Gå til innhold

-:: Tråd for oss som bruker CB Fertilitetsmonitor ::-

Anbefalte innlegg

Tenkte kanskje d va en god ide og få samla oss som bruker Clearblue Fertilitetsmonitor:)

Skrive litt om erfaringer, spørsmål og generelt om hvordan en slik duppdings brukes:)

Selv er jeg ikke begynt å bruke den enda, ska begynne på neste syklus. Gleder meg litt:)

Fortsetter under...

Bruker selv CB-monitor og er vel nå på dag 7. Er på 2. syklus med den, og i første syklus kom el veldig sent. Alikevel fikk jeg mens på riktig dag. Kort lutealfase, altså. Blir spennede å se når den kommer denne gangen. Jeg må innrømme at jeg ikke er så veldig nøye med de testene. Forrige gang skulle jeg jo egenltig teste 20 pinner, men da el var over, så gadd jeg ikke mer ;-) Merket forøvirg at det var korrekt med el da monitoren viste at jeg hadde det, for etter førstemann, så har jeg plutselig begynt å kjenne el. Det gjorde jeg aldri før. Blir spennede nå å se om den sitter denne gangen. Blir 4. pp. Her skusler vi ikke med eggene, så selv om det blir termin i julen, så prøver vi alikevel. Får selskap av faren, om ikke annet ;-)

Bruker cb fertilitetsmonitoren. 3 syklus der jeg bruker den. første syklus hva lengre en 42 dager så der fikk jeg ikke registrert el. andre syklus der jeg hadde startet på vitex hva syklusen på 42 dager men ikke el.. Mensen denne pp startet med brunt spotting noen dager før vanlig mens. så brunt igjen. varte 9 dager til sammen før d hva helt over.. på dag 6-7 og 8 hadde jeg lav på cb fertilitetsmonitoren. på dag 9 fikk jeg høy. bruker vitex på andre mnd. har fortsatt bare høy på dag 15. men på dag 13 hadde jeg masse slim som minner meg om el slim. ikke mer slim nå. skjønner ikke hvorfor cb ikke viser max. har jeg ikke hatt el enda. eller har den ikke fått det med seg. synes det er rart at man skal bruke morgenurin. trudde el gjore utslag på ettermiddagen.. igår hadde jeg plutselig rødt utflod en gang da jeg tørket meg. mensmurringer. og vondt i korsryggen.. men kan ikke være gravid symptomer.. vi hadde sex på dag 12-13-14-15. noen som ha ropplevd dette.

hei hei alle sammen. godt med en slik tråd. har akkurat begynt å bruke den. er på dag 9 nå. har litt lange sykluser varierer veldig så er spent på når el vises.

klar for nr2: hvilken dag i syklus er du nå da? jeg pleier å teste meg 13 tida hver dag, det sies jo at man egentlig skal teste seg med morgenurin. men husker fra en gang når testet meg med clearblue el tester at jeg fikk positiv el test på kvelden. så jeg tror ikke at man må teste med morgenurin. håper jeg får el snart da. jeg prøver også på nr 2 nå.

jente 08: jeg er bare på dag 16. hadde lav dag 6.7 og 8. hatt høy siden. altså ikke oppnådd max enda.. jeg har ikke sykluser å sammenligne med. har hatt ganske ustabile og lange sykluser. begynte derfor på vitex. første mnd med den hadde jeg 42 dagers syklus. men fikk ikke høy. bare lav..

Så bra med en slik tråd :)

Jeg har heller ikke tatt min i bruk enda, men starter neste pp.

Så fremst d blir en ny pp da, krysser fingrene for at jeg slipper å prøve den ;) Jeg slenger meg med å er startklar i begynnelsen av april :)

Annonse

Jeg har brukt den i 2 mnd. Har svid av 40 tester. Den fyste mnd var alt ok med max utslag. Men denne mnd fikk jeg ikkje utslag en nesten fra 9 mars til 16 mars. Testet meg med billigstrimler og hadde posetiv EL utslag den 5 mars og 9 mars.

Tok morgon urin 9 mars nesten fult utslag, men kl 10 tok jeg ein billigtest som var kjempe posetiv. Men neste dag var CBFM nesten fult utslag og billigstrimmelen var svakere en teststreken.

Kan ein eggløsning ikkje bli oppteken på CBFM er det muligt ?

snurt5pp: lurer også på om CBFM ikke altid oppfatter eggløsning. spesilet ikke med morgenurin. om du leser lengre opp det jeg har skrevet kan du se at jeg har hatt høy utslag siden dag 9. er no på dag 17. hadde mye slim i helga. husker ikke hvilken dag nå. fredag tror jeg det var. hadde sex fra torsdag til søndag. så om jeg hadde el, noe jeg selv tror har vi hvertfall gjort d vi kunne. men ligger jo fortsatt på høy?

har lest at CBFM kan teste om man er gravid om ikke mensen kommer til ikm. men vil monitoren vise lav igjen for så høy/max ved gravid. eller holder den seg høy om det går rette veien?

ser jo ut som at du hadde el 9 mars da. siden el testen ble positiv.

Jeg tror at CBFM ikkje finner eggløsningen.Den 29 hadde jeg nesten posetiv og 30 des på foremiddagen testet jeg EL med billigstrimmel og var kjempe posetiv og neste morgon var EL nesten halvvert. Kan vere at ein har rett opp og ned igjen på nokre timer.

Føste gong jeg brukte den hadde jeg ikkje morgon urin men mitt på dagen. Da fikk jeg max utslag.

Kor mange testpinner bruker dokke pr. mnd ?

Dei 2 mnd jeg har brukt CBFM har jeg svid av 20 testpinne kvar mnd. Har syklus på 29 til 30 dager men denne mnd er jeg kommen i 34 dager og ingen mens i sikte. GGGRRR

Monitoren tester 10 og 10 pinner av gangen. Ser ingen grunn til at man absolutt skal bruke 20 dersom men er over max uansett. Jeg dropper nå i alle å teste etter at fertilitet er nede igjen.

Grunnen til at man skal bruke morgenurin, er at det er den mest konsentrerte ila dagen. Sansynligheten for å oppdage økt hormonnivå er dermed større.

I bruksanvisningen står det:

"Fertilitetsmonitor identifiserer dagen med Maksimal Fertilitet ved å registrere LH-økningen som setter i gang eggløsningen, noe som skjer ca 24-36 timer senere. Maksimal Fertilitet vises den dagen LH-økingen skjer, samt neste dag. Det er fremdeles mulig for et egg å bli befruktet etter dette tidspunktet, og derfor vises en dag med Høy Fertilitet etter dagene med Maks Fertilitet."

Hvorfor en el-test viser noe annet enn monitoren, vet jeg ikke, men det skulle overraske meg litt om monitoren er mindre nøyaktig enn vår subjektive tolkning av en el-test. Nå vet jeg ikke nok om el-tester, men tester de for både østrogen og LH slik som monitoren?

Jeg har brukt CBFM min i et år nå. Ble gravid på første forsøk i fjor!!!! Det er nesten det beste kjøpet jeg har gjort noen gang. Istedet for å bruke så enormt mange hundre på el-tester :)

Første graviditeten endte i en MA. Men vi prøvde jo igjen, og jeg ble gravid to ganger til i løpet av det neste halve året, og det var pga fertilitetsmonitoren :D Begge gangene endte det i en SA da...

Jeg er på dag 7 idag, og brukte første testpinne i går. Og både i går og idag har den vist høy fertilitet. Enten er det kroppen min som er drittlei prøvinga, eller så er monitoren bli gal. Jeg har måttet restarte den etter de fleste syklusene mine, men det er jo pga graviditeter, eller VELDIG lange sykluser. Men den burde jo tåle det...... Skjønner ingen ting jeg...

Jeg har brukt CBFM min i et år nå. Ble gravid på første forsøk i fjor!!!! Det er nesten det beste kjøpet jeg har gjort noen gang. Istedet for å bruke så enormt mange hundre på el-tester :)

Første graviditeten endte i en MA. Men vi prøvde jo igjen, og jeg ble gravid to ganger til i løpet av det neste halve året, og det var pga fertilitetsmonitoren :D Begge gangene endte det i en SA da...

Jeg er på dag 7 idag, og brukte første testpinne i går. Og både i går og idag har den vist høy fertilitet. Enten er det kroppen min som er drittlei prøvinga, eller så er monitoren bli gal. Jeg har måttet restarte den etter de fleste syklusene mine, men det er jo pga graviditeter, eller VELDIG lange sykluser. Men den burde jo tåle det...... Skjønner ingen ting jeg...

Annonse

Ja, jeg gjør det. Gir nok et mindre nøyaktig resultat (monitorene klarer kanskje ikke å beregne like godt), men sparer meg kanskje for litt penger ;-) Tidligere har jeg bare måtte bruke 10 tester. Får se hvordan det går denne syklusen.

Hei.

Jeg har brukt min i 4pp nå og er kjempefornøyd! Trodde jeg skulle ha el i dag, men CBFM viste plutselig max på søndagen. Har aldri gått direkte fra lav til max før. Heldigvis hadde vi lagt inn aksjer både fredag, lørdag og søndag. :-)

Satser på at det var gullegget som kom siden det kom så tidlig.

Hei.

Jeg har brukt min i 4pp nå og er kjempefornøyd! Trodde jeg skulle ha el i dag, men CBFM viste plutselig max på søndagen. Har aldri gått direkte fra lav til max før. Heldigvis hadde vi lagt inn aksjer både fredag, lørdag og søndag. :-)

Satser på at det var gullegget som kom siden det kom så tidlig.

Vi får krysse fingrene på at GULL egget. Sitter og venter på tante og vil begynne igjen. Har fått lengre syklus men veit ikke kortid eg skal ha tanta. Men er ikkje gravid pga kroppen føles ikkje gravid og null symptomer. Har bestilt nye test pinner i dag.

Syns tiden går ekstra treigt denne mnd, og det er over en uke til jeg kan begynne å bruke monitoren min! Fikk den i posten i går, og nå har jeg så ufattelig lyst å ta den i bruk!

Er det noen innstillinger jeg kan gjør allerede nå? eller bør jeg kanskje vente til førsta dag mens?

Må nok vente til mensen for å stille den inn.

Min ligger og blinker på M og jeg venter på IKM som aldri kommer AARRGG.

Hadde den blinka GRAVID skulle eg JA men NEIDA. Vil ha tanta så eg får starte på han igjen.

lurer på en ting folkens. er på dag 13 nå tror jeg. men ifølge cb fertilitetsmon er det lav fertilitet på meg enda. jeg begynte å litt murringer igår så vi begynte med å prøve idag. tror vi prøve annenhver dag framover(mange sier at hjelper). håper monitoren også viser noe el på meg snart. uff.....det er vel ikke sånn at når har startet med den for første gang så viser den ikke alltid el ?

Hvis man blir gravid og tester mens man bruker monitoren... Vil den da vise høy fruktbarhet hele veien etter el? Bare lurer. Er bare på dag 9 her i gården, så ingen futt på hormonfronten ennå *sukk* Er forøvrig 90% sikker på at jeg blir gravid denne runden. Bare fordi det er Murphys Law at pappa'n får selskap når det kommer til bursdag i julen. Junior blir to år i morgen, og har bursdag i samme måned som meg. Hadde jo vært litt festlig om man holdt seg til måneder man kjenner :-P

2 år gitt... Husker det som om det var i går *grøss* Og dette gjør man frivillig igjen! Verdensmesterskap i dårlig hukommelse!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...