aviva<3nov 2005 <3 feb 2012 <3 Skrevet 9. juli 2010 #26 Skrevet 9. juli 2010 jeg hadde positiv El test i går og i dag, det skal bli artig det her ja :D
Gjest Prøveråbligravid_91 Skrevet 9. juli 2010 #27 Skrevet 9. juli 2010 Ser vist ut som at jeg har ikm uke 29 jeg også, så det blir spennende å se hvor mange av oss som får positive og negative tester Ønsker dere alle lykke til! Har allerede tatt et par tester denne mnd, bare for å sjekke, men jeg regner med at det er aaaaaltfor tidlig, tar jo nesten litt av med disse billigtestene.
mayflower Skrevet 10. juli 2010 #28 Skrevet 10. juli 2010 Fikk positiv EL-test på ettermiddagen i går også. Fikk ikke testet på kvelden i går, men testet på morgen i dag og da var den negativ igjen. Testet for noen timer siden også og den var også negativ så da er EL over for denne gang. Men jeg er ikke ferdig med å legge inn aksjer. Ble en runde i høyet i går kveld. La også inn aksjer i dag tidlig og skal legge inn noen i morgen tidlig også. Det som er dumt med å ha sex på morgenen er at jeg må stå opp og "tømme" meg. Hvor lenge var det man burde bli liggende etter sex igjen? Holder det med ca 20-30min? Ligger ikke med beina opp, men rompa er litt hevet. Pleier å ligge å lese en bok mens jeg venter. Er veldig rart det der, med å snurre seg over på ryggen hver gang man er ferdig for at sæden ikke skal renne ut for så å legge en pute under rompa. Blir litt kunstig, men. Håper taktikken vår funker, er så lei av og ikke bli gravid. Mens vi venter, er det flere som vil dele taktikkene sine slik at det skjer litt på tråden vår?
en og to...OG TRE :) Skrevet 10. juli 2010 Forfatter #29 Skrevet 10. juli 2010 pos eltest nå ikveld. så da er det vel bare å kjøre på...har allerede lagt inn noen aksjer, så vi satser på full klaff
mayflower Skrevet 11. juli 2010 #30 Skrevet 11. juli 2010 Vi la inn de siste aksjene for ikke så lenge siden i dag. Da er det bare å vente. Blir nok ikke noe i morgen, er ganske lei. Funker det ikke denne PP så må taktikken være å ha sex annenhver dag i den fruktbare perioden. Jeg skal ikke kjøpe flere EL-tester. Det trenger jeg egentlig ikke fordi jeg har regelmessige sykluser på 24 dager. Har de siste periodene alltid fått EL på syklusdag 11, så da stemmer det ganske bra. Herregud, 12 dager er så lenge å vente. Merker at jeg allerede nå er litt gal.
en og to...OG TRE :) Skrevet 11. juli 2010 Forfatter #31 Skrevet 11. juli 2010 Pos el-test også nå....la inn aksjer x2 i går, ikke noe hittil i dag men det blir reiser bort i morgen sammen med noen venniner og blir borte til onsdag...rekner med at det blir aksje legging i morgen tidlig før vi drar også....hva tror dere om oddsen for spire?
Gjest Prøveråbligravid_91 Skrevet 11. juli 2010 #32 Skrevet 11. juli 2010 Må bare spørre.. jeg er jo ganske fersk, så årker ikke å stresse, bare være uforsiktig å se hva som skjer. Dessutten vil jeg ikke ødelegge sexlivet til meg og kjæresten. Det jeg lurer på er, det må jo være noen av dere som har fått dårligere sexliv med all den prøvingen. Fordi sex kan jo umulig være like godt når man kun han sex for å prøve, og ikke minst, når man hele tiden nesten må planlegge sex'en? Jeg tror at om jeg skulle ha hatt sex me kjæresten min kn for graviditeten sin skyld, så hadde vi begge blitt lei, og følt at sex er et press.
mayflower Skrevet 11. juli 2010 #33 Skrevet 11. juli 2010 I begynnelsen så var holdningen slik at skjer det så skjer det. Men etter å ha prøvd i snart to år så er det gått over til at samboeren spør når skal vi ligge sammen neste gang nå (begynner å spørre rett etter mensen). Så vi har veldig avtalt sex. Men det som er viktig er å forføre på en ordentlig måte og ha sex sånn som vi hadde før vi begynte å prøve. Vi har fremdeles vorspiel og er ikke hengt opp i stillinger som er bra for å bli gravide osv. Må innrømme at sex på slutten av en prøve periode ikke varer så veldig lenge og det er veldig sexplikt (vi har vel egentlig ikke så veldig lyst på sex noen av oss). Men ønsket om et barn er veldig sterkt så da offrer man litt.
mamma til twins Skrevet 11. juli 2010 #34 Skrevet 11. juli 2010 Jeg sier faktisk ingenting til samboeren min om hverken EL-tester eller gunstige dager. Prøver å ivareta et godt sexliv og så forfører jeg ham heller de dagene det virkelig gjelder. Tror nok han ville blitt passe stresset av å vite at nettopp denne gangen på lillemann prestere. :-)
Kanskje snart <3 86 Skrevet 11. juli 2010 #35 Skrevet 11. juli 2010 Hei jenter! Slenger meg på tråden jeg også Er inne i 8 pp nå... IKM i midten av uke 29 tipper jeg. Litt vanskelig å si en dag denne pp. Har ikke testet etter EL og syklusene mine varierer fra 29-34 dager. Blitt en del prøving denne gangen, så krysser fingrene. Holder motet oppe, men prøver å holde forventningene nede Lykke til alle sammen )
vilhamangebarn<3 Skrevet 12. juli 2010 #36 Skrevet 12. juli 2010 Slenger meg på her Hadde EL 9.juli... Så mine fruktbare dager var 9 og 10. Kan vel ikke teste meg før 23 eller 24 da? Kan jo hende jeg må vente lenger enn det å, siden jeg ikke har regelmessig syklus.
mayflower Skrevet 12. juli 2010 #37 Skrevet 12. juli 2010 Samboeren vet alt om testingen min. Han spør hver dag han vet at jeg tester om jeg fikk smilefjes Da jeg begynte å teste visste han ikke noe om når den ble positiv osv. Men jeg ble så frustret av at han ikke visste noe jeg fordi han da noen ganger ikke hadde lyst også sa jeg at jeg hadde EL fordi jeg ble jo kjempe frustrert. Da følte han at han måtte ha sex med meg og det ble litt dumt fordi jeg akkurat hadde vært lei meg og sutrert og det ble bare mas. Da syntes jeg det er bedre som det er nå at han vet om alt slik at jeg og han slipper all den frustrasjonen. Slik vi gjør det nå funker for oss begge. Nå bare håper vi at vi kan bli gravide snart så vi kan gå tilbake til gamle vaner
mayflower Skrevet 12. juli 2010 #38 Skrevet 12. juli 2010 Jeg også hadde EL fredag 9. juli. Det betyr at jeg har IKM fredag 23. juli. Jeg har siden jeg begynte å teste etter EL funnet ut at jeg ganske fast får TR på dag 14 etter EL. Men ingen regel uten unntak, sist PP kom den på dag 15. Når det gjelder testing så bestemmer jeg meg hver måned for når jeg skal teste, og det er alltid noen dager etter IKM. Jeg ser det at det er ikke noe vits i å teste før IKM for det er bare waste of money. Jeg tenker at jeg skal teste på mandag 26. juli om ikke TR kommer i løpet av helgen. Krysser fingrene for at den ikke gjør det. Har du uregelmessige sykluser ville jeg anbefalt deg å vente noen dager etter IKM med å teste, men du trenger ikke vente så veldig mange fordi du vet jo når EL var og da kan du gå utifra at TR skal komme ca 14 dager etter (tror normalen er 12-16 dager jeg).
Make№4 Skrevet 12. juli 2010 #39 Skrevet 12. juli 2010 Da var el over for denne gang og aksjer lagt inn,men ikke så ofte som de forrige pp..orket ikke helt enkelt hver dag.. Fikk pos el test på lørdag morgen og negativ igjen på søndag.. Brukt å hatt positiv test to dager, men ikke denne gang..mulig pga nye el tester kansje. Nå er det iallfall bare å vente selv om jeg ikke har så store håp..men har man prøvd er jo sjangsen der..:) Tvi tvi jenter!!:-D
Lillemy36 Skrevet 12. juli 2010 #40 Skrevet 12. juli 2010 Heisann jenter:-) I dag har jeg kommet til 7 dpo og "bare" 1 skarve uke til IKM:-) Jeg har også bare bestemt meg for å ikke teste før etter IKM. gjorde det de første pp. men det er jo ikke vits i det hele tatt, så nå har jeg hatt 1 billigteste stav liggende ca 4 måneder, men har ikke rukket å bruke den ennå:-))
Vizzy Skrevet 12. juli 2010 #41 Skrevet 12. juli 2010 Heisann, da nærmer prøveperioden for denne mnd seg slutt. Vi har stått på litt ekstra denne månden så det blir spennende å se om det blir noe resultat. Bare å vente til IKM. Håper det blir en liten spire :-)
mayflower Skrevet 13. juli 2010 #42 Skrevet 13. juli 2010 Dagene går ikke spesielt fort, og jeg som akkurat har våknet. Jeg er jo akkurat bare ferdig med 2+3. Det er så kjedelig å vente. Jeg har ømme brystvorter. Fikk det i går tror jeg. Merker det egentlig bare når jeg trykker litt lett på de. Det er vel bare i forbindelse med EL og ikke graviditet men jeg tror ikke jeg har pleid å ha det før. Jeg har pleid å få ømme bryster en uke før TR, men har ikke hatt det de siste PPene. Får finne på en del ting i dag så dagen går litt fortere så jeg kan komme meg til 2+5. Hvordan er følelsen jenter?
vilhamangebarn<3 Skrevet 13. juli 2010 #43 Skrevet 13. juli 2010 Takk for svar, maryflower Jeg er ikke av den typen som klarer å holde meg så lenge når det gjelder tester, men denne gangen føler jeg at jeg tar det mer med ro og dagene går fort. Jeg kommer nok til å ta en test mellom 23-25 juli, for jeg har tanteunga mine på besøk neste uke, og det hadde vært fint om jeg kunne fortalt at jeg gravid (hvis testen er positiv, noe jeg HÅPER at den er.) Jeg har også ømme brystvorter, men det er nok i forbindelse med EL ja. Følelsen er bra Håper det sitter noe der Når fester egget seg etter EL?
Australia Skrevet 13. juli 2010 #44 Skrevet 13. juli 2010 Hiver meg inn på denne tråden tenker jeg. Jeg har ikm i uke 29 og så det passer jo fint:) Er nesten ferdig med mine mest fruktbare dager..... Så da er det bare å vente på at egget forhåpentligvis fester seg, dette er min 6pp og er på dag 22 i en syklus som varer ca 30-33 dager.... Egget fester seg ca to uker etter det er blitt befruktet. Legen min har sagt det kan ta opptil to år å bli gravid, særlig etter 14 år på pillen og det faktum at jeg er 31år i år. Har vært i stresse perioden, men nå tar jeg livet med ro og prøver å la vær å tenke for mye på prøvingen. Spiren sitter når den føler for det:)
Lillemy36 Skrevet 13. juli 2010 #46 Skrevet 13. juli 2010 Nei det stemmer ikke helt det.... egget fester seg etter 5-8 dager etter EL, men en evt positiv test kommer som regel ikke før 14 dager etter EL. Jeg synest nå 2 år høres lenge ut og prøve å bli gravid selv om du har gått på p-piller, ville bedd om hjelp etter 1 år og det får man hos de fleste leger/gynekologer:-) I dag er jeg 8 dpo og har fått vondt i brystene, men det har jeg hver pp... såååå ikke noe sikkert tegn!! bare 6 dager til evt IKM....:-))
Australia Skrevet 13. juli 2010 #47 Skrevet 13. juli 2010 Hei. Det kommer nok litt an på person til person når egget fester seg jeg har ivertfall hørt CA. 14 dager.... Selvfølgelig skal jeg be om hjelp etter ett år jeg er jo ikke helt gal..Ha ha Legen mener nok at jeg ikke skal stresse for mye og at det faktisk kan ta så pass lang tid å bli gravid helt på egenhånd.Men jeg gå da å håper hver pp at vi faktisk skal greoe det, blir nok litt som å vinne i lotto.
mayflower Skrevet 13. juli 2010 #48 Skrevet 13. juli 2010 Er så missunnelig på dere som har en uke igjen til IKM. Seks dager går litt raskere enn ni dager og flere timer fordi jeg ikke får TR før litt utpå dagen. Jeg sitter alltid å drømmer så mye når jeg er på BIM. Jeg lurer så veldig på hvordan kroppen min oppfører seg den PP jeg faktisk er gravid. Kommer jeg til å spotte da, eller er det helt "rent"? Kommer jeg til å merke noe på kroppen at jeg er gravid? Herregud, jeg gleder meg sånn til å ta en graviditetstest fordi TR ikke melder sin ankomst og at den blir positiv. Da tror jeg at jeg kommer til å ha det samme gliset om munnen som den gangen jeg hadde hatt sex for første gang. Jeg husker jeg skulle på lørdagsjobben min dagen etter og jeg husker jeg smilte fra øre til øre. Jeg tror jeg kommer til å ha det samme uttrykket når jeg får positiv test. Gleder meg sånn til den dagen jeg får fortelle samboeren min at han skal bli pappa, at vi endelig har fått det til. Jeg håper så inderlig at det skal funke denne PP. Jeg kan ikke skjønne at det ikke skal funke tenker jeg, for jeg hadde jo en ny strategi. Om ikke dette funker vet jeg ikke hva vi skal gjøre. Orker ikke gå å ha sex annenhver dag hver dag fra TR er over til neste TR. Nei, skal vi ta kvelden a, slutte å dagdrømme og gå og drømme litt på ordentlig. Må bare lese litt mer her inne. Får jo aldri nok.
mayflower Skrevet 14. juli 2010 #49 Skrevet 14. juli 2010 En dag til er gått. Jippi. Det er så lite aktivitet her inne. Er alle på ferie? I dag sa min samboer ja til at vi kan skaffe oss en hund. Jeg har alltid ønsket meg en hund og jeg har vel spurt sånn med jevne mellomrom om vi kan skaffe en. I dag så viste jeg han bilder av noen Jack Russel på nettet, dette er den rasen jeg vil ha, og spurte om vi ikke skulle skaffe oss en slik en. Og han sa JA. Det hadde jeg aldri trodd. Så nå er jakten i gang, men det ser ikke ut til at vi får noe klaff. Vi ønsker en tispe og de tispene jeg har sett på har enten feil farge, eller er allerede "plassert" hos familier. Men vi har jo ikke dårlig tid, det er viktig å finne den riktige hunden for oss. Men det er deilig å ha noe annet og tenke på enn å bli gravid. Men jeg har ikke glemt at jeg prøver å bli gravid, er i dag 2+5. Det betyr at det snart er bare en uke igjen. Johooo
Australia Skrevet 14. juli 2010 #50 Skrevet 14. juli 2010 Halloen, Jeg er ikke på ferie:) Er ferdig med EL og kjenner tegn i haugevis haha tror jeg ivertfall:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå