Hurra133 Skrevet 17. juli 2010 #76 Skrevet 17. juli 2010 Jeg har også kuttet ut alkohol nå, i tilfelle. Men du kan sikkert ta deg et glass vin eller to uten å få for dårlig samvittighet over det FØR du vet om du er gravid en gang. Selv våger jeg ikke tro denne gangen. De to forrige pp var jeg SÅ sikker på at jeg var gravid at det var helt forferdelig da mensen kom. Jeg har bestemt meg for ikke å kjenne etter denne gangen, for da kjenner man jo symptomene uansett. Likevel er det to ting denne gangen som får meg til å undres. Noen få dager etter el kom det litt rosa utflod. Jeg syntes det var merkelig, og trodde mensen var på vei, ALT for tidlig. Så kom jeg på at det kan jo komme slike blødninger når egget fester seg.. Prøver likevel å skyve dette fra meg. Det andre er at jeg har merket at det er kommet litt melk i det ene brystet! Men det kan jo være det har vært der fra før.. (Har en liten gutt på to år. Sluttet å amme da han var 15 mndr.) Jeg merker jeg ikke klarer å la være å tro litt denne gangen også. Men må bare skyve det fra meg. Får vente mensen og håpe på graviditet. IKM 22. juli.
en og to...OG TRE :) Skrevet 17. juli 2010 Forfatter #77 Skrevet 17. juli 2010 Ja, vi får se. er ikke akkurat slik at jeg MÅ drikke heller da... har i forkant opplyst vårt vennepar (som holder festen) at vi er prøvere....hvis ikke har nok verten bemerket edruheten slik at "hele verden" fikk vite om det... av symptomer så er detvel antydning til ømme bryst, delvis murringer nedentil og "strekk" smerter ved kvasse bevegelser.....
mayflower Skrevet 17. juli 2010 #78 Skrevet 17. juli 2010 Dagen i dag har vært knall, jeg har vært travel siden kl. 7.30 og til nå. Har ikke hatt tid til å tenke på graviditet. Det har vært så deilig. Vi har i dag vært å sett på en valp, og det blir nok den valpen vi kommer til å kjøpe om den vokser seg stor og fin og alt er i orden med den. Den er bare en uke gammel så det er lenge til vi får den hjem. Men jeg gleder meg veldig allerede. Deilig å ha noe annet å tenke på også. Nå kan jeg planlegge kjøp av bur osv. til denne og ikke surfe så mye om graviditet. Jeg har i dag kost meg med et glass hvitvin uten å ha noe som helst dårlig samvittighet. Jeg har prøvd så lenge så jeg har gitt opp å avstå fra alkohol mellom EL og TR. Håper dagen i morgen også går like fort.
Gjest Rokita Skrevet 17. juli 2010 #79 Skrevet 17. juli 2010 Jeg har også en hvalp på 4 mnd, og det hjelper så masse å henne. Egentlig så føler jeg at jeg ikke har noe på disse forumene å gjøre. Jeg tok abort i begynnelsen av dette året, og angret samme dagen jeg gjorde det. Det er mange grunner til den aborten, veldig mange kompliserte ting som gjorde meg usikker da. Men nå har jeg og kjæresten endelig bestemt oss for å prøve. 1pp nå. Har så dårlig samvittighet for at jeg ønsker meg barn, siden jeg tok bort den jeg hadde i magen. Dere kan gjerne dømme meg om dere vil, men føler bare at jeg måtte si det. Tenk at jeg tok bort den lille engelen, mens dere som kanskje har strevd med å bli gravid. Den graviditeten var selfølgelig ikke planlagt. Beklager.. men jeg vil bli gravid igjen, over alt på jord
aviva<3nov 2005 <3 feb 2012 <3 Skrevet 17. juli 2010 #80 Skrevet 17. juli 2010 Mayflower, hvis du ikke det leste så var jeg en uke over DPO. Det betyr en uke over eggløsning. Og har IKM i uka som kommer nå så hvorfor skulle jeg ikke høre til her. Nei jeg er faktisk rimelig negativ til at jeg i det hele tatt skulle være gravid. Er ikke akkurat mye håp selv om det aller meste er gjort slik man skal. Men men.... Kansje man er heldig :-)
bondekone med 2+1 GRAVID!!!!!! Skrevet 18. juli 2010 #81 Skrevet 18. juli 2010 Bli gravid uten dårlig samvittighet du. Alle gjør vi ting vi kan angre på, å alle har vi rett til å få nye sjanser og muligheter. Ønsker deg lykke til med prøvingen å håper spiren sitter snart:)
mayflower Skrevet 18. juli 2010 #82 Skrevet 18. juli 2010 Kjære Rokita. Vi har ingen rett til å dømme. Abort er en utvei man må velge om det er den beste for deg der og da. At du ble gravid da var sikkert helt feil for deg/dere og abort det var det som var riktig for deg. Du har selvsagt rett til å ønske deg et barn nå. Situasjonen er jo helt sikkert en annen nå. Ønsker dere lykke til jeg, og det er det sikkert flere her som gjør. Vi kjenner alle til savnet om et barn i magen så vi får støtte hverandre. Dagen i dag har gått fort, jippi. Meeeeeeen, jeg har begynt å spotte i dag. Så da er jeg litt pessimistisk. Jeg gir ikke opp før TR kommer, men jeg mister litt trua når jeg begynner å spotte.
mayflower Skrevet 18. juli 2010 #83 Skrevet 18. juli 2010 Jeg er litt mutt jeg, kjenner jeg. Hvorfor får vi det ikke til? Blir så oppgitt. Får lyst til å gråte. Kjemper mot tårene her jeg sitter.
Elviraen Skrevet 18. juli 2010 #84 Skrevet 18. juli 2010 Ikke vær trist å lei deg, det er din tur en gang!! De fleste får det til til slutt, det er viktig å sette pris på den tiden dere har sammen før barnet kommer, vi har en gutt på 1 år, han er helt nydelig, en underlig kar, han har sovet hele natten fra dag 1, han skriker aldri, han har ikke hatt vondt i magen, og ikke vært syk enda, han tok til takke med pupp og med flaske, samma for han, så lenge det er melk, jeg har spist chillinøtter, å jordbær, kålstuing å løk, han tåler alt, han ler store deler av dagen og er SÅ sosial...... leker seg og suller på gulvet, han har 8 tenner og har ikke grått en tåre for noen av de, han har sovet på eget rom siden han var 7 mnd, han spiser alt han får servert, ..... han bruker alle typer smokker han er ikke redd noen eller skeptisk rekker hender til de fleste....... han har lært seg og gå i sommer og danser som ei danseløve mens han synger(roper) og jeg tror nesten ikke at det er sannt at vi fikk en slik snill gutt...... alltid fornøyd han, han strekker seg etter sengen i 7 tiden når han har fått badet sitt å pussa tenna og da hører vi ikke fra han før 7 neste morgen......' MEN fordi må jeg si at vi har det travelt, jeg har tatt 3 mnd ekstra permisjon uten lønn for å være med godgutten vårres, men jeg får ikke gjort stort, så HVIS dere har noen prosjekter som maling av hus eller oppussing av bad, utskiftning av vinduer eller bare om dere skal fornye noe eller kjøpe møbler, bytte bil osv, GJØR DET NÅ!!! ahhaahh jeg hadde god tid frem til han var ca 5 mnd, etter det krever de litt av deg, og uansett vil du gjøre minst mulig når du har en liten, for tiden sammen med de er så dyrebar!! Men om dere har noen prosjekter så sett i gang, barna kommer når du minst venter det!!HAHA Håper du får tiden til og gå frem til neste EL og at den sitter da!! Så undrer jeg meg litt over hva spotting er!? jeg forstår det er at det kommer blod eller antydninger, men er det bittelite gammelt(brunt) blod? er det farget utflod? er det friskt blod små mengder!?
mayflower Skrevet 18. juli 2010 #85 Skrevet 18. juli 2010 Takk, takk for trøst Spotting kan kommer før og etter mens. Antall dager før og etter kan også variere. Det er ikke mensen, men mer som brun utflod. Mengden varierer også. Som i dag så hadde jeg bare en liten stripe i truseinnlegget som er ca 1-2mm i bredden og 1-2cm langt. Men når jeg kommer nærmere TR så kan det være ca 1cm i bredden og 2-3cm langt. Kanskje litt ekkle detaljer det, men det er lettere enn å måle i ts for det vet jeg ikke helt hvordan blir Men jeg tror spotting variere veldig fra person til person. Også en ting til, spotting telles ikke som mensen og skal ikke telles som første dag i ny syklus. Den hører altså til den "gamle" syklusen.
Elviraen Skrevet 18. juli 2010 #86 Skrevet 18. juli 2010 Ok... tusen takk for svar,jeg spotter altså ikke........ jeg får mensen om morgenen hver dagn ikke noe synlig forvarsel, bare helt vanlig utflod..... MEN jeg kjenner dagen før når jeg får mens, har oppblåst mage (nederste del av magen å føler meg tjukk å noen ganger blir jeg øm/stiv i magen eller ryggen....... men ikke noe spotting..... Men det er gode sjanser for at du er gravid fordi om du spotter i dag, jeg har to venninner som hadde mensenlignende opplegg de første mnd av svangerskapet, og det forklarte de akkurat som du forklarte spotting, de hadde ikke ferskt blod men dette brune som blir som en stripe i truseinnlegget...... krysser fingre for deg!!! Når skal du teste!? tror vi har el samme dag!! Er det ikke noe chat lengre!? jeg klær i fingra etter å teste.....huff det e jo fortidlig!!
vilhamangebarn<3 Skrevet 19. juli 2010 #88 Skrevet 19. juli 2010 Kjenner menssmerter... Er sånn jeg har det lenge før mensen kommer, så jeg vet ikke helt hva jeg skal tro nå.. Hmmm..
Make№4 Skrevet 19. juli 2010 #89 Skrevet 19. juli 2010 Heiii jenter.. På dag 23 i syklusen idag, 9 dpo og ikm på lørdag/søndag 24/25 juli. Har litt murringer i magen og utrolig vonde pupper men dette er vanlige for meg også føre TR dukker opp. Er 6 el 7 dager til TR besøk så da kobler jeg det sammen med hennes ankomst. Tok en gravtest igår,men den var helt negativ, så forventer nok at hu kommer til helgen..men håper jo innerst inne.. Er egentlig litt motløs for tiden, men regner vel med at det skjer når og om tiden er inne. Nærmer meg 37 år så tenker tanken på om jeg kansje er blitt for gammel...kansje eggene har gått ut på dato...:-P
mayflower Skrevet 19. juli 2010 #90 Skrevet 19. juli 2010 Jeg har ikke vært på do siden i dag tidlig, jeg har lyst til å ta en EL-test nå for å sjekke lissom. Spotter jeg fremdeles og blir den negativ så tenker jeg at TR kommer og da får vi bare prøve igjen. Men er det en anelse strek så har jeg fremdeles håp. Tror jeg skal teste jeg... hmm. Eller kanskje det er best til å vente til i morgen tidlig. Men klarer jeg det??? Holder meg litt til. Må lese litt mer på BIM først. Ingen som har testet noe enda?
mayflower Skrevet 19. juli 2010 #91 Skrevet 19. juli 2010 Gadd ikke teste. Spottingen hadde økt så da ser jeg ikke noe vits i å teste. Jaja, bare å vente på fredagen da og TR. Er ikke noe annet å gjøre enn å prøve på nytt. Taktikken er å ha sex annenhver dag fra jeg er ferdig med TR til et par dager etter forventet EL. Jeg har ikke planer om å teste etter EL neste PP. Kommer iallefall ikke til å kjøpe flere tester, men har to billigtester igjen så jeg kommer nok til å ta den ene på syklusdag 11 som er den dagen jeg har hatt EL på de siste PPene. En får bare håpe at annenhver dag holder for oss. Jeg har også tenkt til å ringe legen min dagen jeg får TR for å bestille en legetime også. Både for å ta den livmorhalsundersøkelsen som man bør ta når man er 25 år og får å snakke med henne om at vi ikke får til dette her. Så kan vi jo håpe at vi får litt hjelp for det ser det ut til at vi kan trenge.
vilhamangebarn<3 Skrevet 19. juli 2010 #92 Skrevet 19. juli 2010 Ikke testet nei.. Vet ikke om jeg klarer. Har så mensensmerter at jeg frykter det værste. Neste mnd skal jeg på sykehuset og se om jeg har PCOS...
Hurra133 Skrevet 19. juli 2010 #93 Skrevet 19. juli 2010 Jeg klarer ikke holde meg.. Kjøper en test i dag og tester. Er 11 dpo. Aner ikke om jeg er gravid eller ikke. IKM den 22.
mayflower Skrevet 19. juli 2010 #94 Skrevet 19. juli 2010 Teste i kveld? Vi venter på svar. Spennende!
Hurra133 Skrevet 19. juli 2010 #95 Skrevet 19. juli 2010 Testet nå nettopp. Negativt. Men det er tre dager før IKM, og det var ikke morgenurin. Har ikke gitt opp håpet helt ennå. Noen som har testet negativt på dette tidspunktet som har vært gravide?
Hurra133 Skrevet 19. juli 2010 #96 Skrevet 19. juli 2010 Testet nå nettopp. Negativt. Men det er tre dager før IKM, og det var ikke morgenurin. Har ikke gitt opp håpet helt ennå. Noen som har testet negativt på dette tidspunktet som har vært gravide?
Hurra133 Skrevet 19. juli 2010 #97 Skrevet 19. juli 2010 Testet nå nettopp. Negativt. Men det er tre dager før IKM, og det var ikke morgenurin. Har ikke gitt opp håpet helt ennå. Noen som har testet negativt på dette tidspunktet som har vært gravide?
vilhamangebarn<3 Skrevet 19. juli 2010 #98 Skrevet 19. juli 2010 Skummelt... Akkurat blitt spådd (har en lang liste, men bare for å ta det viktigste med hele spåinga og siden det gjaldt barn).. "Jeg ser at du allerde nå kan være gravid, innen 8 mnd er du garantert gravid.. Ser at du får 2 gutter innen 2-3 år..Den ene gutten ligger allerde der.." Når det står at den ene gutten ligger allerede der, og at hun ser at jeg kan allerede være gravid nå... Betyr det at jeg er gravid og venter en gutt? Har liksom hatt på følelsen at jeg får mensen nå, ettersom jeg har hatt mensensmerter. Så føler jeg ikke så veldig mye annet egnetlig. Litt uggen følelse i magen (kanskje bitte litt kvalm eller noe.) Aner ikke jeg....
mayflower Skrevet 20. juli 2010 #99 Skrevet 20. juli 2010 Da klarte jeg ikke holde meg, tok en EL-test. Den var kritthvit. Ikke anelse av strek. Så da anser jeg slaget som tapt denne PP også, med kritthvit test og spotting på tredje dagen så kommer nok TR på fredag.
vilhamangebarn<3 Skrevet 20. juli 2010 #100 Skrevet 20. juli 2010 Ikke mist håpet enda Vet ikke om jeg tør å teste meg på torsdag før tanteunga mine kommer. Men jeg må vel bare gjøre det, hvis det ikke har kommet noe blod.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå