Gå til innhold

-:: Tråd for oss som bruker CB Fertilitetsmonitor ::-


-:MyLife:- Gravid

Anbefalte innlegg

Samme her testen starta dag 9 og høy dag 10 og er det enda. Håper det kommer max snart men bruker og ha EL på dag 17. Men har ikkje fått eggløsningslim enda så det er nokre dagar til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ENDELIG! da er tr komt hit (håpte selfølgelig at den ikke skulle komme, men var spent på første pp med monitoren:))

Og da kunne jeg endelig skru på monitoren min (jeg som starta denne tråden her). Og hver dag når jeg har vert inn hit å lest, så har jeg hatt såå lyst til å få tatt den i bruk. og nå er jeg i gang.. må vel vente enda 5 dager før jeg får testa.. men men. den er vertfall på:)

 

og håper selfølglig at jeg får litt mer kontroll over syklusen min og at den sitter denne mnd ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes nå er El slimet komment så no håper jeg får MAX utslag i morgon el ondsag. Fikk ikkje max fårge mnd barre høy. Håper det slipper eit egg denna mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg ferdig med denne perioden, på dag 23 i dag, så da blir det 24 H i morgen og 25L på onsdag - og ingen MAX denne gangen heller... jaja.

 

1 PP = 6 - 9 L, 10 - 24 H, 25 L (testet morgen)

2 PP = 6 - 25 L (testet morgen)

3 PP = 6 - 10 L, 11 -24 H, 25 L (testet morgen)

Mellom her hadde jeg en syklus på 45(!) dager, aldri vært over 26 - 28 i hele mitt liv, men det var ufattelig mye stress denne mnd.

4 PP = 6 - 11 L, 12 - 24 H, 25 L (testet kveld)

 

 

Håper dere andre får bedre resultat enn meg :-) Men det som er så rart er at i denne mnd så har det økning på LH'en på pinnene de 2 siste dagene, det har ikke skjedd i tidligere perioder... Vel man lærer til stadig noe nytt om seg selv :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er så rart at noen av dere tester på kvelden. Urinen er jo mer uttynnet på kvelden enn på morgenen. Det står jo også at man skal teste på morgenurin, og det er også alles anbefalinger om man vil ha sikrest mulig resultat (mest konsentrert urin).

 

Dersom du ikke får max, så ville jeg definitivt begynt å teste på morgenen neste runde og se om det gjør noen forskjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ser så har jeg testet de 3 første PP på morgenen og ikke fått MAX, så jeg ville bare prøve noe annet :-) Og på de vanlige EL testene til CB så skal man teste på ettermiddagen/kvelden for det er da LH'en blir forhøyet(er høyest) og lettere å fange opp :-) Men selvsagt man skal ikke tisse på 4 timer og ikke drikke på 2 timer før man tester :-)

 

Vet mange som tester på kvelden jeg og får MAX men ikke på morgenen :-) Men igjen selvsagt bør man følge bruksanvisningen og får man MAX som man skal så er det jo ikke noe vits i å prøve annet :-)

 

Og en annen ting, man har dette testvinduet på 6 timer, hvis man SKAL OG MÅ teste med morgenurinen, så klarer man sjelden å holde lengre inne enn en halvtime etter man har stått opp og i hverdagene er det her rundt kl 7 om morgenen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var ikke meningen å være belærende :-) Jeg trodde ærlig talt at man hadde best mulighet for å "fange opp hormonene" på morgenurin. Testvinduet på 6 timer er jo fordi man ikke alltid våkner på samme tid/har mulighet til å teste til samme tid hver dag. I alle fall kjekt for meg slik at jeg får sovet litt lenger i helgene!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok det ikke sånn heller :-)

 

Når jeg har testet på morgenene så har jeg stilt 'm' på kl 10 så vinduet er fra kl 07 - 13 og det har fungert her når det gjelder helgene i allefall :-) Neste syklus blir på morgenen igjen, men jeg ser på pinnene at de er sterkere på kvelden :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fortsatt høy men dersom jeg hadde lest den med øyemål var den totalt negativ. Så vit jeg såg den blå streken. Testet med EL test billig og den var så vit jeg såg streken. Er vel høg på noe anna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn er mine tester også når jeg ser på dem. ser godt når toppen var og det jeg trodde var el for da synker østrogenlinjen og blir svak og LH linjen sterk, men fortsatt ingen Max, og derfra så går det jo bare nedover med LH og selv om jeg hadde HØY nå i går på dag 24 så er det jo ikke mye til LH linje. Men det som er rart, etter den såkalte toppen så forsvant mer eller mindre LH linjen, selv om jeg hadde høy, men den kom tilbake litt nå den siste uka....det har ikke skjedd før men det har sikkert med det at vi alltid har LH i kroppen og at det svinger litt. Og bare for å nevne det så er jeg ikke gravid altså.

 

Men jeg får begynne på periode 5 nå, er ikke prøver lengre, men jeg nå er det bare jakten på den MAX'en som teller og får jeg ikke det så må jeg snakke med legen og få han til å sjekke saker og ting - greit å vite hvordan ståa er inni der :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg har kommen i din sitvasjon Athinas verden. Finnes ingen tegn til max og forventa EL 17 som er i morgon. Har hatt 29 til 30 syklus men var oppe i forge mnd 40 dager og ikkje max. Så blir ikkje noko denna mnd heller :o(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man blir SÅ frustrert når det blir sånn :-( synes alle får MAX hele tiden jeg, mens jeg kun får HØY *hrmpf* Og jeg har regelmessige sykluser på 26 dager, kom som ei klokke nå også så jeg må da noengang ha eggløsning vel... skjønner ikkeno jeg :-) Men jeg skal prøve igjen på PP 5 samtidig som jeg temper, noe jeg ikke skjønner noe av, for å se om det hjelper i jakten på den evindelige el'en :-)

 

Håper du har større hell enn meg snurf 6pp :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk MAX i dag :D

La inn aksjer i går, å må vel fortsette i dag :)

Krysser fingrene for at den sitter denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har masse El slim på 2 dagen og fortsat høy. Når kommer max det blir vel ikkje denna gangen heller :o( Hadde masse EL slim forge mnd men ingen max er det fleire som har opplev det ?

 

Lykke til Happysmurf detta må jo klaffe :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har høy i dag og men så er det det at jeg har hatt 12 timers natt. Der har jeg lempa i meg minst 3 liter vatten. Og tissa ofte så testen var vel knappe 1 time urin gammel. Kan den testen vere godkjent da ? Dei 2 andre testene vil også bli slik pga av arbeidforholdet og mengden med vann. Er nødt til og drikke så mykje vann pga arbeidsforholdet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Athinas verden

 

Ser du har teke vare på dei testene. Da lurte jeg litt på.

 

Når du har fått høy måling har testene hvore negative frå augemåla ?

Har merka at når jeg har høy har jeg mangen dager med at den blå streken knapt synest. Og da har billigtestene vert negative og.

 

Har fått totalt angst for at jeg har PCOS når den er høy lenge og ingen max.Men hadde ein kjemisk gravid i januar og Februar max på CBFM.

 

Korfor går ikkje indikatoren for høy til lav når testene viser nesten totalt negativ på dei testene. Eller er det slik at når den er blit høy så henger den der ?

 

Kansje rotete skreve men håper ein fårstår :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjønner hva du mener :-)

 

Når jeg har fått høy er de totalt negative og LH linjen er ikke der i det hele tatt, så jeg skjønner ikke hvorfor den ikke går ned på LAV. Den linjen som starter på dag 6 er jo høyere enn høy etter dag 12 -14 som er toppene. Skulle tro at etter 4 PP at den skal kjenne syklusen min, men den gjir seg sikkert ikke med dette før jeg finner MAX, og får MAX i periodene. Jeg begynner å tro at hvis den ikke finner EL så bare er den HØY helt til siste dag som alltid er LAV.

 

Jeg skal begynne å tempe jeg nå bare for å se hvordan FF ser ut i forhold til det. For det er folk som har hatt EL med kun HØY altså, og flere jeg har last om som har blitt gravide med kun HØY. Det også derfor jeg ville prøve forskjellige tider på dagen å teste i tilfellet jeg produserer LH senere på kvelden.

 

Men har satt den på kl 10 nå da så viduet mitt nå er fra 07 - 13, så prøver jeg det igjen :-) Og takk og pris at jeg kjøper pinnene på ebay, for ellers hadde dette blitt skikkelig dyrt når jeg må bruke 20 pinner hver mnd :-)

 

Men jeg tror ikke du må bekymre deg for pcos altså, er sikkert bare en mnd du kanskje ikke har EL eller den ikke har plukket den opp siden du har fått MAX før :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er lurt å spare pinnene altså, har lært mye av dem jeg :-) Selv om man nå skal bruke monitoren for å slippe å analysere pinnene men jeg ser på østrogenlinjen i forhold til LH linjen og det er noe annet enn å spekulere og analysere el strimmel tester . Skriver også på dem hver dag, 6L - 5 PP feks så da ser jeg utviklingen i hvilken periode, har dem i orginalboksen der jeg skriver utenpå 5PP så er det enkelt å finne igjen dem :-)

 

Høres sikkert merkelig ut, men det er ett enkelt system og lett å finne svar hvis det er noe du lurer på. Og la oss si den slår ut på MAX på dag 14 hos deg, så kan du gå tilbake å se på de andre pinnene fra de andre PP på dag 14 så ser du på test-streken på styrken og da vet du om du har hatt EL selv om den ikke har slått ut :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ferdig med el nå :)

To dager med max å tilbake på høy i dag.

Må vel legge inn aksjer i dag å får å være sikker :P

Lykke til dere andre, vi skal nå smøre oss med tolmodighet å vente på ikm :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag vart den høy men syntes den streken var ganske sterk. Tok ein billigtest og den er sterkere en teststreken kl 17.00. Gubben for på fjelle med barna og eg skal på 12 timers jobb no kl 18.00. Kan det vere forseint med kl 8 i morgon tidligt. Får vel max i morgon tidligt på CBFM da.

 

Kan det vere forseint i morgon kl 8 ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Monitoren står på dag 10 i dag... Og fikk ikke nye pinner før i dag. Er det for sent og begynne og teste i morgen(dag 11)?? Har regelmessig skyklus på 28-29 dager

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Monitoren var på dag 10 i dag. Fikk ikke nye pinner før i dag. Er det for sent og begynne og teste i morgen da?? Har regelmessig syklus på 28-29 dager

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...