Gå til innhold

Hadde dere tat abort visst barnet hadde downs?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snakker om Downs her, ikke autisme. Autisme kan ikke sees på ul, det kan downs som regel.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men hva om man tar abort fordi man får et Downsbarn og så ser man på neste barn at det er friskt. Fram til symtomene på autisme begynner å vise... Skjønner du? Ta i mot barna for man vet uansett aldri hva framtiden bringer. Det kan være like mye arbeid med et tilsynelatende friskt barn.

Skrevet

Nei, Downs kan ikke sees på ul som en regel. Man kan mistenke det på ul i uke 11, men ikke se det sikkert. Det må da andre tester til i tillegg. Det kan heller ikke sees på ordinær ul.

Skrevet

Hadde tatt abort ja.

Når jeg var gravid med sønnen min fikk jeg disse utvidet blodprøvene, gravid i utlandet, tenkte derfor mye på det og kom frem til at jeg ikke maktet å få et barn med spesielle behov.

Der er jeg i dag også, enslig, ikke ferdig med utdannelsen ++

Skrevet

Nei, å få et barn med Downs passer ikke hvem som helst.

Takk og pris finnes det mennesker som er så fulle av kjærlighet til barna sine uansett hvordan de blir.

Vil man ikke utsette seg for å få et annerledes-barn bør man heller ikke bli gravid.

Legger ved en link til verdens vakreste fødselshistorie. Den synes jeg alle bør lese. (På engelsk).

http://www.kellehampton.com/p/nellas-birth-story.html

Skrevet

Bare fordi DU har et barn med downs og synes denne problemstillingen blir dum, så betyr vel ikke det at vi andre synes det blir mindre interresant å diskutrere abort eller ikke av et foster med downs??

Skrevet

Hvorfor mener vi så forskjellig ang dette temaet i forhold til Danmark?

Skrevet

Jeg har ikke sagt at det ikke er lov å diskutere, men man skulle jo tro at dette temaet var ganske så utdiskutert, så mange ganger som det har vært tema her inne.

Skrevet

Det er vel ikke et land som mener noe om noe. Her er det personloge meninger vi snakker om. Det er sikkert forskjellige holdninger blant dansker ang dette også. Har ingenting med hva slags regler og rutiner et land har. DU må selv finne ut hvilke holdninger og hva slags menneskesyn du har!

Skrevet

Uten tvil.

Downs blir ofte fremstillt som noe veldig positivt, hvor barna er nesten normale.

man "glemmer" mange andre sykdommer som f.eks hjertefeil og ikke minst, mange downs barn som aldri kan klare seg alene.

Nei man kan ikke vite 100% hva man får, men for downs som man kan se på UL og ved hjelp av blodprøver/kromosomtester, kan man unngå dette.

Skrevet

Nei, man unngår det ikke. Man tar livet av det. Det finnes andre handikap man også kan se på forhånd. Hvor går grensa??

Skrevet

Utrolig vanskelig men jeg tror jeg hadde tatt abort.

Skrevet

Så du mener at hjertefeil er grunn til abort?

Skrevet

downs er grunn til abort mente jeg, at de ofte har hjertefeil og andre szkdommer i tillegg, ropes det ikke særlig høyt om.

Skrevet

Ja, ville tatt abort. Har ikke noe behov for å prøve å late som om jeg er så mye bedre enn andre at jeg velger å beholde et downs barn, det ville bare vært egoistisk.

Skrevet

Hvorfor ville det vært egoistisk å beholde et barn med Downs???? Mennesker med downs er selvstendige og klarer seg fint på egen hånd, det finnes dessuten mange hjelpemidler de kan benytte seg av..

Jeg hadde aldri klart å ta abort fordi barnet hadde hatt downs, er jo veldig imot abort da, men alikevel, en dårlig grunn!

Skrevet

Ja, jeg hadde tatt abort .Jeg har ikke helse til å ta vare på et downsbarn .

Skrevet

Nei aldri i livet om jeg hadde tatt abort. Elsker barna mine uansett og de er alle like mye verd. Har fem.

Skrevet

Veit ikkje. Skulle ynskje at eg kunne seie at eg garantert ikkje kom til å gjere det, men eg har ikkje peiling.

Gjest ~¤Pcos dama vil ha spire¤~
Skrevet

ja, det tror jeg. Iallefall i en alder av 22år. Hadde jeg vært ferdig med barna jeg skulle ha hatt, var erfaren (og eldre) Så tror jeg nok at jeg hadde beholdt:)

Skrevet

Hadde jeg blitt gravid nå, så hadde jeg tatt abort uansett, så er litt vannskelig å si.. er ikke sikkert jeg hadde gjort det dersom det var et planlagt barn:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...