Gå til innhold

-:: Tråd for oss som bruker CB Fertilitetsmonitor ::-


-:MyLife:- Gravid

Anbefalte innlegg

Har ikkje prøvd men spørrer den etter ?

 

 

Jeg fikk MAX i dag og teststreken var barre ein bagatel mot den jeg fikk. Snakk om så intens blåfarge da.

 

Aksjer er på plass men må sikkert i morgon og. Håper det klaffa :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja den spurte etter test i morges. Så testa men fikk lav. Bedre lykke i morgen :)

Legg inn nok aksjer, og lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jenter!

Slenger meg på denne tråden:) Jeg kjøpte meg CB monitor for 4 mnd siden, men slapp å bruke den. Dessverre gikk det ikke så bra, endte i MA. Vel, nå har jeg fått første tr etter utskrapningen og lurer på om noen av dere har begynt så tidlig. På esken står det nemlig at en skal vente til en har hatt to normale sykluser... Men satser på at det funker, da hcg nesten er helt ute av kroppen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte rett på første mensen etter svangerskap, litt uregelmessig de første par månedene, men den viste meg jo fremdeles når jeg hadde eggløsning og ikke, og det er jo det vi er ute etter å finne, så jeg sier kjør på :o)

Nå tenkte jeg at jeg skulle virkelig begynne prøving.

HAr prøvd å unngå desemberbarn, da jeg allerede har en desemberedition :o)

Men om jeg allerede er gravid, så er jo det bare staslig ;o)

Lykke til på ferden!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du fikk MAX snurf 6pp :)

Da skal vi bare lene oss tilbake å vente :)

Håper alle dere andre også får max å at vi klare det denne mnd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nok aksjer i morgon og for sikresskuld. Så vi får krysse fingran og håpe. Håper fleire kommer etter :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har akkurat begynt å bruke monitoren igjen. Er bare på dag 2. Vi er nå igang med å prøve på andremann, og jeg håper det går like fort som nummer 1.

 

Førstemann satt etter kun 3 mnd med monitoren, så det gikk veldig fort.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg krysser fingrene for dere Happysmurf og snurf 6pp!! Håper den satt denne gangen :-)

 

Selv er jeg på ny runde på leting etter el, og monitoren ba om pinne i dag igjen på dag 6 :-( Begynner å bli møkklei av å tisse på den pinnen altså, så nå må jeg finne den EL'en så jeg kan slutte argh! Har ikke fått basalmålet enda så jeg kan ikke samkjøre det, men får det sikkert over helgen så da er det vel bare å begynne å tempe samtidig for å få en indikasjon.

 

MEN faktisk kan det være at jeg har lavt stoffskifte!! Ble huka tak i av en lege og hivd inn på labben for å ta prøver for det, og etter å ha lest på nett så er jo alt om meg jo - for sånn har jeg hatt det i flere år, og da er det jo ikke rart at jeg ikke blir gravid! Blir interessant å høre hva legen sier når han får svarene :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingrene for deg og håper det er ein løsning. Surt og ikkje veit nokon ting korfor den EL max ikkje kommer.

 

Ja håper det klaffa for oss. Sitter og barre og venter no :o)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser den ;-)

Tisse på den pinnen kan bli litt kjedelig i lengden..

Enda er dette min første mnd me monitoren. Heldigvis stoppet den etter å ha kommet ned på lav igjen. De andre mnd brukte jeg cb sine digitale tester.

Vi får håpe du får Max snart..

 

Er vel 4dpo i dag, huff dette tar laang tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7dpo i dag.

Bare 7dager igjen da :)

Kjenner jeg er litt utolmodig, har ikke helt trua denne mnd så vil bare starte på neste pp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 dpo i dag

Samme her er utolmodig, men tror detta har godt i vasken. Ingen tegn til noen ting :o(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har laget en egen link. men skriver her alikevell :)

 

Bruker CB fertilitetsmonitor. de første to mnd fikk jeg kun lav hele veien. startet på vitex. nesten brukt en boks nå. forje syklus startet med spotting i en uke. 48 dagers syklus den mnd. begynte å teste etter el på dag 8. fikk da lav. så høy fra dag 9 helt til den dagen jeg ikke fikk testet lengre. men hadde mistanke til el uansett. tester med morgenurin..

på dag 39 begynte jeg å spotte. og stilte inn monitoren på dag 1 igjen da jeg trudde d hva mensen. men etter 4 dager med spotting, mye brunt. kom mensen som vanlig. men da hva jeg på dag 5 på monitoren. begynte å teste etter el på dag 7 denne gangen.viste da lav i to dager. på dag 9 fikk jeg høy. er nå på dag 11 og har høy og enda mensen.. max når man har el. Det jeg synes er rart er at jeg har høy når jeg har mensen, trudde den da skulle være lav?..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei jenter!

Jeg har lest igjennom tråden her en gang til, etter at jeg startet å teste med monitoren, er på dag 9 nå og er fortsatt på lav. Ser dere skriver om østrogenlinje og LH-linje. Vet at LH øker før el, men hvordan er det med østrogen? Hva er hva av disse strekene? Er det ikke noen kontrollstrek? Den ytterste har økt hos meg nå, hva vil det si?

 

Håper noen av dere svare meg :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg begynte testingen på dag 6 og allerede dag 7 steg den til høy.Nå har jeg akkurat hatt el og da var det 2 streker på pinnen. Fikk lagt inn noen aksjer rett før. Så da er det bare å vente. Hadde max på dag 13 og 14. Høy på dag 15. For så å bli lav igjen på dag 16. Dette er den første mnd jeg har brukt cbf.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk MAX i dag jenter!! Jaggu i 5. periode med monitoren!! Wuhuuu :-)) Nå ser jeg på pinnene at jeg så visst ikke har hatt MAX før i de 4 foregående PP'ene, for LH streken er sterk og østrogenlinjen er nesten ikke eksisterende - så jaggu denne monitoren har noe for seg ja! :-))

 

 

♥(¯`°•.¸Skal jeg? 1MA¸.•°´¯)♥:

 

Når man nærmer seg EL så blir østrogenlinjen svakere(den som er mot testhjulet) og LH linjen som er den mot tissepinnen blir sterkere. Og som i dag når jeg fikk MAX så er østrogenlinjen veldig svak mens LH streken veldig sterk :-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er på dag 15 i dag, og har max for 2. dag på rad. Hadde høy 3 dager før det igjen. Det som er rart (positivt) denne pp'en er at jeg har hatt uvanlig mye el-slim. Jeg pleier aldri å merke at jeg har el-slim, så dette ser jeg på som et godt tegn! Syklusen har også rettet seg tilbake til el rundt dag 14 som var det jeg hadde tidligere (sansynligvis i dag da, siden jeg har max på 2. dagen). Har hatt rundt dag 17 de pp'ene jeg har testet med monitoren. Kanskje det hjalp å slutte å røyke ;-)

 

Har hatt sex på den dagen jeg oppdaget mye el-slim, som jeg mener var dag 12, i går, og forhåpentligvis i dag og i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Nå er jeg på min 15. dag med monitoren. og siden dag 6 har jeg hatt HØY, noen som kan forklare dette? er ikke det ganske lenge å gå med høy fertilitet??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde høy ifårge mnd fra dag 9 og det var i 18 dager framover. Ingen max denne mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(¨¨mylife¨¨) pp11

Hvilken PP er du i? Du ser jo på mine at det kan være PP du ikke får max i, eller iallefall utslag på :-)

 

 

Jeg var selv hos legen i dag men han ville ikke ta disse fertilitetsprøvene av meg og mente at siden jeg har sykluser på 26 dager så hadde jeg el. I hans hodet er det: har du EL får du mens, og får du mens har du hatt EL! Men dette vet vel alle vi som har vært eller er prøvere at ikke stemmer. Og selv ser jeg det på monitoren at nei jeg har ikke hatt EL før, for strekene på pinnene og EL-smertene jeg har i dag er helt uten sidestykke i forhold til de siste 4 PP. Så jeg skal få tatt disse på klinikk for å sjekke status på fertilitet, for å krangle med fastlegen det gidder jeg ikke :-)

 

Men det jeg ikke skjønner er: Jeg fikk max i går og østrogenlinjen var nesten borte og LH linjen sterk. I dag var det omvendt østrogen sterk, og LH svak - men jeg har EL smerter i dag. Kan ikke komme på å ha hatt det før så det forvirrer meg. Er det "eggposene" som sprekker i dag, siden det stikker så fælt i eggstokkene, slik at skal jeg prøve igjen så bør jeg ha sex på første dag på MAX? For jeg er jo på pinnene at jeg hormonelt var på topp i går...

 

Ble litt rotete, håper noen forstår hva jeg vil frem til og kan svare for dette er jeg ikke flink på :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

athina`s verden: Når monitoren viser max har du eggløsning fra 12 til 36 timer eller noe sånt. derfor viser den max to dager på rad. da el kommer ei stund etter påvist lh hormon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klar for nr2:

 

Ah, sånn ja, da var det det som skjedde for nå er smertene borte - så da er det lurt å nyppe litt på første dag max da så rumpetrollene kommer seg opp i systemet før egget kommer ned :-) Jeg er ikke prøver lengre men merkelig nok den første gangen jeg får max etter 5 PP så nyppet vi på morgenen før jeg fant det ut, og han er borte i dag så det var da veldig til tilfeldigheter :-) Oh well den sitter allikevel ikke, for sånn flaks har jeg ikke så jeg peser ikke med det :-) Men da har jeg forstått dette med når i allefall :-)

 

Takk for hjelpen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger litt hjelp hær nå !!

Er 10 dpo i dag. Hadde litt blod i utflod på lørdag, litt blod på søndag, Ubetydelig i går, men brun spotting i dag.

Tenkte først på festeblødning, men skjønner nå at det bare er tanta som melder sin annkomst. Forventa IKM er på lørdag/søndag.

Når skal jeg starte en ny syklus på monitoren min??

Er det første dag me ordentlig blødning, eller ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var vi nede på la igjen etter høy i går. Er veldig i tvil om hva som er best å gjøre når det gjelder sex ifht dette med max fertilitet. Vi hadde sex begge dagene på kvelden med max. Dvs altså bare få timer før den viste høy igjen i går. I teorien skulle det da være gode sjanser for å treffe egget, men alikevel plager det meg litt at vi ikke hadde sex igjen å går. Er ikke helt i form om dagen og vi hadde bare lyst til å sove ;-) Har en ganske god følelse denne mnd siden det virker som om syklusen min er tilbake i gammel vane symptomer på el har vært uvanlig sterke.

 

Uansett er det nå bare å begynne den kjedelige ventetiden :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt att du har fått MAX og da er det håp. Athinas verden.

 

Sitter og teller dager er 8 dpo. Men har 0 Symptomer.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...