Anonym bruker Skrevet 28. november 2010 #1 Skrevet 28. november 2010 Mannen min har et barn fra før i tillegg til våre 3. I år skal han ikke ha dette barnet. Slik vi har laget våre tradisjoner er det blitt slik at vi feirer med mine foreldre når dette barnet ikke er her og med hans når barnet er her. I år har vi derfor invitert mine foreldre til jul. Så en dag fikk mannen min en telefon. Moren til dette barnet blir kastet ut av leiligheten hun leier 15. desember grunnet salg. Dette har hun visst om en stund uten å finne nytt sted å bo. Altså hun ringer for å fortelle at de ikke har noe sted å bo i jula. Jeg synes dette er trist og inviterer barnet hjem til oss (inkl. julefeiringen) da hun visst nok ikke har råd til at mer enn en av de reiser til hennes familie et stykke unna. Da får i hvert fall barnet et sted å bo til hun finner noe nytt. I kveld sa mannen min at han hadde snakket med eksen og kommet til en løsning. Jeg begynner å tenke at jeg må forberede til at et barn til skal bo her og gi beskjed til min familie (grunnet julegave til barnet osv.) Dessverre tok historien en annen vending. Mannen min har bestemt seg for at han skal frakte mor og barn til hennes familie. Det er jo greit nok.. Men de har da sammen funnet ut at de skal feire jul som en familie, for det har de ikke gjort på flere år og det kommer til å bli såååå koselig. De skal da feire med hans foreldre (mine svigerforeldre). Er så lei meg og ser at jeg kommer til å starte på en skillsmisse rett før jul. for dette aksepterer jeg IKKE. Får ikke sove, bare tenker og tenker.... Ingen spørsmål, bare masse i hodet mitt som vil ut.. Vil skrike, men redd for at jeg vekker barna da....
Anonym bruker Skrevet 28. november 2010 #2 Skrevet 28. november 2010 Huff da. Skjønner dette setter i sving masse følelser hos deg. Syns mannen din var respektløs ovenfor deg, tenk å ta så store besluttninger for hele familien uten å innkludere deg. SNAKK med han, si rett ut hva du føler og tenker om det. Og hvordan det får deg til å føle. Sender deg en klem.
Anonym bruker Skrevet 28. november 2010 #3 Skrevet 28. november 2010 Herregud,det kan du da ikke finne deg i.....han kommer nok til fornuft, skipper vel ikke julefeiring med de 3 andre barna for å hjelpe sin eks??? Nei det synes jeg var helt hårreisende og du har min fulle forståelse
Anonym bruker Skrevet 28. november 2010 #4 Skrevet 28. november 2010 Jeg sa rett etter beskjeden at jeg ikke finner meg i at han tar slike avgjørelser og det endte med at han synes jeg var urimelig som ikke lot han feire jul med dette barnet han så så alt for sjelden. Våre så han jo hver dag osv... Det er greit, men å straffe våre barn for at de valgte dette er ennå mer urimelig synes nå jeg. Det endte med at han ble sint på meg for at jeg var så urimelig og lite forståelsesfull og så reiste han. Vet ikke hvor og vet ikke når han kommer tilbake. Hadde han bare kunnet snakke om ting i stedet for å oppføre seg som en 5-åring.... HI
jegermann Skrevet 28. november 2010 #5 Skrevet 28. november 2010 Dette blir helt feil i mine øyne men eg tror dere to som partnere har ett problem, er mer der det ligger. Jeg er gift med verdens deiligste dame og vi har snart bryllupsdag vi skal feire jul med mine og hennes barn eller rettere sagt i min eøyne er det våre alle felles barn selv om vi kjødelige ikke har barn sammen. Tror du må ta å face dette ovenfor han si hva du føler og mener. Er mannen din glad i deg så velger han det rette, men menn er enkle av og til de vil tekke alle parter kanskje du må rettlede han litt :-) Lykke til
Anonym bruker Skrevet 28. november 2010 #6 Skrevet 28. november 2010 Han derre der vil jo ikke tekkes alle...han vil tekke eksen, eventuelt stebarnet. Ikke vil han tekkes kona si, og ikke vil han tekkes de øvrige barna sine, eller sviger familien. Alle disse fientliggjør han ved å forlate dem på julekvelden. Håper hi sine svigers i alle fall har vett nok til å invitere alle.
Anonym bruker Skrevet 28. november 2010 #7 Skrevet 28. november 2010 Dette er ikke noe dypereliggende problem om det var det du mente. Da hadde dette heller ikke kommet som lyn fra klar himmel. Vi har aldri hatt noen problemer ifht dette barnet og heller ikke dette ifht våre. Dette barnet har alltid vært velkommen hos oss og jeg er nesten like glad i det som mine egne.
jegermann Skrevet 28. november 2010 #8 Skrevet 28. november 2010 som du sikkert allerede har forstått er jeg mann . Poenget mitt er at dere har problemer. menn er enkle men ikke enkle å forstå poenget mitt er at han sier ikke alt han mener og føler han er redd for å miste kontakten gjerne med barnet sitt ol jeg vet ikke hva som ligger bak, men dere to kommuniserer ikke på den måten dere burde og da legger jeg ikke noen skyld på noen av partene. Vil du skilles grunnet dette så er du jo ikke glad i han i utgangspunktet etter mitt syn. Bryr du deg så tar du dette opp på en saklig måte og forklarer hva du føler og mener. Ting er ikke alltid som de ser ut Uansett ønsker deg og barna det beste, dette handler ikke bare om julen men om mange år fremover :-)
Anonym bruker Skrevet 28. november 2010 #9 Skrevet 28. november 2010 Mine svigers har dessverre ikke plass til å invitere så mange ekstra. Min familie og i tillegg alle som skal komme hit gir antall på 14 ekstra gjester for svigers. Har snakket med de og de ville egentlig ikke har eksen der, men de ville ikke avvise barnet heller, og eksen kommer med barnet. Jeg ønsker ikke å stille de i en vanskelig situasjon, for dette er ikke deres problem. Jeg mistet hele lysten til å feire jul og vil avlyse hele greia, men jeg kan jo ikke det heller. Aner ikke hvordan jeg skal fortelle dette til familien min. Moren min, faren min 3 av besteforeldrene mine og 4 søsken.... Dette kan skape splid flere steder i familien både på hans og min side.... HI
Anonym bruker Skrevet 28. november 2010 #10 Skrevet 28. november 2010 Mener du at han skal feire jul sammen med EKSEN sin og barnet hos sine foreldre (dine svigerforeldre)??? Som en familie?? Håper jeg misforsto nå!
Anonym bruker Skrevet 28. november 2010 #11 Skrevet 28. november 2010 Bare det å foreslå noe sånt er skilsmissegrunn. om han så går tilbake på det, er det ikke greit nok. Det som har skjedd allerede kommer til å ødelegge så mye for dere at det ikke er verdt å fortsette. Det er nesten så hårreisende at jeg tenker du er et såkalla forumtroll, men etter mange år opptatt av nyfamilieproblematikk kan jeg faktisk tro det er sant, for det er så mye hårreisende som foreår der. Ville ha ringt min mor og invitert meg selv og ungene dit til jula, og ringt svigers for å høre om mannen din har en plass å sove, for han har ikke lenger en plass å bo.
Anonym bruker Skrevet 28. november 2010 #12 Skrevet 28. november 2010 Hvorfor skal ikke eksen og barnet feire jul hos sin egen familie? Var ikke det meningen sånn egentlig? Hva i all verden har fått mannen din til å ville avlyse julefeiringen med familien sin, for heller feire med eksen?? Skjønner godt du er lei deg!
Anonym bruker Skrevet 28. november 2010 #13 Skrevet 28. november 2010 Skjønnr hva du mener og er egentlig enig, men jeg har jo invitert barnet og det er hjertelig velkommen til å feire jul med oss. Det har et godt forhold til min familie og kaller foreldrene mine besteforeldre og søsknene mine tanter og onkler. Det er helt ok om barnet kommer til oss, men at han og eksen lager en plan om det de begge ser på som "familiejul" når denne ekskluderer de 3 andre barna.... Her gir jeg mannen muligheten til å feire jul med alle barne og kona si og han takker nei, for han vil heller være sammen med eksen.... Når jeg forklarer hvordan jeg føler det og ser på det, så reiser han fordi jeg er urimelig. Det er jo helt tydelig hvem som ikke er glad nok i noen her. Ja, jeg tenker skilsmisse, for dette kan like godt skje hvert år og det er ikke noe jeg vil utsette meg for. Det er jo nettopp fordi det handler om flere år fremover at jeg tenker skilsmisse. Om han klarer å la dette skje på julafte hva vil skje i helger, påske, sommerferie osv? Vil han sørge for at hun har et sted å bo? Vil han betale? Det er mye som dukker opp i et kvinnehode i frustrasjonens øyeblikk... HI
Anonym bruker Skrevet 28. november 2010 #14 Skrevet 28. november 2010 02:1 Du misforstod ikke dessverre. 02:07 Jeg vet ikke hvordan det plutselig ble sånn. Han ringte henne og sa at barnet kunne komme til oss i jula og derfra utviklet det seg til dette... Aner ikke hva som skjedde... 02:06 Hadde mulig sett på meg selv som forumstroll om jeg hadde lest dette. Skulle nesten ønske jeg var det, for dette er vondt! Er nok ikke bare glamour i nyfamilier, men vi har funger så utrolig bra frem til i dag. Da raste ALT sammen og nå sitter jeg her alene og tømmer meg på et nettforum i stedet for å ringe og vekke gode venner og tømme meg... Dette gikk fra idyll til helvete på kort tid.
Anonym bruker Skrevet 28. november 2010 #15 Skrevet 28. november 2010 Jeg skjønner fortsatt ikke at det er mulig jeg! Å bare sånn plutselig avtale å feire jul med eksen "som en familie"...han har jo en familie!!....for eksen er ikke familie, det er du og deres felles barn, + hans fra før som er familien hans. Synes foreldrene hans at det er ok at eksen blir med dit, at han er sammen med henne der, og at du og barna må være uten han i jula? Mine foreldre hadde ikke godtatt at jeg gjorde dette mot familien min, de hadde også latt meg få høre hvor feil det var om jeg tenkte å gjøre dette mot min samboer og ungene våre. Ikke rart du har mange tanker rundt både dette og framtida.
Tokatter_USA Skrevet 28. november 2010 #16 Skrevet 28. november 2010 Jeg tror jeg er enig med jegermannen. Menn er enkle, iallfall på noen måter. Han fant en lur løsning sammen med eksen, d. v. s. eksen fant ut løsningen, og der og da hørtes det greit ut, men da du senere satte deg i mot, skjønte han at det ikke var så lurt likevel. I stedet for å fortelle deg dette, ble han forvirret og sint på seg selv og gikk ut, kanskje for å tenke over saken, og kanskje fordi han var flau. Jeg tror det ordner seg, snakk med ham.
Anonym bruker Skrevet 28. november 2010 #17 Skrevet 28. november 2010 Vet du hva, så enkle er det rett og slett ikke lov til å være! En setter ikke hele familien til side for å feire jul med eksen! Til og med en meget enkel mann burde da ha såpass til vett!
Anonym bruker Skrevet 28. november 2010 #18 Skrevet 28. november 2010 Oi, da hadde jeg blitt kjempe lei meg! skjønner deg kjempe godt.. syns du skal gi mannen din et skikkelig deng
Anonym bruker Skrevet 28. november 2010 #19 Skrevet 28. november 2010 Dette hørtes jo bare rart ut av mannen din. Jeg hadde blitt dritsur! hvorfor i alle dager skal de feire med svigerfamilien din SOM EN FAMILIE? De er jo ikke en familie lenger! hadde jeg sagt til moren min at jeg skulle ta med eksen og vårt barn til dem på julaften, og ikke mannen min og våre 3 barn, så hadde nok moren min trodd det hadde rablet for meg. Hos oss er det motsatt. Her er det jeg som er skilt og har et barn fra før. Hadde min eks måttet være alene så hadde vi inkludert han, INGEN skal sitte alene på julaften. Men skulle han til familien sin så hadde jeg gjerne kjørt han dit, både med eller uten barnet, men jeg hadde da for all del reist tilbake til min nye familie for å feire julekvelden. Barnet hadde vært hjertelig velkommen til å feire med meg og sine søsken. Syns forresten det er bra at du HI er så åpent innstilt til stebarnet ditt =)
Anonym bruker Skrevet 28. november 2010 #20 Skrevet 28. november 2010 Først av alt, jeg syns du høres ut som en perfekt stemamma:) Når det gjelder mannen din må det ha rablet for han rett og slett. Antagelig fikk han et illebefinnende og skammer seg nå. Håper jeg!
litenfugl Skrevet 28. november 2010 #21 Skrevet 28. november 2010 Be eksen hans også. Prøv å se hva som skjer da? Jeg tror jegermann har et poeng. Vis storhet og be mamman også, disk opp du vil vise og lære barna noe helt fantastisk. Klem
Anonym bruker Skrevet 28. november 2010 #22 Skrevet 28. november 2010 Jeg er nok ikke en perfekt reservemor. Vi har hatt våre driftsproblemer, men jeg synes det er viktig at hans barn føler seg som en del av familien for at det skal fungere. Moren til barnet vil ikke feire jul med meg. Hadde det vært opp til henne hadde hverken jeg eller de nye barna eksistert selv om hun ikke har interesse av å ha mannen tilbake. Har ennå ikke hørt noe fra mannen min og det har ikke svigers heller. Svigers er klar over situasjonen, men de føler at de ikke kan si at sønnen deres og barnebarnet deres ikke er velkomne dersom moren er med. De er ikke spesielt begeistret for henne, men dette er jo vanskelig for de også selv om de er helt enig med meg i dette.
Anonym bruker Skrevet 28. november 2010 #24 Skrevet 28. november 2010 jeg ville sakt at dette var ok men da skulle jammen hele familien være med. da det faktisk er deg han har familie med og ikke henne han har et barn sammen med henne. og nei jeg ville ikke akseptert dette. men heller bedt han invitere mor og barn hjem til oss og feiret sammen med oss. da hadde jo mannen fått samlet alle barna sine til jul og ingen satt alene. en skillsmise er litt drøyt. da mannen som mange andre egentlig bare ikke har tenkt skikkelig gjennom ting. men om du snakker med han vil han sansynligvis forstå at han må være sammen med deg og deres tre barn også i julen.
Anonym bruker Skrevet 28. november 2010 #25 Skrevet 28. november 2010 hun mente nok ikke bokstavlig at det blir skillsmisse
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå