Anonym bruker Skrevet 28. november 2010 #26 Skrevet 28. november 2010 Ingen blir sittende alene. Hun skulle egentlig til familien sin. Hun hadde ikke råd til at begge reiste, så jeg foreslo at mannen min kunne kjøre begge dit eller at hun kunne reise til familien sin og barnet være hos oss. Da han dro var han helt klar på at det var slik det kom til å bli og det var ikke flere alternativ. Skilsmissetankene kommer fordi jeg tenker at om han klarer å gjøre dette mot meg på selveste julaften, så kan han finne på å gjøre dette veldig ofte i helger og ved andre høytider. Dette virker ikke å være engangstilfelle selv om det er første gang.... Forvirringen råder.... HI
Anonym bruker Skrevet 28. november 2010 #27 Skrevet 28. november 2010 gi dette litt tid. stå på ditt. men la han ta avgjørelsen. men la han forstå at en avgjøreelse er fler. de valg han tar har ringvirkninger. skriv gjerne et brev til han slik at han har muligheten til å lese hva det er du sier da man ofte i en diskusjon avbryter hverandre. du er ikke noen hvem som helst du er hans kone og ønsker han det så forstår han nok at han må tenke seg bedre om. ikke alle menn tenker seg så godt om. og ikke alle tør innrømme det og mange reagerer med sinne og frustrasjon på den som opplyser dem om deres kort tenkthet. la han få muligheten til å skli tilbake og beholde sin ære. og jeg lover deg at han gjør ikke dette igjen. inviter ditt stebarn og barnets mor. vær storsinnet slik. dette vil komme deg tilgode tilslutt. sammarbeid er viktig.
Gjest Moderator Skrevet 28. november 2010 #29 Skrevet 28. november 2010 Slettet. Svar på slettet innlegg. HI
Gjest Skrevet 28. november 2010 #30 Skrevet 28. november 2010 Det blir jo ikke riktig at du og mannen din skal feire på hver deres kant. Hva med å heller invitere hans eks hjem til dere? Det må jo være en mye bedre løsning Skjønner jo at hun gjerne vil feire et sted og ikke alene. Lykke til, jeg håper du og mannen får snakket ut om dette og blir venner igjen.
Anonym bruker Skrevet 28. november 2010 #31 Skrevet 28. november 2010 Mannen din må jo være helt blåst i hodet? Hadde det vært meg hadde jeg gitt klar beskjed om at hvis han valgte å feire jul med eksdama og ungen isteden for meg og de 3 barna hadde det blitt skilsmisse! Har du fått snakket med han?
Anonym bruker Skrevet 28. november 2010 #32 Skrevet 28. november 2010 Nei. Får ikke tak i han. Har sendt melding, men tlf er avslått når jeg ringer. Blir litt redd, men antar det er gjort med vilje. Som forklart flere ganger så vil ikke mor sitte alene på julaften, hun har familie hun kan være hos. Om hun synes dete var ok å feire sammen med meg, så hadde ikke dette vært noe problem. Skaden er jo litt gjort allerede bare ved at han klarte å se dette som en løsning for alle, så dette vil ta tid å finne ut av....
Gjest Skrevet 28. november 2010 #33 Skrevet 28. november 2010 Jeg tror på deg HI, fordi min mann har også slike tendenser. Han har en kjempe dårlig samvittighet for særkullsbarnet og dette gjør at han ofte er fraværende i nyfamilien vår. Han begrunner også mye tullete oppførsel med at han ser jo fellesbarna hver dag, men han er ikke flink til å finne på noe med barna og meg når han ikke har samvær. Mens han er utrolig fokusert på å prioritere særkulls og finne på moro med henne. Hans engasjement for særkulls var en av de egenskapene hans som jeg satte høyt og trodde at når vi fikk vårt planlagte barn at han ville ha like stort engasjement for det barnet. Men slik ble det ikke. Jeg har alltid inkludert særkulls, men mannen er flink til å eskludere meg ( fra store avgjørelser som han gjerne tar med eksen) og vårt barn(som han ikke har dårlig samvittighet for, hun har jo meg..) Føler han har større lojalitet til eksen pga den dårlige samvittigheten for barnet. Enn til vårt parforhold, familie(inkludert særkulls) og barnet vårt. Skjønner godt at du tenker skillsmisse, det hadde jeg også gjort. Tenker det faktisk ofte selv. Skal begynne i parterapi og gleder meg faktisk. Hvis ikke han slutter å forsømme sine ansvar for fellesbarnet og vårt felleskap har ikke vårt forhold noen framtid. Føler meg skikkelig utnyttet faktisk har alltid stilt opp for han og hans særkulls. Men han er fraværende for meg. Vïrker som om han ikke kan være lykkelig med meg og fellesbarnet når særkulls er hos mammaen sin uten å føle at han på en måte bedrar sin særkulls. Dette ødelegger Jul, nyttår, påske, 17mai, sommerferie osv. Ønsker meg så mye mer for mitt barn og vårt liv sammen. Ønsker meg å glede meg til jul selvom vi ikke skal særkulls og alle andre ferier hvor det er mammaen til særkulls sin tur til å ha barnet sitt.
Anonym bruker Skrevet 28. november 2010 #34 Skrevet 28. november 2010 boozt: Nå er ikke vår situasjon lik. Jeg forstår godt at de har dårlig samvittighet for alle dagene i barndommen de går glipp av når de gjerne skulle vært der. Det kan ikke være lett for de å ha annenhver jul, påske osv. Selv om dette er selvvalgt så er det ikke dermed sagt at det er lett. Og at han vil få særkullsbarn til å trives ved å hele tiden finne på ting er et resultat av den evige trivselskonkurransen mellom mor og far etter samlivsbrudd. Jeg blander meg lite borti hvordan de velger å organisere livet til deres barn så lenge det ikke påvirker meg og de andre barna i stor grad, men dette var å gå for langt synes jeg. Det er jo årets familiehøytid! Min mann har aldri sagt noe slik før. Dette er første gang etter flere år som samboere og ektepar. HI
Anonym bruker Skrevet 28. november 2010 #35 Skrevet 28. november 2010 Har du ikke hørt fra mannen din ennå? Jeg hadde nok vært rasende og fryktelig frustrert og lei meg om jeg var i dine sko og mannen kom med at han hadde bestemt noe slikt. Og jeg ville lurt på hva i H... som feilet han. Jeg ville blitt enda mer sint ,såret og frustrert om han bare forsvant i stede for å kunne snakke ordentlig om det og ikke var villig til å sette seg inn i hvordan jeg følte om det og forklarer hva han egentlig tenkte. Og jeg ville blitt rasende om han forsvant mitt på natta, skrudde av mobilen og ikke lot meg vite hvor han var og hva han drev med. Det er totalt uhørt å gjøre mot partneren sin. Hva om det skjedde noe med deg eller et av barna deres og du ikke kunne få tak i han fordi han oppføre seg som en liten furten dritt unge. Siden han ikke er hjemme eller hos foreldrene sine ville jeg anta at han var hos exen. det ene stedet han vet at noen vil være enig i hans valg. (sier ikke at han er utro altså men at han der vet at han ikke blir motarbeidet i det valget han tok men oppbakket) Jeg skjønner godt du tenker skillsmisse, hva slags far og ektemann velger bort å feire jul med familien sin kone og 3 av barna for at han vil leke familie med exen sin og det andre barnet. At han er har lyst å være med barnet sitt er jo forståelig, at det er trist å ikke feire med dette barnet annen hver jul er forståelig, Men at han mener at det da er greit å ikke feire med de andre 3 barna sine plutselig er greit er ikke forståelig. At han vil leke familie med exen sin istede for å være med sin kone er ikke forståelig. Og hva slags mann setter sine foreldre i en slik sitvasjon. Det er frytelig mange sin jul han syntes det er greit å ødelegge. Og mange mennesker han syntes det er greit å bestemme over. Når han kom hjem hadde jeg (om det var jeg som sto i sitvasjonen) spurt hva det er han driver med? Om han ikke lengre ville være familie med meg og barna dere har? Om han ønsket å være en familie med exen sin igjen? Og om han ikke ønsker dette så ville jeg spurt hva som får han til å syntes det er greit å velge bort de 3 barna dere har sammen og deg? Og jeg ville nok sagt at han kan invitere mor og barn til å feire sammen dere men om han valgte bort deg og barna for å leke familie med henne så fikk han vite at valget fikk være for godt. da kunne han venne seg til å ha de 3 andre barna annen hver jul og aldri feire med deg igjen. Noe han jo tydelig syntes er greit om han kan velge dere bort..
Anonym bruker Skrevet 28. november 2010 #36 Skrevet 28. november 2010 Jeg blir helt sjokket av å lese det du har skrevet her HI Stakkars menneske, du og dine barn fortjener så mye bedre enn denne mannen:( Men jeg forstår ikke at der mulig? Du strekker deg så langt at du inviterer eksen hans og dems felles barn til julaften hos DERE med din familie, men alikevel velger han å feire jul med eksen sin?!?!?! What? Hva med deres 3 felles barn?? Og deg? Jeg tror ikke jeg hadde invitert (hvis samboer hadde hatt en eks da), men jeg hadde aldri invitert eksen og felles barn hit med mindre de ikke hadde noen annen plass å være...og hun kunne jo feire hos sin familie, at han kjører de opp..men du er så storsinnet at du inviterer alle hit så hun og barnet skal slippe å kjøre så langt til og med!! Fy faen, men alikevel så skal han stikke av med eksen i julen?? Et ord: skilsmisse!! mye er ødelagt nå... Jeg har en følelse på at han er utro på eksen..soory men tror det er der det ligger.. Og du som skriver at "menn er enkle??" NEI en oppegående, normal mann som elsker damen sin hadde ALDRI gjort dette! Harde fakta til deg HI, synes veldig synd i deg..men det er sannheten. vær strek for dine 3 barn og skaff en skilsmisse du fortjener så mye bedre
Tokatter_USA Skrevet 28. november 2010 #37 Skrevet 28. november 2010 jeg angret umiddelbart på at jeg skrev at menn er enkle. Det er en klisjé som er for lettvint. Det jeg mener er at enkelte avgjørelser er tatt for fort uten at det ligger baktanker eller ondskap bak. I denne situasjonen er det et annet barn i bildet, som han kanskje har dårlig samvittighet overfor, så han tenkte ikke nøye nok gjennom saken i tide. Og nå har han tullet seg inn i en situasjon som føles umulig å komme seg ut av, så han har flyktet. Men kanskje denne mannen er en ond og kald og beregnende person, hva vet jeg? I min erfaring har jeg aldri møtt en slik person, så det var ikke det første som falt meg inn. De fleste ønsker å gjøre det beste for dem de er glade i, men noen ganger blir det galt. Forøvrig, anonym 17.23, var mitt første svar basert kun på hoverdinnlegget, så om det er kommet ytterligere informasjon, var det noe jeg ikke visste om da.
Anonym bruker Skrevet 28. november 2010 #38 Skrevet 28. november 2010 Dere er to i dette samlivet. Han kan ikke bestemme noe sånt over hodet ditt, det er svik. Dette aksepterer du ikke , HI, og det må du gjøre han klinkende klar over. Lag et helvete, helt til han skjønner at han har gjort en J...... svær tabbe!! Og bestill time til familieterapeut over nyttår, slik at dere får snakket ut om dette og slik at han skjønner alvoret. Jeg mener det, lag et sant helvete nå, fordi ellers vil liknende ting skje i fremtiden. Han kommer til å dra på ferier med eksen og barnet, gi de penger utover det de allerede får, osv. Enden på visa kan bli at han går tilbake til henne. Be strong!!!
Anonym bruker Skrevet 28. november 2010 #39 Skrevet 28. november 2010 Ikke tro automatisk at han er utro. Jeg tror at han ble overtalt av eksen, han syns det virket som en god idè at de kunne feire jul sammen. Kan hende at eksen på forhånd har sagt at du ikke kommer til godta det eller bli sur og når han da forteller om planen og du faktisk ikke godtar det og blir sur så blir han nok litt både skuffet og lei seg og ikke helt vet hva han skal, for han har jo flere barn å tenke på. Ikke mas på han, han har nok skrudd av tlf for å tenke litt. Det ordner seg helt sikkert. Det du kan gjøre, er rett og slett ringe eksen hans. Fortelle at de er velkomne til å feire jul hjemme hos dere, eller barnet hvis hun ikke er intresert. si at det ikke er aktuelt at de (eksen, mannen din og barnet) skal feire jul sammen hos hans familie uten at du og barna er med. Lykke til og hold oss oppdatert :-D
Anonym bruker Skrevet 28. november 2010 #40 Skrevet 28. november 2010 Ring til dine svigerforeldre og si til dem hvor fortvilet du er og at du ikke får tak i han noe sted, spill på samvittigheten deres. Fortell dem at du kommer til og oppsøke advokat i morgen den dag og at du kommer til og kreve skilsmisse. om han ikke kutter dette tullet med og feire jul sammen med eksen sin. Du bør også sende en sms til han hvor det står: Siden du ikke tar tlf så skiver jeg denne sms for og informere deg om at advokat er kontaktet og seprasjonen er underveis. Du har nå selv valgt din eks forran meg og dine barn. Kofferten din er pakket og dine foreldre er informert".
Anonym bruker Skrevet 28. november 2010 #41 Skrevet 28. november 2010 Her hadde det skjedd litt. Først til hun som ber meg lage et helvet: Det kommer jeg ikke til å gjøre. Jeg er voksen og klarer fint å snakke rolig om ting og få avklart problemer på denn måten, men takk for tips. Så til hun som ber meg snakke med svigers: Det gjør jeg ikke. Den sms du snakket om til mannen min er greit, men at jeg drar de inn i min "sak mot sønnen deres" Det vil jeg jeg ikke. Jeg tror ikke han er utro og svigers har snakket med eksen. Han er ikke der. De fikk tak i en kompis av han som bekreftet at han hadde vært der, men reist igjen i ettermiddag. Fortsatt ikke en lyd fra han til hverken de eller meg. Jeg kan ikke råde over hva mannen min ønsker. Om han virkelig ønsker å feire jul med de, så er det fint lite jeg kan gjøre. Hvis han føler at de er såpass familie at de må feire jul sammen skal ikke jeg stoppe han. Det valget tar han. Men så er da jeg også i stand til å ta egne valg og mine valg tas med bakgrunn i hans. Jeg tror uansett at julaften ikke blir tidenes beste. Det blir 2 muligheter 1: jeg forsøker å ha en så fin jul som mulig sammen med min familie og mine barn. 2: mannen min og jeg kommer til å ha en anspent tone og ikke føle oss komfortable sammen for vi begge vet hva som nesten skjedde og han er usikker på om jeg har tilgitt og jeg er usikker på om han virkelig ønsket å forandre avgjørelsen. Har fått en del tid til å tenke i dag og jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre og ikke noe stemmer oppi hodet mitt. Det jeg vet er at julen er i større eller mindre grad ødelagt, men jeg må bare gjøre det beste ut av det... HI
Anonym bruker Skrevet 28. november 2010 #42 Skrevet 28. november 2010 14:31 Selvfølgelig skal mannen din ta store avgjørelser vedrøernde særkullbarnet sammen med MORA til barnet og ikke med deg. Ærlig talt. Hadde du likt at andre enn deg selv og faren tok store avgjørelser vedrørende dine barn??
Anonym bruker Skrevet 28. november 2010 #43 Skrevet 28. november 2010 Skilsmisse fordi han vil lage til en familiejul med hans særkullsbarn? Ærlig talt, nå overdriver du helt vilt! Trolleri kalles noe så dumt som dette...
Anonym bruker Skrevet 28. november 2010 #44 Skrevet 28. november 2010 Ja det er da klart han skal men det skal ikke tas avgjørelser som i stor grad går utover hans nye familie uten å snakke med samboer/konen han har nå om det heller.
Anonym bruker Skrevet 28. november 2010 #45 Skrevet 28. november 2010 Skjønner at du flker deg sviktet og valgt bort. Men det er fortsatt en stund til julaften og om du vil (og han) kan dere komme videre til den tid. Snakk sammen, la begge få fortelle sin side av saken og kom frem til en løsning som begge kan leve med. Lignende situasjoner vil skje i fremtiden (ikke akkurat like, men situasjoenr der man er uenige osv) I et ekteskap er det viktig å kunne tilgi og gå videre sammen. Om dere begge går inn for det tror jeg dere kan få en god jul alle sammen likevel:)
Anonym bruker Skrevet 28. november 2010 #46 Skrevet 28. november 2010 Familiejul med særkullsbarnet er greit det. Også for HI, for hun har invitert barnet til å feire jul med dem. Men eksen er ikke familie. Og det blir da ikke rett å avlyse juefeiringen med FAMILIEN hans, dvs kone og barn, for å kunne feire jul med eksen???
Anonym bruker Skrevet 28. november 2010 #47 Skrevet 28. november 2010 20.06: men det påvirker jo ikke bare særkullsbarnet her, men alle. Når avgjørlsene påvirker flere familier så er det jo greit å tenke på de også, selv om de kanskje ikke skal ha like mye å si. Sånn fordi man bryr seg f.eks.
Anonym bruker Skrevet 28. november 2010 #48 Skrevet 28. november 2010 20:12. Ikke skilsmisse fordi han vil ha familiejul med særkullsbarnet, men fordi han lar kona og 3 barn sitte uten både han og særkullsbarnet på julaften fordi han vil feire sammen med eksen sin i stedet. Selvfølgelig kan særkullsbarnet komme til oss og feire med oss. Det er det at han vil feire med moren til barnet jeg blir sint for. Og hun vil ikke feire med barna mine og meg og derfor velger de å feire sammen, uten oss, hos mine svigerforeldre. HI
Anonym bruker Skrevet 28. november 2010 #49 Skrevet 28. november 2010 Men nå har far faktisk tatt en stor avgjørelse på vegne av HI og deres felles barn også. Den ser du vel, 20:06?
Anonym bruker Skrevet 28. november 2010 #50 Skrevet 28. november 2010 Isteden for å sitt på nett-skaff barnevakt og oppsøk mannen din. dra til kompiser han kan være hos. Så snakker dere sammen også ordner det seg! Blir verre av å sitt på nett og skiv seg ned i det. Prøv å tenkt løsninger som du foreslår for mannen. Så ordner det seg da!Lenge til jul enda:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå