Esperanza84 - gravid! Skrevet 3. januar 2011 #1 Skrevet 3. januar 2011 Vet det er litt tidlig å lage denne, så ikke at det var lagt en ny en så lager denne jeg....for oss som har heksa tr på besøk nå, så håper vi på bedre lykke i uke 4. Uke 4 blir den første syklusen i et nytt år. Nytt år - nye muligheter! Velkommen til skravletråden ikm uke 4 folkens! La skravlingen begynne
*lille blomst* Skrevet 3. januar 2011 #2 Skrevet 3. januar 2011 hiver meg på her jeg! lang syklus, så er allerede godt i gang med tanta. Håper den forsvinner i løpet av de neste dagene! Ikm i uke 4 uansett om jeg har lang eller kort syklus denne mnd. har fra 31-35 dager innenfor det "normale" for meg... krysser fingrene for at ikke jeg havner over 40 dager! har to sånne sykluser bak med siden april 2010! huff! Dette blir første måneden med testing etter el! håper det hjelper!
Somalibaby Skrevet 3. januar 2011 #3 Skrevet 3. januar 2011 Hei:) Trenger seriøst hjelp med alle disse gravid greiene! Har en gutt på 4 og prøver nå igjen:) Første gang jeg ble gravid skjedde det på null komma niks så gjør regne med at jeg ikke er så heldig denne ganga. Har prøvd å regne ut EL med Eggløsnings kalkulatoren men blir helt forvirra av disse greiene. Har 28 dager mellom hver gang tr kommer på besøk,vil det da si at jeg har en syklus på 35 dager? Please hjelp meg:)
Esperanza84 - gravid! Skrevet 3. januar 2011 Forfatter #4 Skrevet 3. januar 2011 Somalibaby: Du rekner ut syklusen din ved at du tar første dag du har tr (dag 1 i syklusen din) og teller hvor mange dager det går før du får tr igjen. Jeg har en 28 dagers syklus og tr kom den 4 desember og dukket opp igjen den 1 januar (nøyaktig 28 dager etter). Var noe av dette litt forståelig??? Håper det! Lilleblomst: kjipt med lange sykluser:( Får håpe den stabiliserer seg!! Jeg har veldig nøyaktige sykluser men spiren har fremdeles ikke satt seg etter 11 pp:( Vi får satse på at det nye året er VÅRT år Lykke til jenter:)
*lille blomst* Skrevet 3. januar 2011 #5 Skrevet 3. januar 2011 ja, satser på at dette er vårt år! Hvordan kom du frem til 35 dagers syklus somalibaby?? det er som esperanza sier. fra 1 dag mens til siste dag før neste mens er en syklus:) Det er jo veldig bra om du har 28 dagers sykluser som er regelmessige! Krysser fingrene for at januar er vår måned jenter! Er min 5pp, men er 6.mnd (pga lange sykluser) i tillegg hadde vi allerede planlagt siden februar 2010, så det ble lang ventetid dette her!
Annie8 Skrevet 3. januar 2011 #6 Skrevet 3. januar 2011 Har fått TR på besøk i dag. Har ikm 30. januar. Når man leser inne her på det ekspertene sier, sier de at eggløsningen alltid skjer 14 dager før mens.......vi hadde ihvertfall sengekos dagen før....men ingen graviditet...har 4 barn og har tidligere blitt lett gravid....
Esperanza84 - gravid! Skrevet 3. januar 2011 Forfatter #7 Skrevet 3. januar 2011 Xena8: Kanskje det bare tar litt lengre tid denne gangen? Du får smøre deg med tolmodighet og henge litt med oss så lenge;) Så ordner det nok seg til slutt skal du se!
Annie8 Skrevet 3. januar 2011 #8 Skrevet 3. januar 2011 Har tatt EL test- cb m smilefjes når du har eggløsning....telte meg frem til hvilken dag i syklusen og bruker det som et ca-tidspunkt....ca 13. dag i syklusen. Men kanskje eggløsningen ikke var før 2 døgn etterpå? Hvor sikre tror dere de "smilefjesene" er? Jeg synes å huske fra jeg planla mitt første barn at d ikke klaffet 14 dager før mens, men mer på dag 19. - 20. i syklusen?
Esperanza84 - gravid! Skrevet 3. januar 2011 Forfatter #9 Skrevet 3. januar 2011 Hmm...er ikke sikker! Men kan være at egget ditt er blitt befruktet, bare at det ikke har festet seg. Har lest (i en artikkel på bim) at hele 75% av alle befruktede egg går til grunne og kun 25% overlever og fester seg...kanskje det bare ikke ville feste seg denne måneden?
Annie8 Skrevet 3. januar 2011 #10 Skrevet 3. januar 2011 Ja et kan jo være mange årsaker til det.....men kan jo være greit å ha seg annenhver dag i den såkalte "fruktbare " perioden etter eggløsningskalkulatoren her inne....blir spennende å se fremover.
Esperanza84 - gravid! Skrevet 3. januar 2011 Forfatter #11 Skrevet 3. januar 2011 Det blir det:) Vi får satse på at dette er vår måned og at vi alle snart kan flytte inn på 1 tri.
Okti Skrevet 4. januar 2011 #12 Skrevet 4. januar 2011 Jeg blir med på denne tråden:) Har IKM 25. januar, dette blir min 7. pp..... Begynner å bli utålmodig... Tenk om dette ikke går... Men prøver å holde motet oppe:) Kanskje vi får det til alle sammen denne pp jenter! Jeg krysser fingrene for oss alle:)
Esperanza84 - gravid! Skrevet 4. januar 2011 Forfatter #13 Skrevet 4. januar 2011 Ikke lett å være tolmodig nei, vet, men vi får bare gjøre det beste ut av det;) Skal til legen på fredag og håper på å bli henvist til utredning (er i min 11 pp). Slapper litt av nå som jeg skal til legen....han finner nok ut hva det er som skjer i kroppen min (evt hva som ikke skjer). Vi får satse på at dette er måneden vår jenter:) Godt å ha selskap på veien ihvertfall!!
andreita med 2 prinsesser Skrevet 4. januar 2011 #14 Skrevet 4. januar 2011 Hei jenter, tror jeg hører til her, ikm den 25 januar, tanta har kommet og gått så nå er det påan igjen Mannen var hos legen her forleden og da ba han om han kunne få ta sædprøve, syntes det var veldig posetivt, glad men samtidig livredd, vi har jo en jente på snart 5 og ble jo gravid i august men mistet i uke 5 Har bestemt meg for og prøve og IKKE tenke denne pp, men det er så vanskelig Jeg har time til ny gyn den 20 januar, spent på og høre hva han mener, syntes vi har prøvd lenge nå jeg Men som noen sier, beste oppskrift på og bli gravid er og ikke ville det For og ikke tenke så mye på dette har jeg meldt meg på treningsstudio, det gleder jeg meg til, trenger også og få av litt av julefettet, så vi får se Ha en fin dag jenter
ballerinaen_ Skrevet 4. januar 2011 #15 Skrevet 4. januar 2011 Da er vi i gang igjen ser jeg Syns d er like spennende å følge med på dere andre jeg. Hehe Men håper jo at spiren vår sitter denne gang. (ikke at vi har prøvd så lenge) 2 pp sluttet på minipillen i november. Mensen kom raskt tilbake og 28 dager etter første så var den der igjen. Satser på at jeg har normal syklus Lykke til jenter
Esperanza84 - gravid! Skrevet 4. januar 2011 Forfatter #16 Skrevet 4. januar 2011 Andreita: dette blir spennendes! Tror det er bra å gå til lege, selv om det er litt skummelt....de aller fleste ting lar seg "ordne" med dagens teknologi:) Har et vennepar der han hadde dårlige svømmere og hun hadde psco og hun er lykkelig gravid nå! Så det er alltid håp!!! Tror trening er lurt! Har vurdert å ta opp igjen kickboksing...holdt på med det før og det var utrolig godt for psyken! Ellers har jeg bestilt en haug med graviditetstester og eggløsningstester, så forventer å være prøver et par perioder til...er nesten blitt vant med å få negative tester nå...rart, men jeg har en følelse på at det kommer til å ordne seg til slutt! Starter med el-tester i neste uke:) Blir spennende:)
Okti Skrevet 4. januar 2011 #17 Skrevet 4. januar 2011 Vi har IKM samme dag Andreita:) Jeg har et spørsmål til deg: var det enkelt for mannen din og få tatt en sædprøve? Blir han henvist, og er det lang ventetid på slikt? Krysser fingrene for at alt står bra til da!!
Esperanza84 - gravid! Skrevet 4. januar 2011 Forfatter #18 Skrevet 4. januar 2011 Når jeg skal til legen på fredag satser jeg på at legen min kan henvise oss begge videre, slik at min mann slipper å gå til legen sin også...ville jo være unødvendig! Men det får vi nå se på! Rekner med det ikke skal være noe hokus pokus å få tatt sædprøve...om den offentlige helsetenesten er treig/tuller seg nøler jeg ikke et sekund å oppsøke privat.
Okti Skrevet 4. januar 2011 #19 Skrevet 4. januar 2011 Dere, jeg var forresten innom helsekosten i dag og kjøpte bidronninggele.... Har noen av dere teste ut dette? Skal begynne på det i dag, HÅPER det kan være til noen nytte da:)
Esperanza84 - gravid! Skrevet 4. januar 2011 Forfatter #20 Skrevet 4. januar 2011 Jeg driver å tester dette litt ut...men er ikke alltid jeg husker å ta den! Har vert litt slapp i det siste:S Tar omega 3 og folat hver dag og så knasker jeg i meg litt bidronninggele og drikker grapefruktjuice ellers.
♥Snart min tur?♥ Skrevet 4. januar 2011 #21 Skrevet 4. januar 2011 Skriver meg inn her jeg (tror jeg) Mente jeg hadde perfekt 28 dager syklus, men nå sist var mensen 3 dager forsinket:/ (*liker ikke*) Så da blir det enten her eller uke 5... Hadde perfekt syklus sist gang der igjen da:) Men hadde gigamens;( Tror kanskje det var noe på gang der da...
♥Snart min tur?♥ Skrevet 4. januar 2011 #22 Skrevet 4. januar 2011 Lurte på en ting... Når "begynner" dere å prøve etter mens, hvor mange dager altså???
Esperanza84 - gravid! Skrevet 4. januar 2011 Forfatter #23 Skrevet 4. januar 2011 Vi har sex nesten hver dag, men passer vel spesielt på å ha sex fra dag 11 i syklusen og til og med dag 18....tror jeg har el på dag 12, men er ikke sikker...derfor jeg har begynt med el-tester! Har GIGAMENS nå jeg også, så lurer på om det kanskje var noe denne gangen...vel vel, det får jeg nok aldri vite...får satse på at det går denne gangen!!!
♥Snart min tur?♥ Skrevet 4. januar 2011 #24 Skrevet 4. januar 2011 Ja, er litt frustrerende når man må bruke nattbind, på dagtid.... I tillegg til tamponger! "HURRA"
*lille blomst* Skrevet 4. januar 2011 #25 Skrevet 4. januar 2011 huff... får neste lyst å le egentlig. Utrolig hvordan noen kropper fungerer! Jeg har hatt kraftig mens nå i strax 10 dager... håper det er som det pleier, ferdig på 11.dagen. heldigvis ikke el med det samme men... Slipper å bruke nattbind på dagen iallefall! holder med de tykke rosa og tamponger på det værste!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå