 11 L, 12 - 24 H, 25 L (testet kveld)

5 PP = 6 - 8 L, 9 - 10 H, 11-12 MAX, 13 H, 14 L (testet morgen)

6 PP = 6 - 11 L, 12 - 13 MAX, 14 H, 15 L (testet morgen)

7 PP = 6 - 9 L, 10 -11 MAX, 12 H, 13 L (testet morgen)

8 PP = 6 - 10 L, 11-12 MAX, 13 - 14 H, 15 L

Brukte primolut mellom periode 8-9 så jeg forventet ikke EL i periode 9 og kanskje 10, eller iallefall at den var forandret.

9 PP = 6 - 8 L, 9 - 14 H, 15 MAX(siste pinne)

10 PP = 6 - 7 L, 8 - 24 H, 25 MAX(siste pinne, ba om 20 denne perioden)

 

Må være en forsinket EL, for når jeg ser på testpinnene så trodde jeg at jeg hadde EL på dag 11, selv om den var på HØY. Når jeg ser på den i dag så har den bare 1 strek,og har man EL så skal begge være der, og kontroll linjen helst svakere enn LH linjen... Men er virkelig glad jeg bruker denne monitoren hvis ikke hadde jeg vært ett spørsmåltegn titt og ofte, og som det sies, det tar virkelig stresset bort fra alt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

1 PP = 6 - 9 L, 10 - 24 H, 25 L (testet morgen)

2 PP = 6 - 25 L (testet morgen)

3 PP = 6 - 10 L, 11 -24 H, 25 L (testet morgen)

Mellom her hadde jeg en syklus på 45(!) dager, aldri vært over 26 - 28 i hele mitt liv, men det var ufattelig mye stress denne mnd.

4 PP = 6 - 11 L, 12 - 24 H, 25 L (testet kveld)

5 PP = 6 - 8 L, 9 - 10 H, 11-12 MAX, 13 H, 14 L (testet morgen)

6 PP = 6 - 11 L, 12 - 13 MAX, 14 H, 15 L (testet morgen)

7 PP = 6 - 9 L, 10 -11 MAX, 12 H, 13 L (testet morgen)

8 PP = 6 - 10 L, 11-12 MAX, 13 - 14 H, 15 L

Brukte primolut mellom periode 8-9 så jeg forventet ikke EL i periode 9 og kanskje 10, eller iallefall at den var forandret.

9 PP = 6 - 8 L, 9 - 14 H, 15 MAX(siste pinne)

10 PP = 6 - 7 L, 8 - 24 H, 25 MAX(siste pinne, ba om 20 denne perioden)

11 PP = 6 - 8 L, 9 - 11 H, 12 - 13 MAX, 14 H, 15 L.

 

Her går det unna med pinner ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg ferdig med 11 PP med monitoren så nå er det bare å vente på tanta som så fint kommer på CD 26 hver mnd og starte på 12 PP (27 pp totalt wuhuuuu!) :-) Begynner å bli litt lei av å tisse på pinnene selv om det blir en vane, og det er fint å se at man har eggløsning, og ikke minst når - har fått meg noen overraskelser der :-)

 

Vel puster inn, senker skuldrene, bestiller 2 pakker til med pinner på ebay, og går inn i en ny 'pp' med godt humør :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Annonse

Dette er en gammel tråd, men dytter den bare opp for dere som nå bruker monitoren for det er mange ting dere lurer på som kan leses her :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 år senere...

Tips til alle sammen: 

Jeg leste et sted at mange er opptatt av å ha sex på eggløsning dagen . Men jeg leste en artikkel om myter angående graviditet, og feilen en del gjør er å vente til der blir Max. Man bør heller ha sex på dagene det står HØY , og ikke MAX , For sædcellene kan leve i fem døgn og de er der og venter på egget. Jeg har lest at tenker man sånn er det lettere å bli gravid. Så ikles stress med Max, ha sex hver dag/annenhver dag FØR Max kommer. Og jeg har også lest at mange clear blue fertilitets monitor folk får feil resultat av og til og stå der eggløsning likevel når man tester med strips ved siden av. Så mye sex FØR Max dagen og ikke så mye fokus på Max dagen er mitt hete tips! Så slipper man bli så stressa av Max dagen også 

OG jeg har også lest store det ikke er sant at mannens sæd blir utvanna av å ha sex hver dag. Det er også en myte leste jeg. Men sex annenhver dag skal jo holde. Men kanskje noe oftere FØR Max kommer. Så er det bra :)

Anonymkode: 3936a...554

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 år senere...

Hei! 
 

Jeg er nå på min første syklus igjen med Clearblue fertilitesmonitor etter en missed abortion. 
Rett etter mens, viste fertilitesmonitoren «HØY» allerede første dag (dag 7 i syklus) jeg testet. Nå er jeg på dag 11 i syklusen, og den viser fortsatt «HØY». Den har altså vist «HØY» i 4 dager.

Første (sist) gang jeg brukte monitoren, startet det på «LAV» og steg etterhvert jo lenger ut i syklusen jeg kom, og jeg ble gravid på første forsøk med monitoren. 

Stusser derfor litt nå, siden den har vist «HØY» hele veien..

Hormonene mine er tilbake til normalen etter graviditeten, og gravidstester viser negativ. Tror derfor ikke at det har en sammenheng med tidligere graviditet.

Noen som har opplevd lignende?
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...