Gå til innhold

-:: Tråd for oss som bruker CB Fertilitetsmonitor ::-


-:MyLife:- Gravid

Anbefalte innlegg

Så surt da når alt såg så bra ut. Håper det har stoppa. Jeg starter den med første dagen med ordentlig blødning.

 

Krysser fingrene for deg og håper på noe posetift.

 

Har liggende ein test som slår ut på 10 U ml. Har så lyst men reknar med neg siden 0 symptomer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spotter fortasatt, så løpet er nokk kjørt.

Får bare vente på en ordentlig blødning da, så er det igang igjen.

Starter på pp4 å håper det skjer denne gangen :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var tidligt med spotting. Tenk om mensen ikkje kjem for fult og posetiv test. Det er lov og håpe Happysmurf.

 

Kan ein begynne og tisse ofte på 8 dpo. Synest jeg har sprunget på do i heile dag uten og drukket så mykje ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker den i første syklus nå. Har brukt 19 pinner nå, 20 i morgen. Den har vist høy i ca 15 dager nå. Hva skjer?

Mistet litt troen på den greia. Føler jeg har kastet pengene ut av vinduet. Måler den virkelig noe i urinen, eller viser den bare hva som er mest sansynlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den bruker litt tid på å komme "inn i det"

Jeg brukte 20 pinner de to første syklusene, den første ble den bare høy men aldri max, andre syklus var den høy lenge også max, og tredje syklus var den høy-høy-max-max-hpy, og brukte bare 10 pinner.

Så satser på at den er ganske på nett nå som jeg skal til på 4. syklus, og vi begynner å prøve å for fult (Har prøvd å unngå desemberbarn) ;o)

Den bruker litt tid på å bli kjent med deg og din syklus, og du burde kjøpe testpinner på ebay, for der koster de 1/3 av det de gjør på apoteket!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok. Dette var veldig betryggende å høre. Jeg kjøper nå testpinner på billigtester.no. Der koster det 210 kr med frakt. Er det billigere enn det på ebay?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja jeg kjøpte sist på ebay for 165 alt inkluder + 5 g tester. Søk på ebay Homehealth-uk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nice.. takk for tipset. Fikk ny pakke i posten i dag, men neste gang jeg bestiller skal jeg kjøpe fra ebay. Lurt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Snurf*

Ja har aldri opplevd å spotte en hel uke før mens tidligere :) Så det er kanskje fortsatt håp :D

Spotter egentlig ikke i det hele tatt til vanlig.

Huff, det blir noen lange dager fram til lørdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi skal vell ikke analysere strekene. men klarer ikke å la være. østrogenlinjen har blitt svakere og svakere. mens LH linjen sterkere. og idag synes jeg begge strekene har ca lik styrke på fargen.. men monitoren viser fortsatt bare høy? såg på pinnen før jeg slo på monitoren igjen å trudde virkelig den skulle vise høy idag. er første gang jeg har så like streker på den monitoren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper også testene på samme sted på ebay, billig, kjapp levering og super service :-)

 

Happy: Er jo spennende dette, er jo veldig lenge å spotte i en hel uke :-)

 

Snurf: Krysser fingrene for deg også, fortsatt håp :-)

 

Hvor mange PP har alle brukt monitoren nå egentlig, statistisk sett burde flere av oss være gravide nå ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er min 5 PP over og når jeg endelig har fått MAX og funnet EL så kan jeg senke skuldrene litt og kan endelig slutte å tisse på pinnene denne PP :-) Men det skal bli spennende å se når den ber om pinner i neste syklus og om jeg finner MAX da også, og at dette ikke bare var for å erte meg :-)

 

Så nå ser det slik ut, sykluser på 26 dager:

 

1 PP = 6 - 9 L, 10 - 24 H, 25 L (testet morgen)

2 PP = 6 - 25 L (testet morgen)

3 PP = 6 - 10 L, 11 -24 H, 25 L (testet morgen)

Mellom her hadde jeg en syklus på 45(!) dager, aldri vært over 26 - 28 i hele mitt liv, men det var ufattelig mye stress denne mnd.

4 PP = 6 - 11 L, 12 - 24 H, 25 L (testet kveld)

5 PP = 6 - 8 L, 9 - 10 H, 11-12 MAX, 13 H, 14 L (testet morgen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herre gud eg er 9 dpo og ser ein svak svak strek. Må vri og vende for å sjå den. No spørs det om den sitter sjansen er ikkje stor. Håper egget sitter kan bli utstøtt enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK. JEG TRENGER RÅD :)

 

Er 1 syklus jeg bruker denne monitoren, vi har nå prøvd i 1 år.

I dag er det dag 25 i syklusen. Har hatt høy sannsynlighet i ca 16 dager. Og i dag er det MAX :)

Kan jeg stole på at det stemmer at jeg har eggløsning nå? Eller er denne monitoren helt på bærtur?

 

HJELP HJELP :) Setter sååå pris på tilbakemelding

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri hørt om noen som har føtt MAX på dag 25 for det er som regel en dag som alltid er lav siden det er den siste pinnen - men har du jo lange sykluser så hadde jeg stolt på den for det måler jo begge hormonene :-) Så kjør på i dag og 2 dager fremover :-)

 

MEN jeg har hørt om folk som har vanlige sykluser som har fått MAX på dag 25 og årsaken til det er at de har vært gravide og da kan jo EL tester slå ut :-) Så har du vanlige sykluser så hadde jeg tatt en graviditets test, og jeg kjenner jeg blir veldig glad i hjertet mitt nå, så det kan faktisk være at du er det altså uten at jeg er i spå-modus nå ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såå gøy Snurf :D

 

Håper streken blir sterkere, og spira sitter !

 

Jeg er 12 dpo i dag, spotter fortsatt.

Så det blir spennende å se om tanta kommer til helga.

Vi har begynt "ett nytt å sunnere liv" Hehe.. Håper kanskje dette hjelper på fertiliteten :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satser på at det er EL. Eller jeg HÅPER på at jeg er gravid. Men når jeg har prøvd 1 år nå så føler jeg at det aldri vil skje. Vet at mensen kommer måned etter måned.

Pleier å få mensen etter 28-30 dager liksom. Så syntes det var sent å få EL. Men vi skal kjøre på i dag og 2 dager fremover.

Føler bare at jeg kanskje ikke kan befruktes denne mnd siden jeg kun har hatt høy, og ikke MAX (før nå).

Ååååå jeg håper så du har rett at jeg er gravid.

Har hatt hodepine, vært sliten og litt kvalm i formen i 3 dager nå. Men regner med jeg bare brygger på noe.

Er garantert ikke gravid. Føler jeg kommer til å prøve evig. 1 år er LENGE :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men vennen, har du EL 3 - 5 dager FØR mens kommer du heller aldri til å bli gravid for lutealfasen blir jo for kort så da må du ta kontakt med legen igjen og få hjelpe til å flytte EL'en :-) For husk EL kommer 24-36 timer ETTER den første MAX(og du fikk den første max idag), for du får ALLTID 2 MAX i en mens-syklus, monitoren er laget sånn og etter den viser MAX så viser den alltid høy i en dag så lav og da ber den ikke om flere pinner :-)

 

Så hvis du tror at du har el som da blir på dag 26 i en syklus som bare er 28-30 så må du kontakte legen og få hjep, for da er det ikke rart du har prøvd lenge siden det er veldig sjelden man blir befruktet så kort tid før mens :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahh blir gal av dette :) Vil så gjerne.

Har bestilt legetime. Skal dit 10 mai. Men har tatt EL tester før. Da har de vært ca midt i syklusen. jeg vet ikke hva som skjer jeg. Håper jeg har lang syklus denne gangen så det kan gå i boks.

Skuff. Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det kan det selvfølgelig være :-) Skjedde jo meg i 3pp, og da ble syklusen 45 dager(aldri noen sinne skjedd før) og el kom på dag 30, så utfra mens så hadde jeg el på dag 31 :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spotter du så lenge heile tiden eller er det berre denna mnd ? Kansje det er håp fortsatt :o)

 

Er så spent om spiren vil sitte hadde kjemisk i januar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har spottet noen ganger tidligere, men aldri mere enn en dag max to før tanta kom. Men er leeenge mellom hver gang det skjer.

Så synes dette er merkelig.

Ja håper selvfølgelig at tanta ikke kommer å dette avtar =)

Hva er egentlig en kjemisk? Positiv test, men det blir ingen ting?

Krysser fingrene for deg :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...