Anonym bruker Skrevet 19. juli 2010 #127 Skrevet 19. juli 2010 Det er ikke mennesker med Downs jeg synes er morsomme. Det er din trang til å utbrodere de typiske trekkene de har som noe alvorlig. Du har kopiert en faktaside om Dows der du selv innleder og avslutter. Det er det som gjør det hele så komisk. Men det overrasker meg ikke. Du er ikke den skarpeste kniven i skuffen og sliter nok litt med å formulere deg på egenhånd. Dete r jo du som poster et innlegg som IKKE er relevant for diskusjonen også kaller du meg dum fordi jeg ikke selv plukker ut det som er relevant.... Hmmmmmm. Smarting!
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2010 #128 Skrevet 19. juli 2010 Jeg snakker om at hjertefeilen blir reparert. Selv har jeg et hjertebarn som IKKE blir helt reparert, men de ALLER fleste hjertefeil lar seg reparere helt. De går desverre ikke inn og operer ut det kromosomet de har ekstra slik at de blir friske. Du fårstår det at barn med Downs Syndrom blir ikke født med egne hjertefeil som kun er tildelt barn med DS. De får de samme hjertefeilene som andre barn med hjertefeil og når de blir operert i hjertet sitt blir de også friske i hjertet sitt på lik linje med friske barn. Var T-sjeen stor nok for deg? Hvis noe fortsatt er uklart for deg legger jeg ved en link i morgen. Jeg har funnet ut at din dårskap ikke er verdt dyrebar søvn.
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2010 #129 Skrevet 19. juli 2010 Jeg sier det igjen. Har du enda ikke skjønt hva som var det alvorlige i mitt klipp/lim innlegg, burde du slutte å lese her inne. Alle andre som diskuterer her har skjønt det, bortsett fra "smarte" deg! Ha en god natt. Gidder ikke sløse bort enda en kalori på de dumme innleggene dine. Men slike mennesker som deg, vil alltid ha siste ord, så go ahead, men du får ikke mer respons fra meg mer, Einstein.
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2010 #130 Skrevet 19. juli 2010 Og du sier at DU kan mye om DS? De med DS har somregel en større hjertefeil enn de normalt friske barna som blir født med hjertefeil. De har somregel flere komplikasjoner som gjør operasjoner vanskeligere, og ikke så effektive.Ikke får man fjernet feilen heller, så om en operasjon er vellykket, er det ikke sikkert den er varig vellykket. Men kjør på. Gleder meg til i morgen, hvor jeg får se link om at alle DSbarn blir 100% friske resten av livet etter en operasjon. Veldig morsomt at du skal brife med drittslenging, når du ikke klarer å skrive SKJE ordentlig engang. Var spiseSKJEEN stor nok for deg?
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2010 #131 Skrevet 19. juli 2010 Hun skrev ikke at ALLE downs barn blir 100% friske etter å ha blitt operert av hjertefeil. Hun skrev at de aller fleste hjertefeil lar seg operere. De aller fleste. Dette gjelder også Downs barn. Nå må du lære deg å lese. Du virker bare helt fjern. Synes først dere var teite begge to, men nå er det ingen tvil om hvem som er den største idioten. Hun prøvde faktisk å forklare deg noe på en saklig måte. OG hun har faktisk rett. Hilsen mor til hjertebarn (som har blitt helt frisk).
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2010 #132 Skrevet 19. juli 2010 Jess, da kan vi komme til den oppsiktsvekkende konklusjonen at noen ville tatt abort og andre ville ikke gjort det.
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2010 #133 Skrevet 19. juli 2010 Jammen det er helt greit det. Vis meg en link der det står at DE FLESTE Downsbarn blir 100% friske etter en operasjon. Det er noe helt annet når du snakker om "vanlig" hjertebarn. Der er utsiktene veldig bra, men med barn med downs og hjertefeil, er det litt mer alvorlig og komplisert. Men jeg mener, hva vet jeg? Jeg har jo bare jobbet på sykehus i 13 år?! Vis meg gjerne en link der det står at de fleste downs barn med hjertefeil har gode utsikter. Hvis det er så lett å bevise, og gi meg linker, som hun over her sa (men hun trengte frem til i morgen plutselig) så fyr løs. Vis meg det!
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2010 #134 Skrevet 20. juli 2010 At hun ikke gadd å sitte her å diskutere med deg lenger har nok ingenting med at det er vanskelig å oppdrive linken hun snaket om. Igjen har du ikke hørt/forstått hva som har blitt sagt. Jeg gjentar for andre gang at det er ingen barn med Downs som blir 100% friske etter en hjerteoperasjon. De har fortsatt Downs Syndrom. Det som gjentatte ganger er forsøkt å bli formidlet til deg er: ALLE barn som blir født med hjertefeil har pr i dag gode utsikter. De ALLER fleste hjertefeil lar seg reparere og man blir frisk I HJERTET etter en slik operasjon. At barn med Downs NOEN GANGER har tilleggsproblemer kan muligens gjøre at de må ta ta hensyn til det under operasjonen. Det er mange hundre forskjellige hjertefeil der hull i hjertet er den vanligste. Dette gjelder også barn med Downs. Vi har mange medlemmer med DS i foreningen for hjertesyke barn. Den hjertefeilen som er MINST alvorlig og opptrer hurtigst er altså hull diverse steder mellom skilleveggen i hjertet. Dette gjelder OGSÅ Downs barn. Dette er en feil der man regner med at pasienten blir HELT frisk etter en operasjon. Hjertet er da reparert og man har ikke lenger hjertefeil. Man hadde. Derfor vil det si at de ALLER FLESTE barn med Downs blir reparert når de blir hjerteoperert. Fordi hull i hjertet er den hjertefeilen som OGSÅ opptrer hyppigst hos barn med Downs. Jeg forstår godt at hun du siskuterte med i går ble sliten av å diskutere med deg. Du har muligens jobbet på sykehus men ikke som sykepleier/lege. Til det vet du ALTFOR lite.
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2010 #135 Skrevet 20. juli 2010 Hjertet Om lag 50% av barna har medfødt hjertefeil, noe som gjør dette til den vanligste misdannelsen. Det er forskjellige typer, men nesten alle kan operativt korrigeres med godt resultat. Selv om barnet ikke har bilyd over hjertet skal alle barn med Down syndrom utredes av spesialist i første levemåned. Nye undersøkelser kan tyde på at enkelte i voksne alder får problemer med hjerteklaffene, slik at dette bør undersøkes regelmessig i denne aldersgruppen. For øvrig kalles syndromet av og til for "det åreforkalkningsfrie syndromet", siden det av ukjent årsak ikke forekommer åreforkalkning. Detter er hentet fra denne linken:http://www.downsyndrom.no/om_down_syndrom/down_syndrom_-_mulighetenes_syndrom__/ I denne linken står det endel ting som "ufarliggjør" dine tidligere uttalelser.
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2010 #136 Skrevet 20. juli 2010 Dette er hentet fra foreningen for hjertesykebarn sine sider: Bedre på barnehjerter I løpet av 1990-tallet har dødeligheten for barn som ble operert for medfødte hjertemisdannelser, blitt mer enn halvert. Dette viser doktorarbeidet barnelege og forsker Leif Torvald Eskedal, som disputerer i dag 31. oktober. Det fødes mer en 500 barn årlig i Norge med hjertemisdannelser, og en stor del av dem trenger livreddende operasjoner allerede som spedbarn. Tilleggsmisdannelser Dødeligheten, de første 30 dager etter operasjon for alvorlige hjertemisdannelser, har falt fra 18,6 prosent til 2,6 prosent når man sammenligner barn operert i periodene 1990-94 og 1995-99. Dette har ikke ført til flere dødsfall senere. Den totale risikoen for å dø, er redusert til under en tredel. Overlevelsen på både kort og lang sikt har bedret seg for opererte barn hvor hjertemisdannelsen er den eneste misdannelsen, og for barn med Downs syndrom og hjertemisdannelser. For barn med andre tilleggsmisdannelser er overlevelsen uendret.
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2010 #137 Skrevet 20. juli 2010 Ja, eller at synet på menneskeverd ligger tynt an i vårt samfunn.
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2010 #138 Skrevet 20. juli 2010 Nei, jeg ville nok ikke tatt abort om jeg fikk en unge med downs. Ser ikke på det som en sykdom. Syns folka på tangerudbakken er gode Kanskje det blir litt mer styr med dem når unga blir voksne, men hva så? Syns ikke dem skal få mindre kjærlighet av den grunn.
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2010 #139 Skrevet 22. juli 2010 jeg synes at ,fordi om barnet har downs er det ingen rett til abort synes da jeg,jeg fikk vite at min lille gutt hadde downs i uke 22,fikk 2 dager på og bestemme oss på abort,hallo ,barnet har livets rett det også:)og dette er mitt 7 barn:)han er elsket av alle:)
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2010 #140 Skrevet 22. juli 2010 fysj ameg:(sånnt barn??de er like mye verdt som funsksjons friske.
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2010 #141 Skrevet 22. juli 2010 Jeg er en sliter å tar ikke en graviditet som en selvfølge, så hos oss er alle barn velkommen. Gikk gravid som 38 åring, tok aldri noen som helst tester.
Februargutten Skrevet 22. juli 2010 #142 Skrevet 22. juli 2010 Du må huske at det kommer nye jenter/damer til dette forumet HELE tiden. Så at enkelte temaer blir diskutert igjen og igjen er da ikke noe rart!
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2010 #145 Skrevet 24. juli 2010 Har ei jente som var ekstremt vanskelig og utagerende sine første 3-4 år. Det viste seg at hun var svaksynt og hadde ADHD. Hun har fremdeles problemer(7 1/2 år)men vi har sett stor fremgang:)!! Jeg var SÅ sliten av å måtte hjelpe henne gjennom hverdagen og på mange måter følte nok mine andre 2 jenter(eldre) at jeg så henne mer enn dem, MEN Jeg ville IKKE ha vært den tiden for uten og mener at dette har videreutviklet MEG som menneske:)! Hadde ikke tatt abort ved Downs:)!
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2010 #148 Skrevet 24. juli 2010 Jeg sliter også, men ville tatt abort ved Downs eller andre sykdommer som ville affisert livet til barnet i stor grad. Men tror faktisk ikke at jeg hadde gjort det med første barnet. Ellers så skjønner og respektere hver enkelt sitt valg
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2010 #150 Skrevet 24. juli 2010 Ja hadde jeg vist det hadde jeg tatt abort. Men ville gjort alt og bare det beste dersom jeg likevel noengang skulle få et barn med Downs. Når jeg tenker meg om er det ikke det værste som kan skje!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå