Gå til innhold

-:: Tråd for oss som bruker CB Fertilitetsmonitor ::-


-:MyLife:- Gravid

Anbefalte innlegg

lurer på en ting jenter. har til nå hatt lav fertilitet. men plutselig idag så fikk jeg max fertilitet. kan man gå rett fra lav til max fertilitet? har ihvertfall hatt sex annehver dag i de siste 4 dagene. håper virkelig det klaffer denne gangen.

 

Underveis: håper det klaffer for deg denne gangen da. masse lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

har lest om flere som har gått fra lav til max. så d går nok ant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tror at kanskje jeg har testet litt feil også. Utenom idag så har jeg alltid tørket godt bort slim og lignende før jeg tisset for urinprøve. men idag så tok jeg prøven uten å tørke meg noe særlig og gikk rett fra lav til max fertilitet.

 

trenger man ikke å tørke bort før man tar prøven?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tørker aldri, men jeg tror ikke det har noe å si. Er nivået av hormoner i urinen, ikke andre ting, som er av betydning.

 

Er nå på dag 16 og har max fertilitet i dag etter to dager med høy. Så får vi se om det blir no på oss denne gangen. Synes forøvrig det er interessant å merke meg at el er forskjøvet med et par-tre dager ifht det jeg har forventet/hadde tidligere. Ikke rart da at man har bommet litt før man begynte med monitoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er på 4 pp jeg og har enda ikke fått max! Sykluser på 26 dager...

 

1 PP = 6 - 9 L, 10 - 24 H, 25 L (testet morgen)

2 PP = 6 - 25 L (testet morgen)

3 PP = 6 - 10 L, 11 -24 H, 25 L (testet morgen)

Mellom her hadde jeg en syklus på 45(!) dager, aldri vært over 26 - 28 i hele mitt liv, men det var ufattelig mye stress denne mnd.

4 PP = 6 - 10 L (testet kveld) blir interessant å se om max kommer denne PP...

 

Har alltid hatt EL på dag 12 - 13, snåle greier :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du testet tidligere (strimmel el-test)? I så fall er jeg enig med deg at det er litt pussig at monitoren ikke viser max. Alikevel så ville jeg kanskje tatt en tur til legen og forklart situasjonen. Kanskje du ikke har høye nok hormonnivåer til å få eggløsning. Kunne jo vært greit å finne ut av det ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har brukt CB's vanlige EL tester før og de har alltid slått ut - men fikk HØY i dag på dag 12, så det skal bli interessant å se hva som skjer de neste dagene :-)

 

På de vanlige testet jeg alltid på dag 9 og utover og den ble positiv som regel på dag 12. Så jeg er spent, kan være at monitoren viser meg at jeg faktisk har bommet og at selve EL'en er ett par dager senere enn jeg trodde men jeg håper virkelig at den kommer på max uansett når så jeg slipper å holde på å teste 20 dager :-) Men tester på kvelden nå og det skal jeg fortsette med, bare passer på å ikke ha tisset på 4,5 - 5 timer :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt clearblue fertilitetsmonitor i 1 pp nå. fikk high i 14 dager, men aldri max. noen som vet om jeg i det hele tatt har hatt EL da? hmm..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Er kjempeklar til å begynne å bruke min :)

Har testet med cb digital første pp og det funket fint.

Andre pp gikk jeg tom for tester, mest sansynlig dagen før el..

Så om tanta kommer i helga er jeg klar for å bruke monitoren :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er egentlig veldig få som får max på 1 pp, pga at monitoren må bli kjent med syklusen din først - så første pp er litt gjør som man vil og ha det gøy :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var testingen over for min del. Er på dag 19 og monitoren ber ikke om plere pinner. Brukte altså 10 pinner denne pp. Hadde max på dag 16 og 17. Hadde sex kvelden dag 16 og hadde planer om å ha det i går, men jeg orket ikke ;-) Var helt skutt og det var mannen også. Håper det holder alikevel! Da er det bare å begynne å tvinne tomler :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ikkje max fårge mnd og TR kom 10 dager forseint. Så no er jeg på dag 3 og lenge til. Håper denna mnd kommer med max utslag. Lykke til jenter håper det kommer masse posetive tester denne mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann :)

 

Jeg begynnte med CB monitor denne syklusen, har prøvd EL tester tidligere, men har aldri fått de positive.

I dag fikk jeg max på monitoren.HURRA!!!<3 På dag 20 så nå er det bare å hive seg rundt, å etter helga begynner ventinga..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 PP = 6 - 9 L, 10 - 24 H, 25 L (testet morgen)

2 PP = 6 - 25 L (testet morgen)

3 PP = 6 - 10 L, 11 -24 H, 25 L (testet morgen)

Mellom her hadde jeg en syklus på 45(!) dager, aldri vært over 26 - 28 i hele mitt liv, men det var ufattelig mye stress denne mnd.

4 PP = 6 - 10 L, 11 - 15 H (testet kveld) blir interessant å se om max kommer denne PP...

 

Afff er nå på dag 16 og enda ikke MAX! Ser på pinnene at på dag 12 er en topp hormonmessig for da er den streken mot hjulet på pinnen lysere enn på dag 11 og streken mot pinnen man tisser på mørkere enn på dag 11 og 13, noe som indikerer el hvis man da får max. For på dag 13 er steken mot hjulet mørkere og den mot pinnen lysere igjen... men ingen MAX og da ingen EL :-( Å så forvirret jeg blir...

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy kor trekt det går. Er på dag 8 og føles som det har gått evighet siden TR var. Åssen går det med resten av gjengen. Noen som har fått posetive gleder ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 og fortsatt HØY :-( Får ikke max denne syklusen heller siden hormontoppen allerede har vært, men jeg må nå bare fortsette til deg ikke ber om flere pinner :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kom tr her og jeg stiller inn monitoren på "m" for første gang.... Har litt forventninger nå!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er på dag 13 og den har nå gått opp til 2 på monitoren, så nå blir det full fart med møe sengekos i helga..

Eneste er jo at termin blir rundt 01.01.12. ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag 9 måtte jeg fram med første testpinne. Skuffa for da blir det nok 20 testpinner denne mnd og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 19 og fortsatt HØY, så da blir det HØY til dag 24, så LAV på 25 så begynner vi på nytt igjen - gir meg ikke før jeg får max på en periode, for det er greit å vite helt sikkert når man har EL da :-)

 

Har brukt 20 sticks i 4 pp jeg nå, har en pakke til hjemme så må vel bestille flere på ebay :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er ikkje berre jeg som har 20 testpinner. Surt når andre bruker kun 10 stk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er på dag 10 og fekk nesten max i dag. Lurer på kor lenge før max kommer men jeg håper på max da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tatt første test i dag :)

Så får bare fortsette så lenge den ber om det.

Bli gøy å se om jeg når max.. tiden vil vise.

Min første runde med monitoren. ( Første og siste, håper vi )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På dag 21 og kun HØY denne perioden. Men det som er litt rart er at jeg ser vel at jeg hadde EL på dag 12/13 men kun høy, og nå ser jeg at LH'n begynner å stige igjen, plutselig ser jeg en stripe der igjen. Skal bli interessant å se om de blir mer markante. Skjønner ikke egentlig hvorfor man ser stripa igjen da når man går mot mens...

 

OG TIL ALLE SAMMEN!

 

SPAR ALLE TESTENE, DET ER GULL!!! Jeg har brukt den nå i 4 pp og jeg har spart alle testene og jeg skriver på hver test: 6 H - 4 PP f.eks for da ser du hvordan hver pp foregår, i forhold til el og alt.... så spar dem! :-)

 

Og tro meg jeg har vært oppe med dem mange ganger for å sammenligne :-) Og hvis du blir gravid på kun HØY eller om du får MAX så er det helt sikkert noen som er interessert i å se hele rekka med tester om hvordan linjene er :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er på dag to med testing å fikk HØY :s Altså dag 7 etter første bødningsdag. Var ikke det litt tidlig??

det står at man kan får høy i opptill 5 dager før max første gangen, men da burde jeg vel få el om ca 5 dager da..

Har vanligvis el på dag 16 - 17

Hmm.. Skjønner ikke dette helt.

 

Tenkte å skrive ned alle resultatene så jeg kan sammenligne neste mnd.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...